جاهای دیدنی استانبول در شب، یک شب گردی دلچسب!

جاهای دیدنی استانبول در شب، یک شب گردی دلچسب!

وقتی شب بر استانبول فرود می‌آید، شهر به یک صحنه رویایی تبدیل می‌شود، جایی که نورها بر روی آب‌های بسفر می‌درخشند و مناره‌ها و قلعه‌ها سایه‌های اسرارآمیزی از خود بر جای می‌گذارند. جاهای دیدنی استانبول در شب، دنیایی متفاوت است، با جاذبه‌هایی که تنها زیر نور ماه و ستارگان به زندگی می‌آیند. از کروزهای شبانه بر بسفر گرفته تا بازارهای شبانه و رستوران‌هایی با منظره‌ی نفس‌گیر، شهر داستان‌هایی بی‌شمار برای گفتن دارد. همراه ما باشید تا در این مقاله، وارد دنیای شگفت‌انگیز استانبول در شب شویم و زیبایی‌هایی را کشف کنیم که فقط زیر نقاب ستاره‌دار شب می‌درخشند.
خرید بلیط کنسلی هواپیما استانبول، فقط با سه کلیک امکان پذیر است.

رزرو تور استانبول

بهترین مناطق برای زندگی شبانه در استانبول

جاهای دیدنی استانبول در شب

قبل از اینکه به شما بگوییم که کدامیک از مکان های دیدنی استانبول در شب را بگردید، کمی درباره مناطق باحال و خفن آن در شب صحبت خواهیم کرد. زندگی پرجنب و جوش شبانه استانبول در برخی مناطق پر رنگ‌تر هستند و انرژی بیشتری به شما می‌بخشند. کدام مناطق؟

منطقه کاراکوی

کاراکوی به سرعت به یکی از شیک‌ترین مناطق زندگی شبانه در استانبول تبدیل شده است. این مرکز برای کافه‌ها و رستوران‌ها است که اغلب غذاهای خوشمزه را تا دیروقت سرو می‌کنند. فضای مهمانی در اینجا می‌تواند به خیابان‌ها سرازیر شود و تجربه‌ای منحصر به فرد ایجاد کند. گاسپار و فسیل را برای یک شب فراموش نشدنی از دست ندهید.

بخوانید: راهنمای سفر به استانبول

منطقه برج گالاتا

گالاتا از جاهای دیدنی استانبول در شب، مناظری باورنکردنی از شهر، تنگه بسفر و شاخ طلایی ارائه می‌دهد. در شب، به ویژه با مناظر پانورامای برج گالاتا، به مکانی عالی برای کاوش تبدیل می‌شود. می‌توانید تمام شب را به قدم زدن و گشتن در میان کافه‌های آن سپری کنید و خسته نشوید.

منطقه تقسیم و بی اوغلو

بی اوغلو منطقه‌ای پرجنب‌وجوش است که هرگز نمی‌خوابد. میدان تقسیم و خیابان استقلال قلب آن است. در اینجا، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی را خواهید دید که با سلیقه‌های مختلف غذاهای خود را سرو می‌کنند. Asmali Mescit، خیابان Nevizade، Tunnel Line، عالی هستند. فراموش نکنید که حتما منطقه تقسیم را برای طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها کاوش کنید.

هر گردشگری، خیابان استقلال را در لیست گردشگری خود قرار می‌دهد. این خیابان همیشه بیدار در بخش اروپایی بی اوغلو قرار دارد. در تمام روزهای سال و ۲۴ ساعت شبانه‌روز زندگی در خیابان استقلال جریان دارد. تعداد زیادی کافه، رستوران، بوتیک، موزه و گالری هنری در خیابان استقلال قرار دارد و در کنار تمام این جاذبه‌های گردشگری، موسیقی زنده و خیابانی را نیز اضافه نمایید.

ارزانترین تور استانبول را از سه کلیک بخواهید!

منطقه کادیکوی

منطقه کادیکوی

کادیکوی که در سمت آسیایی واقع شده است، نسخه‌ای مقرون به صرفه‌تر از جاهای دیدنی استانبول در شب نسبت به تقسیم است. حال و هوای دانشجویی دارد و غذاهایی با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. Moda، منطقه بازار کادیکوی، خیابان Iskele، خیابان بهاریه، خیابان Kadife، گزینه‌های سرگرمی متنوعی را ارائه می‌دهند.

منطقه اورتاکوی

اورتاکوی یکی از جذاب‌ترین و شیک‌ترین محله‌های استانبول به‌حساب می‌آید که در آن تعداد زیادی رستوران و کافه دور یک میدان کوچک، کنار آب قرار گرفته‌اند. در اورتاکوی غذای خیابانی ترکی با نام کومپیر (سیب‌زمینی پخته‌ی شکم‌پر) یافت می‌شود. سیب‌زمینی‌های پخته ترکی (کومپیر)، به‌ویژه سیب‌زمینی‌های اورتاکوی، بی‌نظیر هستند.

بعد از امتحان این سیب‌زمینی، می‌توانید کمی به خود فرصت دهید تا از مسجد اورتاکوی بازدید کنید. مسجد اورتاکوی نیز که از دیدنی‌های استانبول در این محدوده محسوب می‌شود که به دست معمار آمریکایی کاخ دلما باغچه ساخته شده است. سپس، با شکمی پر و روحی گرم، به تماشای نورهای پل بسفر بروید. محله اورتاکوی در قسمت اروپایی استانبول و در کرانه تنگه بسفر واقع شده است. دیدن اقیانوس در شب به‌یادماندنی خواهد بود. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر یک قرار عاشقانه دارید، دیدن نورهای استانبول در شب را از خود دریغ نکنید.

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول در بخش آسیایی که باید بروید!

جاهای دیدنی استانبول در شب

جاهای دیدنی استانبول در شب

رزرو کشتی‌های کروز تنگه بسفر به همراه صرف شام

تنگه بسفر در میان دریای سیاه و دریای مرمره واقع شده است و دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر وصل می‌کند. طول تنگه بسفر قسمت شمال به جنوب استانبول ۳۲ کیلومتر است و عرض آن از نیم کیلومتر تا سه کیلومتر متغیر است. این تنگه یکی از پررفت‌وآمدترین کانال‌های آبی حمل‌ونقل بازرگانی دنیاست. از ویژگی‌های راهبردی و ترانزیتی تنگه بسفر که بگذریم، این قسمت بهشتی استانبول، یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری و از جاهای دیدنی استانبول در شب است. سفر دریایی در بسفر می‌تواند بسیار رمانتیک و آرامش‌بخش در هنگام سرو شام باشد. با سوارشدن بر کشتی‌های کروز، تنها دو ساعت زمان نیاز دارید تا در حین سرو شام، نگاهی به همه زیبایی‌ها و نمای شهری اطراف تنگه بیندازید.

اگر به تاریخ علاقه دارید کشتی‌های کروز شما را به دیدن کاخ‌های پادشاهان عثمانی می‌برد. در حین سفر با کشتی‌های کروز می‌توانید از مسجد Ortaköy، برج دوشیزه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، کلیسای ایاصوفیه و برج گالاتا دیدن کنید. بازدید از این مکان‌ها در شب شما را شگفت‌زده می‌کند. تورهای کشتی‌های کروز نمای متفاوتی از شب‌های استانبول به شما نشان خواهد داد. این برنامه‌ها در بیشتر موارد شامل یک شام مفصل و موسیقی زنده نیز هستند.

بخوانید: با کاخ های استانبول آشنا شوید.

حمام ترکی؛ در کردن خستگی یک روز شلوغ

حمام‌های ترکی به همراه ماساژ آرامش‌بخش با روغن باعث می‌شود  احساس کنید تازه متولد شده‌اید. کارکنان حمام‌های ترکی سعی می‌کنند تا آداب‌ورسوم ترکی در هنگام حضور شما به‌دقت رعایت شود. در حمام‌های ترکی باید پارچه‌ای چهارخانه به نام پشتمال (Pestamal) بپوشید و دلاک کارهایی مانند ماساژ، کیسه کشیدن و … را انجام می‌دهد. علاوه بر این تماشای رقص بخار در اطراف گنبد بالای سر شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود. برخی از حمام‌ها در استانبول شبانه‌روزی باز هستند و می‌توانید پس از یک روز شلوغ به حمام ترکی بروید و آرام شوید.

تماشای درویش‌های چرخان

تماشای درویش‌های چرخان

درویش‌های چرخان نام خود را از جلال‌الدین رومی در سال (۱۲۰۷-۱۲۷۳) گرفتند، شاعر رازآلود و صوفی بزرگ. صوفی‌ها رقص معروفی به نام Sema (سماع) را انجام می‌دهند که هرکسی، از توریست‌ها گرفته تا مردم بومی استانبول، می‌توانند در مراسم شرکت کنند و شاهد آن باشند. درویش‌های چرخان در سال ۲۰۰۸ توسط یونسکو به‌عنوان میراث‌فرهنگی شناخته شدند. اجرای درویش‌های چرخان یک مراسم تمام‌عیار مذهبی است و بسیار اهمیت دارد. اگر در استانبول خواستید مراسم رقص سماع را تماشا کنید باید از هرگونه صحبت‌کردن، خنده و شوخی، ترک کردن جا و گرفتن عکس با دوربین‌های فلاش دار بپرهیزید.

اجرای درویش‌های چرخان هر یکشنبه ساعت ۱۷ در موزه‌ی گالاتا مولوی برگزار می‌شود. توجه کنید که به دلیل استقبال زیاد از این مراسم بلیط‌ها به‌سرعت فروخته می‌شوند بنابراین قبل از بعدازظهر شنبه مستقیماً از موزه بلیت را خریداری کنید. اگر نتوانستید خودتان را روز یکشنبه به این منطقه برسانید، در مرکز فرهنگی هوجا پاشا در سیرکجی هر روز اجرای درویش‌های چرخان برگزار می‌شود.

اینجا یکی جاهای دیدنی استانبول در شب است که باید امتحان کنید!

بخوانید: دست در دست جاهای رمانتیک استانبول را بگردید!

رستوران‌های شبانه؛ طعمی از فرهنگ ترکی

اگر شما نیز از غذا خوردن لذت می‌برید، یک تور غذایی برای کشف بسیاری از رستوران‌های شبانه پیشنهادی عالی برای شماست. حین گردش بین جاهای دیدنی استانبول در شب، شما می‌توانید در کنار لذت بردن از غذاهای جدید، چای ترکی را نیز امتحان کنید.

در برج مایدن غروب خورشید را ببینید

برج مایدن یا دختر استانبول که یکی از جاهای دیدنی استانبول در شب است که در ساحل جزیره کوچکی در محله اسکودار Üsküdar قرار دارد. این برج که یادگار دوران بیزانس است دارای یک کافه و رستوران است که در آنجا می‌توانید بنشینید و از تماشای غروب خورشید لذت ببرید.

بخوانید: برج های استانبول

خرید کردن هم از تفریحات شبانه است

جاهای دیدنی استانبول در شب

اکثر مرکز خریدها در استانبول تا ۱۰ شب باز هستند. اگر به مد علاقه دارید تجربه‌ی خریدکردن در استانبول را از دست ندهید. بازار بزرگ استانبول با بیش از ۴۰۰۰ مغازه، ۶۰ خیابان و ۱۱ دروازه ورودی، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای جهان است که روزانه بین ۲۵۰،۰۰۰ تا ۴۰۰،۰۰۰ بازدیدکننده دارد. اگر می‌خواهید سوغاتی بخرید یا برای خود خرید انجام دهید، می‌توانید شب خود را با قدم‌زدن در بازار بگذرانید و کالاهای سنتی ترکیه را از فرش‌های معروف ترکیه، دسرها، چراغ‌های سفارشی ترکی گرفته تا لباس‌های ترکی را خریداری کنید. بازار هر چیزی که فکرش را بکنید دارد. از آنجایی‌که بازار همیشه شلوغ است، لازم است که هنگام حضور در این مکان مراقب وسایل خود باشید و از بردن وسایل قیمتی مانند طلا، دوبین عکاسی و تلفن همراه به بازار خودداری کنید.

بخوانید: مراکز خرید استانبول

موزه پرا

از بهترین کارهایی که در شب استانبول می‌توان انجام داد بازدید از موزه پرا است. این موزه زیبای استانبول مجموعه‌ای غنی و شگفت آور از نقاشی‌های تاریخی را با قدمت سیصد ساله به نمایش می‌گذارد. مجموعه شرق‌شناسی، عثمان حمد بی، پرتره‌های امپراتور، جهان‌های موازی و مجموعه استانبول در موزه پرا که تا ساعت ۱۰ شب باز است از جمله نقاشی‌هایی هستند که در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند.

سالن های موسیقی زنده در استانبول

اگر از طرفداران موسیقی زنده هستید، استانبول مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای دیدن دارد.

بابیلون استانبول

بابیلون استانبول

بابیلون استانبول مشهورترین محل اجرای موسیقی زنده شهر است که در آن فضای قدیمی و تاریخی استانبول را حس خواهید کرد. با ظرفیت 500 نفر، مرکزی برای ژانرهای مختلف موسیقی، از جمله ست های DJ زنده است. فقط رزرو میز توصیه می‌شود.

Cahide Müzikhol

Cahide Müzikhol سنت سالن‌های موسیقی را با رویکرد مدرن ادامه می‌دهد. این مکان دارای دکور فوق‌العاده، آشپزخانه‌ای خوب و نوشیدنی‌هایی خوش طعم است. خوانندگان ترک زنده در طول هفته اجرا می‌کنند، در حالی که مهمانی‌های کلوپ با موسیقی زنده دی جی بعد از نیمه شب شنبه‌ها شروع می‌شود.

بخوانید: جاهای ترسناک استانبول؛ ارواح تسخیر شده را پیدا کنید!

کلوپ جاز ناردیس

کلوپ جاز ناردیس، در نزدیکی برج گالاتا، مکانی مناسب برای دوستداران موسیقی جاز و البته یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول در شب است. این در یک ساختمان روستایی قرار گرفته است که به فضا می‌افزاید. اگرچه ممکن است با هزینه ورودی کمی گران باشد، موسیقی جاز عالی ارزش آن را دارد. برای لذت بردن از موسیقی زنده به سبک، رزرو کنید.

نکاتی برای یک شب راحت در استانبول

همانطور که در زندگی شبانه پر جنب و جوش استانبول غوطه ور می‌شوید، مراقب چند کلاهبرداری رایج باشید:

کلاهبرداری “اجازه دهید برای شما نوشیدنی بخرم”.

در مناطق توریستی پرطرفدار مانند میدان تقسیم، مردم محلی مهربان ممکن است شما را به نوشیدنی دعوت کنند. با این حال، وقتی نوبت به صورت‌حساب می‌رسد، محتاط باشید؛ ممکن است در نهایت بسیار بالاتر از آن چیزی باشد که انتظار داشتید. به مکان‌های معتبر بچسبید، قیمت‌ها را از قبل بررسی کنید و اجازه ندهید افراد غریبه قبض را مدیریت کنند.

مراقب “پیشنهاد سرآشپز” باشید

جاهای دیدنی استانبول در شب

همیشه منویی با قیمت بخواهید، به خصوص در رستوران‌های نزدیک پل گالاتا. برخی از مکان‌ها ممکن است چیزهای اضافی مانند نان یا ماهی را که سفارش نداده‌اید برایتان بیاورند که می‌تواند صورت حساب شما را بالا ببرند. صورتحساب خود را دوباره بررسی کنید تا از هزینه‌های غیرمنتظره جلوگیری کنید.

نکات گرفتن تاکسی

هنگام گرفتن تاکسی در استانبول، مطمئن شوید که راننده از متر استفاده می‌کند؛ این قانون است. برخی از رانندگان ممکن است سعی کنند چانه بزنند یا هزینه اضافی بپردازند، بنابراین مطمئن شوید که تغییر خود را بررسی کرده و هرگونه مشکل را در ایستگاه پلیس توریستی در نزدیکی باسیلیکا سیسترن گزارش دهید.

با هتل های استانبول فقط سه کلیک فاصله دارید!

حرف آخر

استانبول در شب تبدیل به یک صحنه جادویی می‌شود که در آن نورها و سایه‌ها بازی خیره‌کننده‌ای از زیبایی و رمز و راز به نمایش می‌گذارند. جاذبه‌های شبانه این شهر، از کروزهای فراموش‌نشدنی بر روی بسفر گرفته تا بازدید از بازارهای شبانه و لذت بردن از منظره‌های شگفت‌انگیز از تراس‌های ساحلی، فرصتی برای کشف چهره‌ای متفاوت از استانبول فراهم می‌آورند. هر گوشه از این شهر در شب، داستانی جدید برای گفتن دارد، با تجربیاتی که هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند و خاطراتی به یادماندنی برای هر کسی که به کاوش در این شهر تاریخی و زنده شبانه می‌پردازد، به ارمغان می‌آورد. امیدواریم این مقاله توانسته باشد در برنامه ریزی شبانه این شهر به شما کمک کند.

سوالات متداول

کدام جاذبه‌های استانبول در شب باید دیده شوند؟

مساجد باشکوه مانند ایا صوفیه و مسجد آبی، پل بسفر و منطقه گالاتا با برج معروفش در شب بسیار دیدنی هستند.

چه تجربیاتی در استانبول شب‌ها ارائه می‌شود؟

روزهای شبانه بر روی بسفر، نمایش‌های زنده در مهتابی‌ها و کافه‌های ساحلی، و بازدید از بازارهای شبانه مانند Grand Bazaar

آیا استانبول در شب امن است؟

بله، استانبول معمولاً شهری امن است، اما همیشه توصیه می‌شود احتیاط‌های معمول سفر شبانه را رعایت کنید.

هترین مکان‌هایی برای خوردن شام در استانبول شب‌ها کجاست؟

رستوران‌هایی با منظره بسفر در مناطقی مانند Ortaköy, Bebek, و Galata برای شام با منظره‌های شگفت‌انگیز محبوب هستند.

نظرات کاربران