Topkapi Palace

جاهای ترسناک استانبول؛ ارواح تسخیر شده را پیدا کنید!

در دل استانبول، شهری که با نوای تاریخ و فرهنگش دل‌ها را می‌رباید، رازهایی نهفته است که تنها در سایه‌هایش زمزمه می‌شوند. این شهر، با خیابان‌های سنگفرش شده و کوچه‌های باریکش، نه تنها داستان‌هایی از شکوه گذشته را در خود دارد بلکه پناهگاهی است برای روایت‌هایی اسرارآمیز و مکان‌هایی ترسناک که حتی جرأت‌آمیزترین دل‌ها را به چالش می‌کشد. جاهای ترسناک استانبول، با هر سایه و پچپچه‌ی نامرئی، شما را به سفری می‌برند که در آن، هیجان و تاریخ در هم تنیده‌اند و هر گوشه و کنار آن داستانی ناگفته و نفس‌گیر دارد.

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما ارزان قیمت استانبول فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

1. دهکده ارواح کایاکوی (The Ghost Village)

جاهای ترسناک استانبول

یکی از جاهای ترسناک استانبول دهکده ارواح کایاکوی در فاصله کمی از استراحتگاه‌های توریستی در فتحیه و اولو‌دنیز است. گذشته تاریک این روستا دلیلی است که آن را خالی از سکنه نموده، سال‌ها قبل در پی زلزله‌ای بسیاری از مسیحیان روستای کایاکوی از آنجا تبعید شدند و روستا خالی ماند. اکنون این منطقه مقصدی توریستی و محبوب برای گردشگران است که به محض ورود به دهکده و مشاهده ساختمان‌ها و سازه‌های متروکه هیجان را احساس خواهید کرد. خصوصاً که بسیاری از گردشگران ادعا کرده‌اند چهره‌های شبح مشکوک و وقوع سایه‌های عجیب را دیده‌اند. اگر به دنبال داستان‌های ارواح هستید در سفر به ترکیه به سراغ کایاکوی و دهکده ارواح سرگردان آن بروید. 

آدرس: Kayaköy Mahallesi, 48300 Fethiye/Muğla Province, Turkey

بخوانید: سافاری در استانبول؛ طرفدار آفرود سواری هستید؟

2. کاخ توپکاپی (Topkapi Palace)

کاخ توپکاپی اگرچه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ترکیه و یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است، اما بسیاری از بازدیدکنندگان از ظهور مظاهر اشباح عجیبی در کاخ خبر داده‌اند. اعتقاد بر این است که این کاخ اقامتگاه اصلی سلاطین امپراتوری عثمانی است که مجموعه بت‌های باستانی و معماری باشکوه آن، روایت‌گر داستان این مکان خواهد بود. بسیاری از گردشگرانی که به دنبال مکان ‌های دیدنی ترسناک در استانبول هستند، هر ساله از کاخ توپکاپی دیدن می‌کنند تا شاهد معماری تاریخی، مجموعه موزه‌ای و داستان‌های قدیمی و مهیج آن باشند.

آدرس: Cankurtaran Mh., 34122 Fatih/Istanbul, Turkey

البته که اینجا همه چیز هم ترسناک نیست! کاخ توپکاپی در محله‌ای بسیار زیبا و تاریخی واقع شده است، برای رزرو هتل استانبول محله سلطان احمد، همین حالا کلیک کنید.

3. عمارت بکیرپاشا (Bakırpaşa Mansion)

Bekirpaşa konağı

برای ماجراجویی در استانبول، این عمارت قدیمی و خالی از سکنه در ترکیه بهترین گزینه است. در شب‌های مه‌آلود و تاریک این ساختمان قدیمی و نیمه‌خرابه به دلیل ظاهر خاله از سکنه‌اش باعث ترس و استرس می‌شود. اما داستان پشت این عمارت که از مردم محلی نقل می‌گردد کمی ترسناک‌تر است، آنها می‌گویند این ساختمان برای یک روز در تمام سال ناپدید می‌شود. اگر به دنبال روح و حس دیدن آن هستید، پیشنهاد می‌شود در یک شب مه آلود بعد از ساعت 11 شب از آن دیدن کنید. این روایت‌های ترسناک بر اساس داستان‌های واقعی و تجربیات زندگی است.

آدرس: Bakırpaşa Mansion, Turkey

بخوانید: استانبول در قرون وسطی؛ جادو، افسانه و تاریخ!

4. عمارت جمیل‌مولا (Cemil Molla)

یکی دیگر از جاهای دیدنی ترسناک استانبول، عمارت جمیل مولا است. بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که در اطراف این عمارت خالی از سکنه ارواح را می‌بینند. حتی مرمت این ساختمان قدیمی و خالی چندین بار به تعویق افتاده است. زیرا کارگران از کار در اینجا خودداری کردند، آنها ادعا می‌کنند که در این ساختمان روحی را دیده‌اند. همچنین از مردم محلی داستانی نقل شده که یکی از کارگران در حین مرمت خانه به دلیل دیدن روح جن‌زده، تکلم خود را از دست داده است. این داستان‌ها برای یک ماجراجویی حسابی در عمارت کافیست تا وسوسه شوید از آن دیدن کنید. لازم به ذکر است در نهایت چند کارگر شجاع پیدا شدند و کار مرمت عمارت را تمام کردند. 

آدرس: Kuzguncuk Mahallesi, Mesa No:23, 34674 Üsküdar/İstanbul, Turkey

5. عمارت جن‌زده (The Haunted Mansion)

جاهای ترسناک استانبول

این عمارت با آجرهای قرمز و پنجره ضد زنگ شیشه‌ای بزرگ در ساحل بخش اروپایی استانبول، سال 1911 ساخته شده است. در استانبول مردم محلی آن را با نام Perili Kosk می‌شناسند که در زبان ترکی به معنای «عمارت جن‌زده» است. بازسازی این عمارت مدت‌ها است که نیمه‌کاره مانده است زیرا طبق ادعای کارگران سازنده عمارت، آن‌ها روح همسر مرحوم یوسف ضیاء پاشا عثمانی را در این ساختمان دیده‌اند. این ساختمان یکی از مکان‌ های دیدنی ترسناک در استانبول است که حتی گاهی صدای ضعیف پیانو را نیز در آن خواهید شنید. 

آدرس: Baltalimani Hisar Street, Perili Kosk No:5 | Sariyer, Istanbul 34470, Turkey

6. مسجد ملازیرک (Molla Zeyrek)

مسجد ملازیرک در استانبول یک بنای تاریخی مهم بوده که از دو کلیسای ارتدکس سابق و یک کلیسای کوچک ساخته شده و در منطقه زیرک استانبول واقع شده است. این مسجد میراثی از قرن دوازدهم است که اکنون ظاهری شبح‌گونه دارد. برخی از مردم محلی ادعا کرده‌اند که در گذشته صدای جیغ را از اصطبلی که در محوطه این بنا قرار داشته شنیده‌اند. مردم همچنین معتقدند که یک تونل زیرزمینی در مسجد وجود دارد که به محله ایوان‌سرای می‌رود. با این حال هیچ مدرکی وجود ندارد اما این مکان بر اساس اعتقادی که مردم محلی دارند، خالی از سکنه و یکی از جاهای ترسناک استانبول است. 

آدرس: Zeyrek Mh., 34083 Fatih/Istanbul, Turkey

7. بازار جواهرات یا بازارعتیقه (Cevahir Bedesten)

Kuyumcu pazarı veya antika pazarı

بازار جواهرات قدیمی‌ترین بخش بازار بزرگ استانبول است. قدمت آن به قرن پانزدهم بازمی‌گردد، زمانی که در سال 1453 بلافاصله پس از فتح استانبول در محل یک مرکز تجاری بیزانس سابق، بازاری جدید توسط امپراطوری عثمانی ساخته شد. این بازار که هنوز هم به عنوان یک مرکز خرید بزرگ فعالیت دارد، یکی از جاهای دیدنی ترسناک استانبول به حساب می‌آید. چرا که مردم معتقدند در این بازار درگاهی وجود دارد که در اندازه‌های مختلف باز می‌شود و از دنیایی دیگر موجوداتی رفت‌وآمد دارند. با همه این تفاسیر بازار جواهر هر روز مملو از بازیدکنندگانی است که در حال گشت‌وگذار در بازار هستند اما در تاریکی شب نشانه‌هایی از فعالیت‌های شیطانی و ماوراء‌الطبیعه در بازار دیده می‌شود.

آدرس: Beyazıt Mh., Kalpakçılar Cd. No:22, 34126 Fatih/İstanbul, Turkey

8. درینکویو، کاپادوکیه (Derinkuyu)

36 شهر زیرزمینی در کاپادوکیه وجود داشت که در آن‌ها مردم برای امنیت و آسایش خود در زیر زمین زندگی می‌کردند. حدود 20000 نفر که در یک مقطع زمانی در آنجا زندگی می‌کردند و برای امرارمعاش دست به کارهای مختلفی می‌زدند. اکنون راهروهای تاریک این مکان خالی از سکنه با صدای پای گردشگرانی که برای ماجراجویی در استانبول به آن‌جا آمده‌اند، دوباره جان می‌گیرد. اعتقاد بر این است که باستان شناسانی که این مکان را کشف و کاوش کردند در گذرگاه‌های زیرزمینی طولانی این شهر گم شده‌اند و روحشان هنوز در شهر پرسه می‌زند. حتی برخی از گردشگرانی که از درینکویو بازدید کردند، از وجود اشیای عجیب و سایه‌های شبح‌آلود خبر داده‌اند که برخی از آن‌ها در عکس‌ها و فیلم‌ها نیز ثبت شده است.

آدرس: Bayramlı Mahallesi, Niğde Cd 50700 Derinkuyu/Nevşehir, Turkey

بخوانید: افسانه های استانبول

9. آب‌انبار باسیلیکا (Basilica Cistern)

جاهای ترسناک استانبول

این آب‌انبار طولانی و زیرزمینی واقع در قلب استانبول، برای صدها سال وظیفه تامین آب ساکنان اطراف را برعهده داشته است. این بنا در قرن ششم ساخته شد و به سبب وسعتی که دارد، یک مقصد گردشگری محبوب در ترکیه است. وقتی وارد آب انبار باسیلیکا می‌شوید این فضا بی پایان له نظر می‌رسد و تخمین زده می‌شود که حاوی 100000 تن آب است. این سازه عظیم در حین ساخت جان هزاران برده را گرفت و از این رو اعتقاد بر این است که این مکان هنوز در تسخیر روح کارگرانی است که آن را ساخته‌اند. وجود همین ارواح و داستان‌های شیطانی سبب شده باسیلیکا به عنوان یکی از جاهای ترسناک استانبول شناخته شود. 

آدرس: Alemdar Mh., Yerebatan Cd. 1/3, 34410 Fatih/İstanbul, Turkey

10. صومعه سوملا (Sumela Monastery)

صومعه سوملا تاریخچه قدیمی دارد، این صومعه در ساحل دریای سیاه بیش از صدها سال خانه راهبان ارتدوکس یونانی بوده است. در روزهای مه‌آلود و تاریک، صومعه رعب‌آور و مملو از سایه ارواح سرگردان به نظر می‌رسد. مردم محلی نیز باور دارند که این مکان یکی از جاهای دیدنی ترسناک استانبول است چرا که منطقه اطراف توسط ارواح راهبانی که در گذشته این‌جا زندگی می‌کردند، تسخیر شده است.

آدرس: Altındere Mahallesi, Altındere Vadisi, 61750 Maçka/Trabzon, Turkey

از آخرین قیمت هتل های استانبول خبر دارید!؟

حرف آخر

جاهای ترسناک استانبول، فراتر از مکان‌هایی برای بازدید، به عنوان نگهبانانی از رازهای گذشته، در هر کوچه و خیابانی حضور دارند، داستان‌هایی مرموز و نفس‌گیر را به زمزمه‌های شبانه‌ی شهر می‌افزایند و به ما یادآوری می‌کنند که در هر گوشه‌ای از استانبول، تاریخی نهفته وجود دارد که منتظر کشف شدن است. امیدواریم این لیست یک ماجراجویی هیجان‌انگیز را برای شما به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

آیا جزیره‌ای ترسناک در نزدیکی استانبول وجود دارد؟

بله، جزیره‌ی بویوکادا با قصرهای متروکه و داستان‌های ارواح مرموزش، به عنوان مکانی ترسناک شناخته می‌شود.

آیا کوچه‌ی ترسناکی در استانبول وجود دارد؟

کوچه‌ی لانه‌ی دراکولا، با داستان‌های شهری و شایعات مربوط به وقایع ماوراءالطبیعه، به عنوان یکی از مکان‌های ترسناک استانبول معروف است.

چه کاخی در استانبول به دلیل فضای مرموز و داستان‌های عجیب معروف است؟

کاخ توپکاپی، با راهروهای تاریک و افسانه‌هایی درباره‌ی ارواح و جادوگری، فضایی مرموز و ترسناک دارد.

نظرات کاربران