Istanbul local market

گشت‌و‌گذار محلی در بهترین بازارهای هفتگی استانبول

یکی از لذت‌های سفر کاوش در محلات قدیمی شهر و گشت‌وگذار در بازارهای محلی است. جایی که از چند متر قبل از بازار بوی میوه و سبزی تازه مشامتان را پر می‌کند. حالا چه جایی بهتر از استانبول برای این گردش محلی، شهری تاریخی که هنوز بخشی از بافت سنتی خود را حفظ نموده است. بازارهای هفتگی استانبول بهترین مکان برای حس زندگی و تکاپوی مردم محلی و صد البته تجربه یک خرید مقرون‌به‌صرفه و ارزان است. در بیشتر روزهای هفته بازارهای محلی در مناطق مختلف استانبول برپا می‌شوند. اما معمولاً مسافران به دنبال خرید سوغاتی و اجناسی مانند پوشاک و زیورآلات و … در سفر هستند. بنابراین بد نیست با بهترین بازارهای هفتگی استانبول برای خرید خوب و ارزان آشنا شوید. 

رزرو تور استانبول

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

شنبه بازار بشیکتاش از مهم‌ترین بازارهای هفتگی استانبول

Besiktas market on Saturday

شنبه بازار بشیکتاش از مهم‌ترین بازارهای هفتگی بخش اروپایی استانبول است که هر شنبه در خیابان نوزتیه برپا می‌شود. این بازار هفتگی در نزدیکی تنگه بسفر علاوه بر محلی برای خرید انواع محصولات، تبدیل به یک جاذبه گردشگری نیز گشته است. در این بازار دو طبقه هرآنچه که بخواهید پیدا می‌کنید. طبقه اول به معنای واقعی یکی از بازارهای محلی استانبول است که محصولاتی مانند سبزیجات تازه، ماهی، میوه‌های ارگانیک، خشکبار و ادویه‌جات را می‌توانید خریداری نمایید. اما طبقه دوم بهترین مکان برای خرید پوشاک و لوازم خانگی است. در این طبقه برخی از مغازه‌ها لوازم دست دوم می‌فروشند که در بین آنها اجناس قدیمی و عتیقه نیز پیدا می‌شود.

در شلوغی بازار صدای فروشندگانی را خواهید شنید که فریاد می‌زنند: همه چیز 1 لیر! به سراغشان که بروید در غرفه‌شان انواع دستبند چرم، زیورآلات نقره و بدلیجات را برای خرید سوغاتی پیدا خواهید کرد. شنبه بازار بشیکتاش یکی از بهترین بازارهای هفتگی استانبول برای خرید ارزان قیمت مسافران است. همچنین در این بازار رستوران‌ها و چایخانه‌های سنتی زیادی قرار دارد که می‌توانید غذاهای ترکی اصیل بخورید و یا یک فنجان چای داغ با مردم محلی بنوشید. 

دسترسی به بازار 

برای دسترسی به شنبه بازار بشیکتاش که در یک پارکینگ قدیمی برپا می‌شود کافیست با مترو خط M2 خودتان را به ایستگاه عثمان‌‌بی برسانید و از آنجا تا بازار 20 دقیقه پیاده‌روی کنید یا اینکه از طریق فری‌های بسفر به اسکله بشیکتاش بروید و با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی به بازار بشیکتاش برسید. 

ساعت کار

شنبه بازار بشیکتاش از 6 صبح تا 6 عصر شنبه هر هفته فعالیت می‌کند اما برای اینکه با ازدحام جمعیت روبرو نشوید، بهتر است بازدیدتان را به ساعات اولیه صبح موکول نمایید. 

سه‌شنبه بازار کادیکوی

بازارهای هفتگی استانبول

یکی از بهترین بازارهای هفتگی استانبول در بخش آسیایی، سه‌شنبه بازار کادیکوی است. این بازار قدیمی از سال 1969 در استانبول فعال است و به دلیل اینکه اکثر فروشندگان آن خانم هستند، به بازار زنان نیز معروف است. دو نکته جالب در خصوص این بازار این است که جمعه‌ها نیز به روی مردم باز است و دوم اینکه خرید از این بازار با موسیقی همراه است چرا که فروشندگان برای جذب مشتری هرآنچه می‌خواهند بگویند را در غالب شعر و با آواز می‌خوانند. این بازار برای خرید هر کالایی از میوه و سبزیجات تازه گرفته تا پوشاک، کیف و کفش و زیورآلات مناسب است.

فقط توجه داشته باشید در بازار بچرخید و خوب غرفه‌ها را نگاه کنید و اگر قصد خرید دارید دست نگه دارید تا ساعات پایانی بازار، چرا که همه چیز آخر وقت زیر قیمت به فروش می‌رسد و با تخفیفی شگفت‌انگیز روبرو خواهید شد. علاوه بر خرید از سه شنبه بازار کادیکوی در این بازار حتماً ماست خامه‌ای و عسل، لاهماجون، بستنی ساندی، غذاهای منطقه آناتولی و قهوه ترکی را امتحان کنید.

دسترسی به بازار

برای دسترسی به بازار کادیکوی از بهترین بازارهای هفتگی استانبول برای خرید کافیست از میدان تکسیم با اتوبوس خط شماره 110 به ایستگاه کادیکوی بروید یا با کشتی‌های شهری از امینونو یا کاراکوی به کادیکوی رفته و بعد با متروی خط M4 تا ایستگاه Göztepe بروید.

ساعات کاری

سه شنبه بازار کادیکوی هر سه شنبه و جمعه از ساعت 9 صبح تا 8 شب برای خرید و بازدید فعال است.

چهارشنبه بازار فاتح از بزرگ‌ترین بازارهای هفتگی استانبول

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای هفتگی استانبول، چهارشنبه بازار فاتح در بخش اروپایی است که از دوران بیزانس تا کنون فعالیت دارد. این بازار در چندین خیابان اصلی و فرعی در محله فاتیحا استانبول هر چهارشنبه برپا می‌گردد. یکی از مزیت‌های این بازار قیمت‌های پایین اجناس بوده که آن را به یکی از بازارهای ارزان استانبول تبدیل نموده است. در این بازار هرآنچه فکرش را بکنید برای خرید پیدا خواهید کرد. از مواد غذایی گرفته تا پوشاک، کیف و کفش، ساعت و زیورآلات، لوازم منزل و لوازم الکترونیکی. پیشنهاد می‌کنیم نقطه شروع گردش را خیابان یوسف ضیاپاشا انتخاب کنید که پس از آن به راحتی یک به یک خیابان‌ها را بگردید. در ابتدای ورودی بازار نیز چند غذاخوری محلی که غذاهای اصیل ترکی می‌فروشند برای صرف غذا وجود دارند. 

دسترسی به بازار

برای بازدید و خرید از چهارشنبه بازار فاتح می‌توانید با اتوبوس‌های خط خیابان آتاتورک به ایستگاه Vefa بروید و یا در ایستگاه فاتیح که در خیابان فیضی‌پاشا است از اتوبوس پیاده شوید و با کمی پیاده‌روی به بازار برسید. 

ساعات کاری

چهارشنبه بازار فاتیح هر هفته از 9 صبح تا 17.30 عصر فعال است. البته پیشنهاد می‌کنیم برای دوری از شلوغی و خرید راحت صبح به سراغ بازدید این بازار بروید.

چهارشنبه بازار یشیلکوی

Wednesday Yeshilkoy market

یکی دیگر از بازارهای محلی استانبول، چهارشنبه بازار یشیلکوی است که به عنوان بازار هفتگی لوکس شناخته می‌شود که در غرفه‌ها اجناس با کیفیت بالا و مرغوب به فروش می‌رسند. شاید فکر کنید لوکس بودن این بازار سبب می‌شود که قیمت‌ها بالاتر باشند اما در کمال تعجب باید بگوییم که در این بازار از دیدن قیمت‌های پایین اجناس تعجب خواهید کرد. این بازار هفتگی مساحت زیادی دارد و به راحتی چند ساعت را می‌توانید به گشت‌وگذار در بازار بپردازید. در چهارشنبه بازار یشیلکوی بهترین گل‌فروشی‌ها، چای‌خانه‌ها و غرفه‌های فروش لوازم آرایش را خواهید دید. 

دسترسی به بازار

برای رسیدن به چهارشنبه بازار یشیلکوی از بازارهای ارزان استانبول، باید از میدان تکسیم با اتوبوس‌های 72T به ایستگاه پارک بروید. اگر هم در آکسارای هستید، می‌توانید از ایستگاه متروی ینی‌کاپی با خط مارمارای به سمت هالکالی بروید و در ایستگاه یشیلکوی پیاده شوید و قدم زنان به سمت بازار بروید. 

 ساعات کاری

این بازار هر چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 19 فعال است.

جمعه بازار فیندیک زاده در لیست بازارهای هفتگی استانبول

بازارهای هفتگی استانبول

یکی از مهم‌ترین جمعه بازارهای استانبول، بازار فیندیک زاده در مرکز منطقه آکسارای از مناطق توریستی و پررفت‌وآمد استانبول است. این جمعه بازار بین مسافران به جنس‌های مرغوب با قیمت مناسب شهرت دارد. کافیست روز جمعه صبح زود بیدار شوید و به سمت منطقه فیندیک زاده بروید تا در جمعه بازار انواع اجناس از لباس‌های زنانه، مردانه و بچه‌گانه، جواهرات، کیف و کفش، صنایع‌دستی، لوازم منزل تا میوه و سبزیجات را خریداری نمایید. تنها نکته‌ای که باید از قبل بدانید این است که این جمعه بازار در منطقه‌ای با شیب نسبتاً زیاد قرار دارد و باید آماده یک پیاده‌روی نیمه سنگین باشید.

دسترسی به بازار

اگر در میدان تکسیم بودید با تراموا به سمت کاباتاش بروید و دقیقاً سه ایستگاه بعد از آکسارای در ایستگاه فیندیک زاده پیاده شوید و به بازار بروید. از آکسارای هم که کافیست پیاده به سمت فیندیک زاده قدم بزنید تا به جمعه بازار برسید. 

ساعات کاری

این جمعه بازار هر هفته از 10 صبح تا 8 شب فعالیت دارد. 

سخن آخر

بازارهای هفتگی استانبول به همین 5 مورد ختم نمی‌شوند، در این مقاله بهترین بازارهای محلی استانبول را معرفی نمودیم. ویژگی خاص این بازارها تنوع اجناسی بود که مسافران در سفر به دنبال خرید آنها هستند. بازارهای هفتگی دیگر استانبول اکثرا به فروش محصولات غذایی و ارگانیک می‌پردازند. بازارهای معرفی شده به سبب محلی بودن نه تنها اجناس مرغوب بلکه با قیمت‌های مناسب می‌فروشند. کافیست با حوصله به این بازارها بروید و در غرفه‌ها به دنبال آنچه که می‌خواهید بگردید، حتی در این بازارها قدرت چانه‌زنی و تخفیف گرفتن نیز دارید.

تور ارزان استانبول را برای یک خرید حسابی رزرو کرده اید؟

نظرات کاربران