بازارهای دست دوم فروشی استانبول

ارزان اما ارزشمند؛ بازارهای دست دوم فروشی استانبول

هزینه‌های حمل‌ونقل برای سفر در ایالات متحده آمریکا چقدره؟

استانبول در تاریخ خود شاهد ظهور امپراتوری‌ها، فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف بوده‌است. بنابراین جای تعجب نیست که بازارهای فروش لوازم دست دوم در استانبول ترکیه، با گذشت زمان رونق خود را ازدست‌ندهد و برخلاف دیگر رویه‌های معمول، راه رشد را نیز درپیش بگیرد. همه این‌ها مدیون تاریخ گران‌قیمت استانبول است و به خاطر اینکه این شهر چیزهای زیادی برای ارائه‌دارد، خواه بازدیدکنندگان به دنبال یک جفت عینک آفتابی مد روز باشند یا یک قطعه مبلمان زیبا، به راحتی آن را با کیفیت و قیمت مناسب در بازارهای دست دوم فروشی استانبول می‌یابند. با ما همراه باشید تا در خیابان‌های استانبول و بازارهای مشهور دست دوم این شهر قدمی‌بزنیم.

برای سر زدن به این بازارهای ارزان و در عین حال جذاب؛ بلیط هواپیما استانبول یادتان نرود.

اوسکودار: پر رونق و با قدمت

اوسکودار

در این بازار قدیمی همچنان می‌توان رد پای معاملات اجناس و کالاهای دست دوم را یافت. جالب اینجاست که حتی آخر هفته نیز همچنان شلوغی این بازار به قوت خود باقی است و گرد خواب آلودگی و سستی برآن نمی‌نشیند. همچنین این نوید را به شما بدهم که مغازه‌داران این بازار به خونگرمی و برخورد گرم معروف‌ هستند. بنابراین اگر دنبال کالایی با قیمت مناسب هستید و همچنین می‌خواهید کمی چانه‌بزنید، می‌توانید این بازار دست دوم فروشی استانبول را انتخاب‌کنید.

آدرس: محله آسیایی استانبول – محله اوسکودار –  بازار قدیمی اسکودار

فریکوی: محبوب و شلوغ

فریکوی: محبوب و شلوغ

بازار فریکوی بهشت خرید و فروش عتیقه‌جات دست دوم در استانبول محسوب می‌شود و هر یکشنبه در محله شیشلی و در داخل یک پارکینگ خالی برپامی‌شود. بازدیدکنندگان برای مدت طولانی به گشت‌و‌گذار دراطراف می‌پردازند زیرا این بازار همه‌چیز قابل تصور از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را برای ارائه دارد. جالب‌است بدانید تعدادی از غرفه‌های این بازار، کاملا معروف و شناخته‌شده هستند وفقط اجناس اصل را ارائه می‌کنند و بیشتر از اینکه به محل فروش عتیقه شباهت داشته باشند، شبیه یک موزه شخصی به نظرمی‌‍رسند. ازجمله اشیاء پرتقاضا در بازار فریکوی می‌توان به عتیقه‌جات، عکس‌های قدیمی و موارد دیگر اشاره‌کرد.

طنز ماجرا این است که گنجینه‌های قدیمی مردمی این بازار رقابت شانه به شانه‌ای با بلوک‌های شیک آپارتمانی جدید و پر زرق‌وبرق آنت هیل در استانبول دارد. اگر علاقمند به بازدید از این بازار هستید این خبر خوب را به شما می‌دهیم که  دسترسی به این بازار بسیار راحت است و تنها با ۳۰ دقیقه پیاده‌‌روی از میدان تکسیم می‌توانید به بازار برسید.

آدرس: محله اروپایی استانبول – محله شیشلی – محله جمهوریت – میدان تکسیم – خیابان فریکوی

سنتتیک سزار: مکانی برای عاشقان اکسسوری

سنتتیک سزار

یکی دیگر از بهترین بازارهای دست دوم فروشی استانبول از نظر لباس‌ها و اکسسوری‌های قدیمی، بازار سنتتیک سزار است. با توصیف این بازار یک مجموعه خرید بزرگ و دیدنی را درنظربگیرید که نباید بازدید از آن را به هیچ‌وجه ازدست‌ندهید. در این بازار دست دوم فروشی استانبول می‌توانید پوشاک، کفش، لوازم جانبی قدیمی از دهه ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ را خریداری‌کنید.

آدرس: محله آسیایی استانبول –  محله کادیکوی – محله عثمان آقا – خیابان سلیمان پاشا

بشیکتاش سالی پازاری: جایی برای خرید مقرون به صرفه

بشیکتاش سالی پازاری

اگرچه بازاردست دوم فروشی بشیکتاش هر سه‌شنبه به‌خاطر محصولات تازه‌اش شناخته می‌شود، اما طبقه دوم این بازار نیز بهشتی برای معامله‌گران حرفه‌ای است. شما در این بازار دست دوم فروشی استانبول تعداد زیادی لباس، منسوجات، کفش و لباس زیر مقرون به صرفه را خواهید یافت که معمولاً در کنار انبوهی از پارچه‌ها و لباس‌ها، آماده فروش هستند.

آدرس: محله آسیایی استانبول – محله بشیکتاش – میدان بشیکتاش – خیابان دریا دل – بازار بشیکتاش سالی بازاری

بای ریترو: ترکیب اجناس دست دوم با فیلم‌ها و سریال‌های ترکی

بای ریترو

این بازار دست دوم فروشی استانبول تقریباً حالتی زیرزمینی دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند هر چیزی را که تصورمی‌کنند خریداری نمایند، از لباس‌های ساده خانگی گرفته تا لباس‌های عروسی دست دوم. این بازار دست دوم فروشی استانبول از طریق برنامه‌های تلویزیونی ترکیه که در آن‌ها افراد به طور منظم لباس‌ها را از این مکان قرض می گیرند بسیار محبوب شده‌است،جنبه متمایزی که این بازار نسبت به دیگربازارها دارد ،این است که  لباس‌هایی به سبک هنری عرضه می‌کند و در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های ترکی و حتی بین‌المللی که در استانبول ضبط می‌شود و دارای ژانر تاریخی است، لباس‌های خود و عوامل را از این بازار دست دوم فروشی استانبول تهیه می‌کنند. توصیه می‌کنیم زمانی را به بازدید از بازار اختصاص‌دهید که وقت آزاد داشته‌باشید، چراکه باید زمان زیادی را صرف گشتن در ردیف‌های به ظاهر بی‌پایان لباس‌ها و لوازم جانبی این بازارکنید.

آدرس: محله اروپایی استانبول – محله بی اوغلو – خیابان استقلال – پاساژ سوریه – بازار بای رترو

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول را برسی کنید!

بازار چوکور جاما: قلب تپنده بی اوغلو

بازار چوکور جاما

بازار دست دوم فروشی استانبول چوکورجاما پیشنهادی وسوسه‌انگیز برای دوستداران اشیاء عتیقه است و این مکان، یکی از بهترین نقاط برای یافتن کالاها و اشیاء منحصربه‌فرد است. این بازار به دورانی کاملاً متفاوت بازمی‌گردد و دارای حال‌وهوای خاصی است. این بازار به قدری متنوع و وسیع است که باید ساعت‌های بسیاری را در دل آن به گشت‌وگذار بپردازید تا واقعاً بتوانید به بازدید از تمام مغازه‌های عتیقه فروشی برسید. در بازار دست دوم فروشی استانبول چوکو جاما به عکس‌های سیاه و سفید قدیمی و کارت پستال گرفته تا مبلمان قدیمی، لامپ‌ها، پوسترها، کتاب‌ها و خیل عظیمی از اجناس متفاوت‌تر در دسترس خواهید داشت.

آدرس: محله اروپایی استانبول – محله بی اوغلو – خیابان کارادنیز آنتیک – بازار چوکور جاما

موزک: قدیمی اما به‎‌روز

موزک

از دیگر بازارهای دست دوم فروشی استانبول می‌توان به موزک اشاره‌کرد که در این بازار نه تنها مبلمان قدیمی و لوازم جانبی خانه را خواهید‌‌ یافت، بلکه لباس‌های مقرون به صرفه و قدیمی را نیز پیدا خواهید‌کرد. این بازار هر نوع پوشاک از لباس شنا، لباس شب و جواهرات را برای عرضه دارد. بازار موزک که در محله بی اغلو قراردارد از دهه ۱۹۳۰ شروع به فعالیت‌کرد و تا ۱۹۹۰، هر سبکی از لباس را پوشش داده‌است.پس یادتان باشد، برای خرید کالاهای ارزان و مقرون‌ به‌ صرفه حتما به صفحه‌ی فیس‌بوک فروشندگان مغازه‌ها در موزک سربزنید تا بتوانید بهترین اجناس را با قیمتی استثنایی بخرید.

آدرس: محله اروپایی استانبول – محله بی اوغلو – بازار موزک

سخن پایانی

ما در این مقاله بر آن بودیم تا همه آن چیزی که در مورد بازارهای دست دوم فروشی استانبول به آن نیازدارید را به صورت خلاصه دراختیار شما عزیزان قراردهیم. اصل کار برعهده شما است که به این بازارهای تماشایی سری‌بزنید و از نزدیک همه تاریخ بی‌نظیر ترکیه را در قالب کالای عتیقه و پوشش‌های خاص مردمانش در دوره‌های متفاوت را  نظاره‌کنید و از خرید آن‌ها لذت‌ببرید. به قول قدیمی‌ترها این خرید هم فاله هم تماشا!. پس تور ارزان استانبول را ازدست ندهید.

سوالات متدوال

آیا محدودیتی در خرید از بازارهای دست دوم فروشی استانبول ترکیه وجود‌دارد؟

خیر این مسئله که بازارهای معروف دست دوم فروشی استانبول کالایی بی‌کیفیت را با تنوع کم ارائه می‌کنند، حرفی کاملاً اشتباه است و خریداران طیف گسترده‌ای از کالاها را برای انتخاب دراختیار دارند.

کدام محله استانبول بیشترین تعداد بازارهای دست دوم فروشی را دراختیاردارد؟

محله بی اوغلو در بخش اروپایی استانبول به عنوان مامن بازارهای دست دوم فروشی این شهر شناخته می‌شود.

اصیل‌ترین اجناس دست دوم را در کدام بازار دست دوم فروشی استانبول یافت می‌شود؟

بازار بشیکتاش سالی پازاری به عنوان بهشت اصیل‌ترین اجناس و کالاهای دست دوم در استانبول شناخته می‌شود.

این مقالات را از دست ندهید :

نظرات کاربران