Osman Bey market in Istanbul

مراکز خرید عمده در استانبول؛ ارزان و کلی خرید کنید!

استانبول شهری زیبا، تاریخی، سرگرم‌کننده و عالی برای سفر و خرید است. شهری که مراکز خرید بزرگ آن شهرت زیادی دارند و خیلی‌ها را برای خرید به این شهر می‌کشانند. فروشگاه‌های برند و لوکس با بهترین اجناس با کیفیت در هر کدام وجود دارند تا شما به راحتی بتوانید آنچه را که می‌خواهید، پیدا کرده و بخرید. اما در این میان برخی به دنبال مراکز خرید عمده در استانبول هستند تا خریدی کلی و ارزان قیمت داشته باشند. چون در این بازارها اجناس با نام‌های تجاری مختلف و قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر وجود دارد و خرید را برای همه آسان می‌کند. 

رزرو تور استانبول

در این مقاله ما این بازارها را به شما معرفی می‌کنیم و نحوه دسترسی و اینکه چه بخرید را عنوان خواهیم کرد. حتما به دردتان می‌خورد! 

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

بازار های عمده فروشی در استانبول

بازارهای عمده فروشی در استانبول در چند دسته زیر قرار دارند که در ادامه آن‌ها بیشتر معرفی می‌کنیم: 

بازار محمود پاشا

Mahmoud Pasha market

بازار محمود پاشا یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید عمده در استانبول است که قیمت‌های مناسبی برای همه افراد با هر بودجه‌ای دارد. این بازار دارای بیش از 250 مغازه است که به فروش انواع اجناس عمده اعم از پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، پوشاک بچه گانه و همچنین کفش، کیف، مواد غذایی و غیره اختصاص دارد.

محمود پاشا نسبت به بازارهای دیگر قیمت ارزانی ارائه می‌دهد. در این بازار انواع مختلفی از لباس‌ها را با برندهای داخلی و بین المللی به راحتی می‌توان پیدا کرد. همچنین دارای رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌های خوب زیادی است که می‌توانید در حین خرید کردن خستگی به در کنید و شب را در هتل بمانید.

نام این بازار از کجا آمده است؟ 

نام بازار محمود پاشا این نام را نسبت به مسجد مجاور که مسجد محمود پاشا کامی است و در زمان سلطنت سلطان دوم در سال 1462 ساخته شده‌است، نامگذاری کرده‌اند. 

محمود پاشا شاعر و نویسنده‌ای از اعضای امپراتوری عثمانی است. پدرش شاهزاده دریای عثمانی داماد خلیل رفعت پاشا گرجستانی و مادرش عصمت خانم است. او در جوانی در سفارت امپراتوری عثمانی در پاریس مشغول به کار شد و سپس به مدت 8 ماه وزیر دادگستری بود. در کل یکی از افراد تاثیرگذار در ادبیات ترکیه به شمار می‌آید و به همین دلیل نام آن را برای روی مسجد و این بازار گذاشتند. 

این بازار همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 بعد از ظهر به جز یکشنبه‌ها باز است (اکثر بازارها و مکان‌های تاریخی تمام هفته به جز یکشنبه (تعطیلات رسمی) و همان ساعات کاری ترکیه باز هستند.

بازار محمود پاشا کجاست؟

بازار محمود پاشا در محله ملافناری، در فاتح، در سمت اروپایی استانبول، در نزدیکی بازار بزرگ واقع شده است.

خرید در خیابان بغداد در استانبول

Baghdad Street in Istanbul

خرید در خیابان بغداد در استانبول یکی از هیجان انگیزترین تجارب است، زیرا یکی از بهترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های توریستی این شهر به شمار می‌آید. خیابان بغداد که قدمت آن به دوره عثمانی برمی‌گردد، خیابانی طویلی است که از محله Bostanci شروع می‌شود و تا محله Goztepe در منطقه Kadikoy امتداد می‌یابد. نام آن از سلطان مراد چهارم عثمانی گرفته شده که هنگام عزیمت به نبرد بغداد مسیر از این مسیر عبور کرد. این خیابان در دوره سلطان عبدالحمید دوم عثمانی به یکی از نخبه‌ترین خیابان های استانبول تبدیل شد و امروزه با داشتن فضای صمیمی، عمارت‌های زیبا و محله‌های دوست داشتنی یکی از مناطق خوب برای خرید است. 

در خیابان بغداد، خیابانی به نام خیابان مد وجود دارد که در آن مجموعه‌ای از مارکت‌های معروف، لباس، کفش، سوغاتی، عتیقه جات و بسیاری دیگر می‌فروشند. خیابان بغداد همچنین دارای کافه‌ها و رستوران‌های بسیار خوبی است که خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی را سرو می‌کنند.

خیابان بغداد در استانبول کجاست؟

خیابان بغداد در سمت آسیایی استانبول، در Kadikoy واقع شده است. بهترین راه برای رسیدن به خیابان بغداد از طریق قطار مارماری است.

بخوانید: مراکز خرید خیابان استقلال استانبول؛ جاذبه‌های تاریخی و خرید مدرن

بازار عثمان‌بی در استانبول

Osman Bey market in Istanbul

بازار عثمان‌بی به دلیل موقعیت استراتژیک خود در شهر قدیمی استانبول یکی از برجسته‌ترین مراکز خرید عمده در استانبول است، به خصوص برای پوشاک. در اینجا فروشگاه‌های متنوع زیادی در دسترس شما خواهند بود که با قیمت‌های مناسب خود شما را سوپرایز می‌کنند. از لباس زنانه گرفته تا ابزار تزئین و لوازم جانبی را می‌توان در عثمان‌بی خریداری کرد. این تنوع و ارزانی باعث شده تا بازار عثمان بی همیشه شلوغ باشد، البته نزدیکی آن به میدان تکسیم، مشهورترین میدان ترکیه و حتی جهان نیز بی تاثیر نیست. 

اضافه کنیم که این بازار تنها به فروش لباس، عطر، عتیقه، صنایع دستی و پارچه محدود نمی‌شود و شرکت‌هایی هستند که در زمینه طراحی، تولید و صادرات پوشاک به نقاط مختلف جهان مانند کشورهای آسیایی، عربی و بالکان فعالیت می‌کنند.

پس از یک روز خرید شلوغ، شما می‌توانید در نزدیکی بازار در جاذبه‌های توریستی مشهور جهان استانبول، مانند خیابان استقلال، خیابان عثمان‌بی، موزه موم، قدم بزنند یا در حمام گالاتاسرای استراحت و گردش کنید. 

بازار عثمان‌بی کجا واقع شده است؟

بازار عثمان‌بی در شیشلی، در نزدیکی برخی از مکان‌های گردشگری استانبول، مانند تقسیم قرار دارد. با مترو به راحتی می‌توان به آنجا رسید.

بخوانید: مراکز خرید کودک استانبول؛ از آرمانی جونیور تا باربری کیدز!

بازار عمده فروشی مرتر در استانبول

Merter wholesale market in Istanbul

بازار مرتر یکی از معروف‌ترین مراکز خرید عمده در استانبول است که بیشتر تمرکز خود را به پوشاک اختصاص داده و عمدتاً پوشاک ترکی محجبه، لباس کودکان و پوشاک مردانه را پوشش می‌دهد. در این بازار تعداد زیادی مغازه، فروشگاه و مراکز خرید با سلیقه‌های مختلف وجود دارد که توسط مراکز تولیدی پوشاک خود ترکیه تولید می‌شوند. یکی از نکات قابل توجه بازار مارتر این است که اعراب زیادی برای خرید به آن مراجعه می‌کنند و محبوبیت بالایی در میان آن‌ها دارد. 

به عبارتی دیگر:

  • بازار مرتر شامل مغازه‌های زیادی است که دارای جدیدترین مدهای ترکیه هستند. مدهایی که ممکن است به بیش از هزار نمایشگاه برسد و به اشکال مختلف و متناسب با هر سلیقه و سنی موجود است. این یکی از ویژگی‌های اصلی بازار مرتر است. 
  • Marter Market همچنین شامل بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل است که به راحتی و به سرعت وسایل خود را برای بازرگانان جابجا می‌کنند و در کنار آن شرکت‌های ترخیص کالا از گمرک، کار را برای بازرگانان آسان می‌کند.
  • بازار مرتر دارای بسیاری از لباس‌های محجبه، به همراه بسیاری از مغازه‌هایی است که لباس‌های کودکان را به صورت عمده می‌فروشند و همچنین فروشگاه‌های متخصص در پوشاک مردانه.
  • این بازار با قیمت‌های مناسب محصولات خود را ارائه می‌دهد. به همین خاطر است که تجار زیادی از سراسر منطقه و دیگر نقاط جهان برای خرید به این بازار رفت و آمد می‌کنند. 

بازار مرتر کجا واقع شده است؟

بازار مرتر در محله مرتر، در سمت اروپایی استانبول، برجسته‌ترین بازار عمده فروشی واقع شده است.

بازار عمده فروشی لاله لی در استانبول

Laleli wholesale market in Istanbul

بازار لاله لی (Laleli) همچنین یکی از معروف‌ترین مراکز عمده در استانبول است که در شهر قدیمی واقع شده است. مهمترین چیزی که بازار لاله لی را با دیگر مراکز خرید متمایز می‌کند، وجود مغازه‌های بسیار زیاد است. فروشگاه‌هایی که به صورت عمده فروشی و همچنین فروش تکه‌ای اجناس خود را در معرض فروش می‌گذارند.

از مهمترین فعالیت‌ها در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • بازار لاله لی شامل بسیاری از مغازه‌های مختلف است که تعداد آن‌ها به هزاران می‌رسد. این فروشگاه‌ها اکثر به صورت عمده فروشی و همچنین خرده فروشی هستند.
  • لاله لی مارکت دارای محصولات بسیاری اعم از برندهای داخلی و بین المللی است تا نیاز همه مردم را برطرف کند.
  • لاله لی مارکت همچنین دارای مغازه‌های زیادی در راهروهای بازار است که کیف و کفش‌های ساخته شده از مرغوب‌ترین چرم‌ها را با قیمتی مناسب و نسبت به کیفیت محصولات بسیار ارزان‌تر می‌فروشند.
  • بازار لاله لی همچنین شامل مغازه‌های زیادی برای فروش لباس عروس است که یکی از مهمترین فعالیت‌های این بازار به شمار می‌آید. به عبارتی دیگر این بازار از زمان‌های قدیم به فروش لباس عروس شهرت داشته است.
  • در بازار بسیاری از لباس‌های عمده فروشی برای لباس‌های بچه‌گانه، زنانه و مردانه وجود دارد که متناسب با هر سلیقه و سنی هستند. 

بازار لاله لی کجا واقع شده است؟

بازار لاله لی از مراکز خرید عمده در استانبول در منطقه فاتح و خیابان بایزدی واقع شده است. 

بازار عمده فروشی فاتیح استانبول 

Fatih wholesale market in Istanbul

گروه بزرگی از مغازه‌ها در منطقه معروف فاتیح (fatih istanbul market) در استانبول وجود دارد. زیرا این منطقه همچنین در میان بازارهای عمده فروشی بسیار شناخته شده و البته محبوب است. مهمترین فعالیت‌ها در بازار فاتح شامل موارد زیر هستند: 

  • در بازار فاتیح مغازه‌های زیادی وجود دارد که بیشتر از هر چیز پوشاک زنانه را به فروش می‌رسانند. 
  • همچنین در بازار فاتیح، مجموعه‌های زیادی از فروشگاه‌های لباس عروس ولباس مجلسی، با قیمت‌های بسیار مناسب وجود دارد.

بازار فاتیح کجا واقع شده است؟

بازار فاتیح از دیگر مراکز خرید عمده در استانبول نیز در منطقه‌ای با همین نام، یعنی فاتیح و در خیابان نوشهیر ابراهیم پاشا واقع شده است.  

بازار بزرگ بازار استانبول

Istanbul Grand Bazaar

این لیست بدون ذکر بازار بزرگ استانبول کامل نمی‌شود. درست است که در این بازار مغازه‌های زیادی برای خرید کم و سوغاتی دیده می‌شود، اما هستند مکان‌هایی که به صورت عمده نیز محصولات و اجناس خود را به فروش برسانند. بنابراین بازار بزرگ را نیز می‌توان یکی از مراکز خرید عمده در استانبول دانست. 

از جمله فعالیت‌های بازار بزرگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار بزرگ دارای مغازه‌های زیادی است که طلا و نقره می‌فروشند.
  • همچنین در خیابان محمود پاشا، نزدیک آن، فروشگاه‌های عمده فروشی پوشاک وجود دارد که شامل لباس‌های بسیاری برای زنان و کودکان و همچنین مردانه به همراه بسیاری از اثاثیه ترکی فوق‌العاده در بازار است.

بازار بزرگ کجا واقع شده است؟

بازار بزرگ در اطراف مسجد سلطان احمد و در منطقه فاتح واقع شده است. 

کلام آخر

اغلب تجار و فروشندگان به دنبال بهترین مراکز خرید عمده در استانبول هستند تا هم بهترین اجناس را خریداری کنند و هم با قیمت ارزان، سود قابل توجهی را به دست آورند. ما در این لیست برخی از این بازارها را به شما معرفی کردیم تا بتوانید اجناس باکیفیت را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید. 

نظرات کاربران