Set Balık

بهترین رستوران های دریایی استانبول؛ ماهی کبابی کجا بخوریم؟

غذا بخش جدانشدنی از سفر به استانبول است. از انواع و اقسام کباب و کوفته گرفته تا باقلواهای شیرین و دسرهای جذاب، این شهر بهشتی برای علاقه‌مندان غذاست. در کنار این، غذاهای دریایی جایگاه ویژه‌ای دارند، قرارگیری استانبول در تنگه بسفر این فرصت را فراهم کرده تا همیشه ماهی تازه در دسترس باشد. در واقع، غذاهای دریایی از اصلی‌ترین غذاهای مردم این شهر هستند که هر کس آن‌ها را امتحان کرده از عطر و طعم متفاوت و خوشمزه‌اش گفته است. پس اگر بلیط هواپیما استانبول را رزرو کرده‌اید و محل اقامتتان هم مشخص است ما فهرستی 16تایی از بهترین رستوران های دریایی استانبول را تهیه کردیم تا هر کدام در دسترس‌تان بود را امتحان کنید. 

غذاهای دریایی استانبول چه هستند؟

ساکنان استانبول به ماهی‌های خوش طعم و غذاهای دریایی بسفر افتخار می‌کنند و اغلب از ماهی‌های مناطق دیگر به‌عنوان بی‌مزه انتقاد می‌کنند. چون ماهی‌هایی که در جریان‌های بین دریای مرمره و دریای سیاه شنا می‌کنند، به دلیل جریان‌های سرد، طعم قوی‌تری دارند. استانبول از اواخر پاییز شروع به بهشتی برای دوستداران ماهی می ‌شود و غذاهای خوشمزه فراوانی را نیز سرو می‌کند.

غذاهای دریایی محبوب در استانبول عبارت‌اند از ظروف مزه با ماهی خام یا ترشی شده، ماهی کبابی یا غذاهای دریایی و انواع خورش‌های ماهی و دیگر غذاهای دریایی. 

برخی از محبوب‌ترین انواع ماهی و غذاهای دریایی موجود در استانبول شامل: ماهی خال مخالی، آنچوی، ماهی باس و ماهی مرکب. علاوه بر این، بسیاری از رستوران‌های غذاهای دریایی و بازارهای ماهی در سرتاسر شهر، به ویژه در محله‌های نزدیک بسفر، وجود دارد.

رستوران استانبول پیشنهاد 3 کلیک
25 تا از بهترین رستوران های استانبول؛ دنیایی خوشمزه برای هر سلیقه‌ و ذائقه ای

لیست بهترین رستوران های دریایی استانبول 

در ادامه ما لیستی از رستوران‌های دریایی را به صورت خلاصه آماده کردیم تا با توجه به موقعیت اقامت و هتل خود یکی را انتخاب کنید و لذت خوردن غذاهای دریایی را بچشید.

رستوران آدم بابا (Adem Baba Restaurant)

(Adem Baba Restaurant)

نام رستوران آدم بابا که در سال 1992 با یک قایق کوچک در ببک شروع به کار کرد، اکنون در تمام استانبول شناخته شده‌است. این رستوران دارای فضایی داخلی دوستانه و راحت است و غذاهای دریایی با کیفیت عالی ارائه می‌دهد. هنگام صرف غذا در اینجا احساس راحتی و خوشحالی خواهید کرد.

  • ساعت کاری: 12:00 الی 22:00
  • مکان: Arnavutköy, Satış Meydanı Sk. No:2, 34345 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye
  • شماره تلفن: +90 212 287 26 48

رستوران ست بالیک (Set Balık)

یکی از بهترین رستوران های دریایی استانبول، ست بالیک که در منطقه ساریر واقع شده‌است. در اینجا می‌توانید غذاهای تهیه شده از انواع ماهی‌ها و میگو تازه را بچشید و دسرهای خوش طعمی را امتحان کنید. شام شما در فضایی آرام با دکوراسیونی دنج و محیطی راحت سرو خواهد شد تا لذت و طعم غذاهای بالیک را هیچ وقت فراموش نکنید. 

  • ساعت کاری: 12:00 الی 24:00
  • مکان: Kireçburnu, Mısır Cd. No:8, 34457 Sarıyer/İstanbul, Türkiye
  • شماره تلفن: +90 212 262 04 11

رستوران روملی هیساری اسکله (Rumeli Hisari Iskele)

برای لذت بردن از منظره بی‌‌نظیر تنگه بسفر در حین غذاخوردن، رستوران روملی جایی است که می‌توانید بروید. روملی یکی از بهترین رستوران های دریایی استانبول است که در کنار منظره تنگه بسفر، دکوراسیون دنج و فضایی آرامی که دارد، انواع غذاهای دریایی را نیز سرو می‌کند. 

نشستن در بیرون رستوران و همراه نسیم خنک دریا و یک بشقاب ماهی کبابی، چیزی است که در استانبول باید آن را تجربه کنید. نکته قابل توجه این رستوران استفاده از مواد اولیه تازه و به صورت روزانه است که باعث می‌شود تا کیفیت غذاهای آن‌ها همواره حفظ شود و دلپذیر باشد. 

  • ساعات کاری: هفت روز هفته از ساعت 12:30 تا 02:00
  • مکان: Rumeli Hisarı, Yahya Kemal Cd. No:1, 34470 Sarıyer/İstanbul, Türkiye
  • شماره تلفن: +90 212 263 29 97

رستوران عصمت بابا (İsmet Baba Restaurant)

بهترین رستوران های دریایی استانبول

عصمت بابا از آن رستوران‌های قدیمی است که هنوز هم کیفیت و سنت گذشته خودش را حفظ کرده‌ و معتقد است که مشتریانش همین این رستوران را می‌پسندند. پس انتظار ورود به رستورانی با دکور چوبی، خانگی و کاملا صمیمی را داشته باشید. کیفیت غذاهای دریایی نیز در اینجا درجه یک است و خوشمزه، اما احتمالا با قیمت بالا مواجه خواهید شد که ارزشش را دارد. عصمت بابا قطعا یکی از بهترین رستوران های دریایی استانبول است که منظره دریا را با غذاهای لذیذ دریایی برای شما به یادماندنی می‌کند. 

  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 12:00 تا 24:00
  • مکان: Kuzguncuk, Kuzguncuk Çarşı Cd No:1, 34674 Üsküdar/İstanbul, Türkiye
  • شماره تلفن: +90 216 341 33 75

رستوران کی یی (Kıyı Restaurant)

اگر می‌خواهید شام را در مکانی زیبا میل کنید، رستوران ساحلی انتخاب خوبی است. رستوران ساحلی فضایی فوق‌العاده چشمگیر دارد و برای یک غذای عاشقانه خاص ایده آل است. رستوران کی یی در Tarabya، محله‌ای از منطقه ساریر استانبول واقع شده و شاه خرچنگ معروفی دارد. 

  • ساعات کاری: هفت روز در هفته از ساعت 12:00 تا 23:00
  • مکان: Tarabya, Haydar Aliyev Cd. No:186 D:A, 34457 Sarıyer/İstanbul, Türkiye
  • شماره تلفن: +90 212 262 00 02
Istanbul Mall shopping center پیشنهاد 3 کلیک
مرکز خرید استانبول مال، بهشت عاشقان خرید در کشور ترکیه

رستوران ماهی میسینا (Misina Fish Restaurant)

اگر زیبایی یک رستوران برای شما مهم است، پس این مکان مناسبی برای غذا خوردن شما خواهد بود. فضایی بسیار بزرگ با رومیزی‌های پارچه‌ای سفید و سرویس غذاخوری شیک که دقیقا همانند عکس‌های اینستاگرام است. منو این رستوران نیز کامل است و انواع خاص غذاهای دریایی را ارائه می‌دهد. برای مثال، صدف پخته شده با برس با کره میسو، سیر و یوزوکوشو، ماهی تن تارتار و مجموعه‌ای از غذاهای دریایی تازه صید شده از جمله خرچنگ ترک خورده و صدف، خنک شده روی یخ و موارد دیگر. فقط انتظار قیمت‌های گران را داشته باشید، چراکه این رستوران سطح بالا و از بهترین رستوران های دریایی استانبول است. 

  • ساعات کاری: 7 روز در هفته از ساعت 10:00 تا 01:00
  • مکان: Caddebostan, No: Caddebostan Mahallesi, Prof. Dr. Hulusi Behçet Cd. No:10, 34730
  • شماره تلفن: +90 216 350 80 90

تور استانبول فقط با سه کلیک!

رستوران بالیکچی صاباحاتین (Balıkçı Sabahattin)

Balıkçı Sabahattin

قرارگیری رستوران بالیکچی در منطقه گردشگری و تاریخی سلطان احمد باعث شده تا این رستوران بسیار محبوب و البته شلوغ باشد. این رستوران که توسط صاباحاتین و پسرانش اداره می‌شود، انواع مختلف غذاهای دریایی را بر روی میز شما قرار می‌دهد. اما یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های این رستوران سبزیجات است! از گیاهان و سبزیجات تازه برای طبخ غذا و انواع پیش غذاها استفاده می‌کنند که طعمی متفاوت و لذیذ به غذا می‌دهند. طعم ماهی تازه و کبابی این رستوران در کنار سبزیجات یکی از محبوب‌ترین غذاها است که بالیکچی را به بهترین رستوران های دریایی استانبول تبدیل کرده‌است.

  • ساعات کاری: هفت روز هفته از ساعت 12:00 تا 24:00
  • مکان: Cankurtaran Mh., Şehit Hasan Kuyu Sok No:1, 34122 Sultanahmet
  • شماره تلفن: +90 212 458 18 24

رستوران کاندیلی سوناز (Kandilli Suna’s Place)

حس راحتی، آزادی، هوای تازه و فضای دوستانه را اگر بپسندید، رستوران کاندیلی دقیقا جای شماست. کنار دریا بر روی میز و صندلی چوبی با رومیزی‌های سفید بنشینید و غذای دریایی نوش جان کنید. حس و حالی واقعا وصف نشدنی دارد. انواع ماهی‌ها در کاندیلی بسیار محبوب هستند و منوی استارتر هم شروع کننده عالی خواهد بود. این رستوران را همه دوست دارند، چه خود محلی‌ها و چه گردشگران!

  • ساعات کاری: هفت روز هفته از ساعت 12:00 تا 24:00
  • مکان: Kandilli, Kandilli İskele Cd. No:4, 34684 Üsküdar/İstanbul, Türkiye
  • شماره تلفن: 0216 308 45 12
بهترین منطقه استانبول پیشنهاد 3 کلیک
بهترین منطقه استانبول؛ کجا زندگی کنیم؟ بررسی 20 محله برتر

رستوران ماهی تاریخی علی بابا (Historical Ali Baba Fish Restaurant)

بگذارید قبل از اینکه به غذاهای خوشمزه و درجه یک رستوران علی بابا اشاره کنیم، فضای فوق‌العاده رستوران را برایتان توصیف کنیم. باغی پر از درخت رو به دریا که میزهای چوبی را زیر درختان چیدند و با نورپردازی عالی فضای رمانتیک و عالی به وجود آوردند. هنگام غروب و شب یا حتی روز، هر موقع برای صرف غذا به این رستوران بروید، خستگی از تنتان بیرون می‌رود و می‌توانید دلی از عزا درآورید. این فرصت را خواهید داشت که در یکی از بهترین رستوران های دریایی استانبول، غذاهای لذیذ همراه با منظره بی‌نظیر دریا و فضایی آرام را امتحان کنید. 

  • ساعات کاری: 09:00 الی 12:30
  • مکان: Kireçburnu, Haydar Aliyev Cd. No: 7 D:1, 34457 Sarıyer/İstanbul, Türkiye
  • شماره تلفن: 0212 223 25 25

رستوران سلطان احمد عثمانی (Sultanahmet Ottoman Fish Terrace House)

بهترین رستوران های دریایی استانبول

رستوران سلطان احمد عثمانی با دکوراسیون داخلی خاص و موقعیت مکانی عالی، تجربه‌ای اصیل استانبول را ارائه می‌دهد. شما طعم غذاهای دریایی منحصر به فرد را دوست خواهید داشت که توسط سرآشپز ماهر رستوران به شیوه‌ای حرفه‌ای و سنتی طبخ می‌شوند. می‌توانید روی تراس بنشینید یا در فضای داخل. در واقع، با موقعیت ایده آل در مرکز شهر، می‌توانید از طعم عالی، شام سالم و چند ساعت لذت بردن از محیط استانبول لذت ببرید.

  • ساعات کاری: دوشنبه تا چهارشنبه 11:30-23:30، پنجشنبه 11:30-12:15، جمعه و یکشنبه 11:30-00:30
  • مکان: Alemdar, Nuruosmaniye Caddesi No :9, 34122, Türkiye
  • شماره تلفن: 0534 263 98 46

به دنبال بهترین و ارزانترین هتل های استانبول هستید؟

حرف آخر

سفر به استانبول را با امتحان کردن انواع مختلف غذاهای دریایی کامل کنید. حالا چه تور استانبول یا بلیط هواپیما را انتخاب می‌کنید، تفاوتی ندارد، این تجربه‌ای است که حتما در طول سفر باید کسب کنید. با توجه به محل اقامتتان در طول سفر یکی از لیست بهترین رستوران های دریایی استانبول را که در اطرافتان هست، انتخاب و طعم اصیل این غذاها را در این شهر رویایی بچشید. 

سوالات متداول

بهترین رستوران‌های دریایی در استانبول کدام‌ها هستند؟

بالیکچی صاباحتین، رستوران الکساندر و مرمره بالیک از جمله معروف‌ترین رستوران‌های دریایی در استانبول هستند که به خاطر کیفیت بالا و طعم عالی غذاهایشان شناخته شده‌اند.

چه نوع غذاهای دریایی می‌توان در استانبول پیدا کرد؟

رستوران‌های دریایی در استانبول انواع ماهی‌های تازه، میگو، خرچنگ، حلزون دریایی، و اختاپوس را ارائه می‌دهند. غذاهای سنتی مانند “بالیک ازگارا” (ماهی کبابی) و “میدیه دولمه” (صدف پر شده) بسیار محبوب هستند.

آیا رستوران‌های دریایی در استانبول گران هستند؟

قیمت‌ها در رستوران‌های دریایی متغیر است، اما به طور کلی، این نوع رستوران‌ها ممکن است گران‌تر از سایر رستوران‌ها باشند به خاطر استفاده از مواد اولیه تازه و با کیفیت. قیمت یک وعده غذایی می‌تواند از ۵۰ تا بیش از ۱۵۰ لیر ترکیه باشد.

نظرات کاربران