Coffee in Istanbul

37 تا از بهترین کافه های استانبول؛ لذت نوشین قهوه ترکی در فضایی دنج

فهرست مطالب

استانبول، با خیابان‌هایی که داستان‌های بی‌شماری در دل دارند، خانه‌ی کافه‌هایی است که نه فقط قهوه‌ای به دست می‌دهند، بلکه تجربه‌ای منحصر به فرد از فرهنگ و سنت‌های ترکیه را ارائه می‌کنند. این کافه‌ها، از مکان‌های دنج و قدیمی گرفته تا فضاهای مدرن و خلاقانه، هر کدام پنجره‌ای به دنیایی از طعم‌ها، عطرها و داستان‌های شهری پر جنب‌وجوش هستند. در بهترین کافه های استانبول، هر سیپ قهوه دعوت‌نامه‌ای است به لحظاتی از آرامش و الهام، جایی که می‌توانید ناظر ملاقات گذشته با حال، و سنت با مدرنیته باشید. بیایید وارد این فضای جادویی شویم، جایی که هر گوشه‌ای روایت‌گر فصلی نو از کتاب پر ماجرای استانبول است.

رزرو تور استانبول

خرید بلیط هواپیما استانبول تنها با سه کلیک!

بهترین کافه های استانبول

1. کافه ولوت بالات (Velvet)

بهترین کافه های استانبول

کافه Velvet با مبلمان چوب ماهون تیره و عتیقه های نامتناسب تزئین شده، قطعا یکی از جذاب‌ترین و بهترین کافه های استانبول است. در این کافه دیدنی، یکی از دیوارهای آجری با قفسه‌های متعدد فنجان‌های قهوه سنتی ترکی قدیمی تزئین شده و نمایی خیلی کلاسیک و صمیمی دارد. جالب اینجاست که اگر یک قهوه ترکی کلاسیک سفارش می‌دهید، می‌توانید یکی از این فنجان‌های دوست داشتنی را برای نوشیدن قهوه خود انتخاب کنید.

کافه Velvet همچنین دارای منوی شگفت انگیزی است که انواع غذاهای صبحانه و ناهار را ارائه می‌دهد. از ما می‌شنوید، یک راست به سراغ صبحانه‌های خوشمزه آن بروید. اگر هم برای خوزدن یک فنجان قهوه به اینجا می‌روید، کلی تنقلات خوشمزه در انتظار شماست. از دسرهای خانگی خوشمزه (مانند کیک پرتقال، پودینگ موز و تارت میوه مشبک)، بورک (شیرینی ترکی شکم پر)، تاست (ساندویچ های برشته شده) تا سالاد و سوپ!

آدرس: Balat, Çimen Sk. No:8a, 34087 Fatih/Istanbul.

ساعت کاری: سه شنبه-پنجشنبه و شنبه-یکشنبه، 9.30/10.00 صبح تا 5.00 بعد از ظهر، دوشنبه‌ها و جمعه‌ها تعطیل است.

بخوانید: بهترین رستوران های استانبول

2. کافه سیته اند آرت استودیو (Siete Cafe & Art Studio)

کافه Siete که از سال 1919 در یک ساختمان تاریخی متعلق به خانواده گورمزانو قرار دارد، از تاریخ منحصر به فرد و میراث فرهنگی یهودی استانبول صحبت می‌کند. کافه سیته در واقع به معنای هفت در زبان اسپانیایی لادینو/یهودایی، زبان یهودیان سفاردی است و به این واقعیت اشاره دارد که ساختمان هفت طبقه است و در درب شماره 7 نیز قرار دارد. این ساختمان در گذشته بلندترین سازه منطقه بود و در طول جنگ جهانی دوم حتی بر روی سقف آن ضد هوایی نیز قرار داشت!

جالب است بدانید که یکی از اتاق‌های سیته یک «اتاق موزه» است که با عتیقه‌های بازسازی‌شده متعلق به پدربزرگ و مادربزرگ صاحب کافه تزئین شده است. همچنین دارای کابینت عتیقه آینه‌کاری‌شده، میز و صندلی‌های راحتی زیبا است که حدود ۱۲۳ سال قدمت دارند. سیته برخی از خوشمزه‌ترین و با کیفیت‌ترین قهوه‌های استانبول را سرو می‌کند، اما ستاره این نمایشگاه در اینجا منوی ناهار و دسر آن‌ها است که دارای دستور العمل‌های خانوادگی خانگی است. پای سیب و کیک لیمو، دستور العمل های خانوادگی هستند که از نسل‌ها به نسل‌ها منتقل شده‌اند، پس حتما آن‌ها را امتحان کنید.

آدرس: Feriköy, Savaş Sk. No:7 D:1, 34379 Şişli/Istanbul.

ساعت کاری: سه شنبه تا یکشنبه، 11:00 صبح تا 11:00 شب، دوشنبه ها تعطیل است.

3. یک کاهوه یک کافی (1 Kahve1 Coffee)

بهترین کافه های استانبول

این کافه مینیمالیستی یکی از بهترین کافه های استانبول به خصوص برای کسانی است که درس می‌خوانند یا کار می‌کنند. میزهای بلند و تعداد زیادی پریز و صندلی در سرتاسر کافه وجود دارد و سیگنال Wi-Fi قوی و سریع است. اساساً این فضای ایده آل برای کارکردن است. از آنجایی که برای کار از راه دور طراحی شده است، شما احساس راحتی می‌کنید که بیشتر روز را در اینجا بگذرانید، به علاوه قهوه مقرون به صرفه تر از سایر کافه‌های مد روز در شهر است. قهوه ترکی، چای، موکا و هر نوشیدنی که بخواهید با بهترین کیفیت برای شما سرو خواهد شد.

آدرس: Cihangir, Bakraç Sk. No:19, 34433 Beyoğlu/Istanbul.

ساعت کاری: دوشنبه تا یکشنبه، 9:00 صبح تا 10:30 شب.

بخوانید: بهترین شهرهای ساحلی ترکیه

4. کافه نفتالین ک، بالات (Cafe Naftalin K)

کافه نفتالین شاید یکی از کافه های متفاوت استانبول به نظر برسد. چون از دکوراسیون عجیب و غریب گرفته تا منوی غذا و نوشیدنی، همه چیز منحصر به فرد است. به محض اینکه وارد کافه نفتالین می‌شوید، می‌دانید جایی باحال و متفاوت هستید. گنجینه‌های قدیمی دیوارها را تزئین می‌کنند؛ تلفن‌های قدیمی، قوطی‌های بیسکویت، بطری‌های نوشابه، کتاب‌ها و حتی ماشین‌های کلاسیک کوچک را خواهید دید!

در همین حال، میزها با پارچه های قلاب بافی رنگارنگ تزئین شده‌اند، ورودی توالت از طریق درب یخچال و فریزر به رنگ نارنجی روشن است و منوها به زیبایی دست نوشته و طراحی شده‌اند که شبیه نامه‌های پست هوایی عتیقه هستند.

اگر همه اینها به اندازه کافی زیبا نبود، گربه های مختلفی را خواهید یافت که روی طاقچه‌ها و صندلی های اطراف کافه چرت می‌زنند!

با این حال، زیبایی شناسی شایان ستایش تنها دلیلی نیست که کافه نفتالین به یکی از معروف ترین کافی شاپ های استانبول تبدیل شده است.

می توانید از قهوه مننگیچ تهیه شده از توت پسته وحشی، قهوه دیبک (که نام آن برگرفته از فرآیند آسیاب کردن دانه‌های قهوه در هاون و مخلوط کردن آن با ادویه های مختلف شیرین است) و قهوه سریانی با هل را امتحان کنید. کافه نفتالین واقعا برخی از بهترین قهوه های ترکی را در استانبول ارائه می دهد!

آدرس: Balat, Yıldırım Cd. No:27/A, 34087 Fatih/Istanbul.

ساعت کاری: دوشنبه تا یکشنبه، 9:00 صبح تا 9:00 شب.

5. کافه ساپینس (Coffee Sapiens)

Coffee Sapiens در محله توریستی کاراکوی واقع شده و توسط دو علاقمند به دانه‌های قهوه گردانده می‌شود تا بهترین قهوه را به خیابان‌های استانبول بیاورند. صاحبان این کافه دانه‌های قهوه را از نقاط مختلف جهان تهیه کرده و خودشان برشته می‌کنند. اینجا یکی از کافه‌های معروف استانبول است که در Pumpkin Spiced Latte و Evolution Blend تخصص دارند.

آدرس:  Kemankeş Karamustafa Paşa, Kılıç Ali Paşa Mescidi Sk. No:10 D:C, 34425 Beyoğlu.

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه Karakoy Istasyonu.

بخوانید: آشنایی با خطوط متروی استانبول

6. آرا کافه (Ara Café)

Ara Café

کافه آرا یکی از بهترین کافه های استانبول است که علاوه‌بر خوشمزه‌ترین چای و قهوه‌ها، فلافل و کباب کوکرتم نیز دارد. این کافه بهترین گزینه برای صبحانه است، خصوصاً یکشنبه‌ها که صبحانه بوفه سرو می‌گردد. کافه آرا در یک منطقه توریستی پررفت‌وآمد یعنی میدان تکسیم قرار دارد اما محیط آن برای استراحت بسیار آرام و دنج است.

آدرس: Tomtom, Ara Güler Sk No:2, 34433 Beyoğlu

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه 9 صبح تا 23:30، شنبه تا یکشنبه 10 صبح تا 11:30 بعدازظهر.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه مترو تکسیم.

7. کافه اتوپیا (Coffeetopia)

یکی دیگر از بهترین کافه های استانبول، کافی‌توپیا در نزدیکی بازار ادویه‌جات است. این کافه به دلیل سرو «قهوه سینگل استیت» معروف است، اصطلاحی که برای توصیف قهوه‌ای استفاده می‌شود که توسط یک تولیدکننده در یک ملک واحد کشت شده و دانه‌های قهوه را به کافه‌ای که دانه‌ها تازه برشته شده و آسیاب شده‌اند، می‌دهد. اگر عاشق واقعی قهوه هستید، مطمئناً به محض پا گذاشتن در کافی‌توپیا عاشق آن می‌شوید.

آدرس: Hobyar, Arpacılar Cd. No:4, 34112 Fatih

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10:30 شب.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Vezneciler

بخوانید: لباس مناسب در سفر استانبول چی بپوشیم؟

8. آنادولو نارگیل علی پاشا Anadolu Nargile Çorlulu Ali Paşa Medresesi

بهترین کافه های استانبول

این کافه در نزدیکی مسجدی همنام خودش قرار دارد و یکی از معروف ترین کافه های استانبول برای علاقمندان به قلیان است. این کافه در کنار قلیان انواع قهوه ترک، چای و غذاهای محلی را نیز سرو می کند. از مزایای این کافه صاحبان خوش‌برخورد آن هستند که شخصاً از مهمانان با شعار “دوستی‌های کافه‌ای همیشه ماندگارند”، استقبال می‌کنند. 

آدرس: Mollafenari, Yeniçeriler Cd. No:38, 34120 Fatih

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 2 بامداد.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Vezneciler

9. فیل بوک کافه (Filbooks Café)

از بهترین کافه های استانبول برای علاقمندان به کتاب، Filbooks است. کافه‌ای با فضای داخلی بسیار زیبا که در آن افراد با هر سنی می‌توانند هنگام نوشیدن چای و قهوه صبحگاهی خود، کتابی برداشته و مطالعه کنند. در این کافه می‌توانید به قسمت نشیمن بیرونی بروید و در هوای مطبوع در گوشه‌ای دنج و آرام به مطالعه بپردازید. 

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Ali Paşa Değirmeni Sk. No:1, 34425 Beyoğlu

ساعت کاری: همه روزه از 10 صبح تا 10 شب.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Şişhane

خوردن یک فنجان قهوه ترک در استانبول چیز دیگری است، همین حالا تنها با سه کلیک تور استانبول را رزرو کنید.

10. کافه کوما (Kafe Cuma)

Kafe Cuma

از معروف ترین کافه های استانبولکه با پنکیک‌هایش شناخته می‌شود، کافه کوما است. البته نه فقط پنکیک، بلکه کیک و شیرینی‌های خانگی و فضای گرم و جذاب کافه نیز محبوب محلی‌ها و مسافران هستند. محوطه بیرونی کافه کوما، چشم‌اندازی زیبا به شهر دارد تا لذت نوشیدن چای یا قهوه در آرامش را برایتان چند برابر کند.

آدرس: Firuzağa Mh, Çukur Cuma Cd. 53/A, 34425 Beyoğlu

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9 الی 12 صبح.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Tophane

بخوانید: اپلیکیشن ‌های کاربردی استانبول؛ همراهان همه‌فن‌حریف‌ سفر!

11. موز بوتانیک اند قهوه (Muz Botanik & Kahve)

در مورد زیباترین کافه های استانبول، فقط باید به Muz اشاره کنیم، کافه‌ای که شبیه به یک باغ گیاه‌شناسی طراحی شده و می‌توانید گیاهان و تراریوم‌هایی که فضای داخلی را با آنها تزئین نموده‌اند، خریداری نمایید. کافه همیشه فضایی آرام و دلپذیر با موسیقی دارد و برای نوشیدن یک فنجان قهوه در حین چت کردن با دوستان‌تان در فضایی آرام بسیار مناسب است.

آدرس: Firuzağa, Hayriye Cd. 18/A, 34425 Beyoğlu

ساعت کاری: همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت 10 الی 19.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Tophane

12. کرونوتراپ (Kronotrop)

بهترین کافه های استانبول

Kronotrop در لیست بهترین کافه های استانبول جایگاه ویژه‌ای دارد، اولین شعبه این کافی‌شاپ در سال 2012 افتتاح شد و امروز 14 شعبه در سراسر کشور وجود دارد. این کافه به خاطر باریستاهای ماهر، قهوه خوشمزه، تنقلات لذیذ و فضایی آرام مشهور است.

آدرس: Kuloğlu, Firuzağa Cami Sk. No:2/B, 34433 Beyoğlu

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه 7 صبح تا 11 شب، شنبه تا یکشنبه 8 صبح تا 11 شب.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Ortakoy

بخوانید: کیش یا استانبول؟ کدام مقصد بهتر است؟

13. سیرین فیرین (Sirin Firin)

از معروف ترین کافه های استانبول در نزدیکی برج گالاتا از شلوغ‌ترین خیابان‌های استانبول، Sirin Firin است. فضای داخلی کافه با رنگ‌های روشن تزئین شده و خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها را درست می‌کنند. این کافه به جز شیرینی با مربا و کیک‌های خانگی‌اش معروف است. 

آدرس: Şahkulu, Büyük Hendek Cd. No:16/A, 34420 Beyoğlu

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 6 الی 12 صبح.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Ortakoy

14. آشک قهوه (Aşşk Kahve)

Aşşk Kahve

کافه عشق از بهترین کافه های استانبول در Kurucesme و مشرف به تنگه بسفر است که هیجان‌انگیزترین مناظر استانبول را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. اینجا جایی است که می‌توانید بهترین قهوه‌های استانبول را امتحان کنید، همچنین برای کسانی که در سفر به ترکیه دنبال چای های متفاوت هستند، اینجا بهترین گزینه است. 

آدرس: Kuruçeşme, Muallim Naci Cd. No:64 D:B, 34330 Beşiktaş

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9 الی 12 صبح.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: اورتاکوی، اما ایستگاه حدود 2 کیلومتر دورتر است، بنابراین ممکن است مجبور شوید برای رسیدن به آن‌جا با اتوبوس دیگری از اورتاکوی بروید.

15. ارول تاس کافه (Erol Tas Café)

ارول‌تاس یکی از قدیمی‌ترین و معروف ترین کافه های استانبول است. این کافه قدیمی از معدود مغازه‌های استانبول است که در طول سال‌ها تغییر نکرده و هنوز هم با دیوارهای چوبی و پوسترهایی از فیلم‌های ترکی دهه 1950 بر روی دیوار فعالیت می‌کند. کافه ارول‌تاس بهترین چای و قهوه‌ها را در استانبول دارد. 

آدرس: Cankurtaran, Cankurtaran Meydanı Sk. No:7, 34122 Fatih

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 12 صبح.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Vezneciler

بخوانید: سفر4 روزه به استانبول

16. بوند کافی کمپانی (Bond Coffee Company)

بهترین کافه های استانبول

از سال 2017 این کافه جذاب در اورتاکوی برای دوستداران قهوه، طعم بهشت را می‌دهد. Bond Coffee به دلیل تکنیک‌های مختلف دم‌کردن قهوه‌ای که دارد، مشهور است. این کافه با کارگاه‌هایی که برگزار می‌کند، یکی از بهترین کافه های استانبول برای آشنایی با فرهنگ قهوه است. 

آدرس: Mecidiye, Dereboyu Cd. No: 121-123/B, 34347 Beşiktaş

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 الی 12 صبح.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Gayrettepe

17. مانداباتماز (Mandabatmaz)

در لیست بهترین کافه های استانبول، Mandabatmaz کافه‌ای متوسط به نظر می‌رسد. چرا که نه در فضای داخلی و نه در ویترین فروشگاه، تزئین خاصی دیده نمی‌شود، اما هرکسی که قهوه ترک Mandabatmaz را امتحان کرده، بهترین قهوه ترک در استانبول بوده است. در کنار طعم بی‌نظیر قهوه، این کافه تاریخی غنی از دهه 1960 دارد و مورد علاقه محلی‌ها است که مردم محلی به گردشگران توصیه می‌کنند.

آدرس: Asmalı Mescit, Olivya Gç. 1/A, 34430 Beyoğlu

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9:30 الی 12 صبح.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Taksim

بخوانید: سفر 7 روزه به استانبول

18. تاریهی چینارالتی (Tarihi Çınaraltı)

Tarihi Çınaraltı

از زیباترین کافه های استانبول در محله تاریخی Cengelkoy که اولین نشانه‌های سکونت ترک‌ها از قرن پنجم را دارد، Tarihi Çınaraltı است. این کافه ترکیبی از تاریخ، آشپزی و مناظر شگفت‌انگیز است و در قدیمی‌ترین محله استانبول زیر سینارالتی، درخت چنار 900 ساله‌ای که در یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی ترکیه در دهه 90 فیلم‌برداری شده، قرار دارد. Tarihi Çınaraltı در کنار چای و قهوه نوشیدنی‌های دیگر را با منظره تنگه بسفر سرو می‌کند.

آدرس: Çengelköy Mah. Çengelköy Cad, Çınarlı Cami Sk. No:4, 34680 Üsküdar

ساعت کاری: همه هفته 24 ساعته باز است. 

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: هیچ ایستگاه مترو در این نزدیکی وجود ندارد، نزدیکترین آنها شیشانه است و از آنجا برای رفتن به Cengelkoy باید از اتوبوس شماره 66 استفاده کنید.

19. والترز کافی روستری (Walter’s Coffee Roastery)

در لیست کافه های معروف استانبول، کافه والتر افتخار می‌کند که اولین کافه با مضمون Breaking Bad یا بهتر است بگوییم آزمایشگاه در جهان است. فضای داخلی این کافه از نمایش‌های تلویزیونی الهام گرفته و طراحی شده است. تمامی اجرای کافه از جمله لباس‌ها، جدول تناوبی عناصر و همچنین مکانیسم دم‌کردن قهوه همگی احساس حضور در یک آزمایشگاه را به شما خواهند داد. این کافه علاوه بر قهوه، صبحانه و غذاهای خوش‌طعمی در آخر هفته‌ها سرو می‌کند. 

آدرس: Çengelköy Mah. Çengelköy Cad, Çınarlı Cami Sk. No:4, 34680 Üsküdar

ساعت کاری: همه روزه از 10 صبح تا 11 شب.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه Söğütözü

بخوانید: محله پولونزکوی؛ چه چیزهایی راجع به این محله معروف می دانید؟

20. هاراببه کافه (Harab’be Café)

بهترین کافه های استانبول

یکی دیگر از بهترین کافه های استانبول برای دوست‌داران قلیان، Harab’be است که انواع تنقلات سبک، پیش‌غذا و لقمه‌های کوچک را در کنار قلیان سرو می‌کند. همچنین در این کافه در کنار لذت بردن از قلیان می‌توانید با کارت، شطرنج با تخته نرد سرگرم شوید. 

آدرس: Alemdar, Ticarethane Çk. No:4B, 34122 Fatih

ساعت کاری: همه روزه از 11 صبح تا 3 بامداد.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Sirkeci station

21. آقا کاپیسی (Ağa Kapısı)

آقاکاپیسی یکی از معروف ترین کافه های استانبول مشرف به خیابان فاتح است که بهترین مناظر از بخش تاریخی استانبول و تنگه بسفر را نمایش می‌دهد. فضای داخلی کافه کاملا مینیمالیستی و مدرن است که بیشتر گردشگران برای بازدید از تراس زیبایش به آنجا می‌آیند. علاوه بر فضای زیبا، کافه غذاهای خوش‌طعم ولی گران‌قیمت سرو می‌کند. 

آدرس: Süleymaniye, Fetva Yokuşu, Nazır İzzet Efendi Sk. No:11, 34134 Fatih

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8:30 الی 1:30 بامداد.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Sirkeci station

بخوانید: محله بشیکتاش؛ بیش از یک باشگاه فوتبال است!

22. مونتاگ (Montag)

Montag

در لیست بهترین کافه های استانبول، مونتاگ کافه‌ای ویژه است که قهوه‌سازی را یک علم می‌داند. در حدی که حتی آب مورد نیاز برای تهیه قهوه را خودشان تقطیر و تولید می‌کنند تا طعم قهوه برشته شده بدون تغییر به فنجان منتقل شود. این کافه در محله کادیکوی واقع شده و از سال 2014 پذیرای دوست‌داران قهوه بوده است.

آدرس: Caferağa, Muvakkıthane Cd. No:16/A D:Kat:1, 34710, 34710 Kadıköy

ساعت کاری: همه روزه از 10 صبح تا 11 شب.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Acibadem station

23. بالات آنتیک کافه (Balat Antik Café)

بالات آنتیک که در یکی از شیک‌ترین محله‌های شهر یعنی محله بالات قرار دارد، یکی از زیباترین کافه های استانبول است که تزئینات فضای آن از سایبان چتری گرفته تا محل نشستن، همگی رنگارنگ و پرانرژی هستند. حتی غذاهای کافه همانند فضای گرم آن، رنگارنگ و شلوغ است. 

آدرس: Balat Mh. Vodina Cd, Sancaktar Ykş. No:6, 34087 Fatih

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 11 شب.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: علی‌بی‌کوی، اما هنوز بسیار دور است، از اینجا، باید با تراموا T5 به بالات بروید.

24. مینوا بوک استور و کافه (Minoa Bookstore & Café)

بهترین کافه های استانبول

Minoa از بهترین کافه های استانبول است که مفهوم کافه و کتاب‌فروشی را باهم ترکیب کرده و در آن می‌توانید کتاب بخوانید، کتاب بخرید و قهوه بنوشید. غذاهای کافه بسیار خوشمزه و با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه هستند. تنها عیب این کافه، پنهان بودنش در خیابان بشیکتاش بوده که پیدا کردن آن را کمی دشوار خواهد کرد. 

آدرس: Vişnezade, Süleyman Seba Cd. No:52/A, 34357 Beşiktaş

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه 8 صبح تا 1 بامداد، شنبه‌ها 9 صبح تا 1 بامداد و یکشنبه‌ها 10 صبح تا 1 بامداد.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Valideçeşme که حدود 1 کیلومتر با کافه فاصله دارد.

25. پیره لوتی هیل کافه (Pierre Loti Hill Café)

کافه Pierre Loti Hill که به افتخار یک افسر نیروی دریایی فرانسوی تاسیس گردیده، از معروف ترین کافه های استانبول است. این کافه مشرف به شاخ طلایی که در آن مرزهای اروپا و آسیا به هم می‌رسند، به دور از شلوغی استانبول در محله‌ای آرام قرار دارد. اگر در سفر به ترکیه به دنبال نوشیدن یک فنجان قهوه در آرامش هستید، اینجا بهترین گزینه است. 

آدرس: Eyüp Merkez, Karyağdı Sk. No:20, 34050 Eyüpsultan

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8:30 الی 12 صبح.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Vlaardingen Centrum

بخوانید: استانبول یا کاپادوکیا

26. کیبله (Kybele)

Kybele

از بهترین کافه های استانبول در یکی از معروف‌ترین هتل‌های محله سلطان احمد است که کافه از هتل محبوبیت بیشتری دارد. Kybele با تراس طبیعی زیبا و فضای داخلی پرجنب‌وجوش به سبک عثمانی که با لامپ‌های قدیمی ترکی تزئین شده است، بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب می‌کند. این کافه انواع غذاهای سبک، میان وعده‌ها و چای و قهوه ترکی را ارائه می‌دهد.

آدرس: Alemdar, Yerebatan Cd. No:23, 34110 Fatih

ساعت کاری: همه روز در هفته 24 ساعته باز است.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه Acibadem

27. سالت گالاتا (Salt Galata)

در مرکز شهر و از معروف ترین کافه های استانبول است که به عنوان مرکز فرهنگی، کتابخانه و کافه شناخته می‌شود. اینجا مکانی دوست‌داشتنی برای دانشجویان، دانشگاهیان و محققان است. این کافه در ساختمانی با قدمت یک قرن قرار دارد که توسط معمار فرانسوی لوانتین الکساندر والائوری طراحی شده بود تا به عنوان دفتر مرکزی بانک امپراتوری عثمانی در سال 1892 خدمت کند.

آدرس: Azapkapı, Bankalar Cd. No:11, 34420 Beyoğlu

ساعت کاری: سه شنبه تا یکشنبه 11 صبح تا 7 بعدازظهر.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Karakoy Station

بخوانید: دلایل سفر به استانبول

28. دم کاراکوی (Dem Karakoy)

بهترین کافه های استانبول

Dem یکی از بهترین کافه های استانبول از نظر چای است. منوی آنها دارای بیش از 60 نوع مختلف چای، از جمله چای سیاه، سبز، سفید، دودی و حتی تخمیر شده است. آنها میزبان جلسات ویژه بوی چای هستند که در آن مهمانان با انواع مختلف چای که ارائه می‌شوند، می‌توانند عطر خاصی را احساس کنند. همچنین قبل از انتخاب نوع چای که می‌خواهند امتحان کنند، یاد می‌گیرند که گیاهان از کجا برداشت شده‌اند و چای چگونه درست شده است. اگر عاشق چای هستید، کافه Dem در Karakoy باید یکی از اولین کافه‌های استانبول باشد که می‌خواهید در سفر به ترکیه ببینید.

آدرس: Azapkapı, Fermeneciler Cd. No:9, 34421 Beyoğlu

ساعت کاری: یکشنبه تا پنجشنبه 1 بعدازظهر تا 12:30 بامداد، جمعه‌ و شنبه‌ 13 تا 2 بامداد.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Karakoy Station

29. موک نیشانتاشی (MOC Nisantasi)

MOC Nisantasi یک کافه خانوادگی است که سه نسل از آن می‌گذرد. این کافه با 15 شعبه در سراسر کشور و 12 شعبه در استانبول یکی از معروف ترین کافه های استانبول است. کافه MOC دارای انواع قهوه از نقاط مختلف جهان بوده که تخصص اصلی آنها فلفل موکا و گلدن لاته است.

آدرس: Teşvikiye Mah, Şakayık Sk. No: 4/A, Şişli

ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه  7:30 صبح تا 11:30 شب، یکشنبه ها  10:30 صبح تا 23:30.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Osmanbey Metro Station

بخوانید: حقایق جالب استانبول

30. بریو کافی ورکز (Brew Coffeeworks)

Brew Coffeeworks

یکی دیگر از بهترین کافه های استانبول که در یک ساختمان صد ساله عثمانی قرار دارد، Brew Coffeeworks است. این کافه توسط یکی از مشهورترین معماران ترک به نام Mimar Kemalettin طراحی شده است که در پشت اسکناس 20 لیره نیز دیده می‌شود. جالب اینجاست که کافه بر روی قهوه ایتالیایی تمرکز دارد و اگر به دنبال مکانی در خیابان‌های قدیمی شهر برای استراحت بودید، این کافه بهترین انتخاب است. 

آدرس: Hobyar, Hamidiye Cd. No:60, 34112 Fatih

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 7:30 صبح تا 11 شب.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Haliç Station

31. ویانا قهوه (Viyana Kahvesi)

از آنجایی که عثمانی‌ها قهوه را به وین معرفی کردند، Viyana Kahvesi باید در لیست بهترین کافه های استانبول باشد. این کافه بخشی از یک سایت میراث جهانی یونسکو است که می‌توانید انواع قهوه‌های ترکی، غربی و وینی را  امتحان کنید. 

آدرس: Bereketzade, Büyük Hendek Cd. No:19/A, 34421 Beyoğlu

ساعت کاری: همه روزه، 7 صبح تا 1 بامداد.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Karakoy Station

بخوانید: فرهنگ و رسوم ازدواج در استانبول؛ از قهوه خواستگاری تا حنابندان

32. فدرال (Federal)

بهترین کافه های استانبول

در مرکز بخش اروپایی استانبول و درست در کنار برج گالاتا یکی از زیباترین کافه های استانبول را خواهید دید. کافه‌ای متفاوت از دیگر کافه‌های شهر که بر روی قهوه‌های استرالیایی تخصص دارد و در کنار قهوه طیف وسیعی از تنقلات سبک، برگر، ساندویچ، پنکیک و سالاد را سرو می‌کنند.

آدرس: Şahkulu, Küçük Hendek Cd. No:7, 34421 Beyoğlu

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 بامداد.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Karakoy Station

33. کاپ آو جوی (Cup Of Joy)

از بهترین کافه های استانبول که بیشتر به خاطر قهوه‌های ترکیبی‌اش بین مسافران شناخته می‌شود، فنجان شادی است. این کافه همچنین شیرینی‌های خوشمزه بدون گلوتن و تعداد انگشت‌شماری غذای گیاهی در منوی خود دارد. پنج شعبه Cup of Joy در سراسر استانبول وجود دارد اما ما شعبه Bebek را توصیه می‌کنیم زیرا همه چیز از اینجا شروع شد.

آدرس: Bebek Cevdetpaşa Caddesi Yasemin Pasajı, D:53/5, 34342 Beşiktaş

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 6 بعدازظهر.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Boğaziçi Üniversitesi İstasyonu

34. پترا روستینگ کمپانی (Petra Roasting Company)

Petra Roasting Company

Petra Roasting Company یکی از معروف ترین کافه های استانبول با شش شعبه در سراسر شهر است که برخی از خوشمزه‌ترین انواع قهوه را سرو می‌کند. Petra Roasting Company دانه‌های قهوه سبز را وارد می‌کند و آنها را در کافه خود برشته می‌کند. علاوه بر انواع معمولی قهوه می‌توانید قهوه‌های فصلی، قهوه‌های فیلتر و چای‌های عجیب و غریب مانند چای Spice یا چای ماچا را نیز اینجا پیدا کنید.

آدرس: Gayrettepe, Hoşsohbet Sokaği Selenium Residence D:Mağaza 1, 34349 Beşiktaş

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه 8 صبح تا 8 بعدازظهر، شنبه تا یکشنبه 10:30 صبح تا 7 بعدازظهر.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Gayrettepe Station

بخوانید: ورزش های محبوب در استانبول؛ از فوتبال تا دوچرخه سواری!

35. کافی دپارتمنت (Coffee Department)

لیست  بهترین کافه های استانبول بدون دپارتمان قهوه کامل نمی‌شود. چیزی که به عنوان یک کافی‌شاپ کوچک توسط دو عاشق قهوه تاسیس شد که می‌خواستند بهترین تجربه را برای دوست‌داران قهوه به استانبول بیاورند، امروزه یکی از محبوب‌ترین کافی‌شاپ‌ها در استانبول است. علاوه بر نوشیدن قهوه در این مکان، می‌توانید دانه‌های قهوه تازه و قهوه آسیاب‌شده و سایر تجهیزات لازم برای باریستا شدن را نیز خریداری کنید.

آدرس: Ayvansaray, Kürkçü Çeşmesi Sk. No:5, 34087 Fatih

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه 8 صبح تا 6 بعدازظهر، شنبه تا یکشنبه 9 صبح تا 7 بعدازظهر.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Ulubatlı Station

36. اینسیر آگاچی قهوه (Incir Agaci Kahvesi)

بهترین کافه های استانبول

اگر از طرفداران کافه‌های رنگارنگ هستید، مطمئناً Incir Agaci Kahvesi را دوست خواهید داشت. این کافه در محله بالات استانبول قرار دارد و از زیباترین کافه های استانبل است. کافه‌ای مدرن که فضای داخلی آن با رنگ‌های رنگین‌کمان طراحی شده و حیاط با چترهای دستی تزئین گردیده است. منوی آنها دارای انواع مختلفی از چای و قهوه و همچنین کیک و انواع مختلف میان وعده‌های سبک است.

آدرس: Balat, Merdivenli Mektep Sk. No:1, 34000 Fatih

اینستاگرام: www.instagram.com/inciragaci_kahvesi

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 12 صبح.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Ulubatlı Station

37. امیلیا کافه (Emilia Café)

آخرین مورد در لیست بهترین کافه های استانبول را با کافه امیلیا، یکی از زیباترین کافه های استانبول، جمع آوری می‌کنیم. ممکن است فضای داخلی کمی زنانه به نظر برسد اما طراحی و چیدمان بسیار آرامش‌بخش است. این کافه برای علاقمندان به فضاهای رنگی همراه با گیاهان فراوان و رایحه گل‌ها مکانی ایده‌آل است. 

آدرس: Suadiye, Mücahit Sk. no:402/B, 34740 Kadıköy

ساعت کاری: یکشنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 12 صبح، جمعه تا شنبه 9 صبح تا 1 بامداد.

نزدیکترین ایستگاه مترو: Kozyatağı Station

رزرو هتل در استانبول تنها با سه کلیک!

حرف آخر

لذت نوشیدن قهوه، علاوه بر طعم به محیط و فضایی که در آن نشسته‌اید نیز بستگی دارد. بهترین کافه های استانبول در سفر به ترکیه این امکان را به شما می‌دهند که در فضایی مطابق با سلیقه‌تان لم بدهید و طعم گس قهوه دم‌کرده ترکی را مزه‌مزه کنید. کافه‌های قدیمی تا مدرن، کوچک تا بزرگ، قهوه ترک تا استرالیایی، شهر عجایب برای راضی کردن شما همه چیز دارد. کافیست در خیابان‌ها رایحه قهوه را بو بکشید و داخل کافه‌ها بروید.

سوالات متداول

آیا قهوه ترک ارزش امتحان کردن را دارد؟

طعم و عطر قهوه ترکی کاملا متفاوت است. غلظت و نحوه تهیه آن باعث می شود تا یک طعم منحصربفرد داشته باشد.

آیا قهوه ترک ارزش امتحان کردن را دارد؟

احتمالاً (در سال 2023-2024) حدود 40 تا 50 لیر لیر برای یک قهوه سنتی ترک در ارزان ترین مکان‌ها پرداخت خواهید کرد. کاپوچینو، موکا و سایر قهوه‌های «بین‌المللی» قیمت بیشتری دارند – بسته به کافه، حدود 75 تا 100 لیر لیر.

چرا کافی شاپ در استانبول زیاد است؟

کافه ها بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ترکیه هستند و مطمئنا شما کافی شاپ‌ها و چای خانه‌ها را در تمام محله های استانبول پیدا کنید.

نظرات کاربران