منچسترسیتی – اینترمیلان

استانبول میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا، هیجان شهر را فرا گرفته است!

استانبول امسال از همیشه زیباتر است! علاوه بر همه جذابیت‌هایی که این شهر دیدنی دارد، امسال یکی از بزرگترین مسابقات فوتبال دنیا نیز در استانبول برگزار می‌شود و هیجان، جذابیت این شهر را دو چندان خواهد کرد. فینال لیگ قهرمانان اروپا 2023 بین دو تیم پرطرفدار منچستر سیتی و اینتر میلان، که مسافران زیادی را هم راهی این شهر زیبا و دیدنی می‌کند. برگزاری فینال لیگ قهرمانان در استانبول، برای فوتبال‌دوستان ایرانی هم خبر خیلی خوبی است و آنها می‌توانند با هزینه مناسب و در مدت زمانی کوتاه‌تری نسبت به دیگر شهرهای قاره اروپا، خود را به استانبول برسانند و در روز 10 ژوئن، به تماشای رقابت مهیج و جذاب بزرگترین تیم‌های فوتبال دنیا بنشینند.

رزرو تور استانبول

در این مطلب ابتدا به سراغ این بازی مهم و جذاب می‌رویم و کمی شما را با فینالیست‌های امسال لیگ قهرمانان آشنا می‌کنیم و سپس سری هم به شهر استانبول می‌زنیم و با ورزشگاه المپیک آتاترک و جاذبه‌های اطراف آن آشنا خواهیم شد.

با رزرو بلیط هواپیما استانبول، به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید و همزمان با برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا، لحظاتی هیجان‌انگیز و متفاوت را در استانبول بگذرانید.

منچسترسیتی – اینترمیلان؛ قهرمان از قبل مشخص است؟

فینال لیگ قهرمانان اروپا

پپ گواردیولا و شاگرد فوق ‌العاده‌اش، متیو هالند شاید جذاب‌ترین میهمانان امسال استانبول باشند. ترکیبی که به این تیم شانس بیشتری هم برای قهرمانی در فینال داده است. منچسترسیتی رقابت خود را در چمپیونز لیگ امسال در گروه G رقابت‌ها آغاز کرد. جایی که سه تیم دورتموند، سویا و کپنهاگن هم قرار داشتند و توانست با 4 پیروزی و 2 تساوی به عنوان تیم اول گروه به دور بعد رقابت‌ها صعود کند.

شاگردان گواردیولا در مرحله بعد با لایپزیش آلمان رو به رو شدند و توانستند با یک مساوی در خانه حریف و برد طوفانی 7 بر صفر در ورزشگاه اتحاد، راهی مرحله بعد شوند. در یک چهارم نهایی هم آنها به حریفی از آلمان برخورد کردند، اما رقیبی قدرتمندتر!

بایرن مونیخ حریف من‌سیتی در این مرحله بود که مثل لایپزیش نتوانست دربرابر تیم قدرتمند گواردیولا دوام بیاورد و در نهایت من‌سیتی با یک برد و یک تساوی راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شد، جایی که باید با به مصاف رئال مادرید، پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا می‌رفت. کهکشانی‌های مادرید هم نتوانستند مانع تیم خوب گواردیولا شوند و در نهایت با شکست چهار بر صفر از این تیم، تسلیم بازی جذاب و تهاجمی منچسترسیتی شدند.

طرفداران من‌سیتی در حالی دهم ژوئن به ورزشگاه آتاترک قدم می‌گذارند که امید بیشتری به قهرمانی تیمی دارند که مسیری سخت را برای رسیدن به استانبول طی کرده است و امیدشان به پپ گواردیولایی است که اگر نگوییم بهترین، یکی از بهترین مربیان حال حاضر دنیاست و متیو هالندی که به این راحتی‌ها نمی‌شود متوقفش کرد.

آن سوی میدان اما شاگردان سیمونه اینزاگی قرار دارند، تیمی که شاید هیچ کس فکرش را نمی‌کرد خود را به استابنول برساند! اینتر کارش را در گروه مرگ رقابت‌ها آغاز کرد. جایی که دو غول فوتبال اروپا یعنی بارسلونا و بایرن هم حضور داشتند. شاگردان اینزاگی در نهایت با 3 پیروزی، بالاتر از بارسلونا در رتبه دوم قرار گرفتند و به مراحله یک هشتم صعود کردند، جایی که پورتو منتظرشان بود تا ثابت کند در صعودشان شانس نقش بزرگی ایفا کرده است.

اینگونه نشد! آبی پوشان اینتر از سد پرتو گذشتند و راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها شدند. در این مرحله اینتر به مصاف دیگر نماینده پرتغال یعنی بنفیکا رفت و توانست این تیم را هم از لیگ قهرمانان اروپا حذف کند. رقیب اینتر در نیمه نهایی، رقیب همیشگی بود. آث میلان، تیم همشهری که در دو بازی پیاپی مغلوب اینتر شد و این تیم را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا بدرقه کرد. حالا شاگردان اینزاگی در روز 10 ژوئن قدم به استادیوم زیبای آتاترک می‌گذارند و تمام تلاششان را می‌کنند تا در یکی از مهمترین بازی‌های زندگیشان، شگفتی را هم به تمام زیبایی‌های شهر استانبول اضافه کنند.

ورزشگاه المپیک آتاترک، میزبان بزرگترین رقابت فوتبال در دنیا

Ataturk Olympic Stadium

المپیک آتاترک، با لیگ قهرمانان و فینالش خیلی غریبه نیست! یکی از جذاب‌ترین فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز در همین ورزشگاه برگزار شده است. فینال سال 2005 بین دو تیم آث میلان و لیورپول که هنوز هم در ذهن طرفداران فوتبال جایگاهی ویژه دارد. این ورزشگاه بسیار زیبا، بزرگ‌ترین ورزشگاه کشور ترکیه محسوب می‌شود و حدود 76 هزار نفر ظرفیت دارد. المپیک آتاترک به نوعی تازه‌ساز هم هست و در سال 2002 با صرف هزینه 140 میلیون دلار افتتاح شده است.

این ورزشگاه در غرب شهر استانبول و در منطقه ایکیتلی قرار گرفته که حدود 30 کیلومتر با مناطق توریستی شهر فاصله دارد. برای رفتن به ورزشگاه المپیک آتاترک، می‌توان از طریق متروی استانبول اقدام کرد و به راحتی خود را به ورزشگاه رساند. برای این کار باید از طریق مترو به ایستگاه المپیات رفته و با چند قدم پیاده‌روی، خود را به ورزشگاه آتاترک برسانید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که این ورزشگاه از شهر استانبول و کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی این شهر کمی فاصله دارد و بهتر است قبل از رفتن به ورزشگاه، به این موارد نیز توجه داشته باشید.

اقامت در شهر رویایی استانبول

Istanbul

یکی از مهمترین نکات برای سفر به استانبول در زمان برگزاری لیگ قهرمانان اروپا که احتمالا شهر هم بسیار شلوغ خواهد بود، رزرو به موقع هتل است تا بتوانید در منطقه‌ای مناسب و با دسترسی خوب و در هتلی با خدمات تفریحی و رفاهی مناسب اقامت داشته باشید. بنابراین سعی کنید قبل از هر کاری تور استانبول را رزرو کرده و تکلیف محل اقامتتان را مشخص کنید.

بیشتر هتل‌های معروف و پرطرفدار استانبول از محل ورزشگاه المپیک آتاترک دور هستند اما در نزدیکی این ورزشگاه هتل‌های مناسبی هم قرار دارند که از جمله این هتل‌ها می‌توان به هتل ال امین (3.4 کیلومتر فاصله تا ورزشگاه)، نوا پلازا پرایم (4.4 کیلومتر فاصله تا ورزشگاه)، هیلتون مال (3.5 کیلومتر فاصله تا ورزشگاه) و همپتون بای هیلتون استانبول (3.7 کیلومتر فاصله تا ورزشگاه) اشاره کرد.

نکته مهم این است که شما به راحتی و به وسیله مترو می‌توانید در روز بازی خود را به ورزشگاه برسانید. بنابراین  اگر می‌خواهید در منطقه‌ای اقامت داشته باشید که به جاذبه‌های شهر نزدیک‌تر است، می‌توانید به سراغ مناطقی بروید که به متروی استانبول دسترسی مناسبی دارند. یکی از بهترین محله‌های استانبول برای اقامت میدان تکسیم و خیابان استقلال است که دسترسی خوبی هم به مترو دارد.

کدام هتل ها ؟

از جمله بهترین هتل‌های این منطقه می‌توان به هتل مارمارا تکسیم، نووتل بسفروس، جی دبلیو ماریوت، سی وی کی پارک و اینترکنتینانتال استانبول اشاره کرد. هتل‌هایی لوکس و 5 ستاره که اقامتی به یادماندنی را در این شهر زیبا و دیدنی برای شما رقم می‌زنند. اما با توجه به هزینه تهیه بلیط فینال و مواردی از این دست، اگر می‌خواهید اقامتی ارزان‌تر و به صرفه را هم در استانبول زیبا و دیدنی تجربه کنید، در اطراف میدان تکسیم هتل‌های سه ستاره بسیار خوبی قرار دارند. از جمله این هتل‌ها نیز می‌توان به هتل پرا، موکارناس، پرمیست، سانتالوسیا، آیرامین و هتل کایا اشاره کرد.

برای رزرو هتل در استانبول همین حالا اقدام کنید و اقامتی لذت‌بخش را در این شهر زیبای کشور ترکیه داشته باشید.

مترو، نزدیکترین راه رسیدن به ورزشگاه المپیک آتاترک

فینال لیگ قهرمانان اروپا

گفتیم مترو بهترین راه برای رفتن به ورزشگاه المپیک آتاترک است. شما به راحتی می‌توانید از طریق خط متروی استانبول به ایستگاه المپیات رفته و از آنجا خود را به ورزشگاه برسانید. خرید استانبول کارت، اولین قدم برای رفت و آمد آسان در این شهر است. بنابراین سعی کنید در روزهای قبل از بازی، کارت متروی خود را تهیه کنید تا به شلوغی روز بازی نخورید و مجبور نشوید برای خرید استانبول کارت در صف بمانید. قیمت استانبول کارت، حدود 13 لیر است و می‌توانید آن را شارژ هم بکنید.

ایستگاه المپیات در خط 3 متروی استانبول (M3) یا همان خط آبی قرار دارد و سفر از ابتدا تا انتهای آن حدود 20 دقیقه طول می‌کشد؛ البته توجه داشته باشید که با توجه به موقعیت مکانی محل اقامتتان، ممکن است نیاز به جابه‌جایی بین خطوط داشته باشید.

نکته مهم اینکه با توجه به شلوغ بودن شهر استانبول و استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان فوتبال از برگزاری فینال لیگ قهرمانان در این شهر، بهتر است هر چه زودتر برای رفتن به این شهر زیبا و دیدنی در روز برگزاری فینال اقدام کنید. شما می‌توانید از همین حالا با کارشناسان ما در تیم سه کلیک تماس بگیرید و سفری هیجان‌انگیز، بدون دغدغه و جذاب را به این شهر زیبا و دیدنی تجربه کنید.

جمع‌بندی

استانبول دهم ژوئن امسال میزبان یکی از مهمترین مسابقات فوتبال دنیاست. فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم مدعی منچسترسیتی و اینترمیلان که برای مشخص شدن بهترین تیم قاره اروپا به استانبول می‌آیند. با رزرو بلیط استانبول از سایت سه کلیک این بار متفاوت‌تر از همیشه به این شهر دیدنی سفر کرده و لحظاتی خاطره‌انگیزتر را در استانبول زیبا و دیدنی سپری کنید.

نظرات کاربران