Istanbul Miniature Park

پارک مینیاتورک؛ مقیاسی کوچک از استانبول!

پارک مینیاتورک ویترینی است که میراث تاریخی و فرهنگی گوشه‌به‌گوشه استانبول را منعکس می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید با یک تیر چند نشان بزنید و تمامی آثار گذشته و عصر حاضر ترکیه را در قالب ماکت‌هایی کوچک و در عرض چند ساعت ببینید، به پارک مینیاتورک استانبول بیایید. ماکت‌های دقیق آثار تاریخی به نمایش گذاشته شده در این پارک مینیاتوری، بیش از همه توجه کودکان را به خود جلب می‌کند؛ چون قد بچه‌ها به آنان می‌رسد و لازم نیست پابلندی کنند یا مادروپدرها آنان را در آغوش بگیرند. علاوه بر این، فضاهای فعالیت بسیاری برای کودکان در پارک وجود دارد؛ به همین دلیل، بازدید از این پارک مینیاتوری، یکی از بهترین تفریحات برای آنان به شمار می‌رود. در این مقاله شما را با پارک مینیاتورک واقع در ساحل شاخ طلایی استانبول آشنا می‌کنیم و سپس هزینه ورودی و ساعت فعالیت آن را ذکر می‌کنیم. همراه ما باشید.

رزرو تور استانبول

راستی قبل از هر کاری، بلیط هواپیما ارزان استانبول را رزرو کرده‌اید؟

جاذبه‌های دیدنی و تفریحات پارک مینیاتورک استانبول

Istanbul Miniature Park

میراث قابل توجهی از تمدن‌ها و امپراطوری‌های عصر برنز مانند روم، بیزانس و عثمانی در آناتولی وجود دارد. هرکدام از این تمدن‌ها آثار تاریخی زیادی در استانبول به جا گذاشته‌اند. پارک مینیاتورک ترکیه نیز شامل بسیاری از این شهرهای باستانی، معابد و کاخ‌های مربوط به زمان گذشته را به نمایش می‌گذارد.

ماکت آثار باستانی در پارک مینیاتورک استانبول

ماکت‌های معماری که نمادی از آثار تاریخی ترکیه هستند در این پارک خودنمایی می‌کنند. در این پارک، 134 ماکت در مقیاس 25 برابر کوچک‌تر برای آموزش تاریخ و معماری ترکیه به بچه‌ها به نمایش درآورده شده‌است. بنابراین، کودکان می‌توانند کنار ماکت‌ها بایستند و از آن‌جایی که قدشان به آن‌ها می‌رسد، ویژگی‌های معماری این بناها را بهتر درک کنند. شعار پارک مینیاتورک استانبول، «مقیاسی از کشور» است؛ یعنی تمام استانبول در مقیاسی کوچک به نمایش گذاشته شده‌است؛ به‌طوری‌که یک‌چهارم از مساحت 60 هزار متر مربع پارک را ماکت‌ها تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است این ماکت‌ها با مهارت بسیار ساخته شده و به اصل بنا وفادار بوده‌اند. در پارک مینیاتورک استانبول فرصتی برای دیدن ماکت کاروانسراها، مجتمع‌های اجتماعی، مدارس، پل‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، اسکله‌ها، قلعه‌ها، زیارتگاه‌ها، مساجد، کلیساها، کنیسه‌ها یا نیایشگاه یهودیان، کاخ‌ها، بناهای تاریخی، مجسمه‌ها و بسیاری از جاذبه های گردشگری استانبول و دیگر شهرهای ترکیه را خواهید داشت.

فضای تفریحی پارک 

فضای تفریحی پارک مینیاتورک استانبول به شما اجازه می‌دهد تا علاوه بر بازدید از ماکت آثار تاریخی، فعالیت‌های دیگری نیز انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید از موزه پیروزی پانارومای مینیاتورک، محوطه، زمین بازی کودکان، قایق تفریحی، قطار تفریحی مینیاتورک، درخت پری، ورزشگاه المپیک و ورزشگاه کوچک چهار تیم برتر فوتبال ترکیه و هم‌چنین پارک هزارتو و منطقه شطرنج دیدن کنید. علاوه بر آن می‌توانید با تور شبیه‌سازی هلیکوپتر مینیاتورک همراه شوید.

آثار باستانی پارک

Istanbul Miniature Park

آثار باستانی پارک مینیاتورک استانبول بازدیدکنندگان را به سفر تاریخی هزاران ساله دعوت می‌کند. شما می‌توانید مهم‌ترین شهرهای باستانی ترکیه و ساختمان‌های بازسازی شده آناتولی را که در حال حاضر از بین رفته‌اند در این‌جا ببینید. بازدیدکنندگان از این پارک، این شانس را دارند که معبد آرتمیس را که قدمت آن به ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد و یکی از عجایب هفتگانه جهان و آرامگاه هالیکارناسوس را ببینند. آرامگاه هالیکارناسوس نیز در حال حاضر از بین رفته‌است و فقط بخش‌هایی از آن در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود.

ماکت مینی‌استادیوم

ماکت مینی‌استادیوم در فضای تفریحی پارک قرار دارد. این ماکت یک استادیوم مدرن زنده است که  تا ۵۳ هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد. وقتی شما سکه‌ای را در جعبه پول تیمی که انتخاب می‌کنید می‌اندازید، چراغ‌های ورزشگاه روشن می شود، سرود تیم پخش می‌شود، پرچم تیم روی پرده تکان داده می‌شود و بازیکنان برای بازی صف می‌کشند. در پایان این مراسم نیز بازیکنان به رخت‌کن برمی‌گردند.

قطار تفریحی پارک مینیاتورک استانبول

قطار تفریحی این پارک، گنجایش 20 بزرگسال و کودک را در خود دارد. شما با سوار شدن بر این قطار می‌توانید در سراسر پارک بگردید. از سوی دیگر، درخت قصه پریان شش داستان مختلف را برای کودکان روایت می‌کند و تور مجازی هلیکوپتر نیز با تصاویر و فیلم‌های سه‌بعدی و افکت‌های واقعی باد، باران و برف، حس واقعی سفر به دل آسمان استانبول را القا می‌کند.

سیستم اطلاعات الکترونیکی

Istanbul Miniature Park

سیستم اطلاعات الکترونیکی در پارک مینیاتورک استانبول جزئیات هر اثر تاریخی به نمایش درآمده در پارک را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. نگران نباشید؛ سیستم راهنمای صوتی به زبان فارسی و چندین زبان دیگر از جمله انگلیسی، ترکی، فرانسوی، آلمانی، روسی، عربی، ژاپنی و اسپانیایی صحبت می‌کند.

قیمت بلیط پارک مینیاتورک استانبول چقدر است؟ 

این پارک توسط شهرداری متروپولیتن استانبول اداره می‌شود و هزینه ورودی آن تا ژانویه سال 2023، 4 دلار بوده‌است.

ساعت گشایش پارک

این پارک همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر باز است و تعطیلات رسمی و جمعه‌ها را نیز شامل می‌شود. البته توجه داشته باشید که زمان بازدید از این پارک ممکن است به دلیل تعمیرات و بازسازی‌ها تغییر کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از رفتن به این مکان، به وب‌سایت رسمی پارک مینیاتورک استانبول مراجعه کنید و آخرین وضعیت آن را بررسی کنید.

چگونه به پارک مینیاتورک استانبول دسترسی بیابیم؟

Eminonu

این پارک در نزدیکی میدان تکسیم و محله سلطان احمد که مراکز گردشگری استانبول هستند، واقع شده‌است. دسترسی به پارک که در انتهای شاخ طلایی قرار دارد، با اتوبوس امکان‌پذیر است. برای رفتن به پارک مینیاتورک استانبول با اتوبوس، ابتدا با تراموا به Eminonu بروید و سپس به سلطانیه برسید. البته ساده‌ترین راه برای رسیدن به پارک، گرفتن تاکسی است. شما می توانید در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از سلطانیه به مینیاتورک برسید. هم‌چنین می‌توانید با اتوبوس، از میدان تکسیم به سلطانیه برسید. یا خط M2 مترو را از میدان تکسیم به ایستگاه هالیک در شاخ طلایی بروید و از آن‌جا تاکسی بگیرید.

آشنایی با خطوط متروی استانبول

البته می‌توانید از میدان تاکسیرانی هم تاکسی بگیرید، اما اگر نزدیک شاخ طلایی تاکسی بگیرید، فاصله کوتاه‌تر خواهد شد. پس از بازدید از این پارک سرگرم‌کننده، می‌توانید به موزه رمی کوک که در نزدیکی آن قرار دارد نیز مراجعه کنید. یا می‌توانید فنر و بالات، یکی از محبوب‌ترین مناطق چند سال اخیر را کاوش کنید؛  تور پیاده‌روی فنر بالات نیز یکی از رایج‌ترین تفریحات این روزها در استانبول است.

در آخر

سفر به استانبول و بازدید از پارک مینیاتورک، با یک تیر چند نشان زدن است. شما از تمامی آثار باستانی استانبول به‌صورت یک‌جا و با هزینه‌ای پایین‌تر بازدید می‌کنید، کودکانتان را با تاریخ و معماری ترکیه آشنا می‌کنید، در پارک تفریح می‌کنید، سفری مجازی با هلیکوپتر را تجربه می‌کنید و با قطار تفریحی در پارک می‌گردید. امیدواریم شما را در تور استانبول ببینیم.

سفر خوشی را برایتان آرزومندیم.

نظرات کاربران