Gulhane Park

11 تا از بهترین پارک های استانبول؛ بهشت های سرسبز

به دنبال بهترین پارک های استانبول هستید!؟

رزرو تور استانبول

استانبول، شهری پر از زیبایی‌های فراوان، در طول تاریخ خود همواره به عنوان بهترین مکان برای عاشقان طبیعت بوده است. از بناهای تاریخی گرفته تا بازارهای پرجنب و جوش، این شهر خاورمیانه‌ای همیشه با جذابیت‌های بی‌پایان خود مهمانان خود را می‌پذیرد. اما از جمله نقاطی که زیبایی و سرسبزی طبیعت را با دلنشینی شهر گنجانده، پارک‌ های استانبول هستند که ۲۰ پله سرازیرتر از بهشت معنا می‌شوند. در این مقاله، با هم سفری خواهیم کرد به دل این باغ‌های زیبا و آرام، جاهایی که عطر گلها با آویزان شدن در باد به شهر بوی طراوت می‌بخشد.

برای چک کردن قیمت بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید!

پارک گیاه شناسی باکرکوی

پارک های استانبول

چیزی که باکرکوی پارک استانبول را بسیار خاص می‌کند این است که انرژی مورد نیاز آن توسط پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی پشتیبانی می‌شود. از آنجایی که نزدیک به بزرگراه است، برای محدود کردن صدا، خطوط درختی کاشته شده و این یکی نیز از دیگر ویژگی های بی نظیر آن است. این پارک میزبان 11 باغ مضمون با گیاهان متنوع، یک حوض طبیعی و یک زمین بازی برای کودکان است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از یک آبشار زیبا لذت ببرند که به فضای آرام پارک و منظره پانوراما از سطح دریا می افزاید. برای کسانی که به دنبال اقامتی مجلل هستند، یک هتل مجلل در نزدیکی آن وجود دارد که تجربه‌ای راحت و آرامش بخش با منظره‌ای سرسبز را ارائه می‌دهد.

ساعات کاری: هر روز هفته به صورت 24 ساعته

آدرس: Osmaniye, 34146 Bakırköy/İstanbul, Türkiye

بخوانید: لذت بهترین تفریح در پارک ساحلی مودا

درختستان آتاتورک از بهترین پارک های استانبول

اگر عاشق طبیعت و احساس آرامش یک نسیم تازه در صورت خود هستید، این مکان به عنوان یکی از بهترین پارک های استانبول، برای شماست. استخر کوچکی که پرندگان در آن حمام می‌کنند در ورودی از شما استقبال می‌کند و نقشه جنگلی که به شما داده می‌شود به شما کمک می‌کند بهترین استفاده را از بازدید خود ببرید. بعد از ورودی مکانی وجود دارد که می‌توانید با نگاه کردن به دایره های موجود در تنه درخت، قدمت آن را بررسی کنید. جنگل عظیم و تمیزی است و تجربه‌ای رویایی را برای شما رقم خواهد زد.

درختستان آتاتورک استانبول بیش از یک لذت بصری، مرکز آموزش و آگاهی است. تورهای راهنما، کارگاه‌ها و سمینارها به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا به دنیای گیاه‌شناسی و حفاظت از محیط زیست بپردازند. این به عنوان گواهی بر تعهد درختکاری نه تنها به نمایش زیبایی‌های طبیعی بلکه تقویت درک عمیق‌تر از روابط پیچیده بین گیاهان و اکوسیستم آن‌ها است.

ساعات کاری: 09:00 تا 17:00 روزهای دوشنبه تعطیل است

آدرس: Kemer, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, 34450 Sarıyer/İstanbul, Türkiye

پارک فنرباغچه، بهشتی وصف نشدنی

این پارک برای افرادی که می‌خواهند از مناطق شلوغ برخی از پارک‌های دیگر دوری کنند، مانند بهشت است. اینجا مردم بیشتر برای استراحت و خواندن کتاب یا نوشیدن چای و قهوه می‌آیند. درختان صمغی که 150 سال قدمت دارند ارزش دیدن را دارند و وقتی بهار می آید درختان یهودا به شکل باشکوه خود برای دیدن ظاهر می‌شوند. شما می‌توانید تا زمانی که می‌خواهید اسکیت سواری، دوچرخه سواری کنید یا به دویدن بروید!

ساعات کاری: هر روز هفته به صورت 24 ساعته

آدرس: Fenerbahçe, Fener Kalamış Yolu, 34726 Kadıköy/İstanbul, Türkiye

بخوانید: آب انبار باسیلیکا؛ میراث بیزانسی ها در استانبول

پارک ییلدیز، بکر و آرام

پارک های استانبول

پارک ییلدیز یکی از آرام‌ترین و بکرترین پارک های استانبول است که در زمان‌های قدیم شکارگاه خصوصی سلطان عبدالحمید دوم بوده است. در این پارک پوشش خاص گیاهی از انوان درختان بلوط، کاج، سرخ‌دار و زبان گنجشک دیده می‌شود. برای سهولت دسترسی بازدیدکنندگان در پارک ییلدیز مسیرهای پیاده‌روی، رستوران، کافه و یک دریاچه مصنوعی طراحی شده است. گردشگران و مردم محلی برای پیک‌نیک خانوادگی از این پارک دیدن می‌کنند و یک روز را در طبیعت می‌گذرانند. همچنین این پارک با زمین بازی مخصوص کودکان، یکی از جاهای دیدنی استانبول برای تفریحات کودکان به حساب می‌آید. 

  • ساعت کاری: 9:00 صبح تا 10:00 شب
  • آدرس: off Çırağan Caddesi, Beşiktaş

پارک گلهانه،زیبا و سرزنده

پارگ گلهانه یکی از جاذبه های منحصر به فرد برای گشت و گذار در استانبول است. این پارک که به سرزندگی و زیبایی شهرت دارد، زمانی بخشی از محوطه کاخ توپکاپی بوده و پیاده‌روهای پرپیچ‌وخم و طراحی باغ گل‌ها هاله‌ای سلطنتی دارد. این پارک با فضای آرام خود در محله شلوغ سلطان احمد، خانه بسیاری از جاذبه‌های اصلی استانبول است. پارک گلهانه امروزه یکی از پارک‌هایی است که جشنواره سالانه لاله‌های رنگارنگ استانبول در آن برگزار می‌شود و اگر در بهار به ترکیه سفر کنید می‌توانید لاله‌های رنگارنگی را در این پارک مشاهده کنید. 

  • ساعت کاری: 6:00 صبح تا 10:30 شب
  • آدرس: Alemdar Mah. Alemdar Cad. Eminonu/Cagaloglu, Fatih, Istanbul

پارک امیرگان از بهترین پارک های استانبول 

در پارک امیرگان که مطمئناً یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین پارک های استانبول است، مسحور زیبایی لاله‌ها خواهید شد. پارک امیرگان در خارج از شهر و در سمت اروپایی تنگه بسفر واقع شده است. این پارک که اولین بار در سال 1851 توسط خدیو اسماعیل پاشا در زمینی جنگلی تأسیس و به نام همسرش نام‌گذاری شد، متعلق به خدیو اسماعیل مصری بود که توسط انگلیسی‌ها و عثمانی‌ها سرنگون شد اما اجازه دادند زندگی خود را اینجا در تبعید بگذراند. پارک امیرگان امکانات متنوعی از جمله زمین بازی، مسیر پیاده‌روی، زمین بازی، عمارت‌ها و دریاچه دارد که آن را به یکی از مراکز گشت و گذار در استانبول تبدیل کرده است. 

  • ساعت کاری: 6:00 صبح تا 11 شب
  • آدرس: Emirgan Korusu, Istanbul 34467

اما قبل از هر چیز، وقت رزرو تور استانبول است.

پارک اوتاگتپه فاتح، آرام بخش و جذاب

Otağtepe Fatih Parkı

پارک اوتاگتپه فاتح یکی از بهترین پارک های تفریحی استانبول برای پیاده‌روی و نشستن و استراحت است. کلمه OTAĞ به معنای نیروهای ارتش عثمانی و tepe مخفف تپه است. این پارک بدون هیچ امکانات یا مغازه‌ای، یک تجربه واقعی از طبیعت و فرصتی برای فرار از شلوغی زندگی شهری را فراهم می‌کند. این پارک کوچک در استانبول دارای مناظر زیبایی از منطقه بسفر است و مسیرهای پیاده‌روی متنوعی را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان هنگام قدم زدن در مسیرها می‌توانند از مناظر طبیعی در محیط آرام لذت ببرند. انبوه پوشش درختان و چمن‌زارهای پوشیده از چمن، با چندین مسیر پیاده‌روی در میان باغ‌های زیبا، حوض‌ها و مراتع، مکان مناسبی را برای فرار از جمعیت فراهم می‌کند.

  •  ساعت کاری: 8:00 صبح تا 12 شب
  • آدرس: Beykoz village, Istanbul

بخوانید: پارک برفی؛ اولین اسنوپارک استانبول

پارک سلطان احمد، محبوب و پرطرفدار

آنچه سبب شده پارک سلطان احمد به یکی از محبوب‌ترین پارک های تفریحی استانبول تبدیل شود، موقعیت عالی آن بین دو مکان دیدنی، مسجد سلطان احمد در جنوب پارک و ایاصوفیه در شمال آن است. از جاذبه‌های پارک سلطان احمد زیبایی دو چندان آن در شب است که با نور خیره کننده بناهای تاریخی روشن می‌شود. پارک دارای چند کافه کوچک، باغ‌های گل، حوض و فواره و مسیرهای سنگ‌فرش است. 

  • ساعت کاری: 24 ساعت 7 روز هفته
  • آدرس: Binbirdirek Mah. Klodfarer Cad. No:19 Sultanahmet Fatih, Fatih, 34400 Istanbul

باغ گیاه شناسی Nezahat Gökyiğit

پارک های استانبول

یکی دیگر از مکان‌های گشت و گذار در استانبول باغ گیاه‌شناسی Nezahat Gökyiit در بخش آسیایی شهر است. این باغ بیش از اینکه پارکی برای تفریح باشد، مکانی برای مطالعه و آموزش در مورد گیاهان سراسر جهان و پوشش گیاهی غنی ترکیه است. دانشگاه‌های ترکیه و باغ‌های گیاه‌شناسی از سراسر جهان از جمله همکاران باغ گیاه‌شناسی Nezahat Gökyiit هستند. آنها یک کتابخانه دارند که بیشتر از کتاب های انگلیسی و ترکی تشکیل شده است. بازدید از باغ گیاه‌شناسی در کنار تفریح و بازی با فرزندان‌تان جنبه آموزشی نیز خواهد داشت. 

  • ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه 09:00 تا 17:00
  • آدرس: Ataturk Mahallesi Fatih Sultan Mehmet Caddesi TEM Otoyolu Anadolu Otoyol Kavsagi/Istanbul

بخوانید: جنگل بلگراد استانبول؛ بازدید از یشم سبز اروپا

پارک خدیو کروسو از پارک های تفریحی استانبول 

برای گردش در یکی از پارک های استانبول که تاریخی و باشکوه باشد، پارک خدیو کروسو مکانی مناسب است. این مکان در فضایی به وسعت 1000 متر مربع با گل‌های خوش‌بو، آبشارها و فواره‌های زیبا ساخته شده و موقعیت مناسبی برای گذراندن یک شب آرام یا تماشای پرندگان در باغ‌ها دارد. پارک خدیو کروسو یکی از چندین پارک سمت اروپایی استانبول است که می‌توان ساعت‌ها بر روی نیمکت‌های آن نشست و از طبیعت باغ و آرامش پارک لذت برد. 

  • ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه 09:00 صبح تا 12:00
  • آدرس: Hidiv Yolu 32 Cubuklu-Beykoz, Istanbul

پارک ماکا، یک پارک خانوادگی و زیبا

پارک های استانبول

در تور خانوادگی ترکیه، برای گردش در بهترین پارک های استانبول از پارک ماکا دیدن کنید. این پارک در مرکز محله دولماباغچه قرار دارد و یکی از پارک‌های محبوب استانبول برای مردم محلی و گردشگران است. این پارک با منظره‌ای از تنگه بسفر، باغ‌های زیبا، فضای سرسبز، محوطه پیک‌نیک و زمین بازی مخصوص کودکان برای گشت‌و‌گذار در طبیعت و دوری از ترافیک استانبول در سفر فوق‌العاده است. در طول هفته پارک ماکا مملو از افراد در حال دویدن و کالسکه‌های درگذر است. آخرهفته‌ها نیز گوشه گوشه پارک خانواده‌هایی دیده می‌شوند که برای پیک‌نیک در طبیعت به این پارک آمده‌اند. 

  • ساعت کاری: 24 ساعت 7 روز هفته
  • آدرس: Harbiye Mahallesi Macka Vadisi/Istanbul

بخوانید: محله‌های خطرناک استانبول؛ 7 محله ناامنی که نباید بروید!

پارک ها و زمین های بازی در استانبول

استانبول شهری است که پارک‌ها و زمین‌های بازی فراوانی دارد که بچه‌ها می‌توانند در آن بازی کنند و تفریح کنند. برخی از پارک‌های محبوب استانبول عبارتند از: Emirgan Park، Yildiz Park و Gulhane Park. این پارک‌ها امکانات مختلفی مانند زمین‌های بازی، مناطق پیک نیک، مسیرهای پیاده‌روی و حتی موزه‌ها را ارائه می‌دهند.

زمین‌های بازی در این پارک ها دارای سرسره، تاب، قاب های کوهنوردی و سایر تجهیزاتی هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بچه‌ها را ساعت‌ها سرگرم کنند. آنها همچنین دارای اقدامات ایمنی هستند تا اطمینان حاصل شود که کودکان می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی بازی کنند. از این پارک‌های زیبا دیدن کنید و اجازه دهید فرزندانتان در حین کاوش در شهر زیبای استانبول اوقات خوشی را سپری کنند.

همین حالا هتل استانبول را رزرو کنید.

حرف آخر

تعطیلات نه تنها به معنای کاوش در بهترین آثار تاریخی یا مکان‌های معروف شهر است، بلکه به معنای کشف هر گوشه و کنار مقصد است. این پارک‌ها در استانبول نمونه مناسبی از مکان‌هایی هستند که می‌توانید اوقات فراغت خود را با خانواده یا دوستان در سفر سپری کنید. آرامش و فضای سرسبز این پارک‌های خانوادگی شما را مبهوت و مسحور می‌کند. بسیاری از این پارک ‌های استانبول که قدمت آن‌ها به گذشته بازمی‌گردد، به خوبی همه امکانات را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند و اکنون که تعدادی از بهترین پارک‌ها را شناخته‌اید، برای استفاده بهتر از زمان در سفرتان برنامه‌ریزی خواهید کرد.

سوالات متداول

برترین پارک های استانبول کدامند؟

برخی از برترین پارک های استانبول عبارتند از: پارک گلهانه، پارک امیرگان، پارک یلدیز و فتحی پاسا کوروسو. این پارک‌ها با مناظر زیبا، مکان های دیدنی تاریخی و فعالیت‌های تفریحی برای بازدیدکنندگان به بهترین جاهای دیدنی شهر تبدیل شده‌اند.

چرا پارک ییلدیز مشهور است؟

پارک ییلدیز به عنوان یک پارک تاریخی با باغ‌ها و کاخ‌های قدیمی معروف است و جایگاه مهمی در تاریخ و فرهنگ استانبول دارد.

استانبول چند پارک معروف دارد؟

استانبول بیش از ۱۰ پارک معروف دارد، از جمله پارک امیرگان (Emirgan Korusu)، پارک آتاتورک (Ataturk Arboretumu) و پارک ییلدیز (Yildiz Park).

پارک فنرباغچه چه خصوصیتی دارد؟

پارک فنرباغچه یکی از بزرگترین پارک‌های استانبول است که به دلیل مکان مرکزی‌اش و فضاهای سبز زیبا، جذابیت زیادی دارد.

نظرات کاربران