Moda beach park in Istanbul

پارک ساحلی مودا؛ لذت تفریح در استانبول

پارک ساحلی مودا استانبول یکی از بهترین پارک‌ های استانبول بوده که در قسمت آسیایی آن واقع شده‌است. این پارک در محله مودا که یکی از بهترین محله‌های استانبول است واقع شده و چشم‌اندازی رو به دریا دارد. پارک ساحلی مودا امکانات گسترده‌ای دارد. هم‌چنین موقعیت قرارگیری آن، بازار محلی، کافه‌ها، رستوران‌ها، آب‌وهوای دلپذیر استانبول و نوازندگان دوره‌گردی که از آن‌جا عبور می‌کنند، زیبایی پارک را دوچندان کرده‌است. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با محله مودا و پارک دیدنی و ساحلی آن آشنا کنیم. 

رزرو تور استانبول

معرفی محله مودا در استانبول

Moda neighborhood in Istanbul

محله مودا در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد. این محله از بهترین مناطق استانبول به شمار می‌آید و روبه‌روی مساجد عثمانی استانبول قرار دارد. علاوه بر آن، با کافه‌ها ورستوران‌های کادیکوی، مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری متنوع، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کرده‌است. برای رفتن به محله مودا کافی است سوار بر کشتی‌های مسافربری استانبول شوید و درحالی‌که یک فنجان قهوه می‌نوشید و شهر استانبول را از روی آب تماشا می‌کنید، در منطقه کادیکوی پیاده شده و به سمت خیابان مودا بروید. پیشنهاد می‌کنیم گشتی در این محله بزنید، در یکی از کافه‌های استانبول یک باقلوای ترکی بخورید و سپس خودتان را برای دیدنی های استانبول آماده کنید.

دیدنی‌های خیابان مودا در استانبول

در خیابان مودا، اپرای ثریای استانبول واقع‌ شده‌است. می‌توانید به این اپرا که به آن فرهنگستان ثریا نیز می‌گویند بروید، فرش‌های قرمز، دیوارهای پرنقش‌ونگار و معماری بی‌نظیر آن را تماشا کنید. سپس یک بلیط کنسرت تهیه کرده و یک کنسرت موسیقی کلاسیک یا یک نمایش باله را در آن‌جا تماشا کنید.

 بعد از شرکت در کنسرت و لذت بردن از این برنامه مهیج، به موزه‌گردی می‌رویم. یکی از بهترین دیدنی های استانبول، موزه باریش مانچو، موسیقی‌دان ترکیه‌ای، است. این موزه، خانه باریش مانچو بوده و پس از مرگش، به کمک همسر و دو پسرش، به موزه تبدیل شده‌است. این موزه جزئیات تولید آثار و سبک زندگی باریش مانچو را به نمایش می‌گذارد. هم‌چنین یک مجسمه از این هنرمند مردمی نیز در آن وجود دارد.

 بعد از بازدید از موزه باریش مانچو، نوبت به بازارهای محلی می‌رسد. بازار محلی مودا یکی از بهترین بازارهای استانبول است که در محله مودا قرار دارد. این بازار تازه‌ترین محصولات مانند ماهی‌ها، زیتون، پنیر محلی، چای معطر، غذاهای مخصوص ترکیه‌ای و سوغاتی‌های مختلف ارائه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به این بازار بروید و سوغاتی‌های مورد نیازتان را تهیه کنید؛ سپس برای صرف ناهار به رستوران معروف چیا بروید و یک کباب ترکی خوشمزه نوش جان کنید.

پس از گردش در محله مودا و بازدید از معروف‌ترین دیدنی‌های آن، نوبت به پارک ساحلی مودا می‌رسد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به معرفی یکی از بهترین پارک های استانبول بپردازیم.

همه آن‌چه باید درباره پارک ساحلی مودا بدانیم

Moda beach park in Istanbul

پارک ساحلی مودا یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که در محله مودا، بین سواحل ترکیه و مشرف به دریای مرمره قرار دارد. شما در این پارک می‌توانید به مناظر آبی سواحل دریای مرمره و فانوس دریایی فنرباغچه چشم بدوزید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. در همین حین که در حال لذت بردن از آب‌وهوا و سرسبزی پارک هستید، نوازنده‌های دوره‌گرد با نواختن موسیقی ترکی از این پارک رد می‌شوند و بر جذابیت آن می‌افزایند. این پارک در روزهای گرم تابستان به یکی از شلوغ‌ترین پارک‌های استانبول تبدیل می‌شود؛ چرا که عده‌ای در این پارک پیاده‌روی می‌کنند، فروشندگان ذرت و تخمه آفتابگردان می‌فروشند، عده‌ای دیگر تنیس بازی می‌کنند، بچه‌ها و بزرگسالان دوچرخه‌سواری می‌کنند و برخی دیگر حیوانات خانگی خود را برای هواخوری به پارک ساحلی مودا می‌آورند.

 اگر در فصلی غیر از زمستان به پارک ساحلی مودا سفر کردید و عده‌ای دانش‌آموز را با لباس‌های فرم مدرسه دیدید، تعجب نکنید؛ برخی از کلاس‌های درس دانش‌آموزان در فضای باز پارک‌ها برگزار می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم سبد پیک‌نیک خود را آماده کنید و خود و خانواده‌تان را به صرف یک هواخوری و عصرانه به این پارک دعوت کنید. مطمطئنا از نشستن در این پارک خسته نخواهید شد.

پارک ساحلی مودا چه امکاناتی دارد؟

این پارک به امکاناتی مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی، اینترنت، کافه‌ها و رستوران‌های زیبا مجهز است. هم‌چنین دسترسی به اینترنت و آنتن‌دهی خطوط موبایل نیز در این محل امکان‌پذیر است.

چگونه به پارک ساحلی مودا برویم؟

Moda beach park in Istanbul

برای رفتن به پارک ساحلی مودا می‌توانید از اسکله‌های کاباتاش، امینونو و بشیکتاش سوار کشتی شوید و به منطقه کادیکوی بروید. پس از کمی پیاده‌روی از اسکله مودا، به خیابان مودا استانبول می‌رسید. پارک ساحلی مودا در مجاورت این خیابان قرار دارد.

در آخر

پارک ساحلی مودا به علت قرار گرفتن در یکی از بهترین محله‌های استانبول و چشم‌انداز دریاره مرمره شهرت یافته‌است. شما در این پارک می‌توانید دوچرخه‌سواری و تنیس‌بازی کنید، پیک‌نیک بروید، نوازندگان دوره‌گرد ترکیه را تماشا کنید، روی صندلی‌های پارک بنشینید و در غروب آفتاب به دورنمای دریاره مرمره خیره شوید. هنوز هم برای خرید بلیط هواپیمای استانبول شک دارید؟ همین حالا بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید. مشتاق دیدن شما در پارک ساحلی مودا هستیم.

نظرات کاربران