Snowpark Istanbul

پارک برفی؛ اولین اسنوپارک استانبول

پارک برفی یا اسنوپارک استانبول امکان برف‌بازی، تیوب‌سواری و سایر فعالیت‌ها و تفریحات زمستانی را در هر فصلی از سال فراهم آورده‌است. برای لذت بردن از یک تجربه زمستانی همراه ما باشید.

رزرو تور استانبول

برف نه‌تنها جلوه‌ای سفید دارد، بلکه هیجان‌انگیز و در‌عین‌حال آرام‌‌بخش است. صدای برف هنگامی که در حال بارش است، خرد شدن آن در زیر چکمه‌های‌تان و تماشای گلوله‌های سفید و پاکی که از آسمان می‌بارند، طبیعت بی‌آب‌و‌علف را به سرزمین عجایب جادویی تبدیل می‌کند و لذت بردن در هوای تازه کوهستانی را تضمین می‌کند. مسلما آفتاب و باران در سایر فصول می‌تواند تاثیر زیادی بر روی روحیه شما بگذارد، اما زمستان چیزی کاملا جادویی با خود به همراه دارد؛ برف. برف فرصت‌های بی پایانی برای انجام فعالیت‌ها تفریحی و فراموش کردن نگرانی‌های زندگی روزمره را برای چند لحظه فراهم می‌کند؛ چرا که علاوه بر دویدن در سراشیبی تندوتیز و بازی در سرما، شما را به سمت معجزه‌ای سفید هدایت می‌کند. 

ممکن است شما در شهرهای جنوبی ایران زندگی کنید و از نعمت برف محروم باشید، شاید هم اهل سایر شهرهای دیگر ایران باشید و برف را هم از نزدیک دیده باشید. چه تابه‌حال برف را دیده باشید و چه تصوری از آن نداشته باشید، در این سفر برفی همراه ما باشید تا شما را با فعالیت‌های تفریحی به هنگام بارش برف و یکی از پارک‌های برفی استانبول آشنا کنیم. پیش از خواندن ادامه مقاله، کاپشنتان را بپوشید!

لباس گرمتان را پوشیدید؟ حالا وقت رزرو بلیط استانبول است!

سفری خیال‌انگیز به دل زمستان!

اسنوپارک استانبول

یک روز صبح زود از خواب بیدار می‌شوید، کمی احساس سرما می‌کنید؛ نزدیک پنجره می‌روید و پرده را کنار می‌زنید و با صحنه‌ای برفی روبه‌رو می‌شوید. از ذوق‌وشوق در پوست خود نمی‌گنجید. فورا همسر و فرزاندتان را از خواب بیدار می‌کنید. مطمئنا مدارس به علت سنگینی بارش برف تعطیل‌اند؛ پس به همراه بچه‌ها به‌سرعت صبحانه‌تان را می‌خورید، کاپشن، کلاه و دستکش می‌پوشید و تا جایی که ممکن است خودتان را گرم نگه می‌دارید. اسکی و عینک خود را که پارسال آن را از فروشگاه سر کوچه‌تان خریده‌اید از داخل کمد بیرون می‌آورید، سر راه از یخچال یک هویج برمی‌دارید، شال‌وکلاه‌ می‌کنید و برای لذت بردن از زمستان و بازی‌های زمستانه آماده می‌شوید.

به‌محض بیرون رفتن از خانه، روی برف‌ها راه می‌روید، ردپای خود را روی برف جا می‌گذارید، در قسمتی از شهر که شلوغ‌تر است و عده دیگری از مردم نیز به آن‌جا آمده‌اند می‌روید و همراه با همسر و فرزندانتان مشغول ساختن آدم‌برفی می‌شوید. در همین حین نیز ممکن است مورد اصابت یک گلوله برفی قرار بگیرید؛ چون بقیه افراد مشغول برف‌بازی‌اند. پس بهتر است که شال گردنتان را تا دور دهانتان بپیچید و خیالتان راحت باشد که سرما نمی‌خورید. بعد از ساختن آدم‌برفی، به سمت ارتفاعات حرکت می‌کنید. تا پیش از ظهر در آن‌جا اسکی‌بازی می‌کنید و از قرار گرفتن در میان این دشت سفید لذت می‌برید. شاید هم به پیست‌های زمستانی بروید و سورتمه‌سواری کنید. 

اما اگر در شهرهای جنوبی کشور زندگی می‌کنید و از این نعمت محرومید و یا متولد فصل زمستانید و حسرت دیدن برف به دلتان مانده‌، گفته‌های بالا چیزی جز یک افسانه یا خواب‌وخیال برای شما نخواهد بود. اما غصه خوردن کافی است؛ ما شما را به سفری برفی در تمامی فصل‌های سال خواهیم برد!

درباره پارک برفی استانبول

Snowpark Istanbul

پارک‌های برفی یا اسنوپارک‌ها جدیدترین و جذاب‌ترین دیدنی‌هایی هستند که بشر به ساخت آن‌ها پرداخته‌است. اسنوپارک‌ها در کل جهان یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی هستند؛ چرا که مقیاسی کوچک از مناظر زمستانی را به نمایش می‌گذارند. یکی از این پارک‌ها، پارک برفی استانبول است. این پارک با نام اسنوپارک استانبول نیز شناخته می‌شود. پارک برفی استانبول در مرکز خرید توریوم _Torium_ و در منطقه اسنیورت _Esenyurt_ قرار دارد. پارک برفی استانبول، اولین اسنوپارک ساخته شده در استانبول است. این مرکز در هر چهار فصل سال در حال ارائه خدمات به علاقه‌مندان است. در این پارک امکان انجام انواع تفریحات زمستانی مانند اسکی، سرسره‌بازی، ساخت آدم‌برفی و غیره فراهم شده‌است. به جرئت می‌توان گفت این پارک  یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح، به‌ویژه برای کودکان، به شمار می‌آید.

پارک برفی استانبول از قسمت‌های مختلفی مانند پیست اسنوبرد و پیست اسکی تشکیل یافته و می‌تواند پذیرای ۲۰۰ بازدیدکننده به‌صورت هم‌زمان باشد. یکی از نکات جالب در مورد اسنوپارک استانبول استفاده از برف واقعی در آن است. در این مرکز از برف صددرصد واقعی استفاده می‌شود و در همه فصل‌ها قطر برف به بیش از ۵۰ سانتی‌متر می‌رسد. در این پارک، امکان انجام تمامی فعالیت‌های تفریحی زمستانی مانند تیوب‌سواری روی برف، اسنوبردسواری و غیره وجود دارد.

هنگام رفتن به پارک برفی استانبول چه بپوشیم؟

در قسمت ورودی اسنوپارک استانبول، لباس، دستکش و چکمه‌های مخصوص زمستان برای همه سایز‌ها موجود است؛ به‌طوری‌که حتی در فصل تابستان و هواهای گرم نیز می‌توان بدون هیچ آمادگی از این پارک بازدید کرد. استفاده از این لباس‌ها هزینه جداگانه‌ای نخواهد داشت و پرداخت ورودی کافی خواهد بود.

هزینه ورودی پارک برفی استانبول چقدر است؟

 هزینه بلیط برای کودکان ۲ تا ۶ سال، 2 دلار و برای افراد بالای ۶ سال، 4 دلار خواهد بود. 

چگونه به این مکان برویم؟

اسنوپارک استانبول

بهترین راه دسترسی به این پارک، رفتن به مرکز خرید توریوم، با استفاده از متروبوس خواهد بود. ایستگاه Haramidere Sanayi ، نزدیک‌ترین ایستگاه متروبوس به این مرکز خرید است.

در آخر

پارک برفی استانبول، اولین اسنوپارک ساخته شده در استانبول است. این پارک امکان انجام فعالیت‌های زمستانه را در هر فصلی از سال برای شما فراهم می‌کند. اگر تابه‌حال از این نعمت زیبا و سفید محروم بوده‌اید یا به تیوب‌سواری، ساخت آدم‌برفی و سرسره‌سواری روی برف علاقه‌مندید، به پارک برفی استانبول بروید. معطل چه هستید؟ همین حالا بلیط هواپیمای استانبول را رزرو کنید.

نظرات کاربران