Amirgan Park, Istanbul

پارک امیرگان استانبول؛ به صرف پیک نیک!

پارک امیرگان استانبول در محله زیبای امیرگان، کنار سواحل بسفر واقع شده است. این پارک مساحتی بالغ بر 325000 متر مربع دارد که سراسر پوشیده از درختان و گل‌های رنگارنگ است. پارک امیرگان در گذشته محل خصوصی خدیو اسماعیل پاشا مصری بوده که بعدها از سمت سلطان مراد چهارم عثمانی به امیرگان نجیب‌زاده ایرانی هدیه شده است. این پارک امروزه یک باغ عمومی بسیار زیبا برای تفریح و گردش مردم محلی و گردشگران است. پارک امیرگان با فضای سرسبز و محوطه‌های مخصوص پیک‌نیک محلی مناسب برای پیک‌نیک دسته جمعی و خانواده‌هایی است که همراه با کودک به استانبول سفر کرده‌اند. از برنامه‌های پرطرفدار در این پارک صرف صبحانه ترکی در روزهای هفته و استراحت و پیاده‌روی در باغ‌های زیبای پارک با چشم‌انداز تنگه بسفر است. 

رزرو تور استانبول

اگر بلیط هواپیما استانبول را رزرو کرده‌اید؛ امیرگان را فراموش نکنید!

داخل پارک امیرگان استانبول چه خواهید دید؟

  • انواع درختان کاج، کاج چتری، سرو، صنوبر، بید و لیموترش
  • دریاچه‌ای زیبا
  • مسیرهای دویدن و پیاده‌روی
  • زمین بازی مخصوص کودکان
  • مناطق مخصوص پیک‌نیک
  • سه رستوران و کافه پرجنب‌وجوش در عمارت‌های قرن نوزدهمی پارک

جشنواره لاله استانبول در پارک امیرگان

Istanbul Tulip Festival in Amirgan Park

لاله‌ها برای امپراتوری عثمانی و فرهنگ ترکیه بسیار مهم هستند و برای جشن گرفتن آغاز بهار و رویش لاله‌ها، جشنواره لاله‌ها را  سالانه در مشهورترین پارک‌ های استانبول مانند پارک گلهانه در سیرکچی، میدان سلطان احمد در سلطان احمد، پارک یلدیز در بشیکتاش، پارک امیرگان در امیرگان در سمت اروپایی و Pasa Grove و Camlica Hill در Uskudar، Cubuklu Hidiv Grove در Cubuklu و Beykoz Park در Beykoz در سمت آسیایی برگزار می‌کنند. این یک جشنواره رایگان است و بازدیدکنندگان می‌توانند از میلیاردها گل لاله در 120 نوع مختلف که در ماه آوریل شکوفا می‌شوند، در پارک امیرگان و میدان سلطان احمد لذت ببرند. همچنین یک مسابقه عکاسی از لاله نیز برگزار می‌گردد و به برندگان جوایزی اهدا می‌شود.

بخوانید: 11 تا از بهترین پارک های استانبول؛ بهشت های سرسبز

عمارت‌های پارک امیرگان

در پارک امیرگان سه عمارت قدیمی از قرن نوزدهم وجود دارد که در کنار دیگر جاهای دیدنی استانبول باید آنها را نیز بازدید کنید. 

عمارت زرد: عمارتی چوبی که قدمت آن به سال 1871 بازمی‌گردد. این عمارت در مرکز پارک امیرگان استانبول قرار دارد و در دو طبقه به سبک عثمانی ساخته شده است. فضای عمارت زرد در عین سنتی بودن مجلل تزئین شده و یک کافه در آن برای استراحت  نوشیدن قهوه ترکی وجود دارد. 

عمارت صورتی: عمارت صورتی نیز از زمان عثمانی در دو طبقه ساخته شده و نمای بیرونی آن به رنگ صورتی است. این مکان اغلب برای مراسم عروسی استفاده می‌شود و یک کافه در فضای بیرونی آن برای لذت بردن از حال و هوای پارک وجود دارد. 

عمارت سفید: این عمارت نزدیک به عمارت زرد بوده و به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. عمارت سفید یک کافه و یک رستوران ترکی خوب برای مزه کردن طعم غذاهای محلی در بازدید از پارک امیرگان دارد. 

چگونه به پارک امیرگان بروید

پارک امیرگان استانبول در ساحل بسفر، منطقه ساریر در محله امیرگان قرار دارد. دسترسی به پارک از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر به راحتی انجام می‌گردد. 

اتوبوس عمومی

Istanbul public bus

یکی از بهترین راه‌ها برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول، استفاده از اتوبوس است. برای رسیدن به پارک امیرگان نیز اتوبوس را انتخاب کنید. کافیست با اتوبوس‌های خط 40 و 40T و 42T از تکسیم، خط 22، 22RE و 25E از Kabatas ، خط 40B از بشیکتاش به ایستگاه Cinaralti بروید و از آنجا با کمی پیاده‌روی به پارک برسید. 

کشتی عمومی

می‌توانید از خط عمومی کشتی بسفر که بین Eminonu-Rumeli Kavagi کار می‌کند نیز برای رسیدن به پارک استفاده کنید و در اسکله امیرگان پیاده شوید. اتوبوس‌های دریایی نیز از از بشیکتاش و کادیکوی به ایستینیه می‌روند و از آنها نیز برای رفتن به پارک می‌توانید استفاده کنید. 

قایق‌های Dentur Avrasya

Dentur Avrasya boats

یکی دیگر از راه‌های بازدید از پارک امیرگان استفاده از قایق‌های Dentur Avrasya است که از کاباتاش حرکت می‌کنند و مسیر بشیکتاش، امیرگان، کوچوکسو پاویلیون، کاخ بیلربی را طی می‌کنند و به نقطه شروع در کاباتاش برمی‌گردند. برای این کار می‌توانید بلیط‌های یک طرفه به قیمت 12.5 لیر را از اسکله‌های Emirgan، Beylerbeyi و Kucuksu تهیه کنید و در اسکله به تور بپیوندید. 

اطلاعات پارک

ساعات کار: بازدید از پارک امیرگان همه روزهای هفته برای عموم امکان‌پذیر است.

هزینه ورودیه: ورود به پارک امیرگان رایگان است و تنها برای پارکینگ می‌بایست 10 لیر پرداخت نمود.

آدرس: Reşitpaşa, Emirgan Sk., 34467 Sarıyer/İstanbul

کلام آخر

پارک های استانبول همگی به سرسبزی و فضای آرام‌بخش شهرت دارند. در میان کاوش بین جاذبه های دیدنی استانبول زمانی را برای قدم زدن در پارک و دوری از شلوغی شهر اختصاص دهید. یکی از معروف‌ترین پارک‌های شهر برای استراحت و یا وقت‌گذرانی به همراه کودکان، پارک امیرگان است که در این مقاله به شما معرفی کردیم. این پارک که به دلیل باغ‌های گل لاله‌اش معروف است فضایی مناسب برای گشت‌و‌گذار و استراحت پس از خرید و گشت‌ها در سفر دارد.

تور ارزان استانبول را همین حالا با سه کلیک رزرو کنید!

نظرات کاربران