Madame Tussauds Wax Museum 

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان؛ سفر به دنیای جادویی و رویایی

در این سفر جذاب به دنیایی از رنگ‌ها، شگفتی‌ها و ماجراها در قلب استانبول خواهیم پرداخت. از قلعه‌های خیالی گرفته تا باغ‌های بازی و موزه‌های پر از حیرت، این شهر برای کوچکان به یک داستان جادویی تبدیل می‌شود. بیا که با هم، این قصه از زمان و فضا را با ارائه جاهای دیدنی استانبول برای کودکان به یک سفر سرگرم‌کننده برای آنها تبدیل کنیم.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

نکات مهم در سفر به استانبول همراه با کودکان

هتل‌ها: در ترکیه به کودکان احترام زیادی گذاشته می‌شود و تحمل و درک مردم محلی نسبت به کودکان بالا است. در سفر به ترکیه می‌توانید هتل‌های خانوادگی استانبول را با فاصله کمی از بهترین دیدنی های استانبول برای کودکان و فعالیت‌های اطراف میدان تکسیم و سلطان احمد رزرو کنید. 

غذا و رستوران: مردم محلی عموماً علاقه زیادی به کودکان دارند بنابراین مشکلی نیست که با فرزندان خود در یکی از بهترین رستوران های استانبول استراحت کنید. از میان غذاهای ترکی، اکثرا بچه‌ها لاهماجون (پیتزای ترکی) و دونر کباب را دوست دارند. حتی اگر غذای مورد علاقه فرزندتان در منو وجود نداشت، می‌توانید سفارش ویژه‌ای بدهید، مثلا یک املت یا پاستا با سس. 

هتل‌های مناسب برای خانواده در استانبول

هتل‌های خانوادگی زیادی در استانبول وجود دارد که علاوه بر امکانات اقامتی و تفریحی مناسب برای خانواده‌ها در هزینه‌های سفر نیز می‌توانید صرفه‌جویی کنید. سه هتل خوب برای اقامت در سفر به استانبول با کودک عبارتند از:

  • Dosso Dossi Hotel Old City
جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

این هتل 4 ستاره (Dosso Dossi Hotel Old City) در مرکز شهر قدیمی استانبول قرار دارد و اولین هتلی است که مفهوم “دوستی با کودک” را با هدایای زیبا و امکانات رفاهی برای کودکان نشان داده است. 

  • Crowne Plaza Istanbul – Asia

اگر به دنبال یک هتل مجلل خانوادگی در نزدیکی فرودگاه سابیها گوکچن هستید، کرون پلازا در مرکز خرید ویاپورت اوت‌لت یکی از گزینه‌های پیش روی شماست که یک زمین بازی مخصوص کودکان نیز دارد. 

  • Crowne Plaza Istanbul – Florya

این هتل 5 ستاره (Crowne Plaza Istanbul – Florya) در کنار پارک تفریحی Florya Lunapark و آکواریوم استانبول قرار دارد و برای کسانی که به دنبال یک هتل خانوادگی در بخش آسیایی در سفر به استانبول با کودک هستند، انتخاب مناسبی است.

تفریحات استانبول برای کودکان

در پارک موضوعی Vialand از هیجان لذت ببرید

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

به پارک تم جذاب Vialand در استانبول بروید، جایی که هیجان، سرگرمی و خاطرات خانوادگی در انتظار شماست. در اینجا همیشه چیزی برای همه وجود دارد، از سواری‌های هیجان انگیز مانند Nefeskesen گرفته تا لذت بردن از اجراهای مختلف در صحنه کنسرت در فضای باز. با بلیط پارک تم Vialand، این ماجراجویی فراموش نشدنی را نباید از دست داد.

بهترین زمان برای رفتن: از بازدید در فصل بهار یا پاییز لذت ببرید. این پارک برای کودکان در هر سنی ایده آل است، اما برخی از جاذبه ها ممکن است برای کودکان نوپا مناسب نباشد.

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه، 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر، و شنبه تا یکشنبه، 11:00 صبح تا 8:00 بعد از ظهر باز است.

آدرس: Yesilpinar, Sht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyupsultan, Istanbul

Extreme Ziplining Adventure در مرکز خرید واترگاردن

هیجان پرواز بر فراز یک مرکز خرید شلوغ را با این واترگاردن مال Extreme Ziplining Adventure در استانبول تجربه کنید. این ماجراجویی از جاهای دیدنی استتانبول برای کودکان است که با سرعت ۲۲ کیلومتر در ساعت روی یک زیپلاین سر می‌زند، با نظارت کارکنان حرفه‌ای و با تجربه، چشم‌اندازی بی‌نظیر و افزایش آدرنالین را نوید می‌دهد.

بهترین زمان برای رفتن: این ماجراجویی در تمام طول سال باز است و برای بچه‌هایی در هر سنی که وزن مورد نیاز حداقل 30 کیلوگرم یا 66 پوند را دارند عالی است.

ساعت کاری: همه روزه، 10:00 صبح تا 10:00 شب باز است.

آدرس: Barbaros, Kizilbegonya Sok 10/1, 34746 Atasehir, Istanbul

بخوانید: بهترین مراکز خرید استانبول

با سفر یک روزه بورسا و اولوداگ شگفتی های طبیعت را کشف کنید

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

با سفر تمام روزه بورسا و اولوداگ، یک روز کاوش و ماجراجویی را آغاز کنید. از شکوه معماری مسجد سبز بورسا گرفته تا یک ناهار کبابی ترکیبی محلی لذیذ، این سفر یک روزه یک تجربه همه‌جانبه ترکی را ارائه می‌دهد. با تله‌کابین از کوه اولوداگ بالا بروید تا مناظر پانورامایی خیره‌کننده داشته باشید. اینجا بهترین فرصت برای امتحان طیفی از ورزش‌های زمستانی است.

بهترین زمان برای رفتن: ایده آل در طول ماه‌های زمستان برای کسانی که علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی هستند.

ساعت کاری: زمان شروع متفاوت است.

بخوانید: موزه های استانبول

در موزه توهمات استانبول حسابی گیج خواهید شد

در موزه توهمات وارد دنیایی جذاب شوید که قوانین واقعیت را به چالش می‌کشد. فضاسازی و محیط این موزه به شکلی جالب و توهم برانگیز ساخته شده تا افراد بتوانند زمان جذاب و متفاوت را سپری کنند. این مکان قطعا یکی از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان است که از آن لذت خواهند برد.

بهترین زمان برای رفتن: این فعالیت سرپوشیده در تمام طول سال باز است و برای تمام سنین از جمله کودکان نوپا با نظارت بزرگسالان مناسب است.

ساعت کاری: همه روزه، 10:00 صبح تا 9:00 شب باز است.

آدرس: Unalan, Emaar Square Mall, Libadiye Cd. No:88, 34700 Uskudar, Istanbul

درLegoland Discovery Center خلاقیت را به چالش بکشید

Legoland Discovery Center

لگولند یکی از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان 3 تا 14 ساله است. در این مرکز سرگرمی، کودکان می‌توانند در میلیون‌ها قطعه لگو شیرجه بزنند و همراه با خانواده‌شان سرگرم شوند و خلاقیت خود را در دنیای رنگارنگ لگو نشان دهند. 

ساعات کار: هر روز هفته از ساعت 10:00 تا 19:00 

دسترسی به لگولند: با متروی خط M2 به Yenikapı بروید و از آنجا به خط M1b مترو تغییر مسیر دهید و به سمت Kocatepe حرکت کنید از آنجا تنها 8 دقیقه با لگولند فاصله خواهید داشت. همچنین اگر در منطقه سلطان احمد هستید، می‌توانید با تراموا T1 به یوسف پاشا بروید و سپس از ایستگاه متروی Aksaray با مترو M1b به سمت Kocatepe بروید و به لگولند برسید. 

آدرس: Legoland Discover Center, Forum Istanbul Shopping Mall, Kocatepe Mahallesi, Paşa Caddesi, Bayrampaşa.

وب سایت: legolanddiscoverycentre.com 

در موزه مادام توسو با مشاهیر عکس بگیرید

شعبه استانبول موزه مومی مادام توسو با بیش از 60 مجسمه از افراد مشهور بین‌المللی و ترک در خیابان معروف استقلال قرار دارد. این موزه یکی از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان است تا از نزدیک، مجسمه افرادی مانند مایکل جکسون، باب مارلی، مدونا، ریحانا، لیدی گاگا، مرلین مونرو، بروس ویلیس، جانی دپ، برد پیت، محمد علی، یوسین بولت، آلبرت انیشتین، آتاتورک و سلطان مهمت فاتح را ببینند و با آنها عکس بگیرند. 

ساعات کار: توسو هر روز هفته از ساعت 11:00 تا 20:00

دسترسی به موزه: از میدان تکسیم تنها 7 دقیقه پیاده‌روی تا موزه مادام توسو فاصله است اما از منطقه سلطان احمد می‌بایست با تراموا T1 به Karaköy بروید و سپس با ایستگاه فونیکولار پل رفته و به سمت بالای بی‌اوغلو برسید. از آنجا 12 دقیقه پیاده تا موزه راه است. 

آدرس: Madame Tussauds, Hüseyinağa Mahallesi, Istiklal Caddesi 56, Beyoğlu, Istanbul

راستی تور ارزان استانبول را رزرو کرده اید؟

در آکواریم استانبول به زیر آب بروید

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

یکی از بهترین دیدنی های استانبول برای کودکان، پنجمین آکواریوم بزرگ جهان با 47 حوضچه است که کودکان به همراه خانواده‌شان می‌توانند بیش از 15000 موجود زیر آب از جمله کوسه، پیرانا، عروس دریایی غول‌پیکر، اختاپوس و ماهی‌های رنگارنگ بی‌شمار استوایی را کشف کنند. علاوه بر این، در آکواریوم استانبول می‌توانید از یک تونل شیشه‌ای 83 متری زیر آب عبور کنید و حیوانات زیادی را از همه جهات تماشا کنید. بخش جذاب این آکواریوم برای کودکان مجموعه کوسه‌های اروپا با 61 کوسه از 15 گونه مختلف مانند کوسه‌های سرچکشی، کوسه ببرهای شنی و کوسه‌های صخره‌ای خاکستری است که در این آکواریوم بالای سرتان شنا می‌کنند. 

ساعات کار: همه روزه از ساعت 10:00 تا 20:00

دسترسی به آکواریوم: از تکسیم با متروی خط M2 به Yenikapı بروید و سپس به خط M1b تغییر مسیر دهید و به سمت Kocatepe حرکت کنید از آنجا تا آکواریوم 8 دقیقه پیاده راه است. از سلطان احمد نیز می‌توانید با تراموا T1 به یوسف پاشا بروید و تا ایستگاه Aksaray پیاده‌روی کنید و با متروی خط M1b به سمت Kocatepe بروید. Sea Life از آنجا هشت دقیقه پیاده راه است.

آدرس: Sea Life, Forum Istanbul Shopping Mall, Kocatepe Mahallesi, Paşa Caddesi 5/5, Bayrampaşa

وب سایت رسمی: visitsealife.com 

در Fun Lab حسابی بازی کنید

شهربازی فان‌لب یکی از بهترین مراکز تفریحی برای بازی و سرگرمی و از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان است. در فان لب می‎توانید از میان بازی‌های ویدیویی تا سواری‌های هیجان‌انگیز یکی را انتخاب کنید. انواع مختلفی از بازی‌های شبیه‌سازی و چندبعدی و بازی‌های ویدیویی را خواهید یافت. سواری برای بچه‌های بزرگ‌تر مانند تونل ترسناک و همچنین سواری مناسب برای بچه‌های کوچک در شهربازی وجود دارد. چندین شعبه در سرتاسر استانبول از فان‌لب وجود دارد، اما شعبه مرکزی و ممتاز برای بازدیدکنندگان شعبه مرکز خرید Cevahir است.

با آکواریوم های استانبول بیشتر آشنا شوید.

ساعات کار: همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00

دسترسی به شهربازی: با متروی خط M2 از تکسیم به شیشلی بروید در آنجا خروجی مترو مستقیماً به مرکز خرید جواهیر منتهی می‌شود. از سلطان احمد با تراموا T1 به Laleli/Üniversite بروید و تا ایستگاه متروی Vezneciler شش دقیقه پیاده‌روی کنید و سپس با مترو M2 به سمت شیشلی بروید. در نهایت از خروجی که مستقیماً به مرکز خرید Cevahir منتهی می‌شود استفاده کنید.

آدرس: Cevahir AVM, Büyükdere Cad. No:22 34400 Şişli, İstanbul

وبسایت: funlab.com 

در Isfanbul Theme Park هیجان را در آغوش بگیرید

Isfanbul Theme Park

Isfanbul Theme Park بزرگ‌ترین مجموعه پارک موضوعی استانبول با 4 بخش مختلف در 20 هکتار است. یکی از بهترین تفریحات استانبول برای کودکان همراه با خانواده که انواع سواری‌ها مانند ترن هوایی نفس‌گیر، سواری وایکینگ و برج عدالت هیجان‌انگیز را دارد. بخش سافاری این پارک، ماجراجویی لیزری را در جنگل‌های آفریقا ارائه می‌کند که بازدیدکنندگان با نکات موجود در نقشه ماجراجویی که دارند، معمایی را حل می‌کنند تا قهرمان داستان شوند و شانس برنده شدن جوایز شگفت‌انگیز را داشته باشند. پارک جنگلی Isfanbul Theme Park نزدیک به 400 حیوان از 100 گونه مختلف را در خود جای داده است. نمونه‌های نادری از بندپایان، ماهی‌ها، پرندگان، خزندگان و پستانداران در این‌جا زندگی می‌کنند و برخی از این موجودات در آستانه انقراض هستند.

ساعات کار : همه روزهای هفته از ساعت 10:30 تا 18:30

دسترسی به پارک: از تکسیم به ایستگاه اتوبوس Gümüşsuyu Peron بروید و با اتوبوس 49T به Maliye Blokları بروید. پارک موضوعی هشت دقیقه پیاده از آنجا فاصله دارد. از سلطان احمد نیز کافیست با تراموا T1 به Eminönü بروید و در ایستگاه اتوبوس Eminönü اتوبوس 99 به Maliye Blokları بروید.

وبسایت: isfanbul.com

آدرس: Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan, Istanbul

بخوانید: آب انبار باسیلیکا؛ میراث بیزانسی ها در استانبول

دلفیناریوم استانبول بهترین خاطر‌ه‌ی کودکی

دلفیناریوم از دیگر جاهای دیدنی استانبول برای کودکان، فرصتی بی‌نظیر برای کشف دنیای شگفت‌انگیز پستانداران دریایی در سفر به استانبول با کودک است. در اینجا کودکان با دلفین‌ها، شیر دریایی‌ها، فوک‌ها و دیگر موجودات دریایی آشنا می‌شوند و به اهمیت آنها در طبیعت پی می‌برند. برنامه دلفیناریوم شامل رقص و بازی با توپ دلفین‌ها، آواز خواندن نهنگ بلوگا و نقاشی کشیدنش است. در این نمایش کودکان وقتی دلفین‌ها را لمس و با آنها بازی می‌کنند تجربه‌ای متفاوت در سفرشان را رقم خواهند زد.

ساعات کار: همه روزه در ساعت 14:00 و 17:00

دسترسی به دلفیناریوم: از تکسیم با اتوبوس 55T به ایستگاه Unkapanı Kadir Has Üniversitesi بروید. با یکی از اتوبوس‌های 36CE، 48A، 99، 399 B، 399C، 399D به سمت Çeltik حرکت کنید. دلفیناریوم از آنجا یک دقیقه پیاده راه است. از سلطان احمد هم می‌توانید با تراموا T1 به Eminönü بروید و از طریق زیرگذر به ایستگاه اتوبوس Eminönü برسید و با اتوبوس 48A یا 99 به Çeltik بروید، دلفیناریوم از آنجا یک دقیقه پیاده راه است. 

آدرس: Silahtarağa Mah. Silahtarağa Cad. No:20 Eyüpsultan, Istanbul

وبسایت: istanbuldolphinarium.com 

در Miniaturk Miniature Park کوچک شوید

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

پارک مینیاتور یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان است که در سواحل گلدن هوب قرار دارد. این موزه در فضای باز بیش از 150 مدل مینیاتوری برای نمایش دارد که آن را به بزرگ‌ترین پارک مینیاتوری جهان تبدیل نموده است. در این پارک تقریباً 105 مدل در مقیاس 1:25 دوره‌های مختلف تاریخی ترکیه را نمایش می‌دهند، به ویژه مهم‌ترین ساختمان‌های استانبول، آناتولی و امپراتوری عثمانی مانند ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، معبد آرتمیس یا آبشارهای سفید پاموکاله و دودکش‌های پری کاپادوکیا نشان داده می‌شوند که راهنمای صوتی پارک اطلاعات مفیدی از آنها به بازدیدکنندگان ارائه خواهد داد.

ساعات کار: هر روز هفته از ساعت 9:00 تا 19:00

دسترسی به پارک مینیاتوری: از تکسیم با اتوبوس 36T یا 38T به ایستگاه Miniatürk بروید و پس از 1 دقیقه پیاده‌روی به پارک برسید یا از سلطان احمد با تراموا T1 به Pazartekke بروید. سپس در ایستگاه اتوبوس Millet Caddesi با اتوبوس 41ST به ایستگاه  Miniatürk بروید و به پارک برسید. 

آدرس: Örnektepe, İmrahor Cd. No:7, 34445 Beyoğlu, Istanbul

وبسایت: miniaturk.com.tr 

در Moipark از بازی نهایت لذت را ببرید

موی‌پارک بزرگ‌ترین مرکز بازی سرپوشیده اروپا است که یکی دیگر از بهترین دیدنی‌ های استانبول برای کودکان به حساب می‌آید. این پارک در دو طبقه طراحی شده که یک طبقه برای کودکان بزرگتر از 10 سال و طبقه دیگر برای کودکان بین 4 تا 10 سال است. در این پارک انواع نمایش‌های عروسکی، بازی‌های کودکانه همراه با مربی، تاب‌های غول‌پیکر، شاتل‌های پرسرعت و بازی‌های پر از آدرنالین وجود دارد. 

ساعات کار: هر روز هفته از ساعت 12:00 الی 20:00

دسترسی به موی‌پارک: از تکسیم با مترو خط M2 به طرف Yenikapı بروید و سپس با مترو خط M1b به سمت Kirazlı تغییر مسیر دهید. در نهایت با مترو M3 به İkitelli Sanayi بروید، Moipark از آنجا 15 دقیقه پیاده راه است. از سلطان احمد نیز با تراموا T1 به یوسف پاشا بروید و در ایستگاه مترو Aksaray به مترو M1b Kirazlı بروید. سپس با مترو M3 به Ikitelli Sanayi برسید، Moipark از آنجا 15 دقیقه پیاده راه است.

آدرس: Mahmutbey, Süleyman Demirel Blv, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul

وبسایت: moipark.com.tr

درRahmi M. Koç Museum ماشین‌ها را ببینید

Rahmi M. Koç Museum

موزه رحمی‌کوچ در ساحل شمالی شاخ طلای واقع شده و به روایت تاریخ حمل‌ونقل، صنعت و ارتباطات در ترکیه می‌پردازد. در سفر به استانبول با کودک به این موزه سری بزنید تا فرزندتان از نزدیک ماشین‌ها و ترامواهای قدیمی، هواپیماها و مدل‌های هواپیمای قدیمی، لوکوموتیوها، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها را ببیند. این یک فرصت استثنایی است که نباید از دست داد. 

ساعات کار: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10:00 تا 17:30 (اخر هفته ها 18:30)

دسترسی به موزه: از تکسیم با اتوبوس 36 به Kırmızı Minare بروید. موزه با یک دقیقه پیاده‌روی از آنجا فاصله دارد. از سلطان احمد با تراموا T1 به Eminönü بروید. از طریق زیرگذر به ایستگاه اتوبوس Eminönü بروید و با اتوبوس 54 به Kırmızı Minare بروید، موزه با یک دقیقه پیاده روی از آنجا فاصله دارد. 

آدرس: Piri Paşa, Aziz Sk. No:5 D:No:5, 34445 Beyoğlu, Istanbul

وبسایت: rmk-museum.org.tr 

KidZania مخصوص بچه هاست

KidZania یک شهر تعاملی برای کودکان است تا از طریق بازی‌های نقش‌آفرینی واقع‌گرایانه برای کودکان 2 تا 14به آنان هم آموزش دهند و هم سرگرم شوند. یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان تا به طور مستقل در شهری به مساحت 80000 متر مربع با بیش از 100 شغل هیجان‌انگیز کاوش کنند. در این شهر کودکان از طریق بازی‌های نقش‌آفرینی با مشاغل مختلف، زندگی در شهر و نحوه مدیریت پول آشنا می‌شوند.

ساعات کار: هر هفته از ساعت 10:00 تا 16:00 

دسترسی به KidZania: از تکسیم با مترو M2 به Yenikapı بروید در آنجا به سمت Marmaray تغییر مسیر دهید و به Ayrılık Çeşmesi بروید و در نهایت با مترو M4 به Acıbadem برسید، KidZania در 24 دقیقه پیاده‌روی از آنجا واقع شده است. از سلطان احمد با تراموا T1 به سیرکچی بروید سپس با مترو به سمت Marmaray تغییر مسیر دهید و به Ayrılık Çeşmesi بروید. اکنون با مترو M4 به Acıbadem برسید، KidZania در 24 دقیقه پیاده‌روی از آنجا واقع شده است. 

آدرس: Acıbadem, Akasya Avm No:25A, 34660 Üsküdar, Istanbul

وبسایت: istanbul.kidzania.com 

بشیکتاش برای کودکان فوتبالیست

بشیکتاش یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال ترکیه است که استادیوم این تیم در منطقه بشیکتاش، درست روبروی کاخ دولما باغچه واقع شده است. در این استادیوم همچنین موزه‌ای وجود دارد که در آن اشیاء، عکس‌ها و جام‌های مربوط به تاریخ باشگاه بشیکتاش به نمایش گذاشته می‌شود. اگر فرزندان شما به فوتبال علاقه‌مند هستند، بازدید از این استادیوم و موزه آن یکی از بهترین دیدنی های استانبول برای کودکان خواهد بود. 

ساعات کار: ماه های اکتبر تا مه همه روزه به جز دوشنبه‌ها بین ساعت 10:00 تا 18:00، ماه های ژوئن تا سپتامبر همه روزه به جز دوشنبه‌ها ، بین 10:00-19:00 

دسترسی به استادیوم: از تکسیم با اتوبوس زرد رنگ به سمت بشیکتاش بروید و در استادیوم درست پایین تپه توقف کنید. از سلطان احمد نیز با تراموا به سمت Kabatas بروید و 10 دقیقه در امتداد بسفر تا استادیوم پیاده‌روی کنید.

آدرس: Vişnezade, Dolmabahçe Cd. No:1, 34357 Beşiktaş, Istanbul

وبسایت: bjk.com.tr

در Dolmabahçe Palace حس شاهزاده بودن را تحجربه کنید

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

آیا می‌دانستید زمانی در محل این کاخ باشکوه، دریا وجود داشته است؟ نام دولماباغچه که به معنی باغ پر شده است نیز به این دلیل به این کاخ داده شده است که دریا پر شده و کاخ‌های ساحلی در ساحل بسفر ساخته شده است. سال‌ها پیش ساحل دریا پر از سنگ شد و این قصر باشکوه بر روی آن ساخته شد. گشت‌وگذار در قصر حدود یک ساعت طول می‌کشد و در سفر به استانبول با کودک شما می‌توانید به صورت خانوادگی از این قصر تاریخی دیدن کنید که مملو از فرش‌های گران‌بها، نقاشی‌های عالی و کریستال‌ها است. این کاخ باشکوه قطعا یکی از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان به شمار می آید.

گرفتن عکس‌های عالی در باغ قصر را فراموش نکنید، در اینجا کودکان می‌توانند با طاووس، اردک و بسیاری از حیوانات بامزه دیگر عکس‌های جالبی بگیرند. همچنین در بازدید از دولماباغچه از موزه ساعت جالب و موزه نقاشی دیدن کنید که در آن نقاشی‌های زیبایی با موضوع استانبول و کاخ به نمایش گذاشته شده است. کودکان اغلب مجذوب ساختمان زیبا و بازدید از داخل این کاخ شگفت‌انگیز می‌شوند.

ساعات کار: همه روزهای هفته از ساعت 10:00 تا 22:00

آدرس: Vişnezade, Dolmabahçe Cd., 34357 Beşiktaş, Istanbul

تور تنگه بسفر حس و حالی دیگر دارد

از بهترین تفریحات استانبول برای کودکان در سفر به همراه خانواده که همه از آن لذت ببرند، تماشای عمارت‌ها و کاخ‌های تاریخی در منظره بی نظیر تنگه بسفر در یک تور تفریحی دریایی است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سوار شدن به کشتی در اسکله، نان سیمیت تهیه کنید تا هم از طعم این نان شیرینی لذت ببرید، هم مرغ‌های دریایی شما را همراهی کنند. 

پیک نیک در پارک را فراموش نکنید

Picnic in Beautiful Parks

چند پارک واقعاً شگفت‌انگیز برای بازدید با فرزندان خود در استانبول وجود دارد. دو مورد از این جاهای دیدنی استانبول برای کودکان عبارتند از: 

پارک امیرگان: این پارک به ویژه به خاطر لاله‌های رنگارنگش که بهار می‌رسد، مشهور است. سه عمارت تاریخی و دریاچه‌های کوچکی در آن وجود دارد. همچنین مناطق وسیعی برای پیک‌نیک و زمین‌های بازی بسیاری وجود دارد که کودکان می‌توانند در آن‌ها تفریح کنند.

پارک گلهانه: یکی از زیباترین پارک‌های استانبول که زمانی باغ کاخ توپکاپی بوده است و امروز برای دویدن و تفریح در میان باغ‌های گل عالی است. اگر با دقت به درختان نگاه کنید، حتی ممکن است طوطی‌های رنگارنگ را ببینید.

این پارک‌ها برای قدم‌زدن یا حتی پیک‌نیک در سفر به استانبول با کودک شگفت‌انگیز هستند. اگر نمی‌خواهید با پیک‌نیک خود را خسته کنید، کافه‌ها و رستوران‌های بسیار با کیفیتی را در پارک‌ها خواهید یافت که مکانی عالی برای خوردن صبحانه ترکی هستند. 

هتل استانبول خود را همین حالا رزرو کنید.

حرف آخر

دیدیم که استانبول برای سفر خانوادگی بهترین تفریحات را دارد تا علاوه بر والدین، کودکان نیز از سفر لذت ببرند و سرگرم شوند. جاهای دیدنی استانبول برای کودکان نشات گرفته از ارج نهادن به کانون خانواده در ترکیه است. در سفر به استانبول کودکان شما نه تنها خسته نمی‌شوند بلکه در محیطی قرار می‌گیرند که محلی‌ها دوست‌دار کودکان هستند و با مهربانی با آن‌ها برخورد می‌کنند. علاوه بر این در تمامی این تفریحات بزرگ‌ترها نیز سهیم هستند و همه خانواده در کنار هم سرگرم شده و خوش می‌گذرانند.

سوالات متداول

چه موزه‌ها و اماکن آموزشی برای کودکان در استانبول وجود دارد؟

موزهٔ کودکانه İstanbul Modern Kids, موزه حیات وحش مینیاتورک، و باغ حیوانات امپراطوری.

کدام باغ‌های بازی در استانبول مناسب برای کودکان هستند؟

باغ‌های بازی Maçka Park و Miniaturk Park با امکانات مناسب و فضاهای سبز.

آیا در استانبول باغ‌های حیواناتی برای کودکان وجود دارد؟

بله، باغ حیوانات امپراطوری یک انتخاب عالی با منظره‌های خیره‌کننده برای کودکان است.

آیا رستوران‌ها یا کافه‌های خاصی برای خانواده‌ها با کودکان در استانبول وجود دارد؟

بله، رستوران‌های خانوادگی مانند Balıkçı Sabahattin یا مکان‌های با منوهای متنوع مخصوص کودکان مانند حلواچی بوسفور.

آیا ویترین‌ها یا مغازه‌های خاصی برای کودکان در استانبول وجود دارد؟

له، بازارهای محلی مانند بازار کاپالی یا Grand Bazaar دارای محصولات مخصوص کودکان می‌باشند.

نظرات کاربران