yaz aylarında istanbul

10 کاری که باید در سفر به استانبول در تابستان انجام بدهید!

پایتخت ترکیه که در دوران باستان با نام بیزانس یا قسطنطنیه شناخته می‌شد، امروزه یکی از پربازدیدترین مقاصد توریستی جهان به شمار می‌آید. شهری سنتی، دارای فرهنگ غنی و میراثی از دو قاره اروپا و آسیا که در تمام طول سال میزبان گردشگران از سراسر دنیا و خصوصاً کشور همسایه‌اش ایران است. استانبول در همه فصول زیبا و دیدنی است اما این شهر در تابستان، نسخه‌ای از بهشت بر روی زمین است. سواحل زیبا، جزایر سرسبز و دیدنی، غذاهایی اصیل که ترکیبی از بهترین طعم‌های شرق و غرب هستند و غروب خیره‌کننده تنگه بسفر که نمی‌توان از آن گذشت. این شهر با تمام توانش شما را به سفر به استانبول در تابستان دعوت می‌کند تا تعطیلاتی فراموش نشدنی را برای خودتان رقم بزنید. 

رزرو تور استانبول

بلیط ارزان هواپیما استانبول را با سه کلیک چک کنید!

سفر به استانبول در تابستان

Istanbul in summer

در سفر به استانبول در تابستان، خصوصاً بین ماه‌های جولای و آگوست بهتر است که صبور باشید، چرا که صدها بازدیدکننده مانند شما به ترکیه سفر کرده‌اند و در صف‌های طولانی منتظر بازدید از جاذبه‌ها هستند. در این فصل دمای هوای استانبول به بیش از 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگرچه هوا گرم است اما این بهترین زمان سفر به استانبول برای علاقمندان به شنا و آفتاب گرفتن در ساحل است. برای اینکه در صف انتظار بازدیدها نمانید، بهتر است بلیط جاذبه‌های مدنظرتان را از قبل رزرو کنید.

تفریحات استانبول در فصل تابستان

یک روز را در ساحل بگذرانید

بهترین برنامه یک روزه برای سفر به استانبول در تابستان، تور جزایر پرنس و بندر اصلی آن‌ها، جزیره Büyükada، بزرگ‌ترین جزیره از مجمع‌الجزایر پرنس است. این تور با کشتی از شهر قابل دسترس بوده و می‌توانید یک روز هیجان‌انگیز را در استراحتگاه‌های ساحلی آن بگذرانید. همچنین می‌توانید در جزیره پیاده‌روی کنید یا آن را با دوچرخه بگردید، چرا که اینجا حتی یک وسیله نقلیه موتوری وجود ندارد. یکی دیگر از مقاصد تابستانی زیبا که بین گردشگران محبوبیت دارد، شهر کیلیوس است که با فاصله یک ساعت رانندگی از استانبول قرار دارد. این شهر با تپه‌های شنی و پوشش گیاهی سبز یکی دیگر از زیبایی‌های ترکیه است که با سفری یک روزه می‌توانید آن را کاوش کنید.

البته باید بگوییم که در این شهر تقریبا برای هر بازدیدی باید هزینه ورودی بپردازید. اما امکانات تفریحی ساحل آن مانند صندلی‌های آفتاب‌گیر، چتر، دستشویی، نجات غریق، غذا و نوشیدنی کامل است و در تابستان ساحل این شهر با موسیقی زنده و دی‌جی‌ها جوانان را به یک مهمانی ساحلی جذب می‌کند. 

سفر دریایی شبانه بر روی تنگه بسفر 

سفر به استانبول در تابستان

یکی از تفریحات استانبول در تابستان که بین گردشگران محبوبیت دارد، سفر دریایی با کشتی بر روی تنگه بسفر برای دیدن چشم‌انداز متفاوتی از شهر است. تورهای سفر با کشتی بر روی تنگه بسفر متنوع بوده و برخی از آنها همراه با غذا و نوشیدنی و موسیقی هستند. سفر بر روی تنگه بسفر برای استراحت در گرمای روز و یا گذراندن یک شب عاشقانه در انتهای غروب در حالی که از دیوارهای قسطنطنیه و پل گالاتا می‌گذرید و از غذاهای ترکی لذت می‌برید، گزینه‌ای عالی خواهد بود.

از غذاهای ترکی در سفر به استانبول در تابستان لذت ببرید

استانبول به دلیل گردهم آوردن بهترین‌های آشپزی از شرق و غرب در جهان مشهور است. خصوصاً واقع شدن در بین دو دریای مرمره و سیاه، سبب شده بهترین غذاهای دریایی به ویژه در فصل تابستان در منوی رستوران‌ها انتخابی ویژه باشد. در تور استانبول به سراغ رستوران‌ها و غرفه‌های غذای خیابانی بروید و از طعم و بوی غذاهای سنتی ترکی لذت ببرید. رستوران‌های سنتی استانبول مکان‌هایی هستند که می‌توانید غذاهای سنتی ترکیه را امتحان کنید و در بازارها نیز می‌توانید از نوشیدنی‌های سنتی مانند چای، قهوه ترکی و آب میوه‌های محلی لذت ببرید.

مگر می‌شود بهترین غذاهای خیابانی استانبول را امتحان نکرد!

طعم بستنی ترکی را امتحان کنید

بستنی‌های ترکی که با نام “دوندورما” شناخته می‌شوند، بر پایه شیر بز هستند و در طعم‌های مختلف سرو می‌شوند که برای فرار از گرمای استانبول در فصل تابستان بهترین خوراکی‌اند. این بستنی‌ها را در بازارهای بزرگ استانبول مانند بازار بزرگ و یا بازار ادویه می‌توانید پیدا کنید. بخش جالب توجه در مورد این بستنی‌ها گذشته از طعم متفاوت‌شان، ترفندهای جذاب و سرگرم‌کننده بستنی‌فروشان است که باید سعی کنید بستنی را از دست‌شان بقاپید. 

گشت‌وگذار در محله Eminönü

Eminönü neighborhood

یکی از دیدنی‌ترین محله‌ها در سفر به استانبول در تابستان، محله Eminönü است که در تابستان فضایی پر جنب‌و‌جوش دارد. پویایی این منطقه به سبب اسکله‌هایی است که کشتی‌ها از آنجا به سمت بخش آسیایی استانبول و جزایر پرنس حرکت می‌کنند. در گشت‌وگذار محله Eminönü می‌توانید از مساجد و بازارهای سنتی محله بازدید کنید و در امتداد اسکله قدم بزنید و از غذاخوری‌های کنار اسکله ساندویچ ماهی کبابی تازه بخرید. پیشنهاد می‌کنیم مسیرتان را در امتداد پل ادامه دهید و به Karaköy بروید و کلی عکس‌های زیبا بگیرید. 

جشنواره جاز استانبول، سراسر شادی و انرژی

استانبول در فصل تابستان یعنی زمانی که از هر گوشه شهر صدای موسیقی کنسرت‌ها و جشنواره‌های فضای باز شنیده می‌شود. یکی از تفریحات استانبول در تابستان از سال 1994 در ماه جولای، کنسرت جاز است که هنرمندان جدید ترکیه در حضور مهمانان بین‌المللی اجراهای بی‌نظیری را ارائه می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر علاقه چندانی به سبک موسیقی جاز ندارید، این جشنواره را شرکت کنید. البته ورود کودکان زیر 7 سال به برخی کنسرت‌ها امکان پذیر نیست ولی اگر کودک همراه دارید برای یک روز خانوادگی ویژه می‌توانید در برنامه “یک روز کودک” که در باغ‌های کاخ زیبای فریه، مجموعه‌ای از ساختمان‌ها که در امتداد ساحل اروپایی تنگه بسفر واقع شده است، شرکت کنید. 

موزه گردی برای فرار از گرمای استانبول

یکی از تفریحات مناسب در سفر به استانبول در تابستان برای روزهای گرم و آفتابی، بازدید از موزه‌های شهر است. سه مورد از موزه‌های جذاب استانبول برای بازدید در فصل تابستان عبارتند از:

موزه توهم

موزه توهم در سفر به استانبول در تابستان

در این موزه عجیب‌و‌غریب، ذهن شما فریب می‌خورد که در اتاقی وارونه هستید یا در یک تونل روان‌گردان سفر می‌کنید. همچنین این موزه چندین نمایشگاه موقت و امکان برگزاری جشن تولد را نیز دارد. 

هزینه بلیط موزه: بلیط موزه برای بزرگسالان 185 لیر، کودکان و نوجوانان از 5 تا 18 سال 9 لیر و کودکان زیر 4 سال رایگان است. 

ساعات کاری: دوشنبه تا پنجشنبه و یکشنبه از ساعت 11 صبح تا 8 شب، جمعه و شنبه از ساعت 11 صبح تا 9 شب.

آدرس: Narmanlı Han, İstiklal Cd. No:180. 34421, Beyoğlu / İstanbul

با رزرو بهترین هتل های استانبول، سفر خود را با یک بودجه بندی عالی شروع کنید.

موزه صنعت استانبول

در این موزه اختراعات و دستاوردهای بزرگ بشری مانند کشتی‌ها، هواپیماها، ماشین‌های چاپ، قطارها، ماشین‌ها، زیردریایی‌ها و ماشین‌آلات قدیمی را خواهید یافت. بخشی از آثار موجود در این موزه، مربوط به مجموعه اختصاصی تاجر ترک “رحمی ام کوچ” است. به همین دلیل است که این موزه را با نام “موزه رحمی ام کوچ” نیز می‌شناسند. این موزه یکی از بهترین موزه‌های جهان است که به تاریخ حمل‌و‌نقل، صنعت و مخابرات اختصاص دارد و کودکان و بزرگسالان را شگفت زده می‌کند. در سفر به استانبول در تابستان، در کنار بازدید از آثار موزه می‌توانید فعالیت‌هایی همچون کشف یک زیردریایی واقعی زیر آب و قایق‌سواری در گذرگاه دریایی را نیز تجربه کنید. 

هزینه بلیط موزه: بلیط ورودی برای همه سنین تقریباً 90 لیر است. 

ساعت کاری: سه شنبه تا جمعه از 10:00 صبح تا 5:30 بعد از ظهر، شنبه و یکشنبه از 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر.

آدرس: Rahmi M. Koç Müzesi, Hasköy Cad. No: 5 Hasköy 34445 – İstanbul

موزه پرا

این موزه به نمایشگاه‌های هنری و نمایش فیلم اختصاص دارد و یک پیشنهاد ویژه برای استانبول در فصل تابستان است. چرا که در منطقه بی‌اوغلو واقع شده است، جایی که منطقه هنری و مراکز خرید و سرگرمی‌های استانبول در بخش اروپایی شهر است. موزه پرا در طول سال یک برنامه سینمایی شامل نمایش فیلم‌های مستقل و کلاسیک دارد که بسیار جذاب است. 

هزینه بلیط موزه: قیمت بلیط برای بزرگسالان 25 لیر، کودکان زیر 12 سال و سالمندان بالای 60 سال 10 لیر است. 

ساعات کاری: سه شنبه تا شنبه از 10:00 صبح تا 7:00 بعد از ظهر، شنبه از 10:00 صبح تا 22:00، یکشنبه از ساعت 12:00 تا 18:00.

آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. No:65, 34430 Beyoğlu/İstanbul

با موزه های استانبول بیشتر آشنا شوید.

از آکواریوم استانبول بازدید کنید

istanbul akvaryum

یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی در سفر به استانبول در تابستان، بازدید از مشهورترین آکواریوم اروپا و پنجمین آکواریوم برتر جهان است. در گشت آکواریوم 80 متری استانبول نمونه‌ای از گونه‌های مختلف ماهی‌های رنگارنگ، عروس دریایی، لاک‌پشت‌ها و کوسه‌ها را خواهید دید. در کنار بازدید موجودات دریایی این آکواریوم اطلاعاتی از دنیای زیرآب و گیاهان و جانداران دریایی در اقیانوس‌ها به شما می‌دهد. 

هزینه بلیط: قیمت بلیط 180 لیر است که به شما امکان می‌دهد وارد آکواریوم شوید و تا زمانی که می‌خواهید بمانید.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب.

آدرس: Kocatepe Mah, Pasha Cad. 5/5, 34045 Bayrampaşa/İstanbul

بخوانید: ماجراجویی در استانبول در زمستان؛ دنیایی دیدنی از برف، تاریخ و فرهنگ

به افسوس، کاپادوکیه یا پاموکاله سفر کنید

در تور استانبول سفرهایی به افسوس، پاموکاله و کاپادوکیا داشته باشید. افسوس را به‌خاطر معبد آرتمیس که یکی از شگفتی‌های جهان است، بازدید کنید. برای شنا در چشمه‌های آب گرم و دیدن یکی از مناظر طبیعی ویژه استانبول به پارک ملی پاموکاله بروید و در نهایت گنجینه طبیعی ترکیه، کاپادوکیا در سفر به استانبول در تابستان به شما امکان می‌دهد که با بالون از میان کوه‌ها و در‌ه‌ها بگذرید و زیباترین عکس‌ها را در میان بالون‌های رنگی این منطقه ثبت کنید. 

همین حالا تور استانبول را رزرو کنید!

استانبول تابستانی؛ با اتوبوس، شهر زیر پای شما

سفر به استانبول در تابستان و اتوبوس های گردشگری

یکی از تفریحات استانبول در تابستان، تور گردشگری با اتوبوس است. هزینه این تور از 45 یورو آغاز می‌شود و به شما امکان می‌دهد در یک اتوبوس دو طبقه بدون سقف، مجهز به تهویه مطبوع نقاط کلیدی استانبول را بگردید تا یک تصویر کلی از شهر به‌دست آورید. در برخی موارد هزینه تور شامل بلیط رایگان بازدید از برخی جاذبه‌های شهر و راهنمای صوتی چند زبانه می‌شود. 

حرف آخر

استانبول در فصل تابستان گرم و آفتابی است و بهترین زمان برای شنا و گشت‌وگذار در جزایر نزدیک به شهر یا بازدید از موزه‌ها و آکواریوم در روز است تا در پایان روز با خنک شدن هوا به سراغ جشنواره‌های موسیقی و سفر با کشتی بر روی تنگه بسفر بروید. برای اینکه از لیست تفریحات این شهر گردشگری در تابستان چیزی از قلم نیفتد، بهترین کار برنامه‌ریزی روزانه برای گشت‌ها است. بنابراین سعی کنید حتما بلیط بازدیدهایتان را از قبل رزرو کنید تا در فصل شلوغی بهترین شهر ترکیه، صف‌های طولانی کلافه‌تان نکند و بیشترین لذت را از سفر به استانبول در تابستان ببرید.

سوالات متداول سه کلیک

آب و هوای تابستان در استانبول چگونه است؟

در تابستان، آب و هوای استانبول گرم و آفتابی است، با دماهای معمولاً بین 25-35 درجه سانتی‌گراد.

چه جاذبه‌های توریستی تابستانی در استانبول وجود دارد؟

در تابستان، می‌توانید به ساحل‌ها و جزایر نزدیک استانبول مانند جزیره پرنس و ساحل کیلیت بروید. همچنین بازدید از مساجد تاریخی و بازارهای شهر همیشه جذاب است.

بهترین زمان برای تجربه جشنواره‌ها و رویدادهای تابستانی در استانبول چه موقع است؟

تابستان بهترین زمان برای شرکت در جشنواره‌های موسیقی، فیلم و فرهنگی استانبول است. جشنواره موسیقی İstanbul Caz Festivali و جشنواره فیلم İstanbul Film Festivali از جمله معروفترین رویدادها هستند.

آیا سفر به استانبول در تابستان مقرون به صرفه است؟

هزینه‌های اقامت در تابستان معمولاً بالاتر است، زیرا این فصل اوج توریستی است. پیشنهاد می‌شود برای کاهش هزینه‌ها از قبل اقدام به رزرو هتل و جاذبه‌های دیدنی کنید.

چه توصیه‌ای برای پرهیز از گرمازدگی در استانبول در تابستان دارید؟

سعی کنید در ساعات خنک‌تر صبح زود یا بعدازظهر پایانی بازدیدهای خود را انجام دهید و از کلاه، آب فراوان و کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

نظرات کاربران