جاهای دیدنی دبی
20 اسفند 1401
دبی

50 تا از جاهای دیدنی دبی؛ راهنمای جامع برای کشف دبی

جاهای دیدنی دبی تمام نشدنی هستند، باور نمی‌کنید؟ این شهر جادویی و مسحورکننده این روزها غوغا به پا کرده و هر چه که فکرش را بکنید در آن پیدا می‌شود. از مکان‌های تاریخی و اصیل که نمایانگر فرهنگ عربی هستند تا دنیای مدرن خارق‌العاده که حتی با دیدن آن‌ها از نزدیک هم باورتان نمی‌شود. از بازارهای سنتی عابر پیاده گرفته تا بلندترین ساختمان جهان. پارک‌های آبی، باغ‌وحش‌ها، آکواریوم، تفریحات هیجان‌انگیز، مراکز خرید لوکس و خلاصه هر بخواهید در این شهر رویایی پیدا می‌کنید. اگر هم با جاذبه های گردشگری دبی آشنا نیستید، ما در اینجا بیش از 50 جاذبه دیدنی معرفی کرده‌ایم.

رزرو تور دبی

همین حالا قیمت بلیط هواپیما دبی را چک کنید.

لذت قدم زدن در پارک های دبی

باغ معجزه دبی

جاهای دیدنی دبی؛ باغ معجزه دبی

یکی از جاهای دیدنی دبی، باغ معجزه است. باغی رنگارنگ و پرجنب و جوش که دیدن آن شما را شگفت زده و مبهوت می‌کند. اغلب افرادی که به گل و زیبایی آن علاقه دارند یا به دنبال عکس‌های اینستاگرامی هستند، به هیچ عنوان رفتن به این باغ رویایی را از دست نمی‌دهند. 

این باغ دلربا در 72000 متر مربع زمین ساخته شده و بیش از 50 میلیون گل که در طرح‌ها و الگوهای پیچیده قرار گرفته‌اند (فکر کنید قلب، پروانه‌ها‌، قلعه‌ها، اردک‌ها و حتی یک هواپیمای غول پیکر امارات). حدود 70 ٪ نمایشگرهای باغ به طور مداوم در طول سال در حال تغییر هستند (با مضامین مختلف برای هر فصل)، بنابراین همیشه چیز جدیدی برای دیدن وجود دارد. پس مهم نیست که برای بار چندم بازدید می‌کنید.

بخوانید: معرفی شهر دبی؛ آن روی دیگر دبی را بشناسید!

باغ پروانه های دبی

یک باغ رنگارنگ درست در کنار باغ معجزه قرار دارد که شما را به دنیایی جادویی در میان هزاران پروانه می‌برد. این یکی از جاذبه های گردشگری دبی است که بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و همه را انگشت به دهان نگه می‌دارد.

این بهشت به عنوان بزرگترین پارک پروانه‌های سرپوشیده جهان، از یک گلخانه با دمای کنترل شده پر از بیش از 15000 پروانه با بیش از 50 گونه مختلف تشکیل شده است که به زیبایی در 10 گنبد با طراحی سفارشی قرار گرفته‌اند. می‌توانید حدس بزنید چه چیزی در انتظارتان هست. در میان باغ‌های سرسبز پرسه بزنید و از زیبایی این موجودات بالدار در حین پرواز لذت ببرید. در نمایشگاه آموزنده درباره چرخه زندگی آن‌ها بیاموزید یا به سادگی روی یکی از نیمکت‌های متعدد استراحت کنید و از فضای آرام لذت ببرید.

بخوانید: ویلای اسب دریایی شناور دبی

دنیای ماجراجویی IMG دبی

جاهای دیدنی دبی؛ دنیای ماجراجویی IMG دبی

IMG Worlds of Adventure یکی از جاهای دیدنی دبی است که هیجان و آدرنالین خونتان را به بالاترین حد خود می‌رساند. این پارک موضوعی بیشتر شهربازی است که در چهار منطقه ماجراجویی حماسی (به‌علاوه سینمای نوو) بازدیدکنندگان را به چالش می‌کشد. این چهار منطقه هر کدام از محبوب‌ترین مکان‌های جهان الهام گرفته شده‌اند. کارتون‌ها و کتاب‌های کمیک Marvel، Cartoon Network، Lost Valley و IMG Boulevard.

با نزدیک به دوجین سواری و ترن هوایی آدرنالین‌زا، به‌علاوه نمایش‌ها، شخصیت‌های لباس‌پوش، رستوران‌های  منحصربه‌فرد و مکان‌های خرید فراوان، واقعاً چیزی برای خرید و خوشگذرانی هر سلیقه‌ای وجود دارد. چه بخواهید به یک ترن هوایی هیجان‌انگیز بروید یا شخصاً با شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌تان ملاقات کنید.

درخشش باغ دبی

Garden Glow از جاذبه های گردشگری دبی، جاذبه‌ای منحصربه‌فرد است که بخشی از آن پارک مجسمه‌سازی، بخشی از آن پارک موضوعی و دیگری سرزمین عجایب درخشان در تاریکی است. از این باغ باید در ماه‌های سردتر از آن بازدید کرد. دنیایی از نور، رنگ و شکل‌های دیدنی!

این مکان در پارک زبیل واقع شده و میلیون‌ها چراغ LED در پنج منطقه مختلف (پارک دایناسور، پارک گلو، باغ گلو، پارک یخی، پارک جادویی و پارک هنر) قرار داده است. غرق در نئون و روشنایی عجیب آسمان شب، گاردن گلو دبی انواع خلاقیت‌های نورانی عجیب و غریب را به نمایش می‌گذارد؛ از حیوانات حیات وحش و موجودات دریایی گرفته تا گل‌ها، درختان، پرندگان، و توهمات نوری شگفت انگیز. انواع سرگرمی‌های زنده از جمله نمایش‌های آکروباتیک، نمایش‌های آتش بازی، و اجرای موسیقی از هنرمندان محلی و بین المللی را در لیست دیدنی‌های خود قرار دهید تا یک شب عالی را سپری کنید. اینجا واقعا جالب و جذاب است!

بخوانید: قیمت مکان های دیدنی

لگولند دبی

جاهای دیدنی دبی؛ لگولند دبی

لگولند یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی برای کودکان 2 تا 12 ساله است که می‌خواهند خلاقیت و نوآوری خود را پرورش دهند. با بیش از 40 سواری، نمایش و جاذبه در شش سرزمین مختلف با موضوع مینی لند، LEGO City، Adventureland، Imagination Land، Kingdoms Land و Factory Land. به غیر از این‌ها یک پارک آبی دوست داشتنی مناسب بچه‌ها وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را برای ساعت‌ها سرگرم نگه دارد.

بخوانید: بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا در دبی

سیاره سبز دبی

سیاره سبز مانند سفر به جنگل‌های بارانی استوایی خود، یکی از جدیدترین جاهای دیدنی دبی است. مکانی واقعی در میان بیابان دبی! باورتان می‌شود در چنین آب و هوای گرم و خشکی، یک جنگل استوایی وجود دارد. بله، جنگل‌های بارانی سرپوشیده که در داخل یک بیودوم عظیم در امتداد یکی از محبوب‌ترین محله‌های سبک زندگی شهر، سیتی واک، قرار گرفته است، بیش از 3000 گونه از حیوانات، گیاهان و پرندگان را در خود جای داده است که بسیاری از آن‌ها در خطر انقراض یا در آستانه انقراض هستند.

در کنار زیبایی‌های بصری این جنگل سرسبز، رفتن به سیاره سبز یک جنبه آموزشی هم دارد. نمایش‌ها و گفتگوهای آموزنده زیادی در طول روز در چهار سطح وجود دارد: سایبان، Midstory، طبقه جنگلی و جنگل بارانی پرآب. علاوه بر آن وجود حیوانات دوست داشتنی مانند تنبل‌ها، گلایدرهای قندی، مارها و طوطی‌ها، قطعا برای بچه‌ها جذاب خواهد بود. در حالی که بزرگسالان می‌توانند از شاهکار مهندسی که این اکوسیستم انسان‌ساز فریبنده است، لذت ببرند.

بخوانید: منطقه خور دبی؛ امکانات، جاذبه ها، رستوران و زندگی شبانه

موشن گیت دبی

جاهای دیدنی دبی؛ موشن گیت دبی

یکی از جاهای دیدنی دبی، موشن گیت است که برای علاقع‌مندان به سینمای هالیوود همانند یک بهشت وصف نشدنی است. هر آنچه را که باید درباره این سینما بدانید، در موشن گیت خواهید دید. با پنج منطقه موضوعی Studio Central، Dreamworks، Columbia Pictures، Lionsgate و Smurfs’ Village، سفری هیجان‌انگیز به دنیای فیلم‌ها خواهید داشت.

 جاذبه‌ها شامل چندین قایق سواری و ترن هوایی الهام گرفته از برخی از فیلم‌های مورد علاقه شما از جمله The Hunger Games  ، شرک، ماداگاسکار، سرزمین زامبی، شکارچیان ارواح و پانداهای کونگ فو و خیلی چیزهای دیگر هستند. این را هم بگوییم که اینجا برخلاف تصور سن و سال نمی‌شناسد. چون به احتمال زیاد بچه‌ها عاشق سرزمین بازی دهکده اسمورف‌ها خواهند شد. در حالی که بچه‌های بزرگ می‌توانند از هجوم آدرنالین هیجان‌انگیز پرواز در شهر نیویورک در The Green Hornet: High-Speed Chase یا غوطه‌ور شدن در ارتفاع 58 متری در Zombieland Blast Off لذت ببرند.

در کل، سن یا علایق شما هر چه که باشد، چیزی در موشن گیت دبی وجود دارد که قلب شما را به تپش انداخته و آن فیلم را از بین ببرد!

بخوانید: 15 تا از بهترین سینماهای دبی؛ اهل تماشای فیلم هستید؟

پارک بالیوود در دبی

از دنیای هالیوود به دنیای بالیوود می‌رویم. یکی از جاذبه های گردشگری دبی که برای علاقه‌مندان به سینما و طرفداران بالیوود ساخته شده است. پارک بالیوود دبی اولین پارک موضوعی در نوع خود است که میراث غنی فیلم هند را جشن می‌گیرد. از نمایش‌های صحنه‌ای زنده و پر زرق و برق و سواری‌های تعاملی گرفته تا غرفه‌های غذای خیابانی و جاذبه‌های با مضمون فیلم، این پارک رنگ‌ها، صداها و بوهای پر جنب و جوش هند را زنده می‌کند. همچنین به بازدیدکنندگان طعم فرهنگ غنی و صنعت فیلم پر رونق این کشور را می‌دهد.

این پارک دارای پنج منطقه مختلف (بولوار بالیوود، استودیو فیلم بالیوود، رویال پلازا، روستای راین و چوک بمبئی) است. هر کدام از این مناطق برخی از نمادین‌ترین فیلم‌ها و فیلم‌های پرفروش بالیوود از جمله شولای، دابانگ، لاگان، موغل-ای-اعظم و غیره را به نمایش می‌گذارند. البته شهربازی بی نظیر، سرگرمی‌های سینمایی فراوانی نیز در اختیار شما خواهد بود.

وی آر پارک دبی

جاهای دیدنی دبی؛ وی آر پارک دبی

در وی آر دبی به دنیای آینده از نگاه واقعیت‌های دیجیتالی قدم بگذارید. یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی که در خاورمیانه نظیر ندارد. با بیش از 30 تجربه مختلف واقعیت مجازی: از جمله ترن هوایی، پروازهای شبیه‌سازی شده از برج خلیفه، انفجار سفینه فضایی و خارج شدن از جاده در تپه‌های شنی امارات متحده عربی، شما قرار است بهترین‌ها را در این پارک تجربه کنید. به تخیل خود گوش دهید و دنیاهای جدید را کشف کنید.

دنیای برادران وارنر ابوظبی

Warner Bros World از جاهای دیدنی دبی در واقع در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی قرار دارد. اما فقط یک ساعت از دبی فاصله دارد، پس چندان دور نیست. اگر بچه‌های خردسال به دبی می‌روید، حتما به این دنیایی خارق العاده سر بزنید.  

با بیش از شش منطقه موضوعی مختلف: از جمله Cartoon Junction، Gotham City، Bedrock، Dynamite Gulch، Metropolis و Warner Bros Plaza که هر کدام با مجسمه‌های بزرگ‌تر از شخصیت‌های نمادین مانند Bugs Bunny و Superman مزین شده‌اند، این پارک بهترین تفریحات را برای شما به همراه دارد. اینجا در واقع یکی از مهیج‌ترین شهربازی‌های جهان به حساب می‌آید که با تم‌های جذابش روزها می‌تواند شما را سرگرم نگه دارد.

بخوانید: خانه شیخ سعید آل مکتوم؛ راهنمای این مکان تاریخی در دبی

آشنایی با دنیای عجیب و جالب موزه ها

قاب دبی

جاهای دیدنی دبی؛ قاب دبی

کمی دورتر از مسیر قدیمی در پارک زبیل، قاب دبی یکی از آن جواهرات پنهانی شهر است که اغلب توسط بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از شهر بازدید می‌کنند، نادیده گرفته می‌شود. این واقعا مایه شرمساری است، زیرا این سازه 150 متری برخی از بهترین مناظر دبی را ارائه می‌دهد. در واقع، اگر می‌خواهید با دبی قدیم، الان و آینده در چند ساعت آشنا شوید، باید به دیدن این قاب از جاهای دیدنی دبی بروید. از بالای قاب، می‌توانید دبی قدیمی را در یک طرف و دبی جدید را در طرف دیگر ببینید. مکانی عالی برای درک اینکه چگونه این شهر خود را از یک بندر تجاری کوچک به یکی از آینده‌نگرانه‌ترین بندر تبدیل شده است.

اما این فقط نیست! در داخل، موزه‌ای آموزنده نیز وجود دارد که تاریخ غنی دبی را به تصویر می‌کشد و همچنین تعداد انگشت شماری از نمایشگاه‌هایی که به آینده شهر اشاره می‌کنند. توصیه ما البته این است که حدود یک ساعت قبل از غروب آفتاب وارد شوید و در صورت امکان از تعطیلات آخر هفته خودداری کنید زیرا ممکن است کمی شلوغ شود.

بخوانید: تفریحات رایگان دبی؛ بدون کیف پول خوش بگذرانید!

موزه آینده دبی

جاهای دیدنی دبی؛ موزه آینده دبی

موزه آینده از جاذبه های گردشگری دبی، مانند قدم گذاشتن به دنیای جذاب فردا، یکی از منحصربه‌فردترین و آینده‌نگرترین جاذبه‌های دبی است.

این موزه که به عنوان بستری برای نوآوری و مرکزی برای بحث در مورد آینده طراحی شده است، میزبان تعدادی نمایشگاه تعاملی است که همه چیز از هوش مصنوعی گرفته تا بیوتکنولوژی، پایداری طولانی مدت غذا، سلامت، آب، انرژی، حمل و نقل را بررسی می‌کند.

همچنین یک منطقه اختصاص داده شده به کودکان وجود دارد که در آن کوچولوها می‌توانند چالش‌ها را حل کنند تا به «قهرمانان آینده» زمین تبدیل شوند. با 7 طبقه گسترده شده در ساختار چشمگیر و 77 متری توروس شکل، مکان مناسبی برای گذراندن یک بعد از ظهر است. اگر علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد فناوری‌های پیشرفته‌ای هستید که نسل‌های بعدی ما را شکل می‌دهند.

بخوانید: لیست 20 تا از بهترین موزه های دبی برای تماشا!

موزه دبی

جاهای دیدنی دبی؛ موزه دبی

موزه دبی که در داخل قدیمی‌ترین ساختمان شهر، قلعه الفهیدی در سواحل نهر دبی که به اواخر دهه 1700 برمی‌گردد، قرار دارد، برای هر کسی که علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ و میراث غنی امارات است، مناسب خواهد بود.

این موزه که در سال 1971 برای حفظ تاریخ دبی و نمایش شیوه زندگی سنتی آن (قبل از کشف نفت و ساخت شهری آینده‌نگر) تأسیس شد، امروز فضایی جذاب و تعاملی است که داستان چگونگی تکامل دبی را روایت می‌کند. از یک دهکده کوچک ماهیگیری و مروارید گرفته تا کلان شهر شلوغ امروزی.

با نمایشگاه‌هایی در خانه‌های سنتی عربی، مساجد، سوق‌ها، قایق‌ها، سلاح‌ها، آلات موسیقی و موارد دیگر (با برخی از اقلام قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد مسیح) و همچنین تصویری از دبی قدیمی با صداها، جاذبه‌ای است که بینشی را در مورد اینکه زندگی قبل از تمام زرق و برق‌ها چگونه بوده است را ارائه می‌دهد.

موزه سه بعدی دبی

موزه سه بعدی دبی برای تحت تاثیر قرار دادن (و سردرگم کردن) ساخته شده و یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی است. مکانی جالب با تم‌های سه بعدی که مخصوص کسانی است که می‌خواهند عکس‌های خاص اینستاگرامی بگیرند. این مکان با بیش از 185 توهم نوری مختلف و نقاشی «سه بعدی»، خود را به عنوان بزرگترین موزه سه بعدی در جهان ثابت کرده است. این مکان همچنین دارای مکان‌های دیدنی نمادین از دور و نزدیک و صحنه‌های محلی اختصاص داده شده به فانتزی، طنز یا تاریخی است. مکان مناسبی برای چند ساعت دوری از شهر و جمع‌آوری آن لایک‌های اینستاگرامی است.

موزه اتحاد دبی

جاهای دیدنی دبی؛ موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری دبی است که تنها در سال 2017 افتتاح شده است. واقع در جمیرا، در سایتی در کنار خانه اتحادیه سابق جایی که امارات در سال 1971 تاسیس شد. این موزه عالی از طریق نمایشگاه‌های به خوبی طراحی شده و تعاملی که بر تعدادی از بخش‌های مختلف تاریخ و فرهنگ امارات متمرکز است، به تاریخ امارات می‌پردازد.

وقتی وارد می‌شوید، نمی‌توانید تابلوی غول پیکر هنرمند اماراتی عبدالقادر الرئیس را که جغرافیای امارات را به تصویر می‌کشد، از دست بدهید. در حالی که بخش‌های دیگر به بررسی پدران مؤسس اتحادیه می‌پردازند، فیلم‌های مستند سه‌بعدی درباره سال‌های تأسیس را به نمایش می‌گذارند و مصنوعاتی مانند قرارداد امضا شده اتحادیه و پاسپورت شیخ رشید را به نمایش می‌گذارند.

بخوانید: موزه سکه دبی

موزه توهمات دبی

مطمئناً شما را گیج و به طور همزمان تحت تأثیر قرار می‌دهد، موزه توهمات دبی یک موزه تعاملی است که شبیه هیچ موزه دیگری نیست، با بیش از 80 توهم نوری مختلف و نمایشگرهای شگفت انگیز که شما را مجبور می‌کند مات و مبهوت بمانید.

از اتاق‌های ضد جاذبه گرفته تا تونل‌های گرداب، ابزارهای شناور و هولوگرام‌ها، علم پشت هر نمایشگاه به اندازه نمایش‌های بصری جذاب است. اگر به دنبال چیزی متفاوت هستید، این مکان را به یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی تبدیل می‌کند. این مکان در منطقه ال سیف در نزدیکی نهر دبی واقع شده است و قبل از یک گردش دلپذیر در ساحل و یک مکان برای صرف ناهار، یک فعالیت یک ساعته عالی است.

سفر به مکان های تاریخی دبی

منطقه تاریخی الفهیدی

جاهای دیدنی دبی؛ منطقه تاریخی الفهیدی

برای یک قدم به عقب به منطقه تاریخی الفهیدی بروید، اینجا جایی است که دبی قدیمی زنده می‌شود. در خیابان‌ها و کوچه‌های باریک و پرپیچ‌وخم بگردید و خانه‌های سنتی عربی، گالری‌های هنری، کافه‌های عجیب و غریب و هتل‌های بوتیک را پیدا کنید که در ساختمان‌های سنتی و قدیمی به زیبایی بازسازی شده‌اند.

این منطقه همچنین خانه موزه دبی است که با نمایشگاه‌های باستان‌شناسی، فرهنگ و سنت‌های اماراتی، تکامل شهر در دهه‌های اخیر و موارد دیگر، نگاهی روشن‌تر به گذشته شهر ارائه می‌دهد. بعد از ظهر خود را به کاوش در این منطقه جوی در امتداد نهر دبی بگذرانید. سپس به یکی از قدیمی‌ترین بازارهای منطقه، بازار نساجی بروید. قلعه الفهیدی، قدیمی ترین ساختمان شهر را از دست ندهید. چای خانه جذاب عربی را برای نوشیدن انتخاب کنید تا متوجه شوید که چرا این منطقه یکی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری دبی محسوب می‌شود.

برج النهار دبی

برج النهار، ساختمانی زیبا که در میان باغ‌های سرسبز و با یک خندق، زیبایی خاصی به خود گرفته است. این برج، که به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود، نمونه‌ی برجسته‌ای از معماری سنتی عربی با طراحی‌های پیچیده و کاشی‌های رنگی است. این ساختمان ابتدا به عنوان برجی نگهبانی برای محافظت از شهر در برابر مهاجمان ساخته شده بود. امروزه، این برج محلی برای نمایشگاهی است که تاریخ و فرهنگ دبی را به تصویر می‌کشد. بازدیدکنندگان می‌توانند برای آشنایی با گذشته‌ی شهر، از این موزه بازدید کنند. برج النهار، مکانی ضروری برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ی میراث غنی دبی هستند.

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند با پیمایش بازار قدیمی السوک الکبیر در دبی، خود را در دل تاریخ فرو ببرند، بازاری که برای پارچه‌ها و ادویه‌های پر زرق و برقش شهره است. پارک ساحلی الممزار در نزدیکی، با فضای سبز و سواحل بکرش، فرصتی دلپذیر برای گذراندن یک روز آرام در فضای باز را فراهم می‌کند.

بخوانید: فیلم‌های فیلم‌برداری شده در دبی

خور دبی

جاهای دیدنی دبی؛ خور دبی

کاوش در فرهنگ و میراث عربی غنی در امارات متحده عربی یکی از بهترین فعالیت‌ها در دبی است. خور دبی به معرفی نیازی ندارد. این خور شهر را به دو بخش اصلی تقسیم می‌کند: دیره در سمت شمالی و بر دبی در سمت جنوبی. این خور طبیعی آب شور برای قرن‌ها جزء اساسی از میراث تجاری دبی بوده و نقش حیاتی در توسعه شهر به عنوان یک مرکز تجاری داشته است. خور دبی زمانی نقطه کانونی برای غواصی مروارید و فعالیت‌های ماهیگیری بود که پیش از کشف نفت، منابع اصلی درآمد جمعیت محلی بودند.

امروزه، این مکان تاریخی در امارات متحده عربی همچنان یک جاذبه فرهنگی و گردشگری مهم باقی مانده است. بازدیدکنندگان می‌توانند با سوار شدن بر یک قایق تاکسی چوبی سنتی به نام ابرا، جذابیت‌های دل‌انگیز گذشته را در عبور از خور تجربه کنند.

شیرجه در پارک های آبی دبی

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر دبی

جاهای دیدنی دبی؛ پارک آبی آتلانتیس آکواونچر دبی

یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی دبی، به ویژه با توجه به گرمای شدید در طول سال، آتلانتیس آکواونچر یک پارک آبی بزرگ است که در جزیره دست ساز نخل جمیرا قرار دارد.

با بیش از 30 سرسره و جاذبه، از جمله طولانی‌ترین رودخانه تنبل دبی، زیپ لاین که 65 فوت بر فراز پارک اوج می‌گیرد، سرسره‌هایی که از میان تالاب‌های پر از کوسه سرازیر می‌شوند و تعداد زیادی استخر و سواحل برای استراحت در میان تعداد انگشت شماری رکوردشکنی دیگر. همچنین یک منطقه بازی اختصاصی Splashers برای کودکان، تضمین می‌کنند که کوچولوها اوقات خوبی را نیز داشته باشند.

فراموش نکنید که Sea Lion Point پارک را بررسی کنید، جایی که می‌توانید از نزدیک با این موجودات کاریزماتیک آشنا شوید، یا در نظر داشته باشید که در آکواریوم The Lost Chambers در مجاورت قدم بزنید تا بیش از 65000 حیوان دریایی را ببینید که در طبیعت خود شنا می‌کنند.

بخوانید: اسپا در دبی؛ بهترین ها را بشناسید!

یاس واترورلد دبی

جاهای دیدنی دبی؛ یاس واترورلد دبی

Yas Waterworld که در جزیره یاس واقع شده است، یکی از بهترین پارک های آبی ابوظبی است. البته فقط یک ساعت با ماشین از دبی فاصله دارد و نوید یک روز عالی را برای هر کسی که با بچه های خردسال سفر می‌کند را می‌دهد.

با بیش از 40 وسیله سواری متنوع، سرسره‌های لغزنده و جاذبه‌های سرگرم کننده، چیزی برای همه در اینجا از بهترین جاهای دیدنی دبی، وجود دارد. بچه‌های کوچک می‌توانند در محوطه اختصاصی کودکان یعنی زمین بازی Tot’s بچرخند تا بچه‌های بزرگتر و بزرگسالانی که می‌توانند آدرنالین را در سرسره‌های آبی بسیار هیجان انگیز احساس کنند. مانند Bandit Bomber، Jebel Drop و Slithers Slides.

یاس تجربه‌ای دوست‌داشتنی برای کسانی است که به دنبال امتحان کردن چیزهای جدید هستند، یاس همچنین دارای اولین تجربه غواصی مروارید در جهان است، جایی که شکارچیان شجاع گنج می‌توانند برای کشف صدف و مروارید به اعماق یک مخزن زیر آب شیرجه بزنند!

بخوانید: پارک ابی لاگونا

پارک آبی وایلد وادی

جاهای دیدنی دبی؛ پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی در سایه برج العرب نمادین قرار دارد و 30 وسیله سواری و جاذبه‌های مختلف را برای بازدیدکنندگان در هر سنی ارائه می‌کند که همگی موضوع داستان را احاطه کرده‌اند.

یکی از محبوب‌ترین پارک‌های آبی و جاهای دیدنی دبی، دارای یک استخر موج عظیم، سرسره‌ها و فلوم‌های متعدد و همچنین دو ماشین موج سواری مصنوعی Wipeout و Riptide است. ناگفته نماند که یک منطقه کامل به کوچکترها اختصاص داده شده با سرسره های کوچکتر و یک استخر آب گرم.

علاقمندان به هیجان، Master Blaster را از دست ندهید، یک سواری دراماتیک که شما را تا 15 متر بالاتر از سطح زمین می‌برد. به Thunder Rapids بچرخید و با تونل شوم Doom مقابله کنید! اگر هم واقعاً شجاع هستید، به سرسره 32 متری Jumeirah Sceirah بروید. این سرسره با منظره‌ای مشرف به کل پارک از بالا، شما را مجبور می‌کند با حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت توپ را شلیک کنید!

چه به دنبال خنک شدن باشید و چه فقط در زیر نور خورشید سرگرم شوید، وایلد وادی قطعا ارزش دیدن دارد!

بخوانید: اسکله ابرا دبی

گردش و هیجان جاهای دیدنی دبی

برج خلیفه دبی

جاهای دیدنی دبی؛ برج خلیفه دبی

برج خلیفه از جاهای دیدنی دبی در ارتفاع 830 متر (2723 فوت) ارتفاع (تقریباً سه برابر اندازه برج ایفل در پاریس) به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود. همان‌طور که از یک آسمان خراش انتظار دارید، نماهای بالای عرشه آن واقعا بی‌نظیر هستند. به عنوان بلندترین عرشه مشاهده در فضای باز، با ارتفاع 1220 فوت ارتفاع، بازدید کنندگان با نمای 360 درجه از افق باشکوه دبی و مناظر متضاد بیابان و اقیانوس مورد استقبال قرار می‌گیرند.

البته بسیاری از جاذبه‌های دیگر دبی وجود دارد که منظره‌ای نفس گیر را ارائه می‌دهند‌، اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند با مقیاس و عظمت و عظمت Burj Khalifa مطابقت داشته باشند. بنابراین برای یک تجربه خاص و متفاوت حتما برج خلیفه را در برنامه گردشگری خودتان قرار دهید.

بخوانید: پارک زعبیل دبی

هتل برج العرب دبی

برج العرب که در سال 1999 با لقب «تنها هتل هفت ستاره جهان» مشهور شد، یکی از نمادین‌ترین و مجلل‌ترین جاهای دیدنی دبی است. این هتل بادبانی شکل که در جزیره دست ساز در ساحل جمیرا واقع شده است، با ارتفاع 321 متر، یکی از بلندترین هتل های جهان است

از لحظه‌ای که وارد می‌شوید، با سطحی باورنکردنی از فضای مجلل و لاکچری مواجه می‌شوید که برای باور کردنش فقط باید از نزدیک دید. از لابی مرمری خیره‌کننده با پلکان‌های باشکوه و ویژگی‌های آبشار آرام گرفته تا سوئیت‌های مجلل با آی‌پدهای طلای 24 عیار و خدمات پیشخدمت. برج العرب یکی از مجلل‌ترین هتل‌های روی کره زمین است. در زمانی که در این هتل هستید، در رستوران‌های فوق لاکچری آن یک غذای متفاوت نوش جان کنید. از غذاهای لذیذ فرانسوی در Al Muntaha گرفته تا غذاهای کلاسیک غذاهای دریایی در Al Mahara – ذائقه‌های شما لذت‌بخش خواهند بود.

بخوانید: خلیج بیزینس دبی

منظره زیبای پالم دبی یا نخل جمیرا

جاهای دیدنی دبی؛ منظره زیبای پالم دبی یا نخل جمیرا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی، پالم است. مجمع الجزایر معروف و دست ساز جهانی نخل جمیرا که به طور مرتب خود را در جلوی کارت پستال‌ها و استوری‌های اینستاگرام می‌بیند، که به شکل درخت نخل ساخته شده است. سرگرمی‌ها و مکان‌های دیدنی زیادی در این جزیره زیبا وجود دارد؛ از قدم زدن آرام در پیاده‌روی یا شنا کردن در یکی از سواحل متعدد گرفته تا دیدن آن از بالا در The View at The Palm . چراکه این عرشه دید با ارتفاع 240 متر بالاتر از شن‌ها و در طبقه 52 برج پالم، مناظر پانورامایی خیره‌کننده از پالم، اقامتگاه ساحلی جمیرا (JBR)، خلیج عربی، جزیره بلوواترز ارائه می‌دهد. در یک روز صاف، حتی می‌توانید تمام مسیر تا برج خلیفه و فراتر از آن را ببینید. بنابراین مطمئن شوید که دوربین خود را به همراه داشته باشید.

بخوانید: ساحل لامر دبی

نمایش فواره دبی

فواره دبی بارها و بارها بازدیدکنندگان را مات و مبهوت خود می‌کند. یک شگفتی عجیب است که پس زمینه‌ای عالی برای هر گردشگر به همراه دارد. این فواره عظیم موزیکال که در پایه برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، و در کنار دبی مال، بزرگترین مرکز خرید جهان قرار دارد، واقعاً دیدنی است.

آبنمای دبی با اجرای روزانه در هنگام غروب خورشید (و گاهی اوقات در طول روز)، نمایشی چشمگیر از آب، نور و موسیقی را به نمایش می‌گذارد که نمادی از تمایل دبی برای برتری بر سایر نقاط جهان در سبک، اندازه و فناوری است. این نمایش را هر نیم ساعت در عصرها از ساعت 6 بعد از ظهر تا 11 شب انجام می‌دهد. می‌توانید بر روی صندلی یکی از کافه‌های اطراف بنشینید یا همچنین می‌توانید برای مشاهده دقیق‌تر روی ابرا سوار شوید؛ فقط مطمئن شوید که آماده خیس شدن هستید!

تور ارزان دبی را همین حالا رزرو کنید.

برج ساعت دیره دبی

جاهای دیدنی دبی؛ برج ساعت دیره دبی

برج ساعت دیره نماد شهر و یکی از نمادین‌ترین جاهای دیدنی دبی است. این برج ساعت در سال 1963 در قلب منطقه تجاری قدیمی دبی ساخته شد تا اولین گذرگاه زمینی بین دیره و بر دبی را نشان دهد؛ نشانه ای برای توسعه صنعتی منطقه. از آن زمان به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی در شهر تبدیل شده است.

این روزها، یک منطقه در اطراف آن ساخته شده است، که اکنون توسط یک میدان شلوغ احاطه شده و کلی رستوران در اطراف آن قرار گرفته است. بهترین مکان برای تفریح و دلی از عزا درآوردن؛ از Illusions Lounge و Yakitate گرفته تا کباب دریایی دامپا، این منطقه یک نقطه مهیب برای ترکیب تاریخ و معماری است.

بخوانید: فراری پارک دبی

دهکده جهانی دبی

جاهای دیدنی دبی؛ دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی، سفری در میان فرهنگ متنوع نوع بشر است. به نمایش گذاشتن مردم، سنت‌ها، تاریخ و شیوه‌های زندگی کشورهای دور و درازی مانند مصر، هند، پاکستان، لبنان، مراکش، سوریه و چین، تنها چند مورد از 90 فرهنگ مختلف به تصویر کشیده شده را نام برد.

مکانی غیرقابل از دست دادن برای هر مسافری که برای اولین بار به شهر سفر می‌کند، بازار بزرگ فضای باز و مقصد سرگرمی جهان را در چشم اندازی قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید سفری به دور دنیا در یک روز را تجربه کنید، بهترین مکان برای شما دهکده جهانی دبی خواهد بود. دهکده جهانی که معمولاً از اکتبر تا مه اجرا می‌شود، به مدت پنج ماه از سال باز است و در این مدت پذیرای میلیون‌ها بازدید کننده است. بنابراین اگر در شهر هستید، مطمئن شوید که آن را به برنامه سفر خود اضافه کنید و از کپی‌های معروف میراث جهانی لذت ببرید. مکان‌هایی مانند کولوسئوم، برج ایفل و تاج محل!

معنویت و زیبایی در مساجد دبی

مسجد جامع شارجه دبی

مسجد جامع شارجه با فاصله گرفتن از فضای فوق العاده لوکس و غواصی در جنبه سنتی و فرهنگی این کلان شهر عربی، یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی و البته از جاهای دیدنی دبی است. این عبادتگاه زیبا در سال 2014 ساخته شده و در هر زمان می‌تواند حداکثر 25000 نمازگزار را در خود جای دهد.

با گنبدها، چلچراغ‌ها و پنجره‌های زیبا و همچنین مناره‌های بلند به ارتفاع 60 متر، این نقطه عطف گرامی در داخل و خارج درخشان است. فقط حواستان باشد که به خاطر احترام به آداب و رسوم، متواضعانه لباس بپوشید..

مسجد جمیرا دبی

جاهای دیدنی دبی؛

مسجد جمیرا یکی از زیباترین مساجد دبی است. این بنای خیره کننده که معماری باشکوهی دارد، تماماً از سنگ سفید به سبک طراحی قرون وسطایی فاطمی ساخته شده و می‌تواند بیش از 1000 نمازگزار را در نمازخانه آرام و زیبای خود جای دهد. علیرغم اهمیت مذهبی، مسجد برای همه افراد از هر مذاهب و اقشار مختلف باز است و همه روزه از ساعت 10 صبح و 2 بعدازظهر (به جز جمعه ها) بازدید می‌کنند. علاوه بر این فرصتی که از راهنمای دوستانه در مورد معماری و معنویت ساختمان بیاموزید.

تماشای حیوانات در باغ وحش ها و اکواریوم های دبی

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب

جاهای دیدنی دبی؛

آکواریوم دبی یک تونل عظیم زیر آب، دنیایی جادویی از زندگی زیر آب را به شما نشان می‌دهد. یکی از بهترین و محبوب ترین جاهای دیدنی دبی که بیش از 140 گونه مختلف از زندگی دریایی (همچنین بزرگترین مجموعه کوسه های ببر ماسه ای در جهان) را به نمایش گذاشته است. اگر به دنبال یک تجربه همه‌جانبه و آموزشی هستید، از بهترین کارهایی که باید در دبی با بچه‌ها انجام دهید.

در سراسر آکواریوم دبی 10 میلیون لیتری، بازدید کنندگان این فرصت نادر را دارند که با برخی از شکارچیان ترسناک در جهان از جمله کوسه‌ها، در کنار هزاران موجودات روشن و پر جنب و جوش، از نزدیک آشنا شوند.

اگر هم دل و جرات زیادی دارید، حتی می‌توانید با موجودات دوستانه در مخازن لمسی نزدیک شوید! آکواریوم که درست در کنار Burj Khalifa و Dubai Mall واقع شده است، یکی از خاص‌ترین جاذبه های گردشگری دبی است؛ مناسب برای کسانی که می‌خواهند از وقت خود در شهر استفاده کنند.

آکواریوم لاست چمبرز

اگر به دنبال جاذبه باحال در دبی هستید، آکواریوم لاست چمبرز در آتلانتیس پالم یک انتخاب عالی است. این آکواریوم خانه بیش از 65000 حیوان دریایی است و مجموعه‌ای از اتاق‌ها و تونل‌ها (کمتر از 21 نمایشگاه شگفت‌انگیز) را در خود جای داده است که با تالاب‌های پر از کوسه، پرتوهایی که بالای سرشان می‌روند و باغ‌های مرجانی پر جنب و جوش شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و شگفت‌زده می‌کنند.

برای کودکان نمایش‌ها و دیدنی‌های مختلف و جذابی وجود دارد که می‌توانند، اطلاعات جالبی درباره زندگی زیر آب بدست آورند. در عین حال بزرگترها هم می‌توانند با برخی از ساکنان در یک تور پشت صحنه یا با شرکت در یک جلسه غواصی یا تغذیه از نزدیک با برخی از ساکنان آشنا شوند. با وجود چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن و نزدیکی به سرزمین ماجراجویانه دوست داشتنی که پارک آبی آتلانتیس است، یک انتخاب موجه برای گردشگران است.

پناهگاه حیات وحش راس الخور

جاهای دیدنی دبی؛

به دنبال برخی از جاهای دیدنی دبی هستید که هم بچه‌های کوچک و هم خودتان را خوشحال کند؟ مطمئن باشید که پناهگاه حیات وحش الخور مکان مناسبی برای یک روز تفریحی خانوادگی است. این ذخیره‌گاه طبیعی شهری و حفاظت‌شده که تنها ۱۰ دقیقه با ماشین از مرکز شهر دبی فاصله دارد، میزبان گونه‌های پرندگان فراوان و انواع سخت‌پوستان، پستانداران و ماهی‌ها (مخصوصاً در ماه‌های مهاجرت) است.

فعالیت‌های زیادی در اینجا وجود دارد: از مکان‌های استراتژیک به تماشای پرندگان بروید. پیاده‌روی آرام در میان باغ‌های آرامش بخش داشته باشید و مسیرهای دیدنی را کشف کنید. از یک ناهار پیک نیک در زیر درختان سایه دار لذت ببرید. یا به یک تور با راهنما بپیوندید تا یک دیدگاه تخصصی در مورد حیات وحش محلی داشته باشید!

پارک سافاری دبی

از میان تمام جاذبه ‌های گردشگری دبی با محوریت حیوانات، پارک سافاری دبی دائماً در کنار بهترین‌ها برگزار می‌شود که مطمئناً یکی از همه‌جانبه‌ترین آن‌هاست. دنیایی دور از محیط معمولی باغ وحش در قفس شما، سافاری پارک دبی بیشتر شبیه یک منطقه حفاظت شده بازی آفریقایی است، با تعداد زیادی حیوان (بیش از 3000، شامل بیش از 250 گونه) که در زیستگاه‌های باز و طبیعی زندگی می‌کنند. محیط طندگی این پارک دقیقا مشابه محیط زندگی هر کدام از این حیوانات ساخته شده است.

پنج منطقه اصلی حیوانات در پارک سافاری دبی وجود دارد؛ دهکده آفریقایی، دهکده آسیایی، سافاری صحرای عربی، دهکده کاوشگر و دره ماجراجویی. هر کدام مجموعه‌ای از حیوانات را در خود جای داده است. به شیرها و ببرها و خرس‌ها، زرافه‌ها و کرگدن‌ها، اژدهای کومودو، خرس‌های ماه، بابون‌ها، تمساح‌های نیل، فیل‌ها، اورانگوتان‌ها و فلامینگوهای پر زرق و برق فکر کنید (لیست واقعا ادامه دارد).

علاوه بر فرصتی برای آشنایی نزدیک و شخصی با برخی از حیوانات باورنکردنی، بسیاری از فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای خانواده‌ها وجود دارد که در اینجا نیز با هم لذت ببرند. از مزرعه بچه‌ها گرفته تا انبوهی از نمایش‌های زنده حیات وحش اینجا یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی است!

بخوانید: پارک کروکدیل دبی

تفریحات فراموش نشدنی دبی

کشتی کروز Dhow در نهر دبی

جاهای دیدنی دبی؛

سوار یک کروز سنتی dhow شوید و احساس خواهید کرد که در زمان به عقب برگشته‌اید. جالب است بدانید که نهر دبی زمانی قلب تپنده دبی بود، به عنوان یک مرکز تجاری مهم برای بازرگانان از سراسر جهان عمل می‌کرد و مسئول بیشتر رشد اولیه شهر بود. اما امروزه، بخش جدایی ناپذیر زندگی محلی باقی مانده است؛ بسیاری از ساکنان هنوز در سواحل آن زندگی و کار می‌کنند و یکی از آن مکان‌هایی است که واقعا به دبی کمک می‌کند تا شخصیت منحصر به فرد خود را ببخشد.

می‌توانید با قدم زدن آرام در کناره‌های آن، پریدن بر روی یک ابرا (یک تاکسی آبی چوبی کوچک) یا سوار شدن به کشتی کروز در غروب آفتاب برای تجربه‌ای واقعا جادویی در کنار آن کاوش کنید. بازارهای نورانی، آسمان‌خراش‌های مدرن و برج‌های باد سنتی از جاذبه‌های این منطقه هستند.

سافاری صحرای دبی

جاهای دیدنی دبی؛

با وجود آسمان‌خراش‌های بلند و شگفتی‌های مهندسی در هر جهت، دبی همچنان یک شهر بیابانی است. پس بازدید از صحرا بدون سافاری دبی چگونه خواهد بود؟

بسیاری از اپراتورهای تور وجود دارند که گشت‌های نیم‌روزه و تمام‌روزه را در منطقه حفاظت‌شده صحرای دبی ارائه می‌دهند، اما اگر به‌دنبال چیزی واقعاً خاص هستید، به یک سفر یک روزه بروید که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ضروری این منطقه را شامل می‌شود. با سرعت زیاد در تپه‌های شنی به پایین پرتاب شوید، از شتر سواری یا دوچرخه سواری با چهارچرخ در بیابان لذت ببرید، به مزرعه شتر بروید تا جنبه سنتی تر منطقه را ببینید و روز خود را با یک شام عربی خانگی زیر ستاره ها به پایان برسانید. صحرا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است. بنابراین فقط مطمئن شوید که از قبل رزرو کنید زیرا این تورها اغلب هفته‌ها جلوتر به فروش می‌رسند!

بخوانید: ترسناک ترین مناطق دبی را می شناسید؟

نمایش La Perle by Dragoneدبی

به دنبال کارهایی برای انجام شبانه در دبی هستید؟ اجرای زنده فوق‌العاده‌ای از آب، آکروباتیک و آتش‌سوزی، La Perle توسط Dragone نوید یک شب سرگرمی فراموش‌نشدنی را می‌دهد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های شبانه دبی برگزار می‌شود.

این نمایش با بیش از 65 بازیگر بین‌المللی (شامل 23 ملیت مختلف)، داستان دبی را از دریچه‌ی دید یک دختر جوان روایت می‌کند که به حالتی رویا مانند در می‌آید و در امارات در جستجوی آن سرگردان است. یک مروارید گمشده، کشف فرهنگ‌ها، اکوسیستم‌ها و افراد مختلف در طول مسیر، همه با جلوه‌های ویژه خیره‌کننده، از جمله طوفان‌های باران، گلوله‌های آتشین، طبل‌های غول‌پیکر و موتورسیکلت‌های پرنده زنده شدند.

لا پرل که در داخل یک سالن تئاتر ساخته شده با فناوری پیشرفته و با ظرفیت حداکثر 1300 نفر قرار دارد، تجربه‌ای خاص و متفاوت است که حسابی شما را خوشحال و سرگرم می‌کند.

بخوانید: کانال آبی دبی

اسکی دبی

جاهای دیدنی دبی؛

تپه اسکی سفید پودری در وسط بیابان؟ باور کنید یا نه، اسکی دبی با تله کابین، پنگوئن و اسکی یکی از برترین جاذبه های گردشگری دبی است. با 22500 متر مربع مساحت اسکی سرپوشیده (یکی از سه مکان برتر برتر در جهان)، به راحتی می‌توان فهمید چرا !؟

این پیست اسکی دارای 5 شیب مختلف با دشواری‌های مختلف، یک منطقه سبک آزاد اختصاصی، مجموعه‌ای از آموزش‌ها برای اسکی بازان مبتدی و اسنوبورد سواران به طور یکسان و یک منطقه با پنگوئن‌های دوست داشتنی است که در آن می‌توانید با تعدادی از دوستان پشمالو ملاقات کرده و به آن‌ها سلام کنید. این قطعا یک تجربه بی نظیر است.

این پیست اسکی برنده چندین جایزه (به مدت سه سال به عنوان بهترین پیست اسکی سرپوشیده جهان نامگذاری شده است) را در مرکز خرید امارات خواهید دید. یک جاذبه به خودی خود که چهار طبقه خرید، بیش از 900 فروشگاه و یک سینما را به شما ارائه می‌کند.

پیست مسابقه شتر المرموم دبی

مسیر مسابقه شتر Al Marmoom که کمتر برای گردشگران شناخته شده است، اما یکی از مشهورترین جاهای دیدنی دبی در بین مردم محلی است، جایی که می‌توانید نگاهی اجمالی به یک سنت ورزشی کنید که بیش از 2500 سال در خاورمیانه وجود دارد، البته در محیطی مدرن‌تر.

Al Marmoomبزرگترین پیست مسابقه شتر در دبی است که درست در کنار دهکده‌ای با همین نام در قلب کویر قرار دارد و از همه بهتر، بازدید از آن کاملا رایگان است. به خاطر داشته باشید: فصل مسابقه معمولاً به طور انحصاری از اکتبر تا آوریل در ماه‌های زمستان برگزار می‌شود و مسابقات در اوایل صبح در روزهای جمعه و شنبه خواهد بود.

بخوانید: یوگا در دبی

جزیره النور دبی

جاهای دیدنی دبی؛

جزیره النور یک فرار شگفت انگیز از شهر شلوغ، منطقه‌ای دست ساز که در قلب شارجه در دریاچه خالد واقع شده است. این جزیره یک نقطه محبوب برای پیک نیک و روزهای بیرون رفتن است، این جزیره با یک پل عابر پیاده به سرزمین اصلی متصل می‌شود و دارای باغ‌های سرسبز، پیاده‌روهای پر پیچ و خم، فواره‌های جذاب و خانه پروانه‌های باورنکردنی است.

تصور کنید در خانه پروانه‌ها شاهد بیش از صدها پروانه با رنگ روشن خواهید بود که آزادانه در اطراف گیاهان گرمسیری پرواز می‌کنند. این واقعا یک تجربه جادویی است! اگر به دنبال مکانی آرام و بی‌صدا برای استراحت در طبیعت هستید، نه اینکه از دور چشم‌اندازهای درخشان دبی و شارجه را تحسین کنید، جزیره جدید و کم‌شناخته النور مکان مناسبی است. فقط مطمئن شوید که دوربین خود را برای گرفتن عکس‌های شگفت انگیز بیاورید.

بخوانید: دهکده میراث

دریاچه عشق دبی

با عزیزتان سفر می‌کنید و به دنبال کارهای رمانتیک برای انجام در دبی هستید؟ پس حتما به دریاچه عشق دبی بروید!

دریاچه عشق به اندازه‌ای بزرگ است که از فضا قابل مشاهده باشد، یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌ها و جاهای دیدنی دبی است. دریاچه‌ای ساخته دست بشر واقع در واحه القدرا که در میان تپه‌های شنی صحرای سلام قرار گرفته و به شکل دو قلب بزرگ و به هم پیوسته است.

با این وجود، کمی خوش آب و هوا، اما رمانتیک، این منطقه طوری ساخته شده است که عشق همه جا را فرا گرفته است، با گیاهان و گل‌هایی که به شکل قلب در مسیر پیاده‌روی قرار دارند. دریاچه به صورت 24 ساعته برای بازدید یا کمپینگ باز است. یک فرار دلپذیر و دوست داشتنی از شلوغی دبی و با بیش از 175 گونه پرنده، گوهر پنهانی است که ارزش بازدید را دارد.

میدان مسابقه دبی

جاهای دیدنی دبی؛

محل برخی از سرسبزترین فضای سبزی که در این منطقه خواهید یافت، میدان مسابقه میدانی با ظاهری آینده نگر، با فضایی برای بیش از 60000 تماشاگر مشتاق، یکی از محبوب‌ترین مناطق ورزشی محلی و از جاهای دیدنی دبی است.

این میدان مسابقه علاوه بر اینکه یک مکان مسابقه اسب دوانی در کلاس جهانی است (مشهورترین مکان برای میزبانی مسابقات جام جهانی 30 میلیون دلاری دبی در ماه مارس است)، همچنین چندین فعالیت و امکانات دیگر از جمله زمین گلف، زمین تنیس، رستوران‌ها و کافه‌ها ارائه می‌کند.

مسابقات از نوامبر تا آوریل اکثر سال‌ها (با اجتناب از گرمای شدید تابستان) برگزار می‌شود، با این حال، امکانات در این منطقه در تمام طول سال باز است، از جمله هتل مجلل و 5 ستاره میدان (که به طور گسترده یکی از بهترین هتل‌های دبی محسوب می‌شود، با اتاق‌هایی که مناظر فوق العاده‌ای از منظره شهر یا مسیر مسابقه ارائه می‌دهند).

بخوانید: سیتی واک دبی

اتودروم دبی

علاقه مند به سرعت هستید؟ در اتودروم دبی یکی از محبوب‌ترین کارهایی که در دبی برای طرفداران بنزین و اتومبیل‌ها انجام می‌شود، آن را پیدا خواهید کرد. با ظرفیت 15000 تماشاگر، پیست 5 کیلومتری اتودروم دبی میزبان برخی از معتبرترین رویدادهای مسابقه‌ای جهان در طول تاریخ بیش از 15 سال خود بوده است. به سری Le Mans، MotoGP، قهرمانی Procar امارات متحده عربی و خیلی چیزهای دیگر فکر کنید.

اتودروم علاوه بر اینکه مکانی دیدنی برای تماشای مسابقات زنده است (وب سایت آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید در طول اقامت شما چه خبر است)، همچنین خانه Kartdrome است. یکی از بهترین پیست‌های کارتینگ در شهر که هم بچه‌ها و هم بزرگسالان می‌توانند مانند دیوانه‌ها به مسابقه بپردازند. در کارت‌های برقی پیست بین‌المللی 1.2 کیلومتری در فضای باز برای شیاطین سرعت عالی است، در حالی که جوان‌ترها معمولاً مدار داخلی 620 متری را ترجیح می‌دهند. با این حال، برای هیجان نهایی، برای یک دور داغ در یکی از ابرخودروها ثبت نام کنید! از رانندگی با فراری GT گرفته تا فرمول DXB قانونی و همچنین BMW، آئودی TT، مک لارن، رنو کلیوس، و تک‌نفره‌های سبک پرودریفت!

بخوانید: از تفریحات عجیب دبی خبر دارید؟

اپرای دبی

جاهای دیدنی دبی؛

یک راه فوق العاده برای گذراندن یک شب؛ اپرا دبی با لباس‌های نه‌گانه و تجربه فرهنگ محلی کلاس haut، یک مکان اجرا با طراحی خیره‌کننده و پیشرفته است که درهای خود را در سال 2016 افتتاح کرد. با ظرفیت 2000 نفر، اپرای دبی در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین کارها برای انجام در مرکز شهر و جاهای دیدنی دبی تبدیل شده است. این مکان در واقع میزبان تعدادی نمایش عالی، اپرا، باله است.

زیپ لاین جبل جیس دبی

جبل جییس با دو ساعت رانندگی از دبی، در مرز امارات متحده عربی و عمان، بلندترین کوه امارات است که وسعت آن 1934 متر است. جبل جییس که یک مکان محبوب هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران است، در سال‌های اخیر تا حدودی به زمین بازی معتادان آدرنالین تبدیل شده و میزبان تعدادی از فعالیت‌ها و جاذبه‌های هیجان‌انگیز است.

برای شروع، طولانی‌ترین زیپ لاین جهان با تقریباً 2800 متر (طبق گزارش گینس) وجود دارد که با سرعت 150 کیلومتر در ساعت (93 مایل در ساعت) مناظری خیره‌کننده از کوه‌های هاجر را ارائه می‌دهد. یا تور آسمان جبل جیس، که در آن هنگام پرواز بر فراز رشته کوه ناهموار در مسیری پنج کیلومتری و شش زیپ لاین، هیجانات بسیار طولانی‌تر است.

اقامتگاه ساحلی جمیرا دبی

جاهای دیدنی دبی؛

جمیرا بیچ رزیدنس (JBR) که نماد غیرقابل انکار لوکس است، یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری دبی است که ترکیبی عالی از ساحل آرامش بخش، زندگی شبانه پر انرژی و خرید بی پایان را ارائه می‌دهد. این توسعه نمادین تقریباً دو کیلومتر در امتداد خط ساحلی دبی مارینا امتداد دارد و خانه تعدادی هتل در سطح جهانی (شما کمتر از 40 برج در سراسر خط ساحلی خواهید یافت)، رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید و غیره را در خود جای داده است.

چه به دنبال آفتاب گرفتن در یکی از سواحل متعدد باشید، چه در آب‌های نیلگون خلیج فارس شنا کنید، در امتداد The Walk (گردشگاهی پر از مغازه‌ها و غذاخوری‌ها) قدم بزنید، در ساحل جهانی JBR آب تنی کنید، یا در یکی از فروشگاه‌های متعدد، از خرید لذت ببرید. اینجا واقعا حس و حال خوبی برای شما به همراه خواهد داشت.

تجربه خرید محلی یا لوکس در مراکز خرید دبی

بازار بور دبی

یکی از جاهای دیدنی دبی برای خریداران، بازار بور دبی است. یک هزارتوی پرجنب‌وجوش ساحلی که از مسیرهای باریک سرپوشیده و مملو از هر نوع کالای قابل تصوری است. از پارچه‌های گلدوزی شده و فرش‌های دست‌بافت گرفته تا ادویه‌ها، طلا، عطر و سوغاتی‌ها، اگر به دنبال خرید چند قیمت هستید یا صرفاً می‌خواهید فضای بی‌نظیری را تجربه کنید، این مکان مناسبی است.

این بازار همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10:30 شب باز است، اما بهترین زمان برای آمدن، عصر است که گرما از بین رفته است.

بخوانید: راهنمای هیجان انگیز هاتا وادی هاب دبی؛ ماجراجویی به سبک عربی!

منطقه دیره دبی

جاهای دیدنی دبی؛

منطقه دیره، بهشت خریداران، جایی است که در آن همه چیز از بازارهای سنتی عربی گرفته تا مراکز خرید مدرن را خواهید یافت.

اما این تمام آن چیزی نیست که این منطقه تاریخی دبی برای ارائه دارد: سوار یک ابرا (تاکسی آبی سنتی) در پایین نهر شوید، از بازار طلا دیدن کنید تا برخی از بهترین جواهرات جهان را تحسین کنید. فقط هنگام یا برای خرید آن چانه بزنید. ادویه جات و سوغاتی در بازار شلوغ ادویه. در دومی، همه چیز از گیاهان تازه گرفته تا ترکیبات کمیاب ادویه جات منحصر به فرد در خاورمیانه را خواهید دید که آن را به یکی از بهترین مکان‌ها در دبی برای غذاخوری‌ها و دوستداران عطر تبدیل می‌کند!

وقتی هم که از همه خرید و گشت و گذار به استراحت نیاز دارید، برای یک فنجان قهوه با طراوت یا غذاهای لذیذ اماراتی به یکی از کافه‌ها و رستوران‌های متعدد بروید.

بخوانید: رمانتیک ترین جاهای دیدنی دبی را در برنامه سفرتان بگنجانید.

دبی مال

دبی مال یکی از جاهای دیدنی دبی با مساحتی بیش از 12 میلیون فوت مربع (و به درستی در کنار بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه) واقع شده است. علاوه بر این بیش از 1200 فروشگاه، 200 رستوران و کافه، یک پیست یخ در اندازه المپیک با برنامه های منظم یادگیری اسکیت، یک آکواریوم سرپوشیده و باغ وحش زیر آب، یک مرکز سرگرمی کودکان (KidZania) و بسیاری موارد دیگر را در خود جای داده است. راستی یادتان نرود که یک اسکلت دایناسور 25 متری و 155 میلیون ساله را در این مرکز خرید ببینید. مرکز خرید که حتی دو روز هم برای گشت و گذار در آن کم است.

توجه: از آنجایی که آب و هوای دبی معمولاً گرم است، بهتر است در ساعات اوج گرمای روز از مرکز خرید دیدن کنید (تهویه مطبوع دوست شماست!) قبل از بیرون رفتن در عصر برای گشت و گذار در زندگی شبانه باورنکردنی دبی.

مرکز خرید امارات دبی

جاهای دیدنی دبی؛

Mall of the Emirates یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید و یکی از جاذبه های گردشگری دبی است و به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. با بیش از 630 فروشگاه مناسب برای شیک پوشان لوکس و حتی بودجه‌های متوسط. به غیر از خرید، مراکز تفریحی و رستوران‌های مختلفی هم در این مرکز خرید پیدا می‌شود که احتمالا کارت اعتباری شما را خالی می‌کنند.

اگر می‌خواهید در فروشگاه‌های گران‌قیمتی مانند هاروی نیکولز و بلومینگ‌دیل به خرید بپردازید. توصیه ما این است که سوغاتی‌ها را در یکی از بسیاری از مغازه‌های سنتی عربی که ادویه‌ها، منسوجات و صنایع دستی می‌فروشند، تهیه کنید. اما صبر کنید، همان طور که گفتیم چیزهای بیشتری وجود دارد. این مرکز خرید سرپوشیده وسیع، دور از مرکز خرید معمولی شما، دارای یک پیست اسکی سرپوشیده، مجموعه تئاتر، سالن بولینگ، مرکز واقعیت مجازی، و سیاره جادویی مناسب برای کودکان است.

محله های دوست داشتنی دبی

مارینا دبی

اگر می‌خواهید از هیجان‌های کالسکه‌های تلماسه‌ای، آسمان‌خراش‌ها و پارک‌های آبی برای گذراندن یک روز ساده‌تر غافل شوید، به مارینای دبی بروید و در لبه آب قدم بزنید و بستنی بخورید یا قهوه در یکی از کافه‌های متعددی که در کنار گردشگاه قرار دارند. اگر هم به دنبال فعالیت و هیجان بیشتر هستید، دوچرخه یا اسکیت‌های درون خطی کرایه کنید و به سمت پایین مارینا واک پر از درخت نخل بروید. مخصوصاً در آخر هفته‌ها، این مکان برای مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور یکسان برای دریافت هوای تازه است. مطمئن باشید که با کمتر از 305 فروشگاه و 69 رستوران در امتداد 7 کیلومتری این منطقه، هنگام غذا خوردن و فعالیت‌ها از انتخاب لذت خواهید برد.

ارزانترین هتل های دبی را فقط از سه کلیک بخواهید!

حرف آخر

بیش از 50 مورد از بهترین جاهای دیدنی دبی! امیدواریم این لیست به شما انگیزه داده باشد تا برنامه ریزی سفر بعدی خود را به این شهر شگفت انگیز آغاز کنید. چه به دنبال تجمل و آرامش، هیجان و ماجراجویی باشید، چه هر دو، کارهای سرگرم کننده زیادی برای انجام در دبی خواهید یافت. پس برای چی منتظری؟ از امروز شروع به بستن چمدان های خود کنید.

سوالات متداول

بهترین جاهای دیدنی دبی کدامند؟

بهترین مکان برای بازدید در دبی برج خلیفه، عین دبی، پارک وایلد وادی و باغ معجزه دبی است.

از کجا می توانم بلیط برای بازدید از بهترین مکان های دبی بخرم؟

رای بازدید از بهترین مکان های دبی می توانید به صورت آنلاین بلیط تهیه کنید. شما همچنین می توانید بلیط را از گیشه جاذبه ها تهیه کنید، اما در این صورت، خطر از دست دادن جاذبه های محبوبی را که از قبل رزرو می شوند، از دست خواهید داد.

بهترین مکان های دبی برای بازدید با بچه ها کدامند؟

بهترین مکان ها برای بازدید در دبی با بچه ها لگولند دبی، پارک آبی آکواونچر و ساحل کایت است.

بهترین مکان های دبی برای بازدید از معماری کدامند؟

بهترین مکان های دیدنی دبی برای معماری برج العرب، موزه آینده، قاب دبی و مسجد جمیرا است.

بهترین مکان های دبی برای استراحت کدامند؟

بهترین مکان‌هایی که در دبی برای استراحت می‌توانید ببینید، کروز دوبی، پارک سافاری دبی و ساحل کایت است.

بهترین مکان های دبی برای غذا خوردن کدامند؟

بهترین مکان های دبی برای غذا خوردن، دبی مال، برج العرب و مدینه جمیرا هستند.

نظرات کاربران