دریاچه عشق دبی

دریاچه عشق دبی؛ همه چیز درباره تالاب های قلبی شکل در صحرای دبی

دبی از یک بیابان خشک به شهری مدرن، لوکس و معروف تبدیل شد. شگفتی‌های این شهر مجلل تمامی ندارد؛ به نخل جمیرا یا حتی جزایر جهانی که نگاه می‌کنید، متوجه خواهید شد که هیچ چیز برای معماران و طراحان دبی، نشد ندارد. اما جاذبه‌های دست‌ساز دبی به همین دو مورد ختم نمی‌شود و با عجیب‌ترین آن در این مقاله آشنا خواهید شد.به نظر شما آیا در وسط بیابان می‌توان فضای سبز درست کرد؟ دریاچه چی؟ حتماً می‌گویید، امکان ندارد. اما برای مسئولان دبی هیچ چیز غیرممکن نیست. یکی از جدیدترین جاذبه‌های ساخت بشر که در تور دبی خواهید دید، دریاچه عشق است. حالا چرا دریاچه عشق دبی؟

رزرو تور دبی

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران دبی را برای ماه عسل چک کنید!

دریاچه عشق؛ رومانتیک‌ترین مکان دبی

دریاچه عشق دبی

دو دریاچه بزرگ همانند دو قلب در هم تنیده طراحی و اجرا شده‌اند که دریاچه عشق را بوجود آوردند و به رومانتک‌ترین جاذبه دبی تبدیل شده‌اند. برای هر قسمت این دریاچه به خوبی فکر شده، مثلا درختان به گونه‌ای چیده شدند که از نگاه پرندگان کلمه “عشق” را به زبان می‌آورد. از وسعت آن هم برایتان بگوییم به حدی این دو قلب بزرگ هستند که از فضا هم دیده می‌شوند و همین باعث شده تا این شگفتی عجیب و در عین حال جالب محبوب و جهانی شود. در کنار این دو قلب هم کلمه «LOVE» به اندزه بزرگ نوشته شده تا تماما به نماد عشق دبی تبدیل شود.

وقتی تصمیمی می‌گیرید به دبی سفر کنید؛ قبل از هر چیز به سراغ 100 کاری که در دبی باید انجام بدیم؛ بروید. عجایب و دیدنی‌های این شهر هر لحظه به روز می‌شود و چه بهتر که از ثانیه به ثانیه وقتتان استفاده کنید. اگر هم برای ماه‌عسل به دبی سفر می‌کنید؛ به هیچ وجه دریاچه عشق دبی را از دست ندهید.

بخوانید: معرفی شهر دبی؛ آن روی دیگر دبی را بشناسید!

چگونه به دریاچه عشق برویم؟

از آنجایی که دریاچه عشق دبی در بیابان قرار دارد؛ شاید فکر کنید که دسترسی به آن سخت و دشوار است. اما نگران نباشید به آن هم فکر شده و با پیگیری علائم شهر به راحتی می‌توانید به دریاچه عشق برسید. مطمئن باشید برای رسیدن به این مکان شگفت انگیز مشکلی نخواهید داشت. بیایید کمی دقیق‌تر راه دسترسی را به شما بگوییم:

از شارجه به جاده امارات E611 به سمت جبل علی بروید. از خروجی 35 خارج شوید. در 20 کیلومتری خروجی با مجسمه اسب و دوربرگردان روبرو می‌شوید. از اینجا به چپ و سپس در میدان بعدی به سمت راست بروید تا به دریاچه عشق برسید. هر چند که با وارد کردن لوکشین در نرم‌افزارهای مختلف یا گوگل مپ راه رسیدن برای شما راحت‌تر خواهد بود و همین مسیر را به کمک آن طی خواهید کرد.

هزینه ورودی دریاچه عشق چقدر است؟

دریاچه عشق یکی از زیباترین جاذبه‌های جدید دبی است که همانند آن را در دنیا هم پیدا نمی‌کنید. با توجه به محبوبیت و کارهای سرگرم کننده‌ای که در این دریاچه می‌توانید، حتما فکر می‌کنید که هزینه زیادی باید پرداخت کنید؛ ولی بازدید از این مکان رومانتیک کاملا رایگان است. البته، هزینه رفت و آمد یا کرایه تاکسی و مواد خوراکی را هم در نظر بگیرید. راستی، چون چندساعتی را در دریاچه عشق دبی هستید؛ پس خوراکی و مواد غذایی با خودتان ببرید تا یک پیک نیک عاشقانه داشته باشید.

کارهایی که باید در LOVE LAKE DUBAI انجام دهید؟

دریاچه عشق دبی

احتمالاً دیدن دو قلب بزرگ که می‌توانید عکس‌های آن را از گوگل هم ببینید؛ برای شما چندان جالب به نظر نرسد. اما، این دریاچه هم مانند جاهای دیدنی دیگر این شهر، مانند برج خلیفه دبی، نمایشگاه اکسپو، بزرگترین چرخ و فلک دنیا یا عمیق‌ترین استخر جهان دیدنی و جذاب است و می‌توانید اوقات خوب و رمانتیکی را در اینجا سپری کنید.

عکس و سلفی یادگاری بگیرید.

مناظر مختلفی در دریاچه عشق دبی وجود دارند که فقط و فقط برای عکس گرفتن ساخته شده‌اند. مثلاً نیمکت چوبی کنار دریاچه که یک قلب چوبی هم در پشت سرش قرار دارد؛ می‌تواند یک عکس عاشقانه برای شما باشد. در کل نمادهای عشق زیادی در اطراف این دریاچه است که پس زمینه قشنگی برای عکس هستند.

به دیدن قوهای سفید دریاچه بروید.

محیط سرسبز کنار دریاچه و وسعتش باعث شده تا قوهای سفید زیبا که نماد عشق هستند، خیلی به چشم بیایند. تماشای قوهای سفید که در دریاچه عشق دبی مشغول آفتاب گرفتن و شناکردن هستند خیلی لذت‌بخش و دیدنی خواهد بود. البته، فقط قو نیست و بیشتر از 170 گونه جانوری و گیاهی در این دریاچه دیده می‌شود. دورتا دور دریاچه پر از درخت‌های زیتون و نخل و حتی پرنده‌های دیگری مثل عقاب، شاهین و اردک است؛ پس فقط انتظار دیدن قو را نداشته باشید. راستی از همه حیوانات گفتیم، به ماهی‌های داخل دریاچه هم اشاره‌ای کنیم که با رنگ‌های قرمز خودشان به این دریاچه رنگ بخشیدند.

پیاده‌روی دورتا دور دریاچه را امتحان کنید.

همان‌طور که گفتیم یکی از تفریحات دبی سر زدن به دریاچه عشق است که زیبایی‌های منحصربفردی را در دل بیابان به وجود آورده. پیاده‌روی در اطراف آن و تماشای این سرسبزی در کنار شن‌های خشک بیابان خیلی جالب و در عین حال حیرت‌انگیز است.

برای پیک نیک به دریاچه عشق بروید.

دریاچه عشق دبی

یکی از بهترین‌ مکان‌های دبی برای خوشگذرانی و پیک نیک قطعا دریاچه عشق است. در اینجا بخش‌های اختصاصی به همراه امکانات کامل و باربیکیو قرار دادند تا شما یک روز عالی و سرگرم‌کننده کنار خانواده و دوستانتان داشته باشید.

به کمپ ستاره‌ها بروید.

بر هیچ کس پوشیده نیست که آسمان شب کویر پر از شگفتی و ستاره‌های درخشان است. حالا فرض کنید کنار دریاچه عشق دبی نشسته‌اید و آسمان‌های بی‌انتهای پر از ستاره را تماشا می‌کنید.

به دنبال آرامش بروید.

به دور از شلوغی شهر، دریاچه و باغ عشق در دبی فضایی آرام را در سایه طبیعت برای شما فراهم می‌کند تا با خودتان کمی خلوت کنید.

نکاتی که برای رفتن به دریاچه عشق دبی باید بدانید.

برای دیدنی این جاذبه باورنکردنی در دل کویر، یک سری نکات را باید از قبل بدانید:

  • همانطور که گفتیم مسیر دریاچه به خاطر قرار گرفتن در بیابان پر از دست‌انداز و سخت است. به همین دلیل باید از ماشین‌های مجهز و آفرود مانند استفاده کرد. البته خودروهای چهارچرخ هم گزینه مناسبی برای رسیدن به این مکان شگفت‌انگیز هستند.
  • امکانات رفاهی کمی در این دریاچه وجود دارد؛ بنابراین، قبل از هر چیز با خودتان لوازم و مواد غذایی داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید به تماشای غروب خورشید در این دریاچه بنشینید؛ ترجیحاً با خودتان چراغ قوه داشته باشید.
  • مهم‌تر از همه کفش است؛ مسلما به خاطر شن‌های بیابان پوشیدن صندل و دمپایی معقول‌تر است.
  • غذا دادن به پرندگان و ماهی ها در محوطه دریاچه عشق اکیدا ممنوع است.

رستوران‌های دریاچه عشق دبی

خوب با توجه به بکر بودن طبیعت این جاذبه گردشگری، فروشگاه و رستوران در اطراف آن وجود ندارد. اما ماشین‌های سیار زیبایی هستند که انواع غذاهای خوشمزه عربی و حتی فست‌فود را ارائه می‌دهند. ولی همیشه نیستند!

بهترین زمان رفتن به دریاچه عشق دبی

دریاچه عشق دبی

در بیشتر مواقع از روزهای سال می‌توانید به دیدن این جاذبه روماتیک دبی بروید. اما معمولا بهترین زمان سفر به دبی، فصل زمستان است که دمای هوا مطبوع و کاهش پیدا می‌کند.

مکان‌های دیدنی اطراف دریاچه عشق

از آنجایی که این دریاچه در وسط بیابان قرار گرفته است؛ انتظار دیدن جاهای دیدنی اطراف آن را نداشته باشید و باید به شهر دبی برگردید.

هتل‌های اطراف دریاچه عشق دبی

استراحتگاه بیابانی باب الشمس: استراحتگاه و آبگرم صحرای باب الشمس یک ساختمان سنتی به سبک قلعه عربی است. در این سبک اتاق‌های مهمان به حیاط‌هایی با فواره‌ها، باغ‌ها، و گذرگاه‌های سنگی باز می‌شوند.

کمپ ستارگان: این کمپ یک اتاق خواب مستر روی پشت بام کریستالی، همراه با فانوس و شمع دارد که فضای زیبایی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند. همچنین، در کمپ ستارگان؛ رستوران در فضای باز، ایستگاه نوشیدنی، دستگاه نسپرسو و قسمت نشیمن، تلسکوپ، بلندگوهای بلوتوث و شومینه با هیزم برای استفاده مهمانان در دسترس است.

در آخر

رزرو بلیط هواپیما ارزان دبی و سفر به این شهر عجیب و لوکس پر از هیجان است. اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید؛ قبل از هر چیز برنامه‌ریزی کنید و فهرستی از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید و جاهایی که می‌خواهید ببینید، درست کنید. در این میان، حتما دریاچه عشق را هم یادداشت کنید؛ یک سافاری در دل کویر و تماشای بزرگترین دریاچه قلب مانند جهان! حتما ارزش دیدن را خواهد داشت.

نظرات کاربران