سافاری دبی

سافاری دبی؛ یک شب را در صحرا بگذرانید!

در حال برنامه ریزی برای سافاری در صحراهای دبی هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟در این مقاله همه چیزهایی را که برای برنامه ریزی یک سافاری دبی باید بدانید را به شما خواهیم گفت، از جمله؛ بهترین تورهای سافاری صحرای دبی، فعالیت هایی که می توانید در صحرا انجام دهید، و چیزهایی را که باید در صحرا به همراه داشته باشید.

رزرو تور دبی

صحرای دبی منظره طبیعی بی نظیری است که تا جایی که چشم کار می کند، تپه های شنی طلایی در آن وجود دارد. این تجربه از چیزیی که در عکس و فیلم ها می بیند بسیار متفاوت تر است، هیچ سفری به دبی بدون یک ماجراجویی کویری کامل نخواهد بود.

بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شما را با برنامه ریزی برای رفتن به کویرهای دبی آشنا کنیم!

گارانتی بهترین قیمت بلیط هواپیما دبی را فقط از سه کلیک بخواهید!

سافاری صحرای دبی دقیقا چیست؟

سافاری دبی

سافاری در صحرا یک راه کلاسیک و ماجراجویانه برای دور شدن از درخشش مدرن دبی به سمت مناظر شنی صحرای عربستان است.

یک تور سافاری معمولاً شامل ترانسفر است که در آن شما را از یک مکان یا هتل با راننده می‌برند. وسیله نقلیه مورد استفاده یک SUV 4×4 محکم است که می‌تواند مسافت‌های طولانی را طی کند و حتی روی تپه‌های شنی به راحتی رانده شود. باید بدانید که هنگام رزرو تور می‌توانید تجربه سافاری دبی خود را براساس علاقه‌مندی‌هایتان تغییر دهید.

پس از رسیدن به آن، برای تجربه‌های اکشنی که بخشی از بسته سافاری صحرای خاص شما هستند، آماده می‌شوید. شتر سواری و ورزش‌های ماجراجویی بخش معمولی سافاری در صحرا هستند. اگر بسته شما شامل غروب آفتاب و تجربه ناهارخوری است، می‌توانید از یک شام عربی باربیکیو و تماشای نمایش‌های فولکلور، رقص شکم، نمایش تنوره، همراه با سایر فعالیت‌های عربی مانند خالکوبی حنا و جلسات قلیان لذت ببرید.

پس از لذت کامل در بیابان، زمانی که زمان بازگشت به شهر فرا می رسد، در هتل خود رها خواهید شد. اگر در سفر یک شبه هستید، می‌توانید شب را در محیطی عالی از کویر بگذرانید و صبح روز بعد به شهر بازگردید.

بخوانید: تفریحات رایگان دبی

بهترین سافاری های صحرای دبی در یک نگاه

به طور کلی بهترین تورهای صحرایی عبارت اند از: تپه‌های قرمز دبی، سافاری شتر و باربیکیو در الخیمه که توری کامل و تحسین‌ برانگیز است، در این تور که تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برایتان به ارغوان می آورد با راهنمایان خونگرم و صمیمی همراه خواهید بود تا واقعاً از زمان خود در صحرا نهایت لذت را ببرید. این تور تقریباً شامل همه چیزهایی است که به آن نیاز دارید.  

سافاری مقرون به صرفه دبی: سافاری تپه‌های قرمز، شتر سواری، ساندبوردینگ و باربیکیو . سفر با بودجه کم در دبی به این معنی نیست که باید از برخی تفریحات بگذرید، در این تور کویری، شما هنوز هم می توانید بیشتر فعالیت ها را انجام دهید، اما با قیمت ارزان تر.

بهترین سافاری لوکس دبی: سافاری صحرای 7 ساعته پلاتینیوم دبی از لوکس ترین تورهای صحرا ایی است که می توانید آن را تجربه کنید. با این تور که در روز شروع می شود و به یک سافاری شبانه در صحرا ادامه پیدا می کند، می توانید تجربه ای جدید و طولانی و منحصر به فرد از سفر صحرایی خود داشته باشید.

تفریحات سافاری که می توانید ساعت ها از آن ها لذت ببرید

چهار چرخه سواری: در این تفریح فوق العاده سرگرم کننده به جای این که سوار ماشین یا وسیله ای شوید که راننده داشته باشید، خودتان باید در تپه های شنی مورتور 4 چرخ را برانید، که یک راه خوب برای بالا بردن آدرنالین است!

Sandboarding: این تفریح مانند اسنوبورد است، اما روی شن و ماسه. اکثر سافاری های صحرا این تفریح را به عنوان بخشی از پکیج به شما ارائه می دهند.

نقاشی حنا: یک نوع سنتی از هنر که در جنوب ایران و کشور های عربی طرفدارن زیادی دارد. در اکثر تورهای سافاری می توانید از این خدمات استفاده کنید. طرح های سنتی روی دستتان سوغاتی است که برای مدتی به همراه داشته باشید.

تجربه شاهین: مردم قبلاً در امارات یا شاهین نگهداری میکردند یا آن ها را شکار می کردند، بنابراین دیدن مهارت های مربیان شاهین ها و روابط بین آنها و پرندگانشان برایتان جالب خواهد بود.

شتر سواری: سنتی ترین راه برای گردش در کویرهای دبی، شتر سواری است. شتر سواری تجربه ای شیرین است که از سفرتان به دبی سال ها در ذهنتان می ماند.

بخوانید: تفریحات لاکچری دبی

سافاری دبی

در ادامه!

بالون هوای گرم: این تفریح ارزان نیست، اما واقعاً شبیه به یک جادو است که می توانید آن را به تجربیات ارزشمند سفر دبی خود اضافه کنید .

دیدن غروب خورشید در بیابان: دیدن غروب آفتاب همیش از لذت بخش ترین تجربیاتی است که می توانید در زندگی خود داشته باشید، اما اگر در صحرا به سراغش بروید، حسی شبیه به این که در جادو سفر کرده اید بهتان دست خواهد داد. خوشبختانه تعداد زیادی سافاری شبانه در صحرای دبی وجود دارد که دیدن این منظره را برایتان فراهم می کند.

شام در صحرا:  بسیاری از تورها شامل یک شام در پایان روز هستند که در آن، غذا در اردوگاه سنتی بادیه نشینان سرو می شود. برخی از این شام ها شامل اجرای سنتی موسیقی و حرکات محلی نیز هستند.

یک شب را در صحرا بگذرانید: برای یک تجربه کامل صحرا گردی، هیچ چیز بهتر از یک شب ماندن در بیابان نیست. با این کار تجربه خودتان را از غروب خورشید تکمیل می کنید، دیدن طلوع خورشید در صحرا قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری نخواهد بود.

همیشه نظر افراد درباره تورهای صحرایی دبی بسیار مثبت است و طرفداران زیادی نیز دارد، به راحتی می توان دلیل آن را فهمید.

با ارزانترین تور دبی، از سافاری در این شهر رویایی لذت ببرید.

بهترین سافاری شبانه در دبی

سافاری دبی

بهترین اتفاق در صحرای دبی این است تا از زمان خود در صحرای دبی با گذراندن شب زیر ستاره ها لذت ببرید. هنگامی که به صحرای لهباب رفتید، می‌توانید دوچرخه‌سواری با چهارچرخ انجام دهید. پس از آن، می توانید ساندبوردینگ را امتحان کنید. سپس برای شب به محل کمپینگ بروید و بعد از کمی استراحت شترسواری کنید و برای تماشای غروب خورشید بر فراز تپه‌ها آماده شوید.

در بازگشت به کمپ، بهترین گزینه دیدن حرکات سنتی و صرف یک شام مجلل است. نشستن در اطراف آتش و گوش دادن به داستان های صحرا راهی به یاد ماندنی برای پایان دادن به روز خواهد بود.

در تمام این لحظات ثبت آن ها را با عکاسی فراموش نکنید.

بخوانید: تفریح در دبی تمام شدنی نیست؛ 19 کاری که نباید از دست بدهید!

آیا باید سافاری صحرای دبی را امتحان کنید؟

بله حتما! سافاری صحرای دبی یک ماجراجویی کاملا منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد طبیعت وحشی صحرا را تجربه کنید.نه تنها این مورد، بلکه بینشی در مورد سنت های قدیمی و همچنین فعالیت های جدیدتر و هیجان انگیز از دبی را به شما انتقال می دهد. ممکن است فکر کنید که دبی فقط آسمان‌خراش‌ها و جزایر مصنوعی دارد، اما وقتی به یک سافاری در صحرا می‌روید که فقط 45 دقیقه با ماشین از شهر فاصله دارد، مناظر طبیعی و گسترده با تپه‌هایی که به نظر می‌رسد تا ابد ادامه دارند، خود را به شما نشان می‌دهد.

بخوانید: کارهای ممنوعه در دبی

چه وسایلی را برای سافاری در صحرا در دبی ببندیم

سافاری دبی

لباس

لباس‌های گشاد و سبک برای آب و هوای کویر ضروری است. برای محافظت در برابر آفتاب و قرار گرفتن در معرض احتمالی شن، آستین‌های بلند و شلوار را در نظر بگیرید. برای محافظت بیشتر در برابر آفتاب، کلاه، عینک آفتابی و ضد آفتاب به همراه داشته باشید.

کفش

برای جلوگیری از ورود شن و ماسه به کفش‌هایتان، کفش‌های دربسته یا صندل‌هایی با بند مچ پا بپوشید و برای راه رفتن در شن‌ها راحت باشد. توجه داشته باشید که کفش راحت بسیار مهم است، به خصوص اگر قصد دارید در فعالیت‌هایی مانند تپه زدن شرکت کنید.

بخوانید: زیپ لاین دبی؛ هر آنچه که باید قبل از رفتن بدانید!

دوربین و لوازم جانبی

لحظات نفس‌گیر را با همراه داشتن دوربینی با فضای ذخیره کافی ثبت کنید. با کیسه‌های زیپ‌دار یا قاب‌های محافظ از دوربین و گوشی خود در برابر شن و ماسه محافظت کنید.

 مدارک ضروری

کارت شناسایی معتبر، گذرنامه و هرگونه مجوز لازم برای سافاری صحرا را به همراه داشته باشید. حواستان باشد که بیمه مسافرتی شما به روز است.

تنقلات

میان وعده‌های سبک همراه خود داشته باشید تا انرژی خود را در طول سافاری حفظ کنید. برخی از تورها ممکن است نوشیدنی‌هایی را ارائه دهند، اما عاقلانه است که در صورت داشتن هر گونه آلرژی یا رژیم غذای خاص، چند میان وعده در دسترس داشته باشید.

بخوانید: دبی بریم یا آنتالیا؛ مقایسه همه جانبه برای عاشقان ساحل و دریا!

وجه نقد و انعام

انعام دادن یک عمل رایج و راهی برای نشان دادن قدردانی از خدمات عالی است. مقداری پول نقد برای راهنماهای انعام دادن، رانندگان و هر گونه خدمات اضافی همراه داشته باشید.

داروها

اگر نیازهای پزشکی خاصی دارید، داروهای لازم را به همراه داشته باشید. اگر در حین فعالیت‌هایی مانند تپه شنی مستعد ناراحتی ناشی از ماشین هستید، از قرص‌های مخصوص حرکت استفاده کنید.

ابزارهای الکترونیکی

یک پاوربانک برای دستگاه‌های الکترونیکی خود بیاورید، زیرا ممکن است به ایستگاه‌های شارژ در بیابان دسترسی نداشته باشید. برای مقابله با گرما، یک فن قابل حمل یا حوله خنک کننده به همراه داشته باشید.

بخوانید: با کروز سواری در دبی چه کارهایی می توان انجام داد؟

بهترین مکان‌ها در دبی و اطراف آن برای سافاری دبی

سافاری دبی

منطقه Dubai Desert Conservation Reserve

با تورهای راهنما و دیدار با حیات وحش در منطقه حفاظت شده صحرای دبی، زیبایی‌های بکر کویر را کاوش کنید. آرامش تپه‌های شنی را دور از شهر شلوغ در این سافاری برای همیشه برای شما به یادگار خواهند ماند.

منطقه Al Marmoom Desert Conservation Reserve

منطقه حفاظت‌شده صحرای آل مرموم در میان گیاهان و جانوران متنوع قرار دارد و تجربه‌ای منزوی‌تر از بیابان را ارائه می‌دهد. برای علاقه‌مندان به طبیعت و کسانی که به دنبال سافاری بیابانی آرام‌تر هستند، این منطقه ایده آل است.

منطقه Liwa Oasis

این منطقه که به خاطر تپه‌های شنی سر به فلک کشیده‌اش معروف است، یک محیط بیابانی منحصر به فرد و دیدنی را فراهم می‌کند. برای جویندگان هیجان و علاقه‌مند به تپه‌های شنی مهیج بسیار مناسب است.

منطقه Hatta Desert

صحرای هاتا زیبایی صحرا را با جذابیت کوه‌ها و وادی‌ها ترکیب می‌کند. بهترین سافاری دبی که مناظر متنوعی را ارائه می‌دهد و آن را به یک انتخاب همه کاره برای سافاری در صحرا تبدیل می‌کند. اینجا هر نوع امکانات و بازی و سرگرمی که فکرش را بکنید، برایتان فراهم می‌کنند.

منطقه Dubai Desert Safari Camps

بسیاری از اپراتورها کمپ‌هایی را در صحرا راه‌اندازی می‌کنند و تجربه‌ای همه‌جانبه با فعالیت‌های فرهنگی و سرگرمی فراهم می‌کنند. شترسواری، اجرای رقص سنتی و فرصت‌های تماشای ستارگان ارائه شده در بسته سافاری صحرا یک سفر عالی را برای شما خلق می‌کند.

بخوانید: 7 تفریح عجیب در دبی

سافاری دبی

منطقه Al Aweer

یک منطقه محبوب برای بسیاری از ماجراجویی‌های سافاری دبی است که در حومه دبی واقع شده است و دسترسی راحتی دارد. در واقع الوییر در حدود چهل کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک فرار سریع از شهر هستند. تپه‌های شنی در Al Aweer مناظر متنوعی را ارائه می‌دهند، که برای تجربه‌های هیجان‌انگیز تپه‌پاشی مناسب است. این منطقه اغلب خلوت و آرام‌تر است.

منطقه Al Khatim

برای کسانی که به دنبال کمی دورتر از دبی هستند، الخاتیم یک مکان بیابانی بکر است که به دلیل تپه‌های شنی وسیع و محیط آرامش شناخته شده است. تپه‌های شنی وسیع و دست نخورده الخاتیم در 170 کیلومتری دبی، در مجاورت E22 در میان ابوظبی و العین، محیطی زیبا را ارائه می‌دهد. فضای ساکت‌تر به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد با زیبایی‌های طبیعی کویر ارتباط برقرار کنند و از فعالیت‌هایی مانند سندبورد سواری در محیطی خلوت‌تر لذت ببرند.

بخوانید: تفریحات تابستانی دبی

برای سافاری صحرای دبی کجا اقامت داشته باشیم؟

از آنجایی که بیشتر سافاری‌های صحرای دبی شامل رفت و آمد می‌شوند، واقعاً مهم نیست که کجای دبی اقامت داشته باشید. شما می توانید منطقه و هتلی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب سبک سفر شما باشد.

با رزرو هتل دبی از سه کلیک، سفری راحت را شروع کنید.

حرف آخر

امیدواریم این راهنما برای برنامه ریزی تور کویر دبی برای شما مفید بوده باشد. ما سعی کردم همه چیزهایی را که باید قبل از بازدید از صحرا بدانید و همچنین بهترین تورهایی که به آنها ملحق می شوید را به شما ارائه دهیم.

سوالات متداول

بهترین زمان برای تجربه سافاری در صحرا در دبی چه زمانی است؟

محبوب‌ترین زمان‌ها هنگام طلوع یا غروب خورشید است که دما راحت‌تر است و مناظر بیابانی با رنگ‌های طلایی پوشیده شده است. این یک تجربه جادویی هم برای علاقه مندان به عکاسی و هم برای دوستداران طبیعت است.

آیا در طول وعده های غذایی سافاری در صحرا، جایگزین‌های گیاهی یا رژیم غذایی خاص موجود است؟

غذاهای گیاهی و سایر ترجیحات غذایی توسط بسیاری از ارائه دهندگان تور ارائه می‌شود. به منظور تضمین یک غذای رضایت بخش، توصیه می‌شود از قبل به ارائه دهنده تور خود در مورد نیازها یا ترجیحات غذایی خود اطلاع دهید.

یک سافاری معمولی در صحرا در دبی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان ممکن است متفاوت باشد، اما اکثر سافاری های بیابانی حدود 6 ساعت طول می‌کشند، از جمله حمل و نقل به و از صحرا. تورهای خصوصی یا تجربه های شبانه ممکن است مدت زمان متفاوتی داشته باشند.

در طول سافاری در صحرا می توان با چه نوع حیات وحشی روبرو شد؟

حتی با وجود اینکه صحرای دبی با آب و هوای خشک خود سازگار شده است، اما همچنان ممکن است غزال، اوریکس عربی و انواع گونه‌های پرندگان را ببینید.

چگونه باید برای تپه شنی آماده شوم و آیا برای همه مناسب است؟

تپه‌بازی یک تجربه هیجان‌انگیز است، اما ممکن است برای افرادی با شرایط پزشکی خاص مناسب نباشد. توصیه می‌شود که راهنمای خود را در مورد هرگونه نگرانی بهداشتی مطلع کنید و زنان باردار مجاز به شرکت در تور سافاری صحرا نیستند.

نظرات کاربران