Underwater zoo in Dubai Aquarium
18 مرداد 1402
دبی

تفریحات رایگان دبی؛ بدون کیف پول خوش بگذرانید!

تفریحات رایگان در دبی! بله حقیقت دارد. این روزها دبی به شهری پر از شگفتی تبدیل شده و بی‌دلیل هم نیست. از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا که پر از کوسه هستند گرفته تا پیست اسکی در وسط بیابان، انواع ورزش‌های آبی و سافاری در صحرا، این شهر هر چیزی که را که بخواهید در اختیارتان می‌گذارد. فقط شاید نتوانید با هزینه‌های آن‌طور که باید، کنار بیایید. با این حال، ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که در دبی هم می‌توانید بدون خرج کردن پول‌های گزاف، به تفریح و خوشگذرانی بپردازید. 

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما چارتری دبی را با سه کلیک رزرو کنید !

تفریحات رایگان دبی چیست؟

دبی سرگرمی های رایگان مختلفی را ارائه می‌دهد: سواحل زیبا، نمایش‌های مسحورکننده فواره دبی، و فضای پر جنب و جوش بازارهای طلا و ادویه سنتی. در دبی مارینا بگردید، در رویدادهای فرهنگی در منطقه تاریخی الفهیدی شرکت کنید یا از خرید ویترینی در دبی مال لذت ببرید. از آثار هنری در فضای باز در JBR لذت ببرید یا به سادگی از معماری نمادین شهر شگفت زده شوید. خلاصه که بریم ببینیم چه تفریحات رایگانی در این شهر لاکچری وجود دارد.

بخوانید: 7 تفریح عجیب در دبی

بهترین تفریحات رایگان دبی 

برخی از تفریحاتی را که سرگرم‌کننده و عالی هستند به صورت رایگان در دبی انجام دهید. چه کارهایی….

1. در خیابان السرکال، هنر را در آغوش بگیرید

تفریحات رایگان دبی

با هنری‌ترین خیابان دبی (السرکال) شروع می‌کنیم، جایی که بیشتر از هر مکان دیگری، نمایشگاه، گالری و فضا‌های هنری گرد هم آمده‌اند تا شما را به دنیای قدیم و جدید هنر ببرند. در اینجا اجراهای رایگان و نمایش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت هزینه ورودی، آن‌ها از نزدیک ببینید. مطمئن باشید که این خیابان به حدی برای شما جذاب خواهد بود که یک روز کامل را در آن سپری خواهید کرد. 

در کل، ارزش یک بازدید برای دیدن فرهنگ بدون نیاز به خرج کردن یک درهم را دارد.

آدرس: Al Quoz

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است

سایت: alserkalavenue.ae

تلفن: 04 333 3464

تور دبی را با سه کلیک رزرو کنید و از تفریحات رایگان این شهر لذت ببرید.

2. گنجینه های قدیمی را در موزه عتیقه کشف کنید

اگر به دنیای اشیای خاص و قدیمی علاقه دارید، حتما از رفتن به عتیقه فروشی ذوق‌زده خواهید شد. حالا نظرتان درباره سفر به موزه عتیقه دبی چیست؟ گنجینه‌ای قدیمی در منطقه القوز که نیازی به پرداخت ورودی ندارد و از تفریحات رایگان دبی است. وقتی به غرفه‌های مختلف فروش عتیقه جات، سرامیک و اجناس دست‌ساز نگاه می‌کنید، انگار که به گدشته سفر خواهید کرد و با دیدن هر کدام از این آثار و وسایل شگفت‌زده می‌شوید. شاید هم وسوسه شوید و چند تکه بخرید! 

آدرس:   Al Quoz

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 20:30 باز است

سایت: fakihcollections.com

تلفن: 04 347 9935

بخوانید: تفریحات لاکچری دبی

3. یک فیلم رایگان در سینما آکیل از تفریحات رایگان دبی

Akil Cinema Dubai

سینما آکیل مکان جالبی برای نشستن و تماشای فیلم است. سینمایی بامزه با صندلی‌های مخملی قرمز رنگ و دیوارهای پوشیده از پوسترهای فیلم قدیمی. این سینما گاهی اوقات فیلم‌های رایگانی را به نمایش می‌گذارد، بنابراین ارزش آن را دارد که در زمان برگزاری این فیلم‌های رایگان، وب‌سایت را زیر نظر داشته باشید و به تماشای یک فیلم بروید.

آدرس: Alserkal Avenue, Al Quoz

سایت: cinemaakil.com

ساعات کاری: زمان بندی‌ها متفاوت است

بخوانید: 15 تا از بهترین سینماهای دبی؛ اهل تماشای فیلم هستید؟

4. باغ وحش زیر آب در آکواریوم دبی هم یکی از تفریحات رایگان دبی

از زندگی دریایی در آکواریوم دبی در مرکز خرید دبی شگفت زده شوید. این آکواریوم واقعا بی‌نظیر است، می‌توانید از پشت مخزن‌های شیشه‌ای انواع رنگارنگ ماهی‌ها و حتی کوسه‌های غول‌پیکر را تماشا کنید. فقط باید بگوییم که برای ورود به آکواریوم و باغ وحش زیر آب باید هزینه بپردازید، اما می‌توانید چیزهای زیادی را بدون پول از بیرون ببینید. 

آدرس: دبی مال

ساعات کاری: باز یکشنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا نیمه شب، پنجشنبه تا شنبه 10 صبح تا 1 بامداد. 

سایت: thedubaiaquarium.com

تلفن: 800 382 246 255

5. دایناسور ساکن دبی مال را از دست ندهید

تفریحات رایگان دبی

برای دیدن اسکلت دایناسور 24 متری که در دبی مال زندگی می‌کند، حتما با باستان شناسان مشتاق و طرفداران پارک ژوراسیک همراه شوید.

 از گنبد سوک دیدن کنید تا 155 میلیون سال قدمت Diplodocus longus به نام دبی دینو را ببینید. می‌توانید هر زمان که بخواهید در ساعات کاری مرکز خرید، این مجسمه بزرگ و عظیم را از نزدیک تماشا کنید. تجربه‌ای متفاوت و البته از تفریحات رایگان دبی! 

آدرس: دبی مال

ساعات کاری: دوشنبه تا پنج شنبه 10 صبح تا 11 شب، جمعه و یکشنبه 10 صبح تا نیمه شب

6. در اتاق های عکس مخفی در مرکز خرید جشنواره پلازا سلفی بگیرید

بهترین ژست‌های خود را در چندین اتاق عکس در مرکز خرید جشنواره پلازا تمرین و امتحان کنید. در اطراف مقصد خرید، فضاهای متعددی برای شما آماده است تا بتوانید طوفانی به پا کنید و گالری عکس خود را با عکس‌های چشمگیر و پس زمینه‌های جذاب پر کنید. 

در اینجا یک اتاق آینه وجود دارد که واقعا جالب و دیدنی است. در واقع، اتاق آینه به شما این احساس را می‌دهد که در صحنه فیلمبرداری یک مجله هستید، همان‌طور که راهروی نئون و اتاقی که پر از دونات‌های مصنوعی است، این حس را دارند. 

چراکه نه! تجربه گشتن در دبی را با ثبت این عکس‌ها همیشگی و ماندگار کنید.

آدرس: فستیوال پلازا مال

بخوانید: فستیوال های امارات متحده در سال 2023؛ چه موقع به دبی می‌روید؟

7. مرکز خلاقیت را در مرکز هنرهای جمیل از تفریحات رایگان دبی

Jaddaf Waterfront

راه خود را به اسکله جداف تغییر دهید تا در همه چیزهایی که مرکز هنری جمیل ارائه می‌دهد، غوطه‌ور شوید. این مرکز هنری جدید و جذاب سه طبقه است که علاقه‌مندان به هنر برای بازدید از نمایشگاه‌ها و اینستالیشن‌ها را به خود جذب می‌کند. حتماً به فروشگاه Art Jameel، باغ هنرمند، هفت باغ بیابانی و پارک مجسمه‌سازی Jaddaf Waterfront نیز سر بزنید تا از یکی از بهترین تفریحات رایگان دبی لذت ببرید. 

آدرس: Jaddaf Waterfront

ساعات کاری: شنبه و دوشنبه 10 صبح تا 6 بعد از ظهر، چهارشنبه تا پنج شنبه 10 صبح تا 6 بعد از ظهر، جمعه ظهر تا 8 بعد از ظهر باز است. 

سایت: jameelartscentre.org

تلفن: 04 873 9800

بخوانید: در سفر به دبی چه ارزی ببریم

8. در موزه شاعر العقایلی با شاعر کلاسیک عرب آشنا شوید

اگر عاشق دیدن مصنوعات قدیمی و کشف اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ عربی هستید، سفر به موزه شاعر العقایلی می‌تواند یکی از کارهای موردعلاقه‌تان باشد. بازدید از موزه، که به خاطر ادای احترام به مبارک بن العقیلی (1875-1954) رایگان است، به شما این امکان را می‌دهد که شاعر پیشگام آن‌ها را بشناسید و برخی از آثار اصلی و دست‌نویس او و همچنین قلم‌ها و ابزارهایی که برای قلم کردنش استفاده کرده است را ببینید. 

آدرس: الراس، دیره

ساعات کاری: دوشنبه تا پنج شنبه 8 صبح تا 3 بعد از ظهر، جمعه 8 صبح تا 11:30 صبح باز است.

سایت: dubaiculture.gov.ae

تلفن: 04 515 5000

9. گشت و گذار در اطراف بازار ساحلی Souk Al Marfa

تفریحات رایگان دبی

گشت و گذار در بازار سرپوشیده Souk Al Marfa مکان عالی برای کاوش در ماه‌های گرم و البته فرار از گرمای دبی است. این بازار که در منطقه دیره واقع شده، با صدها مغازه که فرش، ادویه جات، اقلام مختلف و موارد دیگر را می‌فروشند، چیزهای زیادی برای تجربه کردن و دیدن در اختیار شما قرار می‌دهد. گشتن در بین این مغازه‌ها و تماشای ادویه‌های رنگارنگ و حتی بوی عطرهای عربی، قطعا یکی از تفریحات رایگان دبی هستند که می‌توانید در آن وقت‌گذرانی کنید.  

آدرس: جزایر دیره

ساعات کاری: یکشنبه-پنجشنبه ظهر-نیمه شب، جمعه 2 بعد از ظهر تا 2 بامداد، شنبه ظهر تا 2 بامداد باز است.

سایت: soukalmarfa.ae

تلفن: 800 625 4335

بخوانید: تایلند بریم یا دبی؟ کجا بیشتر خوش میگذره؟

10. بچه‌ها را در کتابخانه قدیمی به داستان‌های مهیج ببرید

هر دوشنبه صبح از کتابخوان‌های کوچک دعوت می‌شود تا در زمان داستان در کتابخانه قدیمی شرکت کنند. یک قصه‌گو از ساعت 10 صبح برای بچه‌ها می‌خواند و باید بدانید که اولین بار برای افراد غیرعضو رایگان است که فرزندانشان را به آنجا ببرند. در هر صورت اگر فرزندتان به کتاب‌خوانی علاقه دارد، فرصت خوبی خواهد بود. 

آدرس: پارک طلا و الماس

ساعات بازدید: دوشنبه ساعت 10 صبح، کتابخانه قدیمی.

11. در Time Out Market Dubai به موسیقی زنده گوش دهید

Time Out Market Dubai

مرکز غذاخوری تایم اوت بازار دبی یکی از بهترین مکان‌های سرپوشیده در شهر است که می‌توان در ماه‌های گرم به آنجا رفت. ورود به این بازار رایگان است، اما اگر هوس غذا خوردن کردید، مسلما باید پول بپردازید. اما چیزی که ما به عنوان تفریحات رایگان دبی به دنبالش هستیم، موسیقی زنده این بازار است. موسیقی زنده سه شب در هفته و سرگرمی رایگان برای بچه‌ها هر یکشنبه، از کارهایی هستند که می‌توانید در اینجا انجام دهید و لذت ببرید! 

آدرس: سوق البهار، مرکز شهر دبی

سایت: timeoutmarket.com

بخوانید: اپلیکیشن‌ های کاربردی در سفر به دبی؛ برای حمل و نقل، رستوران و اطلاعات مهم

ساحل رایگان در دبی

دبی با وجود هوای خشک، صحرا و گرمای طوفانی، دارای ساحل و دریای خیره کننده است. قدم زدن در اطراف این سواحل و تماشای مناظر لذتی رایگان است. البته برخی از این سواحل به دلیل نزدیک بودن به هتل‌ها، هزینه ورودی دارند. برخی از سواحل رایگان در دبی عبارتند از:

  • ساحل ام ساقیم
  • ساحل پارک مارینا
  • ساحل بادبادک اسکله جمیرا

رفتن به این سواحل و لذت بردن از زیبایی های طبیعی رایگان است.

تفریحات رایگان دبی

موزه های رایگان یکی دیگر از تفریحات رایگان دبی

در دبی موزه های متعددی وجود دارد که اکثر آنها رایگان هستند. فرهنگ و آداب و رسوم مردم عرب در کانون توجه این موزه ها قرار دارد. اگر می‌خواهید از موزه های رایگان دبی دیدن کنید، لیستی از موارد زیر را تهیه کرده ایم:

موزه آثار باستانی: این موزه در صنایع دستی و سوغاتی تخصص دارد.

موزه شهرداری دبی: این موزه بر خدمات شبانه روزی دیرینه شهر و همچنین رهبران محلی تمرکز دارد. همه چیز در مورد یادگیری گذشته دبی است.

موزه نایف: این موزه در یک قلعه تاریخی قرار دارد. در گذشته به عنوان دفتر مرکزی پلیس و زندان عمل می‌کرد.

موزه قهوه در دبی: اگر به قهوه و قهوه عربی علاقه دارید، این بهترین مکان رایگان برای آشنایی با این نوشیدنی محبوب است.

بخوانید: لیست 20 تا از بهترین موزه های دبی برای تماشا!

جشنواره های رایگان دبی

هر ساله دبی میزبان جشنواره ها و نمایشگاه‌هایی است. جشنواره شتر یکی از شناخته شده‌ترین رویدادها در امارات و یکی از تفریحات رایگان دبی است. هدف این جشنواره آشنایی گردشگران با فرهنگ و سنت های عرب است. به غیر از این رویداد، جشنواره‌های دیگری مانند موسیقی و غذاخوری ممکن است هم میزبان شما خواهند بود.

از آخرین قیمت هتل های دبی خبر دارید؟

حرف آخر

همه دبی را شهری گران می‌شناسند که سفر به آن نیازمند هزینه‌های گزاف است. باید صادقانه بگوییم که این عبارت واقعا درست است، اما شما می‌توانید با کمی درایت به سراغ یک یا چند مورد از تفریحات رایگان دبی هم بروید تا بودجه سفرتان را کمی مدیریت کنید. 

سوالات متداول

کدام پارک‌ها در دبی دسترسی رایگان دارند؟

پارک‌هایی مانند پارک زعبیل و پارک ساحلی جمیرا برای عموم رایگان هستند و فرصت‌هایی برای پیک‌نیک، ورزش و استراحت در کنار ساحل را فراهم می‌کنند.

آیا در دبی موزه‌های رایگان وجود دارد؟

بله، موزه‌هایی مانند موزه‌ی نقشه‌برداری دبی و موزه‌ی نفت، بدون هزینه‌ی ورودی هستند و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند تاریخ و فرهنگ دبی را کشف کنند.

کدام بازارها در دبی تجربه‌ای رایگان برای بازدیدکنندگان به شمار می‌روند؟

بازارهای سنتی مانند بازار طلا، بازار ماهی و بازار ادویه، بازدیدی رایگان و فرصتی برای تجربه‌ی فرهنگ و سنت‌های محلی دبی را ارائه می‌دهند.

آیا فعالیت‌های فرهنگی رایگانی در دبی وجود دارد؟

بله، فعالیت‌هایی مانند تماشای نمایش‌های نور و آب در دبی و حضور در فستیوال‌های فرهنگی و هنری مختلف، بدون هزینه هستند.

آیا فرصت‌هایی برای قدم زدن و تماشای منظره در دبی بدون هزینه وجود دارد؟

بله، مکان‌هایی مانند پیاده‌روی ساحلی مارینا دبی و بلوار شیخ محمد بن راشد، فرصت‌هایی عالی برای قدم زدن و لذت بردن از منظره‌های شهری بدون هزینه هستند.

نظرات کاربران