Fun in Dubai
9 خرداد 1402
دبی

55 مورد از تفریحات دبی؛ ماجراجویی تمام نشدنی

فهرست مطالب

رزرو تور دبی

به دبی، شهر جادویی در قلب صحرا، خوش آمدید! دبی نه تنها یک مقصد گردشگری نیست، بلکه جایی است که تفریح به معنای واقعی کلمه جریان دارد. این شهر به عنوان یک اثر هنری معماری با برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان و جزایر مصنوعی پلی آسیایی شناخته می‌شود. اما تفریحات دبی چیز بیشتر از تنها بناها و برج‌های چشم‌نواز است. از پارک‌ها و موزه‌ها تا بازارهای گرم و ساحل‌های شناور خلیج فارس، دبی با تنوع و برخورداری از تجربیات بی‌نظیر، شما را به دنیای تفریح و هیجان می‌کشاند. پس همراه با ما به کاوش در این شهر جذاب بپردازید و لحظاتی فراموش‌ناپذیر از تفریح در دبی را تجربه کنید.

بلیط هواپیما دبی شما را با خود به شهر مجلل و زیبای دبی خواهد برد تا جذاب‌ترین تفریحات دنیا را در این شهر تجربه کنید.

IMG Worlds of Adventure .1؛ هیجان، تفریح و سرگرمی

تفریحات دبی

IMG Worlds of Adventures، اولین و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی سرپوشیده در جهان، دارای سواری‌های هیجان‌انگیز است. جای تعجب نیست که روزانه بیش از 20000 نفر از اینجا بازدید می‌کنند. این مگا پارک دارای چهار به اصطلاح Epic Zones با سواری‌هایی است که حول محور شخصیت‌های محبوب Cartoon Network، ابرقهرمان‌های MARVEL و ماجراجویی‌های دایناسور هستند.

شجاعت خود را در هتل خالی از سکنه (اتاق فرار) امتحان کنید و خروجی را از پیچ و خم فضاهای وحشتناک بیابید. در منطقه Novo Cinemas با صندلی‌های خوابیده و خدمات VIP در یک تجربه سه بعدی مجلل یک فیلم تازه اکران شده را تماشا کنید. راستی، اگر همراه کودک خود هستید، آن را به یک زمین بازی بادی با مساحت بیش از 17000 فوت مربع ببرید!

بخوانید: کلاب های ساحلی دبی

2. اُلی اُلی OliOli (موزه بازی تجربی دبی)؛ مناسب کودکان

اگر در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلات خانوادگی هستید، کارهای سرگرم کننده و هیجان انگیز زیادی در دبی برای انجام با بچه‌ها وجود دارد، اما مطمئن شوید که OliOli  (موزه بازی کودکان) را به بالای لیست تفریحات دبی خود اضافه خواهید کرد. موزه OliOli با انبوهی از فعالیت‌ها و بازی‌های منحصربه‌فرد و متمرکز بر کودکان، سرگرمی را با آموزش ترکیب می‌کند و فضایی فوق‌العاده جذاب برای بچه‌ها به وجود می‌آورد.

در این جاذبه خانوادگی و باحال از تفریحات دبی، بچه‌ها آزادند تا در این دنیای رنگارنگ و آموزشی بسازند، خلق کنند، بازی و تجربه کنند. برای مثال، گالری آب به بچه‌ها این امکان را می‌دهد تا اصول مهندسی و فیزیک را به روشی سرگرم‌کننده و لمسی کشف کنند. آن‌ها می‌توانند موشک‌ها و هاورکرافت‌هایی بسازند که در برابر شرایط طوفان مقاومت کنند یا نحوه ساخت و ساز بیاموزند.

از طرفی در گالری کودکان نوپا نیز از کودکان کوچکتر نیز به خوبی پذیرایی می‌شود. کارکنان همیشه برای سرگرم کردن بچه‌ها در دسترس هستند و به والدین اجازه می‌دهند در کنار هم بنشینند و استراحت کنند.

بخوانید: مکان های اینستاگرامی دبی

3. ساحل کایت؛ هر نوع ورزش آبی که بخواهید

دبی با آب و هوای خوب (البته به غیر از تابستان) و آب‌های گرم، بهشت روی زمین برای ورزش‌های آبی است. اگر به دنبال آن دست از تفریحات دبی هستید که حسابی آدرنالین خونتان را بالا ببرد، این ورزش‌ها بهترین گزینه هستند.

کلاس‌های پاراسلینگ و پارویی را که در جمیرا و ساحل کایت وجود دارد، با استقبال تازه‌کاران و حرفه‌ای‌های باتجربه موجه شده‌اند. فقط این نیست و هر نوع ورزش آبی که دلتان بخواهد در این ساحل با بهترین امکانات در اختبارتان قرار خواهد گرفت. به غیر از این هم، ماسه‌های نرم ساحل، بهترین مکان برای یک چرت آرام هستند.

ساحل کایت همچنین مکانی محبوب برای دویدن، شنا یا کایاک سواری است. اضافه کنیم که این ساحل دارای مناطق بازی برای کودکان است که آن را به یک مقصد عالی برای خانواده‌ها در شهر تبدیل می‌کند.

4. پارک وی آر (VR Park)؛ وارد دنیاهای غیرواقعی ولی واقعی شوید

در VR Park در دبی مال، بزرگترین و اولین در نوع خود در خاورمیانه قدم به آینده بگذارید. با بیش از 25 جاذبه پیشرفته، موضوع واضح است: “واقعیت را به چالش بکش”.

از هیجان‌انگیزترین تفریحات دبی! در یک دزدی مجازی شیرجه بزنید، برج خلیفه را طی کنید یا در فضا سفر کنید. با زامبی‌ها مبارزه کنید، با نینجاها درگیر شوید یا در ماجراهای موضوعی از مومیایی تا جان ویک غوطه ور شوید. علاقه‌مندان به اتاق فرار نیز باید  «The Haunted Manor»، «The Enchanted Forest» یا «Escape the Titanic» را امتحان کنید. البته این پارک فقط جنگ زامبی نیست. سرگرمی خانوادگی با دوچرخه‌های جادویی مجازی، جت Cozmo و صندلی‌های پرنده در انتظار شماست.

5. اکسپو سیتی دبی؛ با پتانسیل های انسانی و طبیعی آشنا شوید

تفریحات دبی

اکسپو سیتی دبی مملو از جاذبه‌ها و سرگرمی‌های فراوان است، یک «شهر آینده» مدرن که برای انسان‌ها طراحی شده است تا دور هم جمع شوند و در مورد موضوعات مختلف در پایداری، فناوری، مشارکت زنان، طبیعت و موارد دیگر بیاموزند.

می‌توانید هر چیزی را از سفر به زمان آغاز امپراتوری‌های عربی گرفته تا پیشرفت‌های هوش مصنوعی امروزی و تجربه‌های پل زدن طبیعت تا تصمیم‌گیری و تأثیر انسان بر روی زمین را بررسی کنید. این مکان که در 26 دقیقه جنوب مرکز شهر دبی واقع شده است، جذابیتی است که نباید به هیچ وجه از دست بدهید.

بخوانید: یوگا در دبی

Sky Views Dubai .6؛ با ترس از ارتفاع به بهترین شکل روبرو شوید

اگر به این مکان رفتید، حواستن باشد که تمام فعالیت‌های جدیدی را که باید در Sky Views Dubai انجام دهید، از قبل بررسی کنید. اسکای ویوو که به هتل زیبا Address Sky View متصل است، جاذبه‌هایی مانند سرسره شیشه‌ای هیجان انگیز را ارائه می‌دهد که یک سرسره در فضای باز است که طبقات 53 تا 52 را به هم متصل می‌کند.

وقتی شروع به سر خوردن به سمت پایین از سرسره‌ای که در اطراف ساختمان پیچیده شده است، در ارتفاع 219.5 متری، می‌کنید؛ احساس خواهید کرد که قلبتان از قفسه سینه بیرون می‌زند.

فقط این نیست و جاذبه Edge Walk شامل آویزان شدن از طاقچه رصدخانه Sky View است. فکر کنید در این ارتفاع آویزان می‌شوید و باید یک منطقه 360 درجه را در میان آسمان قدم بزنید. ترسناک است!

بخوانید: کانال آبی دبی

7. موشن گیت دبی؛ گنجینه ای دیدنی از هالیوود

اگر به دنیای هالیوود علاقه دارید، یکی از بهترین تفریحات دبی برای شما موشن گیت است. ایک پارک موضوعی باحال، از هالیوود الهام گرفته شده و واقعا دنیایی بی نظیری را خلق کرده است.

مهمانان به دنیای فیلمسازی DreamWorks Animation، کلمبیا پیکچرز و Lionsgate می‌روند.  با سواری‌هایی که موضوع فیلم‌های موفقی مانند «شکارچیان ارواح»، «پاندای کونگ فو» و غیره را به نمایش می‌گذارند. متفاوت و مهیج!

در مجموع، Motiongate  حدود 27 سواری و جاذبه، از جمله پنج ترن هوایی، یک سواری در آب برای خنک کردن، سواری تاریک همه‌جانبه، آزمایشگاه‌هایی به شکل بازی و نمایش‌های تئاتر 4 بعدی ارائه می‌کند.

8. AYA دبی؛ وارد یک جهان دیگر شوید

در این تجربه جالب ( AYA دبی ) از تفریحات دبی به سفری بروید که شبیه هیچ سفر دیگری نیست. با جهان‌های آسمانی، پر از ستاره‌های ماورایی، رودخانه‌ها و باغ ها روبرو شوید؛ البته همگی به صورت مجازی ساخته شده‌اند. 12 فضا از دیدنی‌ترین تصاویر مجازی!

خود را از روزمرگی خارج کنید و حس شگفتی خود را به صورت جدید تجربه کنید. در سفرهای کیهانی خود، از استخر، تا Outland ، 40000 فوت مربع را پوشش خواهید داد و با ویژگی‌های فن‌آوری باورنکردنی جدید تعامل خواهید داشت.

9. پارک آبی وایلد وادی؛ سوار رودخانه تنبل شوید

تفریحات دبی

پارک آبی وایلد وادی درست در کنار ساحل مجلل جمیرا و برج العرب، نوید یک روز سرگرم کننده مهیج در آب را می‌دهد. این پارک با استقبال از فولکلور عربی با 30 وسیله سواری و جاذبه بی‌نظیر، هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد. بی‌شک بهترین تفریحات دبی را در این پارک خواهید داشت.

برای کسانی که عاشق سرعت هستند،  Jumeirah Sceirah شما را از ارتفاع 32 متری با سرعت 80 کیلومتر در ساعت به پایین پرتاب می‌کند. به دنبال هیجان بیشتر هستید؟ در Wipeout و Riptide به امواج ضربه بزنید یا در کوچه Tantrum آدرنالین را بغل کنید.

اگر دنبال خنکی بیشتر هستید، در رودخانه تنبل جوهاز Journey شناور شوید. بچه‌ها از Dhow و Lagoon Juha’s لذت می‌برند. خلاصه که هر تفریحی که دلتان بخواهد در این پارک محیاست.

بخوانید: پارک های آبی دبی

10. Aventura Parks؛ تارزان درونی خود را در آزاد کنید

این مرکز ماجراجویی با ارائه 85 چالش، دارای ترکیبی هیجان‌انگیز از زیپ‌لاین‌ها، دوره‌های طناب‌زنی و تاب است که برای هر سطح از هیجانی مناسب خواهد بود. باید عنوان کنیم که سرگرمی‌های خانوادگی در اینجا سر به فلک می‌کشد، با فعالیت‌هایی برای کودکان خردسال تا نوجوانان، از جمله دیواره کوچک کوهنوردی و پرش 25 متری تارزان. یادتان نرود که پس از فتح دیواره و بازید، با یک میان وعده در کافه استراحت کنید.

به عبارتی دیگر Aventura Parks جواهری در پارک وسیع مشریف است که در حدود 25 کیلومتری در شلوغی دبی قرار گرفته است. در آنجا، در پارک موضوعی Happy Fun شیرجه بزنید، در استخر غوطه ور شوید، در مسیرهای دوچرخه سواری از Be Cyclist دبی رکاب بزنید، یا از یک پیک نیک در زیر درختان قاف لذت ببرید.

11. زیپ لاین هیجان انگیز Jebel Jais را زیر و رو کنید

پس از صعود به قله بلندترین کوه امارات متحده عربی، به طور رسمی طولانی‌ترین زیپ‌لاین جهان را مهار کرده و به پایین بروید؛ رکورد دار گینس که بیش از 2800 متر طول دارد. مطمئن باشید که اگر سرعت 150 کیلومتر در ساعت باعث ایجاد ضربات قلب برای شما نشود، آویزان شده در  ارتفاع 1680 متری از سطح دریا این کار را می‌کند!

اگر به دنبال یکی از مهیج‌ترین تفریحات دبی هستید، که آدرنالین خونتان را بالا ببرد؛ این زیپ‌لاین در جایگاه اول فهرست شما قرار خواهد گرفت.

12. در میدان یخ دبی به صورت دایره ای اسکیت کنید

اسکیت روی یخ و صحرا معمولاً با هم ترکیب نمی‌شوند، اما در طبقه همکف دبی مال یک پیست المپیکی قرار دارد. این مکان برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها عالی است!

این سرزمین عجایب زمستانی در چند قدمی آکواریوم دبی، آبشارهای دبی مال و برج خلیفه قرار دارد و تجربه‌ای متفاوت برای شما خواهد بود. از تفریحات دبی که احتمالا از آن لذت خواهید برد. همچنین کلاس های اسکیت را برای تمام سنین ارائه می‌شود، به خصوص کسانی که می‌خواهند مهارت‌های خود را بهبود بخشند یا می‌خواهند فرزندانشان شروع به یادگیری حرفه‌ای کنند.

بخوانید: تفریحات رایگان دبی

13. در The Green Planet با حیوانات شبگرد آشنا شوید

تفریحات دبی

شگفتی‌های یک جنگل استوایی را در فضای بسته در The Green Planet کشف کنید، جایی که بیش از 3000 گیاه و حیوان در آن رشد می‌کنند. گرفتن عکس با بزرگترین درخت مصنوعی سرپوشیده جهان را از دست ندهید!

از باحال‌ترین و بهترین تفریحات دبی که هیچ وقت از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد. فقط به موقع رزرو کنید تا با تنبل‌ها، مورچه خواران یا حتی غواصی با سیکلید ملاقات کنید. برای یک ماجراجویی عملی‌تر، یک روز نگهبان باغ وحش شوید. نکته: برای گرفتن موجودات شب‌زی در حال تکان خوردن، عصر به این محل مراجعه کنید.

بخوانید: تفریحات تابستانی دبی

14. پارک سافاری دبی؛ به حیوانات سلام کنید

پارک سافاری دبی با وسعت 119 هکتار به سرعت نام خود را به عنوان یکی از 10 باغ وحش برتر در سراسر جهان ثبت کرد. 2500 حیوان از حدود 250 گونه از هر شکل و اندازه، در مناطقی که به عنوان روستاهای عربی، آسیایی و آفریقایی تعیین شده است، زندگی می‌کنند. در تجربه Open Safari چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. این یک روز عالی برای همه خانواده است.

15. زمین گلف دبی؛ در سطح جهانی گلف بازی کنید

به طور شگفت انگیزی سرسبز برای یک شهر کویری، دبی به علاقه‌مندان گلف مجموعه‌ای از 14 زمین گلف درجه یک را ارائه می‌دهد. این مکان برای کسانی که گلف را دوست دارند، از بهترین تفریحات دبی خواهد بود. وسایل سفر خود را با چوب گلف تعویض کنید و از گشت و گذار در مکان‌هایی مانند زمین مجلس باشگاه گلف امارات یا باشگاه گلف و قایق بادبانی دبی کریک خوش منظره لذت ببرید.

برای یک چالش، در زمین طراحی شده توسط گرگ نورمن در جمیرا گلف استیتز، که به دلیل میزبانی مسابقات قهرمانی تور جهانی DP مشهور است، شرکت کنید. و برای تفریح خانوادگی، زمین‌های مینی گلف دبی با گزینه‌هایی مانند مینی گلف سه‌بعدی بلک لایت، تی و پوت، و زمین مینی گلف HDS در فضای باز، بازی‌های جالبی را ارائه می‌دهند.

بخوانید: اسپا در دبی؛ بهترین ها را در سال 2023 بشناسید!

16. آکواریوم The Lost Chambers ؛ ماهی های رنگارنگ را در ببینید

در آکواریوم The Lost Chambers به دنیای شگفت‌انگیز و افسانه‌ای زیر آب قدم بگذارید. یکی از تفریحات دبی که میزبان بیش از 65000 ماهی منحصر به فرد و رنگارنگ است.

21 نمایشگاه شگفت انگیز را کاوش کنید تا در مورد حیوانات دریایی و نحوه کمک به محافظت از آن‌ها بیاموزید. با تجربه واقعیت مجازی، می‌توانید از نزدیک با موجودات آبزی شگفت‌انگیز در زیستگاه طبیعی‌شان مانند پنگوئن‌ها و خرس‌های قطبی ملاقات کنید. از ما می‌شنوید از فرصت غواصی با حیات وحش استفاده کنید!

17. عکس های شگفت انگیزی در باغ معجزه دبی بگیرید

تفریحات دبی

به دنبال کارهای رمانتیک برای انجام در دبی برای زوج‌ها هستید؟ باغ معجزه دبی با وسعت 72000 متر مربع، بزرگترین باغ گل جهان است.این مکان شگفت‌انگیز شامل 50 میلیون گل و 250 میلیون گیاه است که به زیبایی چیده شده‌اند تا مجموعه‌ای از مجسمه‌های طبیعی خیره کننده را خلق کنند. با رنگ‌های پر جنب و جوش در هر جهت، این یکی از زیباترین مکان‌های شهر و یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در دبی انجام داد.

فقط مطمئن شوید که در مقابل تونل عشق یک سلفی بگیرید یا در باغ پروانه‌های دبی قدم بزنید تا 15000 پروانه را در اطراف خود لمس کنید. بی‌شک فراموش‌نشدنی‌ترین تفریحات دبی خواهد بود.

18. دیپ دیو دبی؛ عمیق ترین استخر جهان شما را می ترساند

عمیق‌ترین استخر جهان با 60 متر ارتفاع، دیپ دیو دبی تجربه غواصی خارق العاده‌ای را در دنیای شگفت‌انگیز زیر آب ارائه می‌دهد. این مکان شبیه یک شهر غرق شده است. غواصی آزاد در یک محیط امن و دیدنی و در دمای 30 درجه سانتیگراد، تجربه‌ای باورنکردنی و جدید است که هر کسی که غواصی بلد است باید حتما ان را امتحان کند.

البته، این استخر سرپوشیده با مربیان حرفه‌ای، غواصی را به شیوه‌ای آسان و سریع آموزش می‌ دهند. همچنین 56 دوربین زیر آب برای مانیتورینگ و محفظه فشرده سازی برای درمان غواصان در صورت بروز حادثه وجود دارد. این یکی قطعا یکی از متفاوت‌ترین تفریحات دبی است!

19. طعم های خاورمیانه را در تور غذایی دبی امتحان کنید

دبی به خاطر مکان‌های دیدنی خود به قدری مشهور است که گردشگران اغلب فراموش می‌کنند که این شهر بر اساس هزاران سال تاریخ خاورمیانه ساخته شده است. همه ما می‌دانیم که این به چه معناست: بله، این شهر فقط جاذبه‌ی گردشگری نیست و غذای عالی از ویژگی‌های اصلی آن است.

در سفری که شما را در تمام طعم‌های محلی قدرتمند دبی قدیمی می‌برد، ذائقه‌های خود را وسوسه کنید. راستی حتما یک بشقاب خوزی، غذای ملی امارات را امتحان کنید.

توصیه ما به شما این است که فرنی گندم سنتی به نام خرگوش را بچشید که از شب خیس می‌شود و برای ساعت‌های طولانی در کره، گوشت و چاشنی‌ها می‌پزند. البته، نباید شاورما مورد علاقه محلی را از دست بدهید، پس چرا بیش از یکی را امتحان نکنید؟

بخوانید: ارزان ‌ترین رستوران ‌های دبی؛ از غذاهای لبنانی تا استرالیایی

20. در اتودروم دبی یک ماشین F1 را برانید

حس سرعت و ماجراجویی خود را در اتودروم دبی با مجموعه‌ای از وسایل نقلیه با عملکرد بالا آزاد کنید. با یک فراری GT، مک لارن یا حتی یک خودروی F1 یک دور داغ را طی کنید و در کمتر از 3 ثانیه 0-100 را برانید.

برای کسانی که هیجان تدریجی را ترجیح می‌دهند، BMW M2، Mini JCW یا M8 کوپه قرار گرفته است. چه در کنار یک حرفه‌ای رانندگی کنید یا همراه آن سوار شوید، این یکی از بهترین تفریحات دبی است که باید انجام دهید.

21. لگولند دبی؛ جایی با 60 سواری شگفت انگیز و تم لگو

تفریحات دبی

با 60 سواری جالب با مضمون لگو، سرسره‌های آبی، شخصیت‌های رومینگ، فرصت‌های غذاخوری و بیش از 15000 مجسمه لگو، فانتزی واقعاً در Legoland جان می‌گیرد.

در حالی که این پارک برای کودکان 2 تا 12 ساله طراحی شده است، اما برای نوجوانان و والدین نیز بسیار جذاب است. خانواده‌ها می‌توانند کار تیمی و خلاقیت خود را در ساخت یک قایق برای شناور شدن در رودخانه تنبل آزمایش کنند.فراموش نکنید که در راه خروج از فروشگاه در طیف شگفت انگیزی از مصالح ساختمانی پرسه بزنید.

22. در صحرای دبی سوار سندبورد شوید تا هیجان را بغل کنید

نیروی شگفت انگیز باد را در صورت خود در صحرای دبی احساس کنید، همانطور که در تپه‌های شنی صاف صحرای داغ و قرمز به سمت پایین می‌روید یک ماجراجویی با سندبورد را تجربه کنید. از متفاوت‌ترین تفریحات دبی که فقط در این شهر معنی و هیجان دارد.

اگر قبلاً هرگز یک سندبرد یا حتی یک اسنوبرد را لمس نکرده‌اید، نگران نباشید! فقط روی شکم خود حرکت کنید (اما فراموش نکنید که دهان خود را ببندید، مسلما هیچ کس یک لقمه شن نمی‌خواهد).

23. شب را در دبی گاردن گلو روشن کنید

اولین در نوع خود در خاورمیانه، درخشش خیالی و غوطه‌ور گاردن گلو دبی یک لذت بصری است. البته به نطر ما فراتر از لذت بصری است، یک پارک خلاقانه و نورانی که شما را انگشت به دهان نگه می‌دارد.

این پارک درخشان با بیش از یک میلیون لامپ ال‌ای‌دی، دارای چهار نقوش مختلف از جمله جادو، هنر، یخ و دایناسورها است. طراحان چتر دریایی درخشان غول پیکر، تونل‌های عاشقانه عاشقانه، حتی یک T-Rex وحشی ساخته‌اند تا یک پدیده فوق‌العاده زیبا و جدید را خلق کنند و انصافا هم خیلی موفق عمل کرده‌اند.

24. از شام و نمایش در کمپ صحرای الخیمه لذت ببرید

استرس‌های زندگی را فراموش کنید و از جمعیت توریستی نفرت انگیز دور شوید. در عوض، از یک شب آرام و مهمان نواز در کمپ صحرای الخیما لذت ببرید و یک شب آرام را در کفش بادیه نشین‌های محلی بگذرانید.

علاوه بر شام لذیذ باربیکیو، میزبانان گرم و خوش‌آمد شما را با خالکوبی حنا، قلیان و نمایش‌های بی‌نظیر رقص شکم پذیرایی می‌کنند.

اگر به دنبال یک تجربه آرام در بین تفریحات دبی هستید، این باید در اولویت باشد. ماجراجویی شما معمولاً با یک سواری فراموش نشدنی آفرود در یک وسیله نقلیه 4×4 در مسیر شما به سمت کمپ بیابانی آغاز می‌شود.

25. در پناهگاه حیات وحش راس الخور به تماشای پرندگان بروید

تفریحات دبی

بیشتر مسافران وقتی دبی را تصور می‌کنند، معمولاً مناظر خشک و شنی و آسمان خراش‌های بلند به ذهنشان می‌رسد. با این حال، درست خارج از شهر، پناهگاه حیات وحش راس الخور قرار دارد، مکانی خارق‌العاده برای بیش از 270 گونه از پرندگان بومی و مهاجر که ثابت می‌کند جنبه دیگری برای این شهر کویری وجود دارد. یکی از طبیعت سرسبز، پر جنب و جوش و آرام.

همانطور که در اطراف پناهگاه متنوع پرسه می‌زنید، با مناظر مختلفی روبرو می‌شوید که هر کدام مجموعه کمیاب از حیوانات و پرندگان را دعوت می‌کنند که آن را خانه می‌نامند؛ نمکزار، حرا و تالاب. دوربین خود را آماده ثبت انواع گونه‌هی حیوانی ا از روباه و جوجه تیغی گرفته تا مارمولک و خرچنگ کنید. البته این حتی شامل دوستان پرنده نیز می‌شود. بازدیدکنندگان چشم عقابی همچنین می‌توانند حواصیل، میخ‌زانو، ماهی‌های ماسه‌ای و ماهی‌ماهی را در میان گله فلامینگوهای پر زرق و برق ببینند.

26. در Yas Waterworld، بهشت آبی 37 هکتاری خنک شوید

با بیش از 40 سواری لذت بخش، سرسره و جاذبه‌های پراکنده در 37 جریب، دنیای نمادین Yas Waterworld یک سفر یک روزه عالی را برای کسانی که به دنبال فرار از شلوغی و گرمای دبی هستند، می‌سازد.

ناپدید شدن کف زیر پای خود را در Liwa Loops تجربه کنید؛ سواری مورد علاقه افرادی که به دنبال هیجان هستند. یا با سرعتی سرسام آور بر روی Yas Waterworld با Bandit Bomber، تنها ترن هوایی معلق جهان در پارک آبی سر حرکت کنید.

بچه‌ها می‌توانند با سواری بر سرسره‌های کوچک در Yehal لذت ببرند، توپ‌های آبی را در Cannon Point به همدیگر آب بپاشند و از مبارزه خانوادگی با بالن‌های آبی در Water Wars لذت ببرند. این پارک آبی دلربا برای تمام سنین سرگرم کننده است و یکی از بهترین تفریحات دبی به شمار می‌آید.

27. سوار یک سافاری جت اسکی با سرعت بالا شوید

علاقه و آرزوی خود به سرعت را در جت اسکی پرقدرت برآورده کنید! اگر هنوز سکان هدایت یکی از این رزمناوهای آبی را به دست نگرفته‌اید، مسلماً جایی بهتر از شهر طلا برای انجام این کار وجود ندارد.

فرقی نمی‌کند سفری 30 دقیقه‌ای یا یک ساعته را انتخاب کنید، می‌توانید هر طور که می‌خواهید سرعت خود را افزایش دهید و نقاط دیدنی بسیاری از جمله مجمع الجزایر دست ساز نخل جمیرا و هتل مجلل سر به فلک کشیده، برج العرب را ببینید.

بخوانید: جشنواره های تابستانی دبی

28. پرواز با هواپیما (به سبک شبیه ساز)؛ یک تجربه فوق العاده واقعی

یکی از بهترین شبیه سازهای پرواز در حال انجام، امارات A380 Experience به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا جزئیات یک کابین جت تجاری واقعی را از نزدیک یاد بگیرند. اگر به خلبان شدن علاقه دارید، این یکی از تفریحات دبی است که شما را سر ذوق می‌آورد.

فرودگاه خود را انتخاب و شرایط آب و هوایی را تنظیم کنید؛ پس از آن زمان حرکت خود را معین کنید. ممکن است هنگام غروب آفتاب بر فراز برج ایفل پرواز کنید یا در شب کریسمس در لیسبون فرود بیایید. می‌توانید زیر باران در آمستردام فرود بیایید، یا بهتر از همه در سپیده دم از دبی بلند شوید تا افق مشهور جهان را تماشا کنید.

این شبیه ساز پیشرفته را در دبی مال، درست در کنار آکواریوم خواهید یافت. بنابراین، هنگامی که پس از ماجراجویی ماوراء اقیانوس اطلس به سلامت فرود آمدید، با یک خلبانی کوچک به خودتان پاداش دهید!

29. صحرای دبی؛ ماجراجویی و هیجان همراه سرعت

تفریحات دبی

از دنیای پر زرق و برق خارج شوید و به سمت حومه شهر بروید، جایی که راهنمایان حرفه‌ای شما را با دوچرخه چهارچرخ در صحرای داغ هدایت می‌کنند. یکی از لذت بخش‌ترین راه‌ها برای غوطه ور شدن در مناظر وسیع و البته از بهترین تفریحات دبی.

قبل از هر چیز ابتدا شما را سوار ماشین‌های چهار چرخ می‌کنند و پس از آن شما با یک مربی باتجربه و تجهیزات محافظ، شما آماده گشت و گذار در تپه‌های شنی هستید. ماجراجویی را با یک سافاری صحرا، باربیکیو، شتر سواری یا تجربه سوار شدن بر سندبرد ترکیب کنید تا واقعاً زمان خود را در شن‌ها به حداکثر برسانید.

بخوانید: کیش بریم یا دبی؟

30. تماشای شاهین در صحرای دبی

برای تجربه ای که به ندرت در شهرهای توریستی شلوغ ارائه می‌شود، با شاهین‌ها و عقاب‌ها به عنوان بخشی از یک درس فراموش نشدنی شاهین در منطقه حفاظت شده از صحرای دبی آشنا شوید و با آن‌ها تعامل داشته باشید.

در کمپ سنتی بادیه نشینان، از شهر شلوغ به صحرا بر روی یک تپه شنی هیجان انگیز سفر خواهید کرد؛ مکانی آرام و در عین حال زیبا. زمانی که به سایت می‌روید، در طول مسیر مراقب اورکس‌های عربی و غزال‌های شنی باشید. وقتی رسیدید یک تجربه باورنکردنی با شاهین‌ها خواهید داشت.

31. از نمایش زنده شگفت انگیز La Perle لذت ببرید

تماشایی‌ترین نمایش زنده در سراسر شهر، La Perle توسط Dragone با شاهکارهای باورنکردنی خود، تماشاگران را هر شب شگفت‌زده می‌کند.

مجذوب این نمایش 90 دقیقه‌ای مملو از حرکات آکروباتیک و شیرین کاری‌های آبی در استخر روی صحنه شوید. این نمایش داستان یک دختر و سفر او به دنیاهای مختلف را روایت می‌کند که به دنبال مروارید گمشده‌ای می‌گردد.

گروه بازیگری متشکل از 65 بازیگر با تجربه در برادوی در هر گوشه‌ای از صحنه 270 درجه بخ شکلی حرفه‌ای کار می‌کنند تا نمایشی را ارائه دهند که فقط می‌توان آن را هیپنوتیزم توصیف کرد.

بخوانید: جزایر جهان دبی

32. از قاب فوق مدرن دبی دیدن کنید

این مکان دیدنی دبی که شبیه بزرگ‌ترین قاب عکس جهان است، بسته به اینکه به چه سمتی نگاه می‌کنید، مناظر استثنایی از دبی قدیمی و جدید را ارائه می‌دهد. در این قاب یکی از جالب‌ترین تفریحات دبی قرار گرفته و شما را را با آنچه دبی قدیم بوده و آنچه امروز است و البته آینده آن آشنا خواهد کرد. در بالای این قاب می‌توانید مناظر باورنکردنی از شهر را تماشا کنید و لذت ببرید.

33. در موزه الشینداغا به گذشته برگردید

تفریحات دبی

این موزه ساحلی که در منطقه آل شینداغا در بر دبی، در سواحل نهر دبی قرار دارد، پرده‌ای را از سبک زندگی سنتی و افتخارآمیز اماراتی به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند.

تجربه چندرسانه‌ای پیشرفته «دبی کریک: تولد یک شهر» یک ویژگی برجسته رایج است، همچنین چهار غرفه متمایز آن شامل سنت‌ها، زندگی روی زمین، غذای سنتی و خانه شعر،  مملو از داستان‌ها و مصنوعاتی که میراث دیرینه شهر را به نمایش می‌گذارند.

در حالی که مطالب موزه قبلاً گفته شده است، آنچه اطراف آن را احاطه کرده و به خودی خود یک جاذبه است. موزه در محوطه میراث سنتی منطقه تاریخی Al Shindagha واقع شده است که قدمت آن به سال 1896 بازمی‌گردد. در اینجا نمایشگاه‌هایی را خواهید دید که به زیبایی حفظ شده‌اند. به عبارتی دیگر، اینجا به شما نشان می‌دهد که زندگی در دوران پیش از نفت امارت چگونه بوده است.

بخوانید: موزه سکه دبی

34. در اتاق باران بنیاد هنر شارجه از طوفان عبور کنید

حس بودن در زیر باران بدون خیس شدن! آیا چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ بله در اتاق باران دبی حسگرهای سه بعدی قرار داده شده تا بدون ذره‌ای خیس شدن در زیر باران قدم بزنید و تجربه‌ای خاص و منحصربفرد داشته باشید. این مکان قطعا یکی از جالب‌ترین تفریحات دبی را برای شما خلق می‌کند. با وجود این حسگرها با هر قدمی که برمی‌دارید، حسگرها رد شما را مشحخص کرده و بارندگی قطع خواهد شد. جالب است نه!

ین جاذبه منحصربه‌فرد را در منطقه میراث شارجه بیابید و برای پایانی زیبا در یک روز غنی از فرهنگ، کرنیچ شارجه را از دست ندهید. راستی پیشنهادات بنیاد هنر شارجه را به صورت آنلاین بررسی کنید تا کارگاه‌ها و رویدادهایی را که همزمان با بازدید شما هستند، ببینید.

35. در اتاق فرار کارآگاه بازی کنید

شرلوک هلمز درونی خود را با یک چالش همیشه هیجان انگیز اتاق فرار در Brain Game Dubai آزاد کنید. کار تیمی، شوخ طبعی و مهارت‌های تفکر خلاق خود را جمع‌آوری کنید، سرنخ‌ها و پازل‌ها را حل کنید تا به یک فرار موفق برسید.

از میان موضوعات منحصر به فرد مانند جنون زندان، موزه، دور دنیا در شصت دقیقه و به اندازه کافی عجیب، پابلو اسکوبار را انتخاب کنید. این را هم اضافه کنیم که اینجا مطمئناً یکی از پرطرفدارترین اتاق‌های فرار در دبی است، اما فقط این نیست.

بخوانید: اتاق فرارهای دبی

36. یک سفر یک روزه به العین داشته باشید

به لطف نخلستان‌ها و چشمه‌های طبیعی، العین (به معنای چشمه) که به باغ شهر معروف است، مقصدی ارزشمند برای سفر یک روزه است. شهر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های مسکونی دائمی جهان است که تاریخ این شهر را به تصویر می‌کشد.

این مکان همچنین به عنوان زادگاه اولین رئیس جمهور امارات متحده عربی شناخته می‌شود و موزه کاخ العین برای آشنایی با زندگی او و خانواده‌اش قرار دارد. قلعه الجاهیلی، واحه العین، باغ‌های عمومی و مرتفع‌ترین کوه ابوظبی جبل حفیت را از دست ندهید و تفریحات دبی را رنگ و بویی دیگر ببخشید.

37. سافاری صحرا؛ صحرای گسترده و زیبای دبی را کاوش کنید

تفریحات دبی

به دنبال بهترین تفریح در دبی هستید؟ سافاری در صحرا یکی از کارهایی است که باید در دبی با خانواده، به خصوص با بچه‌ها، انجام دهید. سافاری‌های صحرای اینجا شامل سافاری شتر، سندبوردینگ با تلماسه و دوچرخه‌سواری چهارگانه است. نه تنها در این فعالیت‌های ماجراجویی، بلکه در نمایش‌های آتش‌سوزی، نمایش‌های تنورا، رقص شکم شرکت خواهید کرد و روزتان با شام باربیکیو خوشمزه به پایان می‌رسد. این یک فعالیت نیم روزه است و هیچ سفر دبی بدون این کامل نمی‌شود!

مکان: صحرای القدره، دبی

ساعت کاری: 15:30 الی 21:30

38. شام در کروز Dhow ؛ از منظره خیره‌کننده افق دبی لذت ببرید

پس از گذراندن کل روز در شهر، سفر با کشتی و صرف غذا در یک Dhow سنتی در نهر دبی چگونه است؟ منظره شهر با خط افق درخشان در شب خیره کننده است، در حالی که سفر دریایی دلپذیر 3 ساعته و شام مجلل آن را به یکی از بهترین کارهای دبی تبدیل کرده است. این گشت و گذار عاشقانه توسط بسیاری از آژانس‌ها ارائه می‌شود و همیشه در دسترس است. بدون شک یکی از بهترین کارهای شبانه و تفریح در دبی کروز سواری خواهد بود. 

مکان: نهر دبی

ساعات کاری: 20:30 الی 23:30

39. بالون سواری؛ این هیجان عالی را از دست ندهید

Hot air balloon ride in Dubai

پرواز با بالون مجلل بر فراز صحرای دبی مانند یک رویا به نظر می‌رسد. اما این یکی از پرماجراترین کارهایی است که می‌توان در دبی انجام داد. این تجربه خیره کننده را هنگام تعطیلات در دبی تجربه کنید و اگر می‌توانید به هیچ وجه آن را از دست ندهید. شناور در 4000 فوت از زمین؛ شاهد اولین نمایش شاهین در حین پرواز را در طول بالون سواری خواهید بود و شهر را از منظره‌ای شگفت انگیز نظاره خواهید کرد. این تفریح در دبی مطمئناً خاطرات فراموش نشدنی را رقم خواهد زد و منظره‌ای که از این ارتفاع زیاد می‌بینید، فک شما را باز نگه می‌دارد. 

مکان: برج تیفانی 

ساعات کاری: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

بخوانید: قیمت مکان های دیدنی دبی

40. اسکی دبی؛ پیست اسکی در برف در بیابان

اسکی دبی که در مرکز خرید امارات واقع شده است، یکی از مکان‌های سرگرم کننده برای دیدن در دبی است. مردم می‌توانند از اسکی داخل سالن، اسنوبورد سواری، توباگان و بازی با برف، ساخت گلوله‌های برفی و موجودات لذت ببرند. برای همه کسانی که میل به هیجان و ماجراجویی نهایی دارند. اسکی در دبی یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دبی در تعطیلات است. همچنین یکی از بهترین ورزش‌های ماجراجویی که حتما از آن لذت خواهید برد.

مکان: اسکی دبی، مرکز خرید امارات، جاده شیخ زاید 

ساعات کاری: 10 صبح تا 11 شب

41. هلیکوپتر سواری؛ با هلیکوپتر بر فراز شهر پرواز کنید

تفریحات دبی

دبی مقصدی مملو از فانتزی‌های زیبا است و چیزهای زیادی وجود دارد که معتادان ماجراجو و جویندگان هیجان دوست دارند در آن غرق شوند. یکی از این موارد هلیکوپتر سواری بر فراز شهر دبی است. تجربه 25 دقیقه سواری با هلیکوپتر، منظره‌ای خیره کننده از برج خلیفه، نهر دبی، خط ساحلی جمیرا، وایلد وادی، نخل جمیرا و جزایر جهانی را ارائه می‌دهد. مطمئناً این سرگرم کننده‌ترین و باحال‌ترین تفریح در دبی است که هیچ کس نباید آن را از دست بدهد.

مکان: آتلانتیس، نخل. پارکینگ ساحلی نسیمی، هتل آتلانتیس، پالم

ساعت کاری: 8 صبح تا 6 بعد از ظهر

بخوانید: 30 تا از درجه‌یک‌ترین کلاب های ساحلی دبی با قیمت

42. دوچرخه سواری چهارگانه؛ تپه شنی در بهترین حالت خود

تصور کنید در حال رانندگی با یک ماشین یا دوچرخه چهارچرخ در دبی هستید و در میان تپه‌های شنی، کوبیده می‌شوید. چه چیزی می‌تواند هیجان انگیزتر باشد؟ خودتان آماده شوید تا یکی از پرماجراترین کارها را در دبی انجام دهید. سوار تپه‌های شنی شوید، رانندگی کنید، آن‌ها را بشکنید و از یک سواری فوق‌العاده هیجان‌انگیز در بیابان‌ها لذت ببرید. قطعا از باحال ترین تفریحات دبی خواهد بود.

43. Wakeboarding ؛ لذت کامل برای معتادان ماجراجویی

 Wakeboarding

علاقه‌مندان به ماجراجویی که از دبی بازدید می‌کنند می‌توانند ویک بورد و موج سواری را در مارینا تجربه کنند. سواری‌های هیجان انگیز به همه کسانی که هوس این سرگرمی را دارند، داده می‌شود و حتی کمپ‌های بیداری برای معتادان ماجراجو ترتیب داده شده است. اگرچه ویک بوردینگ یکی از کارهای برتر در دبی نیست، اما در کمترین زمان محبوبیت فوق العاده‌ای به دست آورده؛ یک تفریح در دبی که می‌تواند یک روز گرم را متفاوت و دوست داشتنی‌تر کند. 

بخوانید: بهترین پارک های آبی دبی؛ در تابستان های گرم! به همراه قیمت بلیط و امکانات

44. تور بازار؛ خرید درمانی همیشه کار می‌کند

خریدارها! دبی بهشت خریداران است. دبی علاوه بر مراکز خرید مجلل، دارای بازارهای سنتی است که بازارهای عتیقه هستند. تاجران محلی مغازه‌های خود را در بازار دارند و بهترین محصولات را با رقابتی‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌دهند. در دبی، بازارهای بسیار کمی وجود دارد، اما کاوش در بازارهای محبوب مانند بازار طلا و ادویه، یکی از کارهای هیجان‌انگیزی است که می‌توان در دبی انجام داد، به خصوص برای کسانی که گشت و گذار در میان بازارهای را دوست دارند. 

بخوانید: بهترین مراکز خرید در دبی

45. برج خلیفه؛ بهترین نمای پانوراما تا کنون

تفریح در دبی

هیچ چیز نمی‌تواند جذاب‌تر از تماشای غروب خورشید از سکوهای 124 و 125 برج خلیفه، بلندترین برج جهان باشد. برج خلیفه با منظره 360 درجه ای زیبا از خلیج فارس، نقطه مورد علاقه همه نوع گردشگران است و تجربه منظره زیبای غروب خورشید از آنجا مطمئناً یکی از بهترین چیزهایی است که می‌توان در دبی با خانواده انجام داد. تماشای این منظره بهترین تفریح در دبی برای شما خواهد بود. شک نکنید! 

مکان: بلوار شیخ محمد بن راشد 1 

ساعات کار: هنگام غروب آفتاب. مدت زمان کل 1 ساعت و نیم است.

46. مراکز خرید شیک؛ بخور، خرید و خیلی چیزهای دیگر

حتی اگر بازارها تجربه‌ای جذاب بوده‌اند، هیچ کس نمی‌تواند دبی را بدون بازدید از مراکز خرید شیک آن ترک کند. با لباس‌های لوکس، بوتیک‌ها، فروشگاه‌های تجاری درجه یک و رستوران‌های لوکس و سایر فعالیت‌های تفریحی. مراکز خرید در دبی مانند مراکز خرید امارات، دبی مال، دبی مارینا مال و غیره در طول سال با گردشگران و مردم محلی شلوغ هستند. قدم زدن در این مراکز خرید سطح بالا به خودی خود یک تجربه است و به عنوان بهترین کارهایی که در دبی باید انجام شود، برای عاشقان خرید به حساب می‌آید.

47. iFly ؛ چتربازی در فضای داخلی را تجربه کنید

iFly

این یکی از فعالیت‌های سورئال است که باید در لیست سرگرم کننده‌ترین کارهایی که در دبی انجام می‌شود گنجانده شود. iFly بسته‌های مختلفی را برای چتربازی در فضای داخلی ارائه می‌کند، حتی برای بچه‌ها. این پکیج‌ها برای همه افراد چه آن‌ها که حرفه‌ای هستند و چه کسانی که برای اولین بار است به به دنبال چنین تفریح در دبی هستند، مناسب خواهد بود. 

یک تونل باد عمودی دوگانه در iFly وجود دارد که شما را به سطح جدیدی از تجربه چتربازی شبیه‌سازی شده و گرانش می‌برد. با اقدامات امنیتی در سطح جهانی، برای لذت بردن از تجربه شگفت‌انگیز چتربازی در فضای داخلی، با راهنمایی متخصصان و کارشناسان انرژی خود را دوباره شارژ کنید. 

مکان: دبی، خیابان شیخ محمد بن زاید، غروب، مرکز شهر میردیف، منطقه بازی ملت، طبقه سوم

بخوانید: جدیدترین جاهای دیدنی دبی در سال 2023

48. آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب؛ سرگرمی و شادی

اگر در لیست خود کارهایی دارید که باید در دبی با بچه ها انجام دهید، این قطعا باید در لیست باشد. آکواریوم دبی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های معلق جهان به حساب می‌آید. این آکواریوم زیستگاه حیوانات آبزی متعددی مانند ماهی، کوسه، اختاپوس، دلفین و غیره است. همچنین می‌توانید از سواری با کف شیشه‌ای بر روی مخزن لذت ببرید و کسانی که از قلب جسور و نترس برخوردارند، می‌توانند به  غواصی در میان ماهی‌ها و کوسه‌ها بپردازند. این مکان عالی برای تفریح در دبی و وقت گذرانی پس از یک خرید دلچسب در دبی مال است.

مکان: دبی مال

49. تور قایق بادبانی لوکس؛ بادبانی در امتداد دریا

تفریح در دبی

می‌توان کل مارینا و نهر دبی را در یک قایق تفریحی لوکس و شیک کاوش کرد. بادبانی کنید و از مناظر خیره‌کننده هتل آتلانتیس، برج خلیفه و خط افق دبی لذت ببرید. در عرشه بالای قایق بادبانی آفتاب بگیرید و استراحت و صبحانه تازه باربیکیو در کشتی را نوش جان کنید. بهترین تفریح در دبی که احتمالا قیمت بالایی برای شما به همراه خواهد داشت. 

تور دبی سه کلیک منتظر خاطره‌سازی شماست! 

50. دهکده جهانی دبی؛ سرگرمی عالی و سفر به کشورهای دیگر

دبی واقعاً یک مقصد تعطیلات خانوادگی است که کارهای زیادی برای انجام دادن با خانواده دارد. در حین صحبت در این مورد، حتما روی دهکده جهانی دبی را حساب کنید. پکیج کاملی از سرگرمی و تفریح. از سواری‌ها و کارناوال‌ها گرفته تا مراکز تجربه، فروشگاه‌ها و غذا. این مکان هر نوع بازدید کننده‌ای را سرگرم می‌کند. با خانواده و بچه ها به اینجا بیایید، کل روز را به خوشگذرانی بگذرانید و با یک دسته خاطرات فراموش نشدنی ترک کنید.

مکان: جاده امارات، خروجی 37  E ، دبی 

51. ساحل بادبادک؛ قدم بزنید، آفتاب بگیرید و غروب آفتاب را تماشا کنید

Dubai Kite Beach

دبی به خاطر برخی از سواحل بکر و کمتر کاوش شده شهرت دارد و ساحل کایت بی شک یکی از آن‌هاست. این ساحل آفتاب‌گیر در امتداد خلیج عربی که با آب آبی مزین شده و آن را به مکانی عالی برای آفتاب گرفتن، پیاده‌روی‌های تفریحی و مناظر خیره‌کننده غروب خورشید تبدیل کرده است. اگر به دنبال ارزان‌ترین تفریح در دبی هستید، سواحل آن بهترین انتخاب خواهند بود. 

مکان: ساحل کایت 

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

بخوانید: بهترین سواحل دبی؛ از کلوپ های ساحلی تا بهترین فعالیت های آبی!

52. فواره دبی؛ نمایشی الهام بخش

آبنمای دبی در مرکز شهر دبی واقع شده است. شما می‌توانید شاهد نمایش محبوب 30 دقیقه‌ای نمایش رقص آب باشید. جت آب به ارتفاع 140 متری در هوا می‌رسد و فضایی جادویی و رویایی ایجاد می‌کند. این پرطرفدارترین نمایش هر 30 دقیقه تا آخرین نمایش ساعت 11 شب اجرا می‌شود. تماشای این نمایش دیدنی ، بهترین تفریح در دبی است که می‌توان با بچه‌ها انجام داد.

مکان: پارکینگ مد، دبی مال، بلوار شیخ محمد بن راشد 

53. موزه اتحاد؛ درباره عصر مدرن امارات بیاموزید

تفریح در دبی

موزه باشکوه اتحاد به شما فرصتی برای کشف تاریخ معاصر امارات می‌دهد. این میراث غنی از امارات در زمینه‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی از طریق فیلم، عکس و موارد دیگر است. این موزه همه چیز مانند پاسپورت قدیمی، مصنوعات شخصی و موارد دیگر را به نمایش می‌گذارد. بدون شک بازدید از این موزه یکی از بی‌نظیرترین کارها است و البته برای کسانی که به تاریخ علاقه دارند، یک تفریح در دبی به حساب می‌آید. 

مکان: خیابان جمیرا 

بخوانید: شهربازی های دبی؛ کدوم ترن هوایی کدوم شهربازی

54. اپرای دبی؛ معماری باشکوه دبی را کشف کنید

اپرا دبی یک مرکز هنرهای نمایشی است که در منطقه جدید اپرا واقع شده است. این مکان جالب و عظیم می‌تواند 2000 مخاطب را در خود جای دهد. این ساختمان همچنین منظره فوق العاده‌ای از فواره دبی ارائه می‌دهد و ساختار آن تحت تأثیر شکل کشتی‌های عربی ایجاد شده است. بدون شک یک شگفتی واقعی معماری در شهر، اپرای دبی خواهد بود. 

مکان: بلوار شیخ محمد بن راشد 

55. مسجد جمریه؛ مسجد پر عکس

Dubai Jumeirah Mosque

بازدید از مسجد جمریه یا جمریه یکی از کارهایی است که در دبی باید انجام شود. این یکی از معدود مساجدی است که از مردم جوامع مختلف با گرمی پذیرایی می‌کند. از این رو هرکس بدون توجه به اعتقادات مذهبی خود باید حداقل یک بار از این مسجد دیدن کند. مسافران به دلیل اهمیت فرهنگی آن جذب این جاذبه فوق العاده می‌شوند.

هتل های دبی یک اقامت شاهانه را برای شما فراهم می کنند.

حرف آخر

تفریح در دبی تمام نشدنی است. شهری که در هیچ چیز از هیجان و ماجراجویی گرفته تا تاریخ، هنر و فرهنگ کم نذاشته و برای همه سلیقه‌ها چیزی برای ارائه دارد. در دبی هر کاری که دلتان بخواهد را می‌توانید انجام دهید. امیدواریم این لیست هم بتواند به کمکتان بیایید. 

سوالات متداول

دبی چه جاذبه‌های گردشگری تفریحی دارد؟

دبی با برج خلیفه، پارک‌ها، ساحل‌های خلیج فارس، پارک های موضوعی و سفرهای دریایی جزو بهترین جاذبه‌های گردشگری تفریحی است.

آیا در دبی فضاهای سبز و پارک‌هایی برای تفریح وجود دارد؟

بله، پارک‌هایی مانند پارک زعبیل، پارک جمیرا و پارک خلیج فارس ارائه‌دهنده فضاهای سبز برای تفریح و پیک نیک نیک بین طبیعت هستند.

چه تجربیات هیجان‌انگیزی در دبی ارائه می‌شود؟

تفریحات هیجان‌انگیز از جمله سفرهای دریایی، رانندگی در دیزلی لند و سواری بالن در صحرا از تجربیات معروف دبی هستند.

چه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در دبی برای بازدید و تفریح وجود دارد؟

موزه دبی، فرهنگستان دبی و سوق باستانی چیزهایی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دبی هستند.

چه رویدادها و جشنواره‌های تفریحی در دبی برگزار می‌شود؟

جشنواره حراج دبی (DSF)، جشنواره کمدی دبی، و جشنواره آلبرت هول مثال‌هایی از رویدادها و جشنواره‌های تفریحی هستند.

نظرات کاربران