UAE festivals
2 اردیبهشت 1402
دبی

فستیوال های امارات متحده در سال 2023؛ چه موقع به دبی می‌روید؟

دبی این روزها به یکی از شهرهای عالی و لوکس برای سفر تبدیل شده، شهری که با آسمان‌خراش‌ها، مراکز تفریحی و سرگرمی درجه یک، مرکز خریدهای برندی که هر کدام یک شهر هستند یا انواع رستوران‌ها که تمامی غذاهای جهان را در این شهر گرد هم آوردند. بله وقتی بلیط هواپیما دبی را رزرو می‌کنید، در واقع سفر به دور دنیا را آغاز خواهید کرد. با این حال، ما امروز قصد نداریم تا شما را با این موارد آشنا کنیم؛ چراکه هر کدام را در مقالات جداگانه به صورت مفصل توضیح داده‌ایم. فقط می‌خواهیم فستیوال های امارات متحده را معرفی کنیم تا تقویم سفر خود را براساس آن بچینید. 

رزرو تور دبی

فهرست فستیوال های امارات متحده

از رویدادهای فرهنگی گرفته تا نمایشگاه‌های هنری، نمایش‌ها و سرگرمی برای همه اعضای خانواده، همیشه چیزی در امارات در حال وقوع است. در اینجا راهنمای مفید ما برای رویدادهای امارات متحده عربی در سال 2023 است که می‌توانید زمان سفرتان را با آن هماهنگ کرده و کمی خاطره‌سازی کنید. 

 ماه مارس (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین)

 ماه مبارک رمضان است

The holy month of Ramadan in the United Arab Emirates

این شهر با چراغ‌های درخشان و تجربه‌های زیبای افطاری در ماه رمضان زنده می‌شود. شهر رنگ و شکلی دیگر به خود می‌گیرد و برنامه‌های زیادی در هر خیابان برگزار خواهد شد. همچنین می‌توانید از طریق سازمان‌های خیریه ثبت‌شده در مراسم اهدای غذا، لباس و پول شرکت کنید. رمضان زمانی از سال است که باید انواع غذاهای محلی را امتحان کنید و در فرهنگ غنی خاورمیانه غوطه‌ور شوید.

زمان: چهارشنبه 22 مارس – جمعه 21 آوریل: 2 فروردین تا 1 اردیبهشت

فیلم خاورمیانه و کمیک کان ۲۰۲۳

از 3 مارس تا 5 مارس (12 تا 14 اسفند)، Comic Con  برای یک قسمت دیگر از بازی، انیمه، کمیک و سرگرمی با فرهنگ پاپ به ابوظبی می‌رود. ویژگی‌های جدیدی به کمیک کان اضافه خواهد شد، از جمله Gaming Area و Cosplay Central، که شامل بازی‌های منتشر نشده، مسابقات eSports، نرم‌افزار بازی، لوازم جانبی و سخت‌افزار خواهد بود. برای علاقه‌مندان به فناوری و بازی! 

هزینه: بلیط‌ها از 340 درهم برای کارت سه روزه و 105 درهم برای یک روزه شروع می‌شود.

زمان: جمعه 3 مارس تا یکشنبه 5 مارس(12 تا 14 اسفند). 

مکان: مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی، الروضه

جشنواره موسیقی فوق العاده

رویداد عظیم EDM جشنواره Ultra Music در مارس 2023 به ابوظبی می‌آید. این اولین بار در تاریخ این جشنواره است که در خاورمیانه برگزار می‌شود. مکان روباز جزیره یاس، پارک اتحاد میزبانی این رویداد را بر عهده خواهد داشت. این فستیوال دو روزه در 4 و 5 مارس (12 تا 14 اسفند)، برگزار می‌شود و میزبان دو مرحله خواهد بود: صحنه اصلی موسیقی مهیج جشنواره را در خود جای می‌دهد، در حالی که هاوس جهانی و برند تکنو RESISTANCE میزبان صحنه‌ای است که برخی از بهترین‌های جشنواره را به رخ می‌کشد. 

زمان: 4 و 5 مارس (12 تا 14 اسفند)

مکان: پارک اتحاد، جزیره یاس

ایمیل: @ultraabudhabi.

آرت دبی (Art Dubai)

Art Dubai

هنر دبی شانزدهمین فصل خود را در سال 2023 خواهد داشت. این رویداد هنری غرفه داران و شرکت کنندگان برجسته از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد و همچنین کارگاه‌هایی با هنرمندان حرفه‌ای برای کودکان پنج تا هفت ساله تا گفتگوها، برنامه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و اینستالیشن‌ها برگزار می‌کند. 

زمان: 4 و 5 مارس (12 تا 14 اسفند)

مکان: مدینه جمیرا، ام سقیم

سایت:  www.artdubai.ae.

هفته مد عرب زنان

اگر به مد و لباس علاقه زیادی دارید یا کمد لباستان خیلی قدیمی شده و به دنبال سبکی جدید هستید، به یکی از چهار هفته مد عرب که در طول سال برگزار می‌شود، بروید. یکی از این فستیوال های امارات متحده در ماه مارس برگزار می‌شود. جالب است بدانید که این رویداد در کنار همتایان خود در نیویورک، لندن، میلان و پاریس شناخته شده‌است.

زمان: 10-15 مارس (19-23 اسفند)

مکان: منطقه طراحی دبی

سایت: arabfashionweek.org

ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت)

عید فطر

عید فطر پایان ماه مبارک رمضان است. یک ماه روزه‌داری و عبادت برای مومنان. یکی از ماه‌های مهم در تقویم اسلامی، زمانی است که مسلمانان از طلوع تا غروب خورشید تقریباً 30 روز را روزه می‌گیرند. عید فطر پایان ماه رمضان در دبی با تعطیلات و جشن همراه است.  

زمان: تاریخ 20 آوریل تا 23 آوریل: 31 تا 3 اردیبهشت

رویداد فروش کتاب Big Bad Wolf

رویداد فروش کتاب Big Bad Wolf

از جمعه 7 آوریل تا یکشنبه 16 آوریل (18-26 فروردین) از ساعت 9 صبح تا 2 بامداد یکی از فستیوال های امارات متحده برگزار خواهد شد. فروش کتاب The Big Bad Wolf فرصتی است برای شما که قفسه‌های خود را با کتاب‌های جدید تازه کنید. یک میلیون کتاب با تخفیف تا 90 درصد در دسترس خواهد بود. جایی که می‌توانید با خوانندگان دیگر جمع شوید و نویسندگان را از نزدیک ببینید. 

زمان: جمعه 7 آوریل – یکشنبه 16 آوریل 9 صبح تا 2 صبح: 18-26 فروردین

مکان: Sound Stage, Dubai Studio City

تلفن: 04 391 4664

فستیوال تگزاس

روز جمعه 28 آوریل (8 اردیبهشت) به استادیوم تنیس رایگان دبی بروید تا شارلین اسپیتری و همکارانش را ببینید. گروه آهنگ‌های دهه 80 و 90 خود را اجرا خواهد کرد.

هزینه: از 199 درهم. 

زمان: جمعه 28 آوریل، ساعت 21:30.

مکان: استادیوم تنیس آزاد دبی، القرهود 

استند آپ کمدی جک وایت هال

جک وایت هال کمدی مورد علاقه بریتانیا در ماه آوریل به دبی می‌آید. نمایش کوکاکولا آرنا که در سال 2020 برای اجرای چندین شب استندآپ در QE2 و مرکز تجارت جهانی دبی به شهر رفته است، نشان دهنده بازگشت مورد انتظار او است. از آن نمایش‌هایی که بسیار محبوب و پرطرفدار است در سراسر جهان. 

هزینه: از 245 درهم. 

زمان: شنبه 15 آوریل، ساعت 9 شب. 

مکان: کوکاکولا آرنا، سیتی واک

سایت: coca-cola-arena.com

جشنواره غذای دبی

Dubai Food Festival

یکی از فستیوال های امارات متحده، جشنواره غذای دبی، یک جشن غذا شناسی بی‌نظیر است. در این جشنواره، سرآشپزهای محلی در رستوران‌های خود وعده‌های غذایی با قیمت تعیین شده سرو می‌کنند و تجربه‌های عالی را در سراسر دبی به ارمغان می‌آورند. حواستان به غذاخوری‌های مورد علاقه‌تان باشید، احتمالا غذاهای محبوب شما با قیمت‌های باورنکردنی به فروش می‌رسد و تجربه‌ای برای امتحان کردن غذاهای جدید و متنوع خواهد بود. 

زمان: 28 آوریل – 7 می: 8 تا 17 اردیبهشت 

سایت: visitdubai.com/en/whats-on/dubai-food-festival.

کمدین جوآن مک نالی

جوآن مک نالی استندآپ کمدین، نویسنده و بازیگر ایرلندی است. جوآنا مک‌نالی با سه اجرای پرفروش در QE2 دبی، در آوریل (اردیبهشت) امسال برای نمایش بیشتر و خنده‌دار خود به دبی بازگشته است. فقط برای کسانی که عاشق طنزهای کریک هستند.

هزینه: از 295 درهم.

زمان: شنبه 29 آوریل، ساعت 19. شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

مکان: The Agenda Venues FZC LLC, Al Jaddi Street dubai

تیم Noise Next Door

تیم Noise Next Door که در بریتانیا به خاطر حضورشان در Britain’s Got Talent شناخته می‌شود، در ماه آوریل به امارات می‌روند. یک گروه سه نفره و سه برادر سه قلو بودند.

هزینه: 160 درهم (فقط بزرگسالان).

زمان: جمعه 28 آوریل، ساعت 20:30. جمعه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

ماه مِی (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)

نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی

Abu Dhabi International Book Fair

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی برای سال 2022 با برنامه‌ای باورنکردنی از رویدادها به‌علاوه انبوهی از کتاب‌های دوست‌داشتنی به پایتخت بازمی‌گردد. این نمایشگاه هفت روزه از دوشنبه 22 مه آغاز به کار می‌کند و تا یکشنبه 28 مه ادامه دارد. این یکی از فستیوال های امارات متحده شامل 450 رویداد برای شرکت در آن و بیش از 1000 غرفه‌دار برای دیدن است. ناشران، نویسندگان بین‌المللی و محلی و هنرمندان و کتاب شناسان نیز همگی برای این رویداد گرد هم می‌آیند. پس آماده شوید. برای مکالمه و یادگیری!

زمان: دوشنبه 22 مه – یکشنبه 28 مه. 1 تا 7 خرداد

مکان: مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی 

پسران بک استریت (Backstreet Boys)

گروه آمریکایی Backstreet Boys یکشنبه 7 مه در سالن اتحاد ابوظبی اجرا خواهند کرد. این گروه آواز آمریکایی 5 نفره در سال 1993 در اورلاندو، فلوریدا تشکیل شدند و با اولین آلبوم بین المللی خود به نام Backstreet Boys به شهرت رسیدند.

هزینه: از 245 درهم. 

زمان: یکشنبه 7 اردیبهشت.

مکان: آرنا اتحاد، جزیره یاس

کمدین جیسون منفورد

جیسون منفورد با امارات غریبه نیست. این کمدین در ماه می برای اجرای برنامه به ابوظبی بازخواهد گشت. اگر عاشق مجموعه جوک‌های او هستید، نباید این برنامه را از دست بدهید.

هزینه: از 195 درهم. 

زمان: جمعه 12 می، ساعت 20:30. جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

مکان: هتل امارات پالاس، سالن اجتماعات، جاده غرب کورنیش، ابوظبی 

کمدین ذاکر خان

Comedian Zakir Khan

ذاکر خان، برنده مسابقه بهترین استندآپ کمدین کمدی مرکزی هند، کاتالوگ جوک‌های خود را در روز یکشنبه 14 می به اپرای دبی خواهد آورد.

زمان: یکشنبه 14 مه. یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

مکان: اپرای دبی

کمدین دارا او برایین

کمدی ایرلندی Dara Ó Briain به دبی می‌آید تا اپرای دبی را به عنوان بخشی از فستیوال های امارات متحده و جشنواره کمدی دبی در ماه می اجرا کند. با سالها تجربه او، مطمئناً یک شب خنده‌دار خواهد بود.

زمان: دوشنبه 15 می. دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

مکان: اپرای دبی

سایت: dubaicomedyfest.ae.

جشنواره کمدی دبی

یک رویداد کمدی 10 روزه که نباید از دست داد، جشنواره کمدی دبی از 12 تا 21 می ادامه خواهد داشت.

زمان: 22 تا 31 اردیبهشت

سایت: dubaicomedyfest.ae.

 ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر)

عید قربان

Eid al-Adha festival

انتظار می‌رود عید قربان در 28، 29 و 30 ژوئن برگزار شود. به این معنی که ساکنان امارات در ماه ژوئن یک تعطیلات آخر هفته پنج روزه دارند. 

زمان: چهارشنبه 28 ژوئن تا جمعه 30 ژوئن. 7-9 تیر ماه

هفته مد مردان عرب

از دیگر فستیوال های امارات متحده، هفته مد مردان عرب است که دومین قسمت از آن در ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) در منطقه طراحی دبی برگزار می‌شود.

زمان: 28 ژوئن – 30 ژوئن (بهار/تابستان مردانه). 

سایت: arabfashionweek.org

ماه جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)

سال نو اسلامی

وزارت منابع انسانی و امارات (MoHRE) هنوز تاریخ سال نو اسلامی 2022 را تایید نکرده است، اما انتظار می‌رود چهارشنبه 19 ژوئیه باشد. این تعطیلات رسمی برای همه کارمندان بخش خصوصی در امارات متحده عربی خواهد بود. 

 ماه اوت (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور)

بازگشت به مدرسه

Back to school festival

از 7 آگوست تا 3 سپتامبر (16 مرداد تا 12 شهریور) فصل بازگشت به مدرسه خواهد بود. این مدت فقط برای مشخص کردن زمان آماده شدن برای سال تحصیلی جدید، فروش لوازم مدرسه از طریق مراکز خرید و خرده‌فروشی‌ها انجام خواهد شد. 

ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر)

میلاد حضرت محمد (ص)

در پایان شهریور، روز میلاد حضرت محمد (ص) تعطیل رسمی است. تاریخ چهارشنبه 27 سپتامبر (چهارشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۲) و تعطیل رسمی خواهد بود.

ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان)

هفته مد زنان عرب

همان‌طور که گفتیم یکی از فستیوال های امارات متحده که در طول سال چند بار برگزار می‌شود، هفته مد زنان عرب است که در ماه اکتبر نیز همین روال خواهد بود. کاتالوگ‌های رنگارنگ و جدید از مد و لباس‌ها با سبک‌های مختلف در انتظار شما خواهد بود. 

زمان: 10-15 اکتبر (بهار/تابستان زنان). 18-22 مهر

مکان: منطقه طراحی دبی

سایت: arabfashionweek.org

جشنواره خانه دبی (Dubai home festival)

Dubai home festival

اگر به دنبال سبک جدید برای خانه خود هستید، پنجمین دوره جشنواره خانه دبی باید در تقویم شما دایره شود. بسیاری از برندهای محلی و بین‌المللی جدیدترین طراحی‌ها و لوازم خانگی خود را در معرض نمایش می‌گذارند. 

زمان: 21 مهر تا 5 آبان

مکان: Various locations

چالش تناسب اندام دبی (Dubai fitness challenge)

چالش تناسب اندام دبی یکی از فستیوال های امارات متحده برای سال 2023 بازگشته است. از شنبه 28 اکتبر آغاز می‌شود و تا یکشنبه 26 نوامبر ادامه دارد. این جشنواره توسط اعلیحضرت شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی راه اندازی شده‌است. 

زمان: شنبه 28 اکتبر – یکشنبه 26 نوامبر. 6 تا 15 آبان  

مکان: مکان‌های مختلف

خواننده معروف لوئیس کاپالدی

لوئیس کاپالدی، خواننده و ترانه سرای اسکاتلندی، سرانجام پس از به تعویق انداختن تاریخ از سال 2022، در دبی اجرا خواهد کرد. این کنسرت اکنون در روز شنبه 7 اکتبر 2023 برگزار خواهد شد. طرفدارانی که قبلا بلیت این کنسرت را خریداری کرده‌اند، می‌توانند در تاریخ امسال از آن استفاده کنند.

زمان: شنبه 28 نوامبر 2023، از ساعت 7 بعد از ظهر. سه شنبه، ۷ آذر ۱۴۰۲

مکان: کوکا کولا آرنا، سیتی واک، دبی 

ماه نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر)

مسابقات فرمول وان (Formula 1 Abu Dhabi Grand Prix)

مسابقات فرمول وان (Formula 1 Abu Dhabi Grand Prix)

یکی از بهترین فستیوال های امارات متحده فرمول 1 جایزه بزرگ ابوظبی است. این رویداد دوباره در ماه نوامبر به شهر خروشان دبی خواهد رسید تا یک مسابقه پایانی دیگر را در پیست یاس مارینا برگزار کند. تماشای مسابقه، برنامه‌ها و جشن‌ها پایانی همگی خبر از یک آخر هفته پر شور و پرهیجان را می‌دهند.

زمان: 24 -26 نوامبر.3-6 آذر

مکان: پیست یاس مارینا، جزیره یاس

طراحی مرکز شهر (Downtown Design)

در ماه نوامبر، در هنری‌ترین منطقه دبی به دنیایی از هنر، طراحی و معماری شیرجه بزنید. Downtown Design که در D3 برگزار می‌شود، هجوم نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهای مرتبط با خلاقیت را به شهر می‌آورد.

زمان: چهارشنبه 8 -11 نوامبر. 17 -20 آبان   

مکان: منطقه طراحی دبی

ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی)

روز ملی

روز ملی امارات متحده عربی امسال در یکشنبه است. طبق معمول، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید این شهر فهرستی درجه یک از کارها را ارائه می‌کنند. همچنین می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و از جشن‌ها و برنامه‌های خاصی که در این زمان برگزار می‌شوند، استفاده کنید. 

شنبه 2 -4 دسامبر. 11-13 آذر

جشنواره مادر ملت (Mother of the Nation Festival)

Mother of the Nation Festival

مادر ملت (MOTN) از فستیوال های امارت متحده و بسیار محبوب است که به میراث حضرت فاطمه بنت مبارک، مادر ملت ادای احترام می‌کند. اگرچه جزئیات کامل جشنواره 2023 هنوز اعلام نشده است، اما اگر جشن مادر ملت در سال گذشته اتفاقی باشد، جشنی که در کورنیش ابوظبی برگزار می‌شود، یک مراسم خانوادگی دوستانه و شگفت‌انگیز خواهد بود. منتظر برنامه‌های هنری زنده، مناطق موضوعی، تعداد زیادی مناظر ساخته‌شده برای اینستاگرام، فروشگاه‌های غذایی فراوان، سرگرمی‌های زنده و موارد دیگر باشید.

هواپیمایی امارات دبی 7 (Emirates Airline Dubai 7’s)

اگر مدتی در دبی بوده‌اید، با جشنواره ورزشی سال غریبه نخواهید بود. در واقع، امارات ایرلاین دبی 7 بزرگ‌ترین فستیوال ورزشی و سرگرمی در خاورمیانه است و امسال قول داده که حتی بهتر از همیشه باشد. با پخش موسیقی، ورزش و سرگرمی‌های جسورانه‌تر، مطمئن باشید که این فستیوال عالی خواهد بود. 

زمان: 1-4 دسامبر. 10-13 آذر

فستیوال های امارات متحده را از دست ندهید!

در این مقاله ما جشنواره‌ها و فستیوال های امارات متحده را عنوان کردیم تا در تقویم سفر خودتان آن‌ها را جستجو کنید و تجربه‌ای متفاوت‌تر از رفتن به دبی را برای خودتان رقم بزنید. 

نظرات کاربران