INKED
18 مرداد 1402
دبی

منطقه السرکال دبی؛ دنیای هنرمندان و هنردوستان

منطقه السرکال دبی، از مناطق هنری و یکی از زیباترین مکان‌های این شهر است. همانطور که می‌دانید، نام دبی پیوند تنگاتنگی با هنر پیدا کرده است، موسسات دبی و ارگان‌های رسمی آن همواره در تلاشند تا از هنر برای بیان خود و اجزای آن و تبدیل ایده‌ها و احساسات به شکل‌ها و تصاویر، استفاده کنند و جایگاه بالاتری را به دست آورند. در کنار این‌ها، دبی همواره از هنرمندان حمایت کرده و با مهیا کردن یک سری شرایط خاص موجب شده تا ان‌ها در فضایی عالی و راحت بتوانند به خلق هنر خودشان بپردازند. 

رزرو تور دبی

علاوه بر موارد فوق، مؤسسات مرتبط با هنر در دبی به علاقه‌مندان به یادگیری هنر در زمینه‌های مختلف کمک می‌کند تا مسیر دلخواهشان را به درستی و به صورت اصولی یاد بگیرند و پیش بروند. این‌ها را گفتیم که بدانید منطقه السرکال دبی دنیای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر است. اگر نمی‌دانید چرا؟ این موضوع امروز محور گفتگوی ما در این مقاله است، پس برای آشنایی با آن ما را دنبال کنید.

با تور بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید و در منطقه السرکال هنر را جور دیگری تجربه کنید.

نگاهی کلی به خیابان السرکال

Alserkal Avenue

خیابان السرکال دبی (Alserkal Avenue)، منطقه‌ای است که نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری را در خود جای داده است. این مکان در سال 2007 توسط تاجر اماراتی عبدالمنعم بن عیسی السرکال تأسیس شد تا یک نقطه هنری ارزشمند در منطقه و مقصدی برای جذب هنردوستان باشد. 

خیابان السرکال بیش از 500 هزار فوت مربع وسعت دارد. در اینجا بیش از 70 فضا برای نمایش طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه در دنیای هنر اختصاص داده شده است. جالب اینجاست که این منطقه با ادغام بخش‌های هنر، فرهنگ و تجارت و برجسته‌کردن آن‌ها از کسب‌وکارهای مختلف حمایت می‌کند و ان‌ها همواره در کانون توجه منطقه و حتی جهانی قرار داده است. بنابراین بودن در چنین محیطی برای هر هنرمند و هنر دوستی یک فرصت استثنایی خواهد بود. 

نمایشگاه‌ها، رویدادها و مناطق مختلفی تحت پوشش منطقه السرکال دبی وجود دارد. برخی از آن‌ها مربوط به هنر آشپزی و دستکاری در ارائه غذاها و شکل دادن آن‌ها به زیباترین شیوه‌های هنری هستند و برخی دیگر حول محور هنرهای تجسمی می‌چرخند. مانند چهره‌های خلاقانه، طرح‌های منحصربه‌فرد، طراحی‌ها و نقاشی‌های با ارزش و همین‌طور جنبه‌های آموزشی، ارائه‌ها و فرصت‌های آموزشی.

بخوانید: منطقه خور دبی؛ امکانات، جاذبه ها، رستوران و زندگی شبانه

در منطقه السرکال دبی چه چیزهایی وجود دارد؟

این نمایشگاه همچنین شامل بخش‌های مختلفی مانند گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، مکان‌های اجتماعی، امکانات و فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها است. این مکان همچنین رویدادها و فعالیت‌های مرتبط با طراحی و تئاتر و همچنین هنری فصلی را به شما نشان می‌دهد. ایجاد شده 

در اینجا لیستی از مهمترین امکانات، رویدادها و گالری‌های هنری در خیابان السرکال آمده است:

گالری 1×1

Gallery 1×1

گالری One in One در سال 1996 توسط مالیندی در دبی تاسیس شد و ایده آن ساخت تبلیغاتی برای هنر مدرن هند در امارات بود. این گالری همچنین در زمینی به مساحت 7500 فوت مربع در محله السرکال قرار دارد.

این مکان علاوه بر اینکه مکانی ضروری برای تعدادی از هنرمندان مشهور است، با شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و همچنین نمایشگاه‌های بین المللی با سازمان‌های هنری، موزه‌ها و غیره به برنامه‌های خود کمک می‌کند و یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین گالری‌های منطقه السرکال دبی به حساب می‌آید. 

اطلاعات مورد نیاز

  • آدرس: انبار 10
  • ساعات کاری از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 صبح تا 8 شب است.
  • شماره تماس: 1287 341 04

بخوانید: گوشه‌ای از بهشت در دبی: چرا باید منطقه الممزر دبی را ببینید

در مورد گالری ایام باید بگوییم که این یک سازمان هنری شناخته شده از سال 2006 شروع به کار کرده است. ایده آن کمک به آثار هنری برجسته و مطرح بوده و همچنین به دلیل نمایشگاه فوق العاده خود در دبی، دانش، تجربه و معروفیت زیادی به دست آورد. این جایگاه به لطف پروژه‌های مشترک این گالری با ایالات متحده و همچنین اروپا، آفریقا و آسیا است.

اطلاعات مورد نیاز

  • آدرس: انبار 11 و 12
  • ساعات کاری از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر است.
  • ساعات کاری شنبه از ساعت 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر است. 
  • شماره تماس: 6242 323 04

کربن 12 (CARBON12)

CARBON12

کربن 12 از سال 2008 با هدفی روشن تاسیس شد. آن هدف این است که سخنگوی اصلی همه چیز مربوط به هنرمندان و استعدادهای آن‌ها در سراسر جهان باشد و تا حد زیادی هم به آن رسیده است. این شرکت توانسته تا به شهرت بسیاری از هنرمندان مبتدی و حرفه‌ای تا به امروز کمک زیادی کند. حتما می‌پرسید چگونه؟ کربن 12 در زمینه برپایی نمایشگاه و معرفی هنر و هنرمندان فعالیت زیادی می‌کند. آن‌ها بیش از شش نمایشگاه در طول سال اجرا می‌کنند تا فرصت‌های فراوانی را برای هنرمندان به وجود آورند و در کنارش نوآوری‌ها و هنرهای خود را به نمایش بگذارند.

اطلاعات مورد نیاز

  • آدرس: انبار 37
  • ساعات کار از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11:30 صبح تا 19:00 است.
  • شماره تماس: 6016 340 04

بخوانید: همه چیز درباره منطقه القوز دبی و امکانات آن

برنامه های منطقه السرکال دبی چگونه است؟

برنامه‌ها و فعالیت‌های زیادی در طول سال در منطقه السرکال دبی فعال می‌شوند که مسلما هدف آن‌ها توسعه آموزش‌های هنری و فرهنگی است. برجسته‌ترین این برنامه‌ها به شرح زیر است:

جشنواره هنری القوز

Al-Quz art festival

این جشنواره از سال 1391 هر ساله برای نمایش هنر و فرهنگ برگزار می‌شود و شامل فعالیت‌های رایگان مناسب برای تمام سنین است.

هفته هنر در خیابان السرکال دبی

در ماه مارس هر سال مراسم‌هایی با نام هفته هنر برگزار می‌شود و مجموعه وسیعی از نمایشگاه‌ها، هنرها و کارگاه‌های آموزشی در سراسر این منطقه است، علاوه بر این، از کلیه مهمانان و هنرمندانی که به این مراسم می‌آیند به خوبی پذیرایی می‌شود. 

نوامبر در Circle Avenue Dubai

این گالری در ماه نوامبر، هنرهای متنوع را برای حدود یک ماه کامل با ترتیب دادن نمایش‌ها، هنرها و گفتگوهای متنوع با موضوع هنر جشن می‌گیرد.

رمضان در خیابان السرکال

Ramadan in Al-Serkal St

این نمایشگاه همچنین شگفت‌انگیزترین موسیقی‌ها، تورها، فعالیت‌ها و رویدادهای شبانه را در ماه مبارک رمضان ارائه می‌کند و یکی از جالب‌ترین رویدادهایی است که در منطقه السرکال دبی برگزار می‌شود. نماز و نمایش تا پایان این ماه دایر است. شب‌ها از همه شهروندان، ساکنان و بازدیدکنندگان پذیرایی شگفت‌انگیز و متمایز عربی صورت می‌گیرد تا اوقات خوشی را در این منطقه سپری کنند. 

اصلا چرا منطقه السرکال دبی خلق شد؟

چشم انداز Alserkal Avenue حول محور ترویج اقتصاد خلاق در دبی و ایجاد پیوندها و شبکه های مشترک بین مؤسسات فرهنگی مختلف در منطقه است. در واقع، هدف نمایش صحنه هنری امارات و پیوند آن به کلیه دنیا بود و به طور خاص هم تا به امروز اجرایی شده است. 

علاوه بر این، این بنیاد با اعطای تسهیلات به هنرمندان بومی، رفع موانع اقامت، مجوزها و تامین مالی پروژه‌های تحقیقاتی به دنبال حمایت از هنرمندان بومی است. تحقیقات و مطالعات فنی آن‌ها تاثیر زیادی در پیشرفت این بخش و ارتقای جایگاه هنری دبی در بین شهرهای مختلف جهان داشته و دارد. 

علاوه بر موارد فوق، منطقه لسرکال دبی به دنبال توجه به جنبه آکادمیک هنر و ارائه فرصت‌های تحصیلی و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ممتاز است تا راه خود را در این جهان باز کنند. در همین راستا مشاوره‌ها و خدمات لازم را در اختیار این افراد قرار می‌دهند تا بتوانند راه خود را به راحتی و آسانی طی کنند. بله، این منطقه به خوبی توانسته به دنیای هنر امارات و حتی به هنرمندان خارجی با اجرای برنامه‌های مختلف کمک کند. در راس این برنامه‌ها و پروژه‌ها هفته هنر السرکال قرار دارد. 

درباره هفته هنر السرکال دبی

Alserkal art week in Dubai

ایده هفته هنر السرکال به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر و رویدادی سالانه به میزبانی منطقه السرکال دبی به مدت یک هفته کامل همراه با نمایشگاه هنر دبی و محوریت بزرگداشت هنر معاصر و برگزاری نمایشگاه‌های هنری راه‌اندازی شده است. این هفته رویدادی خلاقانه و عالی برای نمایش هنر هنرمندان و تماشای آثار خلاقانه آن‌ها است. 

رویدادهای هفته هنر السرکال 2023

در این هفته گروه‌ها و هنرمندان زیادی در زمینه‌های مختلف مانند نقاشی، فیل‌سازی، هنر آشپزی و … گرد هم می‌آیند تا در در بیش از 15 نمایشگاه هنری، پروژه‌ها و نمایش‌های هنر معاصر، کار خود را به معرض نمایش بگذارند. 

در اینجا تعدادی از نمایشگاه‌هایی که هفته هنر السرکال به نمایش گذاشته می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم:

السرکال لاتِس (ALSERKAL LATES)

ALSERKAL LATES

السرکال لاتِس شامل مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های هنری توسط هنرمندانی از سراسر جهان است و درهای خود را برای یک روز کامل به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد از این طرح‌ها و آثار هنری متمایز لذت ببرند. بازدیدکنندگان می‌توانند برای آشنایی دقیق با این آثار به تورهای هنری که توسط متخصصان سازماندهی شده است، بپیوندند یا از نمایشگاه‌ها، استودیوها و فضاهای عمومی دیدن کنند یا حتی در جلسات گفتگو و رویدادهای دیگر از این قبیل شرکت کنند.

گفتگوهای مجلسی (MAJLIS TALKS)

قبلاً به تلاش بنیاد منطقه السرکال دبی برای آموزش و افزایش آگاهی در بخش هنر اشاره کردیم، از این رو، حضور هفته هنر السرکال به گردش و تامل در نمایشگاه‌ها محدود نشده، بلکه جلسات گفتگو با رهبری گروهی از هنرمندان کارکشته برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری چنین جلساتی، انتقال دیدگاه و فرهنگ هنری خود درباره فرهنگ هنر معاصر به مخاطبان حاضر، آگاه ساختن آن‌ها از آنچه در پشت صحنه است، تبادل نظر و نقطه نظرات و ترغیب شرکت کنندگان به تفکر و بیان آنچه در خود می‌گذرد، خواهد بود. اگر به بحث و کسب اطلاعات علاقه‌مندید، این گفتگوها به دردتان می‌خورد.

اسلایتلی کوروینگ (A SLIGHTLY CURVING PLACE)

A SLIGHTLY CURVING PLACE in Dubai

آیا در مورد هنر صداهای باستان شناسی شنیده‌اید!؟ این نوع هنر در یک از نمایشگاه‌های هفته هنر منطقه السرکال دبی برگزار می‌شود. تجربیاتی مانند نحوه گوش دادن به صداهای باستان‌شناسی در گذشته از طریق تکنیک‌های آکوستیک و ادغام صدا با تصویر. از لحاظ هنری و خلاقانه، هیچ محدودیتی برای خلاقیت در این رویداد بزرگ فنی وجود ندارد و واقعا حیرت‌انگیز است.

نمایشگاه مشترک راه سعادت

این نمایشگاه با بقیه نمایشگاه‌های منطقه السرکال دبی کاملا متفاوت است. این یک تجربه مفهومی برای بازدیدکننده به وجود می‌آورد و در دو بخش ارائه شد. قسمت اول مجموعه عظیمی از آثار و پروژه‌های هنرمند را به نمایش می‌گذارد که با اشکال هندسی جذاب و رنگ‌های منحصر به فرد خود مشخص می‌شوند. در قسمت دوم، به مخاطب این فرصت را می‌دهد که در نقاشی‌های اصلی دستکاری کند. 

رستوران‌های منطقه السرکال دبی

اگر بعد از یک تور طولانی در نمایشگاه‌های منطقه السرکال دبی احساس گرسنگی کردید نگران نباشید، زیرا چندین رستوران و کافه را پیدا خواهید کرد که غذاهای بین‌المللی خوشمزه‌ای را برای شما و همراهانتان سرو می‌کنند. در واقع هر چه که هوس کنید، در اینجا پیدا خواهید کرد. برخی از آن‌ها شامل:

رستوران APPETITE

APPETITE

این رستوران غذاهای ارگانیک و سالمی را در اختیار شما قرار می‌دهد و آرام، راحت و مناسب برای کار و مطالعه است و همچنین دارای طیف وسیعی از غذاهای متنوع از جمله نوشیدنی‌ها، آب میوه‌ها، سالادها، وعده‌های غذایی اصلی و دسر و غیره است.

آدرس رستوران: فضای A4

ساعات کاری از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر است.

شماره تماس: 0565076583

رستوران PROJECT CHAIWALA

در مورد این رستوران باید بگوییم که یک مکان اختصاصی است که فقط چای خاص می‌فروشد. فضای آن حال و هوای هند را دارد و نوشیدنی‌های فوق‌العاده خوشمزه را به روش هندی به شما می‌دهد.

آدرس کافه: انبار 68

ساعت کاری همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 10 شب می باشد

شماره تماس: 6362 524 058

رستوران INKED

INKED

این رستوران طیف گسترده‌ای از غذاهای اصلی، ساندویچ، غذاهای محلی، نوشیدنی‌ها، سالادها و … را برای شما سرو می‌کند. غذاها در این رستوران توسط گروهی از ماهرترین سرآشپزها و هنرمندان تهیه می‌شود که ارزش امتحان کردن را دارند.

آدرس رستوران: انبار 57

شماره تماس: 1788 344 04

آدرس منطقه السرکال دبی 

منطقه السرکال دبی در محله صنعتی القوز در امتداد جاده شیخ زاید، نزدیک به مرکز میدان تایم دبی و مسجد بن غالیزه، واقع شده است. 

اطلاعات تماس منطقه السرکال دبی

ممکن است بخواهید تاریخ هفته هنر السرکال 2023 و برجسته‌ترین رویدادها و نمایشگاه‌های آن را بدانید، یا حتی بلیت‌های هفته هنر السرکال را پرس و جو کنید. می‌توانید از طریق شماره ذکر شده در زیر این کار را انجام دهید:

 تماس: 043333464

در نهایت بد نیست بدانید که….

در اینجا مقاله خود را در مورد نمایشگاه‌های منطقه السرکال دبی به پایان می‌رسانیم. این منطقه با داشتن نمایشگاه‌های مختلف در زمینه هنر توانسته به یک نقطه جذاب برای هنرمندان و هنردوستان تبدیل شود. ما سعی کردیم تا درباره این خیابان، نمایشگاه‌های آن و حتی رویداد معروف هفته هنر توضیحاتی را به شما ارائه دهیم تا در هنگام سفر به دبی از این فرصت استفاده کنید و در دنیای هنر غرق شوید. 

سوالات رایج

برجسته ترین نقاط دیدنی السرکال؟

سینما آکیل و خیابان کارناک السرکال.

منطقه السرکال دبی کجاست؟ 

این منطقه در محله صنعتی القوز در امتداد جاده شیخ زاید قرار دارد. 

نظرات کاربران