همه چیز درباره منطقه القوز دبی| Al Quoz
27 آبان 1402
دبی

همه چیز درباره منطقه القوز دبی و امکانات آن

امروز در مجله گردشگری سه کلیک قصد دارید تا شما را با یکی دیگر از محله‌های دیدنی شهر دبی آشنا کنیم. ما قبلا درباره بیشتر مناطق این شهر به صورت مفصل صحبت کرده‌ایم، اما در این مقاله درباره منطقه القوز دبی خواهیم گفت. منطقه‌ای با موقعیت جغرافیایی استراتژیک و ویژگی‌های منحصربفرد که باعث شده تا خیلی از افراد آن را برای ادامه زندگی و حتی گشت و گذار در هنگام سفر، انتخاب کنند. اگر به دنبال اطلاعات کلی درباره این محله هستید، ما مدارس، درمانگاه‌ها، مراکز خرید، رستوران‌های این محله و بسیاری موارد دیگر را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی را فقط با سه کلیک رزرو کنید.

درباره منطقه القوز دبی

منطقه القوز دبی

القوز یک محله همه جانبه با کاربری ترکیبی است که در غرب دبی قرار دارد. این محله از شمال به جامعه الوصل و از غرب با الصفا، ام الشیف و المناره محدود می‌شود. بنابراین مستطیلی طولانی بین جاده الخیل و جاده شیخ زاید ایجاد می‌کند.

از طرفی القوز به دو بخش تجاری و مسکونی تقسیم می‌گردد. منطقه مسکونی آن بیشتر در منطقه شمال شرقی متمرکز است و شامل القوز 1، 2، و 4 خواهد شد. در این مناطق تنها خانواده‌های اماراتی با عمارت‌ها بزرگ و مرفه زندگی‌ می‌کنند. همچنین منطقه تجاری و صنعتی القوز نیز در سمت جنوب غربی قرار دارد و با نام القوز 3 شناخته می‌شود.

بخوانید: محله الفهیدی دبی؛ سفری به دبی قدیم

به طور خلاصه

  • بخش مسکونی و تجاری القوز به چهار بخش فرعی تقسیم می‌شود.
  • این منطقه بین دو جاده اصلی، جاده الخیل و جاده شیخ زاید قرار دارد.
  • دارای انواع آپارتمان، ویلاهای لوکس و خانه‌های شهری معمولی است.
  • املاک تجاری این محله شامل مغازه‌ها، دفاتر، انبارها، کارخانه‌ها و اردوگاه‌های کار است.
  • تعداد قابل توجهی از مدارس محبوب دبی در منطقه القوز قرار دارد.
  • این منطقه در نزدیکی پارک صفا و خلیج تجاری قرار گرفته است.

هتل های منطقه القوز دبی

علاوه بر املاک مسکونی و تجاری، چند هتل در القوز وجود دارد. پس هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند اقامت خود را در آن‌ها رزرو کند. دو تا از بهترین هتل‌های این محله عبارت‌اند از:

هتل اسکات (Ascot Hotel)

هتل اسکات یک هتل 4 ستاره در منطقه Al Quoz 1 است. این هتل دارای اتاق‌های راحت با تلویزیون LCD و مینی‌بار است و اینترنت و مجله رایگان را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به استخر روباز، سونا، اتاق بخار، سرویس اتاق 24 ساعته، خدمات خشکشویی، پذیرش 24 ساعته و … اشاره کرد.

بخوانید: منطقه بر دبی؛ معرفی موقعیت، جاذبه‌ها و امکانات

هتل الحوری (Urban Al Ahoory)

هتل الحوری (Urban Al Ahoory)

یک هتل امروزی است که در نزدیکی جاده شیخ زاید واقع شده و مجموعه‌ای از اتاق‌های درجه یک را با خدمات استثنایی ارائه می‌دهد.

هر اتاق هتل به طور کامل با امکاناتی از جمله واحد تهویه مطبوع، Wi-Fi رایگان، تلویزیون، گاوصندوق داخل اتاق، یخچال کوچک و سشوار مجهز است. خدمات اضافی موجود در این هتل نیز عبارت‌اند از میز اتو، خدمات خشکشویی، خدمات دربان، خدمات بیدارباش، شماره‌گیری مستقیم بین‌المللی و خدمات پزشک حین تماس (با توجه به هزینه های اضافی). این هتل همچنین دارای اتاق جلسات و رویدادهای بزرگ مجهز به امکانات صوتی و تصویری پیشرفته است.

بخوانید: گوشه‌ای از بهشت در دبی: چرا باید منطقه الممزر دبی را ببینید

نحوه حمل و نقل و پارکینگ در منطقه القوز دبی

در مورد فضاهای پارکینگ در منطقه القوز دبی، باید بگوییم که برای کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند، پیدا کردن یک مکان پارکینگ مناسب کمی چالش برانگیز است. در عین حال برای کسانی که در ویلا زندگی می‌کنند. پیدا کردن پارکینگ مشکلی نخواهد بود؛ زیرا اکثر ویلاها دارای پارکینگ سرپوشیده هستند.

مانند سایر نقاط دبی، کسانی که در محله القوز مستقر هستند. می‌توانند برای تردد در دبی به وسایل حمل و نقل عمومی اعتماد کنند. مهمتر از همه، دو ایستگاه مترو«نور بانک» و «فرست ابوظبی بانک» در Al Quoz وجود دارد که با 9 تا 12 دقیقه رانندگی قابل دسترسی هستند.

بخوانید: روستای دایره ای جمیرا (JVC)؛ منطقه‌ای خانواده پسند در دبی!

به غیر از ایستگاه‌های مختلف مترو، چندین ایستگاه اتوبوس نیز در جاده الوصل قرار دارند که شامل ایستگاه اتوبوس‌های

  • Wasl، Road 7 1
  • Wasl، Road 7 2  
  • Wasl، Road6 1  
  • Wasl، Road 6 2

 این ایستگاه‌های معمولا با ماشین 12 تا 13 دقیقه قابل دسترسی هستند.

امکانات رفاهی، مدارس و مراقبت های بهداشتی

برخی از امکاناتی که در منطقه القوز دبی می‌توان انتظار داشت، شامل موارد زیر خواهند بود:

سوپر مارکت ها در القوز

منطقه القوز دبی

تعداد زیادی مارت کوچک در سراسر القوز وجود دارد. اما از آنجایی که اکثر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند مواد غذایی خود را به صورت عمده خریداری کنند و سوپرمارکت‌های زیادی در القوز ایجاد شده است. به عنوان مثال، سوپرمارکت جوبیلی، خواربارفروشی اسکای استار و خواربارفروشی عبدالله کتایت در القوز 4 وجود دارد ک یک خرید آسان و راحت را برای اهالی فراهم کرده‌اند.

سوپرمارکت‌های دیگر این محله عبارت‌اند از سوپر مارکت سلطان المدینه، سوپرمارکت نجمه المدینه، هایپر مارکت الازهر المدینه و سوپرمارکت صحات المدینه.

علاوه بر این، تنها در ۷ دقیقه فاصله از این منطقه، سوپرمارکت West Zone قرار دارد که به دلیل گوشت تازه و محصولات ارگانیک در بین ساکنان محبوب است.

بخوانید: کامل ترین راهنمای منطقه دبی مارینا

کلیساها، معابد و مساجد در القوز

ساکنان مسلمان نیازی به رفتن به خیابان و محله‌های اطراف منطقه القوز دبی برای نمازهای روزانه و عبادت ندارند. زیرا چندین مسجد در القوز وجود دارد و دسترسی به آن‌ها نیز بسیار راحت خواهد بود.

همچنین چند کلیسا در القوز و اطراف آن وجود دارد که عبارت‌اند از: The Gatekeepers Weekday Warehouse، کلیسای باپتیست امارات و Fellowship: A Christian Church. این کلیساها با ماشین در فاصله زمانی 8 تا 17 دقیقه‌ای قابل دسترسی هستند.

کلیسای کاتولیک سنت مریم نیز در جاده عود مهتا واقع شده و در بین بهترین کلیساهای دبی طبقه‌بندی می‌شود. برای رسیدن به آنجا، از آزادراه جاده الخیل  به سمت شمال بروید و تقریباً 15 دقیقه طول خواهد کشید تا به این کلیسا برسید.

نزدیکترین معابد گوردوارا Automech Gurudwara و Gurudwara Al Aweer هستند. هر دو در منطقه صنعتی راس الخور 2 در فاصله 17 تا 20 دقیقه با ماشین قرار دارند. گورو ناناک دربار، فقط 22 دقیقه دورتر در مجاورت جبل علی است.

در آخر نیز باید بگوییم که نزدیکترین معبد هندو، معبد شیوا است که برای رسیدن به آن باید 15 دقیقه به سمت محله زابیل رانندگی کنید.

بخوانید: محله السرکال دبی

مدارس و دانشگاه ها در القوز

مدارس و دانشگاه ها در القوز

چندین مدرسه معتبر در منطقه القوز دبی وجود دارد که باعث شده تا وضعیت آموزشی نسبتا ایده آلی در این محله حاکم باشد.

مرکزی‌ترین مدرسه، کلاریون است. این مدرسه از برنامه درسی اصلی ایالات متحده پیروی می‌کند و مبتنی بر یادگیری پیشرفته و مدرن است. دانش آموزان با شرکت فعال در فعالیت‌هایی که شامل بازی، تجربیات شخصی و تعاملات اجتماعی می‌شود، آموزش می‌بینند.

علاوه بر آن، مدرسه بریتانیایی الصفا یک موسسه آموزشی معتبر دیگر در این منطقه است. هدف کلی مدرسه بریتانیایی صفا در القوز این نیست که آموزش را به وظیفه‌ای تبدیل کند که دانش‌آموزان باید آن را تحمل کنند. بلکه این است که یادگیری را به چالش کشیدن و در عین حال فعالیت‌هایی سرگرم کننده تبدیل کند.

بخوانید: محبوب ترین مکان های اینستاگرامی دبی؛ مثل اینفلوئنسرا عکس بگیرید!

مدارس دیگر این محله عبارت‌اند از GEMS Our Own Indian School و Oaktree Primary School.

بچه‌های کوچکتر باید به مهدکودک‌های البرشا 2 بروند، که شامل مهدکودک قطره شبنم، مهد کودک شهر گیلاس و مهد کودک صدف می‌شود.

دانشگاه جمیرا در خیابان لطیفه بنت حمدان، Al Quoz 4، این منطقه واقع شده است. سایر گزینه‌های آموزش عالی را در پارک دانش قرار دارند که در حدود 20 دقیقه با القوز فاصله است. در کل، دانشگاه‌های اینجا عبارت‌اند از دانشگاه هریوت وات، دانشگاه مرداک دبی، دانشگاه میدلسکس دبی، دانشگاه ولونگونگ دبی و غیره.

بخوانید: منطقه خور دبی؛ امکانات، جاذبه ها، رستوران و زندگی شبانه

بیمارستان ها و کلینیک ها در القوز

چندین کلینیک در منطقه القوز دبی وجود دارد که بهترین امکانات مراقبت های بهداشتی را به بیماران ارائه می‌دهد.

برخی از این مراکز بهداشتی شامل: کلینیک Aster، Al Quoz، Medilife Polyclinic LLC، مرکز پزشکی تورنتو، Al Quoz City Star Polyclinic، درمانگاه سیدصادق، درمانگاه نور الشفا و کلینیک Accessهستند.

یکی دیگر از مراکز بهداشتی درمانی کمی دورتر، کلینیک iCare است که در خیابان الوحده، درست روبروی جاده شیخ زاید واقع شده است.

بخوانید: معرفی 10 تا از بهترین بیمارستان های دبی

مناطق مهم نزدیک منطقه القوز دبی

منطقه القوز دبی

القوز بین برخی از جوامع پر جنب و جوش واقع شده است. جاده‌های اصلی که این منطقه را با دیگران مرتبط می‌کند، جاده الخیل و جاده شیخ زاید است. در شرق آن ناحیه بیزنس بی و در غرب آن ناحیه البرشا و المنارا قرار دارد. در شمال آن، در سراسر جاده شیخ زاید، جامعه ام سقیم 1 قرار گرفته است. به همین دلیل از یک موقعیت جغرافیایی بسیار خوب برخوردار است.

ارزانترین تور دبی فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

مراکز خرید، رستوران‌ها و زندگی شبانه القوز

اگرچه این محله یک منطقه نسبتاً آرام در دبی است، اما برای یافتن یک مکان مناسب برای خرید و صرف غذا لازم نیست چندین ساعت رانندگی کنید.

مراکز خرید در القوز

بزرگ‌ترین مرکز خرید منطقه القوز دبی در بخش فرعی Al Quoz 1 واقع شده و Oasis Centre نام دارد. این یک مکان همانند دیگر مراکز خرید دبی برای خرید کردن، غذاخوری و سرگرمی بهترین گزینه است. علاوه بر داشتن چندین فروشگاه متنوع و رستوران، یک پارک موضوعی نیز دارد که به آن شهر سرگرمی می‌گویند.

همچنین این منطقه در مجاورت سایر مراکز خرید بزرگ‌تر مانند Mall of the Emirates است که در محله نزدیک البرشا قرار دارد. این مرکز خرید صدها فروشگاه لوکس و رستوران‌های زیبا با غذاهای متنوع است که بهترین اوقات را برای ساکنان فراهم می‌کند. اضافه کنیم که این مرکز خرید اسکی دبی  (یک پیست اسکی سرپوشیده)، سیاره جادویی (یک پارک تفریحی) و بازی و سینماهای VOX که دارای سینمای لیزری IMAX هستند را برای سرگرمی بیشتر در خود جای داده است.

بخوانید: بهترین مراکز خرید دبی

رستوران ها در القوز

رستوران ها در القوز

تقریباً 200 رستوران به سبک کافه تریا و رستوران مجلل در منطقه القوز دبی وجود دارد. کافه تریاهای این محله عمدتاً غذاهای هندی، پاکستانی و عربی سرو می‌کنند.

چند رستوران مورد علاقه سنتی و محلی نیز در این منطقه وجود دارد که عبارت‌اند از: رستوران افغانی سابیر، رستوران رویال دربار، رستوران آشپزخانه مدرس در دروازه الخیل، رستوران تولات الحنا، چنای دربار، راجو املت و شهر کراچی.

رستوران‌های لوکس‌تر عبارت‌اند از رستوران و کافه نزار، تام اند سرگ، رستوران درخت لیم و کافه سوهو.

زندگی شبانه القوز

برای لمس زندگی شبانه مهیج و مفرح در منطقه القوز دبی باید کمی از آن دور شوید و به اطراف محله بروید. در همان نزدیکی، می‌توانید شیر سرخ را در هتل متروپولیتن، خیابان شیخ زاید، که فقط 11 دقیقه با شما فاصله دارد، بیابید و از رقص و جشن در آن لذت ببرید.

بخوانید: بهترین سواحل دبی

سواحل نزدیک منطقه القوز دبی

افراد ساکن در محله القوز باید مسافت کوتاهی را برای بازدید از سواحل نزدیک آن طی کنند. نزدیک‌ترین گزینه برای آنها ساحل بادبادک یا کایت است که تنها 12 دقیقه با ماشین فاصله دارد. ساحل کایت نه تنها به شما امکان می‌دهد از آفتاب و شن لذت ببرید، بلکه چندین رستوران دنج و خوشمزه نیز در این محل وجود دارد که بیشتر افراد فقط برای غذاخوردن به اینجا می‌روند.

به عنوان مثال، برخی از رستوران‌های موجود در ساحل کایت عبارتند از 25/55 Burgers، La Vedette Café، Taste of Brazil و Vicki da Dhaba. این ساحل همچنین دارای مناطق بازی مختلفی است که دارای تاب، سرسره، میمون‌بار و یک باشگاه ورزشی در جنگل هستند.

بخوانید: مساجد دبی؛ تلفیق معماری، زیبایی، معنویت

فعالیت های هنری و موزه‌ منطقه القوز

منطقه القوز دبی

منطقه القوز دبی در کنار همه‌ی ویژگی‌هایی که دارد، دارای برخی از مکان‌های هنری و موزه‌های دیدنی نیز هست که به نوعی به ویژگی‌های آن اضافه کرده‌اند.

این محله خانه خیابان السرکال است که مرکز هنر و طراحی در منطقه به حساب می‌آید. شهرت آن به خاطر سینما آکیل است که فیلم‌های خارجی و داخلی را به نمایش می‌گذارد. علاوه‌براین گالری‌ها و هنرهای مختلف زیادی را در خود جای داده که واقعا تحسین‌برانگیز است.

یک بنای تاریخی که باید از آن دیدن کنید، مجلس غرفات ام الشیف است. این ساختمان زمانی محل تعطیلات مرحوم شیخ رشید بن سعید آل مکتوم بود که آن را در سال 1955 ساخته است.

اولین موزه بازی تجربی دبی در Al Quoz 1 یک مرکز آموزشی برای کودکان است. این نمایشگاه دارای نمایشگاه‌های تعاملی، تورهای کوهنوردی، ماشین‌های آب پاش و یک کافه است.

بخوانید: لذت خرید در بازارهای عمده فروشی دبی

فعالیت در فضای باز، تناسب اندام و زیبایی

در منطقه القوز دبی همچنین دارای چندین فضای سبز، مراکز ورزشی و زیبایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

القوز دارای پارکی به نام Al Quoz Park 3 است. اگر بخواهیم از ویژگی‌های این پارک بگوییم، فضای آن چندان وسیعی نیست و پارکی کوچک است. بنابراین شما فضای سبز یا چمن زیادی در این پارک پیدا نمی‌کنید اما یک زمین والیبال و شن و ماسه زیادی پیدا خواهید کرد. بر این اساس، اگر به دنبال لذت بردن از روز خود در فضای سبزتر هستید، مطمئناً از بازدید از پارک حوض القوز که مملو از فضاهای سبز مشرف به یک حوض مصنوعی است، لذت خواهید برد. این پارک همچنین به طور قابل توجهی بزرگتر از دومی است.

کسانی که به دنبال حفظ تناسب اندام و ورزش هستند، می‌توانند باشگاه های ورزشی زیادی در القوز دبی پیدا کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به پاور جیم القوز، سالن بدنسازی المقتا، 24 فیتنس دبی، بدنسازی القوز، باشگاه بدنسازی یورک لایف و بدنسازی تناسب اندام اسمارت لایف اشاره کرد.

در کنار این‌ها چندین سالن زیبایی در منطقه القوز دبی وجود دارد که شامل سالن زیبایی بانوان Oro Rosa، سالن آقایان Alsayah، سالن مردانه ستاره طلایی، مرکز زیبایی Top Toe – Oasis Village و Better Gents Salon  هستند.

برای رزرو بهترین هتل های دبی میتوانید سه کلیک را انتخاب کنید.

حرف آخر

منطقه القوز دبی برای کسانی است که به دنبال یک منطقه نسبتا آرام برای زندگی در کنار خانواده خود هستند. همچنین، وقتی صحبت از زندگی در اینجا می‌شود، باید بدانید که در کنار همه خصوصیات و ویژگی‌هایی که در این مقاله گفتیم، القوز بیشتر یک منطقه تجاری به حساب می‌آید.

سوالات متداول

چگونه با مترو به القوز برویم؟

می‌توانید از طریق ایستگاه مترو بانک نور، ایستگاه متروی امارات و ایستگاه مترو بانک اول ابوظبی سفر کنید.

آیا القوز یک منطقه آزاد است؟

جامعه القوز به عنوان منطقه آزاد خلاق طبقه بندی می‌شود.

دسترسی منطقه القوز به مناطق اطراف چگونه است؟

  • 25دقیقه با فرودگاه بین المللی دبی فاصله دارد.مرکز خرید امارات حدود 12 دقیقه با القوز فاصله دارد.مرکز شهر دبی و برج خلیفه 10 دقیقه با ماشین فاصله دارند.
  • نظرات کاربران