منطقه بر دبی؛ موقعیت، جاذبه‌ها و امکانات

منطقه بر دبی؛ معرفی موقعیت، جاذبه‌ها و امکانات

منطقه بر دبی، از قدیمی‌ترین بخش‌های این شهر است، جایی که تقریبا همه چیز از آنجا شروع شد. در واقع مدت‌ها قبل از اینکه دبی به یک کلانشهر بزرگ تبدیل شود، دهکده اصلی شهر همین بر دبی بوده است. امروزه نیز تغییراتی زیادی در مقایسه با دیگر نقاط در آن صورت نگرفته و هنوز هم ویژگی‌های فرهنگی اماراتی را می‌توان در آن دید.

رزرو تور دبی

تقریباً تمام دبی اصلی و قدیمی را که در دهه‌های 1960 و 1970 باقی مانده بود را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. از خانه‌های کاه‌گلی گرفته تا ده‌ها برج بادی و مناره‌های مختلف که همگی رنگ و بوی شهر قدیمی دبی را به نمایش می‌گذارند. اگر به دنبال این هستید که بر دبی را بیشتر بشناسید، این راهنما به صورت جزئی می‌تواند اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد.

بلیط هواپیما دبی را فقط با سه کلیک رزرو کنید!

منطقه بر دبی کجاست؟

منطقه بر دبی

بر دبی در ضلع غربی نهر دبی واقع شده است. این محله علاوه بر اینکه یک منطقه تجاری شلوغ با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی متنوع است. یک محله مسکونی محبوب با ساختارهای قدیمی‌تر و جدیدتر است که به نوعی یک زیبایی بصری را به وجود آورده‌اند.

بخوانید: جاهای دیدنی دبی

زیرساخت های شگفت انگیز بر دبی

بر دبی محله‌ای توسعه یافته با امکانات رفاهی و زیرساخت‌های به روز است. این منطقه دارای اتصالات ترانزیت عالی به سایر نقاط دبی از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی و تاکسی آبی است. ساکنان همچنین به چندین مرکز پزشکی با کیفیت بالا دسترسی دارند، از جمله بیمارستان دبی و بیمارستان آستر. در نتیجه، منطقه بر دبی یک مکان فوق‌العاده راحت برای اقامت و زندگی به حساب می‌آید. در ادامه مفصل‌تر این منطقه را مورد کاوش قرار می‌دهیم.

جاذبه ها و کارهایی که باید در منطقه بر دبی انجام دهید

محله بر دبی، دارای تنوع گسترده‌ای از بناهای تاریخی و فرهنگی، از جمله قلعه الفهیدی و موزه دبی است. اما این منطقه نیز همانند دیگر بخش‌های دبی، در طول زمان شاهد رشد سریع شهری بوده تا جایی هم اکنون در کنار بافت قدیمی ساختمان‌های کاملا جدید هم دیده می‌شود.

بر دبی میزبان تعدادی از نقاط مهم، از جمله سوق‌ها (بازارها)، سفرهای دریایی با کشتی، رستوران‌ها و کافه‌های بین‌المللی و جدیدترین جاذبه گردشگری، دبی فریم است. ساختمان دادگاه و سایر سازمان‌های دولتی محلی و همچنین انواع امکانات رفاهی دیگر نیز در این محله یافت می‌شوند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

بخوانید: موزه آینده دبی

محله تاریخی الفهیدی

محله تاریخی الفهیدی در منطقه بر دبی

یکی از آخرین مناطق باقی مانده از دبی قدیم یا همان منطقه بر دبی، محله تاریخی الفهیدی است که در آن ساختمان‌های متعددی به سبک سنتی بازسازی شده و نمایی دیدنی را خلق کرده‌اند. اگرچه اطلاعات کمی در مورد ساختمان‌ها وجود دارد (به جای آن به موزه مراجعه کنید). اما این منطقه همچنان مملو از گالری‌های هنری و کافه‌های جذاب زیادی برای بازدید است.

تور ارزان دبی فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

بازار قدیمی بر دبی

بازار قدیمی بر دبی که به نام بازار نساجی نیز شناخته می‌شود، یک منطقه به شکل بازار باستانی است که آن هم بازسازی شده و حال و هوای بازارهای قدیم دبی را دارد. در این بازار شاهد مغازه‌های جواهرات با سقف‌های چوبی زیبایی خواهید بود که واقعا دیدنی و باشکوه هستند.

بازار نساجی که سابقاً مهم‌ترین بازار بود، اکنون توسط بازرگانان هندی کنترل می‌شود که ساری و سایر کالاهای توریستی را می‌فروشند. فقط اگر به این بازار می‌روید، در مورد قیمت‌ها چانه بزنید، چون قیمت‌های مشخصی در آن وجود ندارد و معمولا واقعی نیستند.

بخوانید: خانه شیخ سعید آل مکتوم؛ راهنمای این مکان تاریخی در دبی

مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد

اگر می‌خواهید فرهنگ‌ها و سنت‌های امارات متحده عربی را کشف و درک کنید، مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد مکانی ایده آل برای رفتن است. این مرکز مسائل و موارد فرهنگی عربی را با بحث در مورد فرهنگ، آداب و رسوم و مذهب امارات عنوان می‌کند. هزینه ورود به این مرکز بین 70 تا 95 درهم است.

بازار مینا بر دبی

منطقه بر دبی

بازار مینا در ضلع شرقی خیابان الفهیدی قرار دارد. این بخش از منطقه بر دبی مخصوص خرید است و در آن فروشگاه‌های متنوعی صنایع دستی و لباس‌های سنتی زیادی پیدا می‌شود.

این بازار نام خود را از اولین مغازه‌ای که در آن تاسیس شد (در سال 1973) گرفت. بازار مینا با ویترین فروشگاه‌های پرجنب‌وجوش و محیط‌های تاریخی‌اش که اغلب به آن «هند کوچک» می‌گویند، شما را به گذشته می‌برد.

بخوانید: بازار پارچه دبی؛ راهنمای بهترین تجربه خرید در شهر

موزه دبی

برای دیدن دیوراماهای (ماکت سه بعدی) پر جنب و جوش، آثار آموزشی و تاریخی به موزه دبی بروید. این موزه شما را سوار ماشین زمان می‌کند و به گذشته می‌برد. شاهد قدیمی‌ترین ساختمانی که هنوز هم پابرجا است، باشید و دبی را از منظر دیگری بشناسید.

مسجد جامع دبی

یکی از مشهورترین مساجد این شهر، مسجد جامع دبی است که معمولاً به آن مسجد بزرگ منطقه بر دبی نیز می‌گویند. این مسجد دارای دیوارهای شنی رنگ و یکی از بلندترین مناره‌های دبی (70 متر) است و بیشتر از هر چیزی به خاطر معماری زیبایش شناخته می‌شود. علاوه بر آن، مسجد ایرانیان در بر دبی نیز به دلیل معماری خیره کننده ایرانی و کاشی کاری‌های استادانه‌اش مشهور است.

بخوانید: مساجد دبی؛ تلفیق معماری، زیبایی، معنویت

رستوران ها و مراکز خرید در منطقه بر دبی

رستوران ها و مراکز خرید در منطقه بر دبی

منطقه بر دبی مجموعه دوست داشتنی از مکان‌های مختلف برای غذاخوری است. می‌توانید در کافه‌های محله تاریخی الفهیدی که در حیاط‌های آرام پنهان شده‌اند، شام بخورید، یا در بازار شلوغ مینا در هند کوچک دبی، جایی که رستوران‌های قومی، کاری‌های خوشمزه با طعم و مزه سرو می‌کنند، خرید کنید. پس از سیر شدن، سفری آرام با آبرا داشته باشید. آبرا یک قایق رانی چوبی سنتی است که ده‌ها سال در این نهر می‌چرخد.

در کنار این موارد، فروشگاه‌ها و مغازه‌های زیادی در سرتاسر این منطقه وجود دارد که لباس و جواهرات می‌فروشند و بهترین مکان برای خرید سوغاتی یا حتی گشت و گذار هستند. اگر هم به دنبال لوازم سنتی‌تر با قیمت بهتر هستید، می‌توانید از فروشندگان مشتاق بالش‌های رنگارنگ گلدوزی شده، پارچه‌های عجیب و غریب، و پشمینه عرضه می‌کنند، خرید کنید. حتی خیاط‌های ماهری در این بازار وجود دارند که می‌توانند بهترین و خاص‌ترین لباس‌ها را برای شما بدوزند.

بخوانید: بهترین کافه های دبی

امکانات آموزشی در منطقه بر دبی

در منطقه بر دبی، مدارس متعددی وجود دارد که برنامه‌های درسی بین‌المللی مانند برنامه‌های درسی ملی انگلستان، CBSE، آمریکایی و حتی فرانسوی را ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر به دنبال یک مدرسه و برنامه آموزشی خاص هستید، بر دبی می‌تواند بهترین گزینه‌ها را در اختیار شما قرار دهد. حتی برای والدینی که فرزندان کوچکتر دارند، بر دبی خانه برخی از بزرگترین مهد کودک‌های منطقه است. در این محله، می‌توانید مهد کودک هوپ مونته سوری، مهد کودک چاق گونه، مهدکودک بریتیش باغ و غیره را بیابید.

دبیرستان هند، که برنامه درسی ملی هند را از سال 5 تا 12 تدریس می‌کند، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای دبیرستانی‌ها است. حتی چندین بار، KHDA (ارزیابی مدارس دولتی دبی) به آن رتبه برجسته داده است.

از طرفی، دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی محمد بن راشد در شهر مراقبت بهداشتی دبی واقع شده و یک انتخاب معتبر برای دانشجویان است که مایل به تحصیل در کالج هستند. اضافه کنیم که منطقه بر دبی دسترسی عالی به دو مرکز آکادمیک دبی دارد. چون رفتن به پارک دانش و شهر آکادمیک بین المللی دبی از واحه سیلیکون دبی 25 دقیقه طول می‌کشد.

بخوانید: گالری های هنری دبی

هتل ها و اقامتگاه ها در منطقه بر دبی

منطقه بر دبی

منطقه بر دبی به دلیل موقعیت عالی خود و وجود جاذبه‌های گردشگری، تعداد از برترین‌های شهر را در خود جای داده است که برخی از آن‌ها شامل:

یکی از برترین هتل‌های پنج ستاره دبی رافلز دبی است که در نزدیکی محله عود مهتا قرار دارد. رافلز دبی برای بازدیدکنندگانش اتاق‌ها و سوئیت‌های بزرگ با امکانات رفاهی متنوع فراهم می‌کند. این هتل بیش از هر چیزی برای اسپای بی‌نظیرش شناخته می‌شود.

یکی از اولین هتل‌های پنج ستاره دبی، گراند حیات است. این هتل نزدیک به بزرگراه شیخ رشید و شهر بهداشت و درمان دبی است. گرند حیات دبی 13 رستوران، سه استخر، 682 اتاق و سوئیت مهمان و بسیاری موارد دیگر را به میهمانانش ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از هتل‌های پنج ستاره منطقه بر دبی، دهکده فرهنگی هیلتون گاردن مسافرخانه الجدف، دارای 326 اتاق و سوئیت مهمان است. این هتل همچنین دارای مرکز تناسب اندام، فضاهای جلسه، استخر روباز و پارکینگ فراوان است و در نزدیکی ایستگاه مترو الجداف قرار دارد.

در نهایت از دیگر هتل‌های معروف منطقه بر دبی می‌توان به Palazzo Versace Dubai و XVA Art Hotel اشاره کرد.

بخوانید: تجربه ای فوق‌العاده و راحت با راهنمای حمل و نقل دبی 2023

املاک برای اجاره در منطقه بر دبی

املاک برای اجاره در منطقه بر دبی

خانواده‌هایی که به دنبال زندگی مجلل هستند ممکن است سبک زندگی آرام و دلپذیری را در منطقه مسکونی مرفه و لوکس منطقه بور دبی پیدا کنند و مورد پسندشان باشد.

در عین حال، خانواده‌های کوچک و بزرگ می‌توانند در ویلاها و آپارتمان‌های چهار و پنج خوابه در این منطقه زندگی کنند. بیشتر بخش‌های ساختمانی این منطقه در میان درختان و فضاهای پارکی چیده شده‌اند. بنابراین انتظار فضای سرسبز و محیطی آرام و دوست داشتنی را داشته باشید.

یکی از بهترین مکان‌ها برای اجاره آپارتمان در محله بر دبی، احمد کریک رزیدنس است. تمام امکانات اولیه را به شکلی مدرن در خود جای داده است و به مکان‌های شناخته شده از جمله مرکز خرید برجمان، نهر السیف دبی، بازار طلا و ادویه دبی و موزه‌های معروف نیز بسیار نزدیک است.

این منطقه همچنین به‌خاطر امکانات مجللش، که شامل دسترسی به ساحل خصوصی، مرکز تناسب اندام محله، و تعدادی فضاهای سبز دوستدار حیوانات خانگی می‌شود؛ به خوبی شناخته شده است. اسکله تفریحی، ساحل خصوصی و مرکز تناسب اندام به ساکنان این امکان را می‌دهد که در سطحی لوکس زندگی کنند. در دسترس بودن فضاهای پارکینگ و امنیت 24 ساعته از دیگر عناصر حیاتی هستند.

این محله علاوه بر سکونت، دارای اماکن تجاری برای فروش و اجاره نیز است. سرمایه گذارانی که علاقه‌مند به خرید فضای تجاری بر دبی هستند، می‌توانند از این مغازه‌ها خریداری کنند. قیمت‌ها بر اساس موقعیت مکانی و منطقه خدماتی فروشگاه متفاوت است.

در نهایت باید بگوییم که فضای اداری نیز برای خرید یا اجاره در مرکز تجاری بر دبی در خیابان شیخ خلیفه بن زاید موجود است.

بهترین هتل دبی را با سه کلیک رزرو کنید!

حرف آخر

منطقه بر دبی هم مانند دیگر مناطق این شهر از امکانات و ویژگی‌های خاص خودش برخوردار است. از فرصت‌های سرمایه‌گذاری گرفته تا مراکز خرید، مکان‌های دیدنی، رستوران‌ها، امنیت کامل، هتل‌های 5 ستاره و هر آنچه را که یک زندگی راحت و بدون دغدغه نیاز دارد را در خود جای داده است. ما نیز سعی کردیم در این مقاله موارد مهم بر دبی را عنوان کنیم تا چنانچه قصد سفر یا ادامه زندگی در این محله را دارید، کمی با فضای آن آشنا شوید.

سوالات متداول

چرا منطقه بر دبی معروف است؟

بر دبی مکانی است که به خاطر آثار تاریخی متعددش مشهور است. قدیمی‌ترین سازه دبی نیز در این محله قرار دارد. مساجد، معابد و مکان‌های دیدنی دیگر را می‌توان یافت.

آیا بر دبی منطقه خوبی است؟

بله، ساکنان از بودن بخشی از یک محله پر جنب و جوش با دسترسی آسان به امکانات رفاهی از جمله پارک‌ها، مراکز خرید و مدارس لذت می‌برند. یکی از محبوب‌ترین محله‌ها در میان مهاجران از شبه قاره و سایر کشورهای آسیایی، بر دبی است.

تفاوت دیره و بور دبی چیست؟

بخش قدیمی‌تر شهر، با معماری کلاسیک خاورمیانه، در سمت بر دبی قرار دارد. مدرنیته بیشتر و برج های متعدد را می‌توان در دیره دبی یافت.

فاصله بر دبی تا فرودگاه چقدر است؟

بر دبی 6 کیلومتر با فرودگاه دبی (DXB) فاصله دارد.

فاصله بر دبی تا مرکز خرید امارات چقدر است؟

منطقه بر دبی در 18 کیلومتری مرکز خرید امارات قرار دارد. معمولاً 25 تا 30 دقیقه طول می‌کشد تا به مرکز خرید امارات برسید.

بهترین مکان برای زندگی در بر دبی کجاست؟

اقامتگاه احمد کریک بهترین مکان برای زندگی در بر دبی است. این شهر در قلب منطقه تاریخی و فرهنگی دبی واقع شده است. همچنین به مهمترین ساختمان‌های دولتی و تجاری نیز مانند کنسولگری‌ها، سفارت‌ها و بانک‌ها نزدیک است.

برخی از رویدادها یا جشنواره های فرهنگی که در بر دبی برگزار می شود چیست؟

بر دبی به خاطر میراث فرهنگی غنی و جشن‌های پر جنب و جوش مشهور است. محله میزبان چندین رویداد و جشنواره قابل توجه از جمله جشنواره خرید دبی، جشنواره غذای دبی و جشنواره فرهنگی الفهیدی است. این جشن‌ها هنرهای سنتی، موسیقی، رقص، و لذت‌های آشپزی را به نمایش می‌گذارند و نگاهی اجمالی به فرهنگ متنوع منطقه ارائه می‌دهند.

نظرات کاربران