بازار طلا دبی

همه چیز درباره بازار طلای دبی + نکاتی که قبل از رفتن باید بدانید!

به یک جادوگری از طلسم و زیبایی خوش آمدید! بازار طلای دبی، نه فقط یک مرکز خرید است، بلکه یک خزانه آویزان از جواهرات زیبا و ارزشمند که هر نگاهی به آن، یک سفر به دنیای فرهنگ و تاریخ معدنی دیگر را آغاز می‌کند. بپیچید در کوچکترین خیابان‌های بازار، چشمان شما با جلوه‌های گرانبهای طلایی و الماسی غرق می‌شوند.

رزرو تور اروپا

اینجا نه تنها بازار خرید، بلکه فرهنگ و هنر زندگی است. معامله گران خبره با لبخندی دوستانه شما را به دنیای اختصاصی خودشان دعوت می‌کنند. در اینجا هر نقره و طلا، یک حکایت دارد. از تصاویر میناکاری گرفته تا طراحی‌های مدرن، بازار طلا دبی یک جاذبه فراوان برای اهل هنر، گردشگران و عاشقان زیبایی است.

پس با ما همراه شوید تا در این مقاله، در دل بازار طلا، عرضه‌های مجلل و تاریخچه‌های جالب را کشف کنیم و در دنیایی از افسون و زیورآلات، هر آنچه را که باید بدانیم.

بلیط هواپیما ارزان دبی را با سه کلیک رزرو کنید.

بازار طلا دبی کجاست

بازار طلا دبی

بازار طلای دبی، در دیره و در کنار بازار ماهی و سبزیجات دبی واقع شده است. منطقه ای از “دبی قدیم” که نزدیکترین ایستگاه مترو دبی به آن، ال راس است. برای اینکه مطمئن باشید از فروشگاه ها خرید می کنید نه از فروشندگان خیابانی، لازم است بدانید که بازرسان شهرداری دبی، از مغازه های اینجا بازرسی می کنند. ترازو از نظر دقت بررسی می شود و نمونه های طلا و جواهرات برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می شود.

پاسپورت دومینیکا

ساعات کاری بازار طلای دبی

ساعات کاری بازار طلای دیره 10:00 صبح تا 10:00 شب است. اما روزهای جمعه بازار ساعت 16 بعد از نماز عصر باز می شود. به خاطر داشته باشید که عصرها معمولاً شلوغ‌تر از صبح‌ها هستند.

بهترین زمان برای بازدید از بازار طلا

بیشتر گردشگران در بازه زمانی سپتامبر تا مه به دبی می‌آیند، زمانی که هوا بهتر است و دما معتدل‌تر است. در آن ماه‌ها تقاضا برای خرید طلا افزایش می‌یابد و در نتیجه قیمت‌ها می‌تواند بالاتر باشد. بنابراین اگر به دنبال خرید طلا با قیمت بهتر هستید، ماه های دیگر سال را برای سفر انتخاب کنید.

آماده رزرو تور دبی هستید؟

رزرو تور دبی

نکاتی که قبل از خرید در بازار طلای دبی باید بدانید

  • قبل از اینکه به بازار طلا بروید، قیمت طلا را به صورت آنلاین بررسی کنید. قیمت طلا در دبی از نرخ های بازار بین المللی تبعیت می کند و بنابراین می تواند روزانه در نوسان باشد.
  • برای چانه زدن آماده باشید. در حالی که نرخ طلا ثابت است، هزینه های ساخت قابل مذاکره است. جواهر فروشان از شما انتظار دارند که چانه بزنید، این امر خرید طلا در دیره را ارزان تر از بقیه شهر می کند.
  • طلا در دبی بر حسب قیراط و وزن فروخته می شود. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید. عیار بالاتر نشان دهنده خلوص بالاتر طلا است.
  • اگر طلای خالص می خواهید باید طلای 24 عیار بخرید که گرانترین آن است. از آنجایی که طلای خالص نرم است، آن را با فلزات مختلف مخلوط می کنند تا رنگ مورد نیاز را به آن بدهد.
  • بازدید خود را از بازار طلای دبی در یک روز تعطیل برنامه ریزی کنید. قبل از انتخاب وقت بگذارید و چندین مغازه را بررسی کنید. مغازه های زیادی هستند که به دلیل موقعیت عالی خود در بازار طلای دیره، هزینه اضافی دریافت می کنند. بنابراین، سعی کنید گوشه و کنارها را کشف کنید تا به یک معامله واقعاً خوش قیمت برسید.

بخوانید: در صورت گم شدن مدارک در دبی چکار کنیم

قیمت طلا و جواهرات در بازار طلا دبی

بازار طلا دبی

قیمت طلا در بازار طلای دبی، بر روی تابلوهای اطراف بازار و در فروشگاه‌ها نمایش داده می شود. قیمت ها برای 24 هزار، 22 هزار، 21 هزار و 18 هزار درهم در هر گرم ذکر شده است. فروش طلا، بر حسب وزن بر اساس قیمت روز بازار با پرداخت هزینه اجرت ساخت انجام می شود. همیشه روی قیمت هر چیزی که می خواهید بخرید، چانه زنی کنید، چون فروشندگان در ابتدا قیمت بالایی را تعیین می کنند. قیمت وزن طلا غیر قابل مذاکره است اما بر روی هزینه ساخت، کاهش قابل توجهی امکان پذیر است. . طلاهای مشابه را می توان در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کرد، بنابراین وقت خود را برای خرید در اطراف اختصاص دهید. کارت های اعتباری پذیرفته می شوند، اما معمولاً در صورت پرداخت نقدی می توان تخفیف های بهتری دریافت کرد.

قیمت‌های بازار طلای دبی روزانه در نوسان است، بنابراین شما روزانه قبل از خرید می بایست قیمت روز طلا را چک کنید. 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده از جواهراتی که در اینجا و در سراسر دبی فروخته می شود، اخذ می شود. با این حال، گردشگران می توانند 85 درصد از مالیات بر ارزش افزوده را در فرودگاه تحت طرح بازپرداخت مالیات برای گردشگران، مطالبه کنند. بنابراین در بازار به دنبال برچسب‌های معاف از مالیات در ویترین مغازه‌ها بگردید و اینکه خریداران حتما باید رسید فروش را با برچسب بازپرداخت مالیات در فرودگاه ارائه کنند.

بخوانید: بهترین مراکز خرید دبی؛ لوکس و دیدنی

چگونه به بازار طلای دبی برسید؟

با مترو

بازار طلا دبی

اگر قصد دارید با متروی دبی از بازار طلای دیره دیدن کنید، ایستگاه الراس 10 دقیقه پیاده تا بازار طلای دبی فاصله دارد. ایستگاه میدان Baniyas نیز یکی دیگر از ایستگاه های مترو در نزدیکی بازار است. وقتی در هر یک از این ایستگاه‌های مترو هستید، می‌توانید از هرکسی مسیرهای Gold Souk Deira را بخواهید. اکثر مردم می دانند زیرا این مکان محبوب است.

با اتوبوس

اگر می خواهید با اتوبوس RTA به بازار طلای دبی برسید، باید سوار یکی از اتوبوس های C07، C09 و C28 شوید.

با تاکسی، UBER یا CAREEM

بازار طلا دبی

اگر می خواهید با تاکسی به بازار طلای دبی بروید، می توانید تاکسی خود را از طریق خدمات تاکسی uber یا careem رزرو کنید.

بخوانید: از دبی چی بخریم که سود کنیم

چگونه در دبی نرخ طلای پایینی داشته باشیم؟

  • آگاهی از قیمت روزانه طلا: قیمت طلا در دبی روزانه در نوسان است. بنابراین لازم است که بدانید در بازار آزاد قیمت روزانه چقدر است. آگاهی از قیمت بازار به چانه زنی با فروشندگان کمک می کند.
  • انواع طلا را بشناسید: آگاهی از قیراط ها و وزن های مختلف طلایی که در بازار به فروش می رسد مهم است. برای مثال هرچه عیار طلا بالاتر باشد، خالص تر است. یعنی طلای 24 عیار 100 درصد خالص است.
  • تلاش برای چانه زنی: خوب است که هنر چانه زنی را با مطالعه نرخ و اجرت ساخت یاد بگیرید. سعی کنید 25 درصد مبلغ طلا را به عنوان تخفیف پیشنهاد دهید، اگر خوش شانس باشید در این معامله موفق خواهید بود. همچنین معمولا فروشندگان از شما در مورد میزانی که می توانید برای ارت ساخت و وزن طلا هزینه کنید را می پرسند تا بتوانند شما را برای بهترین انتخاب راهنمایی کنند. همچنین توجه داشته باشید هرچه تعداد قطعات طلایی که خرید می کنید بیشتر باشد، قدرت چانه زنی بیشتری در بازار طلای دبی خواهید داشت.
  • در اطراف بگردید: قبل از اینکه به خرید از فروشگاهی که رفته اید، بسنده کنید، مغازه های اطراف را بازدید کنید. معمولا فروشگاه هایی که در گوشه و کنار باز هستند، قیمت های ارزان تری دارند.

بخوانید: در سفر به دبی چه ارزی ببریم

آیا گردشگران می توانند در دبی طلا بخرند؟

بازار طلا دبی

طلا برای همیشه یک فلز گرانبها بوده است و مردم از سراسر جهان می خواهند پس انداز کنند و روی آن سرمایه گذاری کنند. وقتی صحبت از خرید طلا به میان می‌آید، دبی بهشتی برای خریداران طلا است و به دلیل حجم زیادی از طلا که در دست دارد، به آن شهر طلا نیز می‌گویند. مردم به دلیل قیمت های جذاب، خرید از بازار طلای دبی را ترجیح می دهند. گردشگران می توانند در دبی طلا بخرند. با این حال، مقدار طلایی که می توان خریداری کرد بستگی به کشوری دارد که گردشگر در آن زندگی می کند. همه از سراسر جهان علاقه مند به دیدن نرخ طلا در دبی هستند. هر کشور برای ورود طلا توسط مسافرانش، هم از نظر وزنی و هم از نظر هزینه، مبلغی تعیین شده دارد.

از آخرین قیمت هتل های دبی خبر دارید!؟

بهترین مکان های دیگر برای خرید طلا در دبی

اگر علاقه‌مند به خرید طلای ارزان در دبی هستید، مطمئناً بهترین مکان، بازار قدیمی طلای دبی است، زیرا در اینجا می توانید طلای با کیفیت بخرید و در هزینه ساخت آن صرفه جویی کنید، اما اگر به دنبال چیزی خاص، مارک‌دار هستید یا می‌خواهید خرید کنید. با آرامش بیشتر و به دور از گرمای شدید و هجوم بازار طلا می‌توانید به پارک طلا و الماس در خیابان شیخ زاید، نزدیک مرکز خرید امارات بروید.

این یک مرکز خرید واقعی است که به جواهرات اختصاص یافته است، با تهویه مطبوع و کارکنان بسیار حرفه‌ای. در اینجا جواهرات اغلب دارای یک برچسب قیمت هستند، بنابراین می‌توانید خیلی راحت‌تر تصمیم بگیرید. با این حال، حتی در اینجا هم می‌توانید چانه بزنید. تنوع انتخاب ها بسیار زیاد است و سبک جواهرات عمدتا ایتالیایی و اروپایی است تا عربی.

بخوانید: بهترین مراکز خرید دبی

چیزهایی که در نزدیکی بازار طلای دبی باید دید

بعد از سفر به دنیای طلاهای زرد رنگ دبی، سری هم به جاذبه‌های اطراف بزنید:

بازار عطر دیره

بازار عطر دیره

در نزدیکی بازار طلای دبی، چیزی را خواهید دید که به آن بازار عطر دیره می‌گویند، یعنی مجموعه‌ای از کوچه‌ها که در آن تعداد زیادی مغازه عطر فروشی وجود دارد.

در اینجا می‌توانید هم معروف‌ترین برندهای بین المللی (که همه اصل نیستند) و هم عطرهای گرانب‌های محلی را بیابید. این عطرها که عطار نامیده می‌شوند از عرقیات گل‌ها که به طور ماهرانه‌ای توسط عطرسازان مخلوط شده است و اغلب مورد استقبال خانم های محلی قرار می‌گیرند. برخی از عطاری‌ها نیز عرقیات گرانبهایی را می‌فروشند که با عود، رزین بسیار گران قیمتی که از چوب آگار به دست می‌آید، تهیه می شود.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید مهارت های کیمیاگری خود را آزمایش کنید، در برخی مغازه‌ها می‌توانید عطر خود را با ترکیب اسانس‌های مختلف موجود بسازید.

بخوانید: بازارهای عمده فروشی دبی

بازار ادویه دبی

تنها در چند قدمی بازار طلای دبی، نمی‌توانید از بازار ادویه که به بازار قدیمی نیز معروف است، غافل شوید. اینجا از سپیده دم تا غروب ده ها و ده ها تاجر ادویه‌های رنگارنگ و معطر خود را می‌فروشند.

اینجا مکان خوبی برای گرفتن عکس‌های زیبا و شاید خرید ادویه‌های اصلی است تا برای آزمایش‌های آشپزی عجیب و غریب خود به خانه ببرید. راستی، اینجا هم چانه زدن اجباری است.

حرف آخر

بازار طلا دبی، یک دنیای شگفت‌انگیز از درخشش و زیبایی است که در هر قطعه جواهرات آن، تاریخ و هنر با آینه‌ای چشمگیر به چشم می‌آید. این بازار، علاوه بر جذابیت‌های خیره‌کننده جواهرات، یک تجربه خرید منحصر به فرد و فراوان از آثار هنری و سنتی را نیز به ارمغان می‌آورد. با تنوع و تاریخچه‌ی خود، بازار طلا دبی یک نمایشگاه زنده از ثروت فرهنگی و هنر جهان شرق است که مسافران را به دنیای فراموش‌نشدنی جواهرات و زیورآلات می‌کشاند. امیدواریم توانسته باشیم، هر آچه را که باید بدانید در اختیارتان قرار دهیم.

سوالات متداول

تاریخچه بازار طلا در دبی چگونه شکل گرفته است؟

بازار طلا در دبی دارای تاریخچه‌ای است که به قرون گذشته باز می‌گردد و در طول زمان به یکی از مراکز خرید جواهرات در جهان تبدیل شده است.

آیا در بازار طلا دبی تنوع در جواهرات مشاهده می‌شود؟

بله، بازار طلا دبی تنوع زیادی در جواهرات ارائه می‌کند، از جمله طلا، نقره، الماس، و سایر سنگ‌های قیمتی.

آیا معامله قیمت در بازار طلا قابل مذاکره است؟

بله، معمولاً در بازار طلا دبی ممکن است با معامله با مشتریان، قیمت‌ها قابل مذاکره باشند.

چه مواردی علاوه بر جواهرات در بازار طلا دبی موجود است؟

علاوه بر جواهرات، در بازار طلا دبی می‌توانید انواع زیورآلات، آثار هنری میناکاری و محصولات سنتی دیگر را نیز پیدا کنید.

نظرات کاربران