ارز دبی

در سفر به دبی چه ارزی ببریم؟ + به همراه قوانین مالی در دبی

دبی یکی از مقاصد جذاب و محبوب ایرانیان برای سفر است. جزیره دبی با علی رغم پیشرفت فراوان در زمینه تکنولوژی، مقصدی جذاب برای گذراندن تعطیلات در بهترین هتل ها با انواع تفریحات و سرگرمی ها است. در کنار هزینه بلیط هواپیما و هتل که در کشور مبدا پرداخت می شود. در طول سفر برای پرداخت هزینه ها نیاز است که ارز همراه داشته باشید. حال سوال مهمی که پیش می آید این است که برای سفر به دبی چه ارزی با خود ببریم؟ در این مقاله ما اطلاعاتی از واحد پول امارات و ارز مناسب برای خرید در سفر دبی را برایتان توضیح خواهیم داد.

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما چارتری دبی را فقط از سه کلیک بخواهید!

واحد پول کشور دبی

ارز دبی

واحد پول رسمی کشور امارات درهم است که گاهی درهم اماراتی نامیده می شود و با کد اختصاری AED مشخص می شود. پول خرد در امارات فلس (fils) است که هر 100 فلس یک درهم می شود. در سال 1973 درهم به عنوان پول رسمی امارات معرفی شد و جایگزین ریال دبی و قطر گردید که امروز نیز مسافران در سفر به دبی، به عنوان ارز درهم را همراه دارند.

اسکناس های درهم شامل 5، 10، 20، 50، 100، 500 و 1000 درهمی هستند و سکه های خرد 1 درهم، 25 و 50 فلس.

بخوانید: در صورت گم شدن مدارک در دبی چکار کنیم

در سفر به دبی چه ارزی ببریم؟

مدت ها است که در سفرهای خروجی به مسافران مقداری ارز دولتی به صورت دلار یا یورو تعلق می گیرد که مسافران یکبار در سال می توانند این ارز را برای سفرهایشان حدود 500 یا 1000 یورو بسته به مقصد سفر، تهیه کنند و همراه ببرند. در سفر به دبی با توجه به اینکه واحد پول امارت درهم است، می توانید درهم همراه خودتان ببرید. اما تهیه درهم در ایران برای سفر به دبی شاید چندان مقرون به صرفه نباشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که هزینه سفر و پولی که می خواهید به همراه ببرید، دلار یا یورو باشد. سپس در دبی، در صورت نیاز آن را به درهم امارات تبدیل نمایید. هتل ها و برخی از فروشگاه های دبی، دارای صرافی برای تبدیل انواع ارز هستند.

تور دبی سه کلیک، بهترین انتخاب برای بهترین سفر!

بنابراین نیازی نیست نگرانی از بابت این داشته باشید که در سفر به دبی چه ارزی همراه ببرید و یا اینکه مبادا نتوانید ارز همراهتان را به درهم امارات تبدیل نمایید.  زیرا در سطح شهر، مراکز تجاری و هتل های دبی، صرافی برای تبدیل ارز وجود دارد و نیاز نیست که از کشور خود درهم همراه ببرید و یا حتما در فرودگاه دبی ارزتان را تبدیل نمایید. همچنین اگر سفر شما به دبی برای تجارت است یا اینکه مبلغ ارز همراهتان زیاد است، صرافی های بزرگ و مهم دبی مانند صرافی الفردان، صرافی شرف، صرافی الرستمانی و صرافی بین‌المللی امارات متحده عربی کلیه امور مربوط به تبدیل ارز، انتقال وجه و پرداخت صورتحساب را انجام می دهند.

بخوانید: لباس مناسب برای سفر به دبی؛ چه قوانینی وجود دارد؟

در سفر به دبی چقدر پول همراه ببریم؟

ارز دبی

اینکه سفر به دبی چقدر هزینه برای شما خواهد داشت، ارتباط مستقیم با نوع سفر، محل اقامت و هزینه هایی که برای خوراک و فعالیت ها می پردازید، دارد. یک سفر ارزان به دبی با اقامت در هتل های ارزان قیمت و حداقل هزینه ها حدود روزی 114 دلار هزینه خواهد داشت. اگر بخواهید سفری متوسط قیمت با انتخاب هتل های 3 یا 4 ستاره همراه با صرف غذا در فست فود و غذاخوری های محلی داشته باشید، روزی 291 دلار می بایست هزینه پرداخت کنید. اما اگر به دنبال یک سفر لوکس در دبی با هتل مجلل، بهترین رستوران ها و تفریحات لاکچری هستید، میزان پولی که در سفر به دبی باید به همراه داشته باشید، حدود روزی 778 دلار خواهد بود. برای سفر به دبی ارزی که می بایست همراه خود ببرید، در هر نوع سفر ارزان یا لوکس می تواند درهم امارات یا دلار باشد.

بخوانید: انواع ویزا دبی و نحوه دریافت ویزا در سال 2023

چگونه در دبی پرداخت کنیم؟

برای خرج کردن در امارات متحده عربی باید AED داشته باشید. با این حال، به طور کلی داشتن چند روش پرداخت متفاوت، طرح خوبی است. این بدان معناست که همیشه یک گزینه جایگزین برای شما وجود دارد. در کل، حالا که می‌دانید در سفر به دبی چه ارز ببریم؟ وقت ان رسیده تا روش های پرداخت در دبی را نیز بدانید:

کارت اعتباری
پرداخت با کارت می‌تواند در مغازه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها آسان باشد، اما مکان هایی وجود دارد که پول نقد نیز مهم است. برای تراکنش‌های ارزان و سریع، از جمله پرداخت‌های کارتی و برداشت‌های نقدی در صورت نیاز به پول سفر در درهم، کارت سفر را از ارائه‌دهنده‌ای مانند Wise یا Revolut سفارش دهید.

پول نقد AED
پول نقد به طور گسترده ای در دبی استفاده می‌شود، بنابراین ارزش آن را دارد که همیشه مقداری همراه خود داشته باشید. ممکن است بخواهید قبل از حرکت به درهم مبادله کنید، اما معمولاً پس از ورود به امارات متحده عربی، برداشت درهم و تبدیل ارز از ATM به صورت محلی نیز راحت خواهد بود.
معمولاً متوجه می‌شوید که می‌توانید از کارت برای پرداخت در دبی استفاده کنید، اما همراه داشتن مقداری پول نقد نیز اطمینان‌بخش است. انعام دادن و خریدهای کوچک‌تر اغلب آسان‌تر است، به علاوه اگر کارتتان به دلایلی از کار افتاده باشد،
در کل، داشتن کارت و مقداری پول نقد در دبی ایده هوشمندانه‌ای است. برخی از فروشندگان، پول نقد را ترجیح می‌دهند، اما داشتن کارت برای پرداخت‌های با ارزش بالاتر و در مکان‌های توریستی شلوغ تر نیز راحت است.

بخوانید: دبیت کارت دبی

قوانین مالی دبی که قبل از سفر می بایست بدانید

ارز دبی
  • مسافران در سفر به دبی حداقل مبلغ صد هزار درهم یا معادل همین عدد ارزهای خارجی یا اسناد مالی می توانند همراه داشته باشند. اگر مسافران قصد ورود مبالغ بیشتری را به دبی دارند، می بایست فرم های مخصوص را در گمرگ تکمیل نمایند. در گمرک ماموران میزان پول همراه مسافران را جویا می شوند و اگر از صد هزار درهم بیشتر باشد، فرم های لازم را برای پر کردن به آنها می دهند.
  • سقف پول ورودی در سفر به دبی، برای افراد 18 سال به بالا است و میزان مبالغ مالی همراه افراد زیر 18 سال به ارزش اسناد مالی و پول نقد همراهان آنها اضافه می شود.
  • اگر برای سفر به دبی نمی دانید که چه ارزی با خود ببرید، لازم است بدانید برای استفاده از تاکسی در دبی، حتما باید مقداری درهم همراه خود داشته باشید.
  • اکثر مراکز خرید و اماکن گردشگری در شهر دبی، کارتهای اعتباری بین المللی همچون مستر کارت و ویزا کارت را دریافت می کنند.

از آخرین قیمت هتل های دبی خبر دارید؟

حرف آخر

در نهایت و در جواب این سوال که سفر به دبی چه ارزی ببریم؟ باید بگوییم که درهم امارات به عنوان واحد پول رسمی، انتخاب اولیه و مناسبی است. با این حال، دلار آمریکا نیز به دلیل پذیرش گسترده و آسانی تبدیل، گزینه‌ای مطمئن و راحت است. مطمئن باشید که کارت‌های اعتباری بین‌المللی نیز در بیشتر مکان‌ها قابل استفاده هستند، پس برای راحتی بیشتر، ترکیبی از پول نقد و کارت‌های اعتباری را به همراه داشته باشید.

سوالات متداول

واحد پول امارات متحده عربی چیست؟

واحد پول رسمی امارات متحده عربی درهم امارات متحده عربی است. همچنین ممکن است کد AED و نماد ارز د.إ را مشاهده کنید.

واحد پول در دبی چیست؟

واحد پول رسمی در دبی درهم امارات متحده عربی است. فقط زمانی که آنجا هستید می‌توانید در AED خرج کنید.

بهترین ارز برای بردن به امارات متحده عربی چیست؟

از آنجایی که واحد پول درهم است و تقریبا همه چیز با این واحد پول رد و بدل می‌شود. بنابراین، بهتر است تا همراه خود درهم داشته باشید.

نظرات کاربران