Dubai debit card
17 خرداد 1402
دبی

دبیت کارت دبی|تعریف، مزایا و تفاوت آن با کردیت، مستر و ویزا کارت

دبیت کارت دبی راهی آسان برای پرداخت هزینه‌های مختلف در این شهر است، هر چند که دبیت کارت مختص شهر دبی نیست و این روزها از این کارت می‌توان در شهرها و کشورهای دیگر نیز استفاده کرد. مسلما در طول سفر آن هم به شهری همانند دبی، همراه داشتن پول نقد سخت و کمی غیرمعقول به نظر می‌رسد. اینجاست که دبیت کارت‌ها به عنوان یک کیف پول می‌توانند راحتی در خرید و گردش را برای شما به همراه داشته باشند. در صورتی که با این کارت‌ها آشنایی ندارید و فرق آن را با کردیت کارت نمی‌دانید، این مقاله مختص شماست! 

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی شما را با خود به شهر مجلل و زیبای دبی خواهد برد تا جذاب‌ترین تفریحات دنیا را در این شهر تجربه کنید.

دبیت کارت دبی چیست؟

دبیت کارت دبی

دبیت کارت (Debit Card)، کارتی متعلق به وجوه بانکی شماست. به این معنی که توسط بانک برای وجوهی که به حسابتان وارد می‌کنید، صادر می‌شود. مبلغی که از کارت نقدی برداشت یا خریدهایی که روی کارت نقدی انجام می‌دهید، موجودی حساب پس‌انداز یا حساب جاری شما را کاهش می‌دهد. به عبارتی این کارت‌ها همان کیف پول شما هستند که خرید و پرداخت را راحت و آسان خواهند کرد. 

در دبی در تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خرید دستگاه کارتخوان و همچنین خودپرداز وجود دارد که می‌توانید از کارت به راحتی استفاده کنید. به عبارتی می‌توان این کارت را مشابه کارت‌های اعتباری درون ایران دانست که براساس سقف موجودی خود در حسابتان می‌توانید خرید و تراکنش انجام دهید. نحوه استفاده از آن هم به همین شکل بوده و بسیار آسان است. حتی خدمات متنوعی را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برای مثال، وقتی از دبیت کارت دبی استفاده می‌کنید، این پول کسر شده سریعا به حساب فروشنده واریز نخواهد شد. ابتدا در  حساب شما مسدود و بلوکه شده و بعد از 24 ساعت کسر خواهد شد. 

این را هم اضافه کنیم که دبیت کارت‌ها معمولا دارای یک سقف روزانه خرید هستند و این محدودیت به این معنی است که شما نمی‌توانید بیشتر از یک حد مشخص خرید کنید. در واقع، با دبیت کارت نمی‌توان خریدهای بسیار بزرگ را انجام داد. 

از دبیت کارت چه استفاده هایی می شود؟ 

یکی از سوال‌های زیادی که درباره دبیت کارت دبی می‌شود، این است که این کارت دقیقا چه کاربردی دارد. می‌توان گفت که از دبیت کارت در هر جایی که دستگاه خودپرداز و کارتخوان وجود دارد، می‌توان استفاده کرد. در هنگام خرید در مراکز خرید دبی و فروشگاه‌ها به راحتی می‌توانید چول خود را از این طریق پرداخت کنید. این کارت نه تنها سریع‌تر کار شما را پیش می‌برد، بلکه از امنیت بیشتری نسبت به همراه داشتن پول نقد برخوردار است. 

از طرفی، در صورت نیاز داشتن به پول نقد، به راحتی می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز هر میزان که می‌خواهید، پول دریافت کنید و در هنگام سفر لازم به رفتن به صرافی و حواله نخواهید داشت. این موضوع را می‌توان علاوه بر کاربرد دبیت کارت، یکی از مزایای خاص آن نیز در نظر گرفت. 

پول نقد یا دبیت کارت دبی

دبیت کارت دبی

در کشور امارات متحده عربی و دبی بسیار مرسوم است که کارت‌های اعتباری یا همان دبیت کارت دبی استفاده شود. اغلب مردم به ویژه گردشگران ترجیح می‌دهند تا برای انجام خرید و تراکنش‌های بانکی خود از کارت به جای پول نقد و بانک استفاده کنند. در کنار استفاده از دبیت کارت، داشتن مسترکارت و ویزا کارت این امکان را به افراد می‌دهد تا به صورت بین المللی خرید و داشته باشند. این کارت‌ها در دبی قابل قبول هستند و در همه مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

به عبارتی استفاده از دبیت کارت به جای پول نقد بسیار رایج است و شما در همه جا می‌توانید از این کارت‌ها استفاده کنید. فقط در مواردی مانند کرایه تاکسی، انعام دادن یا خریدهای جزئی نیاز به پرداخت پول نقد خواهید داشت. در کل، داشتن دبیت کارت دبی، تمامی نیاز و مایحتاج شما را در طول اقامت و سفر در این شهر فراهم می‌کند. 

مزایای استفاده از دبیت کارت دبی

استفاده از دبیت کارت‌ها مزایای متعددی به همراه دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

بدون بدهی

Cash or Dubai debit card

دبیت کارت دبی به معنی کشیدن پول و خرید از حساب بانکی شما است. پس به هیچ عنوان بدهکار نخواهید شد و تا سقف موجودی حساب‌تان می‌توانید خرید انجام دهید. افراد معمولا هنگام استفاده از پول خود می‌توانند بیشتر خرج کننند و دچار بدهی شوند. اما زمانی که از کارت نقدی استفاده می‌کنید نمی‌توانید بیش از وجوه موجود در حساب خود خرج کنید. این به شما کمک می‌کند در دام بدهی نیفتید.

ایمن برای استفاده

کارت های صادر شده توسط پردازنده‌های پرداخت مانند Visa/Mastercard ایمنی بیشتری را ارائه می‌دهند. مسلما داشتن این کارت‌ها از امنیت بیشتری در مقایسه با پول نقد برخوردارند. در صورت مفقودی نیز کافی است گزارش دهید تا سریعا جلوی حساب شما گرفته شود. هر چند که خیلی با خطر همراه نخواهد بود. 

معایب استفاده از دبیت کارت دبی

در مقابل مزایا این کارت‌ها یک سری معایب هم دارند که چندان قابل توجه نیستند، اما بد نیست درباره آن‌ها بدانید: 

امتیاز پاداش

هیچ امتیاز پاداشی برای استفاده از کارت نقدی توسط بانک صادر نمی‌شود. امتیازهای پاداش مانند مایل، بازگشت نقدی و موارد دیگر در استفاده از کارت نقدی شما در دسترس نیستند. ممکن است مجبور شوید به دلیل نداشتن امتیاز پاداش در هزینه‌هایتان پول از دست بدهید.

امتیاز اعتباری

هیچ امتیاز اعتباری برای استفاده از کارت‌های نقدی ایجاد نشده است. هر مقداری که از کات‌های خود خرج می‌کنید، پول شما از حساب شما برداشت می‌شود و هیچ گونه امتیاز اعتباری برای ایجاد سابقه پرداخت و مواردی این چنین برای شما در نظر گرفته نخواهد شد.

هزینه ها

کارت‌های نقدی کارمزد سالانه نخواهند داشت، شما باید هزینه‌های نگهداری حساب و کارت مرتبط با حساب خود را به صورت سالانه بپردازید. بانک ممکن است برای اضافه برداشت هزینه کند و اگر با دستگاه خودپرداز خارجی معامله می‌کنید، ممکن است هزینه‌هایی روی کارت نقدی شما اعمال شود. هزینه‌های بانکی بسته به امتیازاتی که به مشتریان ارائه می شود ممکن است از بانکی به بانک دیگر متفاوت باشد.

هزینه دبیت کارت دبی چقدر است؟

Cash or Dubai debit card

برای استفاده از دبیت کارت دبی، کارمزد در نظر گرفته شده است. به این صورت که با هر بار خرید و تراکنش شما مبلغی به عنوان کارمزد از حسابتان کسر خواهد شد. این میزان در حدود 2.5 تا3.5 درصد از مبلغ تراکنش است. بنابراین در هنگام گرفتن دبیت کارت این نکات را بدانید که به ازای هر تراکنش، کارمزد پرداخت خواهید کرد. 

برای دبیت کارت دبی چه مقدار پول واریز شود؟ 

یکی از مهمترین سوال‌ها درباره دبیت کارت دبی، میزان موجودی کارت در هنگام گرفتن آن است. باید بدانید که برای کشور امارات متحده عربی این میزان چیزی در حدود 100 هزار درهم یا معادل ارزهای خارجی آن است. با این حال، مسلما سفر به دبی این میزان هزینه و حتی بیشتر از آن را در برخواهد داشت. برای مثال، اگر بخواهید مدت زمان یک هفته در دبی اقامت داشته باشید، باید چیزی در حدود 1500 دلار هزینه کنید. این اغلب برای یک نفر خواهد بود و به نسبت افرادی که همراهتان است، بیشتر می‌شود. بدین ترتیب دبی کارت یک جایگزین عالی به جای پول نقد در طول سفر شما است که می‌توانید با خیال راحت به گشت و گذار و خرید بپردازید. 

کردیت کارت چیست و چه تفاوتی با دبیت کارت دارد؟

کردیت کارت تفاوت قابل توجهی با دبیت کارت دارد. معمولا کردیت برای افراد شاغل مناسب است. در واقع کارت اعتباری یا همان کردیت کاری برای کسانی که شغل ثابت و تجارت دارند، صادر می‌شود. در مقابل، دبیت کارت دبی معادل کارت‌های اعتباری است که به صورت روزمره در داخل ایران استفاده می‌کنیم. این کارت‌ها به بانک متصل هستند و مادامی که موجودی شما اجازه می‌دهد، می‌توانید از آن برداشت و خرید کنید. 

کردیت کارت را می‌توان بیشتر یک اعتبار برای شخص در نظر گرفت. او بایستی شغل و درآمد خود را به بانک ثابت کند تا این کارت را برایش صادر شود. پس از آن با هر خرید و تراکنش امکان آن وجود دارد که مبلغ مشخص شده را بعدا پرداخت نماید. به این معنی که اگر حساب شما هم خالی بود، با کردیت کارت امکان خرید برایتان مهیا بوده و می‌توانید بعدا هزینه را بپردازید. 

ویزا کارت چیست؟

دبیت کارت دبی

ویزا کارت (VISA) نیز همانند دبیت کارت دبی، یکی دیگر از کارت‌هایی است که مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. این یک شرکت چند ملیتی به حساب می‌آید که خدمات مالی خود را در قالب کارت‌های اعتباری ارائه می‌دهد. از این کارت می‌توان برای انجام مبادلات مالی و معاملات در هر جایی استفاده کرد. هدف از ایجاد ویزا کارت ایجاد یک بستر مالی مطمئن در قالب کارت‌ است تا خریدار و فروشنده بتوانند به راحتی و با اطمینان رد و بدل مالی خود را انجام دهند. 

مستر کارت چیست؟

مستر کارت (Master Card) نیز شبیه به ویزا کارت بوده و یک شرکت بزرگ مالی است که خدمات خود را از طریق این کارت در اختیار افراد قرار می‌دهد. این شرکت یک شعبه در دبی دارد و گردشگران به راحتی می‌توانند از مستر کارت آن استفاده کرده و تراکنش و خرید راحتی در سراسر این شهر داشته باشند. تفاوت مستر کارت این است که به صورت بین المللی بوده و شما در هر کجا که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید و مختص شهر دبی نیست. 

در آخر

دبیت کارت دبی همانند کارت‌های اعتباری داخل ایران این امکان را به شما می‌دهد تا بدون دغدغه تبدیل ارز یا همراه داشتن پول نقد به تفریح و خرید بپردازید. این روزها وجود این کارت‌ها سفر و تجارت را بسیار راحت کرده‌اند و امنیت را تا حد بالایی افزایش داده‌اند. کافی است به دستگاه خودپرداز یا کاتخوان‌ها مراجعه کرده و پول رایج کشور را دریافت کنید یا هزینه خریدهای خود را پرداخت نمایید. 

نظرات کاربران