Buying a SIM card in Dubai

همه چیز درباره خرید سیم کارت در دبی؛ الکترونیکی یا فیزیکی

به دبی سفر می‌کنید؟ پس باید بدانید که خرید سیم کارت در دبی یکی از اولین چالش‌هایی است که گردشگران در مقابله با آن قرار می‌گیرند. اما با یک ماجرای خرید سیم کارت، شما می‌توانید به سادگی و با قابلیت اطمینان ارتباط خود را برقرار کنید. در این مقاله، به بررسی راهنمای خرید سیم کارت در دبی، مزایا و معایب اپراتورهای مختلف، و نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت. به دنیای ارتباطات در دبی خوش آمدید!

بلیط هواپیما ارزان دبی با سه کلیک خوبه!

پیشنهاد ما؛ سیم کارت های الکترونیکی برای دبی

خرید سیم کارت در دبی

قبل از اینکه به صورت مفصل به خرید سیم کارت در دبی بپردازیم، قصد داریم تا شما را با یک پدیده جدید و سیم‌کارت‌های الکترونیکی آشنا کنیم. از نظر ما بهترین سیم کارت برای سفر به امارات یک سیم کارت الکترونیکی است و نه یک سیم کارت اعتباری محلی. چرا؟

سیم کارت‌های الکترونیکی ساده‌ترین راه برای ارتباط ماندن در سفر به امارات هستند. به سادگی یک سیم کارت الکترونیکی برای دبی از طریق اینترنت سفارش دهید. یعنی نیازی به تعویض فیزیکی سیم کارت ندارید و حتی نیازی به مراجعه به فروشگاه سیم کارت نیست. شما یک سیم کارت به اصطلاح از طریق یک کد QR در ایمیل خود دریافت خواهید کرد. ساده، سریع و آسان!

کد QR را اسکن کنید، مراحل را دنبال و سیم کارت را نصب کنید و به محض فرود هواپیما آنلاین باشید.

بخوانید: راهنمای سفر به دبی

نکته مهم

سیم‌کارت‌های الکترونیکی تنها در صورتی کار می‌کنند که گوشی هوشمند شما از سیم‌کارت‌های الکترونیکی پشتیبانی می‌کند، که به آن‌ها با سیم‌کارت سازگار نیز می‌گویند. همه گوشی‌های هوشمند جدیدتر از سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند. اگر مطمئن نیستید که گوشی شما با e-sim سازگار است، کافی است به گوگل بروید و مدل تلفن همراه خود را در نوار جستجو تایپ کنید و بپرسید که آیا با e-sim سازگار است یا خیر. اگر گوشی شما با e-sim سازگار نیست، راه حل دیگری وجود ندارد و نمی‌توانید از سیم کارت الکترونیکی برای سفر به دبی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که فقط در صورتی می‌توانید از سیم کارت‌های الکترونیکی استفاده کنید که قفل گوشی شما آنلاک باشد. در غیر این صورت و قفل بودن گوشی، سیم کارت فعال نخواهد شد.

کمپانی‌های ارائه دهنده سیمکارت الکترونیکی

 سیمکارت الکترونیکی

3 ارائه دهنده اصلی سیم کارت الکترونیکی وجود دارد که می‌توانید برای خرید سیمکارت دبی از آن‌ها اقدام کنید.

Airalo

این‌ها گزینه‌های سیم کارت الکترونیک دبی از Airalo هستند:

  • 1 گیگابایت برای 7 روز = 8.5 دلار آمریکا
  • 3 گیگابایت برای 30 روز = 22.5 دلار آمریکا
  • 5 گیگابایت برای 30 روز = 35 دلار آمریکا

SimOptions

گزینه‌های ارائه دهنده توسط SimOptions شامل موارد زیر است:

  • 3 گیگابایت برای 30 روز = 24.90 دلار آمریکا
  • 5 گیگابایت برای 30 روز = 34.90 دلار آمریکا
  • 6 گیگابایت برای 15 روز = 39.90 دلار آمریکا
  • 10 گیگابایت برای 14 روز = 39.90 دلار آمریکا

Nomad

در اینجا طرح های سیم کارت الکترونیک Nomad برای دبی آمده است:

  • 1 گیگابایت داده برای 7 روز = 8 دلار آمریکا
  • 3 گیگابایت داده برای 30 روز = 11 دلار آمریکا
  • 5 گیگابایت داده برای 30 روز = 15 دلار آمریکا
  • 10 گیگابایت داده برای 30 روز = 22 دلار آمریکا

بخوانید: ارزان ترین راه سفر به دبی

اپراتورهای همراه در دبی

سیم کارت در دبی

اما بریم سراغ کمپانی‌ها و خرید سیم کارت فیزیکی در دبی ! برای خرید سیم کارت در دبی دو اپراتور اصلی وجود دارند که سیم کارت همراه با شارژ مکالمه اولیه و اینترنت همراه را با قیمت های مختلف برای فروش دارند.

اتصالات

یکی از اپراتورهایی که معمولا اکثر مسافران برای خرید سیم کارت در دبی به سراغ آن می روند، اپراتور اتصالات Etisalat است. این اپراتور به علت هزینه پایین سیم کارت و تعرفه های ارزان قیمت محبوب و پرطرفدار است. همچنین خدمات و سرویس های خوبی را در اختیار خریداران قرار می دهد. از دیگر مزایای اپراتور اتصالات، پوشش دهی آنتن مناسب در تمام نقاط شهر دبی است. البته طبیعی است که در برخی مناطق کویری با محدودیت آنتن دهی مواجه شوید. همچنین این اپراتور از اینترنت های پر سرعت در دبی نیز پشتیبانی می کند. بسته های اعتباری اتصالات در قیمت های متفاوت 25، 50، 100، 200 و 500 درهم برای شارژ سیم کارت در اکثر فروشگاه های شهر فروخته می شوند.

بخوانید: در صورت گم شدن مدارک در دبی چکار کنیم

دو موبایل

اپراتور دو موبایل نیز همچون اتصالات خدمات و تعرفه های خوبی برای مسافران فراهم نموده است و از پوشش آنتن دهی مناسبی برخوردار است و همچنین از اینترنت های  ۲G، ۳G، ۳G و LTE پشتیبانی می کند. دو موبایل سیم کارت های خود را برای مسافرانی که قصد خرید سیم کارت در دبی دارند، تحت دو طرح متفاوت ارائه می دهد:

  • سیم کارت پرداخت در لحظه: این سیم کارت با قیمت 55 درهم ، دارای 20 دقیقه اعتبار مکالمه بین الملل رایگان و مقدار اندکی اینترنت همراه هدیه به مدت 1 روز است که 9 ماه فعال خواهد ماند.
  • سیم کارت توریست پلن:  این سیم کارت که با قیمت 75 درهم فروخته می شود، 20 دقیقه مکالمه بین الملل رایگان و 200 مگابایت اینترنت همراه به مدت 7 روز دارد. سیم کارت توریست پلن به مدت 90 روز فعال خواهد ماند و با پرداخت هزینه 5 درهم می توانید آن را تمدید کنید.

تفاوت اپراتورهای موبایل در دبی

اگرچه اپراتورهای اتصالات و دو موبایل در دبی سعی کرده اند خدمات و تعرفه های مناسبی را برای خریداران فراهم کنند، اما تفاوت هایی با همدیگر دارند که در انتخاب اپراتور برای خرید سیم کارت در دبی توسط مسافرین تاثیر خواهد گذاشت. اپراتور اتصالات پوشش دهی آنتن بهتری نسبت به دو موبایل دارد و مناطق بیشتری را پوش می دهد. همچنین قیمت پایه سیم کارت های اتصالات پایین تر است و تعرفه پیامک و مکالمات آن نسبت به دو موبایل پ، ارزان تر است. تفاوت دیگر این دو اپراتور با یکدیگر در اینترنت همراه سیم کارت ها است. اپراتور اتصالات بسته ای اینترنتی متفاوتی شامل بسته های روزانه، هفتگی و ماهانه و حتی ترکیبی دارد در صورتی که اپراتور دو موبایل، اینترنت همراه را تنها به صورت حجمی ارائه می دهد. البته بسته های اینترنت دو موبایل نسبت به اتصالات دارای حم و سرعت بیشتری هستند.

با ارزانترین تور دبی، همین حالا چمدان هایتان را ببندید.

کدهای مورد استفاده سیم کارت اتصالات

خرید سیم کارت در دبی
  • برای اطلاع از فعالسازی سیم کارت پس از خرید کد دستوری (*۱۴۰#) استفاده می شود.
  • برای شارژ سیم کارت در دبی، پس از خرید بسته های اعتباری، کد دستوری (*۱۲۰*CODE#) را وارد نمایید.
  • برای اطلاع از باقی مانده اعتبار سیم کارت، کد دستوری (*۱۲۱#) استفاده می گردد.
  • برای فعالسازی اینترنت همراه سیم کارت های اتصالات کد بسته اینترنی را که خریداری نموده اید را به شماره 1010 بفرستید و یا با کد دستوری (*۱۷۰#) بسته دلخواهتان را انتخاب و خریداری نمایید.  تعرفه اینترنت سیم کارت اتصالات به این صورت است:

بسته ۱ روزه، ۱۰۰ مگابایتی: قیمت ۵ درهم/ (کد فعالسازی: SD)

بسته ۷ روزه، ۲۵۰ مگابایتی: قیمت ۱۰ درهم / (کد فعالسازی: D250M)

بسته ۷ روزه، ۱۰۰ مگابایتی: قیمت ۱۵ درهم / (کد فعالسازی: W100M)

بسته ۷ روزه، ۵۰۰ مگابایتی: قیمت ۳۵ درهم  / (کد فعالسازی: W500M)

بسته ۷ روزه، ۱ گیگابایتی: قیمت ۵۰ درهم / (کد فعالسازی: W1G)

بسته ۳۰ روزه، ۱ گیگابایتی: قیمت ۱۰۰ درهم / (کد فعالسازی: ۱G)

بسته ۳۰ روزه، ۳ گیگابایتی: قیمت ۱۵۰ درهم / (کد فعالسازی: ۳G)

بسته ۳۰ روزه، ۵ گیگابایتی: قیمت ۲۰۰ درهم / (کد فعالسازی: ۵G)

بسته ۳۰ روزه، ۷ گیگابایتی: قیمت ۲۵۰ درهم / (کد فعالسازی: ۷G)

بخوانید: کارهای ممنوعه در دبی

کدهای مورد استفاده سیم کارت دو موبایل

  • پس از اتمام اعتبار هدیه سیم کارت های دو موبایل برای شارژ مجدد سیم کارت، با خرید بسته های اعتباری از فروشگاه ها و وارد کردن کد دستوری (*۱۲۰*CODE#) سیم کارت را شارژ کنید.
  • برای اطلاع از باقی مانده اعتبار سیم کارت جهت مکالمه، کد دستوری (*۱۳۵#) استفاده می گردد.
  • برای فعالسازی اینترنت همراه اپراتور دو مبایل کلفیست تا کد بسته اینترنتی مدنظر را به شماره 1355 ارسال نمایید. کد دستوری و تعرفه بسته های اینترنت دو موبایل عبارتند از:

بسته ۱۶۰ مگابایتی: قیمت ۲۰ درهم / (کد فعالسازی: data 80 MB)

بسته ۴۵۰ مگابایتی: قیمت ۵۰ درهم / (کد فعالسازی: data 300 MB)

بسته ۱ گیگابایتی: قیمت ۱۰۰ درهم / (کد فعالسازی: data 1 GB)

بسته ۵ گیگابایتی: قیمت ۲۰۰ درهم / (کد فعالسازی: data 5 GB)

بسته ۲۵ گیگابایتی: قیمت ۵۰۰ درهم / (کد فعالسازی: data 25 GB)

بخوانید: از دبی چی بخریم که سود کنیم

سیم کارت را از کجا بخرید؟

خرید سیم کارت در دبی

برای خرید سیم کارت در دبی، می توانید به باجه های موجود در فرودگاه، سوپر کارمت های داخل شهر و یا لابی هتل مراجعه کنید. نمایندگی های فروش سیم کارت های اتصالات و دو موبایل در سطح شهر دبی وجود دارند، بنابراین اگر در فرودگاه موفق به خرید سیم کارت نشدید، نگران نباشید.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت

برای خرید سیم کارت در دبی به یک برگ فتوکپی گذرنامه و هزینه سیم کارت نیاز دارید. هنگام خرید سیم کارت از فروشنده بخواهید که آن را شارژ کند. توجه داشته باشید در تماس با ایران از مبلغ شارژ شما کسر خواهد شد، اما اگر از ایران با شما تماس بگیرند از شما اعتبار کسر نخواهد شد.

بخوانید: دبیت کارت دبی

اینترنت رایگان در دبی

اگر قصد خرید سیم کارت در دبی را ندارید، خوب است بدانید که دولت دبی به هر کدام از مسافرانی که وارد فرودگاه می شوند، یک سیم کارت محلی با اعتبار 20 روزه همراه با 3 دقیقه مکالمه و 20 مگابایت اینترنت رایگان می دهد. همچنین شرکت Smart Palm دبی از طریق توسعه نخل های هوشمند، اینترنت رایگان در سراسر شهر را ارائه می دهد. این شرکت تا کنون 2 نخل در شهر نصب کرده و به زودی 103 نخل هوشمند دیگر نیز در سطح شهر نصب خواهد کرد تا در سراسر شهر مسافران به اینترنت رایگان دسترسی داشته باشند.

خرید سیم کارت در دبی

نکات مهم برای خرید سیم کارت در دبی

  • سیم کارت اپراتورهای اتصالات و دو موبایل، پس از آخرین استفاده 9 ماه اعتبار خواهند داشت.
  • تعرفه اینترنت دیتا در هرکدام از اپراتورهای تلفن همراه در دبی، 1 درهم در ازای 1 مگابایت است.
  • برای خرید بسته اینترنت همراه از اپراتور اتصالات کد دستوری #170* و بسته اینترنت در اپراتور دو موبایل کد دستوری *۱۳۵*۲۰# را وارد نمایید.
  • اینترنت دیتای خریداری شده در سیم کارت های دبی، به مدت سی روز در 60 کشور اعتبار دارد.

از آخرین قیمت هتل های دبی خبر دارید؟

حرف آخر

در نتیجه، خرید سیم کارت در دبی نه تنها به شما ارتباط موثر و سریع را فراهم می‌کند بلکه تجربه گردشگری شما را به یک سطح جدید از راحتی و اطمینان ارتقا می‌دهد. با انتخاب بهترین اپراتور و پیگیری نکات مهم، این تجربه را به یکی از لحظه‌های خاص سفر خود تبدیل کنید و از زیبایی‌ها و امکانات شگفت‌انگیز دبی به‌عنوان یک مسافر واقعی بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم سیم کارت در دبی خریداری کنم؟

به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های محلی یا اپراتورهای ارتباطی در فرودگاه یا شهر خرید کنید.

آیا نیاز به ارائه مدارک خاصی برای خرید سیم کارت در دبی دارم؟

بسته به اپراتور، ممکن است به ارائه هویت معتبر محلی یا گذرنامه نیاز داشته باشید.

آیا سیم کارت‌ها دارای بسته‌های اینترنتی خاصی هستند؟

بله، اکثر اپراتورها بسته‌های داده اینترنتی با میزان مختلف را ارائه می‌دهند.

چقدر طول می‌کشد تا سیم کارت فعال شود؟

فعال‌سازی سیم کارت به طور معمول فوری است، اما بهتر است بررسی کنید که زمان فعال‌سازی توسط اپراتور چقدر است.

نظرات کاربران