کارهای ممنوعه در دبی

آیا می‌ دانستید؟ 16 مورد از کارهای ممنوعه در دبی

بدون شک، دبی یکی از جاهایی است که به واسطه زیبایی‌های فراوان، امکانات شگفت‌انگیز و فضاهای تفریحی بی‌نظیر، جذابیت بسیاری برای گردشگران و مسافران دارد. اما، در کنار این همه فرصت‌ها و امکانات، وجود قوانین و محدودیت‌هایی نیز در دبی وجود دارد که حتماً باید به آنها توجه کنید تا سفرتان به این شهر فوق‌العاده به خاطر تجربه‌ی شگفت‌انگیزش معروف شود. در این مقدمه، ما به بررسی کارهای ممنوعه در دبی خواهیم پرداخت، تا شما با اطلاعات کافی وارد سفری بی‌نظیر به این شهر شوید. آماده هستید؟ به همراه من بمانید تا با این مسائل آشنا شویم.

رزرو تور اروپا

خرید بلیط لحظه آخری دبی با سه کلیک ممکنه!

1. از دست چپ خود استفاده نکنید

کارهای ممنوعه در دبی

 یکی از کارهای ممنوعه در دبی استفاده از دست چپ است. به این معنی که استفاده از دست چپ در فرهنگ عرب کثیف تلقی می شود، زیرا به طور سنتی برای “بهداشت بدن” استفاده می شود. بنابراین باید حواس تان باشد که در موقعیت های خاص از دست چپ خود استفاده نکنید. پس وقتی در دبی هستید:

  • با دست چپ باکسی سلام و احوالپرسی نکنید.
  • از دست چپ برای انتقال چیزی مخصوصاً غذا استفاده نکنید.
  • حتی اگر دست چپ خود را شسته باشید، با دست چپ غذا نخورید. اما می توانید با دست چپ خود بنوشید.

بنابراین اگر چپ دست هستید، باید تلاش کنید تا از دست راستان استفاده کنید!

بخوانید: همه چیز درباره عمیق ترین استخر جهان در دبی؛ نگاهی عمیق به جاذبه‌ای استثنایی

پاسپورت دومینیکا

2. نمایش عمومی محبت قابل قبول نیست

کارهای ممنوعه در دبی

وقتی در دبی هستید، هیچ گونه صمیمیت را در ملاء عام نشان ندهید، این از کارهای ممنوعه در دبی است. این کشور بغل کردن و بوسیدن را از نظر اجتماعی غیرقابل قبول می‌داند و اگر در ملاعام در حال بغل کردن یا بوسیدن باشید، می‌توانید بقیه تعطیلات خود را در زندان بگذرانید. با این حال، گرفتن دست همدیگر برای زوج های متاهل مشکلی ندارد. همچنین موضوع دیگری که باید مراقبش باشید این است که باید از پخش موسیقی با صدای بلند و رقصیدن در جمع خودداری کنید.

تور ارزان دبی فقط با سه کلیک خوبه!

3. لباس نامناسب نپوشید؛ از کارهای ممنوعه در دبی

کارهای ممنوعه در دبی

 اگرچه دبی شهری شیک با آخرین روندهای مد است، اما همچنان محدودیت های خاصی در مورد لباس دارد. لباس‌های کوتاه ویا تنگ نامناسب تلقی می‌شوند و نباید در مکان‌های عمومی مانند مراکز خرید، بازارها، تئاترها، مساجد و غیره پوشیده شوند. در ضمن پوشیدن لباس های ساده و گشاد می تواند به شما کمک کند تا در آب و هوای گرم و خشک دبی راحت بمانید. بنابراین، زمانی که چمدان خود را می بندید، به اندازه کافی لباس های گشاد و ملایم همراه داشته باشید که دست ها، پاها و سینه شما را بپوشاند تا توجه را به طور ناخواسته به خود جلب نکنید. این یکی از کارهای ممنوعه در دبی به حساب می آید.

  • لباس شنا یا بیکینی را فقط می توان در استخرها، پارک های آبی و سواحل پوشید.

4. در ملاء عام فحاشی نکنید

کارهای ممنوعه در دبی

 اعراب استفاده از زبان ناسزا را تشویق نمی کنند. شما باید بسیار مراقب زبان خود باشید، به خصوص زمانی که در مکان های عمومی هستید یا زمانی که با افراد محلی صحبت می کنید. چراکه فحاشی یکی از کارهای ممنوعه در دبی است. همچنین نباید نسبت به اسلام یا مسلمانان اظهار نظر کرد؛ زیرا جرم است. این موضوع حتی به فعالیت آنلاین شما نیز مرتبط است. درواقع استفاده از کلمات بد در پیام های واتس اپ، یا در هر رسانه اجتماعی یا پلت فرم پیام رسانی، قوانین سایبری امارات را نقض می کند.

رزرو تور دبی

بخوانید: کشف هیجان انگیزترین سواری‌ها در موشن گیت دبی؛ راهنمای کامل 2024

5. مراقب داروهایتان باشید

کارهای ممنوعه در دبی

امارات متحده عربی یک سیاست سختگیرانه ضد مواد مخدر دارد و به شما اجازه نمی دهد که هر نوع دارو را بیاورید یا از آن استفاده کنید – چه داروهای تجویزی و چه داروهای غیرقانونی. فرودگاه ها برای کسانی که مواد مخدر را به کشور حمل می کنند در حالت آماده باش هستند. اگر متوجه شوند که آن را حمل می کنید، تا چهار سال زندانی خواهید شد.

  • ورود داروی نسخه ای به کشور نیازمند مدارک صحیح است که ثابت کند چنین دارویی برای دارنده آن تجویز شده است. همچنین مهم است که نسخه به عربی ترجمه شود تا مقامات فرودگاه آن را درک کنند.
  • داروهایی که باید با مجوز ببرید؛ اغلب از خانواده داروهای آرامش بخش و کدئین دار هستند. از جمله داروهای ممنوعه دبی :
  • مورفین
  • متادون
  • آمفتامین ها
  • دیازپام
  • کلونوزپام
  • استامینوفن کدئینه
  • آسپرین کدئینه
  • ترامادول

بخوانید: گردشگری درمانی دبی؛ فصل جدیدی از بهبود و سلامت

6. نوشیدنی های الکلی ممنوع!

کارهای ممنوعه در دبی

 در حالی که در دبی هستید، نمی توانید در مکان های عمومی مشروب بنوشید، چون از کارهای ممنوعه در دبی است. به این معنی که از آوردن نوشیدنی های الکلی به سواحل یا خیابان ها باید خودداری کنید .هرچند که نوشیدن در بارهای دبی مجاز است.

7. روزه خواری؛ از کارهای ممنوعه در دبی

کارهای ممنوعه در دبی

در ماه مبارک رمضان، جمعیت مسلمان دبی هر روز از طلوع تا غروب آفتاب روزه می گیرند. به نشانه احترام، اکثر رستوران ها در آن ساعات درها را می بندند یا پنجره های خود را می پوشانند. خوردن، آشامیدن، جویدن آدامس و حتی سیگار کشیدن در اماکن عمومی در آن ساعات ممنوع بوده و از چند تیتر مناسب گوگل بنویس: کارهای ممنوعه در دبی است؛ زیرا به شدت بی‌احترامی تلقی می‌شود. این قانون در مورد کودکان کوچک و زنان باردار صدق نمی کند.

بخوانید: پیست اسکی دبی؛ تجربه‌ای بی‌نظیر در صحرای آرزوها!

8. اقامت در هتل در زمانی که زیر 18 سال هستید

کارهای ممنوعه در دبی

اقامت در هتل دبی در زمانی که زیر 18 سال دارید، قانونی نیست و از کارهای ممنوعه در دبی است. به عبارت دیگر باید افراد زیر 18 سال به همراه یک بزرگسال در هتل های دبی اقامت داشته باشند.

9. بی احترامی هرگز؛ از کارهای ممنوعه در دبی

کارهای ممنوعه در دبی

هنگام بازدید از هر کشوری در جهان، بازدیدکنندگان باید به فرهنگ و مذهب کشور مقصد احترام بگذارند. پس در سفر به دبی به هیچکس بی احترامی نکنید، چراکه صحیح نیست و از کارهای ممنوعه در دبی شناخته می شود. ممکن است قوانین، سیاست، سنت ها، آداب و رسوم یا فرهنگ دبی را دوست نداشته باشید یا از آن متنفر باشید، اما دیدگاه های خود را کاملاً برای خود نگه دارید. اگر گردشگران نسبت به اسلام، حاکمان کشور یا فرهنگ اماراتی بی احترامی نشان دهند، ممکن است به زندان بیفتند.

بخوانید: دبی هیلز | امکانات، مزایا و معایب و ویژگی‌ها

10. از آوردن وسایل ممنوعه خودداری کنید

کارهای ممنوعه در دبی

 اگر به دبی سفر می‌کنید، باید مراقب وسایلی که می‌آورید، باشید. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که مواردی که مجاز به حمل آن هستید را مطالعه کرده اید. برخی از اقلام ممنوعه شامل :

  • کتاب هایی با محتوای بزرگسال(+18)
  • هر چیزی که در اسرائیل ساخته شده
  • گوشت خوک

بخوانید: سافاری دبی؛ یک شب را در صحرا بگذرانید!

11. کارهای ممنوعه در دبی؛ انجام ندادن برخی رفتارها

کارهای ممنوعه در دبی
  • نشان دادن کف کفش به سمت یک عرب توهین تلقی می شود و از کارهای ممنوعه در دبی است. کفش کثیف در نظر گرفته می شود زیرا روی زمین قرار دارد و با پا، پایین ترین قسمت بدن مرتبط است. پس دقت کنید که وقتی نشسته اید، کف پایتان به سمت یک عرب نباشد .
  • انگشت شسستان را به حالت لایک نشان ندهید؛ زیرا این کار اصلا معنای خوبی را نمی دهد.
  • نشان دادن علامت OK توهین آمیز تلقی می شود؛ زیرا نشان دهنده چشم شیطان است.

12. چک کردن گوشی شخصی؛ از کارهای ممنوعه در دبی

کارهای ممنوعه در دبی

 در امارات متحده عربی “تجاوز به حریم خصوصی افراد ” می تواند منجر به حداقل شش ماه حبس و جریمه ای بین 100000 تا 500000 درهم شود. در سال 2016، یک زن به علت نقض حریم خصوصی شوهرش سر تیتر خبرها بود و به 150000 درهم نیز جریمه شد.

13. خوردن یا نوشیدن در وسایل نقلیه عمومی

کارهای ممنوعه در دبی

 خوردن و آشامیدن در انواع وسایل حمل و نقل عمومی و ایستگاه های آن، از مترو و اتوبوس گرفته تا گذرگاه های عابر پیاده، کاملاً ممنوع است. نقض این قانون می تواند کیف پول شما را 100 درهم (22 پوند) سبک تر کند.

بخوانید: تجربه نهایت هیجان در فراری پارک دبی؛ بلیط‌ها، جاذبه‌ها و نکات سفر

14. استفاده از وی پی ان؛ از کارهای ممنوعه در دبی

کارهای ممنوعه در دبی

طبق قوانین جرایم سایبری امارات متحده عربی، کاربران در صورت استفاده از آدرس IP جعلی یا آدرس شخص ثالث به هر وسیله دیگری با جریمه های بین 500,000 تا 2 میلیون درهم روبرو خواهند شد. بنابراین چه بخواهید به یک سایت محدود یا مسدود شده دسترسی پیدا کنید یا مطالب دارای حق چاپ را دانلود کنید، در معرض جریمه سنگینی قرار دارید.

15. ماشین کثیف داشتن، از دیگر از کارهای ممنوعه در دبی

کارهای ممنوعه در دبی

خودروهای کثیف که “تصویر شهر و سلامت عمومی را مخدوش می کنند”، به طور معمول یدک‌کش می‌شوند و صاحبان آن‌ها با جریمه نقدی رو به رو می شوند. این یکی از از کارهای ممنوعه در دبی به حساب می آید.

بخوانید: دلفیناریوم دبی؛ از سرگرمی‌ها و خرید بلیط تا نکات مهم

16. عکس گرفتن از افراد بدون اجازه آنها

کارهای ممنوعه در دبی

عکس گرفتن بدون اجازه افراد یکی از کارهای ممنوعه در دبی است. این یک جرم بسیار جدی است که در گذشته افراد زیادی را گرفتار کرده است. امارات متحده عربی در مورد حفظ حریم خصوصی افراد بسیار سختگیر است و عکس گرفتن از شخصی بدون اطلاع یا رضایت آنها بسیار جدی گرفته می شود. اگر این تصاویر را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پست کنید، جرمتان تشدید می‌شود. طبق قوانین جرایم سایبری، شما می توانید تا 500,000 درهم جریمه شده و به دلیل این جرم به مدت شش ماه زندانی شوید، اگرچه در عمل این احکام بسیار شدیدتر است و بازدیدکنندگان مختلفی از کشور اخراج شده اند.

رزرو بهترین هتل های دبی را به سه کلیک بسپارید.

حرف آخر

در نتیجه، با آگاهی از کارهای ممنوعه در دبی، می‌توانید سفری بی‌نظیر را تجربه کنید و از همه جذابیت‌ها و امکانات این شهر فوق‌العاده بهره‌مند شوید. با رعایت قوانین و محدودیت‌ها، این شهر برای شما بهترین تجربه را فراهم خواهد کرد و سفری به یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین، با احترام به مقررات محلی، می‌توانید از تجربه‌ی اجتماعی، فرهنگی و تفریحی دبی بهره‌مند شوید و لحظاتی خاطره‌انگیز را در این شهر شگفت‌انگیز به دست آورید.

سوالات متداول

در دبی چه کارهایی ممنوع هستند؟

در دبی، ممنوعیت‌هایی برای مصرف الکل در مکان‌های عمومی، عدم رعایت پوشش مناسب در جاهای عمومی، ورود به بعضی مناطق معین بدون مجوز، و استفاده از دخانیات در مکان‌های عمومی و داخل خودرو وجود دارد.

چگونه باید به قوانین ممنوعیت‌های شهری در دبی پایبند باشیم؟

برای رعایت قوانین ممنوعیت‌های شهری در دبی، باید به مصرف متعارف الکل در جاهای مجاز توجه داشته، پوشش مناسب در مکان‌های عمومی را رعایت، از دسترسی به مناطق ممنوعه بدون مجوز پرهیز و عدم استفاده از دخانیات در مکان‌های عمومی و داخل خودروها اجتناب کرد.

چه کارهایی در دبی ممکن است تحت تأکید و مجازات قرار بگیرند؟

تخلف از ممنوعیت‌های شهری در دبی می‌تواند منجر به جریمه مالی یا مشکلات حقوقی شود، از جمله ممنوعیت مصرف الکل در مکان‌های عمومی، عدم رعایت پوشش مناسب، ورود به مناطق ممنوعه بدون مجوز، و استفاده از دخانیات در مکان‌های عمومی و داخل خودرو.

نظرات کاربران