گردشگری درمانی دبی
16 مرداد 1402
دبی

گردشگری درمانی دبی؛ فصل جدیدی از بهبود و سلامت

در سال های اخیر دبی به یک مقصد محبوب برای گردشگری پزشکی تبدیل شده است. بهترین امکانات مراقبت‌های بهداشتی و متخصصان پزشکی بسیار ماهر برای مراجعه‌کنندگان در دبی وجود دارد که به ویژگی‌های خاص آن افزوده است. ما در این مقاله به اطلاعات بیشتری درباره گردشگری درمانی دبی خواهیم پرداخت و به لحاظ پزشکی و امکاناتی که در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، این شهر را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما چارتری دبی را با سه کلیک رزرو کنید! 

بررسی کلی گردشگری درمانی دبی

گردشگری درمانی دبی

در سال‌های آینده بازار جهانی گردشگری پزشکی در دبی رشد چشمگیری خواهد کرد. تا جایی که این بازار تا سال 2027 به حدود 272.72 میلیارد دلار خواهد رسید. اداره بهداشت دبی (DHA) گزارشی منتشر کرد که می‌گوید دبی در سال 2021،  630000 گردشگر سلامت بین‌المللی را پذیرفته است و همین آمار نمایانگر میزان اهمیت و پیشرفت دبی در زمینه گردشگری درمانی بوده است. اداره بهداشت دبی همچنین گردشگری سلامت دبی را راه اندازی کرد تا شهر را به عنوان یک مقصد مهم درمانی در منطقه و حتی دنیا معرفی کند. به همین منظور و برای گردشگری درمانی دبی، آن‌ها خدماتی مانند برنامه‌ریزی سفرهای پزشکی، کمک به قرار ملاقات پزشکی، رسیدگی به ویزا، ترتیب سفر و رزرو اقامت ارائه می‌دهند.

به عبارتی دیگر، افزایش تعداد بیماران نشان می‌دهد که دولت مراقبت‌های پزشکی لازم را در اختیار گردشگران قرار خواهد داد. به همین دلیل است که دبی زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی خود را با هدف جذب حدود 500000 گردشگر پزشکی در سال‌های آینده تقویت می‌کند. 

در این میان، کیفیت مراقبت‌های پزشکی برای کسانی که در جستجوی درمان پزشکی بهتر سفر می‌کنند، نقش مهمی ایفا می‌کند. درمان‌های معروف برای گردشگری درمانی دبی عبارت‌اند از: جراحی پلاستیک، لابیاپلاستی، جراحی چاقی، BBL، درمان ناباروری، شکم، جراحی پلک، لیپوساکشن، کاهش سایز سینه، لیزر موهای زائد، درمان‌های دندان مانند سفید کردن دندان، ایمپلنت‌های دندانی، روکش‌ها و بسیاری موارد دیگر.

بخوانید: راهنمای جامع سفر به دبی

آیا دبی برای گردشگری درمانی خوب است؟

دبی مقام اول را در میان برترین مقاصد پزشکی در منطقه عرب و ششمین در جهان دارد. این شهر همچنین در رتبه پنجم جهانی در زیرشاخص کیفیت امکانات و خدمات قرار دارد. دبی در حال تبدیل شدن به یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگری پزشکی در سراسر جهان است. زیرا دارای تکنولوژی مدرن، بهترین پزشکان و امکانات خوب است. پس نگران نباشید، یکی از بهترین مقاصد گردشگری درمانی دبی است.

بخوانید: سفر انفرادی به دبی

چرا دبی به گردشگری پزشکی معروف است؟

گردشگری درمانی دبی

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که مگر دبی چه دارد یا اصلا چرا باید به عنوان قطب گردشگری درمانی شناخته شود؟

در ادامه برخی از این دلایل را عنوان خواهیم کرد: 

درمان پزشکی با کیفیت بالا: سازمان بهداشت دبی سیستم مراقبت‌های بهداشتی دبی را تحت نظر دارد. بنابراین همه مراکز بهداشتی و حرفه‌ای از استانداردهای دقیق کیفیت و ایمنی پیروی می‌کنند.

طیف وسیعی از تخصص‌های پزشکی: دبی طیف گسترده‌ای از تخصص‌های پزشکی را ارائه می‌دهد که شامل جراحی زیبایی، درمان‌های دندانپزشکی، درمان‌های ناباروری، ارتوپدی و موارد دیگر برای گردشگری درمانی دبی می‌شود.

آب و هوای گرم: دبی محیطی عالی با آب و هوای گرم دارد و برای بیمارانی که برای درمان به آنجا می‌روند مناسب است. کسانی که دارای بیماری‌های پوستی یا تنفسی هستند، می‌توانند از هوای گرم بهره‌مند شوند. چون هوای گرم به بهبود و توانبخشی بعد از عمل کمک می‌کند.

فناوری‌های پیشرفته پزشکی: دبی روی جدیدترین فناوری‌ها و ابزارهای پزشکی سرمایه‌گذاری کرده است. که آن را به مکانی مطلوب برای بیمارانی که به دنبال درمان‌های پزشکی هستند، تبدیل می‌کند.

اقامت آسان: گردشگران پزشکی به لطف ارتباطات پروازی قوی آن به شهرهای بزرگ در سراسر جهان، به راحتی می‌توانند نقل مکان کنند و رفت و آمدی راحت داشته باشند. 

بخوانید: کامل‌ترین لیست داروهای ممنوعه در دبی؛ نبایدهایی که نمیدانید!

اقدامات پزشکی رایج در دبی چیست؟

گردشگری درمانی دبی

دبی خانه تعداد زیادی از امکانات پزشکی درجه یک و کادر پزشکی بسیار ماهر است. که می‌توانند انواع درمان‌های پزشکی را انجام دهند.

عمل‌های پزشکی زیر برای گردشگری درمانی دبی انجام می‌شود:

جراحی زیبایی: لیپوساکشن، بزرگ کردن سینه، لیفت صورت، رینوپلاستی و بسیاری از جراحی‌های پلاستیک.

جراحی ارتوپدی: تعویض مفصل، فیوژن ستون فقرات و صدمات ایجاد شده در ورزش.

جراحی ناباروری: لقاح داخل رحمی (IUI) و لقاح آزمایشگاهی (IVF) (IUI).

بخوانید: هتل های ارزان دبی کدامند؟

درمان‌های سرطان: شیمی درمانی و پرتودرمانی.

درمان قلب: آنژیوپلاستی و بای پس عروق کرونر (CABG).

درمان عصبی: درمان تحریک اعصاب و جراحی مغز.

درمان‌های دندانپزشکی: دندانپزشکی ایمپلنت، کشیدن دندان، پرکردن دندان و دندانپزشکی زیبایی.

درمان‌های چشم: جراحی آب مروارید و لیزیک.

با تور ارزان دبی، سفر درمانی بهتری خواهید داشت!

چگونه بهترین بیمارستان برای گردشگری درمانی دبی را انتخاب کنم؟

گردشگری درمانی دبی

انتخاب بهترین بیمارستان برای گردشگری درمانی دبی ممکن است دشوار باشد، اما تعدادی از موارد را باید در نظر گرفت. توصیه‌های زیر به شما کمک می‌کند تا بهترین بیمارستان را برای نیازهای پزشکی خود انتخاب کنید:

تحقیق: در مورد بیمارستان‌های مختلف دبی تحقیق و اطلاعات جمع‌آوری کنید. می‌توانید به صورت آنلاین این کار را انجام دهید، کافی است نظرات مشتریان قبلی را بخوانید یا با شرکت‌های گردشگری پزشکی تماس بگیرید.

اعتباربخشی و صدور گواهینامه: به دنبال امکانات پزشکی باشید که از کمیسیون مشترک بین المللی (JCI) یا سازمان بهداشت دبی (DHA) معتبر و تایید شدهاند. این اعتبارنامه‌ها تضمین میکند که بیمارستان با استانداردهای کیفیت و ایمنی جهانی مطابقت دارد.

بخوانید: معرفی 10 تا از بهترین بیمارستان های دبی

تخصص‌های پزشکی: بیمارستانی را انتخاب کنید که در درمان مورد نیاز خود تخصص داشته باشد. جستجوی بیمارستان‌هایی با کادر پزشکی ماهر و جدیدترین تجهیزات برای درمان از اصلی‌ترین مواردی است که در گردشگری درمانی دبی باید به آن توجه کنید. 

زیرساخت‌ها و امکانات: زیرساخت‌ها و امکانات بیمارستان را بررسی کنید. از جمله اتاق‌های خصوصی، تجهیزات پزشکی پیشرفته و فناوری مدرن مورد استفاده در بیمارستان. 

هزینه و مکان: در آخر هزینه بیمارستان‌های مختلف را مقایسه کرده و متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. به دنبال بیمارستانی باشید که به راحتی در دسترس و در یک منطقه امن و راحت واقع شده باشد.

اینگونه می‌توانید بهترین بیمارستان را برای گردشگری درمانی دبی انتخاب کنید!

بخوانید: در سفر به دبی چه ارزی ببریم

چه گزینه های بیمه ای برای گردشگری درمانی دبی وجود دارد؟

گردشگری درمانی دبی

در زیر برخی از گزینه‌های بیمه موجود برای گردشگران پزشکی در دبی آورده شده است:

بیمه سلامت بین‌المللی: چندین ارائه‌دهنده بیمه سلامت خارجی وجود دارد که روش‌ها و درمان‌های پزشکی را در دبی پوشش می‌دهند. اگرچه این طرح‌ها اغلب دارای حق بیمه بالاتری هستند، اما پوشش کاملی برای درمان‌های پزشکی، اقامت در بیمارستان و سایر هزینه‌های مرتبط ارائه خواهند داد.

بیمه درمانی محلی: برای گردشگران پزشکی، بیمارستان‌های خاصی در دبی خودشان برنامه‌های بیمه درمانی را ارائه می‌دهند. اگرچه گزینه‌های پوشش آن‌ها می‌تواند محدودتر باشد، اما این طرح‌ها ممکن است نرخ‌های پایین‌تری داشته باشند.

بیمه گردشگری پزشکی: برخی از شرکت‌های بیمه، طرح‌های بیمه تخصصی گردشگری درمانی دبی را ارائه می‌دهند که درمان، عوارض و هزینه‌های مربوط به توریسم درمانی در این شهر را پوشش می‌دهد.

بخوانید: اپلیکیشن‌ های کاربردی در سفر به دبی؛ برای حمل و نقل، رستوران و اطلاعات مهم

پکیج های گردشگری درمانی دبی چیست؟

گردشگری درمانی دبی

دبی انواع بسته‌های گردشگری پزشکی را ارائه می‌دهد. این بسته‌ها اغلب شامل همه چیز از جمله سفر، اقامت و خدمات پزشکی می‌شوند. وجود این پکیج‌ها باعث خواهد شد تا بیماران به دلیل تجربه بی دردسری که این بسته‌ها دارند، بدون نیاز به زحمت در مورد ترتیبات سفر و موارد دیگر، فقط روی درمان و توانبخشی خود تمرکز کنند.

برخی از پکیج‌های رایج گردشگری پزشکی دبی عبارت‌اند از:

  • بسته‌های جراحی زیبایی
  • بسته‌های چکاپ سلامت
  • پکیج‌های درمان ناباروری
  • بسته‌های درمانی دندانپزشکی
  • بسته‌های توانبخشی

به طور کلی، دبی بسته به نوع درمان، سطح کمک‌های مورد نیاز و مدت اقامت، بسته‌های گردشگری پزشکی طیف گسترده‌ای از پکیج‌های گردشگری درمانی را برای بیماران ارائه می‌دهد. برخی از بسته‌ها ممکن است شامل معاینه کامل پزشکی، مشاوره تخصصی و پیگیری باشند. همچنین برخی دیگر ممکن است شامل روش‌های سخت‌تر از جمله درمان‌های ناباروری، درمان‌های سرطان و پیوند اعضا باشند.

بخوانید: انواع ویزا دبی و نحوه دریافت ویزا

3 شرکت برتر گردشگری پزشکی در دبی

گردشگری درمانی دبی

این شرکت‌های گردشگری درمانی دبی خدمات مختلفی مانند کمک به بیماران در برنامه‌های سفر، پردازش ویزا، اسکان و برنامه‌ریزی جلسات با متخصصان پزشکی در خارج از کشور را ارائه می‌دهند.

Clinicspots: در هند، ClinicSpots یکی از ارائه دهندگان پیشرو گردشگری پزشکی است. آن‌ها خدمات خود را در تمام مناطق شهری اصلی کشور ارائه می‌دهند. آن‌ها بر ارائه بهترین مراقبت‌های پزشکی ممکن به شما تمرکز دارند و خدمات رسانی می‌کنند. با توجه به ارتباط ClinicSpots با تعدادی از موسسات برتر، ممکن است به بهترین خدمات بهداشتی – مراقبتی دسترسی داشته باشید.

Health tourism Dubai: این شرکت گردشگری درمانی دبی یک ابتکار دولتی تحت مدیریت بهداشت دبی است که هدف آن ارائه تسهیلات جهانی به بیمارانی است که برای درمان به دبی سفر می‌کنند. آن‌ها همچنین در ارائه کمک ویزا، ترتیب سفر و اقامت تخصص دارند. 

  Medstar Healthcare LLC: یک شرکت پیشرو گردشگری پزشکی مستقر در دبی، امارات متحده عربی است. این شرکت بسته‌های تخصصی سفر پزشکی که شامل خدمات مرتبط با سفر مانند اقامت، حمل و نقل و سایر هزینه‌های مربوط به سفر می‌شود را ارائه می‌دهد.

Medstar Healthcare LLC طیف گسترده ای از درمان های پزشکی مانند جراحی زیبایی، ارتوپدی، دندانپزشکی، درمان های باروری و غیره را در اختیار بیماران خود قرار می‌دهد.

بخوانید: لباس مناسب برای سفر به دبی؛ چه قوانینی وجود دارد؟

بهترین بیمارستان ها و پزشکان دبی کدامند؟

برخی از بهترین بیمارستان‌های دبی: بیمارستان پرایم، بیمارستان عصبی نخاعی، بیمارستان زولخا، بیمارستان آمریکایی، بیمارستان مدکر و غیره.

بهترین پزشکان دبی: دکتر محمد الخولی، دکتر احمد الجبوری، دکتر ساندار کومار، دکتر عواطف البهار

رزرو هتل های دبی فقط با سه کلیک مطمئنه!

حرف آخر

گردشگری درمانی دبی همانند دیگر ویژگی‌ها و امکانات این شهر در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. دبی همواره در تلاش بوده تا با ارائه بهترین پزشکان، تجهیزات و امکانات لازم این شهر را به یک قطب مهم درمانی در منطقه و جهان تبدیل کند و تا به امروز نیز در این مورد موفق بوده است. 

سوالات متداول

گردشگری درمانی دبی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

گردشگری درمانی در دبی شامل خدمات پزشکی متنوعی مانند جراحی‌های زیبایی، درمان‌های دندانپزشکی، جراحی‌های ارتوپدی و فرصت‌هایی برای استراحت و بازیابی در مراکز سلامت و اسپا است.

چرا دبی به عنوان یک مقصد برای گردشگری درمانی محبوب است؟

دبی به دلیل داشتن بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مجهز با استانداردهای بین‌المللی، دسترسی به پزشکان متخصص با تجربه جهانی و خدمات پشتیبانی عالی، به عنوان یک مقصد محبوب برای گردشگری درمانی شناخته می‌شود.

آیا دبی برنامه‌های خاصی برای جذب گردشگران درمانی دارد؟

بله، دبی از طریق ابتکاراتی مانند ایجاد مراکز تخصصی سلامت و تسهیلات ویزایی برای بیماران و همراهان آنها، برنامه‌های خاصی را برای جذب گردشگران درمانی تدوین کرده است.

چگونه می‌توان برای درمان به دبی سفر کرد؟

بیماران می‌توانند از طریق تماس مستقیم با بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها یا استفاده از خدمات شرکت‌های تخصصی گردشگری درمانی برای برنامه‌ریزی سفر درمانی خود اقدام کنند.

نظرات کاربران