Suitable clothes for traveling to Dubai
3 خرداد 1402
دبی

لباس مناسب برای سفر به دبی؛ چه قوانینی وجود دارد؟

قصد سفر به دبی را دارید، اما نمی‌دانید چه لباسی در چمدان بگذارید؟ در این مقاله با ما همراه باشید، چون برای‌تان خواهیم گفت لباس مناسب سفر دبی برای هر موقعیت و مکانی چیست. از آن‌جایی که دبی یک کشور مسلمان است، بستن چمدان شما کمی متفاوت خواهد بود زیرا در امارات متحده عربی برای پوشش لباس قوانینی وجود دارد، اگرچه سخت‌گیری‌ها در دبی کمتر است اما باز هم باید در سفر سعی کنید نوعی لباس بپوشید که طبق عرف جامعه محلی باشد زیرا گاهی این قوانین ممکن است مانع از ورود شما به برخی اماکن شود. این کشور عربی پیشرفته برای برخی از اماکن خصوصاً رستوران‌ها کد لباس خاص دارد و با هر پوششی نمی‌توان به آنها مراجعه نمود.

رزرو تور دبی

در عین وجود قوانین پوششی در دبی با توجه به این‌که آب‌وهوای این کشور گرم بوده و در طول روز دمای بالایی را تجربه خواهید نمود، انتخاب لباس‌های سفر باید به گونه‌ای باشد که هم از قوانین پیروی کند و هم متناسب با گرمای هوا باشد تا دچار گرمازدگی نشوید و از گشت‌وگذار در شهر نیز لذت ببرید. پس آماده شوید تا برای تور دبی چمدان‌تان را به بهترین صورت ببندید. 

بلیط هواپیما دبی شما را به تجربه رویایی‌ترین اقامت در شهری مدرن و مجلل می‌برد. 

قوانین پوشش مناسب لباس در دبی

لباس مناسب برای سفر به دبی

برخلاف بسیاری از کشورهای جهان غرب، قوانین خاصی برای لباس پوشیدن در دبی وجود دارد که حتماً باید آن‌ها را رعایت کنید. دبی نسبت به ابوظبی سخت‌گیری کمتری دارد و این یکی از دلایلی است که مسافران برای سفر، دبی را ترجیح می‌دهند. اما با این حال هم‌چنان کدهای خاصی برای پوشش در دبی وجود دارد. کدهای پوششی در دبی ریشه در فرهنگ اسلامی دارد و پوشش لباس مناسب در دبی نشانه احترام شما به این فرهنگ و آداب و رسوم محلی است. البته باید توجه داشته باشید که هیچ قانونی در مورد لباس عمومی وجود ندارد اما با این حال کد پوشش به موقعیت‌ها و رویدادهای خاص برمی‌گردد که باید از آنها پیروی کرد.

به صورت کلی پوشیدن لباس‌های بدن‌نما که لباس‌های زیر مشخص باشد یا به قدری کوتاه و لخت باشد که بالای زانو و سرشانه‌ها نمایان شود، در دبی معمول نبوده و در برخی از اماکن محلی و سنتی ممکن است که مردم محلی نگاه بدی داشته باشند یا حتی مامورین حراست با شما صحبت کنند. 

بخوانید: راهنمای سفر به دبی

لباس مناسب در دبی برای مراکز خرید چیست؟

لباس مناسب در دبی برای رفتن به مراکز خرید، باید به گونه‌ای باشد که بالای بازوها (شانه‌ها) و زانوها نباید نمایان باشد. آقایان اگر شلوارک بپوشند باید رعایت کنند که خیلی کوتاه نباشد، لباس‌های زیر خودنمایی نکند و همچنین پوشیدن لباس شفاف نیز ممنوع است. با این حال در مراکز خرید طیف گسترده‌ای از پوشش را در بازدیدکنندگان خواهید دید. در برخی فصول سال مانند ماه رمضان پوشش‌ها به عرف جامعه محلی نزدیک‌تر است. 

در ساحل دبی چه بپوشیم؟

What to wear on the beach in Dubai

آفتاب گرفتن و شنا در ساحل جزئی جدانشدنی از سفر دبی است. برای ساحل رفتن، لباس مناسب در دبی انتخاب مایوهایی است که خیلی جذب نباشد، اگرچه در سواحل خصوصی هتل‌ها در پوشش لباس شنا آزادتر هستید. در نهایت توجه داشته باشید که لباس ساحلی‌تان را دور از ساحل و در مکان‌های عمومی دیگر نپوشید و در هنگام خروج از ساحل لباس شنا را با یک پیراهن بلند بپوشانید یا در پلاژها لباس‌تان را تعویض کنید. 

بخوانید: بهترین سواحل دبی

در هتل‌ها و رستوران‌های دبی چه بپوشیم؟

هتل‌های دبی در مورد پوشش سخت‌گیری آن‌چنانی ندارند مگر این‌که فضای هتل بسیار رسمی یا تشریفاتی باشد که در آن صورت باید کمی رسمی لباس بپوشید و با شلوارک و تاپ وارد هتل نشوید. در خصوص رستوران‌ها نیز باید هوشمندانه عمل کنید و لباس مناسب سفر دبی را بپوشید زیرا نوع رستوران تعیین می‌کند که چه لباسی بپوشید. حداقل پوشش برای آقایان شلوار بلند و کفش کلاسیک است نه صندل یا دمپایی. برای مثال رستوران‌های برج‌العرب کد پوشش خاصی دارد و در صورت عدم رعایت پوشیدن لباس مناسب، از پذیرفتن شما امتناع خواهد شد. 

بخوانید: در دبی کجا اقامت کنیم؟

در بازارهای سنتی چه بپوشیم؟

لباس مناسب برای سفر به دبی

پوشش مناسب لباس در دبی در بازارهای سنتی سخت‌گیرانه‌تر از مکان‌های گردشگری است. بنابراین باید محافظه‌کارانه لباس بپوشید تا به مردم محلی توهین نشود، خصوصاً در منطقه دبی قدیم که بافت محلی‌تر و قدیمی‌تر است باید دقت کنید. سعی کنید تا جای ممکن از پوشیدن تاپ و شلوارک خودداری کنید. بهتر است که شلوارهای بلند و گشاد و تی‌شرت یا بلوز با آستین بپوشید. همچنین خانم‌ها از انداختن گردنبندهای بلند و شلوغ خودداری کنند زیرا نوعی توهین به حساب می‌آید. آقایان نیز از لباس‌های تنگ و چسبان و نشان دادن سینه و زانوها در مناطق روستایی و بازارهای سنتی خودداری نمایند. اگر به‌دنبال گرفتن عکس‌های منحصربه‌فرد اینستاگرامی از دبی در بازار هستید، فقط مطمئن شوید که لباس مناسبی بپوشید.

تور دبی سه کلیک منتظر خاطره‌سازی شماست! 

لباس مناسب در دبی برای رفتن به مساجد

قوانین ورود به مسجد بسیار سخت گیرانه و پوشش لباس در مساجد دبی مهم‌تر از هر مکان دیگری است. خصوصاً لباس زنان در دبی برای ورود به مساجد باید کاملاً پوشیده باشد. برای مردان نیز تمام بدن به جز صورت باید پوشیده باشد. خانم‌ها نیز باید یک روپوش بپوشند که می‌توانند در هنگام ورود از مسجد قرض بگیرند. 

بخوانید: مسجد جامع دبی؛ مناره‌های 70 متری آن از همه جای شهر پیداست!

در کلاب‌های شبانه چه بپوشیم؟

Night clubs in Dubai

ممکن است برای‌تان عجیب باشد که برای رفتن به کلاب و خوشگذرانی نیز در دبی کد پوششی وجود داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید دبی به لوکس و تجملی بودن شناخته می‌شود و به همین دلیل از هر نظر حتی پوشش قوانین خاصی را رعایت می‌کنند تا از هر لحاظ اولین باشند. بنابراین برای حضور در کلاب‌های شبانه لباس زنان در دبی باید با کفش‌های رسمی و پاشنه‌دار همراه باشد و آقایان نیز نباید با شلوارک و کفش ورزشی یا صندل‌های ساحلی وارد کلاب‌ها شوند. 

بخوانید: 30 تا از درجه‌یک‌ترین کلاب های ساحلی دبی با قیمت

لباس مناسب سفر دبی در تور صحرا چیست؟

اگر قرار است به تور صحرا بروید با توجه به گرم بودن هوا و فعالیت‌هایی مانند شترسواری یا سافاری با ماشین پیشنهاد می‌کنیم لباس‌های اسپرت مانند تی‌شرت و شلوار و کفش مناسب پیاده‌روی را انتخاب کنید زیرا این انتخاب لباس مناسب در دبی برای صحرا هوشمندانه خواهد بود و در میان شن و باد اذیت نخواهید شد و به راحتی تفریح خواهید کرد. البته خاطرتان باشد که جنس لباس‌هایتان را نخی و سبک انتخاب کنید و همچنین از نظر رنگ تا جای ممکن لباس‌های رنگ روشن بپوشید تا زیر نور آفتاب اذیت نشوید. لباس‌های تابستانه با پارچه‌های لینن، نخ و کتان سبک گزینه‌های مناسبی خواهند بود.

بخوانید: سافاری در دبی

پوشش مناسب لباس زنان در دبی

لباس مناسب برای سفر به دبی

شاید با شنیدن قوانین لباس در دبی برای‌تان در خصوص لباس زنان در دبی سوال پیش بیاید. اما نگران نباشید این قوانین آن‌قدرها هم ترسناک و سخت‌گیرانه نیست. برای این‌که چمدان سفر دبی‌تان را به راحتی ببندید و نگران لباس‌های سفرتان نباشید، در ادامه لیستی از لباس‌هایی که بانوان در این سفر باید همراه داشته باشند خواهیم گفت.

تاپ‌ها: تی‌شرت‌ها نسبت به تاپ‌ها گزینه مناسب‌تری برای حفظ پوشش مناسب در دبی است. ایده خوب دیگر یک پیراهن گشاد بلند نخی است که هم خنک بمانید هم پوشش‌تان به عرف جامعه نزدیک باشد. توصیه می‌شود یک ژاکت سبک یا گرم‌کن گشاد همراه‌تان ببرید گاهی شب‌ها هوا خنک می‌شود و همچنین تهویه هوا در مراکز خرید به طرز شگفت‌آوری سرد است.

لوازم آرایش: دبی گرم و شرجی است بنابراین کرم ضدآفتاب و همچنین روغن برای آفتاب گرفتن حتماً همراه خودتان ببرید. چرا که سوختگی لذتی ندارد و ممکن است اذیت شوید. در این شرایط اسپری ضدتعریق و دئودورانت برای روزهای گرم دبی نیز از ملزومات سفر است. 

کلاه: یک کلاه آفتابی لبه پهن برای محافظت از صورت و گردن در برابر اشعه خورشید در روزهای گرم و آفتابی به عنوان بخشی از لباس سفر در دبی به همراه داشته باشید. اگر قصد دارید برای یک سافاری در صحرا بروید و فعالیت‌های ماجراجویانه مانند موتورسواری یا شترسواری داشته باشید، بهتر است یک شال برای پوشاندن سر و دهان خود به همراه ببرید. همراه با کلاه عینک آفتابی را برای محافظت از چشم‌ها در برابر نور خورشید فراموش نکنید که یکی از ملزومات مهم در سفر است. 

بخوانید: در صورت گم شدن مدارک در دبی چکار کنیم

نبایدهای لباس زنان در دبی

شورتک‌ها و تاپ‌ها گزینه‌های مناسبی برای پوشش در سفر دبی نیستند. بنابراین برای حفظ حیا بهتر است از لباس‌های شفاف و تاپ‌های کوتاهی که شکم شما را نشان دهد، دوری کنید. به طور کلی، لباس مناسب سفر دبی باید به گونه‌ای باشد که گرم‌تان نشود، بدن‌تان را نمایان نکند و یا خیلی تنگ نباشد. قطعاً راحت‌ترین گزینه لباس‌های بلند و گشاد است. 

پوشش مناسب لباس در دبی برای مردان

Appropriate clothing coverage in Dubai for men

پوشش لباس مناسب سفر دبی برای مردان به اندازه زنان سخت‌گیرانه نیست. اما با این کدهای پوششی خاصی برای حضور مردان نیز وجود دارد. پوشش لباس مردان محلی بسیار بلند و رسمی است اما گردشگران طیف متنوع‌تری از لباس‌ها را می‌پوشند.

پیراهن: آب‌و‌هوای دبی گرم است و شما حداقل به یک تی‌شرت یا پیراهن در روز نیاز دارید. در کنار پیراهن‌های تابستانه و نازک لازم است چند پیراهن شیک و کلاسیک برای رستوران‌ها و سفرهای دریایی شام همراه داشته باشید. 

شلوار: شلوارک برای مردان قطعاً لباس مناسب در دبی است، اما همیشه چیزی را انتخاب کنید که بلندتر از زانو باشد تا چیزی که خیلی کوتاه باشد. شلوار بلند ضروری است، به خصوص اگر قصد دارید بیرون غذا بخورید. برای شلوار بلند جین گزینه خوبی است اما ممکن است در هوای گرم دبی آزاردهنده باشد. گزینه جایگزین شلوارهای پارچه ای و لینن خنک است که می‌توانید بپوشید. 

کفش: صندل‌های راحت یک الزام هستند زیرا جوراب‌ها در این محیط گرم آزاردهنده هستند. دمپایی‌ها برای استراحت در ساحل یا کنار استخر ایده‌آل هستند، در حالی که باید یک جفت کفش رسمی در لیست لباس مناسب سفر دبی برای رستوران و هتل و اماکن رسمی همراه داشته باشید.  

لوازم آرایشی و بهداشتی: دئودورانت، ادکلن و هر محصولی که ممکن است برای مو نیاز داشته باشید را همراه ببرید. چیزهای واضحی که می خواهید از آنها استفاده کنید عبارتند از تیغ، هر چند کمی ته ریش در دبی مشکلی ندارد.

کلاه و عینک آفتابی: کلاه و عینک آفتابی یکی از ملزومات ضروری پوشش مناسب لباس در دبی است که برای محافظت در برابر آفتاب سوختگی باید همراه خودتان ببرید. 

با رزرو هتل دبی از سه کلیک اقامتی رویایی داشته باشید.

حرف آخر

با آنچه به عنوان پوشش مناسب در سفر دبی لازم است رعایت کنید، آشنا شدید. حالا با آسودگی خاطر و دید باز می‌توانید چمدان‌تان را جمع کنید و خیال‌تان راحت باشد که برای هر موقعیتی در سفر لباس مناسبی خواهید داشت. شاید بگویید با این قوانین چرا هنوز دبی مقصدی پرطرفدار است. به این دلیل که با وجود کد پوشش خاص برای برخی مکان‌ها هنوز هم دبی مکانی باورنکردنی، با سواحل خیره‌کننده، مناظر شگفت‌انگیز از خط افق و سبک زندگی خاص است. تا زمانی که لباس مناسب بپوشید و با لباس شنا در مکان‌های عمومی نروید، مطمئن باشید کسی جلوی‌تان را نخواهد گرفت.

سوالات متداول

چه نوع لباس‌هایی برای سفر به دبی مناسب است؟

پوشش لباس مناسب در دبی نشانه احترام شما به این فرهنگ و آداب و رسوم محلی است. بنابراین از لباس های نسبتا پوشیده باید استفاده کرد.

آیا باید در انتخاب لباس به محدودیت‌های فرهنگی دقت کنم؟

بله، به دلیل محدودیت‌های فرهنگی، اجتناب از لباس‌های بسیار کوتاه یا تنگ در جاهای عمومی بهتر است.

آیا لباس‌های شنا و استخر مجاز هستند؟

بله، در اکثر سواحل و هتل‌ها، لباس‌های شنا و استخر مجاز هستند.

در مساجد باید چه لباسی بپوشم؟

برای ورود به مساجد، لباس محترمانه و ساده، مانند یک لباس پوشیده و شلوار یا یک مانتو بلند، مناسب است.

نظرات کاربران