لیست کامل‌ترین داروهای ممنوعه در دبی

کامل‌ترین لیست داروهای ممنوعه در دبی؛ نبایدهایی که نمیدانید!

می‌خواهید به دبی سفر کنید؟ مطمئنا برای چنین سفری هیجان و ذوق زیادی دارید و از چند روز قبل شروع به بستن چمدانتان می‌کنید. اما حواستان باشد که چه دارویی را با خودتان می‌برید، چون قوانین دبی در این باره بسیار سختگیرانه هستند و ممکن است در همان ابتدای سفرتان با مشکل و حتی زندان روبرو شوید. پس اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا در سفر همیشه برخی از داروها معمولا همراهتان است، قبل از هر چیز این مقاله که مربوط به داروهای ممنوعه در دبی است را چک کنید تا دچار دردسر نشوید.

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما لحظه آخری دبی را فقط با سه کلیک رزرو کنید!

چه داروهایی در سفر به دبی ممنوع هستند؟

مطمئنا خیلی سریع می‌خواهید بدانید که کدام قرص، شربت را نباید همراه خود ببرید و با آن‌ها آشنا شوید. برای اینکه سفری راحت و بدون دردسر داشته باشید، از قبل نگاهی به این لیست بیاندازید. ما برای راحتی شما آن را دسته‌بندی کرده‌ایم تا داروی مورد نظرتان را راحت‎‌تر پیدا کنید.

شربت های ممنوعه در سفر به دبی

شربت های ممنوعه در سفر به دبی

معمولا این لیست زیاد بلند بالا نیست و با این حال، یک سری شربت‌ها و قطره‌ها هستند که شما جزو داروهای ممنوعه در دبی به حساب می‌آیند.

  • تریمیپرامین
  • فنوباربیتال
  • هالوپریدول
  • هیدروکسی زین
  • دکسترومتورفان
  • دکسترومتورفان پی

بخوانید: در صورت گم شدن مدارک در دبی چکار کنیم

آمپول های ممنوعه در سفر به دبی

یک سری آمپول‌ها نیز هستند که شما مجاز به همراه داشتن آن‌ها در سفر به دبی نیستید و شامل:

  • آتراکوریم – بی پریدین – کلرپرومازین – متوکاربامول – هیدروکسی زین – دیازپام – کتامین –  هالوپریدول
  • فلوفنازین –  میدازولام – تری فلوپرازین –  پانکورونیوم – پروپوفول – فنوباربیتال – ترامادول – پرفنازین – تیوپنتال

ارزانترین تور دبی را از سه کلیک بخواهید!

قرص های ممنوعه در سفر به دبی

قرص های ممنوعه در سفر به دبی

به بخش اصلی داروهای ممنوعه در دبی می‌رسیم که مربوط به قرص‌ها است. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید هر قرصی را با خودتان به دبی ببرید و این قرص‌های غیرمجاز عبارت‌‌اند از:

  • متادون کلونازپام – کلردیازپوکساید – بی پریدین – باکلوفن – آسپرین کدئین – کلومیپرامین – آمی تریپتیلین – دیازپام
  • کلرپرومازین – کلیدینیم سی – فلووکسامین – دکسترومتورفان – هیدروکسی زین – دیفنوکسیلات – فلوفنازین – فلوکستین
  • ایمی پرامین – فلوفنازین – لیتیوم کربنات – هالوپریدول – مپروبامات – لورازپام – نورتریپتیلین – متوکاربامول – پاروکستین – اکزازپام
  • فنوباربیتال – پرفنازین – رمیرون – پریمیدون – تیوریدازین – تیوپنتال – ترامادول – تری هگزیفنیدیل – تری فلوپرازین – والپروات سدیم – تریمیپرامین – آلپرازولام

بخوانید: معرفی 10 تا از بهترین بیمارستان های دبی

و دیگر قرص ها شامل:

  • دکسترومتورفان – فنوباربیتال – فنتانیل – مورفین – پتیدین – کدئین – باربیتالها – دیفنوکسیلات – متیل فنیدیت -آمفتامین‌ها – مپروبامات – پنتازوسین
  • اتینامات – آلپرازولام – کلونازپام – استازولام – فلورازپام – میدازولام – لورازپام – کلودیازپوکساید – تمازپام – کلودیازپوکساید استامینوفن کدئینه – اوربیافین آرتین تری هگزوفنیدیل – فنی تونین کمپاند – ترامادول هیدروکلراید – کیمادرین

کپسول های ممنوعه در سفر به دبی

در کنار قرص‌ها یک سری کپسول‌ها نیز هستند که از داروهای ممنوعه در دبی به حساب می‌آیند. کپسول‌هایی مانند:

  • آمانتادین
  • تیوتیکس
  • فلوکستین
  • دکسپین

بخوانید: کارهای ممنوعه در دبی

داروهای حاوی مواد مخدر ممنوع است

داروهای حاوی مواد مخدر ممنوع است

یک سری داروهای مسکن حاوی مواد مخدر مانند مورفین و غیره هستند که وجود آن‌ها در کشور ما نرمال است، اما در امارات متحده غیرقانونی به حساب می‌آید و جرم است. اگر چنین داروهایی همراه شما باشد، این احتمال وجود دارد که دستگیر با حتی زندانی شوید. در هر صورت داروهای ممنوعه در دبی را که در ادامه عنوان می‌کنیم در نظر بگیرید تا سفرتان بدون مشکل پیش برود.

آمپول‌هایی که مواد مخدر دارند: مرفین ۱۰ میلی گرم، متادون ۵ میلی گرم، پنتازوسین ۵۰ میلی گرم، پتیدین ۵۰ میلی گرم، پتیدین ۱۰۰ میلی گرم، انفنتالین، فنتامیل، سوفنتاتیل، تالامونال، دی هیدروبلزپریدول، نانوکسال

قرص‌های حاوی دیفنوکسیلاتی: دیازپام، اکسازپام، فلورازپام، آلپروزولام، اورازپام، مهربامات، کلردیازپوکساید، کلرنازپام، فئر باربیتال

قرص‌های حاوی مرفین و مواد مخدر: متادون ۵ میلی گرم، مرفین ۱۰ میلی گرم، اپیوم، متیل فنیدیت، کدئین فسفات ۳۰ میلی گرم، دیفنوکسیلات

بخوانید: لباس مناسب برای سفر به دبی؛ چه قوانینی وجود دارد؟

چه دارویی می توانم به دبی ببرم؟

اگر قصد سفر به دبی را دارید، احتمالاً به این فکر می‌کنید که چه دارویی را می‌توانید یا نمی‌توانید با خود ببرید. توجه به این نکته مهم است که دبی قوانین سختگیرانه‌ای در مورد داروها دارد و همراه داشتن برخی داروها در چمدان خود می‌تواند جریمه‌های سنگین یا حتی حبس را در پی داشته باشد. در اینجا چند چیز وجود دارد که باید در مورد داروهای ممنوعه در دبی بدانید:

داروهای تجویزی تا زمانی مجاز هستند که نسخه‌ای از پزشک خود را همراه داشته باشید و در لیست مواد کنترل شده قرار نگیرند. مطمئن شوید که دارو را در بسته‌بندی اصلی با برچسب نسخه قابل مشاهده نگه دارید.

داروهای بدون نسخه مانند مسکن‌ها و داروهای سرماخوردگی نیز در مقادیر محدود مجاز هستند. با این حال، بهتر است قبل از آوردن هر دارویی با خود، با مقامات مشورت کنید.

برخی از داروها در دبی ممنوع هستند، از جمله مسکن‌های مخدر و داروهای حاوی کدئین، مانند شربت‌های سرفه.

اگر به دارویی نیاز دارید که در دبی در دسترس نیست، باید نامه‌ای از پزشک خود دریافت کنید که درباره داروی مورد نیاز شما کاملا توضیح دهد و بگوید که چرا برای سلامتی شما ضروری است. حتما نامه و دارو را همیشه همراه خود داشته باشید.

بخوانید: اپلیکیشن‌ های کاربردی در سفر به دبی؛ برای حمل و نقل، رستوران و اطلاعات مهم

آیا هر دارویی را می توان در سفر دبی همراه داشت؟

آیا هر دارویی را می توان در سفر دبی همراه داشت؟

در بیشتر موارد، مسافران مجاز به همراه داشتن مقادیر کمی از داروهای رایج مانند مسکن، آنتی بیوتیک و داروهای استنشاقی آسم برای استفاده شخصی هستند. با این حال، همان‌طور که گفتیم بهتر است که نسخه پزشک یا نامه‌ای از ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود را همراه داشته باشید که در آن ضرورت پزشکی هر دارویی که حمل می‌کنید، توضیح دهد.

دسترسی به دارو در دبی

داروهای کنترل نشده‌ای که نیاز به نسخه ندارند را می‌توان از داروخانه‌ها یا سوپرمارکت‌های دبی خریداری کرد. اما اگر داروی شما نیاز به نسخه پزشک داشته باشد، با مراجعه به پزشک محلی می‌توانید به راحتی نسخه آن را دریافت و داروی خود را خریداری کنید.

بخوانید: از دبی چی بخریم که سود کنیم

لیست داروخانه های دبی

1. داروخانه بین سینا (BinSina Pharmacy)

داروخانه بین سینا یکی از داروخانه‌های پیشرو نه تنها در دبی بلکه در امارات است. این داروخانه بیش از 90 فروشگاه در سراسر کشور دارد، بنابراین شما همیشه می‌توانید در هر مکانی که هستید یکی را پیدا کنید. بین سینا انواع مختلفی از داروها، محصولات بهداشتی، آرایشی، ویتامین‌ها و مکمل‌ها و محصولات مراقبت از پوست را ارائه می‌دهد.

محل: دبی مال، جاده فایننشال سنتر، مرکز شهر دبی، دبی

ساعات کار: روزانه: 09:00 صبح تا 11:00 شب

شعبه های دیگر

  • شهر ورزشی دبی
  • مرکز تجارت دبی
  • مرکز خرید امارات
  • مارینا دبی

2. داروخانه آستر (Aster Pharmacy)

در ادامه معرفی داروهای ممنوعه در دبی و لیست داروخانه‌ها به آستر می‌رسیم. داروخانه آستر شعبه‌های مختلفی در دبی دارد که به جوامع و مناطق مختلف خدمات ارائه می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید هر یک از شعبه‌های آن را در نزدیکی خانه یا محل کار خود پیدا کنید.

این داروخانه دارای برندهای برتر بسیاری برای محصولات مراقبت از پوست، مراقبت از نوزاد و مراقبت‌های بهداشتی است. آستر همچنین خدمات منحصر به فردی مانند برنامه پاداش و مشاوره از راه دور دارد. این بدان معناست که شما یک تماس با کارشناسان برای پاسخگویی به سوالات خود فاصله دارید.

محل: باشگاه جمیرا پارک، پاویون شرقی پارک جمیرا، دبی

ساعات کار: روزانه: 07:00 صبح تا 12:00 صبح

شعبه های دیگر

  • مرکز شهر میردیف
  • برج بزرگ البفتا، البرشا 1

بخوانید: بهترین خشک شویی های دبی

3. داروخانه المنارا (Al Manara Pharmacy)

المنارا یکی از قدیمی‌ترین و پیشروترین داروخانه های دبی است. داروخانه المنارا از سال 1988 فعالیت می‌کند و با ارائه خدمات به صدها مشتری، شهرت خوبی در شهر دارد. علاوه بر این، شما همه چیز مورد نیاز خود را پیدا خواهید کرد، از جمله تمام درمان‌ها و محصولات مراقبت‌های بهداشتی. داروخانه المنارا شعبه‌های مختلفی در مناطق مختلف دارد، بنابراین نگران دسترسی به آن نباشید.

محل: برج Elite Residences، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، دبی مارینا دبی

ساعات کار: هر روز هفته و 24 ساعته

شعبه های دیگر

  • دبی مال: جاده مرکز مالی، مرکز شهر دبی

بخوانید: تایلند بریم یا دبی؟ کجا بیشتر خوش میگذره؟

4. داروخانه بوتز (Boots Pharmacy)

اگر به دنبال گزینه نهایی هستید، Boots Pharmacy با تقاضای شما مطابقت دارد. این یک برند جهانی بهداشتی مشهور در 11 کشور با حداکثر 18000 فروشگاه است. علاوه بر این، از طریق پلتفرم خود، دارای مشاوره هستند. از طریق این سرویس، آنها تمام پشتیبانی لازم را در مورد مسائل مراقبت از پوست، نگرانی‌های سلامتی، تغذیه و بسیاری از موضوعات دیگر به شما ارائه می‌دهند.

محل: سیتی واک، جاده الوصل، دبی

ساعات کار: همه روزه: 09:00 صبح تا 10:00 شب

شعبه های دیگر

  • مرکز شهر میردیف
  • مرکز خرید امارات
  • دالما مال

5. داروخانه لایف (Life Pharmacy)

داروخانه لایف نیز یک داروخانه شناخته شده در دبی است، زیرا در سال 1996 با بیش از 200 فروشگاه در سراسر امارات تاسیس شد. طیف گسترده‌ای از محصولات مراقبت‌های بهداشتی و مراقبت از پوست، داروها، لوازم آرایشی و غیره را دارد. در واقع اگر به دنبال یکی از داروهای ممنوعه در دبی هستید، در این داروخانه آن را پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، این داروخانه برجسته در دبی علاوه بر محصولات تغذیه، تجهیزات پزشکی نیز می باشد.

محل: برج فرار، جاده شیخ زاید، خلیج تجاری، دبی

ساعات کار: هر روز هفته به صورت 24 ساعته

شعبه های دیگر

  • برج مارینا هایتس، مارینا دبی
  • ساختمان شیخ محمد، خیابان 43 الف، الکرامه

رزرو بهترین هتل های دبی فقط با سه کلیک ممکنه!

حرف آخر

داروهای ممنوعه در دبی را قبل از سفرتان به این شهر دوست داشتنی و محبوب بشناسید تا در هنگام سفر دچار مشکل نشوید. چراکه این کشور قوانین سختی درباره داروها دارد و معمولا مجازات‌های سنگینی را هم برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. در این مقاله ما سعی کردیم تا لیستی از این داروها را برای شما عنوان کنیم تا قبل از سفر آن‌ها را چک کنید و به دردسر نیفتید.

سوالات متداول

آیا می توانم پاراستامول را به دبی ببرم؟

پاراستامول در فهرست داروهای کنترل شده وزارت بهداشت وجود ندارد، بنابراین باید بتوانید آن را به دبی ببرید. در کل داروهای حاوی کدئین معمولا نیاز به نسخه و مجور دارند. بنابراین دقت کنید.

آیا می توانم ایبوپروفن را به دبی ببرم؟

ایبوپروفن در لیست داروهای کنترل شده وزارت بهداشت وجود ندارد و می‌توان آن را به دبی برد. با این حال، در سراسر دبی به راحتی در دسترس است.

آیا می توانم Imodium را به دبی ببرم؟

ایمودیوم نام تجاری لوپرامید هیدروکلراید است. این دارو در لیست داروهای کنترل شده وزارت بهداشت وجود ندارد، بنابراین باید بتوانید آن را به دبی ببرید. با این حال، اگر هرگز مطمئن نیستید، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا ویاگرا در دبی قانونی است؟

ویاگرا نام تجاری سیلدنافیل سیترات است. این دارو در لیست داروهای کنترل شده وزارت بهداشت وجود ندارد، بنابراین همراه داشتن آن مجاز است.

نظرات کاربران