dubai or thialand
14 خرداد 1402
دبی

تایلند بریم یا دبی؟ کجا بیشتر خوش میگذره؟

تایلند بریم یا دبی؛ شما کدام یک را انتخاب می‌کنید. کدام یک ارزان‌تر، غذاهای خوشمزه‌تر، جاذبه‌های بیشتری و اقامتی راحت‌تر دارد. اگر انتخاب یکی از این مقاصد برای شروع یک تعطیلات باورنکردنی برایتان دشوار است، ما اینجا هستیم تا با یک مقایسه مختصر شما را راهنمایی کنیم. ‌آماده‌اید!؟

رزرو تور دبی

تور دبی و گشت و گذار در یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا یا خرید بلیط هواپیما تایلند و رفتن به این کشور زیبا و دیدنی، انتخاب شما کدام است؟

دبی یا تایلند، کدام را انتخاب کنیم؟

بیایید تا هر چند کوتاه بدانیم که دبی و تایلند چگونه هستند: 

دبی، شهر آسمان خراش‌ها

Dubai

دبی شهر مدرن و رو به جلو است. شهری که نهایت مدرنیته، شکوه، مجلل و عالی بودن را به نمایش می‌گذارد، از همه لحاظ. در اینجا هر فعالیتی که دلتان بخواهد را می‌توانید انجام دهید، از کارهای هیجان‌انگیز و ترسناک مانند شنا کردن با کوسه‌ها و بانجی جامپینگ گرفته تا آرامش ساحل و غذا خوردن در کافه‌ها و رستوران‌های لوکس. به صورت خلاصه به دنبال هر نوع تفریحی که باشید، در دبی آن را پیدا خواهید کرد. 

با رزرو بلیط دبی ماهان یا سایر ایرلاین ها به این شهر زیبا و دیدنی بروید و از جاذبه های گردشگری دبی دیدن کنید.

تایلند، سرزمین طلایی

تایلند نیز همانند دبی کشوری رنگارنگ، جذاب و پرانرژی است. اگر بانکوک پایتخت آن را انتخاب کنید، به شهری شلوغ، پر از هیجان، کارهای مهیج، تفریحات شبانه عالی و مناظر دیدنی خواهید رفت. بله به جرات می‌توان گفت که جاذبه های گردشگری تایلند نیز دست کمی از دبی ندارد و جزو مقاصد گردشگری بسیار محبوب است. 

سفر به دبی و تایلند در یک نگاه

بیایید نگاهی به تفاوت‌ها و شباهت‌های بانکوک و دبی بیندازیم. سپس، می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدام مکان برای سفر بعدی شما مناسب‌تر خواهد بود. 

مزایا و معایب سفر به دبی 

Dubai

این شهر دارای موزه و مکان‌های تاریخی است، فعالیت‌ها و تفریحات متنوعی دارد، زیبایی شهری آن زیباست و برای خانواده مقصدی مناسب است. در مقابل زوج‌ها کمتر آن را برای ماه عسل خود انتخاب می‌کنند و این شهر کمی گران است. 

مزایا و معایب سفر به تایلند

تایلند نیز دارای مکان‌های تاریخی دیدنی و ارزشمند زیادی است، مکانی عاشقانه برای زوج‌ها و همچنین خانواده‌ها نیز هست. کشوری زیبا با مناظر فوق‌العاده شگفت‌انگیز است و تفریحات و فعالیت‌های مختلفی برای گردشگران فراهم می‌کند. در آخر به لحاظ هزینه سفر مناسب‌تر خواهد بود. 

دبی یا تایلند کدام یک برای دیدن موزه ها و جاذبه های تاریخی بهتر است؟

Thailand

در ادامه مقایسه تایلند بریم یا دبی باید بگوییم که در هر دو تعداد موزه و جاذبه تاریخی متعددی را خواهید دید، اما در مقایسه این دو باید بدانید که تایلند یک قدم جلوتر است. به عبارتی دیگر…

دبی: این شهر دارای برخی از بهترین موزه‌های جهان است، موزه‌هایی که هر کدام موضوع خاصی را دنبال می‌کنند و به طرز شگفت‎‌انگیزی زیبا هستند. همچنین محله‌ها و کاخ‌های تاریخی متعددی در این شهر قرار دارند که همه نمایانگر تاریخ و قدمت شهر دبی هستند. علاوه بر این دبی یک موزه متفاوت هم دارد که شما را به آینده می‌برد: موزه آینده دبی

تایلند: در تایلند نیز موزه‌های جهانی و مناظر تاریخی بی‌نظیری را خواهید دید که هیچ گردشگری آن‌ها را از دست نمی‌دهد. برای مثال شهر بانکوک مملو از معابد طلایی و مجسمه‌های زیبای بودا است. برخی از بناهای معروف آن عبارت‌اند از کاخ بزرگ، وات فو، وات آرون و معبد بودای طلایی.

دبی یا تایلند، کدام یک غذاهای خوشمزه تری دارد؟

اگر به خاطر غذا بین تایلند بریم یا دبی دچار تردید هستید، باید بدانید که علاقه‌مندان به غذا، دبی و تایلند را مقاصدی منحصر به فرد می‌دانند.

دبی: در این شهر تا دلتان بخواهد غذاهای کشورهای دیگر را می‌توانید امتحان کنید. مجموعه‌ای عظیم از رستوران‌های بین‌المللی با کامل‌ترین منوها و لوکس‌ترین فضاها. از سوشی ژاپن گرفته تا غذاهای سنتی عربی یا حتی آمریکای لاتین، هر آنچه را که هوس کرده باشید یا همیشه دوست داشتید، امتحان کنید در این شهر رویایی پیدا می‌شود. فقط توصیه می‌کنیم غذای سنتی و محلی حداقل برای یکبار هم که شده نوش جان کنید. مقاله 26 تا از بهترین غذاهای دبی که باید امتحان کنید هم به صورت کامل شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.

تایلند: این کشور که به خاطر غذا و صحنه رستورانش شناخته شده است، همیشه در صدر فهرست سفرهای غذاخوری قرار دارد. برای مثال بانکوک مملو از بازارهای رنگارنگ، فروشندگان غذای خیابانی و طیف وسیعی از رستوران‌ها از معمولی تا سطح بالا است. عطر و طعم زیبای غذاهای محلی بخش بزرگی از تجربه در این شهر است. غذاهایی که باید امتحان کنید عبارتند از: Pad Thai، Tom Yum Goong (سوپ میگو) و Gaeng Daeng (کاری قرمز). بسیاری از غذاها بسیار تند هستند، بنابراین اگر دوست ندارید، بدون ادویه سفارش دهید.

نکته دیگر اینکه شما می‌توانید غذاهای تایلندی را در دبی هم امتحان کنید!

مقاله 10 تا بهترین رستوران های تایلندی دبی به شما در این زمینه کمک می‌کند.

دبی یا تایلند؛ کدام یک برای زندگی شبانه بهتر است؟

Thailand

در انتخاب تایلند بریم یا دبی، بد نیست درباره زندگی شبانه این دو نیز بیشتر بدانید. اینکه چه تفریحات و چه کارهایی در طول شب می‌توانید انجام دهید. 

دبی: دبی در شب لوکس، مجلل و البته گران به نظر می‌رسد. مردم در این شهر شب‌ها به مهمانی می‌روند یا بر روی کشتی‌های کروز به تفریح می‌پردازند. دی جی‌ها و موسیقی زنده نیز در برخی از مکان‌ها وجود دارند که می‌توان شبی شاد و پرانرژی را در آنجا گذراند. همچنین اگر خوش شانس باشید، خواننده‌های مطرح جهانی زیادی در این شهر کنسرت دارند که فرصت خوبی برای خوشگذرانی خواهد بود. 

تایلند: زندگی شبانه در تایلند رنگ و بویی دیگر دارد و البته دارای شهرت جهانی! نوشیدنی‌های ارزان، شب‌های دیروقت و مهمانی‌های دیوانه‌کننده، این شهر را برای جوانان بسیار محبوب کرده‌است. برای بزرگ‌ترین جمعیت و مهمانی‌های دیوانه‌کننده به جاده Khao San بروید. نانا پلازا گزینه دیگری با ساختمانی سه طبقه است که دارای تعداد زیادی کافه‌ها و کلوپ‌ها است.

دبی یا تایلند کدام یک برای خرید بهتر است؟

اگر به دنبال خرید هستید و بین تایلند بریم یا دبی، نمی‌توانید انتخاب کنید، باید بگوییم که هر دو مکان‌های زیادی را ارائه می‌دهند.

دبی: همه می‌دانند که دبی برای کسانی که به خرید علاقه دارند، بهشتی وصف نشدنی است. این شهر با داشتن مراکز خرید زیاد و متنوع، هر چیزی را که بخواهید به بهترین شکل در اختیار شما می‌گذارد. دبی مال این شهر وسعتی به اندازه یک شهر دارد یا دیگر مراکز خرید آن که هر کدام با طراحی و فروشگاه‌های خود بیانگر و نشان‌دهنده یک کشور هستند. در دبی هر چیزی را بخواهید با بهترین برند پیدا می‌کنید. در واقع به جرأت می‌توان گفت مراکز خرید دبی از مهمترین دلایل سفر گردشگران به این شهر زیبا و دیدنی محسوب می‌شوند.

تایلند: در تایلند نیز مراکز خرید زیادی را می‌توانید پیدا کنید؛ گزینه‌های خرید از مراکز مدرن تا بازارهای سنتی‌تر را شامل می‌شود. مراکز خرید قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای برای وسایل الکترونیکی و فناوری در شهر بانکوک وجود دارد، درحالی‌که بازارها پارچه، غذا، کالاهای محلی و تجربه ای منحصربه‌فردی را به خریداران ارائه می‌دهند. این شهر همچنین دارای بازارهای شناور و همچنین بازارهای شبانه است که به شما امکان می‌دهد جنبه متفاوتی از فرهنگ تایلند تجربه کنید.

خانوادگی تایلند بریم یا دبی؟ 

dubai

در پاسخ به اینکه خانوادگی تایلند بریم یا دبی، باید بدانید که در هر دو شهر مکان‌ها و فعالیت‌های مناسب برای کودکان پیدا خواهد شد. اما…

دبی: این شهر فعالیت‌ها و مکان‌های دیدنی زیادی مناسب خانواده‌ها دارد. از پارک های آبی دبی گرفته تا پارک‌های موضوعی و جذابیت‌های دیگر. به عبارتی این شهر دارای استراحتگاه‌های خانوادگی، آسمان خراش‎‌هایی با مناظر دیدنی و پارک‌های تفریحی است که برای کل خانواده سرگرم‌کننده خواهد بود. همچنین فواره‌های زیادی وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند در آن‌ها آب بازی کنند. 

تایلند: این کشور نیز همانند دبی یکی از گزینه‌های مناسب برای سفرهای خانوادگی است. برای مثال شهر بانکوک پایتخت آن، پر از انرژی است و بچه‌ها فضای پر‌جنب‌و‌جوش آن را دوست خواهند داشت. معابد رنگارنگ، بازارهای پرشور و موزه‌های مناسب برای کودکان نیز در آن وجود دارد. بچه‌ها همچنین از تجربه‌های جدید مانند سواری در توک توک یا قایق‌سواری لذت خواهند برد. تعدادی شهربازی و مراکز تفریحی در اطراف شهر قرار گرفته است.

در کل، هر دو برای سفرهای خانوادگی مناسب هستند و این کاملا به روحیه، علایق و سبک سفر شما بستگی خواهد داشت که کدام یک را انتخاب کنید؛ تایلند بریم یا دبی! 

دبی برای زوج ها بهتر است یا تایلند؟

زوج‌ها لیست طولانی‌تری از فعالیت‌های عاشقانه در تایلند نسبت به دبی پیدا خواهند داشت.

تایلند: برای کسانی که به عنوان یک زوج سفر می‌کنند، تایلند چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این شهر عالی برای زوج‌هایی است که از فرهنگ، غذا، مهمانی و لذت بردن از زندگی لذت می‌برند. سرگردانی در محوطه معابد خیره‌کننده، بازارهای رنگارنگ یا گشت و گذار با قایق، همگی تجربه‌های به یاد ماندنی برای زوج‌ها خواهند بود.

دبی: این شهر نیز مقصد خوبی برای زوج هاست. وجود مکان‌های گردشگری، رستوران‌های لوکس با چشم‌اندازهای رمانتیک، هتل‌های ایده آل و بسیاری موارد دیگر موجب شده تا زوج‌ها از اقمت در این شهر لذت ببرند. برای آشنایی با رمانتیک ترین مکان های دبی کلیک کنید.

دبی یا بانکوک کدام یک حمل و نقل عمومی بهتری دارد؟ 

Bangkok Taxi

دبی و بانکوک هر دو حمل و نقل عمومی خوبی دارند. اما شاید به لحاظ پیشرفته‌ و مدرن بودن دبی کمی در این موضوع پیشتاز باشد. 

دبی: سیستم حمل و نقل عمومی شهر شامل اتوبوس، اتوبوس‌های آبی، سیستم مونوریل و مترو است که به صورت یکپارچه کل شهر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. 

برای آشنایی بهتر با وضعیت حمل و نقل در این شهر، راهنمای جامع حمل و نقل در دبی را حتما بخوانید.

تایلند: این کشور نیز حمل و نقل عمومی ایده آلی را ارائه می‌دهد، اما شاید کمی شلوغ باشد. قطار هوایی و مترو کارآمدترین راه برای رفت و آمد هستند. اضافه کنیم که ترافیک دیوانه وار شهر می‌تواند استفاده از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را کمی خسته کننده کند.

دبی یا تایلند، در کدام یک بیشتر می توان پیاده روی کرد؟ 

این دو شهر به لحاظ میزان پیاده‌روی تقریبا مشابه هستند. به این معنی که: 

دبی: به طور کلی شهری نیست که بتوان زیاد در آن پیاده‌روی کرد و یکی از معدود شهرهای جهان است که زیاد نمی‌توان از پیاده‌روی در آن برای رسیدن به مناطق توریستی استفاده کرد. فاصله و گرمای هوا دو عاملی هستند که پیاده‌روی را با چالش زیادی روبرو می‌کنند. 

تایلند: پایتخت یعنی شهر بانکوک به طور کلی چندان قابل پیاده‌روی نیست. شلوغی و فاصله در این شهر نیز، پیاده‌روی را کمی چالش برانگیز می‌کند، بنابراین بهتر است روز خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید.

چه مدت در دبی یا تایلند بمانیم؟  

Bangkok

شباهت‌های نسبتا زیادی بین دبی و تایلند وجود دارد و انتخاب شما برای اینکه تایلند بریم یا دبی و همچنین چند روز در آنجا بمانیم، تقریبا می‌تواند سخت باشد. در کل، شما می‌توانید زمان مشابهی را در این دو مقصد صرف کاوش کنید.

مدت زمان ایده آل برای سفر به دبی 3-7 روز و مدت زمان ایده آل برای سفر به تایلند 3-10 روز است.

بالاخره تایلند بریم یا دبی! 

در آخر باید بدانید که انتخاب بین اینکه تایلند بریم یا دبی کاملا به علایق، حس و حال و نحوه سفر شما بستگی دارد. ما نیز با یک مقایسه مختصر بین این دو، سعی کردیم تا تصمیم‌گیری را تا حدی برای شما آسان‌تر کنیم.

انتخاب خرید بلیط هواپیما دبی یا رزرو بلیط تایلند دیگر با شماست!

نظرات کاربران