بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک

جاهای دیدنی تایلند؛ از همیشه بیشتر، طبیعت را حس کنید!

تایلند

کشورهای آسیای شرقی مانند تایلند از آب و هوای خوب و طبیعتی سرسبز برخوردارند و همین باعث پیشرفت و رونق گردشگری این مناطق به خصوص کشور تایلند شده است. میلیون ها گردشگر سال به سال از تایلند دیدن می کنند و این کشور مطمئنا برای همه جذابیت دارد. از شهرهای آرام و زیبای شمال این کشور گرفته تا پایتختی شلوغ و پر زرق و برق و همینطور جزایر چشم نواز فراوان، تایلند همه گردشگران و توریست‌ها را راضی نگه می‌دارد. باور نمی‌کنید؟ پس بهتر است تا سریع تر به سراغ جاهای دیدنی تایلند برویم!

معبدهای تایلند؛ عجیب اما دیدنی!

کاخ بزرگ و معبد بودایی وات پرا کائو (Wat Phra Kaew)      

Wat Phra Kaew

در مجاورت رودخانه چائو فرایا در بانکوک، کاخ بزرگ و معبد بودایی وات پرا کائو قرار دارد.زیبایی و عظمت این معبد به حدی چشمگیر است که آن را به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های جهان تبدیل کرده و هر ساله حدود هشت میلیون نفر گردشگر از آن بازدید می‌کنند. معماری این معبد بسیار خاص و جالب است و وجود مجسمه یشمی با پوششی از طلا آن را دیدنی‌تر کرده است. سعی کنید فصل خلوت انتخاب کنید و یا زمان بازدید خود را به شکلی تنظیم کنید تا به شلوغی گردشگران برنخورید. حواستان به نوع لباس پوشیدنتان باشد؛ چراکه مسئولان معبد در این مورد سختگیر هستند.  

معبد بودایی دوی سوتپ (Doi Suthep)

Doi Suthep

معبد دوی سوتپ از دیگر جاهای دیدنی تایلند است که تماما با آب طلا طراحی شده و نمای زرد رنگ آن شما را حیرت زده خواهد کرد. این معبد در دل کوه قرار گرفته؛ بنابراین انتظار مناظر خیره کننده و تماشایی را داشته باشید. برای رسیدن به معبد دوی سوتپ باید از جنگل عبور کنید و حدود 300 پله را بالا بروید؛ پس فراموش نکنید که کفش مناسب بپوشید. به جز مناظر طبیعی و معماری خاص این معبد، زیارتگاه‌ها و بتکده‌ها نیز در نوع خود دیدنی و جالب هستند.

معبد وات فو یا وات پو

معبد وات فو یا وات پو

معبد پو که با نام فو نیز خوانده می‌شود؛ از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین معبدهای پایتخت است. در این معبد یک بودای غول‌پیکر به طول 46 متر و ارتفاع 15 متر در مرکز آن قرار دارد که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جدب می‌کند. در واقع خیلی‌ها برای دیدن هیبت این مجسمه به معبد پو می‌روند. به غیر از این، معد پو از بزرگترین مراکز مطالعه درباره طب سنتی و ماساژ تایلندی است که ارزش دیدن را دارد.

معبد وات آرون (Wat Arun)

Wat Arun

معبد وات آرون از محبوب‌ترین معابد و جاهای دیدنی تایلند است که درست در امتداد شریان اصلی پایتخت قرار دارد: رودخانه چائو فرایا. همین مورد باعث شده تا زیبایی بصری این معبد دو چندان شود. معماری و نقاشی‌های زیبای این معبد از آیین هندو الهام گرفته و حتی نام آن هم به معنی ارابه‌چی خدای خورشید هندوها است. پیشنهاد می‌کنیم در هنگام طلوع یا غروب خورشید از این مکان جادویی دیدن کنید تا زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را شاهد باشید.

معبد سفید (Wat Rong Khun)

Wat Rong Khun

معبد سفید یا وات رونگ خون از جاهای دیدنی تایلند است که به هیچ وجه دیدن آن را نباید از دست داد. این بنای مذهبی یکی از معابد مدرن تایلند به شمار می‌آید؛ چون در سال 1997 ساخته شده است. همانطور که از نامش پیداست؛ رنگ این معبد سفید است و با مجسمه‌های بسیار جالب طراحی شده است. در اطراف آن نیز شاهد آبگیرهای فراوان با ماهی‌های رنگارنگ خواهیدب ود. با این حال، جزئیات زیبای مجسمه‌ها شما را محو خود خواهد کرد. 

مناظر طبیعی تایلند؛ بکر و تماشایی

خلیج ریلی

Rayleigh Bay

خلیج ریلی از زیباترین جاهای دیدنی تایلند است که سواحل شگفت‌انگیز آن با ماسه‌های شنی و صخره‌های بزرگ خوش منظره آن را به محبوب‌ترین مکان برای تفریح و گردش تبدیل کرده است. در اینجا چهار ساحل تماشایی وجود دارد که بهترین آنها ساحل فرا نانگ است. این نوار شنی خاص همه چیز برای تفریح دارد؛ از صخره نوردی گرفته تا زیارتگاه فالوس، ورزش‌های آبی و حتی یک تالاب آبی رنگ برای گشت و گذار و پیاده روی.

خلیج مایا

Maya Bay

خلیج مایا از ناشناخته‌ترین جاهای دیدنی تایلند بود، البته تا قبل از فیلم The Beach.  این خلیج از سه طرف با صخره‌های بلند و سرسبز محاصره شده و سواحل بسیار دیدنی و بکری را در خود جای داده است. سواحل زیبا با شن‌های سفید و نرم در کنار آبی بیکران دریا و صخره‌های سرسبز در اطراف، خلیج مایا را بسیار رویایی و دیدنی کرده است. در حال حاضر، این خلیج دیگر ناشناخته نیست و گردشگران زیادی برای تفریح خود را به اینجا می‌رسانند. بنابراین، اگر از شلوغی خوشتان نمی‌آید؛ خلیج مایا گزینه خوبی برای شما نخواهد بود.

پارک ملی خائو یای

Khao Yai National Park

از برترین جاهای دیدنی تایلند پارک ملی خائو یای است که صحنه‌های زیبا و جالبی از طبیعت و حیات وحش را در جلوی چشمان شما قرار می‌دهد. مساحت زیاد این پارک آن را به سومین پارک بزرگ این کشور تبدیل کرده است. از طرفی به دلیل نزدیکی به پایتخت بسیار شلوغ و پر رفت و آمد می باشد. اگر به پارک خائو یای رفتید انتظار دیدن حیات وحش از نزدیک و مسیرهای پیاده‌روی فراوان و زیبایی طبیعی را داشته باشید. این اولین پارک ملی رسمی بود که در تایلند تأسیس شد و حتی توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد.

آبشار اروان

جاهای دیدنی تایلند

آبشار هفت طبقه اروان یکی از بی نظیرترین جاهای دیدنی تایلند است که زیبایی‌های طبیعی فراوانی دارد. این آبشار که در شهر کانچانابوری واقع شده دارای حوضچه‌های سبز رنگ با آب‌های زلال است. آب خنک و آب و هوا مطبوع اینجا باعث شده تا گردشگران زیادی برای فرار از گرمای تایلند به آن پناه بیاورند. در کنار این آبشار میمون‌های ماکاکوئی زندگی می‌کنند که دیدن آنها شما را هیجان زده خواهد کرد. پیشنهاد ما روزهای وسط هفته است؛ چراکه در روزهای دیگر شلوغی جمعیت اجازه لذت بردن از این محیط را به شما نمی‌دهد.

رودخانه چائو فرایا

جاهای دیدنی تایلند

رودخانه چائو فرایا که به نام رودخانه پادشاهان نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم ترین آبراه های تایلند است. برخی از جاذبه‌های برتر پایتخت در کنار سواحل آن یافت می‌شوند و یکی از قطب‌های اصلی حمل‌ونقل در شهر است. چه بازدیدکنندگان برای لذت بردن از سفر دریایی شام به رودخانه بروند یا با قایق اکسپرس رودخانه چائو فرایا برای کاوش در بانکوک به رودخانه انتخاب کنند؛ راه‌های زیادی برای کشف این رودخانه از زیباترین جاهای دیدنی تایلند وجود دارد.

پارک پناهگاه فیل ها

جاهای دیدنی تایلند

در برنامه سفر هر گردشگری به تایلند دیدن پناهگاه حیوانات وجود دارد. تقریبا  در سراسر کشور این پناهگاه‌ها وجود دارند که می‌توانید یکی از انها برای بازدید انتخاب کنید. پارک طبیعی فیل در چیانگ مای یک پناهگاه حیوانات زیبا است و در یک دره سبز زمردی که توسط زمین‌های کوهستانی احاطه شده، قرار گرفته است. این پناهگاه از زمانی که در دهه 1990 افتتاح شد، ده ها فیل را نجات داده است. یکی دیگر از این پارک‌ها، پناهگاه فیل بون لات یا BLES است که در سوکوتای واقع شده و بازدیدکنندگان می‌توانند به شیوه‌ای مسئولانه و ایمن وقت خود را با فیل‌های بازسازی شده بگذرانند.

جشن ماه کامل

جاهای دیدنی تایلند

خیلی از گردشگران بلیط هواپیما تایلند را مطابق با فستیوال‌های آن هماهنگ می‌کنند که جشن ماه کامل یکی از آنهاست. بله، درست است خیلی از توریست‌ها هر ماه به مهمانی ماه کامل در تایلند می‌روند تا خودشان ببینند که این همه هیاهو درباره چیست. در این فستیوال برخی سوار قایق می‌شوند با روشن کردن شمع و عود حال و هوای خود را عوض می‌کنند. برخی دیگر هم به رقص و پایکوبی در کنار نمایش‌های آتش و موسیقی زنده می‌پردازند.

بازارهای تایلند؛ متفاوت و تماشایی

بازارهای شناور نزدیک پایتخت

جاهای دیدنی تایلند

قبل از تجهیز پایتخت به جاده‌ها، بسیاری از آبراه‌های بافندگی به عنوان شکل اصلی حمل‌ونقل عمل می‌کردند. بسیاری از این آبراه ها از آن زمان برای باز کردن دکوراسیون شهری پایتخت پر شده‌اند، اما در خارج از مرکز شهر هنوز هم بسیاری از این بازارهای شناور وجود دارند. این بازارهای شناور از جالب‌ترین جاهای دیدنی تایلند هستند که برای بازدیدکنندگان تایلند تجربه خرید بی نظیری را بوجود می‌آروند. قایق‌های رنگارنگ مملو از کالاهای متنوع و تازه هستند که همه چیز از سوغاتی گرفته تا غذاهای سنتی خوشمزه تایلندی را در اختیارتان می‌گذارند.

بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک

جاهای دیدنی تایلند

حتی مشتاق ترین افراد معتاد به خرید ممکن است در بازار به ظاهر بی پایان آخر هفته چاتوچاک غرق شوند. این بازار در بانکوک یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آسیا است، با راهروهای فروشندگانی که همه چیز و هر چیزی را که بازدیدکنندگان ممکن است بخواهند می‌فروشند. چمدان های خود را بسته و بات خود را آماده نگه دارید، زیرا هیچ گردشگری نمی‌تواند بدون خرید حداقل یک یا دو سوغاتی این بازار را ترک کند.

در آخر

تایلند کشوری دیدنی است که هر ساله میلیون‌ها گردشگری را به سمت خود می‌کشاند. جاهای دیدنی تایلند به حدی متنوع و زیبا هستند که برای دیدن آنها باید دوباره به این کشور سفر کنید؛ پس بلیط هواپیما تایلند را از دست ندهید.

نظرات کاربران