Dubai
9 فروردین 1402
دبی

معرفی شهر دبی؛ آن روی دیگر دبی را بشناسید!

دبی شهری که زمانی یک روستای کوچک بیابانی بیش نبود، امروزه به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده‌است. این شهر جهانی به دلیل معماری مجلل، امکانات لوکس و انبوهی از نقاط دیدنی توریستی معروف شده و درحال‌حاضر یکی از مکان‌های اصلی برای گذراندن تعطیلاتی خاص به شمار می‌آید. همراه ما باشید تا در معرفی شهر دبی، جزئیات بیشتری از این شهر محبوب را در اختیارتان قرار می‌دهیم. 

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی با سه کلیک خوبه!

دبی کجاست؟

dubai

دبی در ساحل خلیج فارس و در منطقه شمال غربی امارات واقع شده‌است. دبی پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی و بیستمین شهر گران دنیاست. این شهر در قرن نوزدهم توسط طایفه آل ابوفلاسه بنی یاس تأسیس شد و تا سال 1892 تحت کنترل انگلستان باقی ماند. اما قرن بیستم شروع دگرگونی دبی بود و پیشرفت و توسعه آن روز به روز سرعت می‌گرفت تا به امروز که مرکز بسیار مهمی در کل منطقه عرب تبدیل شده‌است. کشف نفت، مراکز تجاری و بندر مهم آن، تامین‌کننده بیشتر اقتصاد این شهر بوده و هستند. 

با این حال، شهرهای دیگری در امارات وجود دارند که به نوبه خود در اقتصاد و ترقی کشورشان دخیل بودند، شهرهایی مانند:

ابوظبی: ابوظبی یک کلان شهر مجلل در امارات متحده عربی با حفظ ارزش‌های سنتی در کنار دنیای مدرنیته قرن بیست‌و‌یکم است. از بزرگ‌ترین شهرهای امارات که از آن به عنوان بهشت خریداران یاد می‌شود. این شهر همچنین مملو از معماری‌های مدرن و تاریخی جهان است که در کنار دبی به یکی از مقاصد گردشگری امارات تبدیل شده‌است.

شارجه: شارجه، پایتخت هنری امارات، تاریخ و میراث خود را از طریق چشم‌انداز، موزه‌های فراوان و زندگی محافظه‌کارانه به نمایش می‌گذارد. شهری آرام که شاید به اندازه دبی توریست به خود نبیند، اما دست کمی از آن هم ندارد. 

راس الخیمه: راس الخیمه یکی از دیدنی‌ترین شهرهای امارات متحده عربی است که در امتداد ساحل خلیج‌فارس واقع شده‌است. این شهر با محیطی آرام و سواحل شنی طولانی به عنوان یک خلوتگاه عالی برای مردم محلی و گردشگران عمل می‌کند.

بخوانید: تاریخچه شهر دبی+ معرفی جاهای دیدنی

معرفی شهر دبی

dubai

دبی، شهر و پایتخت امارت دبی، یکی از ثروتمندترین شهرهای این کشور است. شهری پر از آسمان‌خراش‌ها، بنادر و سواحل، جایی که تجارت‌های بزرگ در کنار گردشگری انجام می‌شود. موقعیت اجتماعی و رفاه زندگی خیلی‌ها را برای ادامه زندگی به این شهر کشانده تا جایی که میزان مهاجرین آن در چند سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش داشته‌است. 

این شهر با وجود اینکه مذهب آن اسلام است، اما وابستگی‌های مذهبی در سطح آن دیده نمی‌شود و کلیساها و معابد هندو با مساجد دبی همزیستی دارند.

برخلاف تصور عموم، دبی اقتصاد نفتی ندارد. ثروت اندکی نفتی که بین دهه‌های 1960 و 1990 از آن برخوردار بود، برای تقویت سایر بخش‌های اقتصادش در آن دوران مورد استفاده قرار گرفت. از طرفی تجارت همچنان هسته اصلی اقتصاد دبی است. این شهر دارای دو بندر بزرگ جهان و یک مرکز حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی شلوغ است. در واقع، منطقه آزاد تجاری جبل علی در دهه 1980 برای جذب سرمایه‌گذاری صنعتی ایجاد شد که فعالیت‌های مستقر در آنجا شامل ذوب آلومینیوم، خودروسازی و تولید سیمان است و تا به امروز نیز پابرجاست. اما این‌ها همه چیز درباره دبی نیست و در ادامه بیشتر درباره این شهر شگفت‌انگیز توضیح می‌دهیم. 

با راهنمای سفر به دبی، این شهر را قبل از سفر بشناسید!

اطلاعات کلی شهر دبی

نام شهر: Dubai

زبان: عربی

مذهب: مسلمان

جمعیت: در حدود 3.5 میلیون نفر

واحد پول: درهم 

اختلاف ساعت ایران با شهر دبی: ساعت دبی 30 دقیقه جلوتر است.

طول پروازهای تهران دبی: حدود 2 ساعت

آب و هوای شهر دبی

دبی آب و هوای بیابانی دارد و در تمام طول سال بسیار خشک و گرم است. در تابستان دما بالای 40 درجه سانتیگراد طاقت‌فرسا و غیرقابل تحمل خواهد بود. میانگین دما در اغلب روزها بالای 30 درجه سانتیگراد است و حتی شب‌ها هم به سختی خنک می‌شود. در مقابل می‌توان گفت که هوا در زمستان دبی نیز تا حدی گرم است و دما هم 15 درجه سانتیگراد. با این حال، فصل زمستان و بهار بهترین زمان برای سفر به دبی است.

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های دبی

Dubai universities

در معرفی شهر دبی به وضعیت تحصیل در آن می‌رسیم. دانشجویانی که مایل به تحصیل در دبی هستند، باید بدانند که بیش از 65 کالج و دانشگاه در این شهر وجود دارد. پنج کالج و دانشگاه دولتی و 58 کالج و دانشگاه خصوصی که هر کدام شرایط پذیرش خاص خود را دارند. 

دانشگاه الغریر (AGU): دانشگاه الغریر، یک دانشگاه محلی خصوصی در داخل DIAC، برای ارائه دانش و مهارت‌های لازم به دانشجویان تأسیس شد. مطالعات بازرگانی، مهندسی برق و الکترونیک و اقتصاد از رشته‌های این دانشگاه هستند.

دانشگاه دبی (UD): دانشگاه دبی یک دانشگاه معتبر بین‌المللی و ملی است که در مرکز شهر واقع شده‌. مدیریت‌بازرگانی، مدیریت، بازاریابی، مالی، بانکداری، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کارآفرینی، اقتصاد، زنجیره تامین و مدیریت لجستیک و فناوری اطلاعات از رشته‌های این دانشگاه هستند. 

دانشگاه زاید: این دانشگاه از شش کالج مختلف تشکیل شده که مدرک لیسانس و فوق لیسانس را در زمینه‌های هنر، تجارت، علوم ارتباطات و رسانه، آموزش، علوم پایدار و علوم انسانی و نوآوری های تکنولوژیکی ارائه می‌دهند.

رفت‌وآمد و گردش در شهر دبی

زندگی در شهر دبی بدون سیستم حمل‌ونقل کارآمد و گسترده آن دشوار به نظر می‌رسد، به خصوص برای گردشگران. شبکه جاده‌ای دبی در طول چندین دهه به طور قابل توجهی تکامل یافته است تا یک تجربه سفر یکپارچه را برای بازدیدکنندگان و ساکنان فراهم کند. از مترو گرفته تا تراموا، اتوبوس، تاکسی و حتی مونوریل، می‌توانید در هر کجا که باشید از وسایل عمومی دبی برای رسیدن به مقصد استفاده کنید. 

هزینه های زندگی در شهر دبی

Dubai universities

دبی پر جنب‌و‌جوش‌ترین شهر جهان است که آفتاب بی‌پایان و آسمان‌خراش‌های مجللی دارد. این سرزمین به خاطر جزایر ساخته شده توسط دولت‌مردان و فرصت‌های شغلی شگفت‌انگیز به یکی از مقاصد اصلی برای زندگی تبدیل شده تا جایی که خیلی از مجردها، زوج‌ها یا خانواده‌هایی هستند که می‌خواهند سبک زندگی مقرون‌به‌صرفه و در عین حال مجلل در این شهر داشته باشند. اما چیزی در که تجربه زندگی در دبی را اهمیت می‌بخشد، هزینه‌های زندگی این شهر است. ما خلاصه‌ای از این هزینه‌ها را در معرفی شهر دبی به شما ارائه می‌کنیم که شامل: 

  • هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 3519.1 دلار است
  • هزینه‌های ماهانه تخمینی یک نفر بدون اجاره 1018.8 دلار است.
  • دبی 100.6% گران‌تر از تهران است.
  • اجاره در دبی به طور متوسط 171.9 درصد بیشتر از تهران است.
  • آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر: درهم 5,141.89
  • آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز: درهم 3,281.72
  • آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر: درهم 9,766.53
  • آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز: درهم 6,792.74

شناخت هزینه های سفر به دبی، بهترین راه برای یک سفر مقرون به صرفه!

شرایط دریافت ویزا شهر دبی

این روزها دبی شهری فراتر از یک مقصد گردشگری است. با وجود پیشرفت روزافزون در زمینه اقتصاد و تجارت خیلی از افراد علاقه دارند تا برای ادامه زندگی و تحصیل به این شهر مهاجرت کنند. اما اقامت شهر دبی نیاز به دریافت یکی از انواع ویزاهای تحصیلی، کار، ترانزیت و سرمایه‌گذاری دارد. 

با انواع ویزای دبی و شرایط آنها آشنا هستید!؟

چگونه ویزای توریستی دبی را بگیریم؟

Dubai universities

دبی، شهر فوق‌العاده‌ها، بهشتی برای گردشگرانی از سراسر جهان است که خواهان تعطیلات مجلل و آرام هستند. با وجود بلندترین، بزرگ‌ترین، گران‌ترین و مجلل‌ترین شهر جهان، مردم هر ساله به دبی می‌روند تا از امکانات درجه یک جهانی و فرهنگ مجلل آن لذت ببرند. اگر شما نیز قصد دارید تا با رزرو بلیط هواپیما دبی خودتان را به تعطیلاتی فراموش‌نشدنی دعوت کنید، ویزای توریستی این کشور اولین چیزی است که باید به فکرش باشید. 

انواع ویزاهای توریستی

  • ویزای توریستی عادی
  • ویزای توریستی سرویس (اقامت 15 روزه)
  • ویزای توریستی یک‌ماهه
  • ویزای توریستی یک‌ماهه با چندبار ورود
  • ویزای توریستی سه‌ماهه
  • ویزای توریستی سه‌ماهه با چندبار اجازه ورود

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی

  • ارائه مدارک شناسایی به صورت اسکن شده
  • ارائه پاسپورت به صورت اسکن شده 

ارزانترین تور دبی فقط با سه کلیک!

فرودگاه‌ های شهر دبی

در معرفی شهر دبی باید بگوییم که دو فرودگاه بزرگ در این شهر وجود دارد، فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB یا OMDB) و دبی ورلد سنترال یا آل مکتوم (DWC یا OMDW).

فرودگاه بین المللی دبی (DXB/OMDB)

Dubai International Airport

این فرودگاه اصلی دبی و یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است. از زمان افتتاح این فرودگاه در سال 1960، شاهد رشد سالانه بیش از 13 درصد در تعداد مسافران بوده که اکنون به بیش از 85 میلیون مسافر در سال رسیده است.

دبی ورلد سنترال یا آل مکتوم بین‌المللی (DWC یا OMDW)

این فرودگاه که در اصل فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم (یاتا) نامیده می‌شد، به نام حاکم قبلی دبی، شیخ مکتوم بن راشد آل مکتوم بود اما درحال‌حاضر به نام دبی ورلد سنترال است. این فرودگاه هم اکنون در حال ساخت بوده و تخمین زده می‌شود که پس از ساخته شدن بزرگ‌ترین فرودگاه روی کره زمین خواهد بود.

صفر تا صد فرودگاه های دبی را بشناسید.

قوانین و فرهنگ شهر دبی

  • لباس زنانه اگر خیلی کوتاه، تنگ یا شفاف باشد زشت تلقی می‌شود، همچنین مردان هرگز نباید بدون پیراهن بیرون بروند.
  • هرگز بدون اجازه یک غریبه از او یا با آن عکس نگیرید، مگر اینکه در یک منطقه توریستی مهم عکس بگیرید. همچنین هرگز از هیچ ساختمان دولتی، فرودگاه، تأسیسات نظامی و غیره عکس نگیرید.
  • انعام دادن در دبی واقعاً مرسوم نیست، چراکه در اکثر رستوران‌ها یک انعام را به صورت حساب شما اضافه می‌کنند.

بخوانید: 50 تا از جاهای دیدنی دبی؛ راهنمای جامع برای کشف دبی

جاذبه های معروف و جدید شهر دبی

معرفی شهر دبی

جاذبه های معروف زیادی در دبی وجود دارد که حتی نظیر برخی از آنها در هیچ کحای دیگر دیده نمی شود. ما برخی از آنها و از جمله جدیدترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

برج خلیفه: برج خلیفه با ارتفاع 828 متر، بلندترین ساختمان جهان است. مناظر خیره کننده دبی را از سکوی تماشای آن در طبقه 124 تماشا کنید.

آدرس: بلوار محمد بن راشد 1 – دبی

ساعت کاری: 8:30 صبح تا 10 شب

سافاری صحرا: از شهر خارج شوید و در یک سافاری 4×4 مناظر بیابانی خیره کننده را کشف کنید. می‌توانید سوار شتر شوید، سوار بر سندبورد شوید و غروب خورشید را بر فراز تپه‌ها تماشا کنید.

دلفیناریوم دبی: در دلفیناریوم دبی از نزدیک با دلفین ها آشنا شوید. شما می توانید شنا را انتخاب کنید یا به سادگی شاهد انجام ترفندهای این موجودات شگفت انگیز باشید.

آدرس: کریک پارک، دروازه ۲، دبی

ساعت کاری: 10 صبح تا 7:30 بعد از ظهر

پارک سافاری دبی: در پارک سافاری دبی، حیات وحش آفریقا و آسیا را کاوش کنید. شیر، ببر، فیل و موارد دیگر را در زیستگاه طبیعی خود ببینید.

آدرس: الورقاه – دبی

ساعت کاری: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر | 6 – 10 شب

آکواریوم دبی

هنوز تمام نشده …

آکواریوم دبی: آکواریوم دبی که دارای بیش از 33000 حیوان آبزی است، یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان است. در تونل زیر آب به طول 48 متر قدم بزنید و از نزدیک کوسه‌ها، ماهی‌ها و غیره را ببینید.

آدرس: دبی مال

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

قاب دبی: از بالای قاب دبی منظره پرنده ای از دبی بگیرید. با ارتفاع 150 متری، یکی از بهترین مکان ها برای دیدن خط افق شهر است.

آدرس: پارک زبیل – دبی

ساعت کاری: 9 صبح تا 9 شب

درخشش باغ دبی: در باغ گلو دبی، دبی را با دیدی کاملا جدید ببینید. با 5 پارک موضوعی متمایز، یکی از چشمگیرترین نمایش های نور در جهان است.

آدرس: شهر جشنواره دبی

ساعت کاری: 16 الی 10 شب

تور قایق Dhow Cruise: دبی را از روی آب در یک سفر دریایی سنتی با کشتی مشاهده کنید. در حین عبور از نهر دبی، از مناظر افق شهر لذت خواهید برد.

جاذبه های جدید دبی

موزه آینده: موزه آینده یک موزه آینده نگر دیدنی است که اولین در نوع خود در جهان است. برخلاف موزه‌های معمولی که مصنوعات گذشته را به نمایش می‌گذارند، این مکان به بازدیدکنندگان نگاهی دزدکی به آینده، در زمینه فناوری، هنر و پایداری می‌دهد. در این ساختمان نمادین، آثار جالب بسیاری از جمله ماکت زیستگاه مریخ، نسخه دیجیتال جنگل آمازون و شبیه‌سازی شاتل فضایی را خواهید دید.

آدرس: خیابان شیخ زاید – مرکز تجارت – مرکز تجاری 2

زمان: همه روزه: 10 صبح تا 6 بعد از ظهر

معرفی شهر دبی

عین دبی: عین دبی که به نام دوبی آی یا چرخ و فلک دبی نیز شناخته می شود، بزرگترین و بلندترین چرخ رصد ایستاده جهان است. این جدیدترین جاذبه دبی که در ارتفاع 820 فوتی می چرخد، چشم اندازهای بی نظیری از شهر و خط ساحلی را ارائه می دهد. می‌توانید از سواری آرامش‌بخش 38 دقیقه‌ای در کابینی با تهویه مطبوع یا حتی در کابینی با اسکای بار لذت ببرید.

آدرس Bluewaters – Bluewaters Island

زمان: سه شنبه و چهارشنبه: 10 صبح تا 9 شب | پنج شنبه – شنبه: 12 بعد از ظهر تا 9 شب

برج نخل: آخرین جاذبه نخل جمیرا، برج نخل است؛ برجی به شکل درخت خرما که مناظر پانورامایی قابل توجهی از مجمع الجزایر و شهر را از عرشه های رصد بسیاری ارائه می دهد. می‌توانید از عرشه تماشای طبقه 52 در ارتفاع خیره‌کننده 240 متر از منظره پالم لذت ببرید یا از عرشه باز در طبقه 54 احساس و منظره را تجربه کنید.

زمان: دوشنبه – پنج شنبه: 9 صبح تا 10 شب (آخرین ورود 9 شب) | جمعه – یکشنبه: 9 صبح تا 12 صبح (آخرین ورود 11 شب)

از جدیدترین قیمت هتل های دبی خبر دارید؟

حرف آخر

در معرفی شهر دبی سعی کردیم تا شما را با ویژگی‌ها و خصوصیات این شهر آشنا کنیم. از فرهنگ، هزینه‌ها، آب و هوای و حتی وسایل حمل‌ونقل عمومی آن گفتیم. به وضعیت تحصیل و دانشگاه‌های این شهر پرداختیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات کوتاهی درباره این شهر محبوب و شگفت‌انگیز دراختیارتان قرار دهیم. 

سوالات متداول

دبی کجا واقع شده است؟

دبی در شمال شرق کشور امارات متحده عربی واقع شده است.

آب و هوای دبی چگونه است؟

دبی دارای آب و هوای گرم و خشک با تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های ملایم است.

دبی به چه عناصری مشهور است؟

دبی به دلیل برج خلیفه، جزایر نخلی، مراکز خرید فاخر و هتل‌های لوکس مشهور است.

چه زبانی در دبی حرف زده می‌شود؟

زبان رسمی دبی عربی است، اما بسیاری از مردم انگلیسی را نیز به خوبی بلدند.

دبی چه جاذبه‌های گردشگری دارد؟

جاذبه‌های دبی شامل برج خلیفه، سوق‌های تاریخی، مجتمع تجاری دبی مال و جزایر نخلی می‌شوند.

نظرات کاربران