The price of traveling to Dubai
10 فروردین 1402
دبی

هزینه سفر به دبی در سال 2024؛ چگونه هزینه‌ها را کم کنیم و لذت را زیاد؟

هنگامی که سخن از دبی به میان می‌آید، تصاویری از آسمان‌خراش‌های بلند، بازارهای لوکس و تفریحات ساحلی در ذهن نقش می‌بندد. این شهر، مروارید درخشان در دل خاورمیانه، نه تنها به خاطر معماری مدرن و جاذبه‌های گردشگری‌اش معروف است، بلکه به دلیل هزینه‌های متفاوت سفر نیز شهرت دارد. اما واقعیت این است که سفر به دبی می‌تواند برای هر بودجه‌ای مناسب باشد. در این مقاله، ما به بررسی هزینه سفر به دبی می‌پردازیم و همه چیز را برای شما تحلیل می‌کنیم تا سفری فراموش نشدنی و در عین حال متناسب با بودجه خود تجربه کنید.

رزرو تور دبی

اگر بلیط هواپیما ارزان دبی را هنوز رزرو نکرده اید؛ همین حالا با سه کلیک چمدانتان را ببندید!

میانگین هزینه سفر به دبی در سال 2024

هزینه سفر به دبی

هزینه متوسط تعطیلات هفت روزه در دبی برای هر نفر نزدیک به 2750 دلار است. این میزان را می‌توان به صورت زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • میانگین هزینه اقامت: 1400 دلار
  • میانگین هزینه پرواز: 700 دلار
  • غذا، نوشیدنی و فعالیت: 560 دلار
  • حمل و نقل: 87 دلار
  • هزینه کل: 2747 دلار

البته این هزینه‌ها بسته به کیفیت و موقعیت محل اقامت شما و همچنین فعالیت‌ها، غذا، نوع بلیط هواپیما و حمل و نقلی که از آن استفاده می‌کنید، بسیار متفاوت خواهد بود.

برخی از مواردی که باید در نظر داشت این است که دبی به عنوان یک شهر مدرن و تقریباً “جدید” تقریباً تمام زیرساخت‌ها و منابعی را دارد. به این معنی که بیشتر امکانات و سرگرمی‌های این شهر در سطح خیلی بالایی قرار دارند و شما باید با این واقعیت کنار بیایید که سفر به دبی چندان ارزان نیست.

بخوانید: معرفی شهر دبی

هزینه های اقامت در دبی

در ادامه هزینه سفر به دبی، به یکی از موارد مهم آن می‌رسیم. در واقع، مانند سایر هزینه‌های ذکر شده در بالا، قیمت اقامت در دبی بسته به محل اقامت، خدمات و موارد مورد نظر شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، گذراندن یک شب در هتل نسبتاً ساده Indigo هزینه‌ای به مراتب کمتر از یک سوئیت در هتل نمادین «هفت ستاره» برج العرب است. هتلی مجلل که از امکانات فوق لوکس برخوردار است. جالب است بدانید که این هتل مجلل دارای یک پد هلیکوپتری است که راجر فدرر و آندره آغاسی معروف به یک مسابقه تنیس برای اهداف تبلیغاتی روی آن بازی کردند.

اما اگر نیازی به حضور در یکی از هتل‌های معروف‌تر دبی مانند برج العرب، آتلانتیس یا برج‌های جمیرا امارات ندارید، ممکن است هزینه‌های اقامت شما در واقع بسیار معقول‌تر باشد. برای مثال، Airbnb ، هاستل‌ها و هتل‌ها دو یا سه ستاره، دارای قیمت‌های نسبتا خوبی هستند. با این حال، این بدان معنی نیست که حسابی قرار است از بودجه شما کم شود!

بخوانید: هتل های ارزان دبی، بهترین انتخاب برای شما هستند.

دو نکته را در نظر داشته باشید:

  • در صورتی که هتل‌های مرکز شهر دبی را انتخاب می‌کنید، ممکن است هزینه سفر به دبی برای شما کمی بالا برود. در عوض به بیشتر جاذبه‌های اصلی نزدیک خواهید بود.
  • در صورت که بودجه محدودی دارید و می‌خواهید در اطراف شهر ساکن شوید، هزینه حمل و نقل به بودجه شما اضافه خواهد شد. با این حال، سیستم حمل و نقل عمومی دبی می‌تواند بهترین گزینه برای کم کردن هزینه حمل و نقل شما باشد.

هزینه سفر به دبی و قیمت غذا و نوشیدنی

Luxury restaurants in Dubai

قیمت غذا در دبی اغلب با توجه به نوع غذاهای آن تعیین می‌شود. غذاهای آمریکایی، اروپایی و ژاپنی اغلب چندین برابر غذاهای خاورمیانه یا مدیترانه گرانتر هستند. به این دلیل است که اغلب از مواد اولیه این کشورها برای پخت این نوع غذاها استفاده می‌شود و بنابراین وارد کردن آن با هزینه‌های بالایی همراه خواهد بود.

 از طرفی دبی خانه غذاهای محلی و خیابانی است. در برخی از خیابان‌ها شما می‌توانید خوشمزه‌ترین فلافل، کباب و غذاهای خیابانی دبی را با قیمتی مناسب نوش جان کنید. در کوچه پس کوچه‌ها و کنار خیابان‌های فرعی هم رستوران‌هایی دیده می‌شود که غذاهای خوشمزه را با قیمت معقول‌تر به دستان می‌رسانند.

بهترین تور دبی را فقط با سه کلیک تجربه کنید.

هزینه نوشیدنی و آب

معمولا نوشیدنی و آب همه جا در دسترس شما خواهد بود. با این تفاوت که قیمت آن می‌تواند بسته به جایی که آن را خریداری می‌کنید و کوچکی بطری آن بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک بطری کوچک آب در برخی نقاط ممکن است سه برابر یک ظرف گالن قیمت داشته باشد! سوپرمارکت‌ها اغلب ارزان‌ترین مکان‌ها برای خرید نوشیدنی هستند.

  • بطری آب معدنی : 2 درهم
  • قهوه استارباکس: 60 درهم
  • پیتزا در یک رستوران خوب: 100 درهم
  • اجاره ماشین یک روزه در دبی: 90 درهم
  • صبحانه انگلیسی: 80 درهم
  • بستنی: 60 درهم

بخوانید: بهترین رستوران های دبی، سطح توقع شما را بالا خواهند برد.

5 رستوران ارزان در دبی

  • رستوران  Lebanese Bobouf
  • رستوران Boqtir
  • رستوران Fish Hut
  • رستوران Ravi
  • رستوران Ostadi Special

هزینه سفر به دبی و قیمت سرگرمی ها

از نظر هزینه سفر به دبی و فعالیت‌ها، یکی از چیزهایی که دبی به آن معروف است، جاذبه‌های بسیار منحصر به فرد و در بسیاری موارد بزرگ‌تر از حد معمول است، مانند برج خلیفه (بلندترین ساختمان جهان)، یک پیست اسکی سرپوشیده.

همچنین دارای یک “قاب عکس” به ارتفاع 493 فوت است که می‌توانید به بالای آن بروید، فراری ورلد 20 هکتاری (بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان)، حداقل دو پارک آبی بزرگ، دو آکواریوم غول پیکر، بیضی شکل. موزه آینده شکل، و مراکز خرید مجلل عظیم تر از آنچه در زندگی خود دیده‌اید.

در حالی که بسیاری از این مکان‌ها دارای هزینه‌های پذیرش هستند که با سایر جاذبه‌های کلاس جهانی در شهرهای دیگر مطابقت دارد، بازدید از برخی مناظر دیگر که شهر ارائه می‌دهد، رایگان است.

بخوانید: دبی به چی معروفه؟

فعالیت های رایگان دبی

می‌توانید برای کاهش هزینه سفر به دبی از تجربه‌های شگفت انگیز رایگان و مقرون به صرفه‌ای که دبی ارائه می‌دهد، استفاده کنید.

  • ساحل جی بی آر: از آب‌های شفاف، یک مسیر خوش منظره دویدن و حتی شتر سواری لذت ببرید.
  • ساحل بادبادک: بادبادک بازان هیجان انگیز را تماشا کنید، والیبال ساحلی بازی کنید یا در کافه‌های مد روز استراحت کنید.
  • پارک ساحلی الممزار: با هزینه‌ای اندک، به چندین سواحل، استخرها و مناطق پیک نیک دسترسی داشته باشید.
  • پارک زبیل: فضاهای سبز فراوان را کاوش کنید، یک قایق در دریاچه کرایه کنید و قاب نمادین دبی را ببینید.
  • کریک پارک: از مناظر خیره کننده نهر دبی شگفت‌زده شوید و دوچرخه سواری کنید.

بخوانید: ارزان ترین راه سفر به دبی در سال 1402 چیست؟

  • موزه دبی: با حداقل هزینه ورودی، تحول باورنکردنی دبی را کشف کنید، از یک دهکده ماهیگیری به یک شهر جهانی شروع می‌شود.
  • موزه سکه: با ورودی رایگان در محله تاریخی الفهیدی به دنیای سکه‌های تاریخی بپردازید.
  • محله تاریخی الفهیدی: در مسیرها و حیاط‌های بازسازی شده بگردید و زندگی قبل از رونق نفت را تجربه کنید. از نمایشگاه‌های هنری رایگان در برخی خانه‌ها لذت ببرید.
  • بازارهای سنتی: بازار طلا، بازار ادویه یا بازار نساجی در دیره را برای یک ماجراجویی خرید ویترینی جذاب کاوش کنید.
  • حیات وحش راس الخور: از این حرا نفس‌گیر و اکوسیستم گل‌آلود مملو از هزاران فلامینگو و گونه‌های متنوع پرندگان دیدن کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که در حالی که این فعالیت‌ها رایگان هستند، ممکن است هزینه های اضافی مانند پارکینگ، حمل و نقل یا اجاره اختیاری اعمال شود.

بخوانید: بهترین جاهای دیدنی دبی را از دست ندهید!

هزینه سفر به دبی و خرید کردن

آیا دبی، پربازدیدترین شهر امارات، مکان مناسبی برای خرید است؟ در پاسخ باید بگوییم که در این شهر تمامی بازدیدکنندگان با هر سطح مالی در نظر گرفته شده‌اند. به این ترتیب گزینه‌های زیادی برای خرید در این کشور برای گردشگران در نظر گرفته شده است. پس از این بابت نگران هزینه سفر به دبی نباشید. چندین مرکز خرید در این شهر وجود دارد که می‌توانید انواع پوشاک و لوازم جانبی را از شرکت‌های مختلف تهیه کنید. یعنی چه به دنبال گران‌ترین لباس‌ها، کیف‌های دستی و کفش‌های برندهای لوکس مانند گوچی و لویی ویتون، لباس‌های خارق‌العاده از برندهای ارزان‌تر مانند آدیداس و نایک یا اجناس ارزان‌تر از شرکت‌های دیگر هستید. خرید در دبی هرگز شما را ناامید نخواهد کرد.

خبر خوب دیگر این است که این شهر دارای یک سری فصول حراج بسیار هیجان انگیز است که در طی آن خرید در دبی جذاب تر از همیشه می‌شود و اگر کمترین بودجه را داشته باشید، می‌توانید در این دوره‌ها خرید مناسبی داشته باشید.

بخوانید: حواستان به کارهای ممنوعه در دبی باشد.

گران ترین مرکز خرید دبی

  • سیتی واک
  • دبی مال
  • برجمان
  • مرکز خرید امارات دبی

ارزان ترین مراکز خرید دبی

هزینه سفر به دبی و حمل و نقل

هزینه سفر به دبی

در ادامه ارائه هزینه سفر به دبی، به بخش حمل و نقل می‌رسیم. روش‌های حمل و نقل بسیاری از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی، اجاره ماشین، اتوبوس‌های آبی و حتی دوچرخه در دبی وجود دارد. اگر این سیستم را به خوبی بشناسید به راحتی می‌توانید در هزینه‌های سفر به دبی صرفه‌جویی داشته باشید. اما اگر زیاد با این شرایط آشنایی ندارید، بهتر است به سراغ اجاره خودرو و تاکسی بروید که معمولا گران‌تر هم هستند. شرکت‌هایی مانند Europcar، Saadatrent یا Avis  خدمات کرایه اتومبیل را برای گردشگران ارائه می‌دهند.

کرایه تاکسی در دبی

  • تاکسی استاندارد سقف قرمز: 12 – 15 درهم در هر کیلومتر
  • تاکسی زنانه سقف صورتی: 12 تا 15 درهم در هر کیلومتر
  • تاکسی خانوادگی سقف آبی: 12 تا 15 درهم در هر کیلومتر
  • تاکسی لوکس مشکی با تزئینات طلایی: 20 – 25 درهم در هر کیلومتر
  • تاکسی فرودگاه بام نارنجی: 12 – 15 درهم در هر کیلومتر + هزینه اضافی فرودگاه

هزینه مترو در دبی

در مترو دبی، بلیط یک طرفه مترو تقریباً ۶ درهم هزینه دارد. البته می‌توانید با خرید کارت مترو پیش پرداخت نقره‌ای رنگ از مزیت متروی دبی بهره‌مند شوید. هزینه خرید کارت مترو دبی 25 درهم می‌باشد. در خود ایستگاه مترو باجه های فروش و شارژ کارت اعتباری وجود دارد. هزینه متوسط سفر با مترو بین 3 تا 6 درهم برای هر سفر است.

هزینه اتوبوس در دبی

در ادامه هزینه سفر در دبی و هزینه اتوبوس در این شهر، باید بگوییم که قیمت آن، تقریباً به اندازه هزینه مترو است و بستگی به مسیر دارد. بسته به مسیرتان، باید بین 5 تا 15 درهم برای سوار شدن به اتوبوس هزینه کنید.

هزینه اجاره ماشین در دبی

یکی از بهترین راه ها برای رفت و آمد در دبی، اجاره ماشین است. هزینه کرایه ماشین در دبی بسته به اینکه ماشین با راننده باشد یا بدون راننده، نوع و سال ماشین و همچنین تعداد روزهای درخواستی متفاوت است. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یک ماشین لوکس یا اقتصادی در دبی اجاره کنید و سفری به یاد ماندنی در شهر دبی داشته باشید. برای کسانی که در حال خرید یا گشت و گذار در اطراف هستند، اجاره خودرو دبی مال گزینه‌های مناسبی را ارائه می‌دهد تا سفر شما را راحت تر کند.

بخوانید: راهنمای جامع حمل و نقل در دبی

راه های کاهش هزینه در سفر به دبی

هزینه سفر به دبی

اینجا چند توصیه کلیدی برای کاهش هزینه‌های سفر به دبی آورده شده تا بتوانید بیشتر پس‌انداز کنید:

1. یک هدف مشخص داشته باشید

داشتن یک برنامه روشن برای سفرتان به شما کمک می‌کند تا بودجه‌ای متناسب تدارک ببینید. برای تنظیم حد و حدود، در مورد دبی به خوبی تحقیق کنید. مثلا تعیین کنید که سفرتان چقدر طول خواهد کشید، با چه وسیله‌ای سفر خواهید کرد و غیره.

در حین تحقیق، هزینه‌های اصلی را یادداشت کنید و بهتر است قبل از رفتن به مراحل بعدی، برای سفر دبی‌تان یک دفترچه راهنما تهیه کنید.

2. بودجه سفر خود را برنامه‌ریزی کنید

پس از اینکه تمام هزینه‌های اصلی را فهمیدید، سعی کنید محاسبه کنید هفته‌ای چقدر پول برای خرج‌های تفریحی دیگر نیاز دارید. با دانستن این هزینه‌ها، یک تصویر کامل از میزان پولی که در سفر نیاز دارید به دست خواهید آورد. شاید رسیدن به این هدف کمی دشوار به نظر برسد، اما مهم این است که انگیزه خود را حفظ کنید. توصیه‌های بعدی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کار را برایتان راحت‌تر خواهد کرد.

3. برای سفر به دبی، زمانی غیر از فصل شلوغ انتخاب کنید تا هزینه‌ها پایین‌تر باشد

این کار باعث می‌شود هم هزینه‌های اقامت و هم بلیط هواپیما ارزان‌تر تمام شود و بتوانید بدون خالی کردن حساب بانکی‌تان از سفرتان لذت ببرید. همچنین، جاهای رایگان برای بازدید در دبی مثل موزه شتر را در برنامه‌تان بگنجانید.

4. رزروهایتان را زودتر انجام دهید تا هم پول کمتری خرج کنید و هم از بهترین خدمات بهره‌مند شوید

اگر هتلی انتخاب می‌کنید، سعی کنید نزدیک به وسایل حمل و نقل عمومی دبی مثل مترو باشد چون تاکسی گزینه گرانی است. کارت نیو گلوبال هم می‌تواند در سفر به شما خیلی کمک کند چون هزینه تبدیل ارز ندارد و تخفیف‌های خوبی برای هتل و پرواز دارد. علاوه بر این، دسترسی رایگان به سالن فرودگاه را هم می‌دهد که توقف‌ها در فرودگاه را راحت‌تر می‌کند.

بخوانید: اپلیکیشن‌ های کاربردی در سفر به دبی؛ برای حمل و نقل، رستوران و…

5. ثبت دقیق هزینه‌ها، عادت‌های خرج کردنتان را وقتی متوجه خرج‌های غیر ضروری‌تان شوید، تغییر می‌دهد

یک جدول بزنید و خرج‌های روزانه و ماهانه‌تان را وارد کنید. دو دسته بسازید: «لازم» و «دلخواه». بعد، کم‌کم از خریدهای «دلخواه» کم کنید. این روش به شما کمک می‌کنه تا هدف‌های مالی‌تان رو زودتر برآورده کنید.

6. یک حساب مخصوص سفر تشکیل دهید

یک حساب پس‌انداز اختصاصی برای سفرتان ایجاد کنید که یکی از بهترین راه‌ها برای پس‌انداز کردن برای سفر به دبی است. این کار به شما امکان می‌دهد بخشی از درآمد ماهیانه‌تان را بدون دخل و تصرف کنار بگذارید.

7. روی خریدهای غیرضروری پول زیادی خرج نکنید

اگر می‌خواهید با بودجه محدود به دبی سفر کنید، بیش از حد خرج کردن می‌تواند مانع بزرگی باشد. سعی کنید خریدهایتان را از فروشگاه‌های محلی انجام دهید نه از برندهای گران‌قیمتی که علاقه زیادی به آن‌ها دارید.

8. غذا و نوشیدنی گران‌قیمت را کنار بگذارید

رفتن به رستوران‌ها می‌تواند برنامه پس‌اندازتان را خراب کند. وقتی دارید برای سفر به دبی پس‌انداز می‌کنید و حتی وقتی در دبی هستید، غذاهای محلی را امتحان کنید به جای رفتن به رستوران‌های گران. استفاده از کارت بانکی بین‌المللی که کارمزد تبدیل ارز ندارد می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد و علاوه بر صرفه‌جویی، سلامتی شما را هم تضمین کند.

9. استفاده از ماشین خودتان را کم کنید

با قیمت‌های بالای سوخت، نگهداری ماشین می‌تواند هزینه‌بر باشد. استفاده کمتر از ماشین به شما کمک می‌کند برای سفر ارزان به دبی پول بیشتری پس‌انداز کنید. از هم‌رانندگی یا حمل و نقل عمومی استفاده کنید و وقتی در دبی هستید هم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

10. اشتراک‌هایی که بهشون احتیاج ندارید رو کنسل کنید

یه نگاه دقیق به تموم اشتراک‌های ماهیانه‌تون بندازید و ببینید آیا واقعا لازمشون دارید، ازشون استفاده می‌کنید یا ارزش پولی که می‌دید رو دارن؟ اگر جوابتون نه است، پس شاید وقتشه که لغوشون کنید.

هتل ارزان دبی، فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

حرف آخر

در پایان، گفتنی است که دبی، با شکوه و هیجان‌انگیز، به روش‌های گوناگون می‌تواند پذیرای مسافران با هر سطح بودجه‌ای باشد. از هتل‌های لوکس با خدمات پنج ستاره گرفته تا اقامتگاه‌های مقرون به صرفه، این شهر امکان تجربه‌های فراموش نشدنی را برای همه فراهم می‌کند. هزینه‌های سفر به دبی به معنای سازگاری با بودجه‌های مختلف است؛ از خرید در مراکز خرید مجلل گرفته تا کاوش در بازارهای سنتی و لذت بردن از فرهنگ غنی امارات. دبی نه تنها یک مقصد گردشگری است بلکه یک تجربه زندگی است که در هر بودجه‌ای قابل دسترسی است.

سوالات متداول

چقدر هزینه بلیت هواپیما به دبی است؟

هزینه بلیت هواپیما به دبی بستگی به مبدا، زمان سفر و ایرلاین دارد.

هزینه اقامت در دبی چقدر است؟

هزینه‌های اقامت در دبی بسیار متنوع است. از هتل‌های بودجه‌ای با قیمت شبی حدود 50 دلار (در سال 2024) تا هتل‌های لوکس با قیمت بیش از 500 دلار شبی.

آیا خورد و خوراک در دبی گران است؟

هزینه غذا در دبی به نوع رستوران بستگی دارد. وعده‌های غذایی در رستوران‌های محلی می‌تواند از 10 دلار شروع شود، در حالی که رستوران‌های لوکس ممکن است بیش از 100 دلار هزینه داشته باشند.

حمل و نقل عمومی در دبی چقدر هزینه دارد؟

حمل و نقل عمومی در دبی نسبتاً مقرون به صرفه است و از چند دلار (2 تا 3) بیشتر نمی‌شود.

آیا دبی برای گردشگری ارزان است؟

دبی می‌تواند هم برای بودجه‌های کم و هم برای بودجه‌های بالا مناسب باشد. جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارد که برخی رایگان هستند، در حالی که برای برخی دیگر مانند برج خلیفه یا پارک‌های آبی، هزینه ورودیه از چند ده تا بیش از صد دلار متغیر است.

نظرات کاربران