برج خلیفه

برج خلیفه دبی؛ سفری بر فراز آسمان بی‌انتهای دبی داشته باشید!

برج خلیفه که بر فراز چشم انداز دبی در ارتفاع چشمگیر 828 متری قرار دارد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر طلایی است. یک شاهکار مهندسی فوق‌العاده حیرت‌ انگیز و یک آسمان خراش سوزنی شکل که خط افق دبی را به رخ همه دنیا می‌کشد. هیچ سفری به دبی بدون تماشای دنیا از بالای بلندترین ساختمان جهان، کامل نمی‌شود. دو گزینه اصلی برای تماشای این شهر از برج خلیفه دبی وجود دارد: «برج خلیفه در بالا» و «برج خلیفه در بالای آسمان». بریم ببینیم در این برج چه چیزهایی برای تجربه و دیدن وجود دارد و دقیقا باید به کدام طبقه برویم.

بلیط هواپیما چارتر دبی فقط با سه کلیک ممکنه!

چرا برج خلیفه ارزش دیدن دارد؟

برج خلیفه
  • مناظر مرتفع از آسمان: از بالای برج خلیفه، این مناظر خیره کننده از دبی را می‌بینید که شبیه چیزی خارج از فیلم است. این شهر مانند یک شهر کوچک لگو به نظر می‌رسد و کل صحنه غیر واقعی است.
  • خیره شدن دبی در شب: زمانی که خورشید تصمیم می‌گیرد استراحت کند، در آن زمان است که جادوی واقعی اتفاق می‌افتد. شهر مانند یک توپ دیسکو روشن می‌شود و شما شاهد یم صحنه‌ی فوق العاده جادویی خواهید بود.
  • سفینه فضایی مانند آسانسور: کلاه خود را نگه دارید، زیرا آسانسور سواری به خودی خود یک هیجان است. سریعتر از آنچه فکر می‌کنید، حرکت می‌کند و ناگهان به بالای جهان می‌رسد.
  • شما در بالای جهان هستید (به معنای واقعی کلمه): چیزی در مورد بودن در بلندترین ساختمان روی این سیاره وجود دارد که باعث می‌شود احساس کنید یک VIP هستید. شما می‌توانید همه آن افراد کوچک را در زیر ببینیدو برای لحظه‌ای، احساس کنسد که پادشاه یا ملکه شهر هستید.
  • معماری سرگیجه‌آور: حتی اگر اهل معماری نباشید، برج خلیفه شما را یکی خواهد کرد. نحوه امتداد آن به آسمان شگفت‌انگیز است و نمی‌توانید از خود بپرسید: “آنها چطور چنین چیزی را ساخته‌اند؟”

تماشای شهر از بالای برج خلیفه دبی

برج خلیفه دارای دو عرشه رصدخانه است، یکی در طبقه 125 و دیگری در طبقه 148. بسته به انتخاب خود، می‌توانید از منظره پانورامایی که از اطراف ارائه می‌دهد؛ لذت ببرید.

بخوانید: ارزان ترین راه سفر به دبی

برج خلیفه در بالا

به عرشه‌های رصدخانه پایینی که در طبقات 124 و 125 قرار دارند؛ بروید. پنجره‌های کف تا سقف که به سبک مشربیه سنتی عربی تزئین شده‌اند که در نوع خود خیلی جالب و دیدنی هستند؛ چراکه منظره‌ای خیره کننده از شهر را به نمایش می‌گذارند.

می‌توانید از تلسکوپ‌های متعدد موجود در عرشه برای مشاهده مکان‌های دیدنی مختلف شهر استفاده کنید و به چشم خود ببینید که از یک بیابان چه چیزی بیرون زده است. در کنار این دوربین ‌های صفحه لمسی، عرشه دید در فضای باز نمای پانورامای 360 درجه از شهر را در جلوی چشمتان می‌گذارد؛ البته اگر دل و جراتش را دارید!

بخوانید: دریاچه عشق دبی

برج خلیفه در بالای آسمان

برج خلیفه

در بیش از 20 طبقه بالاتر، به عرشه بالایی دسترسی خواهید داشت، منظور ما تا طبقه 148 است. در اینجا، تجربه‌ای را خواهید داشت که در عمرتان حتی تصورش را هم نمی‌کردید و با خودتان می‌گویید ساخت چنین ساختمان بلندی چگطوری امکان‌پذیر است.  

با بلیط برج خلیفه دبی در بالای آسمان، از یک تور شخصی با راهنما لذت خواهید برد. جایی که جهان را در زیر پاهایتان احساس خواهید کرد. واقعا شگفت انگیز و باورنکردنی است.

بهترین زمان برای بازدید از برج خلیفه

دبی روی کمربند بیابانی قرار دارد. بنابراین جای تعجب نیست که در تمام طول سال اینجا گرم است. ماه‌های زمستانی از نوامبر تا آوریل دماهای ملایمی هستند که زمان خوبی برای بیرون رفتن و تجربه برج خلیفه است.با این حال، دبی برخی از صاف‌ترین آسمان‌ها را در طول ماه‌های تابستان دارد. اینکه بلیط هواپیما دبی را چه زمانی رزرو کنید؛ بستگی به شما دارد!

برای تماشای طلوع زیبای خورشید و دوری از شلوغی، صبح زود بهترین زمان است. پس از ان خودتان را به یک صبحانه مفصل در رستوران‌های برج خلیفه دعوت کنید و روزتان را پر انرژی آغاز کنید.

بخوانید: موزه آینده دبی

با ما وارد برج خلیفه دبی شوید!

از سوار شدن بر سریع‌ترین آسانسور جهان تا تماشای منظره بی‌نظیر خط افق دبی، بازدید از برج خلیفه دبی مملو از تجربیات منحصربه‌فرد است. برای توضیح دقیق آنچه می توانید از بازدید خود از بلندترین ساختمان جهان انتظار داشته باشید، باید بگویم:

ورود به برج خلیفه

اگر بلیط At the Top دارید، می‌توانید از طبقه پایین همکف دبی مال به برج خلیفه دسترسی داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ایمیل تأیید خود را در پیشخوان واقع در ورودی At The Top نشان دهید. پس از رسیدن به مقصد، معرفی مختصری از برج خلیفه و نحوه ساخت آن به شما ارائه داده می‌شود تا بیشتر با این شگفتی آشنا شوید. با توجه به نوع بلیط شما نیز احتمالا با قهوه و خرما عربی پذیرایی می‌شوید.

نوبت به سریعترین آسانسور جهان می‌رسد

سپس به سمت سریع‌ترین آسانسور جهان اسکورت خواهید شد. ببینم شما چند وقت یکبار با سرعت 10 متر در ثانیه سفر می کنید؟! فقط یک دقیقه طول می‌کشد تا در 124 طبقه را بالا بروید؛ واقعا بی‌نظیر است.

بخوانید: ویلای اسب دریایی شناور دبی

در طبقه 124 چه می‌گذرد؟

برج خلیفه

طبقه 124 دارای عرشه‌های رصد داخلی و خارجی است که منظره‌ای تماشایی از خط افق دبی را به نمایش می‌گذارند. تصمیم با شماست که چقدر شجاع و نترس هستید. در فضای باز به سراغ تلسکوپ الکترونیکی بروید و مناظر خارق‌العاده‌ای را با جزئیات ریز تماشا کنید. اگر هم می‌خواهید چند سوغاتی برای دوستان و خانواده به خانه بیاورید، می‌توانید از فروشگاه هدیه در این طبقه کمی خرید کنید؛ سوغات معروف دبی را می‌شناسید!

نظرتان درباره طبقه 125 چیست؟

طبقه 125 دارای وسیع‌ترین عرشه برای دیدن شهر دبی و منظره 360 درجه از آن است. تلسکوپ چشم فالکون به شما این امکان را می‌دهد تا جاذبه‌های دبی را از نگاهی جدید ان هم با جزئیات هر چه تمام تماشا کنید. خیلی جالب و هیجا‌ن انگیز است! در این طبقه همچنین، سفیران مهمان از شما استقبال می‌کنند و نکات جالبی در مورد شهر به شما خواهند گفت. فراموش نکنید از جایگاه ویزه عکاسی در این طبقه استفاده کنید و بازدید از برج خلیفه دبی را برای همیشه ماندگار نمایید.

بخوانید: عمیق ترین استخر جهان در دبی

طبقه 148اما چیز دیگری است !؟

اگر بلیط برج خلیفه در تاپ اسکای را خریداری کرده باشید، به طبقه 148 که بالاترین سکوی تماشای جهان را در خود جای داده است، خواهید رفت. پس از لذت بردن از نوشیدنی‌ها و پذیرایی کامل، می‌توانید جهان را از ارتفاع سرسام آور 555 متری تماشا کنید. جدا از کابین جادار که تماما از پنجره ساخته شده است، یک منطقه دید در فضای باز وجود دارد که از آنجا می‌توانید از مناظر اقیانوس هم لذت ببرید.

نظرتان درباره تور دبی چیست؟

رکوردهای جهانی برج خلیفه

با بیش از 828 متر (2716.5 فوت) و بیش از 160 طبقه، رکوردهای زیر را دارد:

  • بلندترین ساختمان جهان
  • بلندترین سازه مستقل جهان
  • بالاترین طبقه اشغال شده در جهان
  • مرتفع ترین سکوی دید در فضای باز در جهان
  • آسانسور با طولانی ترین مسافت سفر در جهان
  • بلندترین آسانسور خدماتی در جهان

رستوران‌های برج خلیفه دبی

دو تا از رستوران‌های باحال و زیبای برج خلیفه دبی با منظره باورنکردنی عبارتند از:

رستوران اتمسفر

برج خلیفه

این رستوران و سالن استراحت لوکس که در سطح 122 واقع شده است، شگفتی‌های خوشمزه و زیبایی از غذا و غذا خوردن را بر روی میز شما می‌گذارد. غذاهای لذیذ را با مناظر خیره کننده ترکیب کنید و تجربه‌ای بی نظیر را برای خود رقم بزنید. از منوی بلند بالای این رستوران هر نوع غذای بین الملی را که هوس کرده‌اید؛ انتخاب کنید.

  • قیمت دو نفره: 750 درهم
  • ساعات کاری: 7:00 صبح تا 12:00 نیمه شب

بخوانید: بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا در دبی

رستوران آرمانی

این رستوران ممتاز که در سطح لابی قرار دارد، هم به شما یک وعده غذایی کامل و هم فینگر فودهای خوشمزه‌ای ارائه می‌دهد که مزه آن را هیچ وقت فراموش نمی‌کنید. با داشتن غذاهای ایتالیایی و جهانی و البته نوشیدن‌های متنوع، هر کسی که بر روی میز این رستوران نشسته پشیمان نشده است. در نهایت باید بگوییم که این رستوران شیک با موقعیت استراتژیکی که دارد، چشم‌انداز زیبایی از فواره دبی را در مقابلتان می‌گذارد و تجربه استراحت و غذاخوردن را لذت بخش می‌کند.

  • قیمت برای دو نفر: 600 درهم
  • ساعات کاری: 8:00 صبح تا 2:00 بامداد

دسترسی به برج خلیفه دبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: ایستگاه مترو برج خلیفه (خط قرمز)

نزدیکترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس دبی مال

آدرس: بلوار شیخ محمد بن راشد 1

جاذبه های نزدیک به برج خلیفه دبی

از این فرصت استفاده کنید و سری هم به جاهای دیدنی اطراف بزنید:

دبی مال

دبی مال

مرکز خرید دبی مال که در کنار برج خلیفه قرار دارد، یکی از بزرگترین مقاصد خرید در جهان است. مساحتی بالغ بر 1 میلیون متر مربع که بیش از 1200 فروشگاه را در خود جای داده است. دبی مال که با یک پیست یخ به اندازه المپیک و یک فودکورت غول پیکر کامل شده است، قطعا ارزش بازدید را دارد. برای اطلاع بیشتر به مقاله دبی مال مراجعه کنید.

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب که در دبی مال واقع شده است، یکی از بزرگترین آکواریوم‌های معلق در جهان است. مخزن 10 میلیون لیتری آکواریوم دبی حیوانات آبزی از بیش از 140 گونه را در خود جای داده است. به غیر از سفر به دنیای زیر آب، می توانید در کنار آنها غواصی کنید و از نزدیک لمس‌شان کنید.

فواره دبی

فواره دبی که در برج لایت قرار دارد، موسیقی تماشایی، نور و نمایش آب را در معرض نمایش می‌گذارد. این نمایش هر 30 دقیقه یکبار از ساعت 18 به بعد اجرا می‌شود. تماشای نوسان آب به آهنگ‌های محبوبی مانند تریلر مایکل جکسون تجربه ای است که نباید از دست داد.

برج خلیفه – نکات، قوانین و مقررات

  • پیشخوان فروش بلیط «At the Top» در طبقه پایین همکف دبی مال قرار دارد. اگر بلیط های خود را به صورت آنلاین خریداری کرده اید، برای تحویل سریع و آسان، به سادگی آنها را در تلفن هوشمند خود در پیشخوان تماس نمایش دهید.
  • هنگام خرید آنلاین بلیط برج خلیفه، می‌توانید بلیط‌های خود را تا 48 ساعت قبل از تاریخ رزرو کنسل کنید تا وجه کامل بازپرداخت شود.
  • کودکان زیر 4 سال نیازی به بلیط ندارند. کودکان 4 تا 12 ساله دارای قیمت ویژه کودک هستند. هزینه تمام افراد بالای 12 سال محاسبه می شود.
  • داخل چمدان بزرگ ممنوع است. با این حال، می‌توانید آنها را در قسمت امن چمدان واقع در نزدیکی ورودی بررسی کنید.
  • اگر مشتاق تماشای غروب آفتاب هستید، یک بلیط روز هفته تهیه کنید زیرا آخر هفته‌ها همیشه افراد زیادی برای دیدن این صحنه بلیط رزرو می‌کنند.
  • در صورت امکان در یک صبح مه آلود از برج خلیفه دیدن کنید. وقتی لایه ضخیمی از مه بر فراز شهر دبی می‌نشیند، به نظر می‌رسد که بالای ابرها ایستاده‌اید.
  • می‌توانید اپلیکیشن رسمی برج خلیفه «در بالا» را دانلود کنید، جایی که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا خواهید کرد.
برج خلیفه دبی

هنوز تمام نشده….

  • اگر در ماه‌های شلوغ (مهر – مارس) به دبی سفر می‌کنید، حتماً بلیط برج خلیفه را حداقل از 3 تا 4 هفته قبل به صورت آنلاین رزرو کنید. بلیط‌ها خیلی سریع فروخته می‌شوند! حتی اگر در فصل خارج از فصل مسافرت می‌کنید، توصیه می شود حداقل 2 تا 3 روز قبل بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.
  • قبل از اینکه تاریخ و زمان بلیط برج خلیفه را انتخاب کنید، حتماً پیش بینی آب و هوا را برای روزی که قصد بازدید از آن را دارید بررسی کنید. آب و هوای بد مانند باران، مه و مه می تواند به شدت منظره از بالا را خراب کند.
  • مطمئن شوید که نمایش فواره‌ای را که درست زیر برج خلیفه برگزار می‌شود تماشا کنید. نمایش فواره‌ها از ساعت 6 بعد از ظهر شروع می‌شود و تا ساعت 11 شب ادامه دارد و نمایش‌ها هر 30 دقیقه یکبار شروع می‌شوند. می‌توانید نمایش را از عرشه‌های مشاهده تماشا کنید – یک نقطه دید کاملاً جادویی.
  • اطمینان حاصل کنید که 15 دقیقه قبل از زمان پذیرش خود وارد شوید. این به شما زمان می‌دهد تا یک بررسی امنیتی مسالمت‌آمیز و سایر دردسرهای لحظه آخری داشته باشید.
  • غذا و نوشیدنی در بالا مجاز نیست، بنابراین مطمئن شوید که هیچ چیزی همراه خود ندارید.

بخوانید: کارهای ممنوعه در دبی

اطلاعات ضروری برای بازدید از برج خلیفه

مدت زمان پیشنهادی: 2.5 ساعت

بهترین زمان برای بازدید: اوایل صبح یا عصر

 باید ببینید: سطح 125 عرشه دید در فضای باز.

بلیط ورودی برج خلیفه: 162 درهم به بعد

کجا غذا بخوریم: رستوران اتمسفر

با رزرو هتل دبی از سه کلیک، سفری راحت را آغاز کنید.

حرف آخر

هر وقت به رزرو بلیط هواپیما تهران دبی فکر می‌کنیم، برج خلیفه معروف به ذهنمان می‌رسد. برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان است. این ساختمان اغلب به عنوان جواهر تاج دبی در نظر گرفته می‌شود و با امکانات و تجملی که دارد؛ قطعا ارزش دیدن را خواهد داشت.

اگر قصد بازدید از برج خلیفه را دارید و مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؛ این مقاله مختص شماست.

سوالات متداول

آیا باید بلیط های برج خلیفه را از قبل رزرو کنید؟

لازم نیست بلیط‌های برج خلیفه دبی را از قبل رزرو کنید. با این حال، به شدت توصیه می‌شود که این کار را انجام دهید زیرا بلیط‌ها سریعا به پایان می‌رسد. به غیر از این، در صورت رزرو آنلاین، ممکن است تخفیف‌های جذابی نیز پیدا کنید.

آیا می توانم با بلیط At The Top خود از طبقه 148 دیدن کنم؟

این بلیط فقط به شما امکان دسترسی به طبقات 124 و 125 را می‌دهد. اگر مایل به بازدید از طبقه 148 هستید، باید بلیط At The Top Sky را خریداری کنید.

آیا می‌توان به بالاترین طبقه برج خلیفه رفت؟

نه، بالاترین طبقه برای عموم قابل دسترسی نیست. بازدیدکنندگان فقط می‌توانند تا طبقه 148 بروند.

نظرات کاربران