Buy Dubai Frame tickets

قاب دبی تجربه ای خاص از گذشته، حال و آینده دبی

قاب دبی یا همان دبی فریم یکی از جاذبه‌های واقعا جالب و جذاب این شهر است. این اثر فوق‌العاده درهای خود را در ژانویه 2018 به روی عموم باز کرد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی دبی و امارات تبدیل شد. اگر به دنبال راهی سرگرم‌کننده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود در دبی هستید و قبلاً به اینجا نرفته‌اید، بازدید از دبی فریم قطعاً حال و هوایتان را عوض می‌کند. تماشای منظره‌ای متفاوت از شهر، راه رفتن روی مسیر شیشه‌ای، سفر به دنیای مدرن در موزه این مجموعه و بسیاری تجربه دیگر در انتظار شماست! 

رزرو تور دبی

اگر به دنبال اطلاعاتی درباره فعالیت‌ها، ساعات کاری و قیمت بلیط این جاذبه نمادین در دبی به اینجا آمده‌اید، در جای درستی قرار دارید. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این سازه باشکوه بیندازیم.

با خرید بلیط هواپیما دبی از تهران و سایر شهرها، بازدید از این جاذبه منحصربه‌فرد و جذاب را از دست ندهید.

قاب دبی، بزرگترین قاب عکس زمین!

قاب دبی یا فریم دبی

دبی فریم یک جاذبه نمادین در دبی است که 150 متر ارتفاع و 93 متر عرض دارد. این ارتفاع 492 فوتی قاب دبی آن را به یکی از بهترین نقاط دیدنی شهر با مناظر خیره‌کننده دبی قدیم و جدید تبدیل کرده است. قدیم به این لحاظ که از طبق آخر این مجموعه می‌توانید مناطق تاریخی شهر مانند دیره، الکرامه و ام حراره را از بالا تماشا کنید. 

این قاب با 15000 متر مربع روکش طلا که طرح حلقه به کار رفته در لوگوی اکسپو 2020 دبی را در خود جای داده است، بزرگ‌ترین قاب عکس روی کره زمین است و رکورد بزرگ‌ترین قاب را در جهان دارد. جالب است بدانید که زمانی افتتاح آن در همان سال اول بیش از 1 میلیون بازدید کننده از آن دیدن کردند. کلا جاذبه‌ای متفاوت و جدید است که همانند آن در جهان وجود ندارد. 

این قاب با استفاده از 9900 متر مکعب بتن مسلح، 2000 تن فولاد و 2900 متر مربع شیشه لمینت ساخته شده و آن را به یک شاهکار معماری تبدیل کرده است. امروزه قاب دبی یک نقطه عطف فرهنگی در امارات است.

این قاب نمادین در دبی توسط فرناندو دونیس طراحی شده است. او این طرح را به جایزه بین‌المللی آسانسور ThyssenKrupp ارسال کرده بود و در بین 926 پیشنهاد در مسابقه برنده شد. 

بخوانید: اسکله ابرا دبی

بیایید از قاب دبی دیدن کنیم!

هنگام بازدید از قاب دبی، احساس می‌کنید که وارد ماشین زمان شده‌اید. فریم شما را به سفری در سه دوره زمانی در امارات می‌برد: گذشته، حال و آینده. بیایید نگاهی دقیق‌تر به سه قسمتی که می‌توانید در دبی فریم ببینید بیندازیم.

گذشته؛ گالری قدیمی دبی

فریم دبی یا قاب دبی

سفر شما در نیم طبقه آغاز می‌شود، جایی که شما را در یک تور باحال، به یک نمایشگاه چند رسانه‌ای می‌برند که دارای طرح‌های سه بعدی و جلوه‌های ویژه است تا تجربه‌ای چندحسی از دبی قدیم را برای شما فراهم کند. شما می‌توانید تمام عناصر سنت‌ها، تاریخ و میراث اماراتی و اینکه چگونه این شهر به سرعت از یک دهکده ماهیگیری محقر به یکی از مجلل‌ترین و شهری‌ترین مقاصد در جهان تبدیل شده است را مشاهده کنید.

با بهترین تور دبی از سه کلیک، سفری خارق العاده را شروع کنید.

دبی کنونی؛ مناظر بی وقفه از دبی قدیم و جدید

پس از گشت‌و‌گذار در دبی قدیم، سوار آسانسور سریع السیر خواهید شد، که تنها 47 ثانیه طول می‌کشد تا به عرشه آسمان، که نماینده دبی کنونی است، برسید. در اینجا شما می‌توانید یک منظره 360 درجه بدون وقفه از هر دو زمان شهر را تجربه کنید، دبی قدیم که در آن تمام مناطق مسکونی در دبی قدیم را خواهید دید. در سمت نیو دبی یا همان دبی جدید نیز که مناظری از آسمان‌خراش‌های برجسته برج خلیفه در مرکز شهر و آپارتمان‌ها در خلیج بیزنس دارد را تماشا خواهید کرد. 

در کنار این مناظر قاب دبی، یک کار هیجان‎‌انگیز دیگر نیز می‌توانید انجام دهید، البته اگر دل و جراتش را دارید و آن هم راه رفتن روی کف شیشه‌ای شفاف معروف قاب دبی است. هیجان و ترس این لحظه را هیچ‌وقت فراموش نخواهید کرد، فقط فراموش نکنید که با یک سلفی و عکس آن را ثبت کنید.

بخوانید: فراری پارک دبی

گالری آینده دبی

قاب دبی یا فریم دبی

هنگامی که تور خود را در عرشه آسمان کامل کردید، به طبقه نیم طبقه بازگردانده می‌شوید، جایی که می‌توانید از یک تونلی که درون آن از نورهای ویژه و جلوه‌های صوتی استفاده می‌شود، عبور خواهید کرد. این تجربه حس و حالی از 50 سال آینده دبی را به شما می‌دهد. 

در اینجا، می‌توانید از طریق نمایشگاه‌های سمعی و بصری و نمایش‌های تعاملی، ببینید که این شهر در پنج دهه آینده چه چیزی را ارائه می‌کند. این تونل به عنوان یک ماشین زمان شما را به آینده دبی می‌برد و یک توهم آینده نگرانه از اینکه شهر در سال 2050 چگونه خواهد بود ایجاد می‌کند. از تصویری دیدنی از آینده با جلوه‌های بصری و شنیداری لذت ببرید تا تجربه را هیجان‌انگیزتر کنید! 

بخوانید: پارک AYA Universe دبی

حقایقی جالب از قاب دبی 

  • در سال 2018 راه اندازی شد.
  • قاب این بنا 150 متر ارتفاع و 95 متر عرض دارد.
  • به عنوان پل بین شهر قدیمی دبی و شهر جدید دبی عمل می‌کند.
  • هزینه ساخت این پروژه 160 میلیون درهم بوده است.
  • نمای 360 درجه از کل شهر را فراهم می‌کند.
  • فقط 200 نفر ظرفیت دارد.
  • یک آسانسور تنها در 75 ثانیه بازدیدکنندگان را به عرشه آسمان در ارتفاع 48 طبقه می‌برد.

ساعات کاری قاب دبی

فریم دبی

ساعات کار قاب دبی همه روزه از 09:00 صبح تا 09:00 شب است.

بهترین زمان برای بازدید از The Frame در طول روز است، چون می‌ توانید به وضوح درخشش شهر را ببینید. اگر قصد دارید تا در ساعات بعدازظهر بازدید کنید، هنگام غروب آفتاب بروید زیرا مناظر فوق‌ العاده‌ای از غروب خورشید را از عرشه رصد 360 درجه مشاهده خواهید کرد.

توجه: زمان بندی قاب دبی می‌تواند در ماه رمضان متفاوت باشد.

بخوانید: لیست 20 تا از بهترین موزه های دبی برای تماشا!

بلیط قاب دبی چقدر است؟

  • قیمت بلیط دبی فریم برای بزرگسالان 50 درهم و برای کودکان 3 تا 12 سال 20 درهم است.
  • کودکان زیر سه سال و افراد دارای معلولیت با 2 همراه، واجد شرایط دریافت بلیط ورودی رایگان دبی فریم هستند.
  • قیمت بلیط قاب دبی همچنین به شما امکان دسترسی رایگان به پارک زبیل را می‌دهد.

نکته: قیمت بلیط دبی فریم در برنامه‌هایی مانند Groupon و Cobone ممکن است ارزان‌تر باشد.

نکاتی که قبل از خرید بلیط دبی فریم باید بدانید

قاب دبی یا فریم دبی
  • داخل قاب دبی سیگار کشیدن ممنوع است.
  • شما نباید به نرده تکیه دهید یا از آن بالا بروید.
  • تقریباً هیچ غذا یا نوشیدنی در داخل سالن مجاز نیست.
  • قاب دبی به حیوانات خانگی اجازه ورود نمی‌دهد.
  • شما نمی‌توانید با خودتان چمدان به باغ بیاورید و باید کیف‌ها و کالسکه‌های بزرگ را در پیشخوان دروازه 4 بگذارید.
  • در هنگام بازدید باید طوری لباس بپوشید که نشان دهنده احترام به محیط شهروندی دبی باشد.
  • ویلچر و کالسکه کوچک هر دو می‌توانند به این مکان بروند.
  • شما نمی‌توانید وسایل نمایشگاه را لمس کنید.

بخوانید: راهنمای جامع حمل و نقل در دبی در سال 2023

قاب دبی کجاست و چگونه برویم؟ 

فریم در دروازه 4 با نام Stargate در پارک زعبیل واقع شده است که تنها 10-15 دقیقه پیاده از آپارتمان‌ها در Karama فاصله دارد.

برای بازدیدکنندگانی که با ماشین شخصی سفر خواهند کرد، پارکینگ زیادی در پارک زبیل وجود دارد و اگر قصد استفاده از مترو را دارید، کافیست در ایستگاه مترو الجفیلیه در خط قرمز پیاده شوید و به سمت پارک زبیل بروید. از آنجایی که فریم در یکی از محبوب‌ترین پارک‌های دبی قرار دارد، استفاده از تاکسی نیز به راحتی امکان‌پذیر است.

اگر از ایستگاه اتوبوس الغبیبه می‌آیید، بهترین راه برای رسیدن به دبی فریم سوار شدن بر اتوبوس شماره 29 است.

جاذبه های گردشگری نزدیک قاب دبی

  1. پارک زعبیل (Zabeel Park): یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های دبی که مکانی عالی برای پیک‌نیک، قایق‌رانی و لذت بردن از فضای سبز است.
  2. موزه دبی (Dubai Museum): واقع در قلعه الفهیدی، این موزه تاریخ و سنت‌های منطقه را به نمایش می‌گذارد و فاصله چندانی با قاب دبی ندارد.
  3. مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Center): یکی از اولین ناطق‌های آسمان‌خراش در دبی که میزبان نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی است.
  4. منطقه مالی دبی (DIFC): منطقه‌ای پرجنب و جوش با گالری‌های هنری، رستوران‌ها و کافه‌های شیک.
  5. برج خلیفه و دبی مال (Burj Khalifa and Dubai Mall): فاصله نسبتا کمی با قاب دبی دارند و می‌توانید از بلندترین برج جهان و یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان بازدید کنید.
  6. کریک دبی (Dubai Creek): برای تجربه‌ای متفاوت، می‌توانید به کریک دبی سفر کنید و از سواری با قایق‌های سنتی لذت ببرید.

 رزرو هتل های 3 تا 5 ستاره دبی تنها با سه کلیک!

حرف آخر

قاب دبی یک مقصد برجسته در امارات و یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری دبی است. این یک تجربه عالی برای انجام با دوستان و خانواده، همچنین تماشای انتقال امارات از گذشته به آینده و در نهایت بازدید از یک شاهکار معماری است. فقط به خاطر داشته باشید که هنگام ورود به Frame یک بررسی امنیتی وجود خواهد داشت، بنابراین از همراه داشتن کوله‌پشتی بزرگ خودداری کنید تا مطمئن شوید که تجربه بدون دردسر خواهید داشت. البته، دوربین خود را فراموش نکنید زیرا قرار است مناظر شگفت‌انگیزی را از فریم دبی ببینید.

سوالات متداول

قاب دبی چیست و کجا قرار دارد؟

قاب دبی (Dubai Frame) یک بنای تاریخی و نمادین است که در پارک زعبیل دبی قرار دارد و به شکل یک قاب عکس طراحی شده است.

داخل فریم دبی چیست؟

جاذبه‌های زیادی مانند تونل گرداب، موزه در سطح میانی، اسکای واک شیشه‌ای، کافه تریا و 360 دی وجود دارد.

کدام ایستگاه مترو نزدیک دبی فریم است؟

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، ایستگاه الجفیلیه در خط قرمز است که چند دقیقه پیاده تا این بنای تاریخی فاصله دارد.

بازدید از قاب دبی چه تجربه‌هایی را برای گردشگران به همراه دارد؟

بازدیدکنندگان می‌توانند از پله‌های شیشه‌ای، نمایشگاه‌های تعاملی و سایر تجهیزات فناورانه در قاب دبی لذت ببرند که تاریخ و فرهنگ دبی را به نمایش می‌گذارد.

نظرات کاربران