Zabeel Park, Dubai
20 مرداد 1402
دبی

پارک زعبیل دبی در سال 2023 منتظر شماست

پارک زعبیل دبی یکی از عالی‌ترین و متفاوت‌ترین پارک‌های این شهر است. در واقع این پارک یک فضای سبز مبتنی بر فناوری با مساحتی چشمگیر به اندازه 45 زمین فوتبال است. بنابراین می‌توانید حدس بزنید که چه جاذبه‌های زیادی در انتظار شما خواهد بود. 

رزرو تور دبی

به عبارتی دیگر، پارک زعبیل را به سه منطقه تقسیم کرده‌اند: منطقه انرژی جایگزین، منطقه ارتباطات و منطقه تکنو. هر کدام نیز جذابیت‌های خاص خود را دارند که در ادامه معرفی خواهیم کرد. خودتان را آماده کنید تا یک روز فوق‌العاده در این پارک با یکدیگر داشته باشیم.

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید !

چه کارهایی در پارک زعبیل دبی انجام دهید

Zabeel Park, Dubai

پارک زعبیل دبی دور از شلوغی شهر قرار گرفته و برای هر سلیقه‌ای هم تفریح و سرگرمی‌های متنوع ارائه می‌دهد. این‌طور بگوییم که در این پارک چه عاشق طبیعت و آرامش باشید، چه به دنبال ورزش‎های هیجانی بگردید، همیشه چیزی هست که شما را راضی نگه دارد. مسلما فضایی که با هزاران درخت از ۱۴ گونه مختلف تزئین شده و نهایت امکانات را در خود جای داده است، روز بی‌نظیری را برای شما خلق خواهد کرد. پس اگر به دنبال خاطره‌سازی در دبی هستید و مدت زیادی هم در شهر نمی‌مانید، فعالیت‌های زیر حتما سفر شما را فراموش‌نشدنی خواهند کرد. 

کودکان را در محوطه بازی غرق دنیای خودشان کنید

کودکان در هر سنی از این منطقه بازی اختصاصی لذت خواهند برد. این محوطه بازی دارای مسیرهای متنوع، سرسره و موارد دیگر است. سرگرمی‌هایی کاملا به شکلی متفاوت‌تر از آنچه تابحال دیده‌اید. مطمئن باشید که بردن بچه‌ها به این پارک برای شرکت در برخی فعالیت‌های چالش‌برانگیز فیزیکی، راه خوبی برای بازی کردن و خلاقیت آن‌ها در فضای باز است.

پیاده‌روهای سرسبز و فضای باز این پارک خیلی دیدنی هستند

پارک زعبیل یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های دبی است، بنابراین انتظار یک فضای سبز بسیار بزرگ و پیاده‌روهای طولانی و متنوع را داشته باشید. البته زیاد بودن این مسیرها احتمالا شما را با کمی چالش روبرو خواهد کرد. پس بازدید خود را از ورودی اصلی شروع کنید. در امتداد گذرگاه‌های پوشیده از درخت نخل قدم بزنید و در حالی که فرزندانتان در زمین بازی ماجراجویی بازی می‌کنند، روی چمن‌ها استراحت کنید.

اگر هم اهل دویدن و ورزش‌های دیگر هستید، بهتر است در مسیری که از مناطق A و B می‌گذرد، دویدن را شروع کنید. 

پارک دایناسورها شما را به یک ماجراجویی جذاب می‌برد

Dubai Dinosaur Park

پارک دایناسورها یکی دیگر از بخش‌های پرطرفدار است که در آن مدل‌های عظیمی از دایناسورها به نمایش گذاشته می‌شوند. در این منطقه شما می‌توانید با این موجودات غول‎‌پیکر و سیر زندگی آن‌ها آشنا شوید و حتی به موزه‌ی دایناسورها بروید و استخوان‌های بزرگ آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. 

این قسمت از پارک به معنای واقعی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان جذاب و مهیج خواهد بود. فقط از دایناسوری که دور پارک حرکت می‌کند، نترسید! 

درخشش باغ دبی شما را به وجد می‌آورد

دبی گاردن گلو بی‌نظیرتر از آنچه است که حتی تصورش را می‌کنید. فضایی نورانی که همه چیز از چراغ ساخته شده و همانند آن در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود. در اینجا شاهد مجسمه‌ها، مکان‌های معروف و جاذبه‌های فصلی خواهید بود که همگی با چراغ ایجاد شده‌اند و فضایی رویایی را به وجود آورده‌اند. فقط حواستان باشد که پارک گاردن گلو در ماه‌های سردتر زمانی که خانواده‌ها به این جاذبه می‌روند، زنده می‌شود.

ورودی: 70 درهم برای هر نفر (برای باغ گلو و پارک دایناسور)

قاب دبی؛ جذابیتی جدید که از گذشته تا به امروز شهر را به نمایش می‌گذارد

Dubai frame

قاب دبی یا همان فریم دبی یکی از جاذبه‌های نمادین و بزرگ شهر است. از ابعاد آن که بخواهیم بگوییم، چیزی در حدود 150 متر ارتفاع و 93 متر عرض دارد. یعنی در هر کجای دبی باشید این سازه‌ی عظیم را که بزرگترین قاب عکس جهان به حساب می‌آید را خواهید دید. در درون قاب دبی، شما سه دوره از این شهر را که گذشته، حال و آینده است را می‌بینید که در قالب موزه، فیلم و تصاویر به نمایش گذاشته شده‌اند. 

ورودی: AED 50 برای بزرگسالان و AED 20 برای کودکان. بچه های زیر سه سال و افراد معلول و 2 همراه می‌توانند به صورت رایگان وارد ‌شوند.

قطارهای توریستی و دوچرخه را امتحان کنید

پارک زعبیل دبی بسیار بزرگ است و کارهای زیادی برای انجام و کاوش دارد. اگر نمی‌توانید کل پارک را طی کنید، قطار توریستی راه خوبی برای دور زدن از یک گوشه پارک به دیگری است. اگر هم به قطار علاقه‌ای ندارید، یک دوچرخه کرایه کنید و از دور زدن در اطراف لذت ببرید. 

در پارک زعبیل قایقرانی کنید

Dubai Zabeel Boating Park

به قایقرانی علاقه دارید؟ در منطقه B پارک زعبیل دبی یک دریاچه وجود دارد که فضای خوبی برای قایقرانی را ایجاد کرده است. 

درست است که ابعاد این دریاچه زیاد نیست، اما با وجود فضای سرسبز و محیط بی‌سر و صدای اطراف، قایقرانی می‌تواند یک تفریح آرام و ماجراجویی راحت باشد. قایق‌ها در ظرفیت دو نفر و برای مدت 20 دقیقه چیزی در حدود 40 درهم اجاره داده می‌شوند. 

زمین کریکت بهترین راه برای بازی با دوستانتان خواهد بود

در پارک زعبیل دبی یکی از بهترین زمین‌های کریکت شهر قرار گرفته است. این مکان در آخر هفته‌ها بسیار شلوغ می‌شود و جمع‌های دوستانه زیادی برای بازی و رقابت با یکدیگر دور هم جمع می‌شوند. این بهترین فرصت برای به چالش کشیدن مهارت‌های خودتان در پرتاب توپ و کسب امتیاز خواهد بود. 

مکانی عالی برای یک کباب خانوادگی

هیچ چیز بهتر از کباب خانوادگی در پارک زعبیل دبی نیست. این پارک دارای امکانات کامل رفاهی برای برگزاری یک پیک‌نیک دوست‌داشتنی و یک باربیکیو است. مناطق مخصوص تعبیه شده تا بتوانید به راحتی بنشینید و از بودن در کنار یکدیگر لذت ببرید. اگر آخر هفته به این مکان بروید، متوجه تعداد زیاد خانواده‌ها خواهید شد که باعث شده تا زعبیل به یک مکان محبوب برای آن‌ها تبدیل شود. 

مناسبت های پارک زعبیل دبی

Zabeel Park, Dubai

این پارک به عنوان محلی برای رویدادهای مختلف در طول سال استفاده می‌شود. برخی از رویدادهای قابل توجه زعبیل پارک دبی برنامه‌های زنده موسیقی (کنسرت‌ها)، نمایش‌های هنری‌، درام و هنرهای نمایشی در آمفی تئاتر و رویداد Glay Garden Dubai است که در ماه‌های خنک‌تر برگزار می‌شوند و از اکتبر امسال نیز آغاز خواهند شد.

هتل های اطراف پارک زعبیل دبی

گزینه‌های زیادی در اطراف پارک زعبیل دبی وجود دارد که می‌توانید با اقامت در آن‌ها به راحتی به امکانات و تفریحات این پارک دسترسی داشته باشید. این هتل‌ها عبارت‌اند از: 

رستوران های اطراف پارک زعبیل دبی

Sky5

قدم زدن و تفریح در پارک زعبیل قطعا شما را خسته و گرسنه خواهد کرد. پس خودتان را به یکی از رستوران‌های اطراف برسانید و انرژی از دست رفته‌تان را با یک وعده ‌غذایی خوشمزه برگردانید. این رستوران‌ها شامل: 

  • رستوران Sky5 واقع شده در طبقه چهلم هتل The H Duba
  • رستوران Seafood Brunch واقع شده در شرایتون گرانده
  • فست فود آی برگر زعبیل در نزدیکی پارک

در نهایت باید بگوییم که…

پارک زعبیل دبی همانند دیگر پارک‌هایی که تابحال دیده‌اید نیست، در این مکان فعالیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیبایی وجود دارد که می‌توانید از همه در کنار هم دیدن کنید. پس اگر زمان محدودی برای ماندن در این شهر رویایی را دارید، بد نیست پارک زعبیل را در برنامه خود بگنجانید. 

نظرات کاربران