لیست 20 تا از بهترین موزه های دبی

لیست 20 تا از بهترین موزه های دبی برای تماشا!

بهترین موزه های دبی کدامند؟ در موزه اتحاد با گذشته و فرهنگ امارات متحده عربی آشنا شوید، در موزه توهمات از جادو لذت ببرید و از موزه‌هایی دیدن کنید که بچه‌ها دوست خواهند داشت!

رزرو تور دبی

اگرچه دبی را به عنوان شهر نوظهور و یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان می‌شناسیم، اما ریشه آن و کشور امارات به گذشته طولانی برمی‌گردد که هزاران سال را در بر می‌گیرد. بنابراین در دبی می‌توانید از ده‌ها موزه جالب دیدن کنید که از گذشته این سرزمین یعنی تاجران مروارید باستانی، دزدان دریایی وحشی و کاشفان شجاع می‌گویند. همچنین موزه‌های علم، فناوری و تأسیسات تعاملی مناسب برای کودکان را ببینید. در کل، موزه‌های زیادی هستند که ارزش دیدن را دارند، بگذارید شما را کمی با آن‌ها اشنا کنیم.

بلیط هواپیما دبی را فقط با سه کلیک رزرو کنید!

موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد بدون شک مهم‌ترین موزه تاریخ امارات است و قطعا ارزش بازدید برای درک عمیق فرهنگ این کشور را دارد.

این موزه جالب‌ترین جاذبه خانه اتحادیه است؛ یک اتاق جلسه دایره‌ای واقع در باغ موزه که قانون اساسی فدرال در سال 1971 در اینجا امضا کردند. بنابراین امارات رسماً در اینجا متولد شده است. در کل باید بگوییم که موزه اتحاد دارای 8 غرفه نمایشگاه دائمی است که تاریخ امارات متحده عربی را، از امارات فردی (زمانی که یک کشور مستقل بود) تا مراحلی که منجر به تولد اتحادیه شد، نشان می‌دهد.

بلیط موزه اتحاد

قیمت بلیط‌ها 25 درهم است و می‌توانید بلیط ورودی اولویت خود را به صورت آنلاین و بدون تفاوت قیمت تهیه کنید. بد نیست بدانید که بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند از یک بلیط ترکیبی ارزان قیمت استفاده کنند که به آن‌ها امکان بازدید از موزه اتحاد و موزه آل شینداغا را می‌دهد.

ساعات کاری موزه اتحاد

موزه اتحاد در دبی همه روزه از ساعت 10 صبح تا 17 بعد از ظهر باز است. آخرین پذیرش ساعت 04:00 بعد از ظهر.

حدود 1 یا 2 ساعت برای بازدید وقت بگذارید.

بخوانید: تفریحات رایگان دبی؛ بدون کیف پول خوش بگذرانید!

موزه توهمات دبی

موزه توهمات دبی

در موزه توهمات یکی از جالب‌ترین موزه های دبی، حتی چشمان خود را باور نخواهید کرد! این موزه دارای بیش از 80 تاسیسات باورنکردنی است که برای فریب دادن مغز شما طراحی شده‌اند: اتاق‌هایی وجود دارد که در آن احساس می‌کنید در حال راه رفتن روی سقف هستید یا در برخی دیگر افراد را بزرگ شده یا کوچک شده می‌بینید و غیره.

این موزه با ترفندهای جادویی باورنکردنی که برای هر یک از آن‌ها توضیح علمی کاملی ارائه شده است، بازدیدکنندگان در هر سنی را به وجد خواهد آورد. در این موزه، شما همچنین می‌توانید در نمایش‌های جادویی زنده شرکت کنید و چیزهای جدیدی در مورد توهم گرایی یاد بگیرید. فقط فراموش نکنید که دوربین خود را به همراه داشته باشید و حافظه آن را از قبل خالی کنید، مطمئناً این فرصت را خواهید داشت که عکس‌های واقعاً عجیب و غریب بگیرید!

بلیط موزه توهمات

بلیط موزه توهمات از 65 درهم (برای بزرگسالان) شروع می‌شود، اما می‌توان آن را به صورت آنلاین با قیمت ویژه خریداری کرد.

ساعات کاری موزه توهمات

موزه توهمات در دبی از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و از پنجشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا نیمه شب باز است.

حدود 1 ساعت برای بازدید وقت بگذارید.

بخوانید: راهنمای خرید سوغات دبی: گنجینه‌هایی که نباید در سفرتان از دست بدهید

موزه آل شینداگا دبی

موزه آل شینداگا دبی

این موزه در نزدیکی خانه شیخ سعید آل مکتوم در یکی از کرانه‌های نهر دبی واقع شده است. موزه آل شینداگا داستان این منطقه از شهر را روایت می‌کند، قدیمی‌ترین منطقه، که زمانی مملو از تاجران مروارید و اسانس‌ها از سراسر جهان، در امتداد مسیرهای تجاری بین شرق و اروپا بود.

یکی از جالب‌ترین جاذبه‌ها مربوط به خانه عطر است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در رایحه‌ها و تاریخچه عطرهایی غوطه ور شوند که در طول قرن‌ها برای اقتصاد این گوشه از منطقه بسیار مهم بوده است.

بلیط موزه آل شینداگا دبی

خرید بلیط ترکیبی که امکان بازدید از این موزه و موزه اتحاد را با یک بلیط به شما می‌دهد، مطمئنا ارزشش را دارد.

بخوانید: دهکده جهانی دبی در سال 2024-2023: هر آنچه که باید از تخفیف گرفته تا جاذبه ها بدانید!

موزه بازی های تجربی OliOli دبی

OliOli  از جذاب‌ترین موزه های دبی و یک موزه تعاملی است که مختص بچه‌هاست. در این موزه بچه‌ها با بازی می‌توانند چیزهای زیادی در مورد علم، محیط زیست، فناوری و دنیای اطراف ما بیاموزند.

به عبارتی دیگر، در اینجا کودکان می‌توانند از بین بیش از 40 تجربه متنوع که تخیل، خلاقیت و شهود آن‌ها را تحریک می‌کند، انتخاب کنند و از دنیاهای مختلف لذت ببرند و در عین حال بیاموزند. مطمئن باشید که آن‌ها همراه با خانواده و سایر بچه‌ها از کشف چیزهای جدید لذت خواهند برد.

موزه دبی و قلعه الفهیدی

موزه دبی و قلعه الفهیدی

موزه دبی در قدیمی‌ترین ساختمان دبی، قلعه الفهیدی، در چند قدمی نهر دبی و منطقه تاریخی البستکیه واقع شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ و تاریخ دبی، دیدن سکه‌ها، آداب و رسوم و سلاح‌های باستانی و کشف اینکه یک خانه سنتی قدیمی در داخل چه شکلی است، این موزه ارزش دیدن را دارد.

بخوانید: کامل ترین راهنمای فرودگاه های دبی در سال 2024

موزه مروارید دبی

بهتر است درباره بازرگانان باستانی که قبل از کشف نفت برای اقتصاد و زندگی امارات اهمیت زیادی داشتند، بیشتر بدانیم. در کجا؟ موزه مروارید دبی!

موزه مروارید در مقر NBD امارات واقع شده و ورود به آن رایگان است، اما مسلما باید از طریق بررسی‌های امنیتی بگذرید.

این موزه شامل یک مجموعه خصوصی است که داستان صنعت مروارید را روایت می‌کند. در اینجا می‌توانید مرواریدها، اسناد و مصنوعاتی را ببینید که متعلق به زندگی جویندگان مروارید بوده و توسط سلطان الاویس که یک تاجر مروارید، شاعر و بشردوست ثروتمند از دبی بود، اهدا شده است.

موزه های منطقه تاریخی البستکیه

منطقه تاریخی البستکیه (الفهیدی) در امتداد نهر دبی واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مناطق حفاظت شده در دبی است.

ده‌ها موزه کوچک از موزه های دبی، برای بازدید در اینجا وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود با یک راهنمای محلی از این منطقه دیدن کرده و در یکی از تورهای پیاده‌روی با راهنما شرکت کنید.

برخی از مشهورترین موزه‌ها عبارت‌اند از:

  • موزه قهوه که به سنت‌های محلی باستانی و ترکیب قهوه اختصاص داده شده است.
  • موزه سکه که مجموعه بزرگی از سکه‌های باستانی خاورمیانه را در خود جای داده است.
  • موزه بیت الخنیار، که موزه خنجر نیز نامیده می‌شود و مجموعه‌ای از آثار قدیمی را به نمایش می‌گذارد.

موزه های دیره، شهر قدیمی دبی

موزه های دیره، شهر قدیمی دبی

هیچ بازدیدی از دبی بدون دیدن دیره، محله قدیمی واقع در ساحل نهر دبی در مقابل بر دبی کامل نمی‌شود. امروز این منطقه یک محله پرجنب‌وجوش چندفرهنگی است که بسیاری از مهاجران و کارگران با خانواده‌های خود در آن زندگی می‌کنند، اما هنوز آثاری از گذشته در آن باقی مانده است: بازار طلای معروف، که یکی از مهم‌ترین بازارهای طلا در جهان است، بازار ادویه و برخی دیگر.

بخوانید: تفریحات لاکچری دبی؛ از سواری با فراری تا شنا در بلندترین استخر بی‌انتها !

بیایید تا شما را با موزه‌های این محله بیشتر آشنا کنیم:

جالب‌ترین موزه دیره بدون شک مدرسه الاحمدیه است، موزه‌ای که تاریخچه مدرسه را در خاورمیانه بازگو می‌کند. این مدرسه باستانی که توسط یک تاجر مروارید ثروتمند تأسیس شده است، اکنون به یک موزه تاریخی تبدیل شده که می‌توان به صورت رایگان از آن بازدید کرد.

موزه مدرسه الاحمدیه از قدیمی‌ترین موزه های دبی کلاس‌های درس، حیاط‌ها و محیط‌هایی را که زمانی دروس برگزار می‌شد را دست نخورده حفظ کرده و همین آن را خاص و دیدنی کرده است. از طریق دیوراما می‌توانید ایده‌ای از شکل ظاهری یک مدرسه در این گوشه از جهان در نیم قرن پیش بدست آورید.

این منطقه همچنین ارزش بازدید از موزه نایف را دارد که به عنوان موزه پلیس دبی نیز شناخته می‌شود، اما نباید با سایر موزه‌های مدرن پلیس، مانند موزه‌ای که در آکادمی پلیس دبی، نزدیک برج العرب واقع شده است، اشتباه شود.

در واقع موزه نایف موزه کوچکی است که در قلعه قدیمی دیره قرار گرفته و اولین زندان و اولین مقر پلیس دبی بوده است. این موزه دیدنی، تعدادی اسلحه، یونیفورم و عکس‌هایی را به نمایش می‌گذارد که شما را به گذشته دبی می‌برد. بازدید از این مکان رایگان است.

ادامه داره…

برای کسانی که عاشق هنر و شعر هستند، باید به موزه زنان بیت البنات اشاره کرد که اهمیت زنان در امارات متحده عربی را گرامی می‌دارد و داستان‌هایی از سنت تا مدرنیته را روایت می‌کند. در بیت البنات نیز نمایشگاه‌های متعددی از آثار هنری هنرمندان زن و همچنین اشیایی متعلق به آداب و رسوم محلی برگزار می‌شود.

همچنین موزه شاعر العقایلی، واقع در یک عمارت قدیمی که در سال 1923 ساخته شده است، متعلق به مبارک بن حمد بن مبارک المنعی العقایلی، شاعری متولد عربستان سعودی است که از سال 1875 تا 1954 در دبی زندگی می‌کرد.

شاعر العقایلی به عنوان یکی از برجسته‌ترین شاعران و مشاهیر دبی شناخته می‌شود. در حال حاضر خانه او یک موزه کوچک است که می‌توان به صورت رایگان از آن بازدید کرد. این موزه جالب و دیدنی که اشعار و مصنوعات متعلق به او را به نمایش می‌گذارد، راه خوبی دیگر برای دیدن اینکه زندگی در دبی در گذشته نزدیک چگونه بوده است.

بخوانید: گوشه‌ای از بهشت در دبی: چرا باید منطقه الممزر دبی را ببینید

مجلس غرفات ام الشیف و مسجد جمیرا

مجلس غرفات ام الشیف و مسجد جمیرا

در ادامه مقاله موزه های دبی به یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین مناطق این شهر می‌رسیم. ساحل جمیرا، از نظر فرهنگی نیز یکی از جالب‌ترین مناطق است. در اینجا می‌توانید از موزه اتحاد و همچنین مسجد جمیرا، مهم‌ترین مسجد دبی، بازدید کنید که برای بازدیدکنندگان غیرمسلمان نیز همواره باز است و صحنه‌های بسیار جالبی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ محلی ارائه می‌دهد.

نه چندان دور از آنجا، مجلس غرفات ام الشیف ارزش بازدید را دارد. این کاخ زیبا که در سال 1955 ساخته شد، اقامتگاه تابستانی شیخ رشید بن سعید آل مکتوم بود که برای گرفتن تصمیمات مهم در اینجا با مشاوران خود ملاقات می‌کرد.

امروز مجلس غرفات ام الشیف قابل بازدید است و در آن می‌توانید از نزدیک شاهد ظروف و اثاثیه اصلی آن زمان باشید. همچنین خواهید دید که مجلس سنتی این کشور به چه صورت است؛ اتاقی که در آن شورای حاکم برای بحث و تصمیم‌گیری تشکیل جلسه می‌دهد.

موزه های جالب برای دیدن در سفر یک روزه از دبی

در سفرتان به دبی بد نیست که به شهرهای جالب اطراف، مانند ابوظبی، شارجه یا واحه باستانی العین که دارای برخی از جالب‌ترین موزه های امارات هستند نیز نگاهی بیندازید.

در ادامه موزه های دبی اجازه دهید برخی از موزه های امارات نیز به شما معرفی کنیم:

موزه لوور

موزه لوور ابوظبی یکی از مهم‌ترین موزه‌های امارات است و در یک سفر یک روزه از دبی به راحتی می‌توان از آن بازدید کرد. این موزه حاصل توافقنامه معتبر با موزه لوور پاریس است و برخی از ارزشمندترین آثار مجموعه خود را به نمایش می‌گذارد.

مطمئنا مجموعه‌ای جالب از آثار هنری، از پیش از تاریخ تا هنر معاصر که هنر اسلامی و خاورمیانه را در خود جای داده است؛ قطعا ارزش سفر را دارد.

موزه های شارجه: پایتخت فرهنگی امارات

موزه های شارجه: پایتخت فرهنگی امارات

شارجه مهم‌ترین شهر امارات در گذشته بود و هنوز هم نقش خود را به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور حفظ کرده است. در شارجه نیز همانند موزه های دبی می‌توانید از موزه‌های جالب زیادی مانند موزه تمدن اسلامی یا موزه آل ماهاتا دیدن کنید که یک موزه هوانوردی است و در قدیمی‌ترین فرودگاه امارات قرار دارد.

همچنین موزه خودروهای کلاسیک شارجه که به خودروهای قدیمی اختصاص دارد و موزه دریایی که بهترین موزه برای بازدید برای درک رابطه مردم محلی با دریا و مسیرهای تجاری دریایی است، را می‌توانید از نزدیک ببینید.

ده‌ها موزه در شارجه و اطراف آن وجود دارد که ارزش بازدید را دارند که آن را به مقصد خوبی برای یک سفر یک روزه از دبی تبدیل می‌کنند.

چند نکته مفید برای بازدید از موزه های دبی

برای بازدید از موزه های دبی و مناطق قدیمی آن، از جمله مناطق معروف البستکیه و دیره، ارزش دارد که به یک تور پیاده‌روی با راهنما بپیوندید: راهنمایان محلی پنهان‌ترین جواهرات شهر را به شما نشان می‌دهند و به شما این فرصت را خواهد داد که چیزهای بیشتری در مورد آن کشف کنید؛ فرهنگ، غذا و سنت‌های محلی.

بهترین راه برای جابجایی برترین جاذبه‌ها و موزه‌های دبی، خدمات عالی Hop On Hop Off Bus است: مسیرهای اتوبوس، همه مکان‌های دیدنی دبی را به هم متصل می‌کنند و به شما امکان می‌دهند شهر را به راحتی کاوش کنید.

اگر می‌خواهید تا 50 درصد در بلیط ورودی و حمل‌ونقل صرفه‌جویی کنید، ممکن است بخواهید از پاس نامحدود دبی استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد تا از دبی نهایت لذت را ببرید، بدون اینکه هزینه‌تان را هدر دهید.

در سه کلیک به شما گفتیم که…

موزه گردی شاید از نظر شما کاری خسته کننده به نظر برسد، اما سریعترین راه برای آشنایی مقصدتان است. اگر به دبی سفر می‌کنید، در عرض چند ساعت می‌توانید همه آنچه را که این شهر را از روستا به یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرد، بشناسید. به غیر از این موزه های دبی فراتر از تصور هستند و سرگرمی‌های فراوانی را برای شما ایجاد می‌کنند مانند موزه توهمات!

نظرات کاربران