ویلای اسب دریایی
20 شهریور 1401
دبی

همه چیز درباره ویلای اسب دریایی شناور دبی!

ویلای اسب دریایی شناور دبی!

سفر به دبی همانند سفر به دنیایی مدرن و جدید است؛ از ساختمان‌های بلند گرفته که از دیدنشان گردن درد می‌گیرید تا مدرن‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی که عقل از سرتان می‌پراند. امروز هم می‌خواهیم یکی دیگر از این عجایب دبی را به شما معرفی کنیم. ویلای اسب دریایی شناور دبی!

رزرو تور دبی

حتما با شنیدن این نام تعجب می‌کنید؛ اما کاملا درست است. در دبی ویلاهای شناور طراحی شده است که بخشی از آن زیر آب و بخش دیگر روی آب قرار دارد. ویلاهایی که ساخت آن هزینه‌بر و منحصرا برای افراد ثروتمند طراحی شده‌اند. اما، نشان‌دهنده آینده‌ای مدرن هستند که دانستن درباره آنها بد نیست.

داستان ویلای اسب دریایی چیست؟

ویلای اسب دریایی

خیلی از افراد به داشتن آکواریوم در خانه علاقه دارند و از دیدن فضای زیر آب لذت می‌برند. اما این موضوع برای صاحبان ویلاهای اسب دریایی شناور (The Floating Seahorse) صدق نمی‌کند. این ویلاها با سه عنوان زیر آب، دریا و آسمان طراحی و ساخته شده‌اند که چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا و متفاوت از هر سه در جلوی چشمانتان قرار می‌دهند. بنابراین، برای افراد ثروتمندی که به فضای زیر آب و موجودات دریایی علاقه زیادی دارند؛ این ویلاها همانند یک تکه از بهشت می‌ماند. از طرفی ساخت این خانه‌ها با توجه به بالا آمدن سطح آب دریا نوعی سازه‌ای کاملا آینده نگر و زیست محیطی به نظر می‌رسد.

دبی همیشه سرشار از شگفتی است ؟ اگر موافق هستین؛ بلیط هواپیما دبی را فراموش نکنید!

چرا نام اسب دریایی را انتخاب کردند؟

ویلای اسب دریایی

اسب دریایی یکی از گونه‌های فوق‌العاده زیبا در اقیانوس است که متاسفانه در حال انقراض می‌باشد. طراحان این ویلاها را به عنوان نمادی برای حفاظت از گونه خارق‌العاده ایجاد کردند. آنها با ایجاد تپه‌های شناور در کناره‌های این ویلا و یک محیط متناسب با زیست اسب‌های دریایی به این گونه کمک کردند تا تولید مثل کرده و از انقراض آن نیز جلوگیری کنند.

ویلای اسب دریایی شناور دبی چه شکلی است؟

ویلای اسب دریایی

قبل از هر چیز بهتراست بدانید که این ویلا به صورت هوشمند طراحی شده است؛ بنابراین انتظار وسایل و طراحی ساده را نداشته باشید. چراکه هر بخش مانند آشپزخانه و… در نوع خود جالب و دیدنی است. برای مثال، باز و بسته شدن پرده‌ها، روشن و خاموش شدن چراغ‌ها، سرمایش و گرمایش، همگی به صورت اتوماتیک و هوشمند انجام می‌گیرند.

طبقه بالا، یا سطح آسمان، دارای یک توالت مهمان و همچنین یک مکان ناهارخوری، که دارای امکانات آشپزخانه اختصاصی و جدید است. همچنین یک سقف نورگیر، جکوزی، دوش دیواری و فضای استراحت در کنار آفتاب وجود دارد.

در طبقه همکف یا همسطح دریا نیز بخش‌های مختلفی مانند اتاق نشیمن به یک تراس بزرگ باز می‌شود، یک جکوزی زیبا روی تراس، یک تراس جدا برای استراحت و حمام آفتاب، آشپزخانه هوشمند، فضای مبله و اتاق نشیمن قرار گرفته است. مهمانان از طریق این سطح وارد ویلا می شوند و از اقامت در آن تماشای مناظر تمام نشدنی دریا نهایت لذت را ببرند.

طبقه زیرین، زیاترین و دیدنی‌ترین بخش این ویلا است که دارای دیوارهای شیشه‌ای از کف تا سقف، با چشم‌اندازهای باورنکردنی زیر آب از حیات دریایی و صخره‌های مرجانی رنگارنگ است. همچنینی چراغ‌هایی در بالای باغ‌های مرجانی تعبیه شده تا در شب هم بتوان زیبایی زیر دریا تماشا کرد. جالب است بدانید که باغ‌های مرجانی به عنوان یک اکوسیستم آبی به بیرون ویلاها چسبانده شده‌اند تا جانداران دریایی از جمله ماهی‌ها و لاک پشت‌ها را جذب کنند. بدین ترتیب، می‌توان از نزدیک این موجودات شگفت‌انگیز را تماشا کرد.

آیا در آینده مردم به صورت تمام وقت در این ویلاها زندگی می‌کنند؟

ویلای اسب دریایی

در حالت کلی، پروژه ویلای اسب دریایی شناور دبی به منظور خانه دوم طراحی و اجرا شده است و قطعا یک پروژه مسکونی به حساب نمی‌آید. بنابراین، قرار نیست مردم را جذب زندگی این مدلی کند. فقط افرادی که دوست دارند تعطیلاتی متفاوت و لذتبخش را تجربه کنند و به جشن و پایکوبی بگذرانند و سپس به خانه خود برگردند. با این حال، برخی از مالکان ممکن است بخواهند از واحد خود به عنوان یکی از چندین اقامتگاه اصلی خود استفاده کنند.

در آخر

ویلای اسب دریایی

وقتی وارد دبی می‌شوید؛ حتما نظرتان به برخی از طرح‌های معماری دیوانه‌کننده در این شهر جلب می‌شود. همه چیز از بادبان‌های برج العرب گرفته تا خانه‌های گران قیمت امارات هیلز بسیار جالب و دیدنی هستند. اما، سازه‌ جدید با نام ویلای اسب دریایی شناور دبی، یک شاهکار است. این ویلاها صفحه‌ای جدیدی از معماری را باز کردند که در آن ترکیب مدرنیته، زیبایی و هوشمندسازی دیده می‌شود. هر چند که برای عده خاصی از افراد ثروتمند است؛ اما دانستن درباره آن می‌تواند نگاه شما را درباره سازه‌ها تغییر دهد.

نظرات کاربران