موزه دبی

موزه آینده دبی؛ سفری شگفت انگیز و باورنکردنی به دل آینده

در قلب دبی، شهری که آسمان‌خراش‌هایش لمس ابرها را به چالش می‌کشند، موزه آینده دبی برافراشته شده است؛ نه فقط به عنوان یک بنا، بلکه به عنوان پیامی به آینده. با معماری خیره‌کننده‌ای که چشم‌انداز شهر را دگرگون کرده، این موزه دعوت‌نامه‌ای است به دنیایی که هنوز نیامده است. درون دیوارهایی که با نوآوری و فناوری سرشار هستند، هر گوشه‌ای قصه‌ای از آینده‌ای ممکن را بازگو می‌کند. اینجا، بازدیدکنندگان نه تنها شاهد پیشرفت‌های فردا هستند بلکه به گفتگویی دوسویه با آینده دعوت می‌شوند. بیایید وارد این عرصه‌ی جادویی شویم و در هر گام، شگفت‌زده از تصوری که این موزه از آینده ارائه می‌دهد، به کاوش بپردازیم.

رزرو تور دبی

رزرو بلیط بلیط لحظه آخری چارتر دبی، تنها با سه کلیک!

درباره موزه آینده دبی

موزه دبی

وارد موزه آینده شوید، تلفیقی جذاب از هنر و نوآوری که مرزهای زمان را به چالش می‌کشد. در اینجا، یادگارهای گذشته با فناوری پیشرفته در هم آمیخته می‌شوند تا تجربه‌ای فراگیر را ایجاد کنند که شبیه هیچ‌چیز دیگری نیست. همانطور که در راهروهای هولوگرافیک آن پرسه می‌زنید و با نمایشگاه‌های جالب هوش مصنوعی مواجه خواهید شد که عقل از سرتان می‌پرد. در این موزه سفری را آغاز می‌کنید که فراتر از موزه‌های معمولی است. موزه آینده از شما دعوت می‌کند تا امکانات بی‌پایان خلاقیت انسان را کشف کنید و آینده‌ای را تصور کنید که هنوز نوشته نشده است. به فضایی که فردا تاریخ در آن تلاقی می‌کند، خوش آمدید.

وبسایت رسمی: museumofthefuture.ae

معماری و طراحی موزه آینده دبی

موزه آینده یک دستاورد بی نظیر از معماری و طراحی است. شکل چشمگیر آن، استفاده نوآورانه از مواد پایدار و بسیار جزئیات دیگر، نشان دهنده ماموریت موزه برای الهام بخشیدن و آموزش بازدیدکنندگان در مورد آینده است.

طراحی موزه آینده منحصر به فرد و آینده نگر است. شکل ساختمان مانند حلقه‌ای است که در وسط آن سوراخی وجود دارد. این شکل نماد آینده‌ای است که دائما در حال تغییر و تحول است. نمای MOTF از فولاد ضد زنگ ساخته شده و دارای یک سری خط عربی است. این شعر از معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در مورد آینده بیان می‌کند. در شعر آمده است:

«ما ممکن است برای همیشه زندگی نکنیم، اما خلاقیت‌های ذهن ما و ثمره کار ما خواهد بود. ما هستیم که آینده را می‌آفرینیم. ما هستیم که آن را شکل می‌دهیم. ما هستیم که آن را محقق می‌کنیم.»

فضای داخلی موزه آینده به اندازه نمای بیرونی آن چشمگیر است. این ساختمان دارای یک دهلیز مرکزی بزرگ با یک راه پله مارپیچ است که به سطوح بالایی منتهی می‌شود. همین طراحی در نگاه اول شما را مجذوب خود خواهد کرد. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این شگفتی برایتان بگوییم.

بخوانید: گاردن گلو دبی؛ یک مقصد سرگرمی خانوادگی مسحورکننده

دلایل بازدید از موزه آینده دبی

موزه آینده دبی

کاوش در آینده: موزه آینده دارای نمایشگاه‌هایی است که طیف وسیعی از احتمالات را برای آینده بررسی می‌کند، از ماشین‌های پرنده گرفته تا روبات‌هایی که می‌توانند تکالیف شما را انجام دهند. برای مثال، در نمایشگاه Future of Mobility، می‌توانید با یک ماشین پرنده پرواز کنید و تجربه کنید که رفت‌وآمد در آینده چگونه خواهد بود.

خلاقیت به خرج دهید: موزه آینده دارای نمایشگاه‌های تعاملی زیادی است که می‌توانید آینده خود را طراحی کنید، نحوه کدنویسی را یاد بگیرید و روبات‌های خود را بسازید. به عنوان مثال، در نمایشگاه Future of You، می‌توانید آینده خود را طراحی کنید و ببینید که چگونه انتخاب‌های شما بر جهان تأثیر می‌گذارد.

الهام بگیرید: موزه آینده خانه بسیاری از نمایشگاه‌های فکری است که تفکر شما را به چالش می‌کشد و باعث می‌شود به روش‌های جدیدی در مورد آینده فکر کنید. به عنوان مثال، موزه میزبان رویدادها و کارگاه‌های مختلف است که به شما امکان می‌دهد از متخصصان و دیگر مبتکران بیاموزید.

درباره جهان بیاموزید: موزه آینده دارای نمایشگاه‌هایی است که به بازدیدکنندگان درباره فرهنگ های مختلف، تغییرات آب و هوا و سایر موضوعات مهم آموزش می‌دهد. به عنوان مثال، موزه دارای یک کتابخانه برای بازدید عموم است.

سرگرم شوید و لذت ببرید: موزه آینده مکانی سرگرم کننده برای یادگیری و کشف است. بسیاری از نمایشگاه‌های آن، بازدیدکنندگان را درگیر و سرگرم نگه می‌دارد.

با تور ارزان دبی، همین حالا چمدان خود را ببنیدید!

آنچه در موزه آینده دبی، منتظر شماست!

با ورود به موزه گویی واقعا پا به دنیای آینده گذاشته اید، ما در لابی طبقه همکف ایستاده اید و اگر نگاهی به بالای سرتان بیاندازید، عظمت ساختمان را درک خواهید کرد. به اطرافتان نگاه کنید، تعجب نکنید! اینجا آینده است و دیدن یک ربات باریستا در کافه کاملا طبیعی است. در سمت دیگر لابی نیز مغازه ای برای خرید هدیه وجود دارد. موزه آینده دبی، دارای هفت طبقه با گالری هایی در 5 سطح طبقه بندی شده است. این هفت طبقه با یک پلکان مارپیچ مرکزی که معماری شاهکار آن به بلندترین پله در جهان تبدیلش کرده است، به همدیگر وصل می شوند. سفر شما به آینده با تهیه بلیط موزه، که مچ بند هوشمند تراشه داری است و روی بازو بسته می شود، از سطح پنجم آغاز خواهد شد.

بخوانید: لگولند دبی؛ دنیای لگوها را از قبل بشناسید!

سطح پنجم موزه آینده دبی: OSS Hope

اولین فرود شما در سطح پنجم موزه آینده دبی، سال 2071 مصادف با صدمین سالگرد امارات متحده عربی، در ایستگاه فضایی OSS Hope خواهد بود. در این ایستگاه راهنمای مجازی شما “Aya” همراهتان خواهد شد و از طریق تابلوهای تعاملی و شبیه سازی های دیجیتال نحوه استفاده انسان ها از فناوری پیشرفته فضایی در آینده را به شما نشان خواهد داد.

سطح چهارم موزه آینده دبی : Heal Institute

در سطح چهارم شما به زمین باز می گردید و وارد کلینیک شفا در موزه آینده دبی می شوید. در این بخش شما در مورد اکوسیستم جنگل های آمازون، تغییرات آب و هوایی و نحوه ریدن به آینده ای پایدار را می آموزید. سپس در گالری زیبای Vault of Life یک نمایشگر در اختیار خواهید داشت تا به نمایش بیش از 2400 گونه گیاهی و جانوری بنشینید و اطلاعات لازم در مورد گونه های مورد توجهتان به دست آورید.

بخوانید: محله ها ، خیابان های معروف دبی

سطح سوم موزه آینده دبی : Al Waha Wellness Area

موزه دبی

پس از آشنایی با چگونگی پایداری دنیا در آینده و آموزش های لازم، در سطح سوم از موزه آینده دبی آموزش ها بر روی چگونگی پرورش و مراقبت از بدن و ذهن متمرکز خواهد شد. در این سطح، گالری ها مجموعه ای از روش ها و درمان مانند حرکت درمانی، درمان ارتباطی و حتی اتاق مدیتیشن را ارائه می دهند تا شما را از تنها به فکر خود بودن خارج و با ریتم آهنگ اکوسیستم و زمین هماهنگ کنند.

سطح دوم موزه آینده دبی : Tomorrow Today

سطح دوم موزه آینده دبی، به پیشرفت فناوری ها در آینده نزدیک اختصاص داده شده است. در این سطح به شما نشان داده می شود که فناوری چگونه چالش های موجود در زندگی امروزی را حل خواهد کرد و برای ساختن دنیایی پایدار و قابل زندگی برای نسل های دیگر علاوه بر فناوری به نوآوری نیز نیاز است.

بخوانید: نمایشگاه اکسپو دبی

سطح اول موزه آینده دبی : Future Heroes

موزه دبی

این بخش از موزه آینده دبی به سازندگان اصلی دنیای آینده یعنی کودکان زیر 10 سال اختصاص دارد. در این سطح به کودکان فرصت داده می شود تا از طریق سه تجربه به بازی و کاوش بپردازند. این تجربه ها بر 3 هدف مهم تمرکز دارد: تصور کردن، طراحی کردن و ساختن. این تجربه ها کودکان را وارد ماموریت های تعاملی و همکاری با یکدیگر می کند تا با کار تیمی موفق به کسب نشان در انتهای ماموریت شوند. در سطح اول والدین اجازه ورود به محوطه اصلی بازی را ندارند و فقط تعدادی از دستیاران در محوطه برای راهنمایی کودکان حضور خواهند داشت. شما در این زمان می توانید به بازدید گالری های طبقات دیگر بروید.

4 تجربه آموزنده در موزه آینده دبی

1.یادگیری ارزش زندگی

موزه دبی

موزه آینده دبی کتابخانه ای تحت عنوان DNA دارد. در این کتابخانه شما با تغییرات آب و هوایی زمین و فعالیت هایی که به واسطه آن می توانید جهان را به مکان بهتری برای زندگی تبدیل کنید، آشنا خواهید شد. بیش از 1000 گونه گیاهی و جانوری و عجایبی از طبیعت در این کتابخانه تنها با هدف بهبود زندگی آینده در کتابخانه DNA وجود دارد.

بخوانید: لباس مناسب برای سفر به دبی؛ چه قوانینی وجود دارد؟

2.تجربه زندگی در فضا

موزه آینده دبی، با ایجاد یک ایستگاه فضایی، به شما امکان تجربه زندگی در فضا را خواهد داد. در این سفر فضایی شما 600 کیلومتر بالاتر از سطح زمین، آنچه فضانوردان تجربه می کنند را آموزش می بینید. هدف از ایجاد این ایستگاه فضایی آشنایی با زمین، ماه، سیارات و کارهایی است که در زمینه فضا می توان انجام داد به به بهبود زندگی در زمین منجر شود، است.

3.آشنایی با قهرمانان آینده

موزه دبی

آینده برای کودکان است و آنها آینده زمین هستند. در راستای این موضوع مهم، موزه آینده دبی بخشی را برای کودکان طراحی نموده تا در آن به بازی، کاوش و کشف دنیای آینده بپردازند. کودکان در این موزه در ماموریت هایی شرکت می کنند که آنها را تشویق می کند به عنوان یک تیم برای رسیدن به نتیجه همکاری کنند. در این بخش کودکان با محیطی بدون صفحه نمایش و دنیای دیجیتال روبرو هستند تا بر روی قدرت تفکر، حل مسئله و کار تیمی در آنها تمرکز شود. زمانی که کودکان در این دنیای آموزنده ماموریت گروهی خود را به اتمام برسانند، یک نشان ویژه هدیه خواهند گرفت.

4.تجربه تصویری از سلامت در آینده

در موزه آینده دبی، با بازدید از نمایشگاه سلامتی، از دنیای دیجیتال فرار کرده و با ذهن و روح و بدن خود ارتباط برقرار خواهید کرد. در پایان بازدید این بخش از موزه شما درک بهتری از سلامت روانی و جسمی خود خواهید داشت.

بخوانید: دبی بریم یا ابوظبی؟ گران ترین شهر جهان و یا پایتخت خرید خاورمیانه؟

قوانین و نکات بازدید کننده

کد لباس: محترمانه لباس بپوشید و از پوشیدن لباس های باز بپرهیزید.

عکاسی: مجاز است، اما عکاسی با فلاش ممنوع است.

راهنمای صوتی: در چندین زبان موجود است.

بلیط ها را از قبل رزرو کنید: موزه پرطرفدار است و بلیط‌ها به سرعت فروخته می‌شود.

زودتر از موعد وارد شوید: موزه در ساعت 10 صبح باز می‌ فاصله از فرودگاه شود و برای جلوگیری از شلوغی توصیه می شود زودتر برسید.

وقت خود را صرف کنید: در موزه چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، پس وقت بگذارید و از این تجربه لذت ببرید.

احترام بگذارید: موزه محل یادگیری و کشف است، بنابراین به نمایشگاه ها و سایر بازدیدکنندگان احترام بگذارید.

موزه آینده دبی

امکانات و ویژگی های موزه آینده

امکانات: کافه، رستوران، کادوفروشی، کتابخانه، نمازخانه، فضای بازی کودکان، ورودی قابل دسترسی با ویلچر.

دسترسی: موزه آینده برای افراد دارای معلولیت قابل دسترسی است و دارای چندین ویژگی است، از جمله:

  • رمپ و آسانسور قابل دسترسی
  • درهای عریض
  • پارکینگ‌های مخصوص
  • تابلوهای بریل
  • راهنمای صوتی برای افراد کم بینا
  • نمایشگاه‌های لمسی برای افراد کم بینا

بخوانید: 15 تا از بهترین سینماهای دبی؛ اهل تماشای فیلم هستید؟

10 حقیقت جالب درباره موزه آینده دبی

از همان زمانی که موزه آینده درهایش را به روی دنیا گشود، با طراحی خلاقانه و آینده‌نگرانه‌اش، نظر همگان را به خود جلب کرد. این مکان به سرعت به عنوان کانونی برای گفتگوهای عمیق فکری، چراغ راه نوآوری‌ها، و عاملی برای به وجود آوردن تغییر شناخته شد. اگرچه بسیاری از طراحی منحصر به فرد این شاهکار معماری و جایگاهش به عنوان یک پلتفرم جهانی برای بهره‌برداری از قدرت اندیشه پیشرو آگاه هستند، اما حقایق کمتر شناخته شده و شگفت‌انگیزی وجود دارد که این موزه را به مکانی واقعاً استثنایی تبدیل می‌کند.

1. ادای احترام به گل ملی امارات، تریبولوس اُماننسه است

بخش الواحه (واحه) موزه، فضایی را برای سلامت و آرامش در سال 2071 تصور می‌کند و بازدیدکنندگان را به سفری به دل آرامش دعوت می‌کند. در اینجا، میهمانان می‌توانند از شلوغی دنیای دیجیتال دور شوند، در مراقبه غرق شوند و در محیطی که با الهام از شن‌های دیجیتالی بیابان طراحی شده، تعادل درونی خود را بازیابند.

در طبقه سوم، با ورود به این فضا، آرامش فواره کوریان الواحه با عطر دلنشین و خاکی متاثر از گل پنج پر تریبولوس اُماننسه، مهمان‌ها را استقبال می‌کند. این گل زیبا که در شرایط سخت و افراطی بیابان شکوفا و پرورش می‌یابد، الهام‌بخش داستان‌های فراوانی از شجاعت، پایداری و امید در میان افسانه‌های اماراتی بوده است. علاوه بر این، به خاطر خواص دارویی و کمک به تعادل سیستم ایمنی بدن، ارزشمند شناخته شده است.

2. بازدیدکنندگان با صداها و مناظر واقعی جنگل بارانی آمازون کاملاً درگیر می‌شوند

هنگامی که وارد موسسه درمانی موزه آینده دبی می‌شوید، صحنه‌ها و صداهایی که با آن‌ها روبرو می‌شوید، اصل و نسق جنگل بارانی آمازون را به تصویر می‌کشند، جایی که یکی از پرتنوع‌ترین مناطق زیستی زمین به شمار می‌رود. بازآفرینی دیجیتالی و فوق‌العاده واقع‌گرایانه موزه از قسمتی از جنگل بارانی آمازون در لتیسیا، کلمبیا، حسی عمیق از بودن در میان اکوسیستم را القا می‌کند. تیم موزه شامل دانشمندان، طراحان و خالقان، صداهای زنده‌ای از حیات وحش جنگل آمازون مثل پرندگان بومی و زنبورها را ضبط کرده‌اند.

این نمایشگاه فقط زیبا نیست، بلکه دعوت به عملی است برای پل زدن بین طبیعت و تکنولوژی و همچنین ترغیب بازدیدکنندگان برای همکاری در جهت ‘درمان’ کره زمین ما.

3. با کمک یک روش پیشرفته و مخصوص روباتیک، نمای بیرونی ساختمان جان گرفت

موزه آینده دبی، که به عنوان یک نمونه بی‌نظیر معماری در سطح جهانی تجلیل می‌شود، از طرح‌های مرسوم بسیار فراتر رفته است. سازه‌ی فولادی آن با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته‌ی پارامتریک که از الگوریتم‌های محاسباتی قدرت می‌گیرند، ‘در دنیای دیجیتال رشد کرده‌است’، و این فرصت را به معماران داده تا ساختمانی طراحی کنند که از قاعده‌های معمول فراتر رود.

نمای فولادی از 1,024 تکه ساخته شده که توسط روبات‌ها در یک فرایند تخصصی ساخته شده‌اند، کل این تکه‌ها در مجموع یک سطح 17,600 متر مربعی را می‌پوشانند.

موزه آینده دبی

4. خودروی خودران آئودی با مفهوم “urbansphere” در نمایشگاه “فردایی، امروز”

موزه آینده فقط نقش یک بیننده غیرفعال از آینده را بازی نمی‌کند، بلکه به صورت فعال در ساختن آینده دخیل است. نمایشگاه “فردایی، امروز” که تمرکزش بر روی ارائه ‘اختراعاتی که به زودی عرضه می‌شوند’ است، یک نمایش ویژه از ‘لباس فضایی بی‌جاذبه’ را عرضه می‌کند که تأثیر کشش گرانشی زمین بر بدن در فضا را کاهش می‌دهد. لباس فضایی بی‌جاذبه نشان‌دهنده تعهد موزه برای به نمایش گذاشتن طراحی‌های خلاقانه و فناوری‌های برتر در مجموعه‌ای از ایده‌ها و نمونه‌های اولیه است.

5. موزه در سال 2023 موفق به کسب گواهینامه پلاتین LEED شد

یک نشان جهانی برای ساختمان‌های سبز که سلامت، کارآمدی بالا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را در ساختمان‌های پایدار ارزیابی می‌کند. این افتخار، موزه را به اولین و تنها موزه در خاورمیانه تبدیل کرده است که این وضعیت معتبر را دارا می‌باشد.

این ساختمان، با به کارگیری روش‌های پیشرفته‌ی محیط زیستی و پایداری، از سیستم‌های آب، عایق‌بندی و خنک‌کننده به شکلی مؤثر استفاده می‌کند. این کار نشان‌دهنده تعهد موزه به رعایت استانداردهای بالای ساختمان‌های سبز در منطقه است و با هدف‌های جهانی برای ترویج روش‌های پایدار در طراحی معماری و ساخت‌وساز هم‌راستاست.

6. بیش از ۳۰ درصد از برق مورد نیاز موزه از انرژی خورشیدی تأمین می‌شود

علاوه بر این، کلیه سطوح بیرونی ابرساختار از نوع خاصی شیشه ساخته شده‌اند که با فناوری‌های جدید به منظور بهبود عایق‌بندی حرارتی تولید شده‌اند.

بازدیدکنندگان در موزه یک سفر فضایی هیجان‌انگیز را تجربه می‌کنند و احساس می‌کنند که به 600 کیلومتری بالای زمین پرتاب شده‌اند. آسانسور فضایی موزه بیشتر از یک وسیله سفر نیست؛ این یک پرواز به آینده است. با هدف معرفی سفرهای تجاری به فضا، این تجربه بازدیدکنندگان را در میانه هیجان اکتشافات فضایی قرار می‌دهد. این ماجراجویی موشکی، که احساس واقعی پرتاب به فضا را شبیه‌سازی می‌کند، بازدیدکنندگان را به OSS امید می‌برد، جایی که موزه نشان می‌دهد چگونه زندگی در فضا در سال 2071 ممکن است باشد

7. نمای ساختمان با خطاطی عربی زیبا، حاوی سه جمله الهام‌بخش از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم است

این خطوط با استفاده از تکنولوژی نقشه‌برداری سه‌بعدی نقش بسته‌اند. این جملات، که توسط مطر بن لاهج، هنرمند اماراتی، خلق شده‌اند، ادای احترامی به عصر طلایی علم و دانش در جهان عرب هستند و نقش مهم این فرهنگ در پیشبرد علم و دانش را یادآوری می‌کنند. هر تکه از این خطاطی با دقت و با استفاده از فناوری سه‌بعدی چیده شده تا هم به زیبایی خطاطی وفادار بماند و هم به نور طبیعی اجازه دهد که به داخل ساختمان بتابد.

موزه آینده دبی

8. فضای سبز دور و بر موزه آینده، به لطف سیستم آبیاری هوشمندی که دارد، خودش را آب می‌دهد

این موزه با تپه‌ای زیبا که پر از انواع درخت و گیاه است، میزبان بازدیدکنندگانی است که می‌خواهند با تنوع طبیعی و ارثیه زیست‌محیطی امارات آشنا شوند. روی یک بستر سبز وسیع، باغ‌ها از درختانی مثل غاف، سدر، نخل و اکاسیا تشکیل شده‌اند که به خوبی در شرایط آب و هوایی اینجا رشد می‌کنند. طراحی خلاقانه این فضاهای سبز، با دماهای بالای تابستان به خوبی کنار می‌آید و از یک سیستم آبیاری هوشمند برای آبیاری دقیق و بهینه استفاده می‌کند.

این کار نوآورانه نه تنها به گیاهان متنوع جان می‌بخشد بلکه به حفظ زنبورها و پرندگان هم کمک می‌کند و در نهایت، یک اکوسیستم متعادل و دوست‌داشتنی در اطراف موزه به وجود می‌آورد.

9. شبیه‌ساز OSS امید به شکلی جذاب و با سبک بازی، روشی نوین برای تامین انرژی زمین از انرژی خورشیدی فضایی تا سال 2071 را نمایش می‌دهد

این شبیه‌ساز که توسط SAP، شریک موزه، ساخته شده، در بخش “فردایی، امروز” موزه قرار دارد و بازدیدکنندگان را با چالش‌هایی آشنا می‌کند که بر OSS امید، ایستگاهی فضایی که طرحی است برای هدایت انرژی خورشیدی به زمین، تاثیر می‌گذارند.

راهنمایی شده توسط یک دستیار هوش مصنوعی، بازدیدکنندگان در مسیری پر از چالش‌های مهیج قرار می‌گیرند و این شانس را دارند که از فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های خلاقانه برای رسیدن به هدف صفر کردن آلودگی، زباله و نابرابری استفاده کنند، تا OSS امید را به آینده‌ای پایدارتر برای همه تبدیل کنند.

10. خلأ در قلب موزه آینده، رازهای نهفته دانش را به ما نشان می‌دهد

بازدیدکنندگان وقتی روی سکوی دیدبانی می‌ایستند، می‌توانند منظره‌ای چشم‌نواز از این ‘خلأ’، نمای بیرونی موزه و دیدنی‌های شهر را ببینند. این ‘خلأ’ نمادی است که به ما می‌گوید جهان‌های بکر بسیاری هستند که منتظر کاوشند و افرادی که با شهامت به دنبال کشف این ناشناخته‌ها هستند، در افزایش نوآوری و کشفیات نقش مهمی ایفا می‌کنند. این کاوش نه تنها راهی به سوی آینده‌ای درخشان است بلکه به رشد و توسعه مستمر موزه آینده کمک می‌کند.

ساعات کاری موزه آینده

زمان: 10:00 صبح تا 7:30 بعد از ظهر

بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه باید جایگاه های خود را رزرو کنند.

میانگین زمان صرف شده برای بازدید از موزه می تواند بین 2 تا 3 ساعت متغیر باشد.

موزه آینده دبی

آدرس و نحوه دسترسی به موزه آینده دبی

آدرس موزه آینده: جاده شیخ زاید، مرکز تجاری، مرکز تجاری 2، دبی، امارات متحده عرب. به عبارتی دیگر، موزه آینده در مجاورت برج‌های امارات جمیرا واقع شده است.

نحوه رسیدن به موزه آینده

با مترو: خط قرمز و نزدیکترین ایستگاه: ایستگاه امارات تاورز

با اتوبوس: 27، 29، X22 و نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: برج‌های امارات

با ماشین: 15.4 کیلومتر (فاصله از فرودگاه)

پارکینگ خودرو: پارک در محل (به شرط در دسترس بودن)؛ سرویس پارکینگ نوکر

هتل دبی را با سه کلیک رزرو کنید و سفری راحت را شروع کنید.

حرف آخر

موزه آینده دبی، با معماری نوآورانه و نمایشگاه‌های تعاملی‌اش، بیش از یک نمایشگاه است؛ یک سفر بصری و فکری به جهان فرداست. این موزه نه تنها به عنوان نمادی از پیشرفت و تمایل دبی به نوآوری شناخته می‌شود، بلکه به عنوان یک پلتفرم برای تبادل ایده‌ها و بینش‌هایی در مورد آینده‌ای پایدار و هوشمند عمل می‌کند. بازدید از موزه آینده، فراتر از یک تجربه گردشگری، یادآوری است که آینده در دستان ماست و ما می‌توانیم با الهام از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های امروز، فردایی روشن‌تر بسازیم.

سوالات متداول

آیا بلیط ورودی موزه آینده دبی از قبل باید خریداری شود؟

اجباری برای رزرو بلیط از قبل وجود ندارد. اما با توجه به اینکه بلیط ها دارای زمان مشخص هستند و از قبل فروخته می شوند، پیشنهاد میکنیم بلیط موزه را از قبل خریداری نمایید.

هزینه بلیط موزه آینده دبی چقدر است؟

هزینه بلیط موزه 145 درهم بوده و برای کودکان زیر 3 سال رایگان است.

اگر بازدید در زمان تعیین شده انجام نشود، بلیط سوخت می شود؟

اگر در زمان تعیین شده بلیط خود نتوانید به بازدید موزه آینده دبی بروید، موزه سعی می کند تا در ساعت دیگری در همان روز از شما پذیرایی کند. البته توجه داشته باشید برای ورود در ساعات جایگزین در روزهای پربازدید تضمینی وجود ندارد.

ساعات کاری موزه آینده دبی به چه صورت است؟

موزه هر روز هفته از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است و بازدیدکنندگان متوسط بین 2 تا 3 ساعت را در موزه سپری خواهند کرد.

مسیر دسترسی به موزه آینده دبی با مترو چگونه است؟

متروی دبی مستقیما به موزه آینده وصل است. کافیست در ایستگاه امارات تاورز پیاده شوید و تابلوهای روی پل را دنبال کنید تا به ورودی موزه برسید.

نظرات کاربران