Famous streets of Dubai
16 اسفند 1401
دبی

10 مورد از خیابان های معروف دبی؛ مسیرهای خلاقیت و فرهنگ


در دل شهری که به نام دبی معروف است، خیابان‌ها نه تنها مسیر حرکت اتومبیل‌ها هستند، بلکه پرده‌ای بر جذابیت و زیبایی این شهر نیز به حساب می‌آیند. از خیابان‌های پرپیچ و خم با نورهای رنگارنگ شیخ زاید تا خیابان‌های اسطوره‌ای دبی مال با فروشگاه‌ها و رستوران‌های معروف، هر کدام از این خیابان‌ها داستانی جداگانه از حیات شهری دبی را روایت می‌کنند. در مقاله خیابان های معروف دبی، سفری خاص به جذابیت و اثرات هنرمندانه معماران و طراحان این شهر است.

رزرو تور دبی

هر یک از این خیابان‌ها کهنه‌ترین افسانه‌ها و نوآوری‌های مدرن را در خود جای داده‌اند. در همین لحظه، دعوتنامه سفر به گوش شما می‌رسد تا با ما به کاوش در خیابان‌های دبی بپردازید و زیبایی‌ها و رازهای پنهان آن را کشف کنید. اکنون آماده به یک سفر جذاب به دنیای خیابان‌های معروف دبی هستید؟

بلیط هواپیما ارزان دبی فقط با سه کلیک

خیابان داون تاون (Downtown Dubai)

Downtown Street

خیابان «داون تاون» یکی از خیابان‌های فوق العاده زیبا و توریستی شهر دبی در امارات است و این خیابان را می‌توان یکی از دیدنی‌‌های دبی در نظر گرفت که در نوع خود بی‌نظیر است. همچنین دقت داشته باشید که  زمان قدم زدن و حضور در این خیابان بی نظیر به راحتی می‌توانید از آبنمای خاص و زیبای این خیابان بازدید کرده و مراکز فوق‌العاده خاص آن نیز به راحتی خرید کنید.

جاهای دیدنی Downtown Dubai

اما برج خلیفه دبی در این خیابان یکی از جذابیت‌های گردشگری و توریستی آن محسوب می‌شود که مطمئنا از حضور در این خیابان پشیمان نخواهد کرد. هرگونه بخواهید حساب کنید دیدنی‌ های دبی از اول تا آخر به برج خلیفه مربوط می‌شود؛ زیرا این برج استانداردهای خاصی را در ساخت خود لحاظ کرده است و مهم‌تر از همه این که شما می‌توانید از بسیاری از خدمات آن به نحو احسن استفاده کنید؛ مانند انواع فروشگاه در داخل برج و یا استخر زیبا و مرتفعی که هرساله تعدادی توریست را به خود جذب می‌کند.

وجود مرکز خرید دبی مال که در داون تاون قرار گرفته است توانسته رونق اقتصادی خاصی را برای این خیابان به وجود آورد. به خاطر ساختار خاص تمام خیابا‌ن‌ها و همچنین وجود مراکز خرید و برج‌های فوق العاده زیبا شما می‌توانید این خیابان را به عنوان یکی از خیابان های معروف دبی در نظر بگیرید.

غذاهای خیابانی Downtown Dubai

داون تاون دبی یکی از بازارهای پر زرق و برق معروف دبی است که انواع مختلفی از غذاها را در اختیار شما قرار می‌دهد. شناخته‌شده‌ترین آن‌ها عبارتند از Castilla Taco در Maiz Taco Food Truck، Zuma برای ژاپنی و Baker & Spice برای غذاهای بین المللی.

خیابان الرقه (Al-Raqqa Street)

خیابان های معروف دبی

خیابان الرقه دبی یکی از بزرگترین خیابان های معروف دبی است. به این معنی که مجموعه بزرگی از رستوران‌ها، کافه ها، به علاوه یکی از قدیمی ترین مکان های خرید، مرکز الغریر، را در خود جای داده است. خیابان متمایز الرقه هر ساله میزبان فعالیت‌های جشنواره خرید دبی است و همچنین مهمترین جاذبه های گردشگری دبی نیز در این خیابان وجود دارد.

جاهای دیدنی خیابان الرقه 

از جمله دیدنی‌ های دبی می‌توان به برج ساعت که در خیابان الرقه قرار دارد اشاره کرد. این خیابان برج ساعت را که از برج‌های بسیار خاص و کلاسیک دبی است را در زیبایی‌های خود جای داده است. شما می‌توانید ارزش واقعی این خیابان را درک کنید. توصیه ما به شما این است که در هنگام عبور از خیابان الرقه سعی کنید از مغازه‌های خاص عطرفروشی، عطرهای خوش‌بو و البته با کیفیت را برای خرید انتخاب کنید؛ چرا که بدون هیچ اغراقی دبی همیشه محصولات خود را تنها با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. مشتری تنها به واسطه کیفیت می‌تواند دوباره به خرید خود فکر کند و به دلیل دیدنی‌های فوق‌العاده زیبای دبی هر ساله بسیاری از مردم یکی از سفرهای خارجی و ثابت خود را  در امارات و شهر دبی رد نظر می‌گیرند.

اما اگر از بحث اصلی دور نشویم شما می‌توانید خیابان الرقه را یکی از خیابان ‌های معروف دبی برای خرید طلا و جواهرات برند در نظر بگیرید. البته این خیابان به واسطه رستوران‌های خاص و زیبایی که دارد مورد استقبال قرار گرفته و گردشگران نمی‌توانند این خیابان را به عنوان دیدنی‌ های دبی به یاد نیاورد. درهرصورت دیدنی‌های شهر دبی آنقدر چشم نواز و خاص است که شما تمام طول سفر خود را می‌توانید بدون هیچ گونه توقفی تنها به گشت و گذار بپردازید.

خرید در خیابان الرقه

مرکز خرید الغریر در این خیابان قرار دار. حالب است بدانید که به آن به آن روح شهر می گویند، چون موقعیت مکانی فوق العاده‌ای دارد و آن را به یکی از مهم ترین مقاصد خرید و تفریح در دبی تبدیل کرده است. الغریر یکی از قدیمی ترین مراکز خرید این شهر است. بیش از 250 فروشگاه از جمله رستوران‌ها و کافه‌ها را در خود جای داده و معروف‌ترین برندهای جهانی را نیز ارائه می‌دهد.

بخوانید: شیک ترین و لوکس ترین رستوران های دبی

خیابان جمیرا (Jumeirah Street)

اما یکی از خیابان‌های دیگر که جزء دیدنی‌ های دبی محسوب می‌گردد خیابان جمیرا نام دارد. شما این خیابان را به راحتی در زمره هتل‌های آن می‌توانید انتخاب کنید. خیابان جمیرا را به‌خاطر معروفیت بالای امکان تفریحی که در آن وجود دارد یکی از خیابان های معروف دبی به شمار می‌آورند. به همین دلیل است که دیدنی‌های این شهرهیچ گاه تمامی ندارد. چرا که در انواع خیابان‌های آن سراسر زیبایی نهفته است.

همچنین، خیابان جمیرا به خاطر وجود تفریحات خاصی که دارد و همچنین داشتن برج‌های پیشرفته و لوکس جزء خیابان‌های بسیار گران در دبی محسوب می‌شود.

جمیرا هرگز ارزان نیست

بازدید از محله پر زرق و برق جزیره پالم جمیرا هرگز ارزان نیست. بسیاری از ویلاهای ممتاز، هتل‌های مجلل و جوامع جزیره‌ای فریبنده، درستی نظریه ما را ثابت خواهند کرد. این دنیای کوچک رنگ ها و شادی بازدید شما را به چیزی تبدیل می‌کند که همیشه آرزویش را داشته اید.

رستوران های خیابان جمیرا

در این خیابان لوکس تا دلتان بخواهد رستوران‌های لاکچری و متنوع پیدا می‌شود که البته ارزان هم نیستند. اما پیشنهاد ما اطراف دریاچه جمیرا است که مناظر خیره کننده‌ای به همراه غذاهای خوشمزه ارائه می‌کند.

بخوانید: هتل های لوکس و 5 ستاره دبی

خیابان شیخ زائد دبی (Sheikh Zayed Road in Dubai)

Sheikh Zayed Street, Dubai

اما در این بین خیابان شیخ زائد را نباید فراموش کنیم؛ چرا که  این خیابان به راحتی جزء خیابان‌هایی نام گرفته است که شما می‎توانید ساحل را از آن به بهترین شکل ممکن مشاهده کنید. به خاطر پل‌های هوایی بی‌نظیر و خاص آن محوریت رونق اقتصادی را در این خیابان احساس خواهید کرد. با عبور از این پل‌های هوایی می‌توانید به راحتی به خیابا‌ن‌های مختلف دبی دسترسی پیدا کنید.

آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده و همچنین بلندترین برج‌های تجاری و مسکونی که تا به حال دیده‌اید، دقیقاً همان چیزی است که هنگام قدم زدن در بزرگراه شیخ زاید خواهید دید. شاید برای شما هم تصور اینکه این شهر کوچک و بیابانی به این سرعت پیشرفت کرده است؛ کمی دور از ذهن باشد؛ اما با عبور از این بزرگراه به این واقعیت پی خواهید برد. این بزرگراه همچنین مارینا و نخل جمیرا را به هم متصل می‌کند و با وجود بهترین هتل ‌های ابوظبی مانند هتل شانگری لا و هتل میلینیوم پلازا، شیخ زائد به عنوان یکی از خیابان های معروف دبی محبوبیتش دو چندان شده است. 

غذاهای خوشمزه شیخ زائد

جاده باشکوه شیخ زاید با سبک انحصاری کامیون‌های خود آماده است تا مردم را متحیر کند. این خیابان غذاهای خیابانی شگفت‌انگیز دبی را از نقاط مختلف جهان برای شما سرو می‌کند. از چیکن دریفتر در برگر پیت گرفته تا تخم مرغ و پنیر در زاروب، پرتقاضاترین غذاهای اینجا 24 ساعته در دسترس شماست. این غذخوری‌ها از برج‌های شاخص امارات تا برج خلیفه شروع می شوند.

بخوانید: پالم جمیرا چیست و چه حقایقی در دل خود جای داده است؟

خیابان بلوار دبی (Dubai Boulevard Street)

یکی از خیابان های معروف دبی که جاذبه های زیادی هم در دل خود جای داده، بلوار دبی است. در این خیابان پیاده‌روی و قدم زدن لذتی دو چندان دارد. چراکه از کنار فواره دبی مال با نمایش‌های رنگارنگش خواهید گذشت و سری هم به برج خلیفه خواهید زد. در کنار جاذبه‌های دیدنی این خیابان، مراکز خرید هم به شما چشمک می‌زنند. مراکزی مملو از فروشگاه‌های لوکس و برند. راستی حتما به آکواریوم دبی سر بزنید تا با زندگی عجیب و غریب زیر آب بیشتر آشنا شوید. خلاصه، بگوییمف بلوار دبی، لوکس، مجلل  پر از جنب و جوش زندگی است. 

اگر تور دبی را هنوز رزرو نکرده اید؛ همین حالا با سه کلیک چمدانتان را ببندید!

خیابان جی بی آر (Jumeirah Beach Residence)

خیابان های معروف دبی

جمیرا بیچ رزیدنس (به طور خلاصه JBR) یک منطقه ساحلی برجسته در دبی است. این خیابان دارای مجموعه ای از برج‌های مدرن یکسان، باغ‌های زیبا، استخرهای مختلف و هزاران امکانات تفریحی دیگر است. جی بی آر همچنین چندین رستوران لاکچری، بوتیک‌های برند و فروشگاه‌های متنوع را در خود جای داده تا به عنوان قلب تپنده شهر، چیزی کم نداشته باشد. فقط برای به دست آوردن بهترین نتیجه از زندگی در JBR، باید مقدار زیادی هزینه کنید؛ چون از خیابان‌های گران این شهر به حساب می‌آید.

جاهای دیدنی خیابان جی بی آر

دبی فکر همه چیز را کرده است، حتی کسانی که به هنر و گالری گردی علاقه دارند. خیابان جی بی آر از آن دست خیابان های معروف دبی است که با گالری ها و نمایشگاه‌های هنری خودش، ساعت‌ها شما را خیره نگه می‌دارد. در خیابان GBR از موسیقی، تئاتر، نقاشی و هر نوع هنری که فکرش را بکنید به شکل‌های مختلف خواهید دید. پس اگر به دنبال، جشنواره‌های دبی هستید؛حتما به خیابان جی بی آر بروید. 

منطقه البرشا (Al Barsha area)

این منطقه بین بزرگراه شیخ زاید و بزرگراه محمد بن زاید واقع شده است و در نزدیکی آن هم مارینا دبی و پالم دبی قرار دارد. خوبی منطقه البرشا، آرام بودن و کم جمعیت بودن آن است. یعنی نسبت به جاهای دیگر دبی، این منطقه در عین لوکس بودن بسیار خلوت هم هست. همین باعث شده تا بهترین منطقه برای گردشگران باشد. یکی از خیابان های معروف دبی که با داشتن پارک‌های متعدد، امارات مال، همچنین پیست اسکی دبی و اتودروم بسیار محبوب است. 

جاهای دیدنی منطقه البرشا

بازدید از باغ معجزه دبی قطعا برای چشم ها و دوربین شما لذت بخش است. خودتان را برای تماشای 50 میلیون گل آماده کنید. فقط باغ پروانه‌ها را از دست ندهید که بیش از 35000 گونه پروانه را در 10 گنبد مختلف در خود جای داده است.

می‌توانید در Bounce Dubai، پارک سرپوشیده ترامپولین در Al Quoz به شیوه‌ای سرگرم‌کننده ورزش کنید. در غیر این صورت، می‌توانید روح خود را با گالری‌های هنری و فیلم‌های مستقلی که در خیابان آلسرکال نمایش داده می‌شوند تغذیه کنید. از طرفی فعالیت در فضای باز، تناسب اندام و زیبایی پارک حوض آل برشا، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای ساکنین است. این پارک که در اطراف دریاچه ای عظیم ساخته شده، دارای یک منطقه وسیع و امکانات رفاهی متنوعی است که شامل پیست دویدن، زمین تنیس، زمین بسکتبال، دستگاه های تناسب اندام و زمین های بازی برای کودکان می شود.

خیابان المراقبات (Al Muraqqabat)

Al-Maraqabat St

برای کسانی که اهل کافه و رستوران گردی هستند و در عین حال بودجه متوسطی دارند و می‌خواهند در هتلی ارزان اقامت کنند؛ خیابان خیابان المراقبات از بهترین مناطق دبی است. زندگی پرجنب و جوش مردم این منطقه و سبک زندگی متوسط توجه خیلی از گردشگران را به خود جلب کرده است. پس اگر می‌خواهید سفری خوش و مقرون به صرفه داشته باشید، المراقبات را به عنوان یکی از خیابان های معروف دبی انتخاب کنید. 

جاهای دیدنی در نزدیکی المراقبات

موزه دبی یکی از جاهای دیدنی اسن شهر در نزدیکی خیابان المراقبات قرار دارد. این موزه زندگی روستایی و شهری امارات متحده عربی و همچنین پیشرفت این کشور در طول سال‌ها را به نمایش می‌گذارد.

بازار طلا نیز که به عنوان بزرگترین بازار طلا در جهان شناخته می شود و 300 مغازه را در خود جای داده است؛ از دیگر جاهای دیدنی این منطقه به حساب می‌آید.

بخوانید: بهترین زمان سفر به دبی

خیابان السیف (Al Seef Street)

اگر جز آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید در سفر بیشتر با فرهنگ و رسوم مردم آشنا شوید و سبک زندگی آنها را امتحان کنید؛ خیابان السیف دبی نیز همچنین تجربه‌ای برای شما خواهد داشت. وجود بازار سنتی دبی، کافه و رستوران‌های محلی فضای صمیمی و واقعی‌تری از دبی را به شما نشان خواهد داد. 

جذابیت دنیای قدیم را تجربه کنید

السیف تاکید زیادی بر میراث تاریخی و قدیمی این منطقه دارد. قدم زدن در منطقه قدیمی و سیکاها یا کوچه‌های جذاب آن،زیبایی بی نظیر این منطقه را در جلوی چشمانتان قرار خواهد داد. السیف همچنین با ادای احترام به این زمان سنتی، یک بازار شناور در فضای باز و پانتون های کنار نهر را معرفی کرده که میزبان صنایع دستی و منسوجات منطقه‌ای، فضاهای هنری اماراتی و پاپ آپ‌هایی است که به غذاهای محلی اختصاص داده شده‌اند. به ان بازارهای عربی به سبک دهه 1950 را اضافه کنید. در نتیجه این منطقه تجربه عملی از سنت‌های اماراتی و یک بازگشت واقعی به سبک زندگی نسل‌های گذشته است.

خیابان الفهیدی (Al Fahidi Street)

خیابان های معروف دبی

در خیابان الفهیدی یکی از خیابان های معروف دبی موزه‌های مختلفی وجود دارد که قطعا ارزش دیدن را دارند. برای مثال، موزه دبی، موزه آلات موسیقی و… که در هر کدام می‌توانید آثاری مربوط به هزاران سال قبل پیدا کنید. خوب، اگر به مزوه گردی علاقه دارید در سفر به دبی می‌دانید کجا بروید! 

جاهای دیدنی محله الفهیدی

محله تاریخی الفهیدی با موزه‌ها و گالری‌هایش که تاریخ و تلاش‌های هنری منطقه را به نمایش می‌گذارد، دارای یک صحنه فرهنگی غنی است. برای مثال، گالری مجلسی یک فضای هنری برجسته در این محله است که دارای نمایشگاه‌ها و تاسیسات هنر معاصر برای تجلیل از استعدادهای هنری محلی و بین‌المللی است.

اضافه کنیم که موزه دبی نیز در این منطقه قرار دارد و سفری جذاب را در طول تاریخ شهر ارائه می‌دهد. این موزه مصنوعات، نمایشگاه‌های تعاملی و دیورامای واقعی را به نمایش می‌گذارد و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در مورد تحول دبی از یک دهکده ماهیگیری کوچک به یک کلان شهر جهانی بیاموزند.

یکی دیگر از موزه های قابل توجه موزه سکه است که مجموعه وسیعی از سکه ها و ارزهای منطقه را به نمایش می‌گذارد و تاریخ اقتصادی و مسیرهای تجاری را که توسعه دبی را در طی سال‌ها شکل داده است، به تصویر می‌کشد.

رزرو هتل در دبی با سه کلیک!

حرف آخر

سعی کنید همیشه قبل از سفر و رزرو بلیط هواپیما دبی همانند یک گردشگر باهوش رفتار کنید. به این جهت که اگر شما دیدنی‌های خاص یک شهر را بشناسید. بهترین استفاده را از سفر خود خواهید برد. دیدنی‌ های دبی به بنادر، خیابان‌ها، محله‌ها، پارک‌های آبی، مجتمع‌های خرید، برج‌ها، موزه‌ها و بسیاری از موارد اینچنینی اشاره دارد.صددرصد خیابان‌های فوق‌العاده خاص و تجاری دبی خواهد توانست شما را از انتخاب این شهر به عنوان شهری برای گشت و گذار راضی نگه دارد. شما چنانچه به هر کدام از خیابان‌های معروف دبی سفر کرده‌اید می‌توانید تجربه سفر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید و از دیدنی های دبی بیشتر برای ما اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

خیابان شیخ‌ زاید در دبی چه خصوصیاتی دارد؟

خیابان شیخ‌ زاید یکی از خیابان‌های معروف دبی است که با نمای لوکس و نورهای رنگارنگ مخصوص خود به شهرت دست یافته است. این خیابان مرکز تجارت و تفریح دبی را به همراه دارد و نقطه جلب گردشگران بسیاری است.

خیابان الواحه در دبی چه ویژگی‌هایی دارد؟

خیابان الواحه با پارک‌ها و محل‌های سبز زیبا از ویژگی‌های زیبا و طبیعتی دبی برخوردار است و یک مسیر دل‌به‌دل برای پیاده‌روی و سرگرمی فراهم می‌کند.

چه خیابان‌های دبی برای تفریح و خرید مشهورند؟

خیابان‌های معروفی مانند خیابان شیخ‌ زاید، خیابان المیرا، و خیابان جلاله از جمله خیابان‌های مشهور دبی برای تفریح و خرید به شمار می‌روند.

نظرات کاربران