Let's go to Dubai or Abu Dhabi
23 خرداد 1402
دبی

دبی بریم یا ابوظبی؟ گران ترین شهر جهان و یا پایتخت خرید خاورمیانه؟

دبی بریم یا ابوظبی برای خیلی‌ها یک تصمیم‌گیری با چالش است. ابوظبی نیز این روزها همانند دبی در حال پیشرفت است و جاذبه‌های خاص خود را دارد. بنابراین اگر شما نیز بین این دو مقصد دچار شک و تردید هستید، همراه ما باشید تا با یک مقایسه مختصر انتخاب را برای شما آسان کنیم. 

رزرو تور دبی

دبی بسیار بزرگ‌تر است و گزینه‌های سرگرمی، شب زنده‌داری، فعالیت‌های خانوادگی، هتل‌های مجلل و مراکز خرید فراوانی دارد. در مقابل، ابوظبی کمی گران‌تر است.ابوظبی (پایتخت امارات متحده عربی) با وجود گران‌تر بودن، مکان آرام‌تری است و البته سواحل بهتری نسبت به دبی دارد. در این شهر زندگی بسیار سنتی و مذهبی است و سبک لباس پوشیدن محترمانه‌تر و پوشیده‌تری دارد. 

با این تفاسیر کدام یک بهتر هستند؟ 

شهرهای امارات متحده

Abu Dhabi

قبل از اینکه به توضیح درباره ویژگی‌های دبی و ابوظبی بپردازیم. بد نیست تا با شهرهای این کشور بیشتر آشنا شوید. در واقع این کشور دارای 7 شهر است که در این میان ابوظبی و دبی به شکلی مستقل فعالیت دارند. همه شهرهای امارات متحده عربی عبارت‌اند از: 

  • ابوظبی
  • عجمان
  • دبی
  • فجیره
  • راس الخیمه
  • شارجه شارجه
  • ام القوین

هزینه سفر؛ دبی بریم یا ابوظبی

هم دبی و هم ابوظبی گران هستند. با این حال، شما شانس بیشتری برای یافتن هاستل‌ها و هتل‌های مقرون‌به‌صرفه در دبی خواهید داشت، چون این شهر محبوبیت بیشتری در بین گردشگران دارد و تردد آن بالاتر است. به عبارتی… 

ابوظبی: این شهر به عنوان مقصدی محبوب در بین توریست‌ها، چندان ارزان نیست و معمولا گران‌تر از دبی است. ‌هیچ هاستل یا هتل ارزان قیمتی وجود ندارد، بنابراین صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر ابوظبی می‌تواند دشوار باشد. 

ابوظبی یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است، بنابراین باید انتظار داشته باشید که همه چیز گران باشد، اما همیشه اینطور نیست. بسیاری از کارکنان حداقل دستمزد دارند و اگر به اطراف نگاه کنید، رستوران‌های ارزان قیمت زیادی برای طبقه کارگر وجود دارد.

دبی: این شهر هم به گران بودن بسیار مشهور است و اگرچه این گفته تا حدی درست است، اما می‌توان هتل‌ها و رستوران‌های ارزان قیمت زیادی را پیدا کرد. این موضوع تا حدی موجب شده تا دبی در مقایسه با ابوظبی کمی مقرون‌به‌صرفه‌تر عمل کند. در واقع، با هر بودجه‌ای می‌توانید هزاران هتل درجه یک را در اینجا پیدا کنید. فقط اگر در ماه‌های شلوغ مانند دی و بهمن به دبی می‌روید، انتظار گران بودن هر چیزی را باید داشته باشید. 

چه چیزی ابوظبی را خاص می کند؟

Abu Dhabi

در ادامه اینکه دبی بریم یا ابوظبی قصد داریم تا کمی جزئی‌تر به این دو شهر بپردازیم. پایتخت امارات متحده عربی، ابوظبی، در جزیره‌ای کوچک در خلیج فارس واقع شده‌است. این شهر پیشرفت و ثروت خود را از زمان صادرات نفت شروع کرد و تحولی اساسی را شاهد بود. به لحاظ فرهنگی و اجتماعی، باید بدانید که این شهر بسیار محافظه کارتر و مذهبی‌تر از دبی است. بنابراین، کسانی که به دنبال غرق شدن در فرهنگ اصیل مسلمان منطقه هستند، احتمالا ابوظبی را ترجیح می‌دهند.

ابوظبی با توجه به مکان‌هایی مانند مسجد شیخ زاید، کاخ امارات، مرکز خرید مارینا و دنیای فراری، هزاران بازدیدکننده را در دهه گذشته به خود جذب کرده‌است. علاوه بر این، ابوظبی کمتر با گردشگران غربی شلوغ است و برای کسانی که به دنبال دوری از جمعیت دیوانه‌کننده دبی هستند، آن را ایده آل می‌کند.

محبوب ترین تورهای ابوظبی

  • سافاری عصرانه صحرا با شام باربیکیو، شتر سواری و شن سواری
  • بازدید از مسجد جامع و تور کاخ ریاست جمهوری
  • کافه لو در کاخ نمادین امارات ابوظبی
  • تورگردی در شهر ابوظبی
  • سافاری صحرا طلوع آفتاب از ابوظبی

چه چیزی دبی را خاص می کند؟

Dubai

دبی این روزها از محبوب‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. اما بیشتر از آن به عنوان سریع‌ترین شهر در حال رشد جهان شناخته می‌شود. تنها در 40 سال، دبی از یک امارت کوچک خلیج فارس به یکی از هیجان انگیزترین مراکز تجاری جهان تبدیل شده‌است.

دبی بلندترین ساختمان‌های منطقه، معروف‌ترین جاذبه‌ها و دیدنی‌ترین رستوران‌ها را داراست. در کل، این شهر به دلیل تعداد زیادی از مهاجران خارجی که در دبی زندگی می‌کنند؛ دارای زیرساخت‌های گردشگری در سطح جهانی است.

محبوب ترین تورهای دبی

  • دبی: ATV تپه‌های سرخ، شن سواری، شترها، تماشای ستاره‌ها و باربیکیو در کمپ الخیمه
  • تور دبی مارینا قایق بادبانی با صبحانه یا باربیکیو
  • بالون سواری، لندرور سواری و صبحانه از دبی
  • تور یک روزه دبی با بلیط ورودی برج خلیفه در بالا
  • تور علاءالدین دبی: سوکس، نهر، دبی قدیم و مزه‌ها

آیا ابوظبی برای تعطیلات خانوادگی خوب است؟

Abu Dhabi

برای اینکه بهتر تصمیم بگیرید که با خانواده دبی بریم یا ابوظبی، بیایید تا یک بررسی کلی داشته باشیم. ابوظبی به دلیل سواحل بسیار تمیز، جاذبه‌های پیشرفته، مکان‌های بازی کودکانه فوق‌العاده، گزینه‌های غذاخوری مناسب برای کودکان، بازارها با فضایی منحصربه‌فرد، رستوران‌های درجه یک و بسیاری از جاذبه‌های دیگر، برای بسیاری از افرادی را که برای تعطیلات با خانواده برنامه‌ریزی می‌کنند، گزینه خوبی است. از پایتخت امارات ناامید نخواهید شد!

آیا دبی برای تعطیلات خانوادگی خوب است؟

دبی برای همه چیزهایی دارد. در این شهر جاذبه‌هایی برای همه سن و سلیقه‌ای وجود دارد، از کودکان گرفته تا نوجوانان و بزرگسالان. فرقی نمی‌کند به دنبال چه هستید: آیا می‌خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید؟ این شهر اماراتی امکان چتربازی را برای شما مهیا می‌کند. آیا از گرما کلافه و خسته می‌شوید؟ به مرکز اسکی سفر کنید و سورتمه سواری کنید.

آیا می‌خواهید یک تن پول نقد خرج کنید؟ یک سفر به مرکز خرید داشته باشید و تا زمانی که دلتان می‌خواهد، خرید کنید. اگر هم می‌خواهید آرام شوید، به مارینا بروید و بنشینید و دور شدن دنیا را تماشا کنید.

بدون شک دبی یکی از بهترین مکان‌های تعطیلات خانوادگی روی کره زمین است.

خرید در ابوظبی یا دبی، کدام یک بهتر است؟ 

خرید در ابوظبی

Shopping in Abu Dhabi

ابوظبی مرکز خرید زیبا با نام مارینا مال دارد که تجربه خریدی در سطح جهانی را ارائه می‌دهد. آنقدر محبوب است که اغلب بخشی از سفرهای یک روزه به حساب می‌آید. در کل، این شهر با مراکز خرید وسیع، بازارهای روباز سنتی عربی، جواهرات فروشی‌های ثروتمند و بازارهای مجلل، به عنوان یکی از برترین مقاصد خرید در خاورمیانه در حال ظهور است.

حالا دبی بریم یا ابوظبی!؟

خرید در دبی

صحنه خرید دبی به قدری خارق‌العاده است که این شهر جشنواره سالانه خرید دبی را در ماه ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) برگزار می‌کند. «پادشاه خرید» به‌خاطر مراکز خرید مجلل و بازارهای معطرش معروف است.

مراکز خرید در سراسر این شهر به اندازه یک شهر کوچک هستند. خرید در دبی به عنوان یک تفریح کامل است، با تئاتر، پارک‌های تفریحی، مراکز نگهداری از کودکان، گالری‌های هنری و حتی مساجد واقع در مرکز خرید.

فروشگاه‌های طراحان منحصربه‌فرد، کفش‌های مارکدار، لوازم آرایشی، فروشگاه‌های لوازم جانبی، سوپرمارکت‌های بوتیک باکلاس، کتاب‌فروشی‌های بزرگ، سینما و تئاتر، گالری‌های هنری و رستوران‌های با غذاخوری‌های عالی تنها برخی از امکانات این مراکز خرید هستند. 

چه زمانی باید به ابوظبی رفت؟ 

Abu Dhabi

یکی از مواردی که در انتخاب بین دبی بریم یا ابوظبی باید به آن توجه کرد. شرایط هوا و زمان سفر است. بهترین زمان برای سفر به ابوظبی زمانی است که به دلیل محیط گرم بیابانی و دمای هوا سردتر است. با دمای حدود 33 درجه سانتیگراد، بهار فصل دلپذیری است. اگرچه هنوز خیلی گرم است. با این حال ما توصیه می‌کنیم در زمستان، زمانی که میانگین دما 18 درجه سانتیگراد و حداکثر آن 24 درجه سانتیگراد است، از آن بازدید کنید.

ارزان‌ترین زمان برای سفر به ابوظبی بین ژوئیه و آگوست (تابستان) است، اگر از گرما ناراحت نیستید و می‌خواهید تا حد امکان نور خورشید را ببینید. دما می‌تواند در طول روز به 42 درجه سانتیگراد برسد و در شب به 28 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

در این زمان همچنین خلیج فارس گرم است و شنا را بسیار لذت بخش می‌کند. در تابستان، میانگین دمای دریا 32 درجه سانتیگراد خواهد بود که برای خنک شدن پس از یک روز طولانی زیر نور خورشید ایده آل عالی است. 

چه زمانی باید به دبی رفت؟ 

در ماه ژانویه (دی و بهمن)، آب و هوای دبی لذت بخش است و شما را وادار می‌کند که تمام روز را بیرون بگذرانید. آب و هوای خوب برای فعالیت‌های ماجراجویی مانند چتربازی، زیپ لاین و بالون سواری ایده آل است.

ژانویه همچنین میزبان جشنواره خرید سالانه دبی است. این جشنواره یک ماهه، شما را با تخفیف‌های باورنکردنی در مراکز خرید و فروشگاه‌های برند روبرو خواهد کرد. این شهر همچنین دارای سرگرمی‌های زنده فوق‌العاده مانند Cirque du Soleil و رویدادهایی مانند جشنواره هنرهای Quoz است که نمایشی از فرهنگ و تاریخ این شهر را به شما نشان می‌دهد. 

بلیط هواپیما دبی شما را با خود به شهر مجلل و زیبای دبی خواهد برد تا جذاب‌ترین تفریحات دنیا را در این شهر تجربه کنید.

بالاخره دبی بریم یا ابوظبی

Let's go to Dubai or Abu Dhabi

وقتی صحبت از تعطیلات لوکس می‌شود، خاورمیانه در صدر جدول قرار دارد. دو بهترین شهر امارات متحده عربی، دبی و ابوظبی دارای برخی از بهترین جاذبه‌ها، هتل‌های دیدنی، مراکز خرید عظیم و غذاهای لذیذ هستند. همچنین، این دو کلان شهر، خانه دو تا از بهترین خطوط هوایی جهان هستند و به خوبی به هر گوشه از جهان متصل می‌شوند. 

برای انتخاب دبی بریم یا ابوظبی، در نظر بگیرید که چه چیزی از بازی دبی در مقابل ابوظبی لذت می‌برید یا تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهترین است. سلیقه شما باید بهترین مکان را برای اقامت این دو تعیین کند. بسیاری از مردم از دبی در مقابل ابوظبی را انتخاب می‌کنند و در کنارش یک سفر یک روزه به ابوظبی را هم در نظر می‌گیرند. نظر شما چیست؟ 

سوالات متداول

ابوظبی چه تفاوتی با دبی دارد؟

اکثرا ابوظبی را سنتی‌تر از دبی می‌دانند. دبی رنگ و بویی غربی دارد و یک ایالت جهانی در امارات متحده عربی است. دبی یک مکان عالی برای گردشگران است و معمولاً برای کسانی که به دنبال تعطیلات در امارات متحده عربی هستند، انتخاب می‌شود. ابوظبی معمولاً انتخابی برای زندگی است، اگرچه گردشگران از ابوظبی بازدید می‌کنند و این یک مقصد تعطیلات پررونق است.

ابوظبی ثروتمندتر است یا دبی؟

ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی است و یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.

چرا ابوظبی یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است؟

ابوظبی به چند دلیل یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان محسوب می شود: صنعت نفت پررونق، داشتن صندوق سرمایه گذاری مستقل، تنوع اقتصادی و کیفیت بالای زندگی. این عوامل به موقعیت ابوظبی به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان، با درآمد سرانه بالا، نرخ بیکاری پایین و اقتصاد رو به رشد کمک کرده‌است.

آیا ابوظبی همان دبی است؟

نه، ابوظبی و دبی دو شهر مستقل از امارات متحده عربی هستند.

نظرات کاربران