Ferrari World Abu Dhabi
19 اسفند 1401
دبی

جاهای دیدنی ابوظبی؛ مهیج، تاریخی با فرهنگی اصیل عربی

آیا می‌دانستید پایتخت امارات متحده عربی اولین پارک موضوعی جهان با برند فراری و بزرگترین سازه فضایی ساخته شده در جهان را دارد؟ برای کسانی که عاشق پارک‌های موضوعی هستند؛ فراری ورلد یکی از بهترین و فوق‌العاده‌ترین مکان‌هاست.در ابوظبی همه جاذبه‌ها در بهترین و زیباترین حالت ممکن ساخته شده‌اند. از بزرگترین مسجد دنیا گرفته تا تجربه زندگی در صحرا و جاهای دیدنی ابوظبی که آدرنالین و هیجان را به شما هدیه می‌دهند؛ همه و همه تجربه‌ای فراموش نشدنی از سفر را برای شما به ارمغان می‌آورند. 

رزرو تور دبی

از آنجایی که کمتر کسانی این مقصد را برای گردش و تعطیلات خودشان انتخاب می‌کنند؛ پس بد نیست با برخی از مکان‌های گردشگری این شهر آشنا شوید، شاید نظرتان تغییر کرد و به جای دبی، بلیط هواپیما ابوظبی را رزرو کنید.  

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک!

10 مورد از برترین جاهای دیدنی ابوظبی

ابوظبی شاید به اندازه دبی سرگرم‌کننده و متنوع نباشد اما به عنوان شهری بی‌نظیری از تاریخ، فرهنگ و مدرنیته شناخته می‌شود. جاهای دیدن ابوظبی مطمئنا شما را حیرت‌زده و سوپرایز می‌کنند. در اینجا ما ده مورد از برترین‌ها را ارائه کرده‌ایم:

مسجد جامع شیخ زاید؛ بزرگترین مسجد جهان

Sheikh Zayed Grand Mosque

یکی از بزرگترین مساجد جهان، مسجد جامع شیخ زاید، سالانه هزاران بازدیدکننده به ویژه در ایام عید گرد هم می‌آیند و صحنه‌ای بی‌نظیر از عبادت و جشن را بوجود می‌آورند. مسجد جامع شیخ زاید با گنجایش بیش از 44000 نفر و اندازه تقریبی چهار زمین فوتبال، یکی از جاهای دیدنی ابوظبی و از مکان‌های دیدنی محبوب و نمادین در سراسر جهان است. 

در حال حاضر دارای سه رکورد جهانی گینس برای بزرگترین فرش دستباف ایرانی، بزرگترین لوستر و بزرگترین گنبد جهان را داراست. با حیاط مرمرین و فضای داخلی باشکوه قطعا در نگاه اول مبهوت خواهید شد. چون هفت عدد لوستر از کریستال سواروسکی با روکش طلا 24 عیار ساخته شده را خواهید دید. این مسجد بزرگ جدا از مسلمانان برای همه بازدیدکنندگانش منظره‌ای خیره کننده است. اگر می‌خواهید به دیدن مسجد جامع بروید، توجه داشته باشید که قبل از ورود به محل، یک کد لباس وجود دارد که باید رعایت شود و همچنین لباس‌هایی برای امانت در دسترس قرار می‌گیرند.

فراری ورلد ابوظبی؛ برای عاشقان ماشین

فراری ورلد ابوظبی، یک پارک موضوعی سرپوشیده که 365 روز در سال باز می‌باشد، اولین پارک موضوعی فراری در جهان است. این جاذبه خانوادگی دارای بیش از 20 مدل سواری است؛ از ترن هوایی که سریع‌ترین ترن هوایی جهان است گرفته، تا شبیه‌سازهایی مانند تجربه تعویض تایر که به شما امکان می‌دهد عضویت در پیت F1 را شبیه‌سازی کنید، تا تجربه خرید و موارد دیگر! 

اگر از علاقه‌مندان به ماشین و مسابقه‌های فرومن وان هستید؛ اینجا دقیقه برای شما ساخته شده است. تک تک لحظات یک راننده حرفه‌ای را تجربه کنید و بهترین خاطره عمرتان را بسازید؛ چراکه فراری ورلد از بهترین جاهای دیدنی ابوظبی است. 

لوور ابوظبی؛ موزه‌ای منحصربفرد

Abu Dhabi Louvre

موزه لوور ابوظبی که در قلب منطقه فرهنگی سعدیات در جزیره‌ای با همین نام واقع شده است، یک نقطه عطف نمادین است که زیبایی آن حد و اندازه ندارد. احتمالا این همه زیبایی به دلیل معماری چشمگیر و گنبد بزرگی است که محفظه‌های نور زیبایی را در داخل موزه بوجود آورده‌اند. 

این موزه از برجسته‌ترین جاذبه‌های فرهنگی و از جاهای دیدنی ابوظبی است. چراکه، دارای مجموعه‌ای از بیش از 8000 متر مربع از گالری‌های دارای آثار هنری تاریخی و مدرن از سراسر جهان است که به طور یکپارچه در سراسر موزه حیرت‌انگیز 24000 متر مربعی نگهداری می‌شوند. این موزه که بهشتی برای هنردوستان و مکانی زیبا از فرهنگ‌های سراسر جهان است.

جاده کورنیش؛ مکانی برای استراحت و خوشگذرانی

جاده ساحلی نمادین هشت کیلومتری در ابوظبی، Corniche Road مکانی فوق‌العاده برای گذراندن یک روز دوچرخه سواری و قدم زدن آرام با دوستان یا خانواده است. با کافه‌ها و رستوران‌هایی که در فاصله چند قدمی ساحل کورنیش قرار دارند و منظره‌ای فوق‌العاده از خط افق ابوظبی، اینجا قطعا یکی از محبوب‌ترین و بهترین جاهای دیدنی ابوظبی برای غوطه‌ور شدن در آفتاب و لذت بردن از یک روز تعطیل است.

قصر الحسن؛ کاخی مجلل با نمایش تاریخ

Qasr al-Hassan

قصر الحسن که یک بنای تاریخی ملی برای ابوظبی است. این قصر نه تنها قدیمی‌ترین بنای ابوظبی است بلکه خانواده سلطنتی را نیز در خود جای داده و زمانی مقر حکومت بوده است.

قصر الحسن از دو ساختمان اصلی، یعنی قلعه داخلی و کاخ بیرونی و در نهایت، برج دیده بانی ساخته شده است. حتما به بالای برج بروید و زیباترین عکس یادگاری خودتان را بگیرید. در کل، علاقه‌مندان به تاریخ و میراث ملی از قدم زدن در قصر الحسن لذت خواهند برد. در حال حاضر، در این قصر آثار و آرشیوهای تاریخی را به نمایش گذاشته می‌شود که قدمت آن به 6000 سال قبل از میلاد باز می‌گردد.

فرمول روسا؛ چشیدن طعم آدرنالین

فرمولا روسا که در پارک محبوب و سرپوشیده، فراری ورلد ابوظبی قرار دارد، سریع‌ترین ترن هوایی جهان است. با این ترن هوایی که شما را در ارتفاع 52 متری از سطح زمین می‌برد، تجربه یک مسابقه F1 را خواهید داشت. با شتاب 240 کیلومتر در ساعت در 4.9 ثانیه، این یک سواری فقط برای معتادان آدرنالین است.

پیست یاس مارینا؛ برای معتادان ورزش

Yas Marina track

پیست یاس مارینا که در سال 2009 راه اندازی شد، یکی از پیشرفته‌ترین پیست‌های جهان و از جاهای دیدنی ابوظبی است. 

پیست یاس مارینا، ابوظبی، جایگاه خود به عنوان یک مقصد ورزشی در کلاس جهانی راه اندازی کرده است. در این پیست برنامه‌ای برای برگزاری 400 رویداد ورزش به صورت سالانه برگزار می‌شود. از ورزش‌های موتوری گرفته تا تناسب اندام و… . پس اگر از علاقه‌مندان به ورزش هستید برنامه خودتان را برای بازدید از این مکان حتما تغییر دهید. شما حتی می‌توانید در هر ورزشی که فعال هستید؛ شرکت کنید و مسابقه دهید. احتمالا جایزه‌های خوبی نصیبتان خواهد شد. 

دنیای آبی یاس ابوظبی؛ سرسره بازی به یاد بچگی

یکی دیگر از جاذبه‌های مورد علاقه خانواده، Yas Waterworld Abu Dhabi، مملو از وسایل سواری در آب، ترن هوایی، سرسره و سایر فعالیت‌های آبی است. از سرسره‌های گردبادی مانند اولین سواری با نیروی هیدرومغناطیسی جهان، گرفته تا بشکه حباب، جایی که گردشگران می‌توانند مهارت‌های موج‌سواری خود را با سوار شدن بر موج‌های ورقه‌ای تمرین کنند. در کل، چیزهای زیادی برای تجربه یک روز سرگرم‌کننده با خانواده و دوستان در این پارک آبی بی‌نظیر وجود دارد.

برادران وارنر ابوظبی؛ سفر به دنیای خیال

Warner Bros. Abu Dhabi

اولین پارک موضوعی برادران وارنر در جهان، همان برادران وارنر ابوظبی است که در یک پارک تفریحی سرپوشیده مناسب خانواده تاسیس شده است. بازدیدکنندگان از طریق شش دنیای موجود در پارک به دنیای سرزمین‌های شخصیت‌های مورد علاقه خود مانند Bugs Bunny، Scooby-Doo، Batman، Superman Bedrock، Dynamite Gulch، Cartoon Junction، Gotham City، Metropolis و Plazaوارد می‌شوند. با بیش از 29 بازی سواری، جاذبه‌های مهیج و رستوران و فروشگاه‌های متنوع، این پارک قطعا یکی از بهترین جاهای دیدنی ابوظبی برای وقت‌گذرانی با خانواده‌تان خواهد بود. 

ساحل کورنیش؛ تجربه یک استراحت ساحلی

آب‌های شفاف، شن‌های سفید نرم و بی‌لکه، یک پیاده‌روی زیبا در کنار دریا؛ می‌توانید همه این‌ها و موارد دیگر را در ساحل محبوب کورنیش ابوظبی پیدا کنید. لازم به ذکر است که این ساحل که برای عموم آزاد است. 

در ساحل کورنیش، مسیرهای پیاده‌روی با منظره دریا، دوش‌ها، کابین‌ها و رختکن وجود دارد تا راحتی را برای گردشگران بوجود آورد. در فاصله کمی پیاده‌روی از جاده نمادین کورنیش جایی قرار دارد که می‌توانید به سراغ تفریحاتی چون دویدن، دوچرخه سواری و قدم زدن بروید. مطمئنا مناظر افق با پس زمینه غروب آفتاب ابوظبی تنها یکی از دلایل زیادی برای رفتن خواهد بود. 

کلام آخر

ابوظبی از جمله شهرهای امارات متحده عربی است که با وجود پتانسیل‌هایی که دارد؛ همچنان مظلوم واقع شده است. ما در اینجا سعی کردیم شما را با برخی از جاهای دیدنی ابوظبی آشنا کنیم تا بلکه نظرتان را تغییر دهیم و بلیط هواپیما تهران ابوظبی را رزرو کنید. 

نظرات کاربران