Dubai International Airport
16 بهمن 1401
دبی

صفر تا صد فرودگاه بین المللی دبی

باز کنید بالهای خیالتان را، زیرا به سفری فراتر از افق می‌رویم! خوش آمدید به فرودگاه بین المللی دبی، نقطه شروع ماجراهای بزرگ. اینجا نه تنها یک فرودگاه است، بلکه یک دروازه به دنیایی از تنوع، مدرنیته و تجربه‌های بی‌نظیر. از لحظه ورود، هیجان پرواز در هوا می‌لرزد و شما را به دنیایی از شگفتی‌ها می‌برد. آماده‌اید برای سفری فوق‌العاده!

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی فقط با سه کلیک!

کمی درباره فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه دبی که با کد اختصاری DXB نیز شناخته می‌شود در سال 1960 تاسیس شد. سرعت رشد و توسعه این فرودگاه به حدی سریع بوده که حدود 100 میلیون نفر و حتی بیشتر در طول سال به این فرودگاه مراجعه می‌کنند و همین باعث شده تا لقب سومین فرودگاه پر رفت و آمد در جهان را نصیب خود کند. شاید جالب باشد که بدانید، این فرودگاه در زمینه جابجایی بار نیز رکوردشکن بوده و براساس گزارش‌ها در طول سال، 3 میلیون تن بار را جابجا می‌کند. 

شرکت‌های هواپیمایی مطرح زیادی از سراسر دنیا به این فرودگاه پرواز دارند و حتی قطب اصلی ایرلاین‌های فلای دبی و هواپیمایی امارات هم به حساب می‌آید.

بخوانید: کامل ترین راهنمای فرودگاه های دبی در سال 2024

ترمینال‌های فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی در کل دارای 3 ترمینال مجزا است که خدمات و امکانات خاص خود را دارند:

ترمینال شماره یک

این ترمینال به اکثر خطوط هواپیمایی بین المللی به جز امارات خدمت رسانی می‌کند و دارای سه طبقه است. در این ترمینال خدمات مربوط به کانتر چک، تحویل بار و فروش بلیط ارائه می‌شوند. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی با انواع غذاهای عربی، ژاپنی و حتی مکزیکی از شما پذیرایی خواهند کرد. در صورتی هم که به دنبال خرید سوغاتی باشید، فروشگاه بسیار بزرگی در این ترمینال وجود دارد که از لوازم الکتریکی گرفته تا قهوه و خرمای عربی را در اختیار شما قرار می‌دهد. سایر امکانات هم شامل سالن‌های تجاری و درجه یک، صرافی، داروخانه، فضاهای مراقبت از نوزاد و غیره است.

قبل از هر کاری، راهنمای سفر به دبی را چک کنید.

خطوط هوایی ترمینال شماره یک

Dubai International Airport

آئروفلوت، افریکن اکسپرس ایرویز، ایر فرانس، ایر ایندیا، ایر مالت، ایربالتیک، آسترین ایرلاینز، بیمان بنگلادش ایرلاینز، لوفت هانزا، ماهان ایر، بریتیش ایرویز، بلغاریا ایر، قبرس ایرویز، ایران ایر، اتیوپی ایرلاینز، گرجستان ایرویز و…. 

ترمینال شماره دو

فاصله ترمینال یک و دو چندان زیادی نیست و در آن تنها برخی از ایرلاین‌های بین‌المللی رفت و آمد دارند. معمولا این ترمینال به پروازهای ارزان قیمت اختصاص دارد؛ اما به این معنی نیست که از امکانات مناسب برخوردار نیست. این موضوع کاملا برعکس بوده و ترمینال شماره 2 از چهار طبقه تشکیل شده و هر طبقه آن مخصوص به یک بخش است. طبقه اول برای پروازهای ورودی، طبقه دوم سالن انتظار و سوار شدن مسافران است و البته چندین فودکورت و رستوران هم در آن وجود دارد. طبقه سوم و چهارم را هم به پروازهای خروجی اختصاص داده‌اند و چند سالن تشریفات و کانترچک نیز در این طبقه قرار گرفته است. 

از جمله امکانات ترمینال شماره دو فرودگاه بین المللی دبی می‌توان به دستگاه‌های خودپرداز، امکانات مراقبت از نوزاد، خدمات صرافی، نقاط اطلاعاتی، سالن‌ها و نمازخانه اشاره کرد.

خرید سیمکارت در دبی چگونه است؟

خطوط هوایی ترمینال شماره دو

ایر ایندیا اکسپرس، شرکت هواپیمایی آریانا افغان، شرکت هواپیمایی کاسپین، قشم ایر، فلای دبی، آسمان، کیش ایر، ایر قرقیزستان، خطوط هوایی ترکمنستان، یونایتد ایرویز و… 

ترمینال شماره سه

ترمینال فرودگاه بین المللی دبی

ترمینال شماره سه در فرودگاه بین المللی دبی، بزرگترین ترمینال فرودگاهی جهان است که عمدتاً خطوط هوایی امارات را ارائه می‌دهد. این ترمینال نیز در چهار طبقه قرار گرفته و هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. طبقه اول و چهارم برای پروازهای ورودی، طبقه دوم برای سوار شدن به هواپیما و طبقه سوم مخصوص پروازهای خروجی است. 

امکانات کاملی در این ترمینال در اختیار مسافران گذاشته می‌شود. برای مثل حدود 40 رستوران و کافه وجود دارد که انواع غذاهای بین المللی را از هندی گرفته تا ایتالیایی سرو می‌کنند. علاوه بر این‌ موارد، در ترمینال شماره سه، هتل بین المللی دبی قرار دارد که مخصوص مسافران ترانزیتی است. اتاق‌های در شرایط 6، 12 و 18 ساعته رزرو می‌شوند. همچنین یک فروشگاه بزرگ در این ترمینال با نام Duty Free وجود دارد که هر آنچه را تصور کنید در معرض فروش قرار داده است. اگر هدیه و سوغاتی خریداری نکرده‌اید، نگران نباشید، محصولات جذابی پیدا خواهید کرد.

با تور دبی، سفری متفاوت و راحت داشته باشید!

رفت و آمد بین ترمینال‌ها 

برای رفت و آمد بین ترمینال‌های 1 و3، همچنین 2 و 3 یک سرویس اتوبوس 24 ساعته به صورت رایگان قرار دارد. از اینجا می‌توانید از مترو بین ترمینال 1 و ترمینال 3 استفاده کنید. 

حمل و نقل به فرودگاه بین المللی دبی

سیستم حمل و نقل عمومی فرودگاه دبی همانند دیگر خدمات رفاهی این فرودگاه از استانداردهای بالایی برخوردار است. شما به راحتی می‌توانید با هر نوع وسیله حمل و نقل به مرکز شهر و هتل اقامتتان بروید. 

  • با تاکسی
حمل و نقل درباره فرودگاه دبی

بهترین وسیله برای رفت و آمد از فرودگاه دبی، تاکسی است. در خارج فرودگاه ایستگاه‌های تاکسی متعددی وجود دارد که به راحتی می‌توانید به هر کجای شهر دبی که می‌خواهید، سفر کنید. توجه داشته باشید که هزینه این تاکسی‌ها توسط کیلومتر شمار مشخص می‌شود و نسبت به وسایل دیگر از هزینه بیشتری برخوردار خواهد بود.

  • با اتوبوس

اتوبوس از جمله وسایل حمل و نقل عمومی پرطرفدار هستند که به همه جای شهر دبی هم دسترسی دارند. در بیرون محوطه هر سه ترمینال شما می‌توانید به ایستگاه‌های اتوبوس مراجعه کنید. فقط توجه داشته باشید که خطوط 4012 و 402 شما را به نقاط مختلف شهر دبی می‌برد. فراموش نکنید که کارت الکترونیک را از قبل خریداری کنید. 

  • با مترو

گزینه دیگر مترو است که در ترمینال‌های 1 و 3 قرار دارد. مطمئنا به بیشتر نقاط شهر دبی دسترسی دارد و از 6 صبح تا 12 شب نیز فعال است. 

  • اجاره ماشین

برخی افراد ترجیح می‌دهند با ماشین شخصی در شهر رفت و آمد داشته باشند و اجاره ماشین بهترین گزینه برای آنها است. اما باید در نظر بگیرید که هزینه اجاره خودرو معمولا گران است و به نرخ روز انجام می‌گیرد. 

در صورت گم شدن مدارک در دبی چکار کنیم

امکانات موجود در فرودگاه بین المللی دبی

امکانات فرودگاه بین المللی دبی

در هر ترمینال به امکانات فرودگاه اشارت مختصری کردیم. از آنجایی که فرودگاه بین المللی دبی یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان با استانداردهای بسیار بالا است، بنابراین توقع امکانات درجه یک را داشته باشید. به صورت خلاصه برخی از این امکانات شامل: 

  • رستوران‌ها و کافه‌ها
  • اتاق سیگار
  • اینترنت
  • محصولات بدون گمرک شامل جواهرات، عطر و اقلام الکتریکی
  • خدمات بانکی
  • دستگاه‌های ATM
  • محوطه بازی کودکان
  • امکانات کنفرانس و کسب و کار
  • مرکز پزشکی
  • نمازخانه‌ها

در سفر به دبی چه ارزی ببریم

اطلاعات ضروری درباره فرودگاه بین المللی دبی

آدرس: فرودگاه بین المللی دبی در 15 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد و زمان سفر از فرودگاه بین المللی دبی تقریباً 15 دقیقه با ماشین تا مرکز شهر در صورت سهولت تردد است.

کد فرودگاه: DXB

صندوق پستی: 2525

شماره تلفن: 2245555 4 971 +

وبسایت: http://www.dubaiairport.com

هتل ارزان دبی را فقط از سه کلیک بخواهید!

کلام آخر

فرودگاه بین المللی دبی، نه تنها یک پل ارتباطی بین جهان‌هاست، بلکه پرچمدار تجربه سفری فوق‌العاده و خاص. با ترکیبی از مدرنیته، لوکس، و خدماتی بی‌نظیر، این فرودگاه به مسافران یک حس لحظه‌های زیبا و فراموش‌ناپذیر می‌بخشد، جاذبه‌ای که از لحظه فرود تا برخاست، دل مسافر را به زیبایی پرواز و آرامش سفر می‌آورد. به عبارتی، فرودگاه بین المللی دبی، نقطه شروعی است که هر سفری را به یک سفر خاص و لازمه‌ای برای خلق خاطرات بی‌انتها تبدیل می‌کند.

سوالات متداول

فرودگاه دبی چند ترمینال دارد؟

فرودگاه بین المللی دبی دارای 3 فرودگاه است.

چند ایرلاین به فرودگاه دبی رفت و آمد دارند؟ 

بیش از 100 ایرلاین مختلف از سراسر جهان به این فرودگاه رفت و آمد می‌کنند. 

کدام ایرلاین ایرانی به این فرودگاه پرواز دارد؟

شرکت‌های هواپیمایی کاسپین، قشم ایر، ایران ایر، ماهان، کیش ایر

نظرات کاربران