Ramadan in Dubai
6 فروردین 1402
دبی

رمضان در دبی: سفری به دنیای اعتقادات، غذاهای لذیذ و مراسم دینی

در دبی، ماه مبارک رمضان فراتر از یک سرریز از رویدادهای مذهبی است؛ اینجا جاذبه‌های معنوی و فرهنگی به شکلی منحصر به فرد به زندگی آمده است. از سحر تا افطار، این شهر تابستانی پر از رنگ و نور با مردمانش از تمدن‌های مختلف، به یک سرزمین جالب و دیدنی تبدیل می‌شود. همراه ما باشید تا در این ماه مقدس، جلوه‌های مختلف رمضان در دبی را کاوش کنیم و تجربه‌ی یکپارچه‌ای از فرهنگ و ایمان را به اشتراک بگذاریم.

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما تهران دبی با سه کلیک خوبه!

در سفر به دبی در ماه رمضان باید بدانید که….

رمضان در دبی

ماه رمضان همانند دیگر کشورهای اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. مردم در این ماه به روزه‌داری و عبادت می‌پردازند و مکان‌های عبادتی همانند مساجد شبانه‌روزی باز خواهند بود. مردم در دبی از یک هفته قبل ماه رمضان شروع به آمادگی برای این ماه می‌کنند و لباس نو، خوراکی‌ها و شیرینی‌های مخصوص می‌خرند و به مهمانی و دیدن نزدیکانشان می‌روند. همین آداب و رسوم‌ها رمضان در دبی را متفاوت‌تر از روزهای دیگر آن می‌کند. پس اگر در مکانی سفره افطاری یا مراسم‌های خاص دیدید، خیلی تعجب نکنید. هر چند که ما ایرانی‌ها با این مدل مراسم‌ها آشنا هستیم، با این حال، در دبی ممکن است، کمی متفاوت باشد. 

نکاتی که رمضان در دبی باید رعایت کنید! 

بازدیدکنندگانی که رمضان در دبی هستند، بایستی نکاتی را درباره قوانین و شیوه رفتار در این شهر را بدانند. در واقع، در سفر به دبی در ماه رمضان، یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که کمی محترمانه‌تر از روزهای دیگر باشید. این بدان معناست که در ساعات روشنایی روز به خاطر احترام به روزه‌داران در مکان‌های عمومی غذا نخورید، آشامیدن یا سیگار نکشید، اگرچه می‌توانید به طور معمول در هتل خود غذا بخورید و بنوشید. در مورد لباس، فقط به یاد داشته باشید که کمی محافظه کارتر از حد معمول رفتار کنید. وقتی صحبت از لباس می‌شود، نیازی به پوشیدن روسری یا چیز دیگری ندارید، اما فقط مطمئن شوید که لباسی بپوشید که زانوها و شانه‌های شما را بپوشاند. به صورت خلاصه:

  • برای مسافران و افراد غیرمسلمان، رستوران‌ها مشغول به فعالیت هستند و شما باید درون رستوران بنشینید. رستوران‌ها معمولا پرده‌ها خود را می‌کشند تا با پوشاندن شیشه‌ها مانع از دید شوند. به نوعی احترام به روزه‌داران است.
  • توجه داشته باشید که خوردن و آشامیدن در ملاعام جرم است. حتی این احتمال وجود دارد که جریمه (۲۰۰۰ درهم) یا یک سال زندان نصیبتان شود. 
  • همان‌طور که گفتیم، نحوه لباس پوشیدن اهمیت زیادی دارد. لباس مناسب به شکلی که زانوها و شانه‌هایتان را بپوشاند، همراه خود داشته باشید.
  • هایپرمارکت‌ها ساعات بیشتر در روز باز هستند و با تخفیف‌های زیادی که دارند، در هر ساعتی در دسترس شما خواهند بود. 

از کارهای ممنوعه در دبی اطلاعی دارید؟

رمضان در دبی چه کارهایی می‌شود انجام داد؟ 

رمضان در دبی

درست است که رمضان در دبی شبیه به روزهای دیگر این شهر نیست، ولی هنوز هم می‌توانید به سراغ کارهای سرگرم‌کننده بروید و تعطیلاتی به‌یادماندنی داشته باشید. به سراغ گزینه‌های متنوع‌تر بروید، می‌توانید سافاری با افطاری خاص و تماشای ستارگان را امتحان کنید. باید بگوییم که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. برای گذراندن وقت با عزیزانتان تمام کارهای سرگرم‌کننده و برخی رویدادهای عالی در ماه رمضان در دبی 2023 را کاوش کنید. برای مثال…. 

چه جایی بهتر از دهکده جهانی دبی (GLOBAL VILLAGE)

دهکده جهانی دبی با صحنه‌های تماشایی خود برای رمضان 2023 بازگشته است، از خرید گرفته تا غذاخوردن در غرفه‌ها. در کل فعالیت‌های زیادی برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد. در اینجا می‌توانید سنت‌های کشورهای مختلف را با توجه به ماه رمضان کشف کنید. خیلی دیدنی است که در یک مکان خاص بتوانید به کشورهای دیگر بروید، با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم آن‌ها آشنا شوید و در یک زمان در چندین مکان قرار بگیرید. فراموش نکنید که کمی در بازارهای شبانه دهکده جهانی دبی قدم بزنید و غذاهای مختلف را نوش جانتان کنید.  

رمضان در دبی امسال در دهکده جهانی جور دیگری است. این جاذبه، مراسم افطار سنتی، اجرای زنده و آتش‌بازی در تمام آخر هفته‌ها اجرا می‌کند. در کل، در طول ماه مبارک، دهکده جهانی میزبان برنامه‌های متنوعی با موضوع رمضان خواهد بود که ارزش دیدن را دارند. 

برجسته‌ترین آن‌ها ارکستر 30 قطعه‌ای است که هر شب دو بار در صحنه اصلی اجرا می‌کند. نمایش‌های دیگر شامل نوازنده ویولن و نمایش نوری Kaleidoscope  هم برنامه دارند تا تعطیلات در این ماه مبارک به شما خوش بگذرد. 

زمان برگزاری در ماه مبارک رمضان: 06:00 الی 02:00 بامداد

از پارک‌های موضوعی دیدن کنید؛ لگولند منتظر شماست! 

Legoland Dubai

فرصتی برای بازدید از بهترین پارک‌های موضوعی دبی در ماه رمضان داشته باشید! پیشنهاد ما لگولند دبی است، از آن دست پارک‌ها که از وقت‌گذرانی در آن خسته نمی‌شوید. ماه رمضان در دبی بهترین زمان برای سر زدن به این پارک خواهد بود. حتما می‌پرسید چرا؟ چون خبری از صف‌های طولانی و شلوغی نیست و می‌توانید خودتان و کودکانتان را غرق در ماجراجویی کنید. سواری‌های دو نفره، قلعه اژدها، سینما چهاربعدی، زیردریایی و… تنها بخشی از تفریحات این پارک مهیج هستند. 

مکان: خیابان شیخ زائد، روبروی منطقه جبل علی

بلیط: از 330 درهم برای هر نفر

تماس: 4-820-0000-971+

موشن گیت هم می‌تواند سرگرم کننده باشد! 

یکی‌دیگر از پارک‌های جذاب که می‌تواند رمضان در دبی را متفاوت و خاطره‌انگیز کند، موشن گیت (MOTIONGATE DUBAI) است. این پارک که به صورت موضوعی به هالیوود می‌پردازد، می‌تواند شما را با شخصیت‌های مختلف آشنا کند. فراموش نکنید که عکس یادگاری بگیرید. 

یکی از 27 تفریح سرگرم‌کننده آن را انتخاب کنید و از تماشای تزئینات و چراغ‌های فراوان موشن گیت لذت ببرید. هر وقت هم که خسته شدید، رستوران‌ها از شما پذیرایی خواهد کرد، همچنین فروشگاه‌های متعددی نیز در نظر گرفته شده تا سوغاتی و یادگاری بخرید و این پارک زیبا هرگز از خاطره‌تان نرود. 

مکان: اتوبان شیخ زاید، روبروی منطقه جبل علی

بلیط: از 330 درهم برای هر نفر

شماره تماس: ۰۰۹۷۱۸۲۰۰۰۰۰

افطار را در ریورلند دبی بگذرانید

رمضان در دبی

ریورلند دبی پر از رستوران‌هایی است که در کنار رودخانه‌ای قرار گرفتند و فضایی زیبا و صمیمانه‌ای را به وجود آوردند. نشستن بر روی صندلی‌های راحت و نرم یک رستوران به خصوص اگر Al Mashowa هم باشد، از بهترین کارهایی است که در سفرتان با تور دبی انجام خواهید داد. این رستوران با داشتن فضایی سنتی و چشم‌اندازی خیره‌کننده از رودخانه و از همه مهمتر غذاهای اصیل عربی، قطعا تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. افطار مقرون به صرفه آن از 95 درهم شروع می‌شود. منوی ویژه ماه رمضان شامل غذاهای کلاسیک مانند مرغ ماچبوس، داوود باشا، و همچنین باربیکیو با کوفته بره، ماهی شری، بال مرغ و… است. خبر خوب اینکه کودکان بین 5 تا 10 سال تنها با 45 درهم و کودکان زیر 5 سال می‌توانند به صورت رایگان از این غذا لذت بخورند.

مکان: المشوا، ریورلند دبی

زمان: 31 مارس تا 20 آوریل 2023 از ساعت 07:00 عصر تا 09:00 شب

بهترین رستوران های دبی را در برنامه سفرتان قرار دهید.

حتی اپرای دبی هم پذیرای شماست!

درست است که رمضان در دبی حال‌وهوای دیگری دارد. اما به این معنی نیست که نتوانید از جاذبه‌های آن لذت ببرید. اتفاقا برعکس برنامه‌های متنوعی در هر کدام از این جاذبه‌ها تدارک دیده می‌شود. برای مثال، اپرای دبی مجموعه‌ای بزرگ که اغلب خوانندگان و موزیسین‌ها در آن به اجرا می‌پردازند. اما، در حال حاضر اپرای دبی یک مهمانی افطاری فوق‌العاده در تالار ضیافت خود دارد که غذاهای اصیل بین‌المللی و عربی را ارائه می‌دهد. به این مکان بروید تا از افطار در محیط سورئال اپرای دبی با ایستگاه‌های موسیقی زنده، دسرها، آب‌میوه‌های مخصوص ماه رمضان و موارد دیگر لذت ببرید. 

ملودی‌های عربی و سرگرمی‌های زنده مطمئناً تجربه لذت‌بخش برای شما خواهند بود. راستی هزینه افطار اپرای دبی از 580 درهم برای دو نفر شروع می‌شود.

مکان: بلوار شیخ محمد بن راشد، مرکز شهر دبی

زمان: از غروب آفتاب تا 09:30 شب

تماس: 4-440-8888 971+

مگر می‌شود از آبنمای موزیکال دبی گذشت؟ 

Dubai musical fountain

فرقی نمی‌کند رمضان دبی باشید یا ماه‌های دیگر سال، رفتن به آبنمای موزیکال از اصلی‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. در کنار دریاچه مصنوعی برج خلیفه یک فواره بزرگ و هنرمندانه قرار دارد که با موسیقی و رقص آب همه را محو تماشای خود می‌کند. می‌توانید در شب و حتی سحر به این مکان بروید و خودتان را به یک وعده غذایی خوشمزه دعوت کنید. 

مکان: خیابان شیخ محمد بن راشد، برج خلیفه

زمان: 09:30 الی 02:00 بامداد

تماس: 4-245-8888 971+

شلیک توپ و هلال ماه، بسیار دیدنی است

یکی از کارهای منحصر به فرد در دبی در ماه رمضان تماشای شلیک توپ در غروب آفتاب است. شلیک توپ رمضان معنای اعلام زمان افطار، یک سنت قدیمی است. اگر در ماه رمضان در دبی هستید، این سنت قدیمی منظره‌ای دیدنی است که نباید آن را از دست بدهید. انتظار می‌رود که آن‌ها در چندین نقطه داغ دبی مانند AExpo City Dubai، برج خلیفه، شهر جشنواره دبی و غیره رخ دهند.

از مراکز فرهنگی و موزه ها دیدن کنید

رمضان در دبی

آیا می‌دانید بهترین مکان های دبی برای بازدید در ماه رمضان کدامند؟ از این فرصت برای کشف جاذبه‌های فرهنگی دبی استفاده کنید. در موزه دبی، که اتفاقاً قدیمی‌ترین ساختمان شهر نیز هست، با تاریخ و آغاز کار این شهر آشنا شوید. همچنین می‌توانید در کوچه‌های پر پیچ و خم بین برج‌های بادگیر سنتی در منطقه تاریخی الفهیدی پرسه بزنید.

این منطقه تاریخی که در امتداد نهر معروف دبی قرار دارد، جایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند نگاهی اجمالی به دبی قدیمی داشته باشند. این محله همچنین میزبان چندین موزه تخصصی دبی، نمایشگاه‌های هنری به همراه کافه‌ها و رستوران‌های جذاب است.

از مرکز فرهنگی شیخ محمد نیز دیدن کنید. اگر می‌خواهید درباره فرهنگ و سنت‌های محلی امارات بیشتر بدانید، به اینجا سر بزنید. یکی از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در دبی افطاری سنتی است که مهمانان می‌توانند در آن از غذاهای خوشمزه محلی صرف کرده و از برنامه‌های زنده در آن لذت ببرند. رویدادهای رمضانی SMCCU در دبی یک تجربه به‌یادماندنی است که شما به عنوان یک توریست یا ساکن آن را دوست خواهید داشت.

موزه دبی

مکان: منطقه الفهیدی

تماس: +971-4-353-1862

مرکز فرهنگی شیخ محمد

مکان: خیابان المسله، محله تاریخی الفهیدی، خانه 26

تماس: 04-353-6666

از جواهرات مخفی دبی چیزی می دانید؟

خیمه‌های افطاری را از دست ندهید!

رمضان در دبی شکل و بویی دیگر دارد. در این ماه مبارک مردم مراسم‌های افطاری برگزار می‌کنند و شما نیز می‌توانید در یکی از خیمه‌های سطح شهر مهمان یکی از این افطاری‌ها باشید. معمولا از دو ساعت قبل افطار این خیمه‌ها شروع به فعالیت و آمادگی می‌کنند و با بسته‌های افطاری شیک و خوشمزه از شما پذیرایی خواهند کرد.

هتل‌ها و اقامت در ماه رمضان در دبی

Hotels and accommodation during Ramadan in Dubai

رمضان در دبی با کاهش چشمگیر گردشگر و توریست همراه است. همین فرصتی را مهیا می‌کند تا اقامتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. چراکه هتل‌ها لوکس و چند ستاره تخفیف‌های زیادی برای اقامت مهمانان خود در نظر می‌گیرند. برای مثال، سه شب اقامت داشته باشید و در هر اقامت برای دو نفر یک افطار رایگان دریافت کنید. علاوه بر اقامت، می‌توانید از افطارهای مجلل هتل‌ها و مراسم‌های خاص آن‌ها نیز بهره‌مند شوید. 

با رزرو هتل های دبی، سفری راحت و بدون دغدغه را شروع کنید.

وضعیت خرید در ماه رمضان دبی چگونه است؟

در ماه رمضان، مراکز خرید در دبی بیش از حد معمول باز می‌مانند. بنابراین می‌توانید تا هر زمان که خواستید (حتی تا پاسی از شب) به مراکز خرید دبی که هر کدام پر از تفریحات و فروشگاه‌های برند هستند، بروید.

ساعات کاری مراکز خرید در ماه رمضان 2023 در دبی تا ساعت 01:00 بامداد در روزهای هفته و تا ساعت 02:00 صبح در تعطیلات آخر هفته باز است. اما توصیه می‌کنیم وب سایت رسمی آن مرکز خرید را از قبل بررسی کنید تا از پیشنهادهای هیجان‌انگیز ماه رمضان در دبی در برندهای برتر پوشاک، لوازم الکترونیکی و سایر اقلام مطلع شوید.

تخفیف ماه رمضان در فروشگاه‌های دبی

فروش ویژه ماه رمضان در دبی در سراسر سوپرمارکت‌ها وجود دارد. بیایید تا به شما بگوییم که هایپرمارکت نزدیک شما چه چیزی در فروشگاه دارد!

گروه لولو: هایپرمارکت لولو پیشنهاد ماه رمضانی خود را با 60 درصد تخفیف برای بیش از صدها محصول ارائه کرده‌است. این تخفیف‌ها برای خریداران آنلاین و آفلاین در دسترس هستند. لولو همچنین بدون توجه به شرایط اقتصادی، ابتکار قفل قیمت را اعلام کرده تا تغییرات قیمتی یا همان افزایش قیمت بر روی کالا اجرا نگردد.

رمضان در دبی

 سوپرمارکت‌های لولو علاوه بر تخفیف و قفل قیمت، «کیت‌های ماه رمضان» را نیز ارائه می‌کنند که شامل مواد اولیه اولیه مانند برنج، شکر، پودر شیر، غذای فوری، ژله، مخلوط کاستارد، میوه‌های خوراکی، پاستا، غلات، روغن و سایر مواد ضروری است. این کیت در دو سایز 85 درهم و 120 درهم عرضه می‌شود.

گروه آل مایا: یکی دیگر از نام های محبوب در امارات، سوپرمارکت‌های آل مایا هستند که تبلیغات و تخفیف‌های ماه مبارک رمضان را به مدت 45 روز در بیش از 480 کالا ارائه کردند. در این فروشگاه 50 درصد تخفیف بر روی اقلام منتخب در ماه رمضان قرار شده‌است.

کارفور: سوپرمارکت‌های کارفور نیز تخفیف‌های چشمگیری را برای ماه رمضان در دبی اعلام کرده‌اند. 50 درصد تخفیف برای بیش از 6000 محصول در همه شعبه‌ها که شامل خواربار، لوازم الکترونیکی، لپ تاپ، لوازم خانگی و موارد دیگر هستند.

NOON: در این فروشگاه میزان تخفیف به عدد باورنکردنی 70% می‌رسد. به همین منظور ما توصیه می‌کنیم اگر در ماه رمضان در دبی امسال گوشی قدیمی خود را کنار بگذارید، چون تخفیف‌های شگفت‌انگیزی بر روی تلفن‌های همراه، محصولات الکتریکی، تلویزیون، دوربین و کنسول‌های بازی قرار داده شده‌است. پس از این فرصت استفاده کنید و خریدی لذت‌بخش و به صرفه داشته باشید. نون (NOON) همچنین تخفیف‌های روزانه و کوپن‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌توان از آنها برای خرید لوازم آرایشی و عطر استفاده کرد.

حمل‌ونقل عمومی در ماه رمضان چگونه خواهد بود؟

رمضان در دبی

وسایل حمل و نقل عمومی دبی همانند هر زمان دیگر به فعالیت خود ادامه خواهند داد و تغییری در ساعات حرکت آن‌ها داده نمی‌شود. تنها تفاوت استفاده از این وسایل برای رفت و آمد نسبت به روزهای دیگر سال، میزان خلوتی آن‌ها است. فقط در زمان افطار این امکان وجود دارد که کمی شلوغ شود و با نبود تاکسی مواجه شوید. پس سعی کنید حتما دو ساعت قبل از افطار به مقصد دلخواه‌تان برسید. 

عید فطر در دبی باشید!

اگر تور دبی را برای تعطیلات عید فطر رزرو کرده‌اید، باید خودتان را برای یک جشن بزرگ آماده کنید. مردم این شهر عید فطر را عید بزرگ خود می‌دانند و پس از یک ماه روزه‌داری خداوند به جشن و شادی می‌پردازند. معمولا سه روز تعطیل اعلام می‌شود و مردم با زیباترین و بهترین لباس‌های خود، غذاهای خوشمزه تدارک می‌بینند و در کنار خانواده‌هایشان نوش جان می‌کنند. فضای شهر هم رونقی دیگر دارد، کنسرت‌ها و نمایش‌های مختلفی در جاذبه‌ها و گوشه‌وکنار آن برپا خواهد شد تا همه بتوانند این سه روز را به خوشگذرانی و تفریح بپردازند. 

با رزرو تور دبی از سه کلیک، سفری فراموش نشدنی برای خودتان رقم بزنید.

حرف آخر

در ماه رمضان کارهای زیادی برای انجام دادن در دبی وجود دارد. دبی از برگزاری جشن‌های خوشمزه آشپزی گرفته تا کاوش در بازارهای شبانه جذاب، ماه مقدس را به سبکی محترمانه جشن می‌گیرد. ما نیز سعی کردیم تا راهنمای جامع از رمضان در دبی برای شما تهیه کنیم تا اگر در تعطیلات عید نوروز به این شهر رویایی سفر کردید، با آداب و رسوم و برنامه‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول

آیا می توانید در ماه رمضان در دبی غذا بخورید؟

بله، امسال در دبی، رستوران‌ها اجازه دارند در ساعات روزه داری غذا را در معرض دید عموم سرو کنند. پیش از این، مصرف مواد غذایی در اماکن عمومی در طول روز در ماه رمضان ممنوع بود. با این حال، امسال دولت به رستوران‌ها اجازه داده است که غذا را با پرده، جداکننده یا نما سرو کنند. این بدان معناست که غیر مسلمانان می‌توانند در ماه مبارک در رستوران‌ها غذا بخورند.

آیا می توان در ماه رمضان در دبی سیگار کشید؟

خیر، در مکان‌های عمومی سیگار نکشید. این یک جرمی قابل مجازات با جریمه تا 2500 درهم است.

در ماه رمضان در دبی چه لباسی باید بپوشید؟

محافظه کارانه لباس بپوشید و به ارزش‌های فرهنگی کشوری که در آن هستید، احترام بگذارید. در مکان‌های عمومی تا حد امکان متواضع باشید.

آیا در دبی می توانید در ماه رمضان الکل بنوشید؟

خیر، اما برخلاف سال‌های گذشته، برخی از رستوران‌ها و بارهای دارای مجوز در دبی مجاز به سرو الکل در طول روز هستند، البته به شرط داشتن مجوز خاص. الکل معمولاً بعد از غروب آفتاب در بارها و رستوران‌های دارای مجوز سرو می‌شود.

برخی از آداب ماه رمضان برای گردشگران در دبی چیست؟

یکی از قوانین ماه رمضان در دبی عدم پخش موسیقی با صدای بلند و برهم زدن آرامش است. حتی بارهایی که در ماه رمضان در دبی باز هستند، از پخش موسیقی خودداری می‌کنند، بنابراین توصیه می‌شود صدا را حتی در خلوت خانه یا اتومبیل خود کاهش دهید. همچنین به مردم توصیه می‌شود در ماه رمضان در دبی از هرگونه نمایش عمومی جشن، از جمله رقصیدن در ملاء عام خودداری کنند.

نظرات کاربران