گالری های هنری دبی؛ بهترین مکان ها برای تجربه هنر و فرهنگ رایگان در دبی
22 آبان 1402
دبی

گالری های هنری دبی؛ بهترین مکان ها برای عاشقان زیبایی

عاشق هنر هستید و به دبی سفر کرده‌اید؟ یک خبر خوب در این شهر می‌توانید بهترین گالری‌ها را برای دیدن فرهنگ و هنر پیدا کنید. مکان‌هایی که همه نوع هنری را به معرض نمایش می‌گذارند و نیازی هم به پرداخت هزینه ندارید. چی بهتر از این!؟ بله در مورد گالری های هنری دبی صحبت می‌کنیم.

رزرو تور دبی

از گالری‌های پشت خیابانی تا گم شدن در موزه‌های مشهور جهان، دبی یک بوم نقاشی پر جنب و جوش است که تا به حال ندیده‌اید. در ادامه بهترین مکان‌ها برای تجربه هنر و فرهنگ در دبی بدون هیچ هزینه‌ای را برای شما لیست کرده‌ایم.

بلیط هواپیما دبی را فقط با سه کلیک رزرو کنید!

گالری های هنری دبی در خیابان السرکال

خیابان السرکال مکانی مشابه بسیاری از مناطق هنری در سراسر جهان است: این خیابان تا سال 2007 یک منطقه انبار نادیده گرفته شده بود. اما اکنون یک مرکز هنری بزرگ است که میزبان یک بسیاری از گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، نمایش فیلم، جشنواره‌ها و موزه‌ها است که ورود و کاوش در بسیاری از آن‌ها رایگان خواهد بود. بهترین و بی‌نظیرترین گالری های هنری دبی را در این خیابان خواهید دید.

آدرس: Alserkal Avenue, Al Quoz

سایت: alserkalavenue.ae

موزه سکه

گالری های هنری دبی

کلکسیونرهای سکه می‌توانند علاقه‌ی خود را در موزه سکه در منطقه تاریخی الفهیدی در دبی بدون پرداخت پول نقد به انتها برسانند. ممکن است نمای این مکان که در سال 2004 افتتاح شده، ساده به نظر برسد (چون یک خانه قدیمی است). اما در داخل این موزه 8 اتاق با بیش از 500 سکه از خاورمیانه وجود دارد که واقعا قابل تحسین است.

ساعات کاری: دوشنبه و پنجشنبه؛ 8 صبح تا 3 بعد از ظهر، جمعه 8 صبح تا 11:30 صبح

آدرس: منطقه بر دبی، دهکده میراث دبی.

موزه قهوه دبی

تقریباً تا زمانی که قهوه به عنوان نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گرفت، بخشی از میراث و تاریخ خاورمیانه بوده است. این موزه نیز به عنوان یکی از گالری های هنری دبی، واقع در منطقه تاریخی الفهیدی دبی، مملو از وسایل جذاب است و طیف گسترده‌ای از اقلام عتیقه را به نمایش می‌گذارد. وسایلی که تاریخ و فرهنگ قهوه منطقه‌ای و بین‌المللی را به تصویر می‌کشد. طبقه همکف به مناطقی تقسیم می‌شود که منعکس‌کننده سنت‌های فرهنگ‌های مختلف نوشیدن قهوه است. در طبقه بالا، اتاقی را خواهید دید که متون مرتبط با تاریخ قهوه را نمایش می‌دهد. ورود به آن بدون هزینه است، اما به احتمال زیاد یادگاری می‌خرید.

ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است.

آدرس: منطقه تاریخی الفهیدی، بر دبی

سایت: www.coffeemuseum.ae

منطقه طراحی دبی

منطقه طراحی دبی

نقاشی‌های دیواری خیابانی مسلماً یکی از جالب‌ترین آثار هنری هستند که می‌توانید ببینید. اگر به این هنر مدرن علاقه دارید، وقتی از d3 بازدید می‌کنید، در هر جهتی که سر برگردانید، یکی از آن‌ها را خواهید دید که هر کدام در نوع خودشان تحسن‌برانگیز هستند. کلا در اینجا می‌توانید آثار هنرمندان خیابانی مشهور جهان مانند Shepard Fairey، Myne & Yours و غیره را از نزدیک ببینید.

اما قسمت جذاب آن به یک بخش مخصوص مربوط است. در واقع در سال 2018، یک پارکینگ زیرزمینی توسط هنرمند خیابانی عراقی-بریتانیایی مروان شکرچی، بازسازی شگفت‌انگیزی شد. این نقاشی دیواری شگفت‌انگیز و قابل تامل از در خطر بودن اقیانوس توسط بشر الهام گرفته شده است. همه چیز در این خیابان دیدنی است. به نوعی می‌شود آن را یکی از گالری های هنری دبی در فضای باز دانست.

سایت: www.dubaidesigndistrict.com

آدرس: منطقه طراحی دبی

بخوانید: سیتی واک دبی

هنر در مرکز شهر دبی

وقتی به مرکز شهر دبی بروید، آثار هنری هنرمندان مشهور جهان از جمله Wings of Mexico اثر خورخه مارین، Love Me اثر ریچارد هادسون و بسیاری دیگر را از نزدیک خواهید دید. برای مثال، Wings of Mexico در سال 2010 ایجاد شد و هدف آن تجسم امیدها و رویاهای شهروندان کشور آمریکای مرکزی و در عین حال ترویج تصویر و محصول هنری مکزیک در سراسر جهان است. طراحی چشمگیر آن از دو بال برنزی تشکیل شده است که بر روی یک قاب آهنی بالای سه پله بتنی قرار گرفته‌اند. این مکان در ورودی برج پلازا در بلوار شیخ محمد بن راشد با برج خلیفه به عنوان پس زمینه‌ای خیره کننده می‌درخشد و به راحتی یکی از دیدنی‌ترین نقاط اینستاگرام در دبی است.

برای دیدن مجسمه‌های بیشتر در مرکز شهر دبی کافی است کمی در این منطقه قدم بزنید. راستی موبایل خود شارژ و فضای گالری را خالی نگه دارید، چون قرار است، عکس‌های زیادی بگیرید.

آدرس: مرکز شهر دبی

بخوانید: رمانتیک ترین جاهای دبی

گالری های هنری دبی و فاندری (Foundry)

گالری های هنری دبی؛ فاندری (Foundry)

فاندری، جدیدترین و جالب‌ترین فضای هنری اجتماعی مرکز شهر دبی همچنین دارای فضای کار مشترک، کتابخانه‌ای مملو از کتاب‌های تامل برانگیز، کافه‌ای زیبا و اتاق پادکست است. بنابراین تا زمانی که آنجا هستید، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود خواهد داشت.

مجموعه‌ای منظم از نمایشگاه‌های رایگان و گالری های هنری دبی در این مکان برای شرکت وجود دارد. استودیو Foundry نیز آثار هنرمندان مختلف را به صورت چرخشی به نمایش می‌گذارد.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است.

سایت: foundry.downtowndubai.ae

آدرس: بلوار شیخ محمد بن راشد، مرکز شهر دبی

بخوانید: کامل ترین راهنمای فرودگاه های دبی در سال 2024

دهکده میراث هاتا

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اولین دهکده‌های دبی چه شکلی بودند؟ در دهکده میراث هاتا این فرصت را خواهید داشت تا بدانید این مردم چگونه و در کجا زندگی می‌کردند و چه آداب و رسوم‌هایی داشتند. در واقع، رفتن به این دهکده به معنی قدم گذاشتن در تاریخ شهر دبی است. که به خوبی از گذشته تا به امروز را برای شما به تصویر می‌کشد.

ساعات بازدید: شنبه تا پنج شنبه 7:30 صبح تا 8:30 بعد از ظهر، جمعه 14:30 تا 20:30 باز است.

ارزانترین تور دبی را از سه کلیک بخواهید!

مرکز هنری جمیل

این مرکز هنری در ساختمانی سفید رنگ که از سازه‌های مکعبی با نمای مشرف به آب‌های نهر دبی تشکیل شده، میزبان نمایشگاه‌ها و گالری های هنری دبی است. در واقع این مجموعه با داشتن فضای مناسب، کتابخانه، چندین باغ و جای دادن آثار هنرمندان تبدیل به مکانی ارزشمند برای دوستداران هنر شده است. اضافه کنیم که مرکز هنری جمیل دارای یک آمفی تئاتر بزرگ است که کنسرت‌ها و فیلم‌های زیادی در آن برگزار می‌شوند.

ساعات بازدید: شنبه-دوشنبه 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، چهارشنبه 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، 9 بعد از ظهر تا نیمه شب، پنجشنبه 10 صبح تا 4 بعد از ظهر باز است.

سایت: jameelartscentre.org

آدرس: Jaddaf Waterfront

بخوانید: موزه اتحاد دبی

گالری های هنری دبی در JBR

گالری های هنری دبی

دیوارهای The Walk در اواخر سال 2016 و به عنوان بخشی از جشنواره هنر سه بعدی، بوم دبی، ظاهری هنری پیدا کردند و محله را به نقطه‌ای داغ برای کارهای گرافیتی سه بعدی فوق‌العاده واقعی به همراه نقاشی حیوانات تبدیل کردند. از جمله نقاشی‌های زرافه‌ها، شاهین‌ها، آکواریوم و بسیاری از آثار هنری دیگر که در سراسر نوار JBR وجود دارد.

هنر خیابانی کاراما

اگر از تماشای نقاشی‌های دیواری و هنرهای خیابانی پر جنب و جوش لذت می‌برید، قدم زدن در منطقه مسکونی الکرامه برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود. مغازه‌ها و حتی دیوارهای ساختمان‌های آپارتمانی با طرح‌های چشم نواز و نقاشی‌های دیواری خیره کننده پوشیده شده‌اند که همه را هنرمندان محلی نقاشی کرده‌اند. دیدن این هنر و فرهنگ رایگان است، پس چرا برای تماشای آثار هنری خارق‌العاده کمی در این خیابان قدم نزنید.

آدرس: خیابان 18B، الکرامه

بخوانید: جدیدترین جاهای دیدنی دبی

گالری های هنری دبی در فضای باز در ساتوا

در دبی چند خیابان وجود دارد که بتوانید خود را در بخشی از زندگی اجتماعی آن غرق کنید. خیابان‌هایی که با هزاران جذابیت و نقاشی‌های دیواری خیره کننده از شما استقبال می‌کنند و به نوعی گالری های هنری دبی در فضای باز و رایگان به حساب می‌آیند.

در سال 2016، موزه خیابان دبی در خیابان دوم دسامبر با یک گالری در فضای باز که در آن به میراث و تاریخ امارات ادای احترام می‌کرد، به شکلی هنری افتتاح شد. نقاشی‌های دیواری باورنکردنی شامل گروهی از کودکان اماراتی، خط عربی، دالای طلایی (قهوه‌جو) و تصاویر سنتی‌تر از امارات را در اینجا شاهد خواهید بود که تبدیل به بهترین عکس‌های شگفت‌انگیز اینستاگرامی برای شما خواهد شد.

آدرس: خیابان دوم دسامبر، سطوا

بخوانید: پارک صحرایی شارجه

بازار تایم اوت دبی

بازار تایم اوت دبی

آیا می‌دانستید که بهترین مکان برای غذاخوری در شهر، یعنی بازار تایم اوت دبی، آثار هنری نیز برای دیدن دارد؟ هنری که توسط هنرمند اماراتی عبدالله لطفی خلق شده، یک نقاشی دیواری تک رنگ است که دبی قدیم و جدید را به تصویر می‌کشد. به نظر خیلی زیباست، یک پیام ویژه در پشت این قطعه وجود دارد. در مورد اهمیت جمع شدن اجتماع، که می‌توانید آن را در کنار فواره بار نزدیک The Stage در داخل سالن غذاخوری سوق البهار پیدا کنید.

اینجا دارای یک طراحی چشم نواز است که مقاصد گردشگری نمادین. از جمله برج خلیفه، برج العرب و دبی فریم را در اطراف خود جای داده و بهترین فرصت برای دیدن همه این جاذبه‌ها در کنار هم است.

آدرس: بازار تایم اوت دبی، سوق البهار، مرکز شهر دبی

سایت: timeoutmarket.com/dubai

بخوانید: راهنمای خرید سوغات دبی: گنجینه‌هایی که نباید در سفرتان از دست بدهید

گالری های هنری دبی و گالری XVA

در حال حاضر بیش از 17 سال است که گالری XVA در منطقه تاریخی و فرهنگی الفهیدی، خانه هنر معاصر خاورمیانه در دبی بوده است. تعداد زیادی از گالری های هنری دبی جذاب به‌ علاوه غرفه‌هایی که نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، پوسترها و غیره سفارشی می‌فروشند را در اینجا شاهد خواهید بود.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

سایت: xvagallery.com

آدرس: محله تاریخی الفهیدی، بر دبی

با هتل های ارزان دبی، سفری راحت و مقرون به صرفه را تجربه کنید!

حرف آخر

گالری های هنری دبی مجموعه از هنرهای شگفت‌انگیز قدیم و مدرن را به معرض نمایش می‌گذارند که برای هنرمندان همیشه جذابیت زیادی داشته و دارد. با این حال، ما سعی کردیم تا گالری‌های رایگان را در این مقاله پوشش بدهیم تا در سفر خود یک تفریح بدون هزینه داشته باشید. در غیر این صورت گالری هنری در این شهر رویایی بسیار زیاد است.

سوالات متداول

کدام گالری هنری در دبی بیشترین شهرت را دارد؟

گالری آرت دبی (Art Dubai) یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین گالری‌های هنری در دبی است که هر ساله رویدادهای بین‌المللی هنری را برگزار می‌کند.

کدام منطقه در دبی بیشترین تمرکز گالری‌های هنری را دارد؟

منطقه السرکال اونیو (Alserkal Avenue) در دبی، محله‌ای پر از گالری‌های هنری معاصر و فضاهای خلاق است.

آیا گالری‌های هنری دبی تنها آثار هنرمندان محلی را به نمایش می‌گذارند؟

خیر، گالری‌های هنری دبی میزبان آثار هنرمندان بین‌المللی و محلی هستند و تنوع گسترده‌ای از هنرهای معاصر و سنتی را ارائه می‌دهند.

آیا ورود به گالری‌های هنری دبی رایگان است؟

بسیاری از گالری‌های هنری در دبی ورودی رایگان دارند، اما برای برخی نمایشگاه‌ها یا رویدادهای خاص ممکن است هزینه ورودی دریافت شود.

نظرات کاربران