دهکده میراث و غواصی دبی
18 مرداد 1402
دبی

دهکده میراث و غواصی دبی؛ تاریخ، جاذبه‌ها و رازها!

دبی که الان به آن سفر می‌کنید و می‌بینید، آن چیزی نیست که همیشه بوده است. این شهر دارای یک تاریخ فرهنگی بسیار جالب و داستان‌های ارزشمند است که نشان می‌دهد چگونه این مکان به معنای واقعی کلمه از یک بیابان به شهری تبدیل شده و برخی از بلندترین آسمان خراش‌های جهان را در خود جای داده است. با این حال، تاریخ شهر دبی به اندازه حال حاضر آن جالب است و شما این فرصت را دارید که با بازدید از دهکده میراث و غواصی دبی، موزه زنده‌ای که در آن به گذشته سفر کرده و زندگی دبی در دوران اولیه را تجربه کنید. 

رزرو تور دبی

در این منطقه شما می‌توانید شاهد صنایع دستی سفالگران و بافندگان باشید و همچنین در مورد صنعت غواصی مروارید دبی اطلاعات کسب کنید. اگر قصد بازدید از دهکده میراث و غواصی دبی (Heritage And Diving Village) را دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید از قبل بدانید.

هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید !

اطلاعات اولیه در مورد روستای میراث و غواصی

  • محل دهکده میراث و غواصی: خیابان الشیندغا، بر دبی، امارات متحده عربی
  • هزینه ورودی دهکده هریتیج دبی: بلیط‌های دهکده هریتیج دبی یا میراث دبی برای بزرگسالان 60 درهم و برای کودکان زیر 3 سال 30 درهم است.
  • ساعات بازدید دهکده: دهکده میراث در ساعت 8 صبح باز می‌شود و زمان بسته شدن آن دبی ساعت 9 شب است. جمعه‌ها هم از ساعت 15 الی 21:30 باز خواهد بود.

تاریخچه دهکده میراث و غواصی دبی

Dubai Heritage Village and Diving

در دهکده میراث دبی می‌توانید شاهد سبک زندگی سنتی مردم این شهر باشید. دهکده میراث در سال 1997 تأسیس شد. در ساخت آن تصمیم بر این بود که با بازسازی سازه‌های سنگی و چادرها در یک محیط روستایی معمولی، نحوه زندگی مردم شهر در گذشته را به نمایش بگذارند. وقتی وارد این روستا می‌شوید به خودی خود در زمان سفر خواهید کرد و به گذشته دبی می‌روید. حس و حالی زیبا و دوست داشتنی است که ارزش بازدید را دارد. 

فقط فضای روستایی نیست و گردهمایی‌ها و نمایش‌های مختلفی که در این منطقه اجرا می‌شوند تا شما را به طرق مختلف وارد میراث معنوی و تاریخ آن منطقه ‌کنند. در اینجا شما می‌توانید روش‌های کشاورزی باستانی و فنون صنایع دستی مانند گلدان، جواهرات و سوت زدن را که زمانی مردم آن منطقه استفاده می‌کردند، کشف کنید. حتی برای یادگاری از ظروف سفالی، آب نبات و سایر محصولات سنتی موجود در محل، سوغاتی‌ بخرید.

درباره هریتیج ویلج دبی یا همان دهکده میراث و غواصی

در سال 1997 دهکده میراث و غواصی دبی معروف شد. این بخش از میراث برای برجسته کردن زندگی و میزبانی از فعالیت‌های روزانه در دبی توسط اداره فرهنگ و هنر ساخته شده است. در اینجا خانه‌های قدیمی و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد حیات وحش محلی و حیوانات آبزی را بدست خواهید آورد. 

از طرفی یک موزه زنده از صنعتگران محلی وجود دارد که صنایع دستی خود را به نمایش می‌گذارند و به سؤالاتی در مورد آنچه بازدیدکنندگان می‌بینند پاسخ می‌دهند. فرش و زیراندازهای بافت، سفال، ملیله دوزی و بسیاری صنایع دیگر که از نزدیک دیدن و آشنایی با ساخت آن‌ها در نوع خودش می‌تواند جذاب و دیدنی باشد. 

به عبارتی دیگر…

Dubai Heritage Village and Diving

هریتیج یک دهکده کوهستانی کاملاً بازسازی شده است که به گردشگران تصویری از آنچه در روستاهای باستانی امارات بوده است، می‌دهد. این شهر نزدیک به 3000 سال قدمت دارد و با قرارگیری میان کوه‌های الحجر فضای فوق‌العاده‌ای را فراهم کرده است. بله، در اینجا مجموعه‌ای از مزارع که در امتداد یک کانال آب شیرین، رستوران‌های زیبا و یک گورستان باستان‌شناسی، در محیط روستایی وجود دارد. 

کارهایی که باید در دهکده میراث و غواصی در دبی انجام دهید

برخی از بهترین کارهایی که گردشگران می‌توانند در دهکده میراث و غواصی دبی انجام دهند، را به شما معرفی می‌کنیم تا از قبل بدانید در این دهکده چه خبر است و چه کار می‌توانید انجام دهید: 

هنر بافندگان را تحسین کنید

دهکده میراث و غواصی دبی

در دهکده میراث و غواصی دبی، می‌توانید هنرمندان محلی بسیاری را ببینید که در هنر بافتن چیزهایی مانند فرش، سبد و غیره استاداند. این افراد در خانواده‌هایی متولد شده‌اند که نسل‌ها در صنعت بافندگی بوده‌اند و مهارت‌های صنایع دستی منحصربه‌فرد را در خانواده به ارمغان آورده‌اند. بنابراین، تجربه کاملاً خاص است و اگر با صنعتگران کمی صحبت کنید، اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه صنایع دستی کسب خواهید کرد و همچنین می‌توانید برخی از این محصولات شگفت‌انگیز را به عنوان سوغاتی برای یادگاری بخرید.

هنر سفالگری را بیاموزید

یکی دیگر از صنایع دستی معروفی که در روستای Heritage And Diving در دبی خواهید دید، هنر سفالگری است. صنعتگران محلی زیادی هستند که در این هنر تخصص دارند و هنر خود را در روستا انجام می‌دهند. کارگاه‌هایی که خودتان هم می‌توانید دست به کار شوید و هنر سفالگری بیاموزید یا یک لیوان کوچک برای خودتان درست کنید. این یک فعالیت بسیار سرگرم‌کننده برای تمام اعضای خانواده است. مخصوصاً اگر با کودکان به این مکان می‌روید، آن‌ها مطمئنا از یادگیری این کاردستی و شاید یادگیری نحوه قالب‌گیری گِل نیز لذت خواهند برد. 

نگاهی به فرهنگ سنتی و سبک زندگی دبی بیندازید

دهکده میراث و غواصی دبی

در دهکده میراث و غواصی دبی، می‌توان واقعاً به تاریخ بازگشت و تجربه کرد که زندگی مردم محلی قبلاً چگونه بوده است و همچنین تجربه‌ای از زندگی مردم واقعی دبی را به دست آورد. می‌توانید در مورد سنت‌های قدیمی که توسط نسل‌های مختلف خانواده‌ها منتقل شده، بیشتر بدانید. این واقعاً تجربه‌ای خواهد بود که برای همیشه در حافظه‌تان می‌ماند. چون درست است که زندگی شهری مدرن دبی فرق دارد و محبوب است، اما اینجا جنبه سنتی ریشه دارتری از این شهر را به شما نشان می‌دهد.

از زندگی حیوانات در این روستا لذت ببرید

حیوانات زیادی در دهکده میراث و غواصی در دبی وجود دارند که توسط مردم محلی نگهداری می‌شوند، مانند شتر و اسب، حتی یک حوض کوچک با اردک‌ها در آن وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها غذا بدهید. سوار شتر یا اسب شوید و تفریحی به یادماندنی در دبی برای خودتان بسازید. 

در دهکده میراث و غواصی دبی چه بخوریم

hummus

تعدادی غرفه غذا و رستوران در دهکده میراث و غواصی دبی وجود دارد. برخی از غذاهای سنتی که می‌توانید در این دهکده میل کنید، عبارت‌اند از:

هوموس: هوموس یک غذای بسیار محبوب در دبی است که از نخود با روغن زیتون و سیر تهیه و معمولاً با کوبوس، نان محلی یا نان پیتا نیز سرو می‌شود.

شاورما: همه می‌دانند که دبی به‌خاطر شاورما معروف است، یک غذای لذیذ سنتی عربی، که از رولی پر از مرغ، سبزیجات و سیر تشکیل شده است. البته مرغ را می‌توان با گوشت دلخواه جایگزین کرد.

غذاهای دریایی: به عنوان یک صنعت غواصی، در هریتیج و دهکده غواصی دبی غذاهای دریایی زیادی وجود دارد. این غذاها کبابی شده و با برخی از گیاهان و ادویه‌های محلی چاشنی‌دار می‌شوند و این انفجاری از طعم‌ها در دهان شما خواهد بود. امتحان کردن غذاهای دریایی اینجا قطعا تجربه‌ای است که نباید از دست داد.

در آخر باید بدانید که….

دانستن تاریخ و میراث به شما احساس خوبی از ارزش‌های محلی و جامعه می‌دهد و دبی در این راستا هرگز عقب نمانده است. پس اگر به دنبال مکانی برای کشف جنبه‌های متمایز طبیعت وحشی و شیرجه رفتن در یک کپسول زمانی که به یک بازار قدیمی، یک مسجد و یک کمپ از امارات متحده عربی زندگی می‌بخشد، هستید آن قطعا دهکده میراث و غواصی دبی است. 

سوالات متداول

داخل دهکده میراث و غواصی دبی چیست؟

در اینجا خانه‌های قدیمی با سبک گذشته دبی را خواهید دید، با غواصی، آبزیان و صنایع دستی آشنا می‌شوید و در مزرعه‌ها با انچه در این شهر می‌روید، روبرو خواهید شد. 

بهترین زمان برای بازدید از دهکده میراث چه زمانی است؟

فصل زمستان بهترین زمان برای بازدید است. چراکه در تابستان دمای بالای هوا اجازه گشت و گذار را به شما نخواهد داد. 

ساعات بازدید از دهکده میراث چه زمانی است؟

از ساعت 7:30 تا 20:30 و از ساعت 12:30 تا 8:30 در روز جمعه است.

نظرات کاربران