Numismatic Museum in Dubai
18 مرداد 1402
دبی

موزه سکه دبی؛ سفری به دنیای سکه ها!

موزه سکه دبی کجا قرار دارد؟ بر هیچ‌کس پوشیده نیست که شهر دبی یکی از برترین و معروف‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. شهری که هر آنچه را که فکرش را کنید در خود جای داده تا همه با خاطرات خوش و باورنکردنی آن را ترک کنند. بله، دبی ویژگی‌های خاصی دارد، خصوصیاتی که به آن کمک می‌کند تا یکی از مهمترین مقاصد توریستی در منطقه و جهان باشد و این ویژگی وجود مکان‌های گردشگری فراوانی است که ارزش دیدن را دارند.

رزرو تور دبی

موزه‌های دبی، برج خلیفه، نخل جمیرا و موزه سکه شناسی دبی از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی هستند، چون هر کدام واقعا جذابیت‌های ویژه‌ و دیدنی دارند. 

معروف است که شهر باستانی دبی در قرن نوزدهم ساخته شده و محل سکونت تجار ثروتمند ایرانی بوده است. این شهر در گذشته بر تجارت مروارید و پارچه تکیه می‌کرده و امروزه به چهارراه تمدن‌ها تبدیل شده است. بیایید تا قدم در یکی از مکان‌های تاریخی شهر بگذاریم، جایی که نظیر آن را نمی‌توان پیدا کرد. 

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید و قدم در تاریخ بگذارید و موزه سکه آن را از نزدیک ببینید. 

درباره موزه سکه شناسی در دبی

Numismatic Museum in Dubai

موزه سکه شناسی در سال 2004 به روی بازدیدکنندگان و گردشگران باز شد. این موزه به عنوان موزه ارز در دبی نیز شناخته می‌شود، زیرا بازدیدکنندگان قرار است سکه‌هایی را ببینند که به دوره‌های مختلف تاریخی و همچنین بیش 470 سکه مختلف و کمیاب برمی‌گردد. یعنی قرار نیست فقط سکه‌های عربی ببینید و از هر کجای دنیا انواع سکه‌ها را خواهید شناخت. 

در واقع، این موزه فرصتی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد سکه‌هایی است که در دبی و مناطق اطراف آن در گردش بوده است و ارتباط سیستم پولی با امپراتوری بریتانیا، هند و کشورهای منطقه قبل از استقلال و تشکیل دولت اتحادیه را نشان می‌دهد.

چیزی که موزه را متمایز و جالب می‌کند، نحوه نمایش سکه‌ها است. زیرا موزه شامل بخش‌های ویژه‌ای است که برای هر سکه یک صفحه نمایش بزرگ قرار داده‌اند. همچنین صفحه‌های لمسی با لیست‌های الکترونیکی کشویی که حاوی اطلاعات دقیق در مورد هر سکه از نظر شکل هستند. اندازه، فلز، روش و تاریخ ضرب و عبارات نوشته شده بر روی آن و نقشه‌ها و اشکال موجود از آن‌ها بر روی این صفحه نمایش قرار داده شده تا شما به خوبی از گذشته و اطلاعات هر کدام آگاه شوید. 

بهترین فعالیت ها در موزه سکه دبی

بازدید از موزه سکه شناسی دبی فرصت مناسبی برای مشاهده بیش از 470 قطعه سکه کمیاب است که در دوره‌های مختلف تاریخی که در دبی و منطقه رایج بوده و مورد استفاده قرار می‌گرفتند. علاوه بر آن از ارتباط نزدیک بین سیستم پولی این کشور با امپراتوری بریتانیا، هند و کشورهای منطقه قبل از استقلال مطلع خواهید شد. ترتیب قرارگیری، توضیح و فضای موزه به گونه‌ای است که می‌تواند برای ساعت‌ها شما را مشغول نگه دارد و از موزه‌گردی خسته نشوید. 

این موزه دارای 8 اتاق مجزا و دیدنی است که شما را به دیدن بخش‌های جذاب و دنیای دیدنی سکه‌ها می‌برد.

سکه های موزه سکه شناسی دبی

Numismatic Museum in Dubai

موزه سکه دبی شامل دو طبقه است و در ساخت آن از سنگ مرجان، گچ، چوب صندل، شاخه و تنه درختان خرما و چوب ساج استفاده شده است. پس شما قدم در یکی از خانه‌های قدیمی اماراتی می‌گذارید تا حس و حالتان دقیقا همانند زمان‌های گذشته و زمانی که از این سکه‌ها استفاده می‌کردند، باشد. 

این موزه همچنین شامل 8 اتاق اصلی است. اتاق‌هایی که عبارت‌اند از:

اتاق اول: اطلاعات مربوط به تاریخچه پول را نمایش می‌دهد.

اتاق دوم: شامل 16 قطعه درهم عربی ساسانی است که در دوران خلافت راشدین و امویان در گردش بوده است.

اتاق سوم: دارای 64 قطعه دینار و درهم است که در خلافت اموی به گردش درآمده است.

 اتاق چهارم: 115 قطعه دینار و درهم که در خلافت عباسی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

اتاق پنجم: 45 سکه ضرب شده در مصر، شام و ترکیه را نشان می‌دهد.

 اتاق ششم: شامل 91 قطعه سکه ضرب شده در عراق و شام اسلامی است.

اتاق هفتم: شامل 22 سکه است که در شمال آفریقا و اندلس ضرب شده است.

اتاق هشتم: نمایش 102 قطعه سکه ضرب شده در شبه جزیره عربستان و امارات متحده عربی را شاهد خواهید بود. 

هزینه ورودی موزه سکه شناسی

Numismatic Museum in Dubai

ورود به موزه سکه شناسی دبی رایگان و برای همه آزاد است و بنابراین می‌توان آن را در لیست تفریحات رایگان دبی قرار داد. اگر برای آن هزینه‌ای در نظر بگیرند، بسیار ناچیز خواهد بود. پس این موزه را در لیست دیدنی‌های خود در دبی بگنجانید. 

آدرس موزه سکه شناسی دبی

موزه سکه دبی در منطقه تاریخی الفهیدی در بر دبی، به ویژه در نزدیکی دادگاه حاکم واقع شده است.

دسترسی به موزه سکه شناسی

چندین راه برای رفتن به موزه سکه وجود دارد که… 

برای کسانی که مایل به استفاده از متروی دبی برای رسیدن به موزه هستند، می‌توانند از طریق ایستگاه مترو الفهیدی به این مکان دسترسی پیدا کنند. 

برای کسانی که مایلند با اتوبوس‌های عمومی به دیدن موزه بروند. باید بگوییم که باید در ایستگاه اتوبوس الغبیبه که نسبتاً دور است، پیاده شوند. به این معنی که برای رسیدن به موزه باید یک مسیر تاکسی بگیرند. 

زمان بازدید از موزه سکه دبی

ساعات بازدید از موزه سکه دبی به صورت زیر است: 

از یکشنبه تا پنجشنبه: از ساعت 8:30 صبح تا 80:30 شب

جمعه: از ساعت 14:30 تا 20:30

شنبه: از ساعت 8:30 صبح تا 80:30 شب

هتل های اطراف موزه سکه شناسی دبی

Grand Sina Hotel in Dubai

موزه سکه دبی در منطقه‌ای متمایز با هتل‌های فراوانی از جمله حیاط عربی، گرند سینا، سان سیتی بین المللی و هیلتون دبی کریک واقع شده است. منطقه‌ای که جزو محله‌های اصلی توریستی به حساب می‌آید. بنابراین طبیعی است که هتل‌های متنوعی از یک ستاره گرفته تا سه و پنج ستاره در آن پیدا شود. گفتنی است که همه این درجات مختلف در سطح هتل ها نشان می‌دهد که دبی نوع یا دسته خاصی از گردشگران را جذب نمی‌کند، بلکه می‌تواند میزبان گردشگران با هر بودجه‌ای باشد تا تمام سرگرمی، هیجان، تعلیق، فرهنگ خود را برای آن‌ها فراهم کند. 

هتل‌های اطراف موزه سکه عبارت‌اند از:

هتل کوچک زبیل هاوس جبیره 3 ستاره: این هتل در خور دبی، در مکانی شلوغ و مناسب برای علاقه‌مندان به گردشگری و تفریحی قرار گرفته است و با قیمت‌های متوسط ​​و خدمات متمایز برای میهمانان خود، بسیار محبوب است. 

هتل 4 ستاره TRYP by Wyndham Dubai  : در منطقه‌ای نزدیک به ایستگاه مترو و حمل و نقل عمومی قرار گرفته است تا بتوانید به راحتی به مکان‌های گردشگری دبی برسید. این هتل مناظر خیره کننده‌ای دارد و میهمانان از اقامت در آن نهایت رضایت را دارند. 

هتل 4 ستاره Arabian Courtyard و اسپا: یکی از هتل‌های ممتاز دبی در 7 کیلومتری شهر بر دبی و نزدیک به موزه سکه دبی و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مهم.

جاذبه های نزدیک موزه سکه دبی

Al-Fahidi historical area

فرصت را از دست ندهید و بعد از بازدید از موزه سکه دبی، سری هم به جاذبه‌های اطراف بزنید. 

منطقه تاریخی الفهیدی

این منطقه به آرامی زمان‌های قدیم دبی است و شما را سوار ماشین زمان می‌کند. در میان کوچه‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی آن قدم بزنید و دبی قدیم را کشف کنید. 

گالری XVA

XVA که از سال 2003 در منطقه تاریخی الفهیدی قرار دارد، افرادی زیادی از سراسر جهان به خصوص از سراسر خاورمیانه و هند به دیدن این گالری می‌آیند. 

مسجد دیوان

Diwan Mosque

گنبد مسطح پرآذین و مناره باریک این مسجد سفید برفی بر منطقه تاریخی الفهیدی نظارت دارد. تماشای معماری خاص آن از موارد مورد علاقه توریست‌ها است. 

بنیاد فرهنگی السرکال

این بنیاد غیرانتفاعی پویاترین فضای فرهنگی را در منطقه تاریخی الفهیدی اداره می‌کند. گالری‌هایی که آثار سنتی و مدرن را به نمایش می‌گذارند، ارزش بازدید را دارند. 

موزه قهوه

به موزه‌گردی ادامه دهید به موزه قهوه بروید. این موزه خصوصی زیبا در یک خانه تاریخی اماراتی، سفری مبتنی بر دانه معطر قهوه را در سراسر جهان و به گذشته را به نمایش می‌گذارد. 

مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد

Sheikh Mohammed Center for Cultural Understanding dubai

هرکسی که می‌خواهد عمیق‌تر در فرهنگ و تاریخ امارات تحقیق کند، باید از فعالیت‌ها، غذاها و تورهای اماراتی که در این مرکز برگزار می‌شود، غافل نشود. 

نگارخانه مجل

قدیمی‌ترین گالری هنرهای زیبای دبی در سال 1989 توسط مهاجر بریتانیایی آلیسون کالینز با نام نگارخانه مجل تأسیس شد و عمدتاً نقاشی‌ها و مجسمه‌های هنرمندان بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد. 

موزه دبی

Dubai Museum

موزه تاریخی اصلی شهر، تحول و تغییرات دبی را از دهکده ماهیگیری و مروارید به مرکز جهانی نشان می‌دهد.

در نهایت باید بدانید که…

شهر دبی تجربه توریستی متنوع و متمایزی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کند، زیرا مکان‌های گردشگری فراوانی در دبی وجود دارد که برای همه سلیقه‌ها مناسب و ایده آل است. علاوه بر مراکز خرید دبی، پارک‌های موضوعی فوق‌العاده‌ای وجود دارد که روزها می‌توانند سرگرم‌کننده باشند. در کنار این‌ها موزه‌های دبی قرار دارند. مکان‌هایی که برای دوستداران تاریخ جذابیت زیادی دارد. دبی شامل موزه‌های تاریخی عالی است، از جمله معروف‌ترین نمونه‌های آن موزه سکه دبی است که شما را به دنیای سکه‌های قدیمی می‌برد. 

سوالات متداول

موزه سکه دبی کجاست؟ 

موزه سکه در منطقه تاریخی الفهیدی در بر دبی قرار دارد.

آیا برای بازدید از موزه سکه باید بلیط تهیه کنیم؟

برای بازدید از موزه سکه نیازی به پرداخت هزینه و دریافت بلیط نیست. 

موزه سکه دبی چه دارد؟

این موزه در یک خانه‌ی قدیمی دو طبقه با هشت اتاق قرار گرفته که در هر کدام از این اتاق‌ها انواع مختلف سکه‌ برای دوره‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است. 

نظرات کاربران